Ei tullut Alfa GTV taloon

Alfoista

Valvoja: Moderators

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Ei tullut Alfa GTV taloon

Viesti Kirjoittaja MM »

Ei tullut vanhan työjuhtani tilalle GTV Alfaa kun kukaan ei suostunut tekemään tarjousta eikä edes tuomaan saksasta vaikka kuinka yritin. Tilalle tuli keltainen Volvo 850 T-5R sedan manuaaliaskilla ja kaikilla herkuilla sekä "huomattavasti" piristettynä.. nyt uskaltaa lähteä GTA Alfojen kanssa haastamaan 8)

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Varo ettei mopos karkaa käsistäs metsään! Aika vikuri peli ja vituttas ajaa vehkeellä, joka rempoo ja lyö kiihdytyksissä näpeille... Ompahan ainakin voiman tuntua... ja säälittävää verrata turbo ja vapaasti hengittävää... montako mallia Volvolla on ilman ahdinta, josta irtoaa 250hv? Sama kuin vertaisi T5:sta ja Ferraria keskenään. :crazyeyes:

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Kirkinen kirjoitti:Varo ettei mopos karkaa käsistäs metsään! Aika vikuri peli ja vituttas ajaa vehkeellä, joka rempoo ja lyö kiihdytyksissä näpeille... Ompahan ainakin voiman tuntua... ja säälittävää verrata turbo ja vapaasti hengittävää... montako mallia Volvolla on ilman ahdinta, josta irtoaa 250hv? Sama kuin vertaisi T5:sta ja Ferraria keskenään. :crazyeyes:
heh, ei ole pelkoa ei se käsistä karkaa. Kyllä tuo GTA on oiva kohde, samantyylinen kulkupuoli (huiput ja paikaltaan kiihtyminen), mutta suurissa nopeuksissa suurempi vääntö joka turboissa on auttaa kummasti. Kovastihan tuo suttaa kun kunnolla lähtee, vasta 4.vaihteella ei lyö enää tyhjää, muuten jauhaa minkä kerkiää..500Nm väännöllä luulisi jotain tapahtuvankin, eikä toi nyt pahemmin temmo, sen verran on alustaankin panostettu 8) :-D

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

MM kirjoitti:"ahdin määrää tahdin"
Tämä pitää kyllä enemmän kuin hyvin paikkansa.. :mrgreen:
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ei tullut Alfa GTV taloon

Viesti Kirjoittaja Abarth »

MM kirjoitti: nyt uskaltaa lähteä GTA Alfojen kanssa haastamaan 8)
Pojat, pojat...
Ne haasteet hoidetaan sitten radalla, ei lähetä sinne liikenteeseen ryntäyttämään :)

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei tullut Alfa GTV taloon

Viesti Kirjoittaja Zenery »

MM kirjoitti:.. nyt uskaltaa lähteä GTA Alfojen kanssa haastamaan 8)
No ei muuta kuin BSTR:n kanssa radalle

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

noissa turbo volvoissa ja myös saabeissa on melkoinen viripotentiaali..
tästä täyttyy esimerkikisi heittää työkaverin -00 mallinen Volvo S40 T4:n johon vaihdettu mm putkisto, pakosarja, isompi turbo ja vesiruskutuksella varustettu helv iso välijäähytin sekä luonnollisesti myös muutoksille optimoitu ohjelma boxiin..
dynolapun mukaan tehoja irtosi mukavat pikkusen vajaat 250hv etupyöriltä... :shock:
ahtopaineita en tosin muista tähän hätään mutta tämän perusteella voisi päätellä että moottoriteho on jo aika kiva... 8)
kaveri harmitteli vain että tehot ovat jo liian kovat etuvetoiseen vaikka alustaan ja jarruihinkin oli kyllä panostettu melkoisen rahan edestä.. siispä takavetoinen/nelivetoinen oli hankintalistalla seuraavana..

