Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Akku ja hehkut on ollut ajatuksen asteella...virtuaalihuoltoa.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.

e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Taitaa ilmoittaa hehkuista tekstillä "pre glow plugs not available" eli viittaisi enemmän hehkujen ohjausyksikköön. Tai sitten se akku.
Just pitäis mennä talliin hehkua vaihtamaan.
Juurikin tuo ilmoitus tuli itselläni kun hehku oli rikki.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Carlos kirjoitti:Akku ja hehkut on ollut ajatuksen asteella...virtuaalihuoltoa.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.

e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.
Pitäisikö onnitella että sulla taitaa olla kaikki hehkut pimeänä. Minun mittarilla muut hehkut tasan 0.02ohm ja yksi taitaa olla rikki 0.68ohm. Vaihdoin sen. Huomisaamun kylmäkäynnistys kertoo hävisikö herja hehkuista, lämpimässä tallissa käynnistys ei välttämättä kerro sitä vaikka eihän tuo enää mitään herjannut.

Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen :|
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Olisiko mitään järkeä käydä ostamassa pois tämä Kamuxissa oleva Alfa? Mitä mietlä foorumilaiset on? Mahtaako olla liikaa ajettu 1.9 koneelle? Jos ton saisi pyöreään 11ke hintana käteisellä, niin voisin vaikka heti käydä hakemassa pois kun polttelee kovaa 8).

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Shuttle kirjoitti:Olisiko mitään järkeä käydä ostamassa pois tämä Kamuxissa oleva Alfa? Mitä mietlä foorumilaiset on? Mahtaako olla liikaa ajettu 1.9 koneelle? Jos ton saisi pyöreään 11ke hintana käteisellä, niin voisin vaikka heti käydä hakemassa pois kun polttelee kovaa 8).
Mikäs vika Kokkolassa myynnissä olevassa, yli satku vähemmän ajettu ja tinkaamatta sen 11k? Se olis sentään oikean värinen...
ID 5282178

Ja oli kai tuohon hintaan 2.4 dieseleitäkin tarjolla, woiman tuntua ja 5-mukisen höpinää.
159 on kuitenkin sen verran painava että vääntö ei mene hukkaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ainoa "vika" on se, et kyseessä on farkku. :P Kun pitäisi sedani olla. Muutenhan toi ois varmaan mennyt ostoon jo kaksi kuukautta sitten.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
Carlos kirjoitti:Akku ja hehkut on ollut ajatuksen asteella...virtuaalihuoltoa.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.

e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.
Pitäisikö onnitella että sulla taitaa olla kaikki hehkut pimeänä. Minun mittarilla muut hehkut tasan 0.02ohm ja yksi taitaa olla rikki 0.68ohm. Vaihdoin sen. Huomisaamun kylmäkäynnistys kertoo hävisikö herja hehkuista, lämpimässä tallissa käynnistys ei välttämättä kerro sitä vaikka eihän tuo enää mitään herjannut.

Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen :|

Kyllä tuo meikäläisen kinneri tekee polttoa vaikka ilmoitus öljynvaihdosta tillottaa taulussa. Sitä en sitten tiedä että tekeekö useammin kuin pitäisi.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

^ Joo ajoin minäkin kuukauden se ilmoitus taulussa eikä mitään ongelmaa. Väittivät vaan tuolla ulkomaan foorumissa että jossain vaiheessa heittää nokipolton pois, menisi jopa nilkutus moodiin 40km/h.
Tuohon olisi hyvä saada varmempaa tietoa lisää.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Okei. Taidampa koettaa poistaa tuon ilmoituksen pikimmiten.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

JiiTeeÄssä kirjoitti:^ Joo ajoin minäkin kuukauden se ilmoitus taulussa eikä mitään ongelmaa. Väittivät vaan tuolla ulkomaan foorumissa että jossain vaiheessa heittää nokipolton pois, menisi jopa nilkutus moodiin 40km/h.
Tuohon olisi hyvä saada varmempaa tietoa lisää.
Todennäköisesti se meneekein jossain välissä vika tilaan, jossa ei enään tehdä polttoja, Mazdat on tosi tarkoja tämän kanssa, yleensä jos huolto menee vähän pitkäks, niin DPF valo rupeaa vilkkumaan.
Tämä sen takia, että autosta ei löydy tunnistinta, joka osaisi kertoa paljonko öljyn seassa on dieseliä noiden polttojen jäljiltä. Samasta syystä se Alfassakin pitää nollata - Nollaus kertoo, että öljy on puhdasta ja polttoja voi tehdä aina kun suodatin sitä vaatii.

