159 madallus?
Valvoja: Moderators
Re: 159 madallus?
Nyt on tullut hetki, että madallusjouset laitetaan tilaukseen. Meni takajousi poikki ja tässä vaiheessa ajattelin, että madalletaan sitten samalla. Autona 159 SW. Onko kenelläkään tietoa, kumpi on laadukkaampi jousisarja H&R Sports Spring Kit vai Eibach ProKit Sports Spring Kit? Hintaeroa noilla ei juurikaan ole. Ja onko kokemusta H&R sarjasta vakio iskareilla? Kummassakin maltillinen madallus.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 159 madallus?
^Hyvinkin vastaavia laadultaan, eli erinomaisia. Molempia voin suositella. Olikos niissä madalluksessa hieman eroa? melkein sen perusteella valkkaisin itse.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 madallus?
Itselläni on mahdollisesti noita kumi"laakereita" koskeva ongelma. Koska se ei nyt suoranaisesti koske madallusta, niin kirjoittelin aiheesta lisää tähän ketjuun.jalittam kirjoitti:Mutta, onko kellään kuvia tai osaisi kertoa tuon takajousen yläpään kumi"laakerin" asennon?
Eli ne kaksi "tukisiivekettä" minkä varassa "puoliskot" keikkuu, niiden asema alumiinirunkoon nähden.
Mulla sattunut varmaan mosse asennuksessa ja ne ovat nyt vähän eri asennoissa vas vs. oik. Varmaankin väärästä kohtaa lähtenyt kiertymään, kun yläpään kiinnikeen kääntänyt oikeaan asentoon. Eli se kumilautanen joka on jousta vasten ei pyörinytkään tuossa kumilaakerissa, vaan laakeri pyörinyt alumiinikehikossa, siinä kun on kartioliitos.
Yritin käydä tuolla alfaownerin sivuilla, mutta kun en ole saanut vieläkään saanut (päässyt jo unohtumaan) spostivahvistusta, en pääse pällistelemään kuvia. Laitoin kylläkin (taas) modeille viestiä. Liekkö tuolla ollut kuvaa tuosta yläpäästä? Interwebin syövereistä olen päivän kaivellut, mutta en ole kuvia vielä löytänyt.
Toinen takatolppa on irti ja toinen semisti ja ens yönä puskee dedline, kun pitäs päästä huomenna töihin tolla laitoksella. Ja olis kiva saada kumet laakista oikeaan asentoon, ettei tarttis taas purkaa...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 madallus?
H&R:n vieterit tulee nykyiseen 159:n. Toivon mukaan madaltuu niillä enemmän kuin Eibachin jousilla. Eibachin madallukseen en ollut kovinkaan tyytyväinen.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 159 madallus?
^ Ei sulla kuvaa olisi linkittää autosta Eibachin jousilla? Keväästä pitäisi heittää myös matalammat vieterit alle, tähtäimessä oli juurikin noin H&R:n tai Eibachin kierteet.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 madallus?
Pitäis mulla olla; täytyy yrittää kaivaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 madallus?
Maanantaina toivon mukaan on H&R:n setti autossa kiinni. Jännityksellä odotan lopputulosta; luotto on korkeella, että madaltuu enemmän kuin Eibachin vietereillä. Täytyy muistaa kaivaa jostain se kuva edellisestä 159 3.2:sta Eibachin sarjalla.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: 159 madallus?
Omassa on Eibach Pro-Kit. Pari kuvaa täällä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 madallus?
Jos haluaa maltillisen madalluksen, niin kannattaa hankkia Eibachit.
H&R laski 159:n melko matalaksi.
Kuvia myöhemmin.
H&R laski 159:n melko matalaksi.
Kuvia myöhemmin.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 159 madallus?
^no sittenhän tavoite on saavutettu
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 madallus?
^ Kyllä!
Kännykällä en saa nyt kuvaa yhtään suurempana. Hätänen räpsäsy ääs-marketin pihassa.
