Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Valvoja: Moderators
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
En oikein löytänyt tämän tapaista topicia, joten ajattelin pistää sellaisen pystyyn. Aiheena siis maalipinnan vaurioiden korjaamiset ja vapaa keskustelu aiheesta.
Itselläni on kiveniskemiä autossa ja mietin mikä olisi paras tapa korjata ne. Näihin erikoistuneita liikkeitähän on, mutta kokeillaan nyt ensin itse, jos homman saisi fiksusti hoidettua. Kokeilin viikonloppuna löytämääni ohjetta. Pesu, korjattavien kohtien puhdistus ja sen jälkeen maalaus. Ostin kaupasta värikoodin ja kortin mukaan oikean sävyistä maalia, vaikka nyt katsottuna se on mielestäni vähän ”punaisempi” kuin auto. Auto on mielestäni vähän tummempi. Kovetetta maalin joukkoon 2:1 ja hammastikulla varovasti maalia kokeeksi muutamaan kohtaan. Parin tunnin kuivumisen jälkeen maali vaikutti kuivuneelta ja pinta oli tarkoitus tasoittaa ”tasoitteella” (Autoglym tar remover ja veden sekoitus) ja mikrokuituliinalla. Tällä metodilla maali lähti kuitenkin kokonaan mukaan. Tiedä sitten eikö maali ollut tarpeeksi kuivaa, oliko tasoite liian vahvaa vai missä oli vika? Vähän saman tyyppisellä metodilla kiveniskemiä korjaa esim. Lepfix.
Auton peräpäässä on ilmeisesti nosteltu tavaraa vähän huolettomasti. Takaluukun kohdalla, puskurissa, on pieniä pintanaarmuja, jotka uskoisin saavan ilman maalausta piiloon. Olisikohan tästä aineesta siihen apua: Turtle wax rubbing compund?
Takaluukun reuna on kolautettu aiemmin johonkin ja se oli rumannäköisesti korjattu. Kohtaa on korjattu töpöttelemällä maalia siihen, ilman että lohjenneen maalin reunaa on mitenkään pyöristetty. Viikonloppuna tuli varovasti hiottua tuo vanha paikkamaalaus pois ja pyöristettyä maalauksen reuna. Varovasti sudin uutta maalia päälle ja korjauksesta tuli ihan ok, ainakin parempi kuin mitä se oli. Nyt uusi maalaus on kuitenkin hieman koholla maalien yhdistymiskohdassa ja nyt mietin, miten tuota rajaa voisi häivyttää. 2000 vesihiomapaperi ja varovasti hioen? Heti ei viitsisi viedä koko luukkua maalattavaksi, kun se on muuten hyvässä kunnossa.
Itselläni on kiveniskemiä autossa ja mietin mikä olisi paras tapa korjata ne. Näihin erikoistuneita liikkeitähän on, mutta kokeillaan nyt ensin itse, jos homman saisi fiksusti hoidettua. Kokeilin viikonloppuna löytämääni ohjetta. Pesu, korjattavien kohtien puhdistus ja sen jälkeen maalaus. Ostin kaupasta värikoodin ja kortin mukaan oikean sävyistä maalia, vaikka nyt katsottuna se on mielestäni vähän ”punaisempi” kuin auto. Auto on mielestäni vähän tummempi. Kovetetta maalin joukkoon 2:1 ja hammastikulla varovasti maalia kokeeksi muutamaan kohtaan. Parin tunnin kuivumisen jälkeen maali vaikutti kuivuneelta ja pinta oli tarkoitus tasoittaa ”tasoitteella” (Autoglym tar remover ja veden sekoitus) ja mikrokuituliinalla. Tällä metodilla maali lähti kuitenkin kokonaan mukaan. Tiedä sitten eikö maali ollut tarpeeksi kuivaa, oliko tasoite liian vahvaa vai missä oli vika? Vähän saman tyyppisellä metodilla kiveniskemiä korjaa esim. Lepfix.
Auton peräpäässä on ilmeisesti nosteltu tavaraa vähän huolettomasti. Takaluukun kohdalla, puskurissa, on pieniä pintanaarmuja, jotka uskoisin saavan ilman maalausta piiloon. Olisikohan tästä aineesta siihen apua: Turtle wax rubbing compund?
