Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Onko Giuliettan pack sport 2 mukana tuleva puolinahka penkki oikeaa nahkaa? Tarkoitan varustetta "323 Musta punaisin tikkauksin". Lähinnä jos se on keinonahkaa, niin tarvitseeko se jotain hoitoainetta?

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Keinonahkaa on, nykytyylistä kangasvahvikkeista. En usko, että tarvitsee hoitoainetta, ehkä pesun silloin tällöin.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Bongasin eilen Giulietta taxin Espanjan aurinkorannikolla. Moottorista en tieda mutta melko varmasti diesel.
Italiassa noita on varmaan hieman enemman mutta muuten vaan on mahtavaa nahda etta tama maa liikkuu Italialaisilla autoilla nimittain 90 % kuorma- ja pakettiautoista ovat IVECOja.
Kuva

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Pari viikkoa oli G tallissa (kylmä) ajamatta ja eilen aamulla lähdettiin Tampereelle, niin käynnistyi kyllä heti, mutta jyristi kuin kuorma-auto pienillä kierroksilla. Hain perheen kyytiin reilun kilometrin päästä ja edelleen jyristeli; jopa vaimo huomasi sen! Ihan kuin olisi moottorin vaimenninkumit muuttuneet kivikoviksi. Yli 2000 rpm ei enää huomannut ilmiötä ja Tampereelle päästyämme auto käyttäytyikin normaalisti. Mikähän Alfismi tuokin sitten oli; umpijäätyneet vaimennintyynytkö...

Muuna huomiona matkasta totesin, että täydellä 5 hengen kuormalla ajo-ominaisuudet oli kumman huonot :| . Ohjaus oli d-asennolla ajaessa kuin kaappikellon riippupunnusta olisi käännellyt. Pienellä ohjausliikkeellä ensin ei tapahdu mitään ja sitten heilahtaa "yli" halutusta ja pitää kääntää toiseen suuntaan. Suoraan ajaminen onnistui vain kun piti rattia vain yhdessä asennossa ja antoi auton valua kaistalla sivusuunnassa vuoroin oikeaan ja vasempaan. Takaisin tultiin 3 hengen kuormalla, niin ei mitään ongelmaa :roll: . Eli normaalijousilla ja kitkarenkailla auton alakerta ei toimi; rengaspaineetkin pitäisi olla ok, ehkä olisi pitänyt lisätä taakse tuota reissua varten? Jousituskin nappasi rajoittimiin asti - kylläkin hellästi - pari kertaa tuolla 5 hengen lastilla, joista tosin takapenkkiläiset oli teini-ikäisiä koripallotyttöjä, jotka eivät liikoja paina :mrgreen: . Minkähänlainen se on ollut ajaa ja matkustaa lokakuussa, kun vaimo ja vanhempi tyttö tuli sillä Tampereelta Hesaan 3 korisliigapelaajaa takapenkillä :oops: . Kuulemma tilaa olisi ainakin voinut takapenkillä olla enemmän...

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mitäs siellä ohjekirjassa sanotaan paineiksi täydelle kuormalle/konetielle. Vetelissä kitkoissa tarttee käyttää noita paineita + ehkä taakse vielä hiukan lisää.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Täytyy tsekata.

Noissa Conteissa olen pitänyt normaalistikin 0,3 yli suosituspaineen, kun ovat niin veltot. Aiemmin ollut Nokian kitkoja autoissa, niin ne eivät ole olleet noin löysiä ajo-ominaisuuksiltaan. Renkaistahan tuo ajettavuusongelma suurimmaksi osaksi varmaan johtuu..

Sisustan räminöitäkin tuolla matkalla tuli selviteltyä. Joskus kuuluu oikean etuoven tienoilta ärsyttävää rämisevää ääntä, joka nyt saatiin paikallistettua, kun vaimo istui vieressä ja ohjeitteni mukaan tunnusteli ja paineli muoveja. Pärinä loppui kun tunki nahkahanskan etuoven ja kojelaudan väliseen rakoon :roll:

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Mulla myös oikean etukaijuttimen kohdalta kuului räminää.Laitoin kankaanpalan ohuella veitsen kärjellä kajarin kohdalla olevaan saumaan piiloon n.10cm matkalle. Räminä loppui,eikä ole tullut takaisin. Resonointi johtuu nähtävästi liian väljistä verhoilujen saumoista...

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Voi mahoton sentään.

