Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Lopetin kauppaamisen niin ei tarvii enää hehkuttaa mitään :wink:

Paitsi Colliniten 476s ja sitäkin vaan sen takia kun on paras mitä olen ikinä käyttänyt.


Dodon vahat on ihan kivoja, mutta ei niin erikoisia kuin voisi kuvitella. Muiden kamojen laatu vaihtelee aika paljon. Lime Primeä suosittelen kokeilemaan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pitää katsoa keväällä ekan käsinpesun jälkeen miltä 476s tuntuu, kun loppu syksystä sen levittelin.
Katto kyllä helmeilee, mutta kyljistä en tiedä vielä..

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Aurinko paistaa ja maalipinnan kunto paljastuu.
Pian vuoden vanha musta maalipinta ei näytä ollenkaan hyvältä.
Hologrammeja vaikka kuinka paljon Autokeskuksen jäljiltä, ihan kaupantekijäisenä.
Jotenkin kuvittelin että ne siitä "häipyvät", mutta eivät, päinvastoin ne häiritsevät yhä enemmän.
Ajattelin myllytyttää jollakin osaavalla tekijällä ja laitattaa maalipinnankäsittelyn. Esim. Brilliant. Sitten toivon maalipinnan näyttävän siltä mitä sen pitäisi näyttää.
Mitä olette mieltä, kuka osaa poistaa kunnolla hologrammit ja kannattaako käsittely perusmustaan (Nero)?
Haluatteko suositella tekijää Järvenpää-Porvoo-Mäntsälä-Vantaa-Tuusula-Kerava lähettyviltä?
Itse tekemällä.. en ole kokeillut, eikä aivan yksin taida uskaltaa lähteä kokeilemaan, vai?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ihanasti 159 pesty...

Talven jäljiltä kiven/nastan iskut lisääntynyt +100% syksystä... PERKELE!

Muutama uusi painautumakin tuli esiin ... kukaan ei tietty myönnä mitään :roll:

Tuli ostettua turtle waxin "super liuotinpesun". Suosittelen jättämään kauppaan. Aivan hirveetä liukkaria, joka emulsoituu todella härskisti veden kanssa ja jättää öljyisen kerroksen pinnoille.

Ku alotin homman aamulla, aurinko paistoi nätisti ja vesi höyrysi mustalla pinnalla... Viimesen huuhtelun jälkeen aurinko oli mennyt puiden taakse piiloon ja huuhteluvesi jäätyi pinnalle. No eipään tarvinnu erikseen kuivata :shock: :lol: :shock:


NYT: :drinking:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Finest kirjoitti:Pitää katsoa keväällä ekan käsinpesun jälkeen miltä 476s tuntuu, kun loppu syksystä sen levittelin.
Katto kyllä helmeilee, mutta kyljistä en tiedä vielä..
Pesu suoritettu, varsin hyvin tuntui vahaa olevan tallella. Ei aivan pieneksi pisaraksi vesi mennyt, mutta kuin hanhen selästä valui.
Myös sormituntumalla pinta tuntui vahatulta ja puhdistui helposti.

Ei Glymin punainen+kultainen yhdistelmän kestoa voi kuin ihmetellä, on se niin paljon huonompi..

Ja loppuunmyynnistä tilattu Mothersin cromikiilloke on myös hyvä tuote varsinkin lasipinnoille. Puhdasta tulee ja pinta tulee liukkaammaksi.
Glymin lasivaha jää myös tästä jälkeen erityisesti kiillotuksen osalta.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Pasi kirjoitti:Ihanasti 159 pesty...
Tuli ostettua turtle waxin "super liuotinpesun". Suosittelen jättämään kauppaan. Aivan hirveetä liukkaria, joka emulsoituu todella härskisti veden kanssa ja jättää öljyisen kerroksen pinnoille.
Oliko kyseessä purkki, jossa joku Dodge Caliberin tms. kuva?
Se on nimittääin aivan luokatonta kuraa. Sonta leviää ja pintaan muodostuu ihmeellinen öljyinen kalvo.

Turtlen liuotinpesu(etiketissä punainen Volvo) onkin sitten aivan eri planeetalta. Tehokas, ympäristöystävällinen ja "helposti työstettävä". Ei taida heti poistaa kaikkia vahojakaan.
Sopii hyvin myös vanteiden ja jopa moottorin pesuun.
Voi suositella lämpimästi.

