Autona on alla Alfa 166 2.0 ts. n. 240 tkm ajettuna. Ensimmäisen kerran vikaa ko. kulkupelillä matkassa

Pari päivää sitten alkoi oireilu, latausvalo vilkahteli matalilla kierroksilla ja yleensä vain hetken aikaa käynnistyksen jälkeen. Vähän arveluja heräsi että olisikohan jännitteensäädin/hiilipaketti syypää..
Tänään sitten auton ajotietokone alkoi varoitella "low battery, abs malfunction" yms, arvatenkin kun akku oli loppumaisillaan. Latausvalon palamista ei tullut huomattua.. voi olla että palaa mollottikin.
Sainpa auton kuitenkin nätisti parkkialueelle turvaan tien reunasta ennen kuin meinasi simahtaa lopullisesti.
Täytyypi nyt tulevana viikonloppuna autoa alkaa tutkimaan. Onkohan joku irroitellut ko. mallista laturin?
Sijaitsee moottorin ja ohjaamon välissä, ohjaustehostimen alapuolella melko alhaalla. Hieman ahtaalta näin alkuun tila vaikutti.. mahtaisiko tuosta saada lokasuojan irti ja renkaan puolelta mahdollisest saada laturin irroiteltua? Kokemuksia kaivataan, onko työläs homma ?

Vaihtolaturille (tehdaskorjattu) sain paikallisilla varaosaliikkeillä hintahaarukaksi 180-250 euroa riippuen mallista (90 - 110 A)
Pelkkä jännitteensäädin 70-100e.. phuuh.
Uusia latureita löytyy mm. briteistä n. 120 €...(kiinalaisia? tms halpamerkkejä)
Boschit n. 300e paikkeilla..