Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja ei kait sillä palotilan puhtaudella suurta eroa ajaako sinne bensaa vaiko etanolia,kun suorasuihkukoneesta puhutaan. Suurin ongelmahan on imusarjan/imuventtiilien herkkä likaantuminen tämäntyyppisissä moottoreissa. Senkin saa puhtaaksi Forten uudella Valve Cleaner käsittelyllä,joka on suunniteltu suorasuihkuihin.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^juuri näin, mulla on tuolla hyllyssä kansi ja pakopuoli on ihan ok mutta imuventtiilien päällä on n. sentin korkuiset kasat kökköä+ imusarjasta lähtien möhjöiset kanavat. Sitä puhdistus ainetta täytyy syöttä suoraan imupuolelle ja hyvin, bensan sekaan laitettavilla mömmöillä ei ole mitään merkitystä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko JTS:ässä kaksi lambdaa ja osaako se niiden perusteella tunnistaa käytettävän polttoaineen, ja esim.polttoaineen etanolipitoisuuden?stoichiometric kirjoitti:.. jtässä on muuten ihan 95 oct peli ja säätövaroja pitäisi kyllä löytyä, laajakaistoista löytyy aluetta vaikka mihin, samoin bensapuolelta. Olen kyllä samaa mieltä Kaugohin kanssa siitä, että tuo hintaero on oikeasti mitätön ja 98 kulutus voi vastaavasti olla tuon eron verran pienempi. ...
Mitä kehitystä noissa JTS-koneissa on tapahtunut viimeisinä 156:n tuotantovuosina, onko vm. 2004 jo tarpeeksi "valmis" ?
Mitä enemmän löytyy keskusteluita JTS:n ongelmista niin sitä mielenkiintoisemmalta tuntuisi kokeilla konvertoida sellainen toimimaan etanolilla.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juuh kyllä , tommone pullo. Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaan 

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jtässässä on pakosarjakattipari joten 2 laajakaistaa ja 2 tarkkailulambdaa. Laajakaistojen etu on se, että ne osallistuu seossäätöön koko kierroslukualueen, kun vastaavasti normien säätö loppuu jossain vaiheessa. Mulla on 9/2004 paistettu auto ja siinä on viimeisin kansi ja muutenkin tekniikka, kansi on päivittynyt vissiin 3kertaa. 3/2005 päivittys vielä nuot lambdojen johdotukset, mutta noin uudet on vähissä. Noihin viimeisiin peruspäivityksiin vaaditaan loppuvuoden 2004 valmistuserää.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koskas tehdäänwillez kirjoitti: Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaan


- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä nyt mahdotonta vikalistaa tullut! Pari ärsyttävää jippojappoa.
Voisikos joku linkitellä niitä heikan vakaajan koripuslia, en mä niitä löytänyt. Näille ilmeisesti ulkomaan foorumilla vaihto-ohje, jos jollain ylhäällä, niin voisi linkitellä tänne?
Ei mitään käryä, olisiko sinne aikaisemmin noita vaihdettu..
Syylari myös pitänee vaihtaa, ei viittisi niitä paikkatahnoja käytellä. Tähän jotain ohjeita / vinkkejä, ilmeisesti aika ahdas?
Muut viat sitten ihan perushuttua!
Voisikos joku linkitellä niitä heikan vakaajan koripuslia, en mä niitä löytänyt. Näille ilmeisesti ulkomaan foorumilla vaihto-ohje, jos jollain ylhäällä, niin voisi linkitellä tänne?