Ens keskiviikkona on vaunu menossa Konalaan tuon ulkolämpötila-anturin vaihtoon (sekosi ihan lopullisesti), mutta nyt kivestää kuskinpuolen pyyhkijän varsi. Vaihdoin uudet sulat ja kas, sulan ollessa pystyasennossa se taittuu kaarelle, eli jättää kuskin näkökenttään pyyhkimättömän alueen. Kiva! :roll:

Sulka on kyllä ihan kunnossa, mutta tutkiessani tuota pyyhkijää ja sen vartta huomasin seuraavaan seikan: Jostain syystä se jousi jonka tehtävänä mitä ilmeisimmin on painaa tuota sulkaa vasten tuulilasia on jotenkin kuoleentunut? Varsi on kuin känniläisen löysä m*lkku.. Mikähän tuon on särkenyt..?

Ei siitäkään auta muuta kuin sanoa huollossa. Aika on tosin vain autosähkärille ja tuolle varmaan löytyy aikaa kuukauden päähän jostain peltikorjaamosta.

PRKL! :bad-words:
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Sama oire eli jäi osa pyyhkimättä ja luulin että sulka huono. Mutta mulla ei ollutkaan jousi huonossa kunnossa vaan varren sarana aivan jäykkä. Kun sitä nosteli monta kertaa niin alkoi herkistyä ja painoi jälleen sulan kunnolla ikkunaan.Mietin aluksi että vähän suolaa etc välissä mutta joutunut tekee se lyhyen ajan sisällä muutaman kerran. Aina kun herkistää sitä niin tulee vaaleaa "pölyä", joko sitten kuivunutta suolaa tai sitten siinä materiaali jotenkin "hapettuu"....

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Arcar kirjoitti:Sama oire eli jäi osa pyyhkimättä ja luulin että sulka huono. Mutta mulla ei ollutkaan jousi huonossa kunnossa vaan varren sarana aivan jäykkä. Kun sitä nosteli monta kertaa niin alkoi herkistyä ja painoi jälleen sulan kunnolla ikkunaan.Mietin aluksi että vähän suolaa etc välissä mutta joutunut tekee se lyhyen ajan sisällä muutaman kerran. Aina kun herkistää sitä niin tulee vaaleaa "pölyä", joko sitten kuivunutta suolaa tai sitten siinä materiaali jotenkin "hapettuu"....
KIITOS! Tuostahan se johtuikin. Jostain syystä en vain ollut nähnyt sitä "möhnää" siellä saranan välissä. Nyt kun auto on puhdas ja ulkona valoisaa, niin tuo sama tuli todettua omassakin autossa.

Herkistelyä ja sitten suihkautukset CRC:tä ja on kuin uusi! :)
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Tänään oli Giulietta Autokeskuksella ulkolämpötila-anturin vaihdossa. Siinä vaihdettiinkin koko peilin runko.

Lisäksi asentaja oli löytänyt vikaa myös ilmastointilaitteen lämpötila-anturista ja vaihtanut senkin samalla.

Nyt toimii! 8)
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Blue & Me on ilmeisesti pimennyt. Puhelimet ei löydä koko laitetta, vanhaa yhteyttä ei saa avattua (laite ei ole päällä tyylisiä viestejä) ja rattivalikosta esim "last calls" hakee hetken ja sanoo "try again later".

(Pari päivää vettä ja räntää, tänään -10C. Oli muuten liukasta.)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
ari.aa
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147.
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

[quote="flapjack"]Blue & Me on ilmeisesti pimennyt. Puhelimet ei löydä koko laitetta, vanhaa yhteyttä ei saa avattua (laite ei ole päällä tyylisiä viestejä) ja rattivalikosta esim "last calls" hakee hetken ja sanoo "try again later".

Sama vika oli minullakin alusta saakka. Pari kertaa huollossa kohentelivat liittimiä, joka auttoi muutamaksi viikoksi. Sitten vaihdettiin koko boxi ja nyt toimii moitteetta.