Takaluukun reuna on kolautettu aiemmin johonkin ja se oli rumannäköisesti korjattu. Kohtaa on korjattu töpöttelemällä maalia siihen, ilman että lohjenneen maalin reunaa on mitenkään pyöristetty. Viikonloppuna tuli varovasti hiottua tuo vanha paikkamaalaus pois ja pyöristettyä maalauksen reuna. Varovasti sudin uutta maalia päälle ja korjauksesta tuli ihan ok, ainakin parempi kuin mitä se oli. Nyt uusi maalaus on kuitenkin hieman koholla maalien yhdistymiskohdassa ja nyt mietin, miten tuota rajaa voisi häivyttää. 2000 vesihiomapaperi ja varovasti hioen? Heti ei viitsisi viedä koko luukkua maalattavaksi, kun se on muuten hyvässä kunnossa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Kiveniskut: Harvoin niistä kotipelillä saa muuta kuin "paikatun näköiseksi" ... Ja jos maali lähti tar removerilla, niin se ei ollut kuivaa... Ilmalla kuivattaessa maali kuivuu pinnasta pohjaan, eli vaikka pinta olisi kuivan tuntuinen niin pohja voi olla vielä märkä.
Naarmut: Älä perkele ala hinkkaamaan tolla turtlen aineella!!! Naarmut kyllä lähtee, mutta siitä tulee ihan järjettömät hankausjäljet! Eli on aivan liian karkeaa!
Paikkaus: Vvaarana on että menee läpi, mutta varovasti testaamalla kannattaa yrittää jos haluaa... Itse aloittaisin melkeinpä 1000 ensin ja viimeistelisin 2000.
Naarmut: Älä perkele ala hinkkaamaan tolla turtlen aineella!!! Naarmut kyllä lähtee, mutta siitä tulee ihan järjettömät hankausjäljet! Eli on aivan liian karkeaa!
Paikkaus: Vvaarana on että menee läpi, mutta varovasti testaamalla kannattaa yrittää jos haluaa... Itse aloittaisin melkeinpä 1000 ensin ja viimeistelisin 2000.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Kannattaisi varmaan antaa maalin kuivua viikko tai pari. Mieluiten kai kuukausi?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Ei tuollaset tipat tarvitse kuukautta kuivuakseen ilman kuivaamista. Ilman kuivainta kannattaa odottaa ~3 päivää, kuumailmapuhaltimella ~12 tuntia ja infrapunakuivaimella ~30min.
Tosin, jos se on läpikuiva maali, niin eihän se lähde mihinkään millään liuottimella?!
Tosin, jos se on läpikuiva maali, niin eihän se lähde mihinkään millään liuottimella?!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Tähän olin tulossaPasi kirjoitti:Tosin, jos se on läpikuiva maali, niin eihän se lähde mihinkään millään liuottimella?!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Niin, tossa hommassa taitais tollanen infrapunakuivain ollu kätsy, kun maali kuivuu pohjalta ylöspäin... näin pinta pysyy "pyyhittävänä" ja pohja olisi kuiva
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- cri
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
- Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Mahtaako tollanen toimia http://www.youtube.com/watch?v=SKeQGknDn_w" onclick="window.open(this.href);return false;?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Mä en itse omista autoistani ole yksittäisiä keulan kivenhakkaumia lähtenyt korjaamaan - yksinkertaisesti siksi, koska lopputulokseen on mahdotonta saada mitään "jess"-fiilistä.
Muiden autoista olen paikannut kiveniskuja töpöttämällä maalia yli korjattavan kohdan, ja kuivattelun jälkeen vetänyt maalatut pinnat laikalla. h_laurin jälkikasvun 156:sta paikattiin iskuja tällä menetelmällä; vm-laikka tasoitti rosoisuudet melko nätisti. Äkkiseltään on vaikea keksiä toimivampaa/helpompaa ratkaisua.
Muiden autoista olen paikannut kiveniskuja töpöttämällä maalia yli korjattavan kohdan, ja kuivattelun jälkeen vetänyt maalatut pinnat laikalla. h_laurin jälkikasvun 156:sta paikattiin iskuja tällä menetelmällä; vm-laikka tasoitti rosoisuudet melko nätisti. Äkkiseltään on vaikea keksiä toimivampaa/helpompaa ratkaisua.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Pakollinen provo: ET VAAN OSAA!!!Cuore Sportivo kirjoitti:koska lopputulokseen on mahdotonta saada mitään "jess"-fiilistä.