Syylari myös pitänee vaihtaa, ei viittisi niitä paikkatahnoja käytellä. Tähän jotain ohjeita / vinkkejä, ilmeisesti aika ahdas?
Muut viat sitten ihan perushuttua!
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Imuputkeen sumutetaan , esim.huohotinputken reijästä tai vastaavaa. Löytyy kyllä selkeät käyttöohjeet töissästoichiometric kirjoitti:Koskas tehdäänwillez kirjoitti: Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaanMä olen suunnitellut imukotelon irroitusta ja liotusta+ paineilmalla tehostusta. Mutta jos tolla lähtis. Mistäs tota ruutataan, maffin ohi ?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oktaanivaatimus JTS:lle on 95 eli ei se mitään sillä nakuta, mutta sitä viinaa siihen ei saa kaataa. Sama asia näyttää koskevan useita vanhoja suoraruiskukoneita, liittynee jotenkin seoksen ja palotapahtuman hallintaan joka ei osaa täysin mukautua siihen viinaan.Sautio kirjoitti:Eikait 98e5:llä kukaan enää malta ajella, karsean kallista menolientäMitä ongelmia 95e10 voisi aiheuttaa, luulisi että ecu osaisi säätää sytytystä jos meinaa nakuttaa?
Ysikasilla todennäköisesti kulutus on hiukan pienempää kuin ysivitosella, mikä pienentää hintaeroa. Ylipäätään jos se bensan oktaani on kustannuskysymys niin kannattaa katsella ihan muita autoja kuin Alfoja, nämä ei mitään säästöpossuja ole millään bensalla.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä pitääkin kokeilla jossain vaiheessa elämää, vaikka huollon yhteydessä. tuskin mitään haittaakaan voi ollawillez kirjoitti:Imuputkeen sumutetaan , esim.huohotinputken reijästä tai vastaavaa. Löytyy kyllä selkeät käyttöohjeet töissästoichiometric kirjoitti:Koskas tehdäänwillez kirjoitti: Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaanMä olen suunnitellut imukotelon irroitusta ja liotusta+ paineilmalla tehostusta. Mutta jos tolla lähtis. Mistäs tota ruutataan, maffin ohi ?

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin kuin Tuomas K tuossa ylempänä sanoikin valmistaja kieltää E10:n käytön JTS koneissa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Myyköhän joku tuota Valve Cleaneria pelkästään? Ei äkkiä Ebaysta löytynyt eikä Googlellakaan oikein löydy osumia.willez kirjoitti:Imuputkeen sumutetaan , esim.huohotinputken reijästä tai vastaavaa. Löytyy kyllä selkeät käyttöohjeet töissästoichiometric kirjoitti:Koskas tehdäänwillez kirjoitti: Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaanMä olen suunnitellut imukotelon irroitusta ja liotusta+ paineilmalla tehostusta. Mutta jos tolla lähtis. Mistäs tota ruutataan, maffin ohi ?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
joskus tarjoilin huohotinputken kautta gas treatmenttiä, mutta jäi semmonen olo ettei oikein tehonut. Tais olla osasyy huonosti toteutettu annostelu. Tuo valve cleaner on varmaankin uudehko tuote, tuollaista ei ollut valikoimissa silloin. Tommosen käsittelyn kun tekee niin öljyt pitäisi vaihtaa päälle, ja tulppien putsaus/ vaihto.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Gas treatment pitäisi laittaa tankkiin löpön sekaan...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, eikä auta JTS:n tukkeutumiseen mitään kun menee suoraan palotilaan.DaViega kirjoitti:Gas treatment pitäisi laittaa tankkiin löpön sekaan...
Tiedä sitten miten tuo Valve Cleanerkaan auttaa kymmenen vuoden sedimentteihin... Jos sen auton eliniän tekisi pari kertaa vuodessa voisi olla ehkä hyvästäkin niin ehkä ainakin hidastaisi sitä umpeenmuurautumista.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ainakin stpn total fuel system cleanerissa suositellaan 5 tkm välein
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No jos tuo Valve Cleaner edellyttää öljynvaihtoa samalla niin viiden tonnin välein se alkaa olla jo aika työlästä ja kallista 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^onhan noita käsittelyitä suositeltu määräaikaishuolloissa. en tosta valve cleanerista tiiä, toi mun mainitsema mömmö on eri merkkiä ja menee tankinkautta sisään ja putkesta ulos.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Menee tankista sisään ja putkesta ulos, mutta ei hyödytä JTS-koneessa juuri mitään, kun ongelma on imupuolen tukkeutuminen jonne se aine ei pääse.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
on se myös tarkoitettu imupuolen putsaukseen raakana. Purkillinen imupuolelle pakokaasujen vahdinnalla ja annostelulaitteella oli virallinen ohje.DaViega kirjoitti:Gas treatment pitäisi laittaa tankkiin löpön sekaan...
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
- Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Airbag-valo on ruvennu häiritsemään. Huollossa sanoivat että sivu-bagien sensori on sökö. Mutta onko niitä sensoreita siinä b-palkissa kaksin kappalein vai vaan yksi? Eperi antaa kaksi koodia, ja toisen sensorin löysin siitä verhoilun alta tuolin vierestä. Onko vielä yks siellä ylempänä lähellä katon rajaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vapaaehtoinen koekaniini ilmoittautuu.willez kirjoitti:Imuputkeen sumutetaan , esim.huohotinputken reijästä tai vastaavaa. Löytyy kyllä selkeät käyttöohjeet töissästoichiometric kirjoitti:Koskas tehdäänwillez kirjoitti: Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaanMä olen suunnitellut imukotelon irroitusta ja liotusta+ paineilmalla tehostusta. Mutta jos tolla lähtis. Mistäs tota ruutataan, maffin ohi ?
Tuo JTS antaa välillä 0420 ja 0430 herjoja, vaikkei vikavalo sytykkään (aina).
Kait tuo imupuolikin olisi hyvä olla puhdas, eikai se tuohon pirteyteen negatiivisesti vaikuttaisi