Itsellä tarttui Prismasta 4l. pönttö Solmasterin AS40-pesuainetta mukaan ja on kyllä maineensa veroista! Suihkuttelin 10% seoksen auton pintaan ja pesin harjalla pois. Vaahtosi sopivasti ja vesi valui pinnalta pois, kuin hanhen selästä. Jäi myös mukava kiilto. Sopii mainiosti "helppoon" pikapesuun, mutta tehoaa ilmeisesti myös kovempaankin likaan.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Itse olen käyttänyt Wurthin Pineline Tehopesua liuotinpesuun. Ainakin paljon halvempaa kuin valmiit suihkeet.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^^ Turtlella on ilmeisesti 2 versiota... Normaali liukkari ja "Super" liukkari.... tämä testaamani oli "Super" versiota ja se jätti nimenomaan tuollaisen öljyisen kalvon pinnoille. Olisi pitänyt tyytyä normaaliin versioon.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Mä olen ollut erittäin tyytyväinen kun foam lancen hommasin ja siihen kylkeen Bilt-hamber auto foam. Paska lähtee ja vaha jää 8) . Hienosti taas Collonite 476 on kestäny -kyljissäkin. Pohjat ku tekee huolella niin kestää kyllä paljon paremmin.

Ps. Suosittelen kokeilemaan Auto Finessen sisustan putsaus tavaroita, toimii paremmin kuin hyvin!

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Abarth kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Ihanasti 159 pesty...
Tuli ostettua turtle waxin "super liuotinpesun". Suosittelen jättämään kauppaan. Aivan hirveetä liukkaria, joka emulsoituu todella härskisti veden kanssa ja jättää öljyisen kerroksen pinnoille.
Oliko kyseessä purkki, jossa joku Dodge Caliberin tms. kuva?
Se on nimittääin aivan luokatonta kuraa. Sonta leviää ja pintaan muodostuu ihmeellinen öljyinen kalvo.

Turtlen liuotinpesu(etiketissä punainen Volvo) onkin sitten aivan eri planeetalta. Tehokas, ympäristöystävällinen ja "helposti työstettävä". Ei taida heti poistaa kaikkia vahojakaan.
Sopii hyvin myös vanteiden ja jopa moottorin pesuun.
Voi suositella lämpimästi.
Elikkä siis TurtleWax Liuotinpesu Art. 313068 Purkissa punainen Volvo? En oo aikaisemmin liuottimia käyttänyt, mutta mitä virkaa tuosta litkusta pitäisi olla? Testasin tänään moneen paikaan, eli pyörään, vanteisiin ja autoon. Mitään tuo aine ei irroittanut mitä olisin kuvitellut sen tekevän. Autossa on ilmeisesti pikeä helmoissa (mustia pieniä täpliä), mutta niitä tuo ei irroittanut. Ei myöskään vaseliinia pyörästä tai jarrupölyä vanteista. Jäi hieman huijattu olo tuosta töhnästä, koska normaali autoshampoo puhdistaa ihan yhtä hyvin. Ötökkä -liuotinta oon käyttäny ja siinä alkaa heti ötökät sulamaan ja valumaan pois keulasta.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Kuinka kauan annoit liukkarin vaikuttaa? Sen kannattaa antaa vaikuttaa muutaman minuutin. Liuottimissa on tietysti eroja, mutta kyllä se (talvella) on ihan ehdoton aine autoa pestessä - erityisesti suolan takia. Pikeä nykyliuottimet pehmittää, mutta ei välttämättä poista (ainakaan ilman mekaanista hankausta) jos sitä on reippaasti. Jarrupöly on usein tiukassa; vannehappo on paras ratkaisu... tosin kiiltäväpintaisiin vanteisiin sitä ei kannata suihkuttaa.

Yleisesti ottaen liuotinta kannattaa käyttää talvella sekä aina kun auton meinaa vahata. Kesällä esipesuun riittää ihan autoshampookin.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Semmonen 5min ja sitten huuhtelu. Liekkö auto sitten liian puhdas tuolle mömmölle.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se Turtlen perusliukkari on hyvää yleispesuainetta. Sillä on saatu puhtaaksi sälää aina Saabin umpionlaseista pinttyneillä tahroilla varustettuun puulattiaan, eikä yksikään puhdistettava pinta itsessään ole ikinä kärsinyt. Eli multakin ääni tuolle. Eihän se mitään yberjäreätä liuotinta ole eikä siis kaikkea irti saa, mutta tuollaisena yleisperusaineena kätevä.