Giacomo
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Tammi 2011, 19:29
Car(s): Giulietta MultiAir 2011
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Giacomo »

Niin tyhmä kysymys että hävettää oikein kysyä, mutta onko joku keksinyt saako pyyhkijät pysäytettyä yläasentoon muulla lailla kuin virtakatkaisimesta? Toinen ongelma on pissapojan suihkun heikkeneminen kuin prostataongelmaisella keski-ikäisellä miehellä konsanaan. Niitä suuttimia en ole onnistunut säätämää, koska ovat sellaiset avuttomat muoviset palikat. Auttaisikojan jos lamppujen "pesimet" ottaisi kokonaan pois käytöstä (miten?) eli jos se pumppu vaan ei jaksa suihkuttaa tarpeeksi kovalla paineella?
-G

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Giacomo kirjoitti:Niin tyhmä kysymys että hävettää oikein kysyä, mutta onko joku keksinyt saako pyyhkijät pysäytettyä yläasentoon muulla lailla kuin virtakatkaisimesta?
Ihan lonkalta heitän arvauksen vailla tietoa, mutta mitäs tapahtuu, kun vetää kertapyyhkäisyn virtojen katkaisun jälkeen :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Giacomo
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Tammi 2011, 19:29
Car(s): Giulietta MultiAir 2011
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Giacomo »

Alfissimo kirjoitti:Ihan lonkalta heitän arvauksen vailla tietoa, mutta mitäs tapahtuu, kun vetää kertapyyhkäisyn virtojen katkaisun jälkeen :roll:
Tätä kokeilin ensimmäisenä, ei tapahdu mitään.
-G

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

peksu kirjoitti:Pari viikkoa oli G tallissa (kylmä) ajamatta ja eilen aamulla lähdettiin Tampereelle, niin käynnistyi kyllä heti, mutta jyristi kuin kuorma-auto pienillä kierroksilla. Hain perheen kyytiin reilun kilometrin päästä ja edelleen jyristeli; jopa vaimo huomasi sen! Ihan kuin olisi moottorin vaimenninkumit muuttuneet kivikoviksi. Yli 2000 rpm ei enää huomannut ilmiötä ja Tampereelle päästyämme auto käyttäytyikin normaalisti. Mikähän Alfismi tuokin sitten oli; umpijäätyneet vaimennintyynytkö..
Tämä tärinä tulee alle -15C pakkasilla jos auto on ollu parkissa yli viikonlopun. Mulla on kahdesti ollu auto ajamatta yli 3 päivää ja molemmilla kerroilla sama juttu. Vaatii kevyttä ajoa noin puoli tuntia, jonka jälkeen toimii taas oikein. Tärinä on tosin niin tavallisesta poikkeava, että äkkiä luulisi jotain olevan rikki.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

flapjack kirjoitti:Blue & Me on ilmeisesti pimennyt. Puhelimet ei löydä koko laitetta, vanhaa yhteyttä ei saa avattua (laite ei ole päällä tyylisiä viestejä) ja rattivalikosta esim "last calls" hakee hetken ja sanoo "try again later".

(Pari päivää vettä ja räntää, tänään -10C. Oli muuten liukasta.)
Poista BlueMe muistista kaikki puhelimeen liittyvä tieto (kontaktit). Poista myös puhelimesta tieto BM yhteydestä ja parita uudelleen.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

alfista kirjoitti:
flapjack kirjoitti:Blue & Me on ilmeisesti pimennyt...
Poista BlueMe muistista kaikki puhelimeen liittyvä tieto (kontaktit). Poista myös puhelimesta tieto BM yhteydestä ja parita uudelleen.
Vois kokeilla tuotakin, vaikka epäilyttää kun BM BT ei näytä olevan käynnissä ollenkaan (ei näy haulla, virhe lähes heti auton päässä jos ottaa valikosta jotain). Voisi kokeilla myös boottausta tai käyttää huollon kautta jos saisi myös ecu päivityksen.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tänä aamuna taas pari kilometriä (hiljalleen) ja täysi virhetila vajaine käynteineen. Nyt ei ole takana pätkäajoa, ei lumituiskua, ei edes erikoisen lämmintä viime päivinä ja tänään vaivaiset -25C. Normilämpöön päästyään toimi taas check engine valon kanssa "tavallisesti" ja pääsi roikan ulottuville.

Jääköön tuomio vielä lausumatta.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

^
Sama vika oli täälläkin taas pari päivää sitten. Auto tien sivuun ja uudelleenkäynnistys niin johan pelasi taas. Check engine -valokin häipyi muutaman käynnistyskerran jälkeen. Hauska ominaisuus kertakaikkiaan...

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Viikko sitten (pakkasta hieman yli 20). Auto tallista ja roikasta liikkeelle. 30 km ajon jälkeen (max 80 km/h) kaikia mahdollisia toimintoja pois päältä ilmoituksia ja moottorin vikavalo päälle. Tärisi liikennevaloissa todella kovasti. Uudelleen käynnistys ei auttanut, parilla ekalla kerralla ainakaan
Hinurilla huoltoon. Ei ole kuulemma noita koodeja vikana pahemmin ollut. Koodit on tallessa, muistaakseni liittyivät turboon jotenkin.
Koodien nollaus riitti. Jouluna oli huohotin jäässä....

