156 ja Bose audio

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

156 ja Bose audio

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Hei!

Missä 156:ssa on sijoitettuna Bosen audiojärjestelmän subbari? Kellään tietoa mistä voisi ko. subbarin saada?

T:Mika

Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

bose

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

subbari löytyy takalaatikosta vasemmasta reunasta muistaakseni, muutama päivä sitten luin ohjekirjasta. Huom. tämä vain muistin varainen tieto.
Hepa

Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Moi!

Katselin Delta-autolla 156:sta, jossa oli Bosen-audiojärjestelmä. Takakontissa en kyllä nähnyt mitään. Jos se tosiaan siellä on, niin olin kyllä aika puusilmä!

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

156sub

Viesti Kirjoittaja MKT »

Kyllä subwoofer on Bosen yhteydessä ainakin SW:ssa takakontin vasemmassa reunassa pyöränkotelon takana. Kyseessä on tukeva, muovinen refleksiviritetty kotelo jossa sangen pieni (olisiko noin 5 tuumainen jos muisti pelaa oikein) mutta asiallinen elementti. Viritys boxissa on ehkä hieman liian ylhäällä. Laatikosta löytyy myös HiFi-järjestelmän vahvistin. Tämä koskee ainakin 156 SW malleja kesä2002-talvi2004. Faceliftatuissa malleissa ei taida Bose olla vakiona.

Tavallisessa 156ssa ei muistaakseni ole Bosen yhteydessä suljettua subbariboxia vaan free-air-elementti (tai elementit). Lieneekö hattuhyllyssä? Joku onnellinen omistaja voinee vahvistaa tai kumota tämän. :roll:

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Joo, kyseessä oli tavallinen 156. Bosen järjestelmä siinä oli, mutta subbaria en löytänyt....

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Eikös se pieni subbari ole sedanissa hattuhyllyn verhoilujen alla,muistaakseni oikella puolella siinä kohtaa missä on takakaiuttimen paikka.

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Se Bosse väijyy sedanissa takapenkin alla.
Voi se olla muuallakin :crazyeyes: , mutta jotenkin on tuollainen muistikuva.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 156sub

Viesti Kirjoittaja alfista »

MKT kirjoitti:Tavallisessa 156ssa ei muistaakseni ole Bosen yhteydessä suljettua subbariboxia vaan free-air-elementti (tai elementit). Lieneekö hattuhyllyssä? Joku onnellinen omistaja voinee vahvistaa tai kumota tämän. :roll:
Ei ole hattuhyllyllä mitään ainakaan 2004 faceliftatussa.

Olenkin miettinyt, että mistä bassoja lisää. Subbari rakenteilla etupenkin alle. Diskantit (ne pienet kahvoissa) sen sijaan tuntuvat selvästi paremmilta kuin vanhemmassa -99 mallissa.

Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

bose

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

ohjekirja kertoo, muuten vain sportwagonin subbarin sijainnin eli tavaratilan vasemmalla sivulla. Kaiuttimeen päästään käsiksi irroittamalla neljä lukitsintulppaa. Vahvistin on wagon-malleissa tavaratilassa. Sedanista ei puhuta mitään.
Hepa

Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Onko 156:ssa valmiita johdotuksia jälkiasennussubbarille? Vai pitääkö virta tuoda akulta asti / takavaloilta. Entä linjatulo jne.

Asiahan selviäisi jos 156 Faceliftistä olisi tekniikka-cd?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Epäilen vahvasti, että mitään kaapelointia löytyy virroille tahi linjatuloille. Ainakaan omastan ei mitään löytynyt, tosin vanhempaa mallia...

Suosittelen tuon virran tuomista akulta asti, älä ryöstä sitä mistään takavaloilta tms. Ellei sitten tarvitsemasi virran määrä ole 1 A:n luokkaa :mrgreen:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kiitos, niin minä vähän epäilinkin... Onkohan tuossa vakioblaukkarissa linjalähtö subbarille, jonka voisi tuoda samalla taakse.

Asennettava laite on aktiivisubbari jota paraikaa haeskelen. Mieluummin tietysti jonnekin piiloon asennettavaa mallia. Pitänee tutkia hattuhyllyn tilat kun sinne mainittiin Bosen subbarin mahtuneen.

