roiskeläpät 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

vaisanen.pj
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Heinä 2003, 03:59
Paikkakunta: Helsinki

roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja vaisanen.pj »

Alfasta näyttäisi olevan aika pahasti maalit lähteneet, siitä mihin eturenkaista lentää kaikki skeida. Eli kysymys kuuluu: mistä saisi järkevimmin rakenneltua siistit roiskeläpät eteen? Deltalta varmaan löytyy orkkis malleja? Muutenkin kaikki vinkit kyseisten kapineiden asennuksesta otetaan kiitollisina vastaan :)

Kiitos jo etukäteen vastauksista!!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: roiskeläpät 156

Viesti Kirjoittaja V6 »

vaisanen.pj kirjoitti:Alfasta näyttäisi olevan aika pahasti maalit lähteneet, siitä mihin eturenkaista lentää kaikki skeida. Eli kysymys kuuluu: mistä saisi järkevimmin rakenneltua siistit roiskeläpät eteen? Deltalta varmaan löytyy orkkis malleja? Muutenkin kaikki vinkit kyseisten kapineiden asennuksesta otetaan kiitollisina vastaan :)

Kiitos jo etukäteen vastauksista!!
orggis läppiä löytyy da:sta kyllä, ei mitkään erikoiset kovamuovia ja aika pienet.Helpoiten ne rakentaa itse, käyt ostamassa tarvikeliikkeestä perinteiset kumiläpät ja ruuvaat sisälokariin kiinni mahdollisimman ylös ja sisään jotta ei jää ruman näköiseksi.10 minuutin homma.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Minä kokeilin vähän aikaa sitten paria mallia.
Molemmat oli "Deltan mallistoa".
Yritin ensin Deltassa myytäviä tarvikeläppiä,ne olisivat varmasti suojanneet ihan hyvin,mutta maavara jäi aika mitättömäksi.
Niinpä laitoin sitten alkuperäiset läpät,jotka ovat kyllä aika pienet,mutta suojaavat ainakin sen osan kaaresta,mistä maalit yleensä lähtee.

Käynpä heti ottamassa heti pari kuvaa omaan albumiin,niin voit katsoa miltä näyttää.

-Zenery-

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Nyt albumissa on pari kuvaa läpistä.

Kylläpä se auto onkin paskainen,täytyy varmaan pestä ja vahata se lähipäivinä,Auto Glymiä on jo ostettuna sekä puna-,että kultaetikettistä.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Zenery kirjoitti:Nyt albumissa on pari kuvaa läpistä.

Kylläpä se auto onkin paskainen,täytyy varmaan pestä ja vahata se lähipäivinä,Auto Glymiä on jo ostettuna sekä puna-,että kultaetikettistä.
Mul on orggikset 147:ssa ja olen tosi tyytyväinen. Toki laitoin ne kiinni 6:lla ruuvilla 3:n sijaan. Luulis pysyvän.

Loppu ne kiveniskeymät ja maavarakin on riittänyt ihan ok kunhan vaan muistaa läpät pahimmissa paikoissa.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Kysyin Deltasta ja kertoivat Alfan omien läppien hinnaksi 90 € asennettuna , tosin koko maassa ei niitä kuulemma ole tällä hetkellä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Joo, mulla täsmälleen sama ongelma ed. omistajan jäljiltä. Täysin maalittomat kohdat nurkissa :evil: Vähän aiemmin olis voinu panostaa. Laitoin puhdistuksen jälkeen sinkkimaalia pohjalle - annoin kuivua - pintamaalia päälle - annoin kuivua ja sitten läpinäkyvää kivenisku kalvoa 40 cm pätkät nurkkiin niin että ne tulee hieman kyljen puolelle yli. Ainakin näyttää hyvältä, eli ei näe ollenkaan jos ei tarkkaan katso :-D Nurkan alapintaa ei suojaa joten voi olla että laitan vielä läpätkin tai sitten vain massaan.