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

90 kirjoitti:kaveri harmitteli vain että tehot ovat jo liian kovat etuvetoiseen
Kaikki yli 200hp. etuvetosessa on turhaa ; )

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

ahma kirjoitti:
MM kirjoitti:"ahdin määrää tahdin"
Tämä pitää kyllä enemmän kuin hyvin paikkansa.. :mrgreen:
Ei mitään henkilökohtaista kirjoittaa saati turboautoja kohtaan, mutta ihan vain IMO tuo "ahdin määrää tahdin" alkaa olla tosi kulunut ja väsynyt toteamus.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ei tullut Alfa GTV taloon

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MM kirjoitti:Ei tullut vanhan työjuhtani tilalle GTV Alfaa kun kukaan ei suostunut tekemään tarjousta eikä edes tuomaan saksasta vaikka kuinka yritin.
Ei ole tainnut olla sitten tarpeeksi yritystä, vai oletko esim. kysynyt tältä palstalta jos joku olisi tuonut? Pieni kutina että olisi onnistunut :wink:

Mutta ei auta itku enää, kylmä totuus vain on se että ahdin määrää tahdin, olkoot miten kulunut sanonta tahansa. Jos siis vain suoraa halutaan mennä. Hyvä esimerkki video jossa ahdettu pirkkavolkkari ja E46 M3 ottaa kisaa, tarviiko sanoa kumpi jää.. Image is nothing, boost is everything :P

Hotakainen: 200hp maksimi ehkä volvossa mutta hyvin näytti 328 heppanen alfa kulkevan ainakin top gearissa :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu ei volvoon ikinä yli 200hv.... :-D
tosi on että ei se 328 heponen 147:n nyt aivan turha ollut, kulkupuoli oli kyllä ihan ok, kepitti kuitenkin jo melkoisia vehkeitä mutta
totuushan on se että turbo taitaa olla tulevaisuudessa in ja vapari out oli kyseessä sitten tiiseli tai bensa... :)

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Enpä taida kisaamaan lähteä... ratapäivillä ajoharjoittelu on asia erikseen ;)

Onnea uudelle volvolle joka tapauksessa!

Vähän off-topicia:
Suurissa nopeuksissa ratkaisee ennen kaikkea vaihdevälitykset. Jos vaihdevälit on tiheät niin laakeaa vääntökäyrää ei tarvittaisi. GTA:ssa on kierrosluku ero lähes kaikissa vaihdeväleissä noin 500 rpm mikä mahdollistaa kiihdytyksen siten että ollaan tehohuipussa koko ajan. Kun välityksia suunnitellaan, yleinen tapa optimoida vaihtokohdat on maksimoida tehokäyrästä kierroslukuvälille tuleva pinta-ala.

Tuo yli 300 heppaa pysyy Top Gearissakin yllättävän hyvin tiessä. Syynä on autodeltan (creative studio) laitteeseen asentama mekaaninen tasauspyörästön lukko, minkä puute on mielestäni GTA:n suurin ja ainoa puute. Vähän alle 1000 punnalla tuon lukon saisi Englannista. Asennus sitten vielä erikseen. Vähänkin liukkaalla asfaltilla GTA vetelee ja sisempi pyörä lyö tyhjää, jollei ASR ole päällä. ASR päällä ollessaan taas sitten nostaa kaasua ja jarruttaa etupyöriä, mikä "rajoittaa luovuutta".
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Turbottomiin autoihin sopii vastaavasti "No turbo shit, just real power"-tarra, jollaisen onnistuin joskus bongaamaan teinibemarin taka-ikkunasta. Cool.