Ääni voisi tietysti parantua helpommin uusimalla kunnon elementit vakiopaikkoihin ja asentamalla kenties hattuhyllyyn lisäkaiuttimet. Niillekään tuskin on valmista vahvistettua lähtöä, joten siinä tapauksessa tarvitaan taas pääte...

Saakohan Bosea maahantuojan asentamana?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Vakiosoittimen linjatasoisen signaalin lähdöistä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Mallin perusteella voi kyllä metsästää internetistä sitten kyseisen tiedon. Tai sitten nykäisee soittimen irti ja katsoo. Luulisin että kaikissa ohjelmalähteissä on nykyään vähintään yksi lähtö.

Toinen vaihtoehto on käyttää sitten kaiutintasoista sisääntuloa vahvistimelle (eli kaiutinkaapeleita). Tämä tietysti edellyttää että vahvistimessa on tämä kytkentämahdollisuus. Jos ei ole, voidaan väliin tietysti laittaa vielä adapteri. Huono puoli on sitten se, että siihen menee yksi (tai oikeastaan kaksi) kanava(a) sitten ohjelmalähteestä. Hankalaa, mikäli siis halusit vielä takakaiuttimetkin autoon?

Mutta jos sinulla on linjatasoinen lähtö, niin aktiivisubareitahan on maailma pullollaan. Niki esim. kehui omaansa, eikä ollut pahan hintainen asennettuna.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minkäs valmistajan tavaraa se vakiosoitin on? Ainakin Blaukkarilla on malleja, joissa on kyllä linjalähdot mutta RCA-liittimet puuttuu, kehtaavat sitten kiskoa erikseen rahaa johdonpätkästä missä on ne liittimetkin mukana :x

Siltä varalta että joku sattuu tarvitsemaan, mulla on yksi Blaupunktin RCA-adapteri ylimääräisenä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minkäs valmistajan tavaraa se vakiosoitin on? Ainakin Blaukkarilla on malleja, joissa on kyllä linjalähdot mutta RCA-liittimet puuttuu, kehtaavat sitten kiskoa erikseen rahaa johdonpätkästä missä on ne liittimetkin mukana :x
Eiköhän tuo ole juuri se Blaukkarin soitin (ainakin irroitusmekanismista tms.) päätellen...

Linjalähdöt varmaan on, mutta taitaa olla melkeen kaikissa blaukkareissa se "ominaisuus", että joutuu hankkimaan sen 25 euron RCA piuhan tuohon väliin...

Mitä tuossa joitain kuukausia sitten soittimia katselin, niin kyllä tuntuu nykyään melkeen kaikissa olevan nuo linjalähdöt ja varmaan sama homma on myös tuossa Alfan blaukkarissa.

Aktiivisubbareita kyllä markkinoilta löytyy, mutta ovat yleensä niitä pieniä 1 elementin "muoviboksihärpäkkeitä", joilla ei tee kyllä yhtään mitään. Ensimmäinen "kunnollinen" ja järkevän hintainen ominaisuuksiinsa nähden on tuo blaukkarin uutuus, ODsb 8000A, jossa on 2 8" elementtiä, joista toinen pelaa [EDIT]passiivisäteilijänä. [EDIT]

Kuva, lisätiedot:
http://www.blaupunkt.fi/7606318000_main.asp

Puhisee kyllä turhan hyvin, joten mulla säädöt on jatkuvasti melkeen minimissä.

Ainoa pieni "vika" tuossa on ollut se, että basson paukutus irroittaa pikkuhiljaa tuon suojaritilän ja sen sitten löytää aina välillä mistä sattuu... Täytyy varmaan pistää jotain tehokasta liimaa siihen, että pysyy kiinni.