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

flapjack kirjoitti:Tänä aamuna taas pari kilometriä (hiljalleen) ja täysi virhetila vajaine käynteineen. Nyt ei ole takana pätkäajoa, ei lumituiskua, ei edes erikoisen lämmintä viime päivinä ja tänään vaivaiset -25C. Normilämpöön päästyään toimi taas check engine valon kanssa "tavallisesti" ja pääsi roikan ulottuville.
Kolme tuntia lämmityksessä (syö btw noin 250 W tuo lämmitin), pelkkä valo edelleen startatessa. Puolen tunnin maisemareitti jonka jälkeen vähän aikaa sammuksissa ja uusi starttaus. Tämän jälkeen kaikki taas kunnossa. Eli tavallisen kaavan mukaan.

Onko jollain päivitetty ECU firmistä tai uudempaa (TCT?) mallia? Onko niillä samoja oireita mitä tässä näyttää mainitun vai onko nuo esim MA koneen ominaisuuksia?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja tmv »

Rauta kirjoitti:^
Sama vika oli täälläkin taas pari päivää sitten. Auto tien sivuun ja uudelleenkäynnistys niin johan pelasi taas. Check engine -valokin häipyi muutaman käynnistyskerran jälkeen. Hauska ominaisuus kertakaikkiaan...
Sama. Tapahtunut nyt tänä talvena kolme kertaa. Tien sivuun, reboot ja homma jatkuu. Sitten muutama startti duuniin päästyäni ja virheet katoavat. Kerrassaan verraton ominaisuus kun motarilla pääsee hyytymään suoraan ohituskaistalta sivuun auton hyytyessä lähes totaalisesti. Mitään erikoista ei huollossa löytynyt. Tiedä sitten mistä johtuu, lämpötilaerot sotkee jonkun sensorin lukemat tms?
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Onneksi mulla ei ole lohkolämmitintä ja autoa saa pitää vaan katoksessa. :-D On toiminu näillä pakkasilla kuin se kuuluisa junan vessa. Ei nyi eikä tärise. Nää mitään lisälämmittimiä tartte. Jos tartteis, niin ne olis jo tehtaalla laitettu! :lol:
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

"Talven kylmin yö", aamulla -30 ja oireetta liikenteeseen. (No, vaihteet ja kytkin tietysti "vähän" jäykät.) Pieni sakkokierros taas lämpöä varten. Myös illalla kaikki ok. Jollain pidolla ja tuurilla tämä saattaisi mennä vuoden ympäri katkaisematta matkaa kertaakaan. Kahlasin vielä ennen liikkeelle lähtöä B&M valikot läpi, "delete all data" tai joku muu siellä ilmeisesti virkistikin sen niin että paritus taas toimi. Valitettavasti ääni ei, tulee vain hirveää rätinää molemmin puolin. Samoin toisella puhelimella.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

HopeinenQ kirjoitti:Nää mitään lisälämmittimiä tartte. Jos tartteis, niin ne olis jo tehtaalla laitettu! :lol:
Jeps. Vaikkei G olekaan, niin enpä muista tolppaa omalle JTD:lle näyttäneeni tammikuun jälkeen. No roplemos.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kekki »

tmv kirjoitti:
Rauta kirjoitti:^
Kerrassaan verraton ominaisuus kun motarilla pääsee hyytymään suoraan ohituskaistalta sivuun auton hyytyessä lähes totaalisesti. Mitään erikoista ei huollossa löytynyt. Tiedä sitten mistä johtuu, lämpötilaerot sotkee jonkun sensorin lukemat tms?
Maahantuoja varmasti reagoi viimeistään, kun tuon ominaisuuden takia kolisee kunnolla ja onnettomuustutkintalautakunta on asiasta lausunut.
Ei surkutella vaan tehdään.

mikko mallikas
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Marras 2012, 21:55

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja mikko mallikas »

G olisi hakusessa seuraavaksi kulkineeksi :) millainen valoteho on halogeeni lampuissa :) kiitos ja anteeks :lol:

Avatar
Muftak
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Marras 2007, 14:22
Car(s): Giulia Q4 Veloce

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Muftak »

mikko mallikas kirjoitti:G olisi hakusessa seuraavaksi kulkineeksi :) millainen valoteho on halogeeni lampuissa :) kiitos ja anteeks :lol:
Ex 156:n jälkeen erittäin hyvä. Ei tartte hankkia parempia polttimoita ja xenoneita en edes olisi halunnut. Mikäli pelkästään valojen perusteella olet hankkimassa, niin ei kannata paljoa miettiä.