Päästöjen leikkaamista... Onko DPF:t EGR:T ja lisäaineet sitten se ratkaisu :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
Carlos kirjoitti:Akku ja hehkut on ollut ajatuksen asteella...virtuaalihuoltoa.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.

e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.
Pitäisikö onnitella että sulla taitaa olla kaikki hehkut pimeänä. Minun mittarilla muut hehkut tasan 0.02ohm ja yksi taitaa olla rikki 0.68ohm. Vaihdoin sen. Huomisaamun kylmäkäynnistys kertoo hävisikö herja hehkuista, lämpimässä tallissa käynnistys ei välttämättä kerro sitä vaikka eihän tuo enää mitään herjannut.

Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen :|
Eipä enää tullu tuota koodia ja hyvin lähti käyntiin.

No, mites sulla?

Tarvis varmaan tehdä sit jotain tolle vaihda öljyt ilmoitukselle.. teippi päälle ei taida riittää. :mrgreen:
Riittikös se 50€ Multiecuscan versio tuohon olio hommaan?

Avatar
cri
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja cri »

Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen :|
Nyt tulee tosissaan tyhmä kysymys: Pitääkö siis itse tehty öljynvaihto aina kuitata systeemiin, jottei tule ongelmia? En ole tuollaista koskaan tullut edes ajatelleeksi kun bensa-autoilla olen näihin asti ajellut. Öljyt vaihtelen yleensä n. kerran vuodessa kun kilometrejä tulee vain jotain 12000 km/v. Pitäiskö diisseli-Alfalla tiivstää vaihtotahtia?

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja flapjack »

KauGoH kirjoitti:Kertokaapas viksummat mitä tarkoittaa. Aamulla auton käynnistyksessä ilmoitus tauluun. EBD failure?
Noita saattaa aiheuttaa jäätynyt jarru jos automatiikka päättää että jonkun renkaan pyörintä/jarru anturi ei toimi normaalisti. Kääntää siis erilaisia luistonestoja päältä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

cri kirjoitti:
Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen :|
Nyt tulee tosissaan tyhmä kysymys: Pitääkö siis itse tehty öljynvaihto aina kuitata systeemiin, jottei tule ongelmia? En ole tuollaista koskaan tullut edes ajatelleeksi kun bensa-autoilla olen näihin asti ajellut. Öljyt vaihtelen yleensä n. kerran vuodessa kun kilometrejä tulee vain jotain 12000 km/v. Pitäiskö diisseli-Alfalla tiivstää vaihtotahtia?
Pitää kuitata, eikä tarvitse tiivistää vaihtoväliä. Ja jos jää kuittaamatta, niin se ei vaikuta kuinka usein öljyt on vaihdettu jos ECU ei tiedä sitä, eli ongelmat tod.näk tulee vastaan DPF puhdistuspolttojen myötä (auto ei tee tätä, koska kuvittelee, että koneessa on vanhat öljyt joihin ei enään saa päästä dieseliä sekaan)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Carlos kirjoitti: ...

Eipä enää tullu tuota koodia ja hyvin lähti käyntiin.

No, mites sulla?

Tarvis varmaan tehdä sit jotain tolle vaihda öljyt ilmoitukselle.. teippi päälle ei taida riittää. :mrgreen:
Riittikös se 50€ Multiecuscan versio tuohon olio hommaan?
Joo enää ei herjaa hehkuista eikä öljynvaihdosta ei muuta kuin kovaa ajoa. :-D

Ja kyllä, minun täysversio Fiatecuscannista eli nykyään Multiecuscannista osasi kuitata öljyvalon, siinä oli vaan se juju että kone ei saanut olla käynnissä juuri silloin kun Oil Reset tehtiin. Pelkästään virrat päällä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

flapjack kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:Kertokaapas viksummat mitä tarkoittaa. Aamulla auton käynnistyksessä ilmoitus tauluun. EBD failure?
Noita saattaa aiheuttaa jäätynyt jarru jos automatiikka päättää että jonkun renkaan pyörintä/jarru anturi ei toimi normaalisti. Kääntää siis erilaisia luistonestoja päältä.
No joo, silloin oli kyllä takapyörien jarrut jossain lukossa kun lähdin liikkeelle kolahti jarrut auki.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Carlos kirjoitti:
JiiTeeÄssä kirjoitti:
Carlos kirjoitti:Akku ja hehkut on ollut ajatuksen asteella...virtuaalihuoltoa.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.

e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.
Pitäisikö onnitella että sulla taitaa olla kaikki hehkut pimeänä. Minun mittarilla muut hehkut tasan 0.02ohm ja yksi taitaa olla rikki 0.68ohm. Vaihdoin sen. Huomisaamun kylmäkäynnistys kertoo hävisikö herja hehkuista, lämpimässä tallissa käynnistys ei välttämättä kerro sitä vaikka eihän tuo enää mitään herjannut.

Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen :|
Eipä enää tullu tuota koodia ja hyvin lähti käyntiin.

No, mites sulla?

Tarvis varmaan tehdä sit jotain tolle vaihda öljyt ilmoitukselle.. teippi päälle ei taida riittää. :mrgreen:

Riittää se halvin multiecuscan. En ostanut, latasin ilmaisverion. Varasin deltaan torstaille ajan öljynvaihtoväli kuittaukseen ja DPF:n regenerointiin. Katotaan jos ostais tuon ohjelman sitte kevväämmällä. Deltassa kuittaus ja regenerointi 59€, ei kauheen paha hinta minusta.
Riittikös se 50€ Multiecuscan versio tuohon olio hommaan?
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Kaivoin tänään kaikki hehkut pois ja mittasin uudestaan sama tulos 0,8ohm.
Pistin vielä suoraan akusta sähköä ja hyvin hehku.
Yks oli tanan tiukalla ja loput todella löysällä.
Paikalleen meni kalibroidulla momenttiavaimella.

Hyvin lähtee käymään ja vikakoodiakaan ei ole näkyny.

Avatar
RikunAlfaRomeo
Viestit: 209
Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RikunAlfaRomeo »

Tämä Q2, niin löytyykö tämä kaikista vuosimallin 159:tä?
Without Heart We Would Be Mere Machines

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tuli vasta 2008 ja sen jälkeisiin malleihin, silloinkin se on elektroninen (ABS:n kanssa toteutettu) - eikä siis erillinen palikka, niin kuin edeltävissä malleissa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
RikunAlfaRomeo
Viestit: 209
Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RikunAlfaRomeo »

DaViega kirjoitti:Tuli vasta 2008 ja sen jälkeisiin malleihin, silloinkin se on elektroninen (ABS:n kanssa toteutettu) - eikä siis erillinen palikka, niin kuin edeltävissä malleissa
Elikkä omasta autostani pitäisi löytyä tämmöinen, 2009? mutta miten tämän huomaisi ajossa että toimiiko olleskaan?!
Without Heart We Would Be Mere Machines

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja TTi »

RikunAlfaRomeo kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Tuli vasta 2008 ja sen jälkeisiin malleihin, silloinkin se on elektroninen (ABS:n kanssa toteutettu) - eikä siis erillinen palikka, niin kuin edeltävissä malleissa
Elikkä omasta autostani pitäisi löytyä tämmöinen, 2009? mutta miten tämän huomaisi ajossa että toimiiko olleskaan?!
Talvikeleillä tuota ei kyllä voi olla huomaamatta.

Sopivan liukkaalla kelillä mutkaan tai risteykseen kääntyessäsi annat hanaa, tarvittaessa voit myös vaihtaa pienemmälle vaihteelle: Q2 ohjaa voimaa sisäkaarteen puolelle ja auto kääntyy varsin näppärästi. Näin ainakin 1,9 JTDm Qtronic, joka toki luonnostaankin vähemmän keulapainoinen eikä ollenkaan puskeva luonteeltaan kuin tuo isolohko-159 ehkä on (itselläni mutka-ajokokemusta viitoskoneella vain Q4:lla ja Breralla). Myös liikennevaloista lähtiessä voi näyttää takavaloja lähes kaikille 2-vetoisille ja myös huonoille nelikoille (X6, XC-vulvat). Ja tämä onnistuu kitkarenkailla, jotka olleet neljä talvea alla (ei tosin huimia kilometrejä takana). Lumessa etenemistä rajoittaa pahasti 159:n kehno maavara.
TTi

Avatar
RikunAlfaRomeo
Viestit: 209
Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RikunAlfaRomeo »

TTi kirjoitti:
RikunAlfaRomeo kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Tuli vasta 2008 ja sen jälkeisiin malleihin, silloinkin se on elektroninen (ABS:n kanssa toteutettu) - eikä siis erillinen palikka, niin kuin edeltävissä malleissa
Elikkä omasta autostani pitäisi löytyä tämmöinen, 2009? mutta miten tämän huomaisi ajossa että toimiiko olleskaan?!
Talvikeleillä tuota ei kyllä voi olla huomaamatta.