Härvelin ovh. on 335 euroa, mutta halvimmillaan sitä on myyty vajaalla 200 eurolla (ja maahantuojan painovirheen vuoksi pieni erä 159 eurolla, ilmoitus oli jokunen kuukausi sitten Fascan lehdessä). Saatavuus ei käsittääkseni ole kovin hyvä, koska ainakin myyntipuheiden mukaan ne menevät hyvin kaupaksi (tiedä sitten onko tuossa jotain perää...)
Viimeksi muokannut niki, 22 Elo 2004, 07:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ammattina autokauppa

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

niki kirjoitti:...jossa on 2 8" elementtiä, joista toinen pelaa passiivisuotimena.
Tarkoitit varmaankin että passiivisäteilijänä.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Roach kirjoitti: Tarkoitit varmaankin että passiivisäteilijänä.
Mitäköhän mä olin taas ottanut kun tota kirjoitin :oops: :lol:
Ammattina autokauppa

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mahtuuko tuo Blaukkarin aktiivisubbari siististi takakonttiin? Eikö se tarvitse jotain kiinnityksiä myös, että pysyy matkassa mutkissakin.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

alfista kirjoitti:Mahtuuko tuo Blaukkarin aktiivisubbari siististi takakonttiin? Eikö se tarvitse jotain kiinnityksiä myös, että pysyy matkassa mutkissakin.
Mahtuu oikein siististi kun ei tuota tilavuutta ole kuin 8 litraa... (editoin kuvan tähän kunhan pääsen töistä)

Kuva
Kaiken sitä unohtaa... no tässä se kuva kuitenkin on...

Kiinnittää kyllä kannattaa. Mukana tulee rautalevyjä, jotka asetetaan tavaratilan pohjapahvin molemmille puolille. Siitä sitten vaan mukana tulevilla ruuveilla kiinni...
Viimeksi muokannut niki, 25 Elo 2004, 23:15. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Ammattina autokauppa

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

alfista kirjoitti:Ääni voisi tietysti parantua helpommin uusimalla kunnon elementit vakiopaikkoihin ja asentamalla kenties hattuhyllyyn lisäkaiuttimet. Niillekään tuskin on valmista vahvistettua lähtöä, joten siinä tapauksessa tarvitaan taas pääte...

Saakohan Bosea maahantuojan asentamana?
Hattuhyllyn kaiuttimille on sentään tuotu valmiiksi piuhat soittimelta. Niistä saa helposti HI-Input lähdön vahvarille niin ei tarvitse RCA piuhoja vedellä 8)

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hienoa, tanks! Eli alapäätä saisi tuhdimmaksi myös yksinkertaisesti asentamalla elementit hyllylle...

Hitto kun sedanissa olisi myös tupakansytyttäjä-pistoke tavaratilassa. siitä saisi virran vahvistimelle. SW:ssä se taisi olla.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

alfista kirjoitti:Hitto kun sedanissa olisi myös tupakansytyttäjä-pistoke tavaratilassa. siitä saisi virran vahvistimelle. SW:ssä se taisi olla.
Nuo tupakansytyttimien johdot tuppaavat olemaan kovin hentoisia. Niiden käyttäminen vahvistimen sähköistämiseen on vähintäänkin kyseenalaista. Kondensaattorilla voisi paikata pahimmat piikit virransyötössä, mutta sellaisen hinnalla sisäjohdotuksen teettää melkein liikkeessä..

Omasta kokemuksesta voin kertoa että virtajohto tulee '98 156:ssa melko helposti sisään samaa reittiä kuin sisätilalämmittimen johto. Siitä maton alta ovilistojen alle ja takaluukkuun.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Eikö sitten tarvita myös herätevirta niin, ettei vahvistin ole päällä koko ajan? Kuitenkin lämpöhäviöitä sen verran, että tyhjää akun kuormittamattomanakin.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

alfista kirjoitti:Eikö sitten tarvita myös herätevirta niin, ettei vahvistin ole päällä koko ajan? Kuitenkin lämpöhäviöitä sen verran, että tyhjää akun kuormittamattomanakin.
No se tulee RCA:n mukana kaupan päälle.. :mrgreen:

Omasta mielestäni "helpoimmalla" pääsee kun näkee kerran piuhojen vetämisen vaivan. Pistää laakista tarpeeks hyvät piuhat, niin ei tarvii olla heti vaihtamassa. Signaalit tulee puhtaana ja virrat riittää isommillekkin leluille.