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Ihan pätevät valot on juu. Ei muuta kun alfaa alle :mrgreen:

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Onkohan kellään kokemusta tai vastausta seuraavaan MA:ssa kuuluvaan "mysteeriääneen" eli kun ajonopeus nousee n 80 km:ään ja siitä yli niin alkaa kuulua jokin, vaikea kuvailla, ikäänkuin ilmavirtauksen ja pienen ritinän yhteytys. ajattelin jos olisi puhaltimesta tai siihen liittyvästä, mutta ei. Ja kun laittaa ilmavirtauksen läppiä eri asentohin ja auki/kiinni niin ei mikään aiheuta ääneen muutosta. Ja ei tuntuisi olevan myöskään oven tiiviste, joskin vaikea sanoa. Ja vaikea kunnolla myös äänen tarkkaa kohtaa määritellä, mutta siis matkustamon etuosasta. Mutta siis tuntuu tosiaan tuo vauhti aiheuttavan jotain ja edelleen epäilen jonkin ilmavirtauksen aiheuttavan jotain... mysteeriääni siis. Ja tämä ei ole alusta saakka kuulunut eikä tätä ääntä kuulu QV:ssa eli ei pitäisi olla ns vakiojuttu. Ei siis ole mikään alustasta tai renkaista syntyvä ääni...

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Minun G:stä kuuluu häiritsevä ääni (ilmeisesti juuri ilmavirtaus) kuskin oven peilin tienoilta. Kuulostaa siltä kuin olisi jokin äänieriste unohtunut jostakin eli liki suora yhteys ulkomaailmaan?
Kädellä peittelemällä olen tullut johtopäätökseen, että pitänee ottaa peilin kiinnityksen peitelevy irti ja katsoa, näkyykö sieltä ehkä suora reitti ulkomaailmaan...
Onko tietoa, miten tuon muovinpalan saa irti mitään rikkomatta?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

tmv kirjoitti:
Rauta kirjoitti:^
Sama vika oli täälläkin taas pari päivää sitten. Auto tien sivuun ja uudelleenkäynnistys niin johan pelasi taas. Check engine -valokin häipyi muutaman käynnistyskerran jälkeen. Hauska ominaisuus kertakaikkiaan...
Sama. Tapahtunut nyt tänä talvena kolme kertaa. Tien sivuun, reboot ja homma jatkuu. Sitten muutama startti duuniin päästyäni ja virheet katoavat. Kerrassaan verraton ominaisuus kun motarilla pääsee hyytymään suoraan ohituskaistalta sivuun auton hyytyessä lähes totaalisesti. Mitään erikoista ei huollossa löytynyt. Tiedä sitten mistä johtuu, lämpötilaerot sotkee jonkun sensorin lukemat tms?
Sama homma. vajaa 50km ajoa ja sitten parkkipaikalla käynti meni epätasaiseksi ja kaikki mahdolliset vikatekstit näyttöön. Käynnistyksen jälkeen jäi vain Check Engine valo ja sekin katosi 30min odottelun jälkeen. Huollossa tarkistettiin, että imusarja, huohotin yms. olivat puhtaat. Vikakoodi oli tullut MAP-anturista, eli todennäköisesti tämänpäiväinen kylmä keli, lumisade ja kosteus jääti tuon anturin. Tähän saakka on menty ongelmitta vajaa 60tkm, mutta nyt unohtu laittaa viimasuoja keularitilään. Siperia opettaa.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Giacomo kirjoitti:Niin tyhmä kysymys että hävettää oikein kysyä, mutta onko joku keksinyt saako pyyhkijät pysäytettyä yläasentoon muulla lailla kuin virtakatkaisimesta?
Samaa kyselin aikanaan auton myyjältä ja ei ollut moisesta tietoa - kuten ei myöskään käyttöohjekirjassa.

Eturauhasvaivoihin voisin ehdottaa vaikka viallista takaiskuventtiiliä. Bravon kanssa onnistuin rikkomaan venttiilin liian laimealla seoksella (kesti vain -5 ja tuli -25 kelit), minkä jälkeen vettä sai odotella yhden pyyhkäisyn verran ja senkin jälkeen suihku oli onneton liru. Lampunpesimet tuskin asiaan vaikuttavat - niillä taitaa olla ihan erillinen pumppu, joka vieläpä ottaa nesteen eri reiästä, jotta on saatu toteutettua tämä laihialaismallin "neste vähissä" indikointi. Siis nesteen ollessa lopuillaan lakkaa lampunpesurit toimimasta ensin.