Saattais uudempaan yksilöön olla ideaa vetää koko kylki kyseisen teipin leveämmällä versiolla (siis ovien alapuolinen osa). Mulla ainakin kylki koko matkalta hieman himmeä + pieniä skraadeja :cry:

Mielipiteitä?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Onko tuo sitä 3M:n teippiä vai onko löytynyt jotain halvempaa?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

sataviiskuus kirjoitti:Kysyin Deltasta ja kertoivat Alfan omien läppien hinnaksi 90 € asennettuna , tosin koko maassa ei niitä kuulemma ole tällä hetkellä.
Mulla tais olla 25€ ja asensin itse. Muoviset sisäkaaret kylläkin joutui irroittamaan kokonaan jotta läpät täsmäsivät ideaalisesti kyljen muotojen kera.

Mullahan näytti olevan tuol albumissa kuvakin niis läiskäreistä.

No naarmut loppu siihen ja hyvin ovat pysyneet. Talvihan se vasta kertoo totuuden ku loska jäätyy läppiin ja kiinikkeet joutuu koville.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Skyhorse kirjoitti: Muoviset sisäkaaret kylläkin joutui irroittamaan kokonaan jotta läpät täsmäsivät ideaalisesti kyljen muotojen kera.
Joo, Raipossa (Hämeenlinnassa) Konelan vapaavarastossa (vanha Ladojen vastaanottopaikka, jonka kautta kaikki Alfat kulkevat) asennetut 90:n egen läpät irvistävät meikäläisen selessä aika pahasti, joten eivät ilmeisesti irroita sisäkaaria vaan pistävät vaan äkkiä ruuveilla kiinni. Aikamoista rahastusta. Olisi pitänyt myös tehdä homma itse, varmaan vielä teenkin.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Originali kirjoitti:
Joo, Raipossa (Hämeenlinnassa) Konelan vapaavarastossa (vanha Ladojen vastaanottopaikka, jonka kautta kaikki Alfat kulkevat)
Sorry, tarkoitin tietysti Lappeenrannassa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

En muista teipin merkkiä. Kaveri leikkasi rullasta niin monta senttiä kuin pyysin. Eli ei tarvinnu ostaa koko rullaa, erittäin ystävällistä! :-D En edes muista mitä maksoi, muttei voinu olla kovin kallis kun yhteensä kaikki oli tasan 30 :o
Ayrton Senna da Silva forever

Tony Soprano
Viestit: 54
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 08:33

Viesti Kirjoittaja Tony Soprano »

Moi!

Ajattelin minäkin hankkia roiskeläpät kiveniskemiä vastaan, mutta jos orkkikset maksaa tuon 90 eur asennettuna ja sitten Auto Milanolta näyttäisi saavan koko Novitec-helmasarjan 570 eur asennuksineen niin ei ole oikein suhteessa noi hinnat... :shock:

Miten on, estääkö helmasarja kiveniskemät ja miten tehokkaasti verrattuna läppiin? Olisko kellä Novitecin sarjaa asennettuna ja kenties vielä kuviakin??

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tony Soprano kirjoitti: Miten on, estääkö helmasarja kiveniskemät ja miten tehokkaasti verrattuna läppiin?
Ei noilla orggis -läpilläkään valitettavasti kiveniskemiä estetä... :? Eli jos hankkii ainoastaan välttääksen kiveniskuja, niin aika turha ostos on...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Tony Soprano kirjoitti:Moi!

Ajattelin minäkin hankkia roiskeläpät kiveniskemiä vastaan, mutta jos orkkikset maksaa tuon 90 eur asennettuna ja sitten Auto Milanolta näyttäisi saavan koko Novitec-helmasarjan 570 eur asennuksineen niin ei ole oikein suhteessa noi hinnat... :shock:

Miten on, estääkö helmasarja kiveniskemät ja miten tehokkaasti verrattuna läppiin? Olisko kellä Novitecin sarjaa asennettuna ja kenties vielä kuviakin??
Taitaa paras keino olla kummatkin. Varsinkin jos on vähänkään normaalia leveemmät renkaat.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tony Soprano kirjoitti: Miten on, estääkö helmasarja kiveniskemät ja miten tehokkaasti verrattuna läppiin? Olisko kellä Novitecin sarjaa asennettuna ja kenties vielä kuviakin??
Novitecin helmasarja estää kiveniskut ainakin kylkiin.. päätellen siitä että pa*skavana kyljissä on helmojen laiton jälkeen pienentynyt kummasti :wink: etureunat tosin edelleen kovilla. kai se jotkut läpät on laitettava vielä lisäks. :oops:

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Tuli tuossa itsekin laitettua kesällä etuläpät alfaan. Eihän se enää kyllä paljon auta, kun kyljen alaosa on jo himmeä :(. Eikä nuo originaalit paljon suojaa muuta kuin helman etureunaa ja ensimmäistä saumaa (jotka myös kuluvat maalista ensimmäisenä). Kylkiä ei kys. malli paljon suojaa.

Pistin kuvan originaali eturoiskeläpästä albumiini.
Kuva

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Noista roiskeläpistä vielä..

Minullakin on ajankohtainen tuo asia, kun omassa rassissa ei läppiä ole ja kivet ovat hakanneet maalin pois helmojen takimmaisista saumoista. Soittelin Oulun Deltaan ja 55e maksavat läpät ja asennus noin 30e, eli samat hinnat näyttävät olevan. Mietin jos tekisi sen asennuksen itse, vaikka autoasennuskokemusta on lähinnä renkaanvaihdosta :oops: Siksipä kysymykseni saattaa vaikuttaa hieman tyhmältä :)

Yhdistetty ruuvikiinnitys ja koriliima kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta. Pohdin vain, että miten saan ne ruuvit kiinnitysmuttereineen kiinni? Tai siis kyllähän ne reiät saa porattua niihin muovisiin lokasuojiin ja ruuvit niistä läpi, mutta miten saan mutterit ja vastinlevyt lokasuojan sisäpuolelle? :?

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Meikäläisen kiesiin on jo edellinen omistaja asentanut läpät. Lienevät orkkikset koska istuvat hyvin ja ulkonäkökin on kohtalainen. Kiinnitys on suoritettu pop-niiteillä (3 per lätkä). Niitit näyttää olevan kantaosaltaan "normaalia" suuremmat, joten hyvin ovat paikallaan pysyneet. Lätkien tuoma hyöty on kuitenkin sen verran pieni että tarkoitus on tänään marssia helmakaupoille.

Pantti
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Syys 2004, 15:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pantti »

Roiskeläpät askarruttaa itseäkin.

Oliko ne popparit niitattu kiinni lokasuojan reunaan vai sisälokariin? Ei oikein huvita niitata mitään suoraan peltiin, turhan potentiaalinen ruostepesä.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Pantti kirjoitti: Oliko ne popparit niitattu kiinni lokasuojan reunaan vai sisälokariin? Ei oikein huvita niitata mitään suoraan peltiin, turhan potentiaalinen ruostepesä.
Sisälokariin. Voisin katsoa tarkemmin kiinnityskohtia, kunhan saan perseeni hilattua liikkeelle.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Mulla ne läpät on ruuvattu kiinni sisälokariin 3-4llä ruuvilla ja ihan hyvin pysyvät.

samppa
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 06:08
Paikkakunta: Tampere

Läpisköistä

Viesti Kirjoittaja samppa »

Itse leikkasin roiskeläppäkumista (saa esim ADsta) reilut palat n 30c25cm. Sitten 3kpl leveekantaisilla popareilla sinne muoviseen sisälokariin kiinni ne. Antaa niiden tulla pari senttiä ulos kaaresta niin aina puhtaampana kyljet pysyy. Rahaa paloi koko kymppi.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Siellähän ne popparit oli sisälokarissa kiinni. Kaksi alhaalla vaakatasossa ja yksi ulommassa yläkulmassa. Ja samalla tietysti huomasin että pelkääjän puolinen olikin kiinni enää sen ylimmän varassa... hyvin on pysyneet joo... :oops:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

läpät

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla olis helmat odottamassa asennusta, eli mulla olisi pari 156:sen alkuperäisiä roiskeläppiä ylimääräisenä. Saa tulla hakemaan.