Ei vaiskaan, ts.n verraten tuo jts on kuin olisi jonkunmoinen "kuristin" yläpäässä, ja tuo moska varmaan selittäisi imupuolella sen.
Samalla voisi tuupata injection cleaneria tankkiin?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei toi Valve Cleaner käsittely öljynvaihtoa vaadi. Tulpat siinä vois samalla vaihtaa vai onko JTS iridiumit ?
Mut perjates täysmälli olis Motor Flush vanhan öljyn joukkoon , tankkiin 2 pulloa Gas Treatmenttiä , valve cleaner käsittely ja lopuksi uuteen öljyyn oil fortifier. Pitäs olla puhdasta joka paikassa
Mut perjates täysmälli olis Motor Flush vanhan öljyn joukkoon , tankkiin 2 pulloa Gas Treatmenttiä , valve cleaner käsittely ja lopuksi uuteen öljyyn oil fortifier. Pitäs olla puhdasta joka paikassa

- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistäs lähteä etsimään vikaa kun pyyhkijät lopetti palauttamisen eikä toimi kuin nopeimmalla asennolla sekä manuaali asennolla? Pyyhkimiin viittaavat sulakkeet oli kunnossa jos oikeita katsoin..
Toivottavasti tuo on yleinen ongelma niin ratkaisu löytyisi mahdollisimman nopeasti. Kelit on etelä-pohjaanmaalla melko kauhiat!
EDIT: Löytyi sopiva topicci..

