Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Akku ja hehkut on ollut ajatuksen asteella...virtuaalihuoltoa.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.
e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.
e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juurikin tuo ilmoitus tuli itselläni kun hehku oli rikki.JiiTeeÄssä kirjoitti:Taitaa ilmoittaa hehkuista tekstillä "pre glow plugs not available" eli viittaisi enemmän hehkujen ohjausyksikköön. Tai sitten se akku.
Just pitäis mennä talliin hehkua vaihtamaan.
Life is too short to drive boring cars.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pitäisikö onnitella että sulla taitaa olla kaikki hehkut pimeänä. Minun mittarilla muut hehkut tasan 0.02ohm ja yksi taitaa olla rikki 0.68ohm. Vaihdoin sen. Huomisaamun kylmäkäynnistys kertoo hävisikö herja hehkuista, lämpimässä tallissa käynnistys ei välttämättä kerro sitä vaikka eihän tuo enää mitään herjannut.Carlos kirjoitti:Akku ja hehkut on ollut ajatuksen asteella...virtuaalihuoltoa.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.
e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.
Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olisiko mitään järkeä käydä ostamassa pois tämä Kamuxissa oleva Alfa? Mitä mietlä foorumilaiset on? Mahtaako olla liikaa ajettu 1.9 koneelle? Jos ton saisi pyöreään 11ke hintana käteisellä, niin voisin vaikka heti käydä hakemassa pois kun polttelee kovaa .
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikäs vika Kokkolassa myynnissä olevassa, yli satku vähemmän ajettu ja tinkaamatta sen 11k? Se olis sentään oikean värinen...Shuttle kirjoitti:Olisiko mitään järkeä käydä ostamassa pois tämä Kamuxissa oleva Alfa? Mitä mietlä foorumilaiset on? Mahtaako olla liikaa ajettu 1.9 koneelle? Jos ton saisi pyöreään 11ke hintana käteisellä, niin voisin vaikka heti käydä hakemassa pois kun polttelee kovaa .
ID 5282178
Ja oli kai tuohon hintaan 2.4 dieseleitäkin tarjolla, woiman tuntua ja 5-mukisen höpinää.
159 on kuitenkin sen verran painava että vääntö ei mene hukkaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ainoa "vika" on se, et kyseessä on farkku. Kun pitäisi sedani olla. Muutenhan toi ois varmaan mennyt ostoon jo kaksi kuukautta sitten.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
JiiTeeÄssä kirjoitti:Pitäisikö onnitella että sulla taitaa olla kaikki hehkut pimeänä. Minun mittarilla muut hehkut tasan 0.02ohm ja yksi taitaa olla rikki 0.68ohm. Vaihdoin sen. Huomisaamun kylmäkäynnistys kertoo hävisikö herja hehkuista, lämpimässä tallissa käynnistys ei välttämättä kerro sitä vaikka eihän tuo enää mitään herjannut.Carlos kirjoitti:Akku ja hehkut on ollut ajatuksen asteella...virtuaalihuoltoa.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.
e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.
Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen
Kyllä tuo meikäläisen kinneri tekee polttoa vaikka ilmoitus öljynvaihdosta tillottaa taulussa. Sitä en sitten tiedä että tekeekö useammin kuin pitäisi.
Life is too short to drive boring cars.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Joo ajoin minäkin kuukauden se ilmoitus taulussa eikä mitään ongelmaa. Väittivät vaan tuolla ulkomaan foorumissa että jossain vaiheessa heittää nokipolton pois, menisi jopa nilkutus moodiin 40km/h.
Tuohon olisi hyvä saada varmempaa tietoa lisää.
Tuohon olisi hyvä saada varmempaa tietoa lisää.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Okei. Taidampa koettaa poistaa tuon ilmoituksen pikimmiten.