Muiden foorumilaisten pakkasvaivoista taasen... eipä ole vm2012 MultiAirin kanssa ollut vielä 17 tkm ajoilla mitään muuta kuin yksi "jouluvaloefekti" (väärä hälytys, kone toimi, mutta suunnilleen kaikki värivalot vilkkui mittaristossa) plus TCT on tähän mennessä onnistunut kolmasti missaamaan ykköseltä kakkoselle vaihdon. Eikä kyllä mitään moottorivaivoja (mitä nyt jäähdytysnesteet ei tahtonyt kovilla pakkasilla pysyä sisällä) ollut aiemman T-Jetinkään kanssa neljänä talvena.

Minulla tosin on moottorinlämmitin ollut ahkerassa käytössä. T-Jetissä silitysrauta ja MA:ssa letkulämppäri ... joka ei kyllä ole vastannut ennakko-odotuksia eli on kutakuinkin yhtä onneton kuin silitysrauta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

mikko mallikas
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Marras 2012, 21:55

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja mikko mallikas »

Rauta kirjoitti:Ihan pätevät valot on juu. Ei muuta kun alfaa alle :mrgreen:
No prkl,näinhän se pitäs ,jahka löytyy sopiva yksilö :) ja ostaako mustan vai valkoisen 8) :roll:

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

G:tä ostaessani olin jo mielessäni päättänyt, että otan mustan. Se kun oli ainut värikin ilman hintalisää. No liikkeessä olikin sellainen musta ja hienosti kiiltävä esillä, vaan siihenpä sattui osumaan tammikuun vähäiset auringonsäteet juuri silloin, niin siinä näkyi kaikki pöly hienosti pinnassa :roll: . Samalla muistin, että aikoinaan minulla oli tummansininen Uno ja se oli vahauksen jälkeenkin heti pölyisen näköinen, niin muistin joskus tehneeni päätöksen, että ei enää tummaa autoa meille.
Ostin sitten valkoisen. Ei maailman helpoin väri sekään, mutta siinä ei sentään erotu kaikki maaliviat ja liat ihan niin helposti. Ja auto näyttää isommalta kuin onkaan :mrgreen: .

Edelleen olen tyytyväinen autovalintaani. Jo kaksi vuotta ajellut, eikä vielä ole yhtään tullut mieleen vaihtaa johonkin toiseen. Eilen illalla pesin sen ja kävin vähän "kuivausajelemassa", niin on se vaan niin ihana auto kiihdyttää ja ajaa 8)

Niin ja kyllä niillä halogeeneilla näkee tällainen keski-ikäinenkin ihan hyvin ajella. Edellisessä autossani (Subaru Impreza -08) oli vakiona xenonit, niin Alfassa on jopa paremmat kaukovalot ja lähivaloissakaan ei kummoista eroa ole.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Musta on aina likanen, valkonen kestää vähän paremmin pölyä, mutta kun laittaa aikaa, verta ja hikeä niin musta pääsee aika komeisiin lopputuloksiin. mielummin kuitenkin musta tai valkoinen jos sen haluaa, kuin se legendaarinen "Auton väri päätetään sen mukaan, näkykö siinä lika" :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

mikko mallikas kirjoitti:No prkl,näinhän se pitäs ,jahka löytyy sopiva yksilö :) ja ostaako mustan vai valkoisen 8) :roll:
Helppoa, osta multa pois tollanen musta :wink: V6 pitäis saada ton tilalle...

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Valoihin olen oikein tyytyväinen, näkyvyys on erinomainen, myös mutkissa, kiitos kääntyvien ksenonien.
Mustan satuin ottamaan viime kesänä, :-(
Onhan se hieno puhtaana. Ja kyllä lika näkyy, ainakin minulle liian näkyvästi. Punaisena minä olisin halunnut.

mikko mallikas
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Marras 2012, 21:55

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja mikko mallikas »

Itselläni on tällähetkellä valkoinen kärry, siinä mielessä vaihtelu virkistäs.onko teillä normi musta vai metalli ? Toisaalta g tuo valkoisena paremmin muodot esiin.toki makuasioitahan nämä ovat :) 8)