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Mulla olis helmat odottamassa asennusta, eli mulla olisi pari 156:sen alkuperäisiä roiskeläppiä ylimääräisenä. Saa tulla hakemaan.
Hep, olen kiinnostunut. Laitoin pm -viestin asiasta.

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Ciao ! Olen itse törmännyt samaan ongelmaan läppien suhteen. Ensin ostin originaalit ja totesin pienuuden ja aika huonon istuvuuden. Tarvikeliikkeestä löytyy valmiita, jotka ovat liian löysää kumia tai metritavaraa, joka on turhan paksua. Läpän tulisi olla ohuehkoa, hieman muovimaisempaa ja muotoiltu reunoilta eteenpäin kaarevaksi, "ottavan" muotoiseksi. Näitä saa tietysti vain merkkikohtaisina useimpiin autoihin. Silmät auki ja liikkeelle, sen jälkeen paikalliseen renault-liikkeeseen ja renault 19 vm.94 etuläpät tilaukseen. Hinta n 50e pari, mukana hyvät ja soveltuvat kiinnitykset, istuu hyvin ja täyttää tehtävänsä(alkuperästään huolimatta, sallittaneen roiskeläpässä).
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

No nyt kyllä heräs kiinnostus, et laitas lähikuvia albumiis :shock: Täytyis taas laittaa itsellä nuo nurkat kuntoon. Edellis kerralla reunat tuli kuntoon, mutta alapuolelle on nyt vuorostaan tullut paljas kohta :evil: Pakko laittaa jotkut läpät vissiin kun helmojen kanssa saa kumminkin sitten hermoilla a, että saa ne pysymään tukevasti kiinni b, että ne tarvittaessa irtoaa ehjänä ja auton ehjäksi jättäen c, ettei muhi ruoste alla.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

läpät

Viesti Kirjoittaja KJS »

Noista mun läpistä on jo nouto sovittu.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Metri roiskeläppäkumia, mattoveitsi ja 6-8 peltiruuvia. Näillä välineillä saa tehtyä mieleisensä roiskeläpät ja hinta jää reilusti alle 50 euron. Omassa biilissä on sekä tehtaan muovihelmat että itse muotoillut roiskeläpät, jotka selkeästi vähentää kiveniskemiä ja auton kylkien likaantumista. Ulkonäköhaitta on mielestäni pieni verrattuna saavutettuun etuun.

By the way.. roiskeläppien täytyy ylettyä lähelle maata, muuten niistä ei ole juurikaan hyötyä.

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Wile E. Coyote kirjoitti:No nyt kyllä heräs kiinnostus, et laitas lähikuvia albumiis


Morjens! Albumissa muutama kuva . Osanumero ( renault ) on 8445106. Itse pidän näitä varsin hyvänä ratkaisuna läppäongelmaan.
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kiitos kuvista. En ole vielä päättänyt mitä teen, mutta voipi olla että ostan etolasta kumia ja mattoveitsellä pyyhkäisen. Ainakin kokeilen miltä näyttää. Voi sitten muotoilla sen muotoisen mikä miellyttää omaa silmää eniten, eli ärsyttää vähiten :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Moi !
Kannattaa huomioida millaista metritavara on jäykkyydeltään, pysyykö vauhdissa ryhdikkäästi alaspäin vai taipuuko paineen alla takaviistoon, jolloin kurat lentää kuitenkin. Ohuehko, muovimainen läppä, joka on muotoiltu reunoilta jäykkyyden saavuttamiseksi, pysyy kuosissaan vauhdissakin.
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Onko kukaan mahdollisesti ostanut roiskeläppiä tamperelaisesta Korja-Kumi Oy:stä? Kyselin sähköpostilla sieltä ja varastossa on vanhoihin (70-80 lukujen) paremmin sopivat, kohokirjaimiset läpät ja modernimmat silein kaunokirjaimin varustetut läpät. Jälkimmäinen kiinnostaisi 156:een, eli onko jollain ne ja miltä mahdollisesti näyttävät?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Sinkin ja meikkipensselin käyttöön kyllästyneenä varasin itsekin vihdoin ajan noiden lokarin nurkkien korjaukseen. Saas nähdä paljonko itsepäisyys kustantaa :oops: Täytyy käydä autosalvassa katsomassa josko siellä on noita rellun läppiä että voi mallata.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Kerro ihmeessä miten paljon toi lysti tulee kustantamaan. Mulla on itellä ne alahelman kulmat ihan ruvella, ja jokainen poikkisauma siinä helman matkalla on lähtenyt aukeamaan rumasti. :p