Kyllä tosta nyt jonkinlaisen kuvan saa mataluudesta. Ei jää kovinkaan montaa senttiä pohjamuovin ja maan väliin. Pitäis olla suht tasasella alustalla.
Kännykällä en saa nyt kuvaa yhtään suurempana. Hätänen räpsäsy ääs-marketin pihassa.
Kyllä tosta nyt jonkinlaisen kuvan saa mataluudesta. Ei jää kovinkaan montaa senttiä pohjamuovin ja maan väliin. Pitäis olla suht tasasella alustalla.
- Liitteet
-
- image.jpg
- (33.89 KiB) Tiedosto ladattu 6027 kertaa
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 159 madallus?
No sehän on ihan ronski madallus.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 madallus?
^ Jep. Olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Eibachin sarjalla olisi kuitenkin jäänyt harmlttamaan.
Kiitos Epezille hyvästä asiakaspalvelusta!
Kiitos Epezille hyvästä asiakaspalvelusta!
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: 159 madallus?
Tuo pohjalärpäke on tosiaan se first-impact-point ja ainakin itsellä johtui pitkälti siitä että se roikkui keskeltä takaa melko paljon. Erityisesti alkoi pelottamaan peruuttaminen, jos muovi nappaa kiinni johonkin terävään. Tein extra kiinnikkeen jolla nostin lärpäkettä ylöspäin ja maanvara kasvoi ~50mm. Vaihtoehtoisesti siihen voi miettiä jotain jäykistävää tukea.Cuore Sportivo kirjoitti:Kyllä tosta nyt jonkinlaisen kuvan saa mataluudesta. Ei jää kovinkaan montaa senttiä pohjamuovin ja maan väliin. Pitäis olla suht tasasella alustalla.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 159 madallus?
^Prkl, pitänee ryömiä auton alle katsomaan, sekö mullakin ottaa kiinni tallin kynnykseen. Oletan kyl, et se on puskurin etureuna.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 madallus?
Ihan hyvältä näyttää. Itse ehkä kallistun ton Eibachin puoleen. Tyytyväinen oon perus setuppiinkin, mutta vois kevään korvilla päivittää jouset ja miksipä ei samalla hieman madaltaa. Onko Eibachin omistajia? Muuttuuko tuntuma kuinka paljon alkuperäisiin jousiin? Aikaisempaa kokemusta on Koni ja KW säädettävistä alustoista, jotka toimi ihan kivasti. Nyt on hakusessa hyvä käyttömukavuus.Cuore Sportivo kirjoitti:Jos haluaa maltillisen madalluksen, niin kannattaa hankkia Eibachit.
H&R laski 159:n melko matalaksi.
Kuvia myöhemmin.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 159 madallus?
^Ei niillä pelkillä madallusjousilla juurikaan ajotuntumaan vaikuteta. Vai tarkotitko Eibachin alustasarjaa?
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 madallus?
No joo, ei ehkä ajotuntumaan. Kyllähän tuo jousisetti varmasti tuntuu erilaiselta ajossa alkuperäisiin jousiin verrattuna. Lieneekö myös tarve vaihtaa iskarit samalla vai toimiiko nuo alkuperäiset matalampien jousten kanssa, edellyttäen, että iskarit on kunnossa? Kerran oon laittanut alkuperäisille iskareille pelkät madallusjouset ja iskarit antautu suht nopeasti. Pari seuraavaa on sitte menty koko setiltä.Epezi kirjoitti:^Ei niillä pelkillä madallusjousilla juurikaan ajotuntumaan vaikuteta. Vai tarkotitko Eibachin alustasarjaa?
Gsi Kadetin madallusjousitus n.40mm aiheutti haljenneen tuulilasin, kun kihnutin auton varovasti kaverin muhkuraiseen kotipihaan vuonna miekka ja kirves. Ihan näin napakka ei tarviis olla.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 madallus?