EDIT: Löytyi sopiva topicci..
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Motonetista saa uuden pyyhkijän moottorin alle 90 euron ja siinä on mukana jaksotus elektroniikka. Helppo vaihtaa. Aikani leikin omanikin kanssa, kunnes raskin tehdä ainoan oikean ratkaisun ja nyt ei ole enää pyyhintä ongelmia. 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eks se rele kannata tarkistaa/vaihtaa kun on edullinen komponentti josta aloittaa..Mandeprkl kirjoitti:Mistäs lähteä etsimään vikaa kun pyyhkijät lopetti palauttamisen eikä toimi kuin nopeimmalla asennolla sekä manuaali asennolla? Pyyhkimiin viittaavat sulakkeet oli kunnossa jos oikeita katsoin..Toivottavasti tuo on yleinen ongelma niin ratkaisu löytyisi mahdollisimman nopeasti. Kelit on etelä-pohjaanmaalla melko kauhiat!
EDIT: Löytyi sopiva topicci..
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikai sielä relettä ole?Pujazuba kirjoitti:Eks se rele kannata tarkistaa/vaihtaa kun on edullinen komponentti josta aloittaa..Mandeprkl kirjoitti:Mistäs lähteä etsimään vikaa kun pyyhkijät lopetti palauttamisen eikä toimi kuin nopeimmalla asennolla sekä manuaali asennolla? Pyyhkimiin viittaavat sulakkeet oli kunnossa jos oikeita katsoin..Toivottavasti tuo on yleinen ongelma niin ratkaisu löytyisi mahdollisimman nopeasti. Kelit on etelä-pohjaanmaalla melko kauhiat!
EDIT: Löytyi sopiva topicci..
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Avaat sen moottorin kyljessä olevan kuoren ja putsaat kannen alta löytyvät liukupinnat. Itsellä samat oireet pari vuotta sitten ja putsaamalla lähti toimimaan. Toimii edelleen.Mandeprkl kirjoitti:Eikai sielä relettä ole?Pujazuba kirjoitti:Eks se rele kannata tarkistaa/vaihtaa kun on edullinen komponentti josta aloittaa..Mandeprkl kirjoitti:Mistäs lähteä etsimään vikaa kun pyyhkijät lopetti palauttamisen eikä toimi kuin nopeimmalla asennolla sekä manuaali asennolla? Pyyhkimiin viittaavat sulakkeet oli kunnossa jos oikeita katsoin..Toivottavasti tuo on yleinen ongelma niin ratkaisu löytyisi mahdollisimman nopeasti. Kelit on etelä-pohjaanmaalla melko kauhiat!
EDIT: Löytyi sopiva topicci..
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tuli kuntoon pienellä kopautuksella ja CRC-virutuksella.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jos olette osaneet termareita 156:een, niin tuleeko siinä mukana se lämpötila-sensori?
toinen kysymys: noita sensoreita on monta eri mallia, esim sininen tai ruskea liitin, mikä sopii 99- 2 l sele tessuun?
toinen kysymys: noita sensoreita on monta eri mallia, esim sininen tai ruskea liitin, mikä sopii 99- 2 l sele tessuun?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saattaa riippua termarin toimittajasta tuleeko vai ei. Tuohon omaani kun vaihdoin niin tuli anturi mukana. Ei muisti termarin merkki mieleen, mutta joku oe-toimittaja se oli.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ok, kiitos. mister auto tarjoaa valeon, gatesin ja jotain calorstat vernet merkkisiä...valeo varmaan paras?
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös tuo Calorstat Verne ole ikivanha merkki joka valmistaa suuren osan automaailman termostaateista?jkk kirjoitti:^ok, kiitos. mister auto tarjoaa valeon, gatesin ja jotain calorstat vernet merkkisiä...valeo varmaan paras?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aivan sama keta niita valmistaa kun ne menee vaihtoon melkein yhta usein kuin öljytMandeprkl kirjoitti:Eikös tuo Calorstat Verne ole ikivanha merkki joka valmistaa suuren osan automaailman termostaateista?jkk kirjoitti:^ok, kiitos. mister auto tarjoaa valeon, gatesin ja jotain calorstat vernet merkkisiä...valeo varmaan paras?