Sopivan liukkaalla kelillä mutkaan tai risteykseen kääntyessäsi annat hanaa, tarvittaessa voit myös vaihtaa pienemmälle vaihteelle: Q2 ohjaa voimaa sisäkaarteen puolelle ja auto kääntyy varsin näppärästi. Näin ainakin 1,9 JTDm Qtronic, joka toki luonnostaankin vähemmän keulapainoinen eikä ollenkaan puskeva luonteeltaan kuin tuo isolohko-159 ehkä on (itselläni mutka-ajokokemusta viitoskoneella vain Q4:lla ja Breralla). Myös liikennevaloista lähtiessä voi näyttää takavaloja lähes kaikille 2-vetoisille ja myös huonoille nelikoille (X6, XC-vulvat). Ja tämä onnistuu kitkarenkailla, jotka olleet neljä talvea alla (ei tosin huimia kilometrejä takana). Lumessa etenemistä rajoittaa pahasti 159:n kehno maavara.
Kiitos vastauksista :-D olen kyllä ihmetellyt että mites tämä näin hyvin etenee etuvetoiseksi esim. Liikennevaloista jos vieressä on ollut joku vähän kilipailemassa :-D elikkä kyllä tämmöinen Q2 löytyy autosta sitten!
Without Heart We Would Be Mere Machines

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Kuva

Mitenköhän noihin pitäis suhtautua.. B1001 B1061 jihuu, varmaankin.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Aiempia viestejä ohjauslukon ongelmista muistellen jahtaisin eka tutkimuksiin virtalukon liittimen kuskin jalkatilan kautta. Saatan toki olla hakoteillä (muistelemassani keississä virtalukko itessään taisi olla täysin mykkä), mutta ei pitäisi olla paha rasti alottaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Läpsähti have engine checked tauluun. Vikaakodilla P0091:Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit Low. Ei liene vakavaa.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Kovan 159-kuumeen valtaamana olen käynyt ajamassa useita yksilöitä. Monessa niistä on vaihdelaatikko pitänyt ääntä. Yhdessä selvä hurina vitosella ja kutosella (ajettu päälle 100 tkm, laakerivika?), toisessa (ajettu alle 100 tkm) taas epämääräinen sirinä, joka reagoi kepin heilutukseen. Muuten ihan käypäisiä pelejä. Miten noihin pitäisi suhtautua? Vai olisiko syytä suunnata kohti Qtronicia?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^Eihän tuo vaihdekepin kuula vaan ollu löysällä? Kaaviolätkän alta löytyy M6 kuusioruuvi..

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Vaikea sanoa, ei ainakaan käteen tuntunut kuula heiluvaiselta. Siinä vitosen ja kutosen hurisijassa möly loppui kytkimen painallukseen. Tässä toisessa ja vähemmän ajetussa oli oire vähän hienovaraisempi ja epämääräisempi.

Minkä verran näissä on ylipäätään ollut laatikkovikoja? Luin jostain, että on sama boksi kuin Opeleissa ja että se ei olisi sieltä vahvimmasta päästä. Keppituntuma on omassa 156-laatikossa mielestäni parempi. Muilta osin nuo autot ovat kuin yö ja päivä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Roadkill kirjoitti:Keppituntuma on omassa 156-laatikossa mielestäni parempi. Muilta osin nuo autot ovat kuin yö ja päivä.
Täytynnyt olla jotain todella pielessä, omasta mielestä 156;n keppi ei ollut läheskään niin tarkan oloinen, kuin 159, ehkä sillä pituudella oli jotain tekemistä asian kanssa. Ei 156:kaan tullut ikinään tökättyä väärää pykälää pesään, mutta ei ollut minun mielestä niin hyvä kuin 159:ssä on.

Omaan kun vaihdoin öljyt vaihteistoon, niin tuntuma ainakin parani aivan älyttömästi, ihan kuin olisi koko vaihteisto vaihtunnut. Kuka sitten uskaltaa ostaa vain kokeillakseen, vaikuttaako öljyn vaihto...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Niin, voihan se olla että noissa yksilöissä oli tosiaan jotain häikkää. Tai sitten kyse on vaan tottumuksesta. Minusta 156:n kepukka menee pykälään pehmeän jämäkästi, 159:ssä tuntuma on erilainen, mutta ei välttämättä huono sekään.