Kummankaan 159:n kohdalla madallusjouset eivät ole vaikuttaneet ajotuntumaan tai -mukavuuteen. Ei ainakaan negatiivisesti. Mutu-fiiliksellä vois sanoa, että jousien laadukkuus ja (vakio)iskareiden kunto vaikuttavat asiaan olennaisesti.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 madallus?
Näin se varmaankin on. Ehkäpä ähellän nuo silti näille 112tkm ajetuille, oletettavasti alkuperäisille iskareille. Jos vaikka katsastais ensin niin näkisi vähän suuntaa, josko on nurkkakohtaisia eroja. Muuten käytökseltään timmin tuntuiset ovat.Cuore Sportivo kirjoitti:Kummankaan 159:n kohdalla madallusjouset eivät ole vaikuttaneet ajotuntumaan tai -mukavuuteen. Ei ainakaan negatiivisesti. Mutu-fiiliksellä vois sanoa, että jousien laadukkuus ja (vakio)iskareiden kunto vaikuttavat asiaan olennaisesti.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 madallus?
About 110tkm oli mittarissa kun laitoin Eibachin -30mm vieterit vakio iskareiden kaveriksi. Sanoisin että toimii ihan ok, paremmin kuin mitä joskus G-astrassa. Mutta kyllä silti sanoisin että täydellistä jos hakee niin iskareissa saisi olla paluuvaimennusta aavistus enemmän.
Vakiojousi on 0.7mm ohuempaa lankaa, se nyt ei ole paljoa tuollaisessa peukalonpaksuisessa vieterissä, mutta se on aika lailla verrannollinen siihen minkä verran kyyti huononee vakio iskareilla, jos vakio alustan vaimennus toimii täydellisesti.
Sitä en tiedä menikö pyöränkulmien säätö 100-varmasti oikein, kannattaa pyytää Ti -mallin arvoja sitten kun menee madalluksen jälkeen säädättämään.
Huvittavaa on että itsellä toimii alusta nyt parhaiten sekä vaimennuksen että uraherkkyyden kannalta kun ollaan reissussa koko perhe kyydissä ja kelkkakärry perässä...
Kai massa rauhoittaa, lihavat on leppoisia jne. Pientä ahdistusta aiheuttaa vaan että melkein joka hemmetin jääkokkare maantiellä osuu pohjaan koska varmaan 95% autoista näin talvella on korkeampia.
Vakiojousi on 0.7mm ohuempaa lankaa, se nyt ei ole paljoa tuollaisessa peukalonpaksuisessa vieterissä, mutta se on aika lailla verrannollinen siihen minkä verran kyyti huononee vakio iskareilla, jos vakio alustan vaimennus toimii täydellisesti.
Sitä en tiedä menikö pyöränkulmien säätö 100-varmasti oikein, kannattaa pyytää Ti -mallin arvoja sitten kun menee madalluksen jälkeen säädättämään.
Huvittavaa on että itsellä toimii alusta nyt parhaiten sekä vaimennuksen että uraherkkyyden kannalta kun ollaan reissussa koko perhe kyydissä ja kelkkakärry perässä...
Kai massa rauhoittaa, lihavat on leppoisia jne. Pientä ahdistusta aiheuttaa vaan että melkein joka hemmetin jääkokkare maantiellä osuu pohjaan koska varmaan 95% autoista näin talvella on korkeampia.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: 159 madallus?
Onko kellään kokemuksia KW Variant 2 sarjasta? Vaihtoehtona pussien tilalle, kun tuo merkki, jolta ilmajousisarja löytyy, ei ole kovin hyvää mainetta niittänyt.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 madallus?
Taisi tulla aikaistettu jousikauppaan käynti eteen. Katteli tossa kiesiä parkkihallissa ja vasen takakulma näytti pyöränkaaresta mitattuna olevan alempana, kuin oikea kulma. karkeasti mitattuna renkaan korkeimpaan kohtaan sai kaks sormea päällekkäin kaaren ja renkaan väliin. Toisella puolella olis menny ainakin sormen verran lisää. Eron kuitenkin huomaa. Liekö tuossa jousi poikki? Mikäs puoti tarjoaa Eibachit parhaaseen hintaan?