Life is too short to drive boring cars.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Todennäköisesti se meneekein jossain välissä vika tilaan, jossa ei enään tehdä polttoja, Mazdat on tosi tarkoja tämän kanssa, yleensä jos huolto menee vähän pitkäks, niin DPF valo rupeaa vilkkumaan.JiiTeeÄssä kirjoitti:^ Joo ajoin minäkin kuukauden se ilmoitus taulussa eikä mitään ongelmaa. Väittivät vaan tuolla ulkomaan foorumissa että jossain vaiheessa heittää nokipolton pois, menisi jopa nilkutus moodiin 40km/h.
Tuohon olisi hyvä saada varmempaa tietoa lisää.
Tämä sen takia, että autosta ei löydy tunnistinta, joka osaisi kertoa paljonko öljyn seassa on dieseliä noiden polttojen jäljiltä. Samasta syystä se Alfassakin pitää nollata - Nollaus kertoo, että öljy on puhdasta ja polttoja voi tehdä aina kun suodatin sitä vaatii.
Päästöjen leikkaamista... Onko DPF:t EGR:T ja lisäaineet sitten se ratkaisu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eipä enää tullu tuota koodia ja hyvin lähti käyntiin.JiiTeeÄssä kirjoitti:Pitäisikö onnitella että sulla taitaa olla kaikki hehkut pimeänä. Minun mittarilla muut hehkut tasan 0.02ohm ja yksi taitaa olla rikki 0.68ohm. Vaihdoin sen. Huomisaamun kylmäkäynnistys kertoo hävisikö herja hehkuista, lämpimässä tallissa käynnistys ei välttämättä kerro sitä vaikka eihän tuo enää mitään herjannut.Carlos kirjoitti:Akku ja hehkut on ollut ajatuksen asteella...virtuaalihuoltoa.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.
e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.
Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen
No, mites sulla?
Tarvis varmaan tehdä sit jotain tolle vaihda öljyt ilmoitukselle.. teippi päälle ei taida riittää.
Riittikös se 50€ Multiecuscan versio tuohon olio hommaan?
- cri
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
- Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nyt tulee tosissaan tyhmä kysymys: Pitääkö siis itse tehty öljynvaihto aina kuitata systeemiin, jottei tule ongelmia? En ole tuollaista koskaan tullut edes ajatelleeksi kun bensa-autoilla olen näihin asti ajellut. Öljyt vaihtelen yleensä n. kerran vuodessa kun kilometrejä tulee vain jotain 12000 km/v. Pitäiskö diisseli-Alfalla tiivstää vaihtotahtia?Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noita saattaa aiheuttaa jäätynyt jarru jos automatiikka päättää että jonkun renkaan pyörintä/jarru anturi ei toimi normaalisti. Kääntää siis erilaisia luistonestoja päältä.KauGoH kirjoitti:Kertokaapas viksummat mitä tarkoittaa. Aamulla auton käynnistyksessä ilmoitus tauluun. EBD failure?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pitää kuitata, eikä tarvitse tiivistää vaihtoväliä. Ja jos jää kuittaamatta, niin se ei vaikuta kuinka usein öljyt on vaihdettu jos ECU ei tiedä sitä, eli ongelmat tod.näk tulee vastaan DPF puhdistuspolttojen myötä (auto ei tee tätä, koska kuvittelee, että koneessa on vanhat öljyt joihin ei enään saa päästä dieseliä sekaan)cri kirjoitti:Nyt tulee tosissaan tyhmä kysymys: Pitääkö siis itse tehty öljynvaihto aina kuitata systeemiin, jottei tule ongelmia? En ole tuollaista koskaan tullut edes ajatelleeksi kun bensa-autoilla olen näihin asti ajellut. Öljyt vaihtelen yleensä n. kerran vuodessa kun kilometrejä tulee vain jotain 12000 km/v. Pitäiskö diisseli-Alfalla tiivstää vaihtotahtia?Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo enää ei herjaa hehkuista eikä öljynvaihdosta ei muuta kuin kovaa ajoa.Carlos kirjoitti: ...
