Ostin Tampereen Motonetista Alfetta GTV:n etujarrulevyt sekä 75 TS/TB:n takalevyt. Nuo etulevyt teki n.27 euroa ja takalevyt 16 euroa kipale. Ovat kyllä kaikinpuolin kunnon tavaraa, valmistaja on iso Italialainen levyntekijä nimeltään Bradi. Eipä taida mistään saada tuon halvemmalla. Näkyy Motonetin levyt olevan kautta linjan selvästi muita halvemmat ja saatavuuskin on hyvä.
Coupe
Itsekin tuossa aiemmin mietiskelin että onko noista Motonetin levyistä mihinkään. Joku essonbaarihuhu oli liikkeellä, että kuulemma olisivat kovin herkkiä taipumaan kieroiksi kuumetessaan. Tämäkin saattoi koskea jotain corollan levyjä, jotka toki ovat eri valmistajan kuin nuo Alfan levyt. Jarrupaloja en ainakaan uskalla enää Motonetista ostaa, kun olen nähnyt yhdestä kerran kitkapinnan murtuvan irti kohtuullisen lyhyen ajon jälkeen.
Motonetistä kun levyt ostat, niin tiedät valmistajan. Biltemassa kaikki niin hyvä(?) kuin huonokin piilotetaan oman brandin alle. Ei siitä sen enempää.
Tuo kitkapinnan irtimurtuminen.... itsellä murtui niin bilteman kuin myös merkin omaavista etujarrulevyistä pala irti 164:ssa, epäilykseni juontavat siihen että kulunut laakeri ja napa oli syypäänä moiseen
Mä vaihdoin taakse Motonetin levyt ja palat. Ihan hyvin meni paikoilleen, eikä ainakaan ns. normaalikäytössä ole ollut mitään ongelmia. Kuluvatkin ihan tasaisesti...
Käsittääkseni tuo Bradi on Brembon omistama "halpamerkki". Ainakin joskus peri vuotta sitten, kun etsin 75:seen jäähdytettyjä takajarrulevyjä (Bradilta saa SZ:n jarrulevyt tarvikkeena) niin eksyin Brembon sivuille jossa oli yritysesittely ja siellä mainittiin myös tuotemerkki Bradi.
Niin no ne levyt voi olla ihan mitä halpismerkkiä vaan. Itselleni sattui QH:n takalevyt 75:een. Motonjetistä kun tilaa, ei koskaan tiedä mitä saa. Onko levyissä sitten eroja on toinen juttu.
Minkäs merkkiset palat puuha sai? Toisaalta muukkosenkin palat näytti viimeksi olevan merkkiä Jufi...
Jarno kirjoitti:Minkäs merkkiset palat puuha sai? Toisaalta muukkosenkin palat näytti viimeksi olevan merkkiä Jufi...
Juu, Jufit sain Muukkoselta taakse levy tilauksen yhteydessä. Motonetista etupalat oli jotku Espanjalaiset...ööö... Sellanen puna/harmaa paketti(?)
En yhtään muista merkkiä. Mutta toimii hyvin, toistaiseksi.
Ettei olis Roadhouse? pakkaus ja valmistusmaa täsmäis. Kävin semmoset hakemas motonetistä Giuliaan. Mut on sieltä tullut p:täkin Ex 75 takapalat tuli vaihdettua niin jarruttaessa vinku kohtuullisesti.
Mulla AD:ssa laittoivat eteen Saksalaisen Zimmermannin levyt. Merkki ei muuten ole tuttu, mutta takkahuoneesta kyllä löytyy saman merkkinen piano. Hienosti ovat kyllä toimineet eikä olleet kalliita, joten olen niiltä osin tyytyväinen.
Palat oli sitten jotain keskiluokkaa- vinkuvat ja kuluvat ripeää tahtia, merkkiä ei kyllä tullut painettua mieleen Alkuperäiset kyllä pelasi hienosti, ei vinkunut ja kestivät hyvin kulutusta, mutta hinta onkin sitten kolminkertainen...
Wile E. Coyote kirjoitti:Eikös tuo vinkuminen johdukkaan siitä että ei ole laitettu kuparitahnaa? Tää nyt on taas tämmönen esson baari tieto, mut korjatkaa viisaammat?
Ei sitä tahnaa sentään kitkapinnoille laiteta
Tuli mieleeni wanha "laita levyjarrurasvaa" kusetus