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Itse vedin piuhat akulta takakonttiin ja ostin sen kovanonnen RCA liitinjohdon jota blaukkaris ei ollut kiinni. Kannattaa ostaa se piuhanpätkä het kättelys kun mulla meni sitä odotelles koko viikonloppu. Sit niitten jalkalistojen kaa kannattaa olla varovainen. Pari kiinnikettä murtaneena ei ollut kiva liimailla niitä takas... Niin äläkä vedä akun plussaa ja RCA:ta samasta listasta vaan eri puolilta autoa. Saattaa aiheuttaa häiriötä. Piuhan saa konetilasta kätevästi apukuskin puolella sijaitsevasta läpiviennistä (2 läpivientiä peräkkäin) eikä tarvi edes purkaa hanskalokeroa. Ei muutakun antoisia hetkiä auton parissa ;)

Tuli aika hyvään kohtaan tää kun eilen laitettiin kaverin fordiin piuhat ja kyllä oli juhlaa asentaa kun takapenkit ei ole kiinteät...

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Akulta takakonttiin vedettiin mulla piuhat yhdeltä puolelta. Saa nätisti kuskin puoleltakin ja suksiluukun alla on hyvä kolo, josta nuo piuhat saa reikiä poraamatta... Jos takakontissa ei ole mitään järkyttäviä ämyreitä, niin ei tartte vetää 2 puolelta... Siinä vaiheessa tietty jos aikoo ottaa etukaiuttimillekin sähköt takakontin vahvistimesta (ja jotain isommanpuoleista vahvistinta), kannattaa vetää 2 puolelta mutta mm. pienen subbarin kanssa ei ole ollut ongelmia.

Laitoin nyt myös ton lupaamani kuvan aikaisempaan postaukseeni, eli aika hyvin tuo subbari tuonne konttiin mahtuu...

Minun suositukseni kyllä on se, että laitat etupään kuntoon (eli kunnon elementit eteen) ja pienen aktiivisubbarin takakonttiin. Hattuhyllylle asennettavat 6x9:t on kuitenkin suuren luokan kompromisseja koska yrittävät miellyttää niin diskanteillaan, keskiäänillä ja bassoillakin... Ainakin Turussa hyvin arvostettu hifiliike, Hifimesta antoi minulle sen kuvan, ettei taakse kannata pahemmin kaiuttimia sijoitella...

Kannattaa muuten sijoittaa kunnolla niihin kaapeleihin. Kaveri hankki jotain halpahallikaapeleita ja niiden kanssa ei ole kuin ongelmia tehojen (tai pikemminkin sen puutteen) kanssa.. Itse ostin valmiin johtosarjan joka maksoi n. 55 euroa sisältäen kaapelit ja sulakkeen + se pakollinen runsas 20 euron ryöstöhinta Blaukkarin johdosta...
Ammattina autokauppa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ainakin pääkaupunkiseudun nurkilla asuvien kannattaa harkita asennushilppeiden hakemasta Piiltemasta, ihan totta :wink: Asiallista tavaraa ja hinnoittelu on sellainen, ettei tarvitse miettiä minkä nikaleen jättäisi säästömielessä ostamatta.

Noiden häiriövihellysten karttaminen on sen luokan antennitiedettä että 100%:sti varmaa häiriötöntä asennustapaa ei juuri taida olla, mutta suosittelisin nyt kuitenkin vetämään ne RCA:t eri puolelta kuin virtakaapelin. Ja käyttäkää ihmeessä kunnollisia suojattuja signaalijohtoja, ei ole kiva purkaa ja kasata verhoiluja vain huomatakseen että Aholaidasta ostettu euro viidenkymmenen hintainen naru naukuu kuin kollikissa kuutamolla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ainakin pääkaupunkiseudun nurkilla asuvien kannattaa harkita asennushilppeiden hakemasta Piiltemasta, ihan totta :wink: Asiallista tavaraa ja hinnoittelu on sellainen, ettei tarvitse miettiä minkä nikaleen jättäisi säästömielessä ostamatta.
Kyllä niitä haetaan Biltemasta täällä Hämeen seudullakin. Etenkään virtapuolen "hilppeissä" ei ole niin väliä että onko ne vimpan päälle kiiltäviä ja virtaviivaisia. Tosin kauan sitten edesmenneen Megafonian jätkät tyhjentää viimeisiä varastojaan melkein samalla hengellä kuin makeisten markkinakauppiaat, nimim. kaikki asennushilppeet hyyyyvin halvalla.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ai niin, onhan niitä Bilsuja muuallakin :oops:

Yhdestä Bilteman virranjakoblokista sain kyllä jengat korkkaamaan hyvin hennolla kiristysmomentilla, taisi olla yksilövika. Muut kappaleet ovat kyllä ajaneet asiansa moitteettomasti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

helvetin huonot kultaukset noissa Bilteman virtavermeissä mutta näkeehän sen jo hinnoistakin.. 24:n karaatin katinkultaa... :-D

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ai niin, onhan niitä Bilsuja muuallakin :oops:
Täältäkin löytyy :mrgreen:
Ammattina autokauppa

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

niki kirjoitti:Täältäkin löytyy :mrgreen:
..mutta sitä ei lasketa :mrgreen:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

ahma kirjoitti:
..mutta sitä ei lasketa :mrgreen:
Tamperelaiset... :roll: :lol:
Ammattina autokauppa

lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

Viesti Kirjoittaja lappis »

niki kirjoitti:Akulta takakonttiin vedettiin mulla piuhat yhdeltä puolelta. Saa nätisti kuskin puoleltakin ja suksiluukun alla on hyvä kolo, josta nuo piuhat saa reikiä poraamatta...
Osaisitko antaa tarkemmat koordinaatit piuhojen läpiviennille akulta kuskin työtilaan? Hankin ko. Blaukkarin alapäätä tukevoittamaan :lol: , mutta en tunnin ähellyksenkään jälkeenkään vielä onnistunut löytämään tietä virtapiuhan läpiviennille. Eli kannattaako operaatio suorittaa konehuoneesta vai kuljettamosta käsin? Entäpä miinuspiuha kontin puolella sitten, kun tästä haasteesta on selvitty: mihin se kannattaisi pultata?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Minulla on kaapeli vedetty pelkääjän jalkatilasta konehuoneeseen päin. Puuhalla taisi olla tiedossa joku muukin hyvä paikka. Maadoitukseen olen käyttänyt kuormansidontaan tarkoitettujen lenksujen kiinnityspisteitä.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

mulla kaapelit on kuskin puolelta, jostain kytkinpolkimen vasemmalta puolelta piuhat läpi vedettiin... Täytyy aamulla päivänvalossa tarkistaa tuo... Maadoitus muistaakseni samalla tapaa kuin Roachilla.
Ammattina autokauppa

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Ainakin siellä pelkääjän puolella on palomuurissa siistit läpiviennit, josta mahtuu paksumpikin kaapeli. Sieltä itse vedin piuhan. Ainoa miinos on se, että akku on toisella puolella. Konetilassa joutuu vetämään kaapelin toiselle puolelle, mutta kyllä se sieltä koneen takaa mahtuu kn ensin irroittaa jarruneste säiliön ja jotain muuta, jotka on kiinni siinä palomuurissa.

RCA-piuhojen kanssa voi tulla sellainen ongelma, että soitin ei meinaa mahtua takaisin paikalleen, kun siitä tulee niin syvä niiden piuhojen kanssa. Tähän löytyy apu L-palasta, jolla RCA-piuhat saa osoittamaan alaspäin.

T:Mika

lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

Viesti Kirjoittaja lappis »

Ei vaan meinaa edelleenkään millään oikeaa reikää löytyä kummaltakaan puolelta :crazyeyes: Ei edes...:wink:

Löytyisikö keneltäkään valaisevaa kuvaa asennuksesta? Tavoitteena olisi vetää piuha kuljettajan puolelta, jotta konehuoneessa ei tarvitsisi tehdä enää pidempiä pujotuksia, mutta pelkääjän puolen vaihtoehtokin tarvittaessa kyllä toteutetaan kunhan vaan saadaan vehkeet pelittämään.

lappis
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Syys 2004, 05:26

Viesti Kirjoittaja lappis »

Löytyihän se paikka läpiviennille lopulta. Paikka löytyi irrottamalla tuulilasin ja konepellin välissä oleva muovisuojus. Sen alla olevassa tilassa on kuminen tulppa kuskin puolella, johon tein pienen reijän. Otin kuvan läpivetopaikasta, jottei seuraavan, joka hommaan ryhtyyn tarvitse polttaa yhtä paljon aikaa ja tupakkia homman kanssa. :scatter:

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

s**t*n* tappelin kaks tuntia kun yritin löytää läpivientiä, ja pitkään mietin että pitäiskö se muovisuojus irroittaa. No, huomenna sitten.

Jos se kuva löytyis, nii olis kova =)

Vastaa Viestiin