Alfa päätti perjantai iltana sylkäistä käynnistäessä ohjaustehostimen öljyt pihalle

No taksilla töihin ja kotiin, ja sitten seuraavana päivänä valoisan aikaan auton alle katsomaan mitä oikein tapahtui. Aluksi vaikutti letkun halkeamiselta kun punaista öljyä oli koko moottorin alaosa täynnä ja panssarikin hyvin voideltu, mutta kun pääsi lampun kanssa auton alle niin paljastui että kokonainen letku oli irronnut liitoksestaan (akun alta metalliputken ja kumiletkun liitos). Muuten siisti juttu mutta ei ole kunnon tunkkia ja autoa ei voinut siirtää mihinkään jäiseltä parkkipaikalta, joten sai koko ajan ryömiä auton alle poski pohjaa vasten ja kädet mutkalla.
Seuraavana aamuna kävin ostamassa paikallisesta putiikista Teboil Fluid D 1 l Dexron IID öljyt kun manuaalin mukaan sopii ja uuden letkun kiristimen kumiletkuun. Kiristimen kun sai paikalleen noin puolen tunnin ähräämisen jälkeen (hieman ahdas paikka kiristää liitoksia) laitoin noin 1/2 litraa öljyä säiliöön ja käynnistin auton ja kääntelin rattia edes taas. Äänsi kuin olisi sikaa lahdattu ja ratti potki vastaan

Noin 1/2 tunnin kääntelyn (3-5 min pätkissä) ja desin ajoittaisilla öljylisäyksillä ääni väheni ja potkiminen loppui. Öljyä meni hieman päälle litra sisään (n.1.3l). Lopulta ratti kääntyi kuin olisi uusi ja ohjaus kuin labrassa kalibroitu.
Homma oli sotkuista ja ahdasta mutta kannatti. Pakko sanoa sanoa että oli ilo ajaa öljyn "vaihdon" jälkeen
Aika hyvin onnistui kun vielä 48h sitten en tiennyt yhtään mitään ohjaustehostimista tai niiden öljyistä.