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 madallus?
Tällanen setti meni mulla Volvo v40 alle joitain vuosia sitten. Oli tuntumaltaan hyvä ja tykkäsinkyllä kovasti esim Konin settiin verrattuna. Korkeus tuli hiottua kerrasta kohdalleen, eikä juuri koskettua sen jälkeen. Tuo korkeussätö vaati huolellisen puhdistuksen, ennenkuin alko noita tolpissa olevia säätöalustoja ruuvaamaan. Tahto korkata talven aikana aika reilusti kiinni ja kierteitä sai puhdistella sellasella intensiteetillä, ettei oma hermo riittänyt niiden kanssa pelailuun.Saturnus kirjoitti:Onko kellään kokemuksia KW Variant 2 sarjasta? Vaihtoehtona pussien tilalle, kun tuo merkki, jolta ilmajousisarja löytyy, ei ole kovin hyvää mainetta niittänyt.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 madallus?
Nuo saatte alle 153€ ja viikossa kotiin. Oulussa ainakin paikalliset liikkeet pyytää yli 300€mlatva kirjoitti:Taisi tulla aikaistettu jousikauppaan käynti eteen. Katteli tossa kiesiä parkkihallissa ja vasen takakulma näytti pyöränkaaresta mitattuna olevan alempana, kuin oikea kulma. karkeasti mitattuna renkaan korkeimpaan kohtaan sai kaks sormea päällekkäin kaaren ja renkaan väliin. Toisella puolella olis menny ainakin sormen verran lisää. Eron kuitenkin huomaa. Liekö tuossa jousi poikki? Mikäs puoti tarjoaa Eibachit parhaaseen hintaan?
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3095.html
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- closed
- Viestit: 64
- Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
- Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
- Paikkakunta: Espoo
Re: 159 madallus?
Tuli kerättyä pari kuukautta rohkeutta ja tänään varasin asennusajan madallukseen. Alle tulee eibachin pro setti. Saa nähdä kuinka paljon vaikuttaa käytettävyyteen, toiveena olisi että ulkonäkö kohenee mutta ajettavuus pääkaupunkiseudun kärrypoluilla pysyisi siedettävänä. Kokemuksia?
Nimim. "Ulkonäkö ennen kaikkea"
Nimim. "Ulkonäkö ennen kaikkea"
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 madallus?
Itse olen ollut kohtuu tyytyväinen Eibachin prokit jousiin 2.4:ssa, huonommallakin madalletulla autolla ajanut vakioiskareilla. Mutta tuota on aina vaivannut huono suuntavakavuus, jäi mietityttämään että olisiko pitänyt satsata renkaiden suuntaukseen enemmän. Elikkä näihin saa säädettäviä puslia, edestä katsottuna camber kallistus on aika selvä ja haluttaisi kokeilla saako suuntavakautta takaisin jos saisi pystykallistuman ohjearvoihin. Toisaalta sitten TI-mallissahan on matalampi alusta mutta tuskin erilaisia tukivarsia..? Ja onpa muistikuva että joku oli säädättänyt alustan TI -mallin arvoihin, minulta moista vaihtoehtoa ei kysytty...
Tai sitten vain jossain on väljää, tänäänhän tuo ehkä selviää kun on katsastus.
Tai sitten vain jossain on väljää, tänäänhän tuo ehkä selviää kun on katsastus.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: 159 madallus?
Eibachn vieterit alla ja suoraan menee. Säädettiin TIn mukaan, ku pyysin.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
159 madallus?
Täällä myös Eibachin jouset ja rengaskulmat säädetty ihan vakion mukaan - menee kuin juna vaikka on spaceritkin kiinni.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 madallus?
Yläpallothan ne edestä väljät, toinen hylkyyn ja toinen menossa. Tilasin Febin tukivarret tilalle. Jospa alkaisi taas kulkemaan suoraan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: 159 madallus?