Se Super liuotinpesu sen sijaan on kauheeta kuraa, jättää kalvon eikä putsaa läheskään niin hyvin kuin perusmalli. Eli samat kokemukset kuin muillakin, en osta toista purkkia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mikäli en väärin muista, niin se Turtlen liuotinpesu oli ainoa kokeilemani pesuaine, jolla lähti ketjuvahat/rasvat ja jarrupölyt prätkän takavanteesta ilman, että maali lähti mukana :)
Pikitahroista en osaa sanoa, mutta kyllä noista omien Alfojen vanteista on jarrupölyt ja muut töökit lähteneet, ainakin maalatulta puolelta.

Niin ja harjaa tai sientä täytyy kyllä käyttää eli ei ihan pelkällä huuhtelulla lähde.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Wurthin Pinelinellä olen itse liuottanut autoni jo kymmenen vuotta, jos on tiukempaa paskaa pitänyt irti saada. Tänäänkin(eilen) lähti kyljestä pois pitkät bitumirinkulat, jotka siinä oli jo useamman normipesun ajan olleet. Sitten pesu normishampoolla ja hyvä.

Tämän päivän askareena oli meikata ovikolhuja yms. naarmuja kyljistä ja lopputulokseen ainakin itse tyytyväinen. Sama kohta, joka ennen näkyi 10m päähän, pitää mennä nyt alle metrin päähän kurkkimaan ja 10cm, jos haluaa tarkkaan nähdä korjatun kohdan. Ei huono tulos ottaen huomioon työvälineen, 9€ lakkakynä, jolla jo viime kesänä menestyksellä piilotin Pösöstä vastaavia valkoisia ovikolhuja.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Mitäs mömmöjä kannattaisi käyttää nahkasisustan huoltamiseen/hoitamiseen? Kuskinpenkin sivutuki on jo vähän kulunutkin. Mitähän siihen kannattaisi käyttää?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Puolustusvoimien kenkäplankki on kuulemma pirun hyvä mustaan nahkasisustaan! :-D nimenomaan kulumien hoitamiseen. Täytyy vaan olla tarkkana ettei jää saumoihin. Ja pyyhkiä kunnolla ylimääräiset pois.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=18586" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=20598" onclick="window.open(this.href);return false;
VMP

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^nahkakitti ja -maali?
ebaystä ainakin löytyy

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Albertolli kirjoitti:Mitäs mömmöjä kannattaisi käyttää nahkasisustan huoltamiseen/hoitamiseen? Kuskinpenkin sivutuki on jo vähän kulunutkin. Mitähän siihen kannattaisi käyttää?
Minkäs värinen sisuta? Mulla olis joutavana yks purkki ebayn laatukamaa. :-D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Mustahan se on. Taidan käyttää marseillesaippuaa (löytyy valmiiksi kotoa) ja Liberon värillistä nahanhoitoainetta. Jos ei noilla tule hyvä niin katsotaan sitten muita aineita. Mitään maaleja en viitsi sotkea, se on huonokuntoisemmille penkeille se touhu.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Vähän tuli hinkkuuteltua. Tuli parempi, melkein siedettävä. Kerran kun vielä käsin käy läpi, niin voisi olla ihan ok. Harmittavan paljon maalipinnassa lohkeamia jne.

Kuva
Hink hink

Kuva

Uskomatonta, miten tuossa ennen kuvassa näyttää lähestulkoot siltä, että olisi tullut hiottua maalipinta ylimaalausta varten tjsp. Vähän kulahtanut. Puskureita ei tullut käsiteltyä, kun niissä oli väri pysynyt aika hyvin ja aika oli vähän kortilla. :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Pese se kerran tai pari. :-D

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Oli pesty jo triplasti ennen hinkuuttelua. Jatkossa voisi toki pesaista x välissä myöskin, ettei sadevesi olis ainoa pesuri. :) Vähänhän tuo tornado rot pitää huonosti väriä..

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

^Voi olla paree, ette pese ainakaan minkään aineiden kera. Kunnolla haalistuneen punaisen värin ehostaminen on kyllä armotonta hommaa. Hetken näyttää hyvältä, mutta yleensä jo ekan pesun jälkeen saa aloittaa alusta.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joo, ei tota parane liukkarilla pestä siis. Tuohon vaan niskaan kunnon vahat, niin eiköhän saippualla ja sienellä voi pestä. :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pointti oli se, että kun maali pääsee pigmenttissä kadottamaan, niin tuo kiilto ei tule kestämään. Jo ensimmäinen sadevesi saattaa raidoittaa pinnan. Mikäli tuossa vaiheessa haluaa vähäistäkin kiiltoa ylläpitää, niin ainakaan mitään voimakasta (=puhdistavaa) pesuainetta ei parane käyttää. Pelkkää vettä, ja pesuaineeksi puhdistavaa vahaa päälle. Muuten se on happaman näköinen jo ens kuussa.