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

mikko mallikas kirjoitti:Itselläni on tällähetkellä valkoinen kärry, siinä mielessä vaihtelu virkistäs.onko teillä normi musta vai metalli ? Toisaalta g tuo valkoisena paremmin muodot esiin.toki makuasioitahan nämä ovat :) 8)
Väri on Nero Etna, eli ei normimusta. Osta osta :mrgreen:
Liitteet
Giulu.jpg
(147.65 KiB) Tiedosto ladattu 6192 kertaa

mikko mallikas
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Marras 2012, 21:55

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja mikko mallikas »

Nyt on sitten g koeajettu :shock: 170 heppanen bensa .nero etna.ensimmäistä kertaa alfan puikoissa.rengasmelu oli suht runsasta 225/45/17 nastoilla.jos vertaan omaan 1 sarjalaiseen tosin siinä on renkaana 205/55 16.mutta muuten auto kyllä vastas odotuksia 8) sai kyllä tarkkailla nopeusmittaria ettei sinivuokot puutu tekemisiin :lol: tuo väri on kyllä hieno etenkin auringon paisteessa.jopa vastaan tulleen limusiinikuskin ilme oli näkemisen arvonen :lol: kait se pitää mennä karvalakki kourassa pankkiin rahotusta kysyyn :lol: :lol:

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Suosittelisin kaikesta huolimatta niitä xenonoita. Tämä oli meikäläisen ex auton (Fiat Bravo) kanssa juuri se juttu, minkä jättäminen pois sapetti. Vaikka Bravon valot olivat jopa paremmat kuin Giuliettassa. Siinäkin on kaukovalot "nelivalosysteemillä" = kantamaa riittää, mutta valokuvio on aika kapea eli maantiellä kaarteissa ja kaupungissa kadunkulmissa mennään välillä aika sokkona, kun ei linssivaloista lähde käytännössä lainkaan hajavaloa varsinaisen valokuvion ulkopuolelle eikä halogeenit käännykään. Bravossa tuota puutetta paikkasi jossain määrin staattiset kulmavalot, joita Giuliettassa ei käsittääkseni ole.

Xenonien kanssa ei kulmavaloja tarvi eikä kääntyvyydelläkään olisi niin väliä, kun valokuvio on roimasti leveämpi ja kantamaankin lähes saman verran kuin huonoilla kaukovaloilla. Lisäksi Giuliettan xenoneissa on harvinainen lisäherkku - halogeeniapukaukovalot.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tänään G kävi huollossa ihmeteltävänä. Väittävät että autoon ei softapäivityksiä ole muuta kuin B&M päivitys. Sen olivat nyt tehneet ja ainakin toistaiseksi BT tuntuu taas toimivan niin kuin uutena.

Mutta se kiinnostava juttu oli, että nyt muistista löytyi ilmeisesti myös vikakoodi; imusarjan paineanturin virhe. Jos tuo on (pää)syyllinen noihin safe mode aamuihin, nin ei sinänsä vaikuta kohtuuttomalta. Eikö tuollainen komponentti valvo esim ahtopaineen kurissa pysymistä? Luulisin että muutkin ECUt ottaa sen lukemat aika vakavasti. Jos tuntisi komponentin ja paikan nin voisi miettiä miksi nimenomaan se sitten jäätyy/jumii/koomaa tai käyttäytyy muuten oudosti kovalla pakkasella, mutta ei missään nimessä aina. Ja hyvin maltillinen kaasun käyttö tuntuu (ymmärrettävästi) auttavan myös tuon tilan väistämisessä jos siitä on vasta päässyt pois.

Olipa myös mukavan keväistä liikkumista iltapäivän ajolenkki 8)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mikäli egr:n käryt tulevat paineanturin lähimaastoon, kuten tuossa vanhassa JTD:ssä, niin ainakin se anturi saattaa olla yllättävän, taino, ainakin nokinen, kun ei se enää yllätys olisi. Tuota imusarjan paineanturia epäilen itsellänikin ruiskuvalin sytyttäjäksi useampina kylminä aamuina ensimmäisen kiihytyksen jälkeen. Ei saa paskaisena tarpeeksi tietoa ja sytyttää virheen.