BRERA saa kanssa madaluksen kunhan saan osat Suomee, koko satsi alustaan.
Kestää jonkin aikaa kun osia ei ollut edes tehtallakaan, tulevat sitten joskus.
Kestää jonkin aikaa kun osia ei ollut edes tehtallakaan, tulevat sitten joskus.
Re: 159 madallus?
alfaowner foorumin porukka tilaillut näitä FK-automotiven iskareita, halvalla kun on saanut. Lähettäisivät myös Suomeen, mutta tekeeköhän noilla mitään?
http://www.carparts-tuning.co.uk/Suspen ... hparam=%2A
Ja näyttihän tuolta löytyvän myös madallusvieterit:
http://www.carparts-tuning.co.uk/Suspen ... n-2WD.html
http://www.carparts-tuning.co.uk/Suspen ... hparam=%2A
Ja näyttihän tuolta löytyvän myös madallusvieterit:
http://www.carparts-tuning.co.uk/Suspen ... n-2WD.html
Il nero era bellissimo
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 159 madallus?
Pemarimiehet juttelee et FKt ei kestä suomen talvea. "Nimismiehen kiharat" ja kova pakkanen ni tulee mehut pihalle ekana talvena...
- closed
- Viestit: 64
- Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
- Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
- Paikkakunta: Espoo
Re: 159 madallus?
Nyt on Eibachin setti alla ja omasta mielestä juuri sopiva - auto madaltui silmämääräisesti oikealle tasolle mutta ei tarvitse varoa että pohja raapii joka paikkaan. Suosittelen.mlatva kirjoitti:Taisi tulla aikaistettu jousikauppaan käynti eteen. Katteli tossa kiesiä parkkihallissa ja vasen takakulma näytti pyöränkaaresta mitattuna olevan alempana, kuin oikea kulma. karkeasti mitattuna renkaan korkeimpaan kohtaan sai kaks sormea päällekkäin kaaren ja renkaan väliin. Toisella puolella olis menny ainakin sormen verran lisää. Eron kuitenkin huomaa. Liekö tuossa jousi poikki? Mikäs puoti tarjoaa Eibachit parhaaseen hintaan?
Mlatvalle tiedoksi että itse olin huomioinut omasta autosta ihan saman asian ja vieläpä samaisesta kulmasta. Jousien asennuksen jälkeen selvisikin että vasen takajousi oli poikki yläosasta joten jousien vaihto tuli ihan tarpeeseen
Re: 159 madallus?
Vaihdoitteko jousien lisäksi jotain muutakin samalla?
Re: 159 madallus?
Tolpan irroituksessa vaihtaisin samalla vähintään koiranluut ja iskarin yläpään laakerit.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 madallus?
Miettisin kahdesti ennenkö virittäisin laakeria iskarin yläpäähän, kun ei sellaista ole tehdaskaan tainnut sinne tunkea. Etupään koiranluut voisin toki itsekin varata mukaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: 159 madallus?
Iskarit vaihtu kivasti samalla jousien kanssa.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 madallus?
Tulipa ajankohtaiseksi minullekin. Oltiin Ikaalisten softaussessiossa kun savijo-r astui hallin ovesta sisään ja spottasi katkenneen takajousen alle kahden sekunnin
Mikähän näissä niitä niin helposti rikkoo, en muista aiemmissa autoissani koskaan tällaista vikaa olleen?
Kaipa sinne nyt sitten jotain Eibach-Bilstein -komboa aletaan ruuvaamaan. Mulle olisi melkein kelvannut alkuperäiskorkeuskin, mutta eihän sellaisia näytä olevan saatavilla kuin RAHALLA. Pelkkiä madallusjousia en viitsi laittaa, 156:n kanssa ei oikein ollut hyvä yhdistelmä vakioiskarien kanssa.
Jarrulevykin on kiero
Mikähän näissä niitä niin helposti rikkoo, en muista aiemmissa autoissani koskaan tällaista vikaa olleen?
