vm -98 156, sivuturvatyynyt???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Mar_a
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Touko 2010, 18:02
Car(s): 156 v6
Paikkakunta: Helsinki / Tallinn
Viesti:

vm -98 156, sivuturvatyynyt???

Viesti Kirjoittaja Mar_a »

Moi kaikille.

Nyt tarvis pientä konsultointia :D

Eli kiikarissa vm -98 156.

Myytiinkö tuon vuotisia autoja jo sivuturvatyynyillä, nämä siis penkissä kiinnni.

Kysyn siksi että mulla 156 vm -97 josta moottori leipasi kiinni.

Viron pojalla on tollanen vm -98 tarjota mutta siinä kangaspenkit noilla sivubägeillä.

Mulla taas beiget nahat (ilman sivubägejä), ja ajattelin ne siirtää siihen autoon. Onko vaikea projekti ja miten tuo auton airbagin ohjausyksikkö tohon reagoisi? Heittääkö herjausvaloa? Että kannataako ostaa tuo auto, muuten hyvältä vaikutti kun kävin juuri koeajolla.

Vironpoika sano että "Ei ole probleemi, koig on hästi" :D En kyllä ihan siihen poikaan suostu luottamaan..

Alkaa jo autokuume sen verran nousemaan, että tarttis päästä tuonne Tallinan kaduille kruisailemaan :D

Kiitos kaikkille jeesistä!

-Anton

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: vm -98 156, sivuturvatyynyt???

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Valitettavasti varmaa tietoa ei ole antaa, mutta olettaisin että ohjainlaite ei ole koodattavissa, vaihtoehtoina olisi siis vaihtaa myös ohjainlaite joka ei välttämättä helpolla onnistu sillä liittimet saattaa olla erilaiset. Toinen vaihtoehto johon minä päätyisin että rakentaisin tyhjille jäävien liittimien päähän sopivat vastukset.

Mar_a
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Touko 2010, 18:02
Car(s): 156 v6
Paikkakunta: Helsinki / Tallinn
Viesti:

Re: vm -98 156, sivuturvatyynyt???

Viesti Kirjoittaja Mar_a »

Vähän uumoilinkin että tässä pieni juju olisi..

Mulla on omassa 156 2 bägiä. Ja kun noilla autoilla ei ole kuin se 1v ikäeroa, niin veikkaisin että bägin ohjausyksikkö olisi samoilla liittimillä. Ratkasisisko vain ohjausyksikön vaihto asian?

Tai vastaavasti; miten tuo vastusten rakentaminen onnistuisi -itse en hirvästi noista sähköhommista tiedä. Hyvä kun saan lamput vaihdettua :D

Kyllä sitä paljon vaivaa on valmis näkemään pelkkien nahkojen takia. Mutta kun ovat hienot :D

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: vm -98 156, sivuturvatyynyt???

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Mar_a kirjoitti:Vähän uumoilinkin että tässä pieni juju olisi..

Mulla on omassa 156 2 bägiä. Ja kun noilla autoilla ei ole kuin se 1v ikäeroa, niin veikkaisin että bägin ohjausyksikkö olisi samoilla liittimillä. Ratkasisisko vain ohjausyksikön vaihto asian?

Tai vastaavasti; miten tuo vastusten rakentaminen onnistuisi -itse en hirvästi noista sähköhommista tiedä. Hyvä kun saan lamput vaihdettua :D

Kyllä sitä paljon vaivaa on valmis näkemään pelkkien nahkojen takia. Mutta kun ovat hienot :D
Jos vaihtais ne nahat päälle niihin bagillisiin selkänojiin?
Mulla oli volle S70 99 malllissa nahkajakkarat ja kummatkin etujakkarat ratkes sivuista bagien kohdalta, eli siellä on heikompi kohta saumoissa mistä bägi hyppää ulos

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: vm -98 156, sivuturvatyynyt???

Viesti Kirjoittaja stinger »

^ Niihin nahkapäällisiin pitää tehdä reikä airbageille. Ei missään nimessä saa laittaa nahkoja bagien päälle, kun 156:ssa niitä ei ole niin suunniteltu toimimaan.

Mar_a
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Touko 2010, 18:02
Car(s): 156 v6
Paikkakunta: Helsinki / Tallinn
Viesti:

Re: vm -98 156, sivuturvatyynyt???

Viesti Kirjoittaja Mar_a »

Mutta ratkasisiko airbagin ohjainyksikön vaihtaminen ongelman?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: vm -98 156, sivuturvatyynyt???

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös ne sivutyynyt ole rekisteriin merkattuna? Eli jos ne haluaa pois, niin mitähän tarvitsis tehdä. Tai sitten selvittää, miten se nahka pitää särkiä, että toimii kuten pitää...

Mar_a
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Touko 2010, 18:02
Car(s): 156 v6
Paikkakunta: Helsinki / Tallinn
Viesti:

Re: vm -98 156, sivuturvatyynyt???

Viesti Kirjoittaja Mar_a »

Lisätään vielä että asun Virossa opiskeluideni takia. Auto olisi siis Viron kilvissä ja tuttavieni kautta tiedän lempeät katsastusmiehet :D

Vastaa Viestiin