Kävin tosin tervehtimässä violetinsinistä PT Cruiseria tänään. Saa nähdä pitääkö alkaa vaikuttamaan toisen automerkin foorumilla. :mrgreen:
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

ahma kirjoitti:Kävin tosin tervehtimässä violetinsinistä PT Cruiseria tänään. Saa nähdä pitääkö alkaa vaikuttamaan toisen automerkin foorumilla
Sori OT mutta karmein ajamani laitos Honda Shuttlen jälkeen :puke:

EDIT: Perusteluina, ei kyllä ulkonäkö viehätä yhtään, ei kulkenut mihinkään ja ajo-ominaisuudet oli mitä oli. Jos olet Alfasi ostanut ajo-ominaisuuksien perusteella ja pidät ruiserin ominaisuuksia vastaavina niin kannattaisi tarkistuttaa alusta. Mutta mitäpä tässä väittelemään makuasioista, olin vain onnistunut unohtamaan tuon karmean päivän kun tuollaisella ajelin.
Viimeksi muokannut Rolle, 06 Huhti 2005, 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Olisit nyt muutamalla sanalla kuvaillut mikä siinä oli noin yököttävää. :) Hullutyylikäs sekä sisältä että ulkoa. Tylsän laiska (2.0), mutta ajotuntuma ihan bujeno.

..OT
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Kyllä munkin silmään toi cruiseri sopii. Työkaveri hommasi sellasen tovi sitten ja ollut tyytyväinen. Avomalli vois myös olla ihan näppärä.
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Kaalipata kirjoitti:Onko kukaan mahdollisesti ostanut roiskeläppiä tamperelaisesta Korja-Kumi Oy:stä? Kyselin sähköpostilla sieltä ja varastossa on vanhoihin (70-80 lukujen) paremmin sopivat, kohokirjaimiset läpät ja modernimmat silein kaunokirjaimin varustetut läpät. Jälkimmäinen kiinnostaisi 156:een, eli onko jollain ne ja miltä mahdollisesti näyttävät?
Juu, kävin Korja-Kumista hakemassa nuo silein kaunokirjaimin varustetut läpät. Mielestäni ihan kohtuullisen näköiset roiskeläpiksi. Albumista löytyy kuva. Hieman niitä piti leikellä mattoveitsellä että sain kiinnitettyä ne yläreunasta metalliklipsillä lokarin reunaan kiinni. Alalaidasta laitoin parilla läpipultilla sisälokariin. Luulisi pysyvän :mrgreen:

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Laba kirjoitti:Juu, kävin Korja-Kumista hakemassa nuo silein kaunokirjaimin varustetut läpät. Mielestäni ihan kohtuullisen näköiset roiskeläpiksi. Albumista löytyy kuva. Hieman niitä piti leikellä mattoveitsellä että sain kiinnitettyä ne yläreunasta metalliklipsillä lokarin reunaan kiinni. Alalaidasta laitoin parilla läpipultilla sisälokariin. Luulisi pysyvän :mrgreen:
Ihan ookoo läpät kuvien perusteella. Paljon kustansi?