Ahdetut Volvot eivät oikein koskaan ole saaneet kiitosta ajo-ominaisuuksistaan, mutta tuohan voima kompensaatiota tuohon puutteseen. Omien kokemusten mukaan isojen Volvojen kuljettavat osaavat myös käyttää tuota voimaa ihan liikentessäkin - oli pellin alla sitten mikä mylly tahansa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mistään muusta en mitään tiedä, mutta on tuo Vulva ainakin helvetin ruma auto. Niin sisältä, kuin päältäkin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kirkinen kirjoitti:ja säälittävää verrata turbo ja vapaasti hengittävää... montako mallia Volvolla on ilman ahdinta, josta irtoaa 250hv?
Ja monessako Alfassa tehdas on puristanut 2,3 litran iskutilavuudesta 250 hv? En kyllä yleisesti ottaen ymmärrä mitä merkitystä moottorin toimintaperiaatteella on, käyttöominaisuuksistahan se ilo irtoaa.
Vittorio Jano kirjoitti:Turbottomiin autoihin sopii vastaavasti "No turbo shit, just real power"-tarra, jollaisen onnistuin joskus bongaamaan teinibemarin taka-ikkunasta.
Porsche-forumilla näytti jonkun allekirjoituksessa lukevan "No real power, just turbo shit". Sarkasmia, sano.
V. Jano myös kirjoitti:Ahdetut Volvot eivät oikein koskaan ole saaneet kiitosta ajo-ominaisuuksistaan, mutta tuohan voima kompensaatiota tuohon puutteseen.
Eikös nimenomaan tuota T5-R:ää ole kehuttukin? Myöhemmin on alustasuunnittelussa taidettu keskittyä ennemminkin jenkkimarkkinoiden vaatimuksiin.
- Epäkelpokeräilijä -

b
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Syys 2004, 22:41

Viesti Kirjoittaja b »

Enpä juuri Volvoista tiedä kun ei ole ikuna päässy hankintalistalle :) mutta tommosta V40 T4:ää ajaneena täytyy sanoa, että aivan hengetön laite. Ajettavuus ja melu kuin perus korollassa, kulku kuin tavallisessa kaksilitraisessa ainakin automaattina :( .

Mutta muuten rasvanäpin kanssa samoilla linjoilla, että ei sillä ole merkitystä miten moottorin ominaisuudet tehdään ahtamalla vail ilman, pääasia että kuski viihtyy :-D

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Re: Ei tullut Alfa GTV taloon

Viesti Kirjoittaja MM »

Rolle kirjoitti:
MM kirjoitti:Ei tullut vanhan työjuhtani tilalle GTV Alfaa kun kukaan ei suostunut tekemään tarjousta eikä edes tuomaan saksasta vaikka kuinka yritin.
Ei ole tainnut olla sitten tarpeeksi yritystä, vai oletko esim. kysynyt tältä palstalta jos joku olisi tuonut? Pieni kutina että olisi onnistunut :wink:

Mutta ei auta itku enää, kylmä totuus vain on se että ahdin määrää tahdin, olkoot miten kulunut sanonta tahansa. Jos siis vain suoraa halutaan mennä. Hyvä esimerkki video jossa ahdettu pirkkavolkkari ja E46 M3 ottaa kisaa, tarviiko sanoa kumpi jää.. Image is nothing, boost is everything :P

Hotakainen: 200hp maksimi ehkä volvossa mutta hyvin näytti 328 heppanen alfa kulkevan ainakin top gearissa :mrgreen:
Parhaani yritin ja mun ongelmaksi muodostui 03 mallinen S40 turbo jota ei oikeen yksityisillä markkinoilla pystynyt kauppitteleen, harva kun pläsäyttää 26keuroa kahisevaa ilman takuita kouraan. :cry:

Ainakin tämä nykyinen kulkineeni on äärimmäisen vakaa myös kiihdytyksissä vaikka tehoa on reilusti yli 300 heppaa ja 500Nm pellin alla. Tässä R mallissa on ainakin alusta ihan toista maata kuin normaaleissa volvon turboammeissa :-D

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Cuore Sportivo kirjoitti:Mistään muusta en mitään tiedä, mutta on tuo Vulva ainakin helvetin ruma auto. Niin sisältä, kuin päältäkin.
No nää on näitä makuasioita, toiset tykkää tyttärestä toiset äidistä ja jotkut molemmista 8) . Ainakin itteä viehättää tuo ajaton kulmikkuus sekä keltainen väri ja yksityiskohdat jotka erottaa T-5R mallin muista kapineista :-D Näitä on tehty kuullun mukaan vain 3000kpl sekä mustia että keltaisia ja sedaneina että perhevankkureina :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Noissa tomaateissa osassa hirtti kaasu kiinni alkuvaiheissa, mahtoi olla kivat paikat :mrgreen:

Vähänkin kalliimpi laite niin vaikea myydä yksityiselle, faija painii samoilla ongelmilla. Scuorekin taisi saada vaihdossa paaljon enemmän kuin yksityisellä markkinalla, kaikilla kun ei ole 15ke lyödä pöytään mutta voidaan kyllä maksaa 20ke autoliikkeelle kun saa rahoituksella :shock:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no pakko heittää tähän että viimmeinen oikea Volvo oli 960/S90 ja perustana takavetoisuus.. myös hotakaisen kanssa ollaan samoilla linjoilla eli kaikki yli 200hv on etuvetoiseen liikaa..... :wink:
tämän jälkeen taka/nelivetoa kehiin.... 8)
Viimeksi muokannut 90, 08 Loka 2004, 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllä minustakin on kiva huudella että taka/neliveto ja perhanasti tehoa mutta kummasti pihalla on jatkuvasti alle 200 heppaisia paskoja :?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfa vaihtoon vain rolle ja neliveto pihaan.. :)

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Kyllähän kunnon rähinä nelikko olisi poikaa. Tollan Integrale Evo olisi poikaa..en tietty pistäis pahitteeksi Mitsun Evo tai Subarun nelikkoturbojakaan..mutta Volvon S60R ei sekään ihan huono vaihtoehto olisi.. 8) :onfire: :mrgreen:

E. edeleenkin Alfa on potentiaalinen vaihtoehto seuraavan pirssin kohdalla..toivottavasti sitten saa jo noita GTV Alfoja 6-koneilla suomestakin, eikä pelkästään/pääsääntöisesti noita 2L partakoneita, sitä kun on tottunut tuohon voimaan 8)

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Ei tullut Alfa GTV taloon

Viesti Kirjoittaja MKT »

MM kirjoitti:Ei tullut vanhan työjuhtani tilalle GTV Alfaa kun kukaan ei suostunut tekemään tarjousta eikä edes tuomaan saksasta vaikka kuinka yritin.
Onpa merkillistä. Ainakin minä olisin saanut 3-litraisen GTV:n maahantuotuna - homma jäi vain siitä kiinni että päätinkin sitten hakea auton itse. Tietysti jos samaan kauppaan yrittää saada jonkun mitsubishi-volvon vaihdokkina niin saattaa vaikeusasteet kasvaa.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ja monessako Alfassa tehdas on puristanut 2,3 litran iskutilavuudesta 250 hv?
Same year (2006) will seen the introduction of a powerful series of high performance engines

2.2 JTS Turbo Quadrifolgio Verde, 310bhp-400Nm, 140bhp/l
3.2 V6 JTS Biturbo GTA, 405bhp-600+Nm, 127bhp/l

Volvo 250bhp ja 2.3l, 109bhp/l -> aika mieto tuo viritysaste turbolliseksi koneeksi. Pakko laittaa hyrrä pellin alle, kun ei taito riitä kannen ja tehon tekemiseen muuten! Vertailuksi vaikka vapaasti hengittävä Ferrari modena

400bhp, 3.586cc, 112bhp/l -> parempi kuin volvon ahdetussa koneessa.

Ahdin määrää epätoivosten ja onnettomien suunnittelijoiden tahdin... :oops:

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Re: Ei tullut Alfa GTV taloon

Viesti Kirjoittaja MM »

MKT kirjoitti:Ainakin minä olisin saanut 3-litraisen GTV:n maahantuotuna - homma jäi vain siitä kiinni että päätinkin sitten hakea auton itse. Tietysti jos samaan kauppaan yrittää saada jonkun mitsubishi-volvon vaihdokkina niin saattaa vaikeusasteet kasvaa.
Hyvä että näitä joku tuo, liikkeet joista kysyin ei tuoneet. Et varmaan olisi ottanut mun volvoa vaihdossa ja antanut takuun autolle..ethän

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Kirkinen kirjoitti:Same year (2006) will seen the introduction of a powerful series of high performance engines

2.2 JTS Turbo Quadrifolgio Verde, 310bhp-400Nm, 140bhp/l
3.2 V6 JTS Biturbo GTA, 405bhp-600+Nm, 127bhp/l

Volvo 250bhp ja 2.3l, 109bhp/l -> aika mieto tuo viritysaste turbolliseksi koneeksi. Pakko laittaa hyrrä pellin alle, kun ei taito riitä kannen ja tehon tekemiseen muuten! Vertailuksi vaikka vapaasti hengittävä Ferrari modena

400bhp, 3.586cc, 112bhp/l -> parempi kuin volvon ahdetussa koneessa.