Eipä enää tullu tuota koodia ja hyvin lähti käyntiin.
No, mites sulla?
Tarvis varmaan tehdä sit jotain tolle vaihda öljyt ilmoitukselle.. teippi päälle ei taida riittää.
Riittikös se 50€ Multiecuscan versio tuohon olio hommaan?
Ja kyllä, minun täysversio Fiatecuscannista eli nykyään Multiecuscannista osasi kuitata öljyvalon, siinä oli vaan se juju että kone ei saanut olla käynnissä juuri silloin kun Oil Reset tehtiin. Pelkästään virrat päällä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No joo, silloin oli kyllä takapyörien jarrut jossain lukossa kun lähdin liikkeelle kolahti jarrut auki.flapjack kirjoitti:Noita saattaa aiheuttaa jäätynyt jarru jos automatiikka päättää että jonkun renkaan pyörintä/jarru anturi ei toimi normaalisti. Kääntää siis erilaisia luistonestoja päältä.KauGoH kirjoitti:Kertokaapas viksummat mitä tarkoittaa. Aamulla auton käynnistyksessä ilmoitus tauluun. EBD failure?
Life is too short to drive boring cars.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Carlos kirjoitti:Eipä enää tullu tuota koodia ja hyvin lähti käyntiin.JiiTeeÄssä kirjoitti:Pitäisikö onnitella että sulla taitaa olla kaikki hehkut pimeänä. Minun mittarilla muut hehkut tasan 0.02ohm ja yksi taitaa olla rikki 0.68ohm. Vaihdoin sen. Huomisaamun kylmäkäynnistys kertoo hävisikö herja hehkuista, lämpimässä tallissa käynnistys ei välttämättä kerro sitä vaikka eihän tuo enää mitään herjannut.Carlos kirjoitti:Akku ja hehkut on ollut ajatuksen asteella...virtuaalihuoltoa.
Ehjän hehkutulpan resistanssin pitäisi ilmeisesti olla 0,8ohm +/-0,1?/20C, kai.
e:Hehkut mitattu kaikki oli 0,8ohm/+20C. Yhden hehkun hattu oli löysällä ja on löysä.
Toinen tarina: että voi öljynvaihtokin olla nykyään hommaa, pitää läppärillä kuitata öljynvaihto herja ettei masiina ota nokipolttoa pois käytöstä moottoria suojellakseen. Josta seuraa sitten ennenpitkää tukkeentunut nokiloukku. Vaikka on ne uudet öljyt siellä koneessa.
No tuokin varoitus nyt kuitattuna mutta onpa se nykypäivää ja varoituksen sana niille jotka "itse tietävät" mikä on oikea öljynvaihtoväli eivätkä reagoi öljynvaihto nalkutukseen
No, mites sulla?
Tarvis varmaan tehdä sit jotain tolle vaihda öljyt ilmoitukselle.. teippi päälle ei taida riittää.
Riittää se halvin multiecuscan. En ostanut, latasin ilmaisverion. Varasin deltaan torstaille ajan öljynvaihtoväli kuittaukseen ja DPF:n regenerointiin. Katotaan jos ostais tuon ohjelman sitte kevväämmällä. Deltassa kuittaus ja regenerointi 59€, ei kauheen paha hinta minusta.
Riittikös se 50€ Multiecuscan versio tuohon olio hommaan?
Life is too short to drive boring cars.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kaivoin tänään kaikki hehkut pois ja mittasin uudestaan sama tulos 0,8ohm.
Pistin vielä suoraan akusta sähköä ja hyvin hehku.
Yks oli tanan tiukalla ja loput todella löysällä.
Paikalleen meni kalibroidulla momenttiavaimella.
Hyvin lähtee käymään ja vikakoodiakaan ei ole näkyny.
Pistin vielä suoraan akusta sähköä ja hyvin hehku.