OT: Siisti kiesi sulla, musta ja punaset sohvat vielä... porno 8)

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Laba kirjoitti:Juu, kävin Korja-Kumista hakemassa nuo silein kaunokirjaimin varustetut läpät. Mielestäni ihan kohtuullisen näköiset roiskeläpiksi. Albumista löytyy kuva. Hieman niitä piti leikellä mattoveitsellä että sain kiinnitettyä ne yläreunasta metalliklipsillä lokarin reunaan kiinni. Alalaidasta laitoin parilla läpipultilla sisälokariin. Luulisi pysyvän :mrgreen:
Aikas tyylikäs auto :-D Saisitko valokuvaa vielä tuosta kiinnityksestä? Mulla on vieläkin tuo kuraläppäprojekti edessäpäin...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

12 euroo se Korja-Kumin heppu tais noista "rokottaa". Listahinta näyttää tosin olevan 17 egee. Laitan kuvan albumiin tuosta kiinnityksestä kunhan kerkiän.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kaalipata kirjoitti:Aikas tyylikäs auto :-D Saisitko valokuvaa vielä tuosta kiinnityksestä? Mulla on vieläkin tuo kuraläppäprojekti edessäpäin...
Tarvii varmaan pitää yhteiset kuraläppätalkoot sitten. Itsellenikin kävin juuri moiset hakemassa. :mrgreen:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Älä vaan sit sano et sait viimeisen parin... :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Joku oli saanut viimeisen parin, kun tänään läppiä kyselin. Laitoin tilauksen vetämään. Helmathan tuossa on, mutta ajattelin suojata sitten ne.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Laballe pieni kysymys: Mitä nuo metalliklipsit ovat ja mistä sellaisia saa hommattua? Aikani pyörittelin ja ihmettelin noita läppiä ja sun ratkaisusi näyttää ainoalta järkevältä, kun ei tuohon kaareen viitsi oikein porailla ruuvejakaan 8)

VJ: Oisko mulle myyneet viimeiset? :oops:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Kaalipata kirjoitti:Laballe pieni kysymys: Mitä nuo metalliklipsit ovat ja mistä sellaisia saa hommattua? Aikani pyörittelin ja ihmettelin noita läppiä ja sun ratkaisusi näyttää ainoalta järkevältä, kun ei tuohon kaareen viitsi oikein porailla ruuvejakaan 8)
Joo totesin itsekin että tuo on ainoa järkevä vaihtoehto kiinnitykseen. Ne metalliklipsit on semmosia millä kuuluu nitoa paperinippu yhteen :lol:. Itselleni ne tarttui työpaikalta mukaan mutta eiköhän niitä myydä kaikkialla mistä toimistotarvikkeita löytyy. Yritin kyllä löytää vähän järeämmät klipsit jostain mutta ei tuntunut mistään löytyvän sopivia. Toistaiseksi on läpät hyvin pysyneet noillakin mutta saa nyt nähdä kauanko kestää ennenkuin ne ruostuu pois. Sinne takapuolelle laitoin sellaista kumista tiivistenauhaa ettei ota suoraan peltiin kiinni se klipsin toinen puoli.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Laba kirjoitti:12 euroo se Korja-Kumin heppu tais noista "rokottaa". Listahinta näyttää tosin olevan 17 egee.
Minulta se olis halunnut 17 + postikulut 10.50€ :crazyeyes:

Onkos muita vaihtoehtoja kuin deltan tai korja-kumin roiskeläpät???

MarcusR
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Joulu 2005, 10:11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MarcusR »

Kysymys. "Korja-kumin"-läpät hankittu mutta asennus askarruttaa.
Tekisi mieli kokeilla itse...

Ihmetellyt miten saan ruuvien kiinnitysmutterit laitettua?
Eli miten saan mutterit muovisen lokasuojan "toiselle" puolelle?
Irtoako osa sisalokasuojasta "helposti" jostain kohtaa?
Vai mutterien sijasta pitäisi käyttää ruuveja :?

Vastaa Viestiin