Tottahan se on että näistä "tein itse, säästin" paikkamaalauksista tulee vaan paska fiilis kun tajuaakin että ne pienet kolot olis näyttäneet paremmalta kuin huonosti tehty paikkaus
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Kerro Scuore lisää tästä metodistasi! Ihan normaalia PPG:n vesiliukoista maalia, kovetteella? Annetaanko kuivua täysin pohjaan asti, vai vaan pintaa; tunti, kaksi, kaksi päivää? Tyhmä kysyy, mikä on ”vm-laikka”? Google ei löytänyt mitään. Saako tuo maali olla iskemän kohdalta vähän koholla ja tuo silti vielä tasoittaa sen, viemättä muuta maalia mennessään?
Voisin sitä ihan mielenkiinnosta ainakin pariin kohtaan kokeilla, jos sillä saisi minkäänlaista jälkeä aikaiseksi. Jos nyt ei meinaa ottaa homma onnistuakseen, niin sitten auto ammattilaisen käsiin.
Voisin sitä ihan mielenkiinnosta ainakin pariin kohtaan kokeilla, jos sillä saisi minkäänlaista jälkeä aikaiseksi. Jos nyt ei meinaa ottaa homma onnistuakseen, niin sitten auto ammattilaisen käsiin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Toisen tietämättömän arvaus kiillotushommissa käytettävä vaahtomuovi-laikka.-Tomi- kirjoitti:Tyhmä kysyy, mikä on ”vm-laikka”?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Jäsen Alfissimo arvasi ihan oikein - vaahtomuovi-laikkaa tarkoitin.
Tomi: PPG:n peruslitkua, kyllä. Maalia saa ja kannattaa laittaa yli paikattavan kohdan. Itse olen jättänyt myös sopivasti kuprulle. Kun maali on ns. kosketuskuivaa, niin siinä vaiheessa koneella yli - hienolla aineella ja pienillä kierroksilla. Karkealla tavaralla vaahtomuovilaikka antaa ikävää jälkeä pehmeälle maalille.
Täytyy vielä mainita, että tämä on suht toimiva menetelmä yksittäisille, isommille kiveniskemille. Jos keula on saanut pientä suihkua laajalti, niin ei missään nimessä kannata alkaa suttaamaan, vaan kannattaa maalauttaa pintapellit kokonaan.
Tomi: PPG:n peruslitkua, kyllä. Maalia saa ja kannattaa laittaa yli paikattavan kohdan. Itse olen jättänyt myös sopivasti kuprulle. Kun maali on ns. kosketuskuivaa, niin siinä vaiheessa koneella yli - hienolla aineella ja pienillä kierroksilla. Karkealla tavaralla vaahtomuovilaikka antaa ikävää jälkeä pehmeälle maalille.
Täytyy vielä mainita, että tämä on suht toimiva menetelmä yksittäisille, isommille kiveniskemille. Jos keula on saanut pientä suihkua laajalti, niin ei missään nimessä kannata alkaa suttaamaan, vaan kannattaa maalauttaa pintapellit kokonaan.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Arvatenkin kannattaa siis käyttää akkuporakonetta, töpselimallisen sijaan? Mitä tarkoitat hienolla aineella, kastetaanko laikka johonkin? Onko tuolle vaahtomuovilaikalle tarkempia speksejä, kovuus? Mistä niitä muuten saa, kun Motonetin sivuilta en ainakaan löytänyt ja sieltä nyt yleensä löytyy kaikki?Cuore Sportivo kirjoitti:Kun maali on ns. kosketuskuivaa, niin siinä vaiheessa koneella yli - hienolla aineella ja pienillä kierroksilla. Karkealla tavaralla vaahtomuovilaikka antaa ikävää jälkeä pehmeälle maalille.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Kiillotuskonetta kannattaa käyttää. Kierrosnopeus olisi hyvä olla säädettävissä. Coure tarkoittanee pienillä kierroksilla jossain 1000 rpm:n alueella olevaa nopeutta.
Varmaan jostain löytyy porakoneeseenkin aluslevyjä laikoille.