Ahdin määrää epätoivosten ja onnettomien suunnittelijoiden tahdin... :oops:
juu, tullaan vasta näkemään vuonna 2006. toi mun auto on tehty vuonna 95 ja siinä on vakiona yli 100hp/litra ja vähemmän vakiona liki 150hp/litra ja lisää haetaan.
Tosiaan Alfa oli mielessä ja on edelleenkin, aivan upeita värkkejä, mutta ei nää volvotkaan nyt ihan rutkuja ole..3000kpl valmistuserä tarkoittaa sitä että tää auto on klassikko syntyessään ja tulee säilyttämään arvonsa sekä haluttavuutensa muita sarjatuotantovehkeitä paremmin.

Ahdin on keino saavuttaa optimaalinen huipputeho/hyötysuhde, miellyttävä käyntialue sekä vääntöalue..vaparissa voima on erilaista..mutta kuten todettua ahdin määrää tahdin ja ilmeisesti Ferrari F40, Bugatti EB110, Lancia Integrale, Ford Cosworth, Suprat, Skylinet, Mitsu EVO sekä lukuisat muut maineikkaat automallit on ihan susia ja moottorinsuunnittelijat perseestä kun ovat mutkia pakoputkeen pistäneet 8)

ps. kyllä mäkin kutos-, kasi- ja muista monimukisista pidän..tää nykyinen vain oli valinta joka täytti kriteerit..ja perkeleen kovaa tää kulkee :-D
Viimeksi muokannut MM, 08 Loka 2004, 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Ei tullut Alfa GTV taloon

Viesti Kirjoittaja MKT »

MM kirjoitti: Hyvä että näitä joku tuo, liikkeet joista kysyin ei tuoneet. Et varmaan olisi ottanut mun volvoa vaihdossa ja antanut takuun autolle..ethän
Olisi kannattanut kysyä vaikka Tiippanalta. Tosin se on totta että kukaan ei samaan kauppaan halua mitään volvoa vaihdossa. Tuollaisen vaihtokaupan haaveilu on kyllä pahemmanluokan utopiaa. Etenkin jos ajattelee että yksityishenkilö suostuisi siihen. Eli vastaus kysymykseesi on että en todellakaan.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tuskinpa noita 2006 jts turbohärpäkkeitä Alfan mallivalikoimaan tulee... ikävä kyllä :?

Kyllähän noita juttuja on aina tyyliin, että "kun osaaminen loppuu, niin moottoriin asennetaan turbo", mutta veikkaanpa, että 90% tämänkin palstan lukijoista olisi mielissään jos omasta autosta kyseinen ropeli pakoputkesta löytyisi.
:mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

samaa mieltä..tuskin tulee koskaan tuotantoon..JTS turbot..

turbo olisi ihan kiva ja kieltämättä olen hieman visioinut tuon kaksipuolikkaan seiskafemman turbottamisesta kahdella pakokaasuahtimella ahtimella tai vaihtoehtoisesti remmiahtimella..mutta mahtaa kustannukset karata hieman käsistä joten katsotaan sitten joskus tulevaisuudessa... :wink:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

itse ajelen kyllä mieluummin vaparilla jos saa valita yhtä tehokkaista koneista kaasuun vastaavuus on ihan eri luokkaa verrattuna turboon ja vääntö alkaa heti tyhjäkäynnistä. Tosin en tuollaisella twinturbolla tai matalapaine turbolla ole ajellut missä pitäisi se alavääntökin olla kohdillaan?. Ilmeisesti uusin teknologia alkaa olemaan sen verran hyvää että esim mersu ja bemarikin alkavat turboja valmistamaan. Yleensä nämä "paremmat" merkit mukaan lukien jaguar ovat käyttäneet kompuroita.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

MM kirjoitti:juu, tullaan vasta näkemään vuonna 2006. toi mun auto on tehty vuonna 95 ja siinä on vakiona yli 100hp/litra..
.. ja siinä on turbo. Aljetaan huutelemaan tuolla litratehomäärällä vasta sitten, kun puhutaan vapaastihengittävästä moottorista.