Yks oli tanan tiukalla ja loput todella löysällä.
Paikalleen meni kalibroidulla momenttiavaimella.
Hyvin lähtee käymään ja vikakoodiakaan ei ole näkyny.
- RikunAlfaRomeo
- Viestit: 209
- Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
- Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93 - Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tämä Q2, niin löytyykö tämä kaikista vuosimallin 159:tä?
Without Heart We Would Be Mere Machines
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuli vasta 2008 ja sen jälkeisiin malleihin, silloinkin se on elektroninen (ABS:n kanssa toteutettu) - eikä siis erillinen palikka, niin kuin edeltävissä malleissa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- RikunAlfaRomeo
- Viestit: 209
- Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
- Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93 - Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Elikkä omasta autostani pitäisi löytyä tämmöinen, 2009? mutta miten tämän huomaisi ajossa että toimiiko olleskaan?!DaViega kirjoitti:Tuli vasta 2008 ja sen jälkeisiin malleihin, silloinkin se on elektroninen (ABS:n kanssa toteutettu) - eikä siis erillinen palikka, niin kuin edeltävissä malleissa
Without Heart We Would Be Mere Machines
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Talvikeleillä tuota ei kyllä voi olla huomaamatta.RikunAlfaRomeo kirjoitti:Elikkä omasta autostani pitäisi löytyä tämmöinen, 2009? mutta miten tämän huomaisi ajossa että toimiiko olleskaan?!DaViega kirjoitti:Tuli vasta 2008 ja sen jälkeisiin malleihin, silloinkin se on elektroninen (ABS:n kanssa toteutettu) - eikä siis erillinen palikka, niin kuin edeltävissä malleissa
Sopivan liukkaalla kelillä mutkaan tai risteykseen kääntyessäsi annat hanaa, tarvittaessa voit myös vaihtaa pienemmälle vaihteelle: Q2 ohjaa voimaa sisäkaarteen puolelle ja auto kääntyy varsin näppärästi. Näin ainakin 1,9 JTDm Qtronic, joka toki luonnostaankin vähemmän keulapainoinen eikä ollenkaan puskeva luonteeltaan kuin tuo isolohko-159 ehkä on (itselläni mutka-ajokokemusta viitoskoneella vain Q4:lla ja Breralla). Myös liikennevaloista lähtiessä voi näyttää takavaloja lähes kaikille 2-vetoisille ja myös huonoille nelikoille (X6, XC-vulvat). Ja tämä onnistuu kitkarenkailla, jotka olleet neljä talvea alla (ei tosin huimia kilometrejä takana). Lumessa etenemistä rajoittaa pahasti 159:n kehno maavara.
TTi
- RikunAlfaRomeo
- Viestit: 209
- Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
- Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93 - Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos vastauksista olen kyllä ihmetellyt että mites tämä näin hyvin etenee etuvetoiseksi esim. Liikennevaloista jos vieressä on ollut joku vähän kilipailemassa elikkä kyllä tämmöinen Q2 löytyy autosta sitten!TTi kirjoitti:Talvikeleillä tuota ei kyllä voi olla huomaamatta.RikunAlfaRomeo kirjoitti:Elikkä omasta autostani pitäisi löytyä tämmöinen, 2009? mutta miten tämän huomaisi ajossa että toimiiko olleskaan?!DaViega kirjoitti:Tuli vasta 2008 ja sen jälkeisiin malleihin, silloinkin se on elektroninen (ABS:n kanssa toteutettu) - eikä siis erillinen palikka, niin kuin edeltävissä malleissa
Sopivan liukkaalla kelillä mutkaan tai risteykseen kääntyessäsi annat hanaa, tarvittaessa voit myös vaihtaa pienemmälle vaihteelle: Q2 ohjaa voimaa sisäkaarteen puolelle ja auto kääntyy varsin näppärästi. Näin ainakin 1,9 JTDm Qtronic, joka toki luonnostaankin vähemmän keulapainoinen eikä ollenkaan puskeva luonteeltaan kuin tuo isolohko-159 ehkä on (itselläni mutka-ajokokemusta viitoskoneella vain Q4:lla ja Breralla). Myös liikennevaloista lähtiessä voi näyttää takavaloja lähes kaikille 2-vetoisille ja myös huonoille nelikoille (X6, XC-vulvat). Ja tämä onnistuu kitkarenkailla, jotka olleet neljä talvea alla (ei tosin huimia kilometrejä takana). Lumessa etenemistä rajoittaa pahasti 159:n kehno maavara.