Kaipa sinne nyt sitten jotain Eibach-Bilstein -komboa aletaan ruuvaamaan. Mulle olisi melkein kelvannut alkuperäiskorkeuskin, mutta eihän sellaisia näytä olevan saatavilla kuin RAHALLA. Pelkkiä madallusjousia en viitsi laittaa, 156:n kanssa ei oikein ollut hyvä yhdistelmä vakioiskarien kanssa.
Jarrulevykin on kiero
Viimeksi muokannut JaniW, 21 Syys 2014, 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CARF0869
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: 159 madallus?
Just saman kanssa tuskailen. Ajattelin että olisin vaihtanut vain taakse vieterit ja yläpään kumit. Suomen ulkopuoleltakin yksi orggis vieteri maksaa melkein tuplat tuohon Eibachin sarjaan verrattuna.
Vaan kun en millään mikroautolla haluaisi ajella. Nytkin välillä tuntuu että on jo riittävän alhaalla.
Vaan kun en millään mikroautolla haluaisi ajella. Nytkin välillä tuntuu että on jo riittävän alhaalla.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 madallus?
Jani, sun olis pitäny vaatia pitempää, mutkatielenkkiä kun ajelit tolla mun koslalla. Tokihan tossa on eibahin vakaimet ja jäykempirunkoiset renkaatkin kuin sulla... Prokit+B8+hakkablack+powerflex+eibach vakaimet+timmit takapäänpuslat alustassa mulla. Jos oot käymäs esim Porissa ni tuu vaik testaamaan... Toinen takaolka menee viel vaihtoon, sit taas säätöä - taakse jäi viimeksi suurehkot camberit, loppu säätö kesken oikpuolella. Syytä en vielä tiedä, purkuun ja tutkimukseen. Etupäässäkin hienosäätövaraa pitäs olla, siis camberit niin pieneksi kuin mahdollista, kompromissia rengaskulumaan/suoraanajoon. Ei noi powerflexit autuaaksi tee madalletun säätöön, mut symmetriaa noilla saa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 madallus?
Ni, lisänä vielä lukkoperä - mut sen tuntenee lähinnä mutkassa lapikasta antaessa...
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: 159 madallus?
Onko todellakin noin? Hyvä pistää korvan taakse, eiköhän se jousi katkea kohta multakin, ellei ole jo.Suomen ulkopuoleltakin yksi orggis vieteri maksaa melkein tuplat tuohon Eibachin sarjaan verrattuna.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 madallus?
Suurinpiirtein. Itekin ensin etin orkkiksia, mut totesin ettei kannata. Mul on muuten 80k ajetut 2.4:n farkun takajouset yläkumeineen ja yks iskari varastossa. Lisänä mun koslan vanhat etuvieterit iskareineen, takaiskarit yläkumeineen - n. 150k ajetut...
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 madallus?
No enhän mä silloin keskittynyt muuhun kuin että kulkeeko Täytyypä tulla erikseen testaamaan jos sinne päin lähiaikoina eksyn. Eibachin vakaajia tähän nelivetoon ei näytä saavan.jalittam kirjoitti:Jani, sun olis pitäny vaatia pitempää, mutkatielenkkiä kun ajelit tolla mun koslalla. Tokihan tossa on eibahin vakaimet ja jäykempirunkoiset renkaatkin kuin sulla... Prokit+B8+hakkablack+powerflex+eibach vakaimet+timmit takapäänpuslat alustassa mulla. Jos oot käymäs esim Porissa ni tuu vaik testaamaan... Toinen takaolka menee viel vaihtoon, sit taas säätöä - taakse jäi viimeksi suurehkot camberit, loppu säätö kesken oikpuolella. Syytä en vielä tiedä, purkuun ja tutkimukseen. Etupäässäkin hienosäätövaraa pitäs olla, siis camberit niin pieneksi kuin mahdollista, kompromissia rengaskulumaan/suoraanajoon. Ei noi powerflexit autuaaksi tee madalletun säätöön, mut symmetriaa noilla saa.
Alfisti.netistä saa Eibachin jousisettiä 122 eurolla. Siis joka nurkaan, halvin orkkistakajousipari oli n. pari sataa jossain brittikaupassa, en nyt ihan kauheasti kyllä nähnyt vaivaa koluamiseen. Eibach-jouset + Bilstein B6 -setti on 649. Taidan sellaisen laittaa tilaukseen, onhan se tietenkin hyvän matkaa enemmän kuin pelkät takajouset, mutta onpahan sitten kaikki taas uutta. Tuskin nuo 130 tkm ajetut iskaritkaan enää uudenveroiset ole.
CARF0869
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 madallus?
Kai tuo Q4:kin vähän tässä kohtaa on avuksijalittam kirjoitti:Ni, lisänä vielä lukkoperä - mut sen tuntenee lähinnä mutkassa lapikasta antaessa...
CARF0869
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 madallus?
Eh, juurikin niin. Heitin vain vajaa vaajaavetoisille ...
Ulkomuistista, eikös b6 ole vastaava kuin b8, mut täyspitkänä? B8 siis suunniteltu madalletulle. Mullo muuten fiiatissa kans prokit+b8, fk:n coilovereiden jälkeen tuntui kuin olis tullu ilmajouset tilalle...
Ulkomuistista, eikös b6 ole vastaava kuin b8, mut täyspitkänä? B8 siis suunniteltu madalletulle. Mullo muuten fiiatissa kans prokit+b8, fk:n coilovereiden jälkeen tuntui kuin olis tullu ilmajouset tilalle...
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 159 madallus?
Näin minäkin ymmärsin, EIbachin madallus lienee sen verran mieto että B6:kin vielä käy. Olisi tuolla muuten eibachin coil-overitkin tarjouksessa, mutta Essolla tiedetään kertoa, että ne eivät ole kovin mukavat.jalittam kirjoitti:Eh, juurikin niin. Heitin vain vajaa vaajaavetoisille ...
Ulkomuistista, eikös b6 ole vastaava kuin b8, mut täyspitkänä? B8 siis suunniteltu madalletulle. Mullo muuten fiiatissa kans prokit+b8, fk:n coilovereiden jälkeen tuntui kuin olis tullu ilmajouset tilalle...
CARF0869
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 madallus?
Jossain välissä itse uteliaisuuttani kysyin Sveitsinportista hintaa orggisjousille ja -iskareille ja vastaus oli vaatimattomat 1200e. Ihan ei yksittäisen palikan hinnalla varmaan alustasarjaa saa, mutta orggissatsin hinnalla niitä voi hyvinkin löytää 2.Heksi kirjoitti:Onko todellakin noin?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: 159 madallus?
En minäkään juuri muuta ku kulkua yritin hahmottaa siellä koodauksessa . Mitä nyt tuntui hieman löysemmältä/hitaammalta alusta sun kulkineessa.
Ja savijolla meni lähemmäs yhtä ku kahta sekkaa... Mä vaan ihmettelin vajaita paisareita kanssakulkimissa, kun samaa onkelmaa itelläki aikanaan oli.
Omat lelut tilasin aikanas kans alfistilta, liekkö silloin kalliimpiakin, mut homma toimi. Coilit eivät niitä mukavimpia juu, liekkö kaikki ilman progressiivisuutta, siis pintakovia? Siis radalle mut esim lomareissulle?
Ja savijolla meni lähemmäs yhtä ku kahta sekkaa... Mä vaan ihmettelin vajaita paisareita kanssakulkimissa, kun samaa onkelmaa itelläki aikanaan oli.
Omat lelut tilasin aikanas kans alfistilta, liekkö silloin kalliimpiakin, mut homma toimi. Coilit eivät niitä mukavimpia juu, liekkö kaikki ilman progressiivisuutta, siis pintakovia? Siis radalle mut esim lomareissulle?