Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Valvoja: Moderators
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
http://www.youtube.com/watch?v=PrskWK-H29Q" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^lääkkeet!!
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=h74 ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kunnon vodkaa.Ei mitään pelleilyjuomaa.
molex to sata, lose all your data.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Taitaa Dio Natale olla vähän väärässä topicissa...
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
olisiko kellään sattunut jäämään talteen Alfa 75 eroavaisuus/vastaavuus todistuksia?
Eli olisi tarkoitus saada muutoskatsastettua 2.0Tc ---> 3.0v6
Netistä löytyvissa alkuperäis? korjausoppaissa ei mainita mitään jarrujen tai vakaajantankojen yms. kokoeroja, mutta kaikki muu nippelitieto niistä tietenkin löytyy.
ja juuri ne tiedot mitkä pitäisi todistaa katsastusinsinöörille, siellä ei ole.
Toivo elää, että jossain Alfa 75 korjausoppaissa olisi noita strategisia mittoja mainittu.
Mega-auton kautta yritin tuota todistusta saada. Olivat yhteydessä maahantuojaan ja _reilun 2kk:n_ odotuksen jälkeen sanoivat lyhennettynä, että maahantuojaa ei oikeen kiinnosta eroavaisuustodistusta tollaseen keksiä, koska niillä ei ilmeisesti ole enää paljoo mitään tietoja tai jäänyt entisille maahantuojille.
Kävin Delta-autossa kyselemässä myös josko niille olisi jotain noita jäänyt. Ottivat rekisteriotteesta kopion ja yhteystiedot ja sanoi että on yhteydessä, veikkaisin että sieltä ei tule mitään kuulumaan
Eli olisi tarkoitus saada muutoskatsastettua 2.0Tc ---> 3.0v6
Netistä löytyvissa alkuperäis? korjausoppaissa ei mainita mitään jarrujen tai vakaajantankojen yms. kokoeroja, mutta kaikki muu nippelitieto niistä tietenkin löytyy.

Toivo elää, että jossain Alfa 75 korjausoppaissa olisi noita strategisia mittoja mainittu.
Mega-auton kautta yritin tuota todistusta saada. Olivat yhteydessä maahantuojaan ja _reilun 2kk:n_ odotuksen jälkeen sanoivat lyhennettynä, että maahantuojaa ei oikeen kiinnosta eroavaisuustodistusta tollaseen keksiä, koska niillä ei ilmeisesti ole enää paljoo mitään tietoja tai jäänyt entisille maahantuojille.
Kävin Delta-autossa kyselemässä myös josko niille olisi jotain noita jäänyt. Ottivat rekisteriotteesta kopion ja yhteystiedot ja sanoi että on yhteydessä, veikkaisin että sieltä ei tule mitään kuulumaan
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Löytyi omasta takaa tarpeelliset tiedot. Eli auto on nyt leimattu!legza kirjoitti:olisiko kellään sattunut jäämään talteen Alfa 75 eroavaisuus/vastaavuus todistuksia?
Eli olisi tarkoitus saada muutoskatsastettua 2.0Tc ---> 3.0v6
Netistä löytyvissa alkuperäis? korjausoppaissa ei mainita mitään jarrujen tai vakaajantankojen yms. kokoeroja, mutta kaikki muu nippelitieto niistä tietenkin löytyy.ja juuri ne tiedot mitkä pitäisi todistaa katsastusinsinöörille, siellä ei ole.
Toivo elää, että jossain Alfa 75 korjausoppaissa olisi noita strategisia mittoja mainittu.
Mega-auton kautta yritin tuota todistusta saada. Olivat yhteydessä maahantuojaan ja _reilun 2kk:n_ odotuksen jälkeen sanoivat lyhennettynä, että maahantuojaa ei oikeen kiinnosta eroavaisuustodistusta tollaseen keksiä, koska niillä ei ilmeisesti ole enää paljoo mitään tietoja tai jäänyt entisille maahantuojille.
Kävin Delta-autossa kyselemässä myös josko niille olisi jotain noita jäänyt. Ottivat rekisteriotteesta kopion ja yhteystiedot ja sanoi että on yhteydessä, veikkaisin että sieltä ei tule mitään kuulumaan
16% tuli rekisteriotteeseen, vaihdettujen osien lista ja autosta tuli 4 paikkanen. konepellista tuli 0,5%, en ees tiennyt, että sekin kuuluu muutoskatsastettavien joukkoon

Punnittiinhan se myös: 1230kg omamassaa eli tankki täynnä yms.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kyllähän korin osatkin lasketaan.legza kirjoitti:konepellista tuli 0,5%, en ees tiennyt, että sekin kuuluu muutoskatsastettavien joukkoon
Oliko alkuperäinen konepelti semmoinen vanhanmallinen jonka alle kutonen ei mahdu kun sen vaihdoit?
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Eikös 6 koneisessa 75:sessa ole paksummat vääntösauvat, kun nelos koneisissa. Eikä paksumpia voi vaihtaa nelos koppaseen, kun takapään boorit on pienemmät. Eutupäähän voi tietysti vaihtaa kutosen alatukivarret, joissa on isommat boorit.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kyllä ne boorit on kaikissa saman kokoiset, moottorista riippumatta.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Oli joo, enkä ees maininnu siitä, mutta inssi huomas yllättäen sen ku oli erivärinen. eikä se kysyny mitä eroa siinä oli vanhaan, ilmeisesti ois tullu prosentteja vaikka ois ollutkin samanlainen, mutta eri autosta?Tuomas K kirjoitti:Kyllähän korin osatkin lasketaan.legza kirjoitti:konepellista tuli 0,5%, en ees tiennyt, että sekin kuuluu muutoskatsastettavien joukkoon
Oliko alkuperäinen konepelti semmoinen vanhanmallinen jonka alle kutonen ei mahdu kun sen vaihdoit?
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Releen vaihdolla korjaantui. Nyt toimii myös kaikki nopeudet, enpä ollut huomannutkaan että nopein pyyhintänopeus ei ole toiminut..Sape kirjoitti:Mistä löytyy 75 lasinpyyhkijöiden rele? Vai olisiko muita ehdotuksia syylliseksi miksi pyyhkijät pysähtyvät näkökenttään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mistäs saisi suunnilleen 75:n alkuperäsen mukasta tavaraa ovien tiivisteiksi? Etolan valikoimia tossa joskus kesäsellä koitin kattella läpi, useampaakin auton ovenpielen tiivistettä muistuttavaa muotoa löytyi mutta ei mielestäni ihan seiskafemman vastaavaa kumminkaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitokset 90:lle vinkistä, täytyy rimpautella tuonne.
Maailmaltakin löytyy hintaan 90€ / 320 €
Persaukista taas hirvittää..
Maailmaltakin löytyy hintaan 90€ / 320 €

- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Jos soitteleet Oitraconille niin kysäse samalla kontin tiivistettä. Tarttis uusia ja tuolta Italiasta näyttäis löytyvän, mutta suositaan Suomalaista jos heillä sattuis olemaan.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Korja-Kumi?
http://korjakumi-fi-bin.nettiavain.fi/@ ... nauhat.pdf
Sivulta 20 alkaen löytyy noita tiiisteitä. En muista minkälainen 75:n tiiviste on, mutta Giuliassa on tuolta hankitut tiivisteet. Ei ihan täysin alkuperäisen kaltaiset, mutta riittävän lähellä olevat löytyi.
http://korjakumi-fi-bin.nettiavain.fi/@ ... nauhat.pdf
Sivulta 20 alkaen löytyy noita tiiisteitä. En muista minkälainen 75:n tiiviste on, mutta Giuliassa on tuolta hankitut tiivisteet. Ei ihan täysin alkuperäisen kaltaiset, mutta riittävän lähellä olevat löytyi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Katos vaan kun en tota muistanut, olen mä tuolta joskus jotain letkunpätkiä tainnut ostaakin. Taidan ottaa mittoja ylös seuraavan kerran kun käyn tallilla ja kokeilla tuolta sitten lähinnä olevaa muotoa. Oitraconista sitten sen jälkeen jos ei tuolta löydy...
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Luukun tiiviste löytyy Etolasta, malli mukaan ja kaupoille! Oviinkin sopivaa tiivistekumia löytyy, mutta erona alkuperäiseen on se, ettei Etolan tiivisteissä ole tekstiilipintaa siinä osassa, mikä kiinnittyy aukon reunukseen. Ajaessa ei huomaa muuta eroa, kuin sen, että tuulen suhina puuttuu.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Käykö Nord 1.8 ja TS jakopäänkopat ristiin? Onko vesipumput samat?
Tarkoitus olisi hyödyntää TS:n kopan kiinnike kampiakselin VR-anturille.
Tarkoitus olisi hyödyntää TS:n kopan kiinnike kampiakselin VR-anturille.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Jakoketjukoppien kanteen tulevien pulttien paikat vaihtelee niin että 75 ja 164 koppien pultit on eripäin verrattuna nordiin, taasen 155 ja 164 superin pultit ovat samanlailla kuin nordi.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitoksia vastauksesta. Eli tässä kuvassa näkyvä pultti on taaempana TS:n kopassa?Satakuusnelonen kirjoitti:Jakoketjukoppien kanteen tulevien pulttien paikat vaihtelee niin että 75 ja 164 koppien pultit on eripäin verrattuna nordiin, taasen 155 ja 164 superin pultit ovat samanlailla kuin nordi.
http://gtfour.supras.org.nz/alfapics/75ts1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Tuossa näkyy ero
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Juu, kiitoksia. No, askarrellaan jonkinlainen kiinnike.Satakuusnelonen kirjoitti: Tuossa näkyy ero
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Peruskorjasin hiljattain 75 TS-moottorin, ja aikomuksena oli vaihtaa jakoketjun välipyörän laakerit, kun sellaiset sattuivat löytymään hyllystä, laakerit oli joskus muinoin hankittu nord-moottorin remonttiin. Yllätyksekseni TS-moottorin välipyörän akseli oli paksumpi kuin nord-moottorin, eikä laakereita siis voinut hyödyntää. Eli ei taida onnistua ilman koneistamon apua?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Hmm, tuo onkin mielenkiintoinen havainto. Itse en ole havainnut akseleiden paksuuksissa mitään eroa, nokkia vetävän rattaan asema akselilla on eri Tessussa kuin Nordissa, samoin 1.3-1.75 koneissa akseli on pitempi kuin 2.0.koneissa. Paljonko akseleiden paksuuksissa oli eroa??
Giulia Super -69
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Niinkuin usein ennenkin, tarkistusmittaus ratkaisee pulman, ellei sitten uusia tule tilalle. Vertasin nordin ja TS:n välipyöran akseleita; saman kokoiset, välipyörät näyttivät muutenkin samanlaisilta. Nyt ihmettelen mihin laitteeseen ostamani laakerit kuuluvat. Pakkaukset varaosanumeroineen on hävitetty aikaa sitten. Laakerit näyttäisivät olevan n. 1mm ohuemmille akseleille, en tullut mitanneeksi, mutta kummankaan edellämainitun moottorin välipyöriin ne eivät käy.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Saako 75:n polkimet irrotettua purkamatta koko kojelautaa? Onko kyseessä vaan uskon puute ja ne viisi mutteria saa auki alakautta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Voihan niistä tehdä sopivat rotsaamalla? Ainakin 101-sarjassa on jo mielestäni ollut sama akseli kuin uudemmissakin, 750-sarjasta en tiedä josko olisi ollut ohuemmalla akselilla.ristojärvelä kirjoitti:Niinkuin usein ennenkin, tarkistusmittaus ratkaisee pulman, ellei sitten uusia tule tilalle. Vertasin nordin ja TS:n välipyöran akseleita; saman kokoiset, välipyörät näyttivät muutenkin samanlaisilta. Nyt ihmettelen mihin laitteeseen ostamani laakerit kuuluvat. Pakkaukset varaosanumeroineen on hävitetty aikaa sitten. Laakerit näyttäisivät olevan n. 1mm ohuemmille akseleille, en tullut mitanneeksi, mutta kummankaan edellämainitun moottorin välipyöriin ne eivät käy.
Giulia Super -69
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko 0.78 pisin vitosvaihteen välitys mitä transaxle-kamppeista löytyy?
Tässä kun vaihteistoremppaa suunnittelee niin pistää miettimään mitä noille välläreille vois samalla tehdä. Oikeastaan ainoa veemäinen homma tossa tonnikuussatasessa on se matka-ajon kiljuttaminen, motarilla kierrokset pyörii lukemissa +3750. Toisaalta noi I-IV vaihteiden kokonaisvälitykset on mun mielestä taas aika onnistuneet eli ei tekisi mieli ainakaan kauheesti lähteä perävälitystä pidentämään.
Tässä kun vaihteistoremppaa suunnittelee niin pistää miettimään mitä noille välläreille vois samalla tehdä. Oikeastaan ainoa veemäinen homma tossa tonnikuussatasessa on se matka-ajon kiljuttaminen, motarilla kierrokset pyörii lukemissa +3750. Toisaalta noi I-IV vaihteiden kokonaisvälitykset on mun mielestä taas aika onnistuneet eli ei tekisi mieli ainakaan kauheesti lähteä perävälitystä pidentämään.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kyllä ne sieltä lähtee. Ei oo ihan helpoin homma ja vaatii pari sopivaa niveltä räikän jatkovarteen.JPeltola kirjoitti:Saako 75:n polkimet irrotettua purkamatta koko kojelautaa? Onko kyseessä vaan uskon puute ja ne viisi mutteria saa auki alakautta?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Juu toi on se harvin välitys. Se on vaan kuunneltava sitä nordin ääntä motarillakin jos ei halua harvempaa perävälitystä.J. Saari kirjoitti:Onko 0.78 pisin vitosvaihteen välitys mitä transaxle-kamppeista löytyy?
Tässä kun vaihteistoremppaa suunnittelee niin pistää miettimään mitä noille välläreille vois samalla tehdä. Oikeastaan ainoa veemäinen homma tossa tonnikuussatasessa on se matka-ajon kiljuttaminen, motarilla kierrokset pyörii lukemissa +3750. Toisaalta noi I-IV vaihteiden kokonaisvälitykset on mun mielestä taas aika onnistuneet eli ei tekisi mieli ainakaan kauheesti lähteä perävälitystä pidentämään.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Miten nuo kuvassa ympyröidyt nikaleet irtoaa? Ei löydy ruuveja, eikä vetämälläkään tunnu lähtevän 

- Liitteet
-
- Nimetön.jpg
- (39.01 KiB) Tiedosto ladattu 5030 kertaa
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
C-pilarit verhoilun takaa löytyy painotapit, joita ulospäin työntämällä pitäisi lähteä. Siellä välissä on sitten jotain sikafleksin oloista tavaraa, ettei irroittaminen kävisi liian helpoksi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Turbossa kytkin luistaa ja hyllystä löytyisi tessun jäykempi asetelma ja sintteri levy.
Mahtaako tessun kytkin sopia tuohon turbon laatikkoon? Ymmärtääkseni jos vaihtaa koko kytkinkopan ja ristikon johon kartaani tulee kiinni niin pitäis sopia??
Mahtaako tessun kytkin sopia tuohon turbon laatikkoon? Ymmärtääkseni jos vaihtaa koko kytkinkopan ja ristikon johon kartaani tulee kiinni niin pitäis sopia??
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Noiden lisäksi vaihtuu vielä paininlaakeri, sen käyttövipu, paininlaakerin ohjausputki ja työsylinteri. Mahdollisesti myös kytkinletku, jos ei halua jättää liian pitkää letkua kiepille. Sitten alkaa olla osat kasassa.
Kimmo / alfatune.fi
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tahtoo olla abs-pumppu elämänsä ehtoolla ja ylikuumenee hyvin äkkiä jos auto seisoo paikallaan eikä ajoviima viilennä moottoritilaa. Millähän tuolle tekisi jonkinlaisen jäähdytyksen? Jos saisi käyttöikää pitkitettyä hiukan.
Maailmalla ovat ainakin väsänneet lämpökilpiä suojaamaan pakosarjan säteilylämmöltä, mutta jos sille askartelisi jonkunlaisen puhaltimen joka ottaisi puskurin takaa jäähdytysilmaa ja puhaltaisi sen sinne pumpulle?
Maailmalla ovat ainakin väsänneet lämpökilpiä suojaamaan pakosarjan säteilylämmöltä, mutta jos sille askartelisi jonkunlaisen puhaltimen joka ottaisi puskurin takaa jäähdytysilmaa ja puhaltaisi sen sinne pumpulle?
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mitkäs olis optimaaliset pyöränkulmat mutka-ajoa varten; millaisia asteita olette 75:siin säätäneet?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^ Mikä sitten on mutka-ajoa ja mikä optimaalista, mutta tässä yksi setuppi ratapäiville + satunnaiseen katuajoon, tai toisin päin.
http://www.youtube.com/watch?v=8PkwYGvD-fg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=8PkwYGvD-fg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kimmo / alfatune.fi
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Kiitti vinkistä. Astemittari puuttuu; saisikohan sellaisen viritettyä älypuhelimeen?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ainakin iphoneen saa astemittarin, eiköhän semmoisen softan saa muillekin alustoille kun taitaa nuo anturit löytyä useimmista nykypuhelimista.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onkos kokemuksia muista kulmien suuntaus arvoista mitkä mahdollisesti avittaisi nopeassa ajossa tai vaan parempana hallittavuutena mutkissa? Videollahan mainitaan vain hyväksi todettu etu camberi.
Äkkiseltään Tuomas K:lle sanoisin että ABS pumpun ei pitäisi ylikuumentua ilman, että siinä on jo jotain vikaa. Laita siihen perusjarrujärjestelmä? Toisaalta potuttaahan se jos mällää auton ja se olisi pelastunut ABS:n ansioista.
Äkkiseltään Tuomas K:lle sanoisin että ABS pumpun ei pitäisi ylikuumentua ilman, että siinä on jo jotain vikaa. Laita siihen perusjarrujärjestelmä? Toisaalta potuttaahan se jos mällää auton ja se olisi pelastunut ABS:n ansioista.

Viimeksi muokannut legza, 15 Touko 2013, 00:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Olihan siellä myös taka-camberi. Muut kulmat menee sitten enemmän mielipidekeskusteluksi. Itse tykkään että edessä on vähän haritusta, takana vähän aurausta ja castereihin ei ole välttämätöntä puuttua.
Kimmo / alfatune.fi
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Nyt alkoi vilkut temppuilemaan. Hätävilkut toimii, mutta suuntavilkut ei toimi kumpaankaan suuntaan. Sulake on ehjä niin mistä lähtisi vikaa hakemaan?
Samoin nopeusmittari alkoi pätkimään välillä pudoten nollaan ja sitten taas hyppää oikeaan nopeuteen?
Samoin nopeusmittari alkoi pätkimään välillä pudoten nollaan ja sitten taas hyppää oikeaan nopeuteen?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onhan sillä pumpulla ikää... Vielä se kuitenkin toimii kunnes ruuhkassa käkkiessä ylikuumenee.legza kirjoitti:Äkkiseltään Tuomas K:lle sanoisin että ABS pumpun ei pitäisi ylikuumentua ilman, että siinä on jo jotain vikaa. Laita siihen perusjarrujärjestelmä? Toisaalta potuttaahan se jos mällää auton ja se olisi pelastunut ABS:n ansioista.
Vähän huono se pumpun paikka siellä moottoritilassa kun pakosarja hohkaa kuumaa heti vieressä.
Mieluummin vaihdan sen pumpun uuteen jossain vaiheessa, mutta on sen verran arvokas osa ja sen verran kiven alla että mieluusti vähän pitkittäisi sitä vaihtamista.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Olen maailmalla 75:llä ja laite vähän vastustaa nyt.
Kuskin oven ikkuna jäi auki. Oven sisältä kuuluu vaimea naksaus kun nappia painaa eli sähkö kyllä liikkuu ainakin jossain määrin sinne asti. Milläs tuon saisi takaisin ylös? Liki ilman työkaluja siis...
Toinen, huolestuttavampi vika tuli ABS-pumppuun, se käy koko ajan. Hajosiko painekytkin, vai voiko tuo käynnistyä jostain ulkoisesta syystä? Ei oikein hotsita paljon ajella jos tuo käy jatkuvasti, varmaan tulee raja vastaan jossain kohtaa...
Kuskin oven ikkuna jäi auki. Oven sisältä kuuluu vaimea naksaus kun nappia painaa eli sähkö kyllä liikkuu ainakin jossain määrin sinne asti. Milläs tuon saisi takaisin ylös? Liki ilman työkaluja siis...
Toinen, huolestuttavampi vika tuli ABS-pumppuun, se käy koko ajan. Hajosiko painekytkin, vai voiko tuo käynnistyä jostain ulkoisesta syystä? Ei oikein hotsita paljon ajella jos tuo käy jatkuvasti, varmaan tulee raja vastaan jossain kohtaa...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Koita auttaa käsin samalla kun nostaa sähköllä. Voi onnistua nostamaan käsin ilman sähköäkin. Hissi mennyt rikki. En muista oliko tuo vaijereilla toimiva. Teippi tai vaikka puukiila alareunassa pitää lasin ylhäällä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Vaijerilla toimii. Yritin nostaa lasista käsin ja painaa nappia samaan aikaan, mutta ei liikkunut mihinkään. Jumissa tuntuu olevan. No, onneksi ei taida olla vettä tulossa
Mitähän tuo ABS-pumppu tykkää puolentoista tunnin kotimatkasta ja käyntiajasta? No, sammuuhan se ylikuumetessaan... Onkohan siinä paineenrajoitusventtiiliä?

Mitähän tuo ABS-pumppu tykkää puolentoista tunnin kotimatkasta ja käyntiajasta? No, sammuuhan se ylikuumetessaan... Onkohan siinä paineenrajoitusventtiiliä?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Vaijeri lienee sitten rullalla niin ettei lasi pääse nousemaan ovipahvi pitäisi saada irti siinä tapauksessa. Teippiä ja muovia jos sadetta tulossa. Tuli tutuksi joskus kun Helsingissä rikottiin Renaultin oven lasi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
ABS sulake auki, tai liitin irti pumpusta ?Tuomas K kirjoitti:Vaijerilla toimii. Yritin nostaa lasista käsin ja painaa nappia samaan aikaan, mutta ei liikkunut mihinkään. Jumissa tuntuu olevan. No, onneksi ei taida olla vettä tulossa![]()
Mitähän tuo ABS-pumppu tykkää puolentoista tunnin kotimatkasta ja käyntiajasta? No, sammuuhan se ylikuumetessaan... Onkohan siinä paineenrajoitusventtiiliä?