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Turbohan tuossa JTS turbossakin on..herneenveto talkoot päällä vai? kerrohan mikä Alfan sarjatuotantokone tuottaa vaparina 100hp/litra tai enemmän..Hondalla, Toyotalla ja Bemulla lienee muutamien sporttien ohella ainoat. On aivan sama millä teho tuotetaan jos se on kunnolla käytössä, luotettavasti todettu ja alusta vastaa tehoja..aletaan vasta sitten huutelemaan kun löytyy yli 100hp/litra

edit. viittaan tuohon rumaan kantikkaaseen korimalliin kun kehuit autoani (jokaisella on makunsa, en mäkään dissaa kenekään autoa korin perusteella), mieluummin ajan harvinaisella kantikkaalla erinomaisin jarruin sekä loistavalla alustalla varustetulla yli 300hp keltaisella volvolla kuin 100 heppasella perusalfalla eikä sitten herneitä tästä :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Kyllä minustakin on kiva huudella että taka/neliveto ja perhanasti tehoa mutta kummasti pihalla on jatkuvasti alle 200 heppaisia paskoja
Älä muuta sano, tällä hetkellä mulla on molemmat jopa alle 150-heppaisia :oops:
90 kirjoitti:no pakko heittää tähän että viimmeinen oikea Volvo oli 960/S90 ja perustana takavetoisuus..
Ja viimeinen Oikea Alfa oli 75? Ei hitto, taidankin myydä GTV:n pois ja ostaa niilläkin rahoilla uutta peltiä tuohon Oikeaan Alfaan :mrgreen:
Kirkinen kirjoitti:Volvo 250bhp ja 2.3l, 109bhp/l -> aika mieto tuo viritysaste turbolliseksi koneeksi. Pakko laittaa hyrrä pellin alle, kun ei taito riitä kannen ja tehon tekemiseen muuten! Vertailuksi vaikka vapaasti hengittävä Ferrari modena
Jep jep, Modenat kaikille! :P

En nyt tarkoittanutkaan että se vakio-Volvon viritysaste olisi jotenkin poikkeuksellisen raju. Tarkoitus oli vihjaista, että vähän joka vehkeestä voi keksiä jonkun ominaisuuden, jolla arvioituna se on muita parempi mutta jolla ei silti välttämättä ole paljon käytännön merkitystä. Esim. Volvo 340:ssä on parempi painonjakauma kuin GTV 24v:ssä, sehän on siis radalla parempi? :wink:
V6 kirjoitti:itse ajelen kyllä mieluummin vaparilla jos saa valita yhtä tehokkaista koneista kaasuun vastaavuus on ihan eri luokkaa verrattuna turboon ja vääntö alkaa heti tyhjäkäynnistä.
Tuo Alfan kutonenhan on kaasuvasteeltaan erinomainen, eli melkein mikä tahansa kone on alakynnessä jos siihen vertaa. Mutta nimenomaan alaväännön suhteen meikään teki aikamoisen vaikutuksen lastutettu Seat Leon 20VT, oli alaväännöltään ihan eri planeetalta kuin pari päivää myöhemmin ajettu 156 V6 tai vaikka oma silloinen 164 3.0. Ei sekään varmaan ihan tyhjäkäynniltä asti kiskonut (en tullut kiinnittäneeksi huomiota) mutta niin alhaalta kuitenkin että ihan jo vaihteiston säälimisen kannaltakaan en olisi vedättänyt sen alempaa. Aika hienoja vehkeitä alkavat olemaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onpa taas kehittävää keskustelua. Mun isi on onneksi vahvempi kuin sun, mutta jos sun faija käy salilla niin sitten mun faijalla onkin isompi kaljamaha. Eli mun faija on kuitenkin parempi kuin sun :drinking:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Justiinsa näin!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Ja viimeinen Oikea Alfa oli 75? Ei hitto, taidankin myydä GTV:n pois ja ostaa niilläkin rahoilla uutta peltiä tuohon Oikeaan Alfaan
no jos takavetoisuuden ja märkien sylinteriputkien suhteen ajatellaan niin viimeinen oikea Alfa vanhan spiderin ohella..jos pelkästään märkien sylinterinputkien niin vieläkin tehdään ihka oikeita alfoja ehkä hetken aikaa mutta kohta sekin loppuu.. :)