Laikkoja on ainakin kolmea kovuutta; pehmeä, keskikova ja kova. Paketissa/hyllyssä yleensä lukee mitä laatua on.
Hiomatahnaa ajetaan kostealla/märällä laikalla. Tahnoja on useampaa karkeusastetta.
Esim. Motonetin tuotteita
Hiomatahnoja: autokemikaalit -> auton pesu-, vahaus-, hoitoaineet-> Farecla
Laikkoja yms kamaa:työkalut -> hioma- ja kiillotustavikkeet -> kiillotus
(linkit eivät onnistuneet)
Varmaan jostain löytyy porakoneeseenkin aluslevyjä laikoille.
Laikkoja on ainakin kolmea kovuutta; pehmeä, keskikova ja kova. Paketissa/hyllyssä yleensä lukee mitä laatua on.
Hiomatahnaa ajetaan kostealla/märällä laikalla. Tahnoja on useampaa karkeusastetta.
Esim. Motonetin tuotteita
Hiomatahnoja: autokemikaalit -> auton pesu-, vahaus-, hoitoaineet-> Farecla
Laikkoja yms kamaa:työkalut -> hioma- ja kiillotustavikkeet -> kiillotus
(linkit eivät onnistuneet)
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Niin, porakonetta on vaikeaa alkaa suosittelemaan näihin hommiin. Jostain autotarvikeliikkeestä luulisi löytyvän kohtuuhintaisia kiillotuskoneita (joissa teho riittää varmaan tähän tarkoitukseen). Laikkoja (hieno vaahtomuovi/vohvelilaikka) luulisi myös löytyvän esim. Biltemasta? Itse kiillotan kuivalla laikalla.
Hienolla aineella tarkoitan siis hiontatahnaa, esimerkkinä Prestan Swirl, myös hieman karkeampi Ultra Cutting soveltuu vielä tuohon Alfa Rediin (sellanen sulla vissiin on?).
Yksi vaihtoehto on myös se, että ajat Alfan joskus Poriin. Voit ite sutata maalis pintaan, jotta saat tekemisen meininkiä, ja mä voin ajaa sen koneella. Tulisi varmaan halvemmaksi, kun ei tarvitsisi ostaa muuta kuin naftat, maalit ja mulle 6-päkki Olvin Tuplapukkia.
Hienolla aineella tarkoitan siis hiontatahnaa, esimerkkinä Prestan Swirl, myös hieman karkeampi Ultra Cutting soveltuu vielä tuohon Alfa Rediin (sellanen sulla vissiin on?).
Yksi vaihtoehto on myös se, että ajat Alfan joskus Poriin. Voit ite sutata maalis pintaan, jotta saat tekemisen meininkiä, ja mä voin ajaa sen koneella. Tulisi varmaan halvemmaksi, kun ei tarvitsisi ostaa muuta kuin naftat, maalit ja mulle 6-päkki Olvin Tuplapukkia.
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
^Kuulostaa ihan diililtä. Laitanpa korvan taakse.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Kuulostaa hyvältä tarjoukselta, laitan sen ehdottomasti harkintaan! Kokeilen ensin vielä räpeltää itse pienelle alueelle, kun epäilen että saan jostain lainattua kiillotuskoneen ja nuo muut tarvikkeet nyt eivät paljoa maksa. Jos ei sitten ota onnistuakseen, niin laittelen sulle Scuore privaa palveluistasi.Cuore Sportivo kirjoitti:Niin, porakonetta on vaikeaa alkaa suosittelemaan näihin hommiin. Jostain autotarvikeliikkeestä luulisi löytyvän kohtuuhintaisia kiillotuskoneita (joissa teho riittää varmaan tähän tarkoitukseen). Laikkoja (hieno vaahtomuovi/vohvelilaikka) luulisi myös löytyvän esim. Biltemasta? Itse kiillotan kuivalla laikalla.
Hienolla aineella tarkoitan siis hiontatahnaa, esimerkkinä Prestan Swirl, myös hieman karkeampi Ultra Cutting soveltuu vielä tuohon Alfa Rediin (sellanen sulla vissiin on?).