Without Heart We Would Be Mere Machines
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitenköhän noihin pitäis suhtautua.. B1001 B1061 jihuu, varmaankin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Aiempia viestejä ohjauslukon ongelmista muistellen jahtaisin eka tutkimuksiin virtalukon liittimen kuskin jalkatilan kautta. Saatan toki olla hakoteillä (muistelemassani keississä virtalukko itessään taisi olla täysin mykkä), mutta ei pitäisi olla paha rasti alottaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Läpsähti have engine checked tauluun. Vikaakodilla P0091:Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit Low. Ei liene vakavaa.
Life is too short to drive boring cars.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kovan 159-kuumeen valtaamana olen käynyt ajamassa useita yksilöitä. Monessa niistä on vaihdelaatikko pitänyt ääntä. Yhdessä selvä hurina vitosella ja kutosella (ajettu päälle 100 tkm, laakerivika?), toisessa (ajettu alle 100 tkm) taas epämääräinen sirinä, joka reagoi kepin heilutukseen. Muuten ihan käypäisiä pelejä. Miten noihin pitäisi suhtautua? Vai olisiko syytä suunnata kohti Qtronicia?
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Eihän tuo vaihdekepin kuula vaan ollu löysällä? Kaaviolätkän alta löytyy M6 kuusioruuvi..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vaikea sanoa, ei ainakaan käteen tuntunut kuula heiluvaiselta. Siinä vitosen ja kutosen hurisijassa möly loppui kytkimen painallukseen. Tässä toisessa ja vähemmän ajetussa oli oire vähän hienovaraisempi ja epämääräisempi.
Minkä verran näissä on ylipäätään ollut laatikkovikoja? Luin jostain, että on sama boksi kuin Opeleissa ja että se ei olisi sieltä vahvimmasta päästä. Keppituntuma on omassa 156-laatikossa mielestäni parempi. Muilta osin nuo autot ovat kuin yö ja päivä.
Minkä verran näissä on ylipäätään ollut laatikkovikoja? Luin jostain, että on sama boksi kuin Opeleissa ja että se ei olisi sieltä vahvimmasta päästä. Keppituntuma on omassa 156-laatikossa mielestäni parempi. Muilta osin nuo autot ovat kuin yö ja päivä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täytynnyt olla jotain todella pielessä, omasta mielestä 156;n keppi ei ollut läheskään niin tarkan oloinen, kuin 159, ehkä sillä pituudella oli jotain tekemistä asian kanssa. Ei 156:kaan tullut ikinään tökättyä väärää pykälää pesään, mutta ei ollut minun mielestä niin hyvä kuin 159:ssä on.Roadkill kirjoitti:Keppituntuma on omassa 156-laatikossa mielestäni parempi. Muilta osin nuo autot ovat kuin yö ja päivä.
Omaan kun vaihdoin öljyt vaihteistoon, niin tuntuma ainakin parani aivan älyttömästi, ihan kuin olisi koko vaihteisto vaihtunnut. Kuka sitten uskaltaa ostaa vain kokeillakseen, vaikuttaako öljyn vaihto...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Niin, voihan se olla että noissa yksilöissä oli tosiaan jotain häikkää. Tai sitten kyse on vaan tottumuksesta. Minusta 156:n kepukka menee pykälään pehmeän jämäkästi, 159:ssä tuntuma on erilainen, mutta ei välttämättä huono sekään.