Tuon haalistaa nopeasti entiselleen jo yksistään luonto.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Eero kirjoitti:^Voi olla paree, ette pese ainakaan minkään aineiden kera. Kunnolla haalistuneen punaisen värin ehostaminen on kyllä armotonta hommaa. Hetken näyttää hyvältä, mutta yleensä jo ekan pesun jälkeen saa aloittaa alusta.
Näin se menee. Oikotietä onneen ei ole. Maalia päälle, mikäli pinnan haluaa pysyvän hyvänä.

Nimim. Toistakymmentä vuotta tätä yrittänyt ihmisille selittää...

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joo ei tässä tonnin autoa ole tarkoitus maalata. Kunhan kokeilin, miten tuo vaha toimii, jestas...

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Wario »

Täällä on Pasin hehkutuksesta innostuneena hankittu collinite vahaa. Sanokaas vielä että vedänkö tuohon vanhan turtlen päälle vai poistanko vanhan vahan jollain tärpätillä?
I mean how hard could it be.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Väittäisin, että prewax cleanser -tyyppistä ainetta kannattaa käyttää.
esim: http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... cts_id=272" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Suoraan päälle vaan. Tosin kannattaa ensin pestä se auto huolellisesti, kuten aina.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mikäköhän on sen meikäläisen (hätäsesti) kiillottaman 155 kohtalo?

Onko puna pysynyt?

Käsipelillä kiillottelin ton meitin punasen 33 kyljen ~3 vuotta sitten ja se on ainakin pysynyt ihan hyvänä vaikka seisookin välilläpaisteessa ja sateessa....


Mutta joo, vanteita pesin tänään ja yksi vanne oli todella pahasti jarrupölykurassa....
Vinkkinä voin sanoa että kun ostaa vannepesuainetta, niin kannattaa todellakin ottaa sellaista missä varotustarrassa mainostetaan Oksaalihappoa.

Yritin ensin ties millä puhdistusaineilla, mutta vasta oksaalihappoa sisältävä vannepesuaine poisti shaipan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eikös se ollut tuplakutosen 155? Diudi kiiltää vieläku sanonko mikä. Siitinpölyä kerännyt.

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

^Ootko jo pessyt auton kiillotuksen jälkeen? 66:n 155:ssa kiilto tuntui säilyvän, mitä sitä loppukesästä tutkailin.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Vesipesua saanut, mutta ei mitään saippuaa. Täytyisi etsiä joku mieto saippua. Ja sitä ennen vielä ne oikeat vahat, ei tuota viittis hinkkavahalla joka kerta vetää.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuplakutosen 155 oli asiallisen näköinen edellisellä kebabmiitillä bongattuna. Sitähän ei tarina kerro mitä sille oli tehty ennen paikalle saapumista.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Pomigliano
Viestit: 128
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Onko hionnasta ja kiillotuksesta apua seuraavaan vai meneekö maalattavaksi? Nokkapeltiin tullut yksi maali/lakkavaurio jossa ainakin lakka on sen näköinen kuin olisi halkeillut kuitenkaan irtoamatta. Se on ikäänkuin pientä mosaiikkilaattaa noin 5x5 sentin alueelta. Umpioita hiomalla ja kiillottamalla on foorumilaiset saaneet hienoja tuloksia, mutta voisiko samaa metodia käyttää tuossa. Kuvaa ei ole valitettavasti tähän nyt heittää.

Kiitokset vinkeistä jo etukäteen

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kuulostaa samalta, kuin minulla lähes koko auton katto ja minulle viisaampi kertoi, että olisi koko maalimassa halkeillut lakan alla ja siihen ei enää myllytys auta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Pomigliano kirjoitti:Onko hionnasta ja kiillotuksesta apua seuraavaan vai meneekö maalattavaksi? Nokkapeltiin tullut yksi maali/lakkavaurio jossa ainakin lakka on sen näköinen kuin olisi halkeillut kuitenkaan irtoamatta. Se on ikäänkuin pientä mosaiikkilaattaa noin 5x5 sentin alueelta. Umpioita hiomalla ja kiillottamalla on foorumilaiset saaneet hienoja tuloksia, mutta voisiko samaa metodia käyttää tuossa. Kuvaa ei ole valitettavasti tähän nyt heittää.

Kiitokset vinkeistä jo etukäteen
Epäilen ettäei ole pelastettavissa...

Kaverilla oli *köh* Nissan Almerassa samanlaiselta kuulostava jälki, jonka aiheuti "paistumaan" päässyt lokin shaipa... Maali alla oli ilmeisesti ehjä, mutta lakka oli halkeillut pohjamaaliin asti.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Eräänlaista puleerausta kait tämäkin? :oops: Puleerausvälineinä: Aluhappoa, liuottimia, porakone ja siihen nailonharja.
Liitteet
puleerausta.jpg
(269.9 KiB) Tiedosto ladattu 4762 kertaa

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^Puut pitäs öljytä ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Totta! On vaan päässy niin heikkoon happeen, että taitaa olla jo myöhästä. :D

Edit/lisäys: Pasin kommentista "suivaantuneena" kävin vielä samana päivänä hakemassa pari pönttöä öljyä ja illalla sutailin lankkuihin. :D
Viimeksi muokannut Jarsan, 26 Touko 2013, 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hyvin kesti maalipinta ekan pesun. Vetäsin kyllä siltikin punaisen glymin niskaan. Meni siinä niin kauan aikaa, että jäi kultainen laittamatta..

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Yllä olevaan kuvaan liittyen, ja ehkä hieman venyttäen myös puleeraukseenkin, mistä noita imutorvien alkuperäismallisia pantakiristimiä kannattaisi etsiskellä? Antakee armoa, siinä mielessä liittyy topikkiin että tietynlaista puleerausta sekin että imutorvien kiristimet näyttää kaikki samoilta ja sitä kautta siistiltä... :wink:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Meinaatko niitä pikakiinnitettäviä? Siis Click-R-liittimellä varustettuja pantoja? Noitahan varmaan saa ~mistä tahansa varaosaliikkeestä, mutta mitat pitää todennäköisesti tietää.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Hyvässä lykyssä koko on printattu siihen pantaan, eli nyt joku V6 omistaja voisi sen verran aktivoitua ja tarkastaa onko noissa merkintöjä ;)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Pantsesi
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Huhti 2012, 13:08
Car(s): 147 2.0 TS Collection -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pantsesi »

Pähkäilen tässä päivitystä puleerauskamoihin kesäloman alkamisen kunniaksi, ja jäin miettimään kuivausvälineitä. Mikrokuituliina on nykyisin suositeltavin vaihtoehto auton kuivaukseen, mutta niitäkin on netti pullollaan erityyppisiä ja -hintaisia. Onko kolmenkympin hintainen liina reilusti kymmenen euron hintaista liinaa parempi, näkyykö laatuero käytännössä? Jos jollakulla on hyviä kokemuksia jostain tietystä kuivausliinasta, niin vinkkejä otetaan vastaan. Tämänhetkisen liinan merkkiä en muista, mutta uusi saisi joka tapauksessa olla hieman suurempi ja imukykyisempi. Suomesta ajattelin tilauksen tehdä muun sälän tilaamisen ohessa. Onko kenelläkään suosituksia?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kuivauslasta voisi olla hyvä, saisi isoimmat vedet pois.

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Lastalla kuivailin enimmät vedet aiemmista autoista, ja olin tyytyväinen. Ja tiedetään että lastalla voi saada naarmun jos on joku roskahippunen jäänyt. En kuitenkaan monen vuoden aikana saanut lastalla yhtään naarmua.
Mutta kun nykyistä mustaa pintaa lastalla kuivasi. Huolimattomasti kaareva pyyhkäisy ja veto ei ollut tasainen vaan painetta enemmän kärkiosalla, jolloin silikonilastan kärjestä sain jäljen keulapeltiin joka näkyi. Eikä lähtenyt ihan helpolla pois, ei siis naarmu vaan jälki.

Tilasin tämmöisen
http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-a ... _1003.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ja olen ollut tyytyväinen. Muista liinoista ei ole kokemusta, mutta en näe tarvetta vaihtaa ihan heti. Upea imukyky, ja jälki on tasainen. Ei jää kuivuvan veden kalkkitäpliä, vain kuiva tasainen pinta, myös ikkunoihin.

Vastaa Viestiin