Jännä tosin, ettei tuollaistakaan ominaisuutta sitten olisi kymmenessä vuodessa keksitty eliminoida kiusaamasta, vaikka ollut useampikin konesukupolvi välissä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

hosee
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Syys 2012, 15:26
Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir 170hv TCT (Alfa Rosso)

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja hosee »

Pikku-Juulia vietti päivän huollossa räiskäistyään aiemmin tällä viikolla aamuliikenteessä jouluvalot kojetauluun ja vetojen hävittyä. Uudellenkäynnistys sammutti muut valot, mutta moottorin varoitusvalo (ruiskujärjestelmän merkkivalo) jäi palamaan. Pikahuoltoon jossa todettiin huohottimen olevan jäässä ja että "päivitettävääkin löytyisi". Mikä sitten mahtaa olla päivityksen ja korjauksen ero nykypäivänä?

Aiemmin silloin tällöin esiintynyt ajoittainen ponnettomuus kylmänä oli varmaankin oire tästä, mutta oire katosi aina kun moottori lämpeni. Juulia lämpenee sen verran nopeasti, ettei vikaa viitsinyt lähteä selvittelemään kun ilmetessäänkin oire ei ollut kovin kummoinen ja katosi parin minuutin ajolla... Arvelin että menee siihen kategoriaan että huollossa levittelevät joka tapauksessa käsiään.

Hieman eksoottisesti Pikku-Juulia mielestäni ongelmasta ilmoitti (ruiskujärjestelmän varoitusvalo). Asia on tältä erää hoidettu kuntoon, mutta hieman ihmetytti etteivät tiskillä osanneet sanoa onko oikeasti tehty jotain sen eteen ettei ongelmaa enää ilmenisi vai poistettiinko vain oire. Onko kenellekään muulle tehty huohotin-remppaa ja omaisi parempaa tietoa siitä mitä rempassa tehtiin?

Moittivat että on ajeltu niin lyhkäistä matkaa että nokka on vetänyt siksi tukkoon. Tiedä sitten onko päivittäinen 15km suuntaansa työmatka-ajo niin kauhean lyhyt.... Etenkin kun Juulia vetää lämmon vaateriin kiitettävän nopeasti ja jo 2-3km ajolla lämpö on ollut normaalissa kovillakin pakkasilla.

Plussapuolelle menee että Pikku-Juulian pehmopuolta oltiin samalla päivitetty niin moottorinohjauksen kuin vaihteistonkin osalta. Vaikuttaisi että parempaan/pirteämpään suuntaan on menty. Etenkin tuo tuplakytkimen klassinen ongelmapaikka moottorijarrutuksesta kiihdytykseen siirtymisen kohdalla tapahtuva "empiminen" on saatu paremmin haltuun.

Olivat vaihtaneet huollossa ajotietokoneen kieleksi Englannin. Olivatkohan luulleet että siinä on jokin vika kun se puhui italiaa? :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

15km ajo on pätkä-ajoa, etenkin jos siinä on vähänkin enemmän muuta, kuin konetietä. Kyllä nykyautot etenkin tykkäävät, että niillä vedetään noita 100km+ stinttejä. Diisseleissä vielä parempi, jos vähän tarjoaa kenkää ja pistää koneen kiertämään, ei pääse tukkeutumaan sekään.
Itse huomasin, että 156:lla pitkään ajettua pätkä-ajoa, auto alkoi tuntua aina vaan "tukkoisemmalta", vaikka oli twinsparkki koneena - ei mitään EGR-virityksiä tai muita hauskoja. Sitten kun päivittäinen työmatka-ajo muuttui ~40km/suunta, josta iso osa moottoritietä ja kehätietä, alkoi kone selvästi vetreytymään.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Edellisessä Mitossa huohotin tukkeutui kun pakkasta oli -20, yhtäjaksoista moottoritieajoa oli kestänyt yli 2 tuntia.

Huollossa toimenpide oli"huohotinjärjestelmän puhdistus" sen jälkeen olen talvella pitänyt viimasuojaa keulassa.

Ymmärtääkseni huohotin pitäisi tukkeutua herkemmin kun ajaa pitkää matkaa kovalla pakkasella, koska viima pääsee jäähdyttämään konehuonetta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Olethan toki ihan oikeassa.
Taas puhuin, ennen kuin ajattelin, ja .. joo. Mutta kyllä ne koneet silti tykkää ajosta. Isäukko heitti hyvän, kun joskus oli se '91 405 pögö. Ei viimasuojaa tmv. Jos ajoi motaria putkeen 100km, ei hätää. Mutta jos ajoi 150km ja meni parkkiin -> huohotin kuollut. Sen sijaan kun ajettiin yli 300km putkeen -> huohotin kuivasi kunnolla. Eli ei ole ihan niin simppeliä.

Vastaa Viestiin