En taida kyllä uskaltaa ostaa sirisevää/hurisevaa laatikkoa sillä ajatuksella, että uudet öljyt korjaisivat tilanteen. Edit: no niin, se 2.2 JTS -yksilö olikin näemmä myyty. Halpahan se oli, mutta möyke kuulosti kyllä kalliilta.
UK:ssa ovat keskustelleet äänekkäistä laatikoista: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ssues.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
En taida kyllä uskaltaa ostaa sirisevää/hurisevaa laatikkoa sillä ajatuksella, että uudet öljyt korjaisivat tilanteen. Edit: no niin, se 2.2 JTS -yksilö olikin näemmä myyty. Halpahan se oli, mutta möyke kuulosti kyllä kalliilta.
UK:ssa ovat keskustelleet äänekkäistä laatikoista: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ssues.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei kannata kyllä sellaista ostaa missä on ylimääräisiä suhinoita, sirinöitä, kahinoita tai rahinoita laatikon suunnalta. Öljyn vaihtaminen ei korjaa huonoksi menneitä laakereita, vaikka saattaa vaimentaakin ääntä aluksi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ainakin bensaturbon laatikko vaatii päättäväistä otetta, mutta kyllä ne pykälät menee nätisti pesään. Vaatii hetkisen opettelua ja sen jälkeen perus- pehmeät laatikot tuntuu muovailuvahalta.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuohon on pakko todeta, että 159 vaihteisto tuntuu omasta mielestä vallan erilaiselta mitä esim. juurikin tuon 156:n. Jos minun täytyisi jostain vertailukohdetta hakea, niin ottaisin sen niinkin kaukaa kuin Mondeon ST220:stä. Vaihteet menee napakasti päälle, eikä mitään sellaista perustuntumaa ole, ei tarvitse veivata tai vatkata vaan homma yksinkertaisesti toimii hyvin. Surinat ja ininät tietty asia erikseen...
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Missä varustepaketeissa tuli mukana ajovalojen pesurit? Mulla on noi pesurien suuttimet tuossa 2.0 JTDM:ssä mutta ei ne ole ikinä mitään ruikkinu...
Itselleni vastatakseni... http://www.alfaromeo.fi/mallisto/159/hi ... 3140CBE311" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; kuuluu 159 2.0 JTDM vakiovarusteena. Tsekkasin sulakkeet ja sehän sieltä on kärvähtänyt. Pitää hakea huomenna kaupasta uusi sulake ja katsoa toimiiko sillä. Varmaan reilun vuoden ollut kuolleena. Pitää tsekata myös nuo ajovalojen sulakkeet. Jo pari lamppua polttanut kuskin puolelta vuoden sisällä. Ajattelin että sekundaa myivät mutta taitaakin olla sulake palanut myös sieltä.
Itselleni vastatakseni... http://www.alfaromeo.fi/mallisto/159/hi ... 3140CBE311" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; kuuluu 159 2.0 JTDM vakiovarusteena. Tsekkasin sulakkeet ja sehän sieltä on kärvähtänyt. Pitää hakea huomenna kaupasta uusi sulake ja katsoa toimiiko sillä. Varmaan reilun vuoden ollut kuolleena. Pitää tsekata myös nuo ajovalojen sulakkeet. Jo pari lamppua polttanut kuskin puolelta vuoden sisällä. Ajattelin että sekundaa myivät mutta taitaakin olla sulake palanut myös sieltä.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikä sulake se on? Vois nyppästä omasta kokonaan pois tuon ni ei tarviis räpsiä valoja aina pois kun lasia pesee. Vie törkeesti nestettä enemmän tuo valoille lorotus.
Life is too short to drive boring cars.