eiköhän GTV rahoilla jo löydy semmoinenkin seiskafemma johon ei paljoa tarvii peltiä laitella, paitti jos haluaa maksaa pommista liikaa... eli siitä vain myymään jos siltä tuntuu... :roll:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

75 taitaa olla viimeinen ilman fiatia kehitetty alfa joten siinä mielessä se olisi viimeinen aito alfa. Kyllä minä nykyisiäkin alfoja alfoina pidän, mutta enpä varmaan enää näitä Daewoon ym. kanssa kehiteltyjä :mrgreen:

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Kyllä Alfakin on hallinnut tehokkaiden turbojen teon jo ajat sitten. Joskus kävi mielessä hakea Saksasta 1991 mallinen 164 2.0 V6 Turbo 204hv. Ihan hyvä litrateho siinäkin. Saisikohan sen turbon asennettua 3.0 V6:een :lol:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Originali kirjoitti:Kyllä Alfakin on hallinnut tehokkaiden turbojen teon jo ajat sitten. Joskus kävi mielessä hakea Saksasta 1991 mallinen 164 2.0 V6 Turbo 204hv. Ihan hyvä litrateho siinäkin. Saisikohan sen turbon asennettua 3.0 V6:een :lol:
Jeps näin on, ja on nuo alfan 2v/pytty koneet perinteisesti olleet litrateholtaan omaa luokkaansa vapareina ja ahdettuina

Pari esimerkkiä

2.0 TS katiton 1962cc 75.4hv/l
3,0 QV 164 2959cc 67.6hv/l
3.0 SZ 2959cc 70.9hv/l
75 1.8 ie 1779cc 68.6hv/l
75 1.6 tc 1570cc 70hv/l

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Minulla on autossani reilut 140 heppaa ja ihan hyvin olen töihin kerinnyt. Ohitsekin olen aina päässyt, kun tarvetta on ollut. Type ärrien tai Tee vitosten kanssa ei liikennevalohippasille kannata lähteä, mutta toisaalta eipä ole moiseen tarvettakaan. Ei se pippeli siitä kasva.

Kai noita hevosia voisi enemmänkin olla, mutta itselläni Alfa Romeon omistamisen ydin löytyy ihan jostakin muualta kuin isosta litratehosta. Kaikki AR:n koneet ovat kuitenkin urheilullisia luonteeltaan - kierrosherkkiä, hyvältä kuulostavia ja keskimäärin ihan tehokkaitakin. Myös ajettavuus, muotoilu sekä imago ovat ainakin minun makuuni. Samaa kokonaisfiilistä en minä ole samasta hintaluokasta - enkä vähän korkeammaltakaan - löytänyt. Uudet Maseratit kun tuppaavat olemaan aika kalliita.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jostain syystä GTV:tä ei kesän aikaa kertaakaan haastettu valoissa. Johtuisiko sitten siitä, että

a) sitä luullaan liian nopeaksi? (tuskin)
b) se tiedettän liian hitaaksi? (tuskin)
c) liikun aika vähän kulmilla, joilla teinikuskit parveilevat (luultavasti)

Joka tapauksessa, pippeli ei kyllä tällä menolla kasva. Hitto.

Sille voimalle olisi kyllä silti käyttöä, kolmilitraisen jälkeen Sparkki tuntuu aika laimealta ja maantiellä jopa hiukkasen työläältä. Kyllähän silläkin kohtuullisesti ohi pääsee, mutta se edellyttää parin pykälän pykällystä ja jotakuinkin kaiken reservin käyttämistä. Lisäksi sopivissa olosuhteissa se tuntuu puutuvan mäkiin :shock:

