164 ts ruiskun purkaminen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

164 ts ruiskun purkaminen

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Pitäisi imukumit vaihtaa, mistä löytyykin ohje tuolta faq:sta, mutta ensin täytyy saada ruiskutsydeemit pois tieltä. Olisiko kokeneemmilla intoa kuvailla askel askeleelta oikea proseduuri? Kokemusta kun on vain Kleinbussin kaasarikoneesta, joka pohjautuu hiukan eri vuosikymmenelle.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Ruiskusydeemiä ei tarvitse purkaa pois tieltä imukumien vaihdossa.
Imukotelo tukirauta irti. Helpoiten pääsee alakautta. On Kahdella pultilla kiinni.
Letkut irti ja ilmosta kumitöösä.
Imukumeista lemmarit irti ja nitkuttelua.
Uudet tilalle ja paikalleen asettelua + sitten kaikki takaisin paikoilleen.
Puutukohan jotain. Ei ole ihan joka aivosolu herränyt vielä tähän aikaan aamusta.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Hienoa! Siispä ropaamaan; kiitokset pikaisesta vastauksesta.
...Olisko vielä jollain tietoa mikä on sen pienen (alipaine)letkun funktio, joka lähtee imukokoojan keskivaiheilta "jonnekin alas";)...

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Se on sellanen letku et jos kokoojamokkula tulee liikaa öljyroinaa niin menee kiertoon. Tuonnehan pitäisi mennä vai höyryt mut sitä nestemäistäkin sine kerääntyy.
Tarkistat et letku ei ole tukossa.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Kyllä Hotainen hyvin muisti. Öljyn erotin kannattaa ottaa pois tieltä. Faq osiossa on hyvä ohje paitsi ettei ota ruiskusysteemiä irti. Kannattaa varoa HerraR sitä lämpötila anturia kun ottaa sen ilmiä lähinpänä olevan imukumin irti, ettei käy kuten mulle.
Se pieni alipaine letku menee siihen ruiskun bensanpaine tasaajalle. Näkyy siinä ekan ja toisen imukumin välistä, joten ei katoa vaikka ottaa irti.

Vastaa Viestiin