En taida kyllä uskaltaa ostaa sirisevää/hurisevaa laatikkoa sillä ajatuksella, että uudet öljyt korjaisivat tilanteen. Edit: no niin, se 2.2 JTS -yksilö olikin näemmä myyty. Halpahan se oli, mutta möyke kuulosti kyllä kalliilta.

UK:ssa ovat keskustelleet äänekkäistä laatikoista: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ssues.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ei kannata kyllä sellaista ostaa missä on ylimääräisiä suhinoita, sirinöitä, kahinoita tai rahinoita laatikon suunnalta. Öljyn vaihtaminen ei korjaa huonoksi menneitä laakereita, vaikka saattaa vaimentaakin ääntä aluksi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ainakin bensaturbon laatikko vaatii päättäväistä otetta, mutta kyllä ne pykälät menee nätisti pesään. Vaatii hetkisen opettelua ja sen jälkeen perus- pehmeät laatikot tuntuu muovailuvahalta.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tuohon on pakko todeta, että 159 vaihteisto tuntuu omasta mielestä vallan erilaiselta mitä esim. juurikin tuon 156:n. Jos minun täytyisi jostain vertailukohdetta hakea, niin ottaisin sen niinkin kaukaa kuin Mondeon ST220:stä. Vaihteet menee napakasti päälle, eikä mitään sellaista perustuntumaa ole, ei tarvitse veivata tai vatkata vaan homma yksinkertaisesti toimii hyvin. Surinat ja ininät tietty asia erikseen...

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Missä varustepaketeissa tuli mukana ajovalojen pesurit? Mulla on noi pesurien suuttimet tuossa 2.0 JTDM:ssä mutta ei ne ole ikinä mitään ruikkinu...

Itselleni vastatakseni... http://www.alfaromeo.fi/mallisto/159/hi ... 3140CBE311" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; kuuluu 159 2.0 JTDM vakiovarusteena. Tsekkasin sulakkeet ja sehän sieltä on kärvähtänyt. Pitää hakea huomenna kaupasta uusi sulake ja katsoa toimiiko sillä. Varmaan reilun vuoden ollut kuolleena. Pitää tsekata myös nuo ajovalojen sulakkeet. Jo pari lamppua polttanut kuskin puolelta vuoden sisällä. Ajattelin että sekundaa myivät mutta taitaakin olla sulake palanut myös sieltä.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Mikä sulake se on? Vois nyppästä omasta kokonaan pois tuon ni ei tarviis räpsiä valoja aina pois kun lasia pesee. Vie törkeesti nestettä enemmän tuo valoille lorotus.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
RikunAlfaRomeo
Viestit: 209
Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RikunAlfaRomeo »

KauGoH kirjoitti:Mikä sulake se on? Vois nyppästä omasta kokonaan pois tuon ni ei tarviis räpsiä valoja aina pois kun lasia pesee. Vie törkeesti nestettä enemmän tuo valoille lorotus.
Akun vieressä oleva sulakerasia, sulake F09 ja ampeerit 20
Without Heart We Would Be Mere Machines

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Janne kirjoitti:Ainakin bensaturbon laatikko vaatii päättäväistä otetta, mutta kyllä ne pykälät menee nätisti pesään. Vaatii hetkisen opettelua ja sen jälkeen perus- pehmeät laatikot tuntuu muovailuvahalta.
1750 Tbi, 2.2JTS, 1.9 JTDm laatikko = M32 / 320Nm max
2.4 JTDm, 2.0JTDm laatikko = F40 /420Nm max

Jos bensaturbo laatikko vaatii päättäväistä otetta, niin F40 vaatinee vielä enemmän päättäväisyyttä, en ole tosin M32:lla koskaan ajanut. Kuitenkin verrattuna 2l bensa 156:sien laatikoihin tuo F40 tuntuu melko... miehekkäältä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Tarkottaako tuo newton määrä maksimi määrää minkä kestää vääntöä? :shock:

Lastutetussa koneessa newtonit 460Nm???
Life is too short to drive boring cars.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja seppo »

Tietysti, eihän tehdas turhaan ylimitoitettuja laatikoita asenna. Aina kun koneen teho ja vääntö kasvaa vaihtuu myös laatikko. Kesto on tietysti tehtaan laskennallinen auton kestoikä. Yleensä kait voidaan sanoa, että laatikot rikkoo kuljettaja tavalla tai toisella, ja vääntö ainoastaan alimitoitetuissa laatikoissa.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Kyllä tuo F40 tosiaan vaatii miehekästä otetta verrattuna M32:een. Kokeilin molempia laatikkoja arvosteluista peljästyneenä ja onneksi valitsin F40:n. Sopii paremmin minulle vaikka välillä laittaa hermot koetukselle. Etenkin kylmällä laatikoissa on mielestäni merkittävää eroa - M32:n hyväksi..

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

KauGoH kirjoitti:Tarkottaako tuo newton määrä maksimi määrää minkä kestää vääntöä? :shock:
Lastutetussa koneessa newtonit 460Nm???
Eihän tuo ole vasta kuin alle 10% ylitys, osa laatikoista on kuitenkin vakio koneellakin jo rajalla. Tuon verran pystyy kompensoimaan muuttamalla vähän omaa ajotapaa ja välttää pikkukierroksilla ja isoilla vaihteilla kaasun tuuppaamista lattiaan. Laatikot kestää paremmin vääntöä isommilla kierroksilla. Ja kytkimeen kohdistuu suurin rasitus isoimmalla vaihteella pienillä kierroksilla kun vääntöä on tarjolla jo paljon.
Eli 2.4JTDm :llä ei sitten koipea konehuoneeseen motarilla alta 2000 tai 2500 kierroksen jos lastutettu, kai se muuten tuon verran kestää.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Noku noku, paras vääntö alkaa sieltä 1700kierroksesta :-D

Nimim, vielä ehjä laatikko.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Janne »

Mistäs noita laatikoiden, jarrujen jne. tyyppejä pääsis kattelemaan? Vaikuttaa siltä että 1750turboon sekoitetaan osia sekä 2.4 dieselistä että pienemmistä malleista (1.9jtdm ja 2.2 jts).
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

"Google motherfucker, do you use it?"

Eiku vakavasti, eipä taida mitään yhtä paikkaa olla, alkupään 159:siin saa vielä apuja Fiat eperistä, sieltä näkee varaosa numerot jne. Ricambi Alfisti myy kaikenlaista mutta siellä ei näytä juuri uudempia 159:jä olevan listoilla.
Wikipediaa myöten näitä tietoja tulee itse kaiveltua ja ulkomaan foorumeilta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Sam
Viestit: 13
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 17:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Sam »

Diesel-kokemuksia kaipaisin, kiitos!
Eli, hankinnassa on eka diesel-Alfa, 159 ja farkku.
Tarjontaa on: 1,9 JTDM 8v(120hp), 1,9 JTDM 16v(150hp) ja 2,4 JTDM(200hp).
Verot? Kulutus? Riittääkö teho/vääntö? ym.huomioitavaa?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^2.4 ei oo ainakaan minusta yhtään liian tehokas ja kyllähän isompi tilavuus ja viides pytty tuovat oman mukavuutensa etenkin alarekisteriin. Etuvetoversiossa tosin monet ovat moittineet auton keulapainoisuutta verrattuna pikkulohkoon, tuo viispytty kun ei maailman kevyin motti ole.

Oma tymä kyssäri: 159:stä löytyi uusi ominaisuus lasinpyyhkijöiden ekomoodin muodossa, kun apparin sulka motarilla jäätyi lasiin kiinni, minkä jälkeisellä pyyhkäisyllä vain kuskin sulka pyyhkäisi. Onko luistava akseli-pyyhkijänvarsi -rajapinta Alfan tapa toteuttaa jäätymissuojaus estämään moottorin vaurioitumista, vai ovatko boorit sanoneet heippa? Irroitettuani sulan lasista seuraavalla pysähdyksellä molemmat sulat pyyhkivät taas oikein.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
cri
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja cri »

Kysyn kun en tiedä. Pitäiskö 159:n takaluukku nousta ylös asti kun Alfa-merkistä painaa vai onko omani vaan laiska? Tuntuu jotenkin keskeneräiseltä ratkaisulta, kun joutuu sormensa tunkemaan takapuskurin ja luukun reunan pieneen väliin luukun avatakseen. Varsinkin auto on kunnolla jäässä ja kurassa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Ei, pompahtaa juuri sen verran, että saa sormin kynsittyä luukun auki. Tyypillistä Alfaa siis. Ite hyödynnän pyyhkijän vartta kahvana, ettei tarvi raapia luukun reunaa.

Avatar
cri
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja cri »

Sedanissa ei ole muuta kuin tuo luukun reuna, joten siitä sitten vaan. Kevyellä otteella ettei hiekka kurakeleillä jyrsi reunan maalipintaa rikki.

Vastaa Viestiin