Yksi vaihtoehto on myös se, että ajat Alfan joskus Poriin. Voit ite sutata maalis pintaan, jotta saat tekemisen meininkiä, ja mä voin ajaa sen koneella. Tulisi varmaan halvemmaksi, kun ei tarvitsisi ostaa muuta kuin naftat, maalit ja mulle 6-päkki Olvin Tuplapukkia.
Punainen Alfa on juu.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
^ Jees. Tehdään niin.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Ei ole hirveällä sykkeellä lähdetty tämän kimppuun ja mietinkin mahdollista jättämistä kevääseen. Appiukolta kuitenkin löytyy lämmin autotalli ja säädettävä kiillotuskone, joten ajattelin jos ehkä kuitenkin vähän kokeilisin. Viikonloppuna pitäisi pyörähtää Motonetissa hakemassa laikka ja hiomatahna. Yläpuolella puhuttiin hiomatahnasta, vaiko siis nesteestä? Eikö nuo Prestat ole nestepurkkeja? Mikäs näistä Fareclan mömmöistä olisi soveltuva tuohon tarkoitukseen: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=farecla" onclick="window.open(this.href);return false;" ?
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Talven aikana tuli maalattua konepelti, koska olihan se aikalailla kivisuihkua saaneen näköinen. Samalla kertaa maalattiin myös takaluukku, jonka reunan edeltävä omista oli onnistunut jotenkin mysömään. Myös TI-helmat tuli maalailtua ja nyt ne odottavat asennusta. Parin viikon päässä häämöttäisi talviloma ja silloin olisi tarkoitus laittaa auto kesätikkiin.
Koska uudet maalipinnat aiheuttavat hiukan sävyeroa vanhaan nähden, pitäisi auton vanhat maalipinnat myllyttää. Myös auton kiveniskemät pitäisi paikata, joita onneksi on nyt maalauksen jälkeen huomattavasti vähemmän. Olisiko myllytys hyvä suorittaa ennen vai jälkeen kiveniskemien paikkailujen?
Myllytysaineena ajattelin käyttää Fareclan G6:ta tai Fareclan G3:sta?, viimeistelyaineeksi Fareclan G10 ja lopuksi vielä kovavaha päälle. Voisiko joku kertoa (mieluiten ihan motonetin linkki) mitä laikkoja edellä mainituissa toimissa olisi hyvä käyttää, niin tulee ainakin oikein. Viimeksi oli kaupassa vähän sormi suussa.
Kiveniskemien maalikuprujen tasoitus onnistunee myös tuolla Fareclan G6:lla vai G3:lla ja mahdollisesti tällä vaiko tällä laikalla?
ps. En ole myöskään Scuore vielä unohtanut tarjoustasi - vieläkös se on voimassa?
Koska uudet maalipinnat aiheuttavat hiukan sävyeroa vanhaan nähden, pitäisi auton vanhat maalipinnat myllyttää. Myös auton kiveniskemät pitäisi paikata, joita onneksi on nyt maalauksen jälkeen huomattavasti vähemmän. Olisiko myllytys hyvä suorittaa ennen vai jälkeen kiveniskemien paikkailujen?
Myllytysaineena ajattelin käyttää Fareclan G6:ta tai Fareclan G3:sta?, viimeistelyaineeksi Fareclan G10 ja lopuksi vielä kovavaha päälle. Voisiko joku kertoa (mieluiten ihan motonetin linkki) mitä laikkoja edellä mainituissa toimissa olisi hyvä käyttää, niin tulee ainakin oikein. Viimeksi oli kaupassa vähän sormi suussa.
Kiveniskemien maalikuprujen tasoitus onnistunee myös tuolla Fareclan G6:lla vai G3:lla ja mahdollisesti tällä vaiko tällä laikalla?
ps. En ole myöskään Scuore vielä unohtanut tarjoustasi - vieläkös se on voimassa?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Kiveniskemien, naarmujen ja maalivaurioiden korjaaminen.
Kyllä vain, sopiihan se.-Tomi- kirjoitti:ps. En ole myöskään Scuore vielä unohtanut tarjoustasi - vieläkös se on voimassa?
Noista Fareclan aineista en osaa sanoa mitään - ei ole kokemusta ja Motonetin sivut antavat noille aika nihkeästi mitään arvoja. Tuo Alfa Red on aika kenkku kiillotettava, jos oikein priiman haluaa.