-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko hajua löytyykö torvelle (siis auton ) relettä ja jos niin mistä päin kannattaa etsiskellä ?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^eikai siinä relettä ole. kytkin on ratissa ja itse torvi pesunestesäiliön edessä lokarin sivussa sisäpuolel
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko torvi lakannut toimimasta? Nimittäin kytkin on tyyppivika 156:ssa.RIPA kirjoitti:Onko hajua löytyykö torvelle (siis auton ) relettä ja jos niin mistä päin kannattaa etsiskellä ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Tuo rele R2 sijaitsee siellä kuljettajan jalkatilassa sulaketaulun takana. Onnea jumppaan!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noista merkeistä itse jättäisin Calorstatit hyllyyn, joskus semmoista kokeilin, eikä toiminut. Kolme ei-toimivaa peräkkäin ei voinut olla ihan sattumaakaan. Itse en ole törmännyt Calorstatin tekemään oe-termariin, mutta kai sekin mahdollista on?Mandeprkl kirjoitti:Eikös tuo Calorstat Verne ole ikivanha merkki joka valmistaa suuren osan automaailman termostaateista?jkk kirjoitti:^ok, kiitos. mister auto tarjoaa valeon, gatesin ja jotain calorstat vernet merkkisiä...valeo varmaan paras?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ostin edelliseen patonkiin aluksi 88-asteisen QH:n termarin, joka oli oikeasti joku ~70-asteinen. Eli ei nostanut lämpöjä sen ylemmäs kuin vanha romu... Se vaihdettiin sitten Vernettiin joka nosti jo lämmöt ihan ok, mutta jostain syystä ne lämmöt seilaili mittarin mukaan n. +-10 astetta. Marmoritiski-termarilla vasta sai lämmöt asettumaan suht nätisti siihen oikeaan lukemaan. Itse ostaisin noista vaihtoehdoista Valeon tai Gatesin.
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitokset Jaccolle, olihan tästä jo puhettakin 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kiitos termari vastauksista, taidan laittaa valeon tulemaan. jos on se anturi messis, hyvä niin, jos ei niin sen saa hankittua erikseen. pitäis venakopan tivarikin vaihdattaa kun vähän vuotaa, kumminkin niin vähän ettei ole joutunut lisäämään ölppää 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuultua korjaamolta, ennen kuin ex-156 sai uutta osaa: nykymalliset tiivarit kuulemma selvästi vanhoja ohkasempia, eli "ei kannata vaihtaa jos ei vuoda". Tosin tuossa tilanteessa sitten kannattaakin alkaa miettimään... Kysyin myös, josko olisi järkeä laittaa tuplana, muttei ilmeisesti ole ihan simppeli homma saada suoraan ja tiiviiksi? Jotain tiivistemassaa suosittelivat uudella tiivarilla, jotta saa oikeasti tiivistymään "pienten epätasaisuuksien vuoksi" tai jotain sellaista =P. Olivat myös kuulemma semmoisia litkuja käytelleet, kun tiivari piti vaihtaa vanhan ollessa huonossa hapessa.jkk kirjoitti:kiitos termari vastauksista, taidan laittaa valeon tulemaan. jos on se anturi messis, hyvä niin, jos ei niin sen saa hankittua erikseen. pitäis venakopan tivarikin vaihdattaa kun vähän vuotaa, kumminkin niin vähän ettei ole joutunut lisäämään ölppää
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^tiivisteliimaa tai silikonia kuulema laitetaan tiiveyden varmistamiseks, mut kyllä sen tivarin oikein asennettuna pitäs hommansa hoitaa. eri asia tietysti on jos niitä venakopan ruuveja on hampaat irvessä kiristelty kieroutumiseen asti. Heikalta taitaa saada parannettua versiota tuosta tivarista:)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Joo, jotain tällaista. Tosin kuulemma nuo venakopat on jo "niin soikeita", kun availtu "jatkuvasti", että ei auta =D Paksuuksista en tiedä, mutta olisikohan tuosta ns. kolmea mallia: alkuperäinen, paksu. Uusi versio, liian ohut. Heikan 'paranneltu' versio, joka on sitten alkuperäisen ja uuden version välimaastossa? Mutta joo, en tiedä muuta kuin sen, mitä asentajat ovat sanoneet siitä.
Joo, jotain tällaista. Tosin kuulemma nuo venakopat on jo "niin soikeita", kun availtu "jatkuvasti", että ei auta =D Paksuuksista en tiedä, mutta olisikohan tuosta ns. kolmea mallia: alkuperäinen, paksu. Uusi versio, liian ohut. Heikan 'paranneltu' versio, joka on sitten alkuperäisen ja uuden version välimaastossa? Mutta joo, en tiedä muuta kuin sen, mitä asentajat ovat sanoneet siitä.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi aivan hyvin olla että sekoitan johonkin muuhun merkkiin jota on paljon alkuperäis-osana....Tuomas K kirjoitti:Noista merkeistä itse jättäisin Calorstatit hyllyyn, joskus semmoista kokeilin, eikä toiminut. Kolme ei-toimivaa peräkkäin ei voinut olla ihan sattumaakaan. Itse en ole törmännyt Calorstatin tekemään oe-termariin, mutta kai sekin mahdollista on?Mandeprkl kirjoitti:Eikös tuo Calorstat Verne ole ikivanha merkki joka valmistaa suuren osan automaailman termostaateista?jkk kirjoitti:^ok, kiitos. mister auto tarjoaa valeon, gatesin ja jotain calorstat vernet merkkisiä...valeo varmaan paras?

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä Calorstat on wanha perinteikäs valmistaja. Eli tuskin sotket.
VMP
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laitetaanko muuten pakoputkistotyön yhteydessä mitään mönjää joka saa auton tuoksumaan palavalta liimalta tai kumilta. Kun tuossa toissapäivänä hitsasivat uuden pakoputken flexi osan etuputkeen ja tänään huomasin että auton ympärillä ja konehuoneessa haisee kummalliselle. Nesteet eivät laskeneet.
Viimeksi muokannut Pujazuba, 13 Maalis 2013, 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varmaan siellä on ruostesuojaus ottanut vähän kuumaa, kun putki täppähitsattu holleille? Palavan alustamassan käry on kyllä todella paha ja kitkerä haju, varsinkin jos massa on 70-luvulta..
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ uusi pakoputki / putken osat haisee aluksi hieman , ei syytä huoleen.