- RikunAlfaRomeo
- Viestit: 209
- Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
- Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93 - Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Akun vieressä oleva sulakerasia, sulake F09 ja ampeerit 20KauGoH kirjoitti:Mikä sulake se on? Vois nyppästä omasta kokonaan pois tuon ni ei tarviis räpsiä valoja aina pois kun lasia pesee. Vie törkeesti nestettä enemmän tuo valoille lorotus.
Without Heart We Would Be Mere Machines
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
1750 Tbi, 2.2JTS, 1.9 JTDm laatikko = M32 / 320Nm maxJanne kirjoitti:Ainakin bensaturbon laatikko vaatii päättäväistä otetta, mutta kyllä ne pykälät menee nätisti pesään. Vaatii hetkisen opettelua ja sen jälkeen perus- pehmeät laatikot tuntuu muovailuvahalta.
2.4 JTDm, 2.0JTDm laatikko = F40 /420Nm max
Jos bensaturbo laatikko vaatii päättäväistä otetta, niin F40 vaatinee vielä enemmän päättäväisyyttä, en ole tosin M32:lla koskaan ajanut. Kuitenkin verrattuna 2l bensa 156:sien laatikoihin tuo F40 tuntuu melko... miehekkäältä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tarkottaako tuo newton määrä maksimi määrää minkä kestää vääntöä?
Lastutetussa koneessa newtonit 460Nm???
Lastutetussa koneessa newtonit 460Nm???
Life is too short to drive boring cars.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tietysti, eihän tehdas turhaan ylimitoitettuja laatikoita asenna. Aina kun koneen teho ja vääntö kasvaa vaihtuu myös laatikko. Kesto on tietysti tehtaan laskennallinen auton kestoikä. Yleensä kait voidaan sanoa, että laatikot rikkoo kuljettaja tavalla tai toisella, ja vääntö ainoastaan alimitoitetuissa laatikoissa.
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllä tuo F40 tosiaan vaatii miehekästä otetta verrattuna M32:een. Kokeilin molempia laatikkoja arvosteluista peljästyneenä ja onneksi valitsin F40:n. Sopii paremmin minulle vaikka välillä laittaa hermot koetukselle. Etenkin kylmällä laatikoissa on mielestäni merkittävää eroa - M32:n hyväksi..
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eihän tuo ole vasta kuin alle 10% ylitys, osa laatikoista on kuitenkin vakio koneellakin jo rajalla. Tuon verran pystyy kompensoimaan muuttamalla vähän omaa ajotapaa ja välttää pikkukierroksilla ja isoilla vaihteilla kaasun tuuppaamista lattiaan. Laatikot kestää paremmin vääntöä isommilla kierroksilla. Ja kytkimeen kohdistuu suurin rasitus isoimmalla vaihteella pienillä kierroksilla kun vääntöä on tarjolla jo paljon.KauGoH kirjoitti:Tarkottaako tuo newton määrä maksimi määrää minkä kestää vääntöä?
Lastutetussa koneessa newtonit 460Nm???
Eli 2.4JTDm :llä ei sitten koipea konehuoneeseen motarilla alta 2000 tai 2500 kierroksen jos lastutettu, kai se muuten tuon verran kestää.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noku noku, paras vääntö alkaa sieltä 1700kierroksesta
Nimim, vielä ehjä laatikko.
Nimim, vielä ehjä laatikko.
Life is too short to drive boring cars.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mistäs noita laatikoiden, jarrujen jne. tyyppejä pääsis kattelemaan? Vaikuttaa siltä että 1750turboon sekoitetaan osia sekä 2.4 dieselistä että pienemmistä malleista (1.9jtdm ja 2.2 jts).
Alfa Romeo 155 V6 1992
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
"Google motherfucker, do you use it?"
Eiku vakavasti, eipä taida mitään yhtä paikkaa olla, alkupään 159:siin saa vielä apuja Fiat eperistä, sieltä näkee varaosa numerot jne. Ricambi Alfisti myy kaikenlaista mutta siellä ei näytä juuri uudempia 159:jä olevan listoilla.
Wikipediaa myöten näitä tietoja tulee itse kaiveltua ja ulkomaan foorumeilta.
Eiku vakavasti, eipä taida mitään yhtä paikkaa olla, alkupään 159:siin saa vielä apuja Fiat eperistä, sieltä näkee varaosa numerot jne. Ricambi Alfisti myy kaikenlaista mutta siellä ei näytä juuri uudempia 159:jä olevan listoilla.
Wikipediaa myöten näitä tietoja tulee itse kaiveltua ja ulkomaan foorumeilta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Diesel-kokemuksia kaipaisin, kiitos!
Eli, hankinnassa on eka diesel-Alfa, 159 ja farkku.
Tarjontaa on: 1,9 JTDM 8v(120hp), 1,9 JTDM 16v(150hp) ja 2,4 JTDM(200hp).
Verot? Kulutus? Riittääkö teho/vääntö? ym.huomioitavaa?
Eli, hankinnassa on eka diesel-Alfa, 159 ja farkku.
Tarjontaa on: 1,9 JTDM 8v(120hp), 1,9 JTDM 16v(150hp) ja 2,4 JTDM(200hp).
Verot? Kulutus? Riittääkö teho/vääntö? ym.huomioitavaa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^2.4 ei oo ainakaan minusta yhtään liian tehokas ja kyllähän isompi tilavuus ja viides pytty tuovat oman mukavuutensa etenkin alarekisteriin. Etuvetoversiossa tosin monet ovat moittineet auton keulapainoisuutta verrattuna pikkulohkoon, tuo viispytty kun ei maailman kevyin motti ole.
Oma tymä kyssäri: 159:stä löytyi uusi ominaisuus lasinpyyhkijöiden ekomoodin muodossa, kun apparin sulka motarilla jäätyi lasiin kiinni, minkä jälkeisellä pyyhkäisyllä vain kuskin sulka pyyhkäisi. Onko luistava akseli-pyyhkijänvarsi -rajapinta Alfan tapa toteuttaa jäätymissuojaus estämään moottorin vaurioitumista, vai ovatko boorit sanoneet heippa? Irroitettuani sulan lasista seuraavalla pysähdyksellä molemmat sulat pyyhkivät taas oikein.
Oma tymä kyssäri: 159:stä löytyi uusi ominaisuus lasinpyyhkijöiden ekomoodin muodossa, kun apparin sulka motarilla jäätyi lasiin kiinni, minkä jälkeisellä pyyhkäisyllä vain kuskin sulka pyyhkäisi. Onko luistava akseli-pyyhkijänvarsi -rajapinta Alfan tapa toteuttaa jäätymissuojaus estämään moottorin vaurioitumista, vai ovatko boorit sanoneet heippa? Irroitettuani sulan lasista seuraavalla pysähdyksellä molemmat sulat pyyhkivät taas oikein.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- cri
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
- Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kysyn kun en tiedä. Pitäiskö 159:n takaluukku nousta ylös asti kun Alfa-merkistä painaa vai onko omani vaan laiska? Tuntuu jotenkin keskeneräiseltä ratkaisulta, kun joutuu sormensa tunkemaan takapuskurin ja luukun reunan pieneen väliin luukun avatakseen. Varsinkin auto on kunnolla jäässä ja kurassa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Ei, pompahtaa juuri sen verran, että saa sormin kynsittyä luukun auki. Tyypillistä Alfaa siis. Ite hyödynnän pyyhkijän vartta kahvana, ettei tarvi raapia luukun reunaa.
- cri
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
- Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sedanissa ei ole muuta kuin tuo luukun reuna, joten siitä sitten vaan. Kevyellä otteella ettei hiekka kurakeleillä jyrsi reunan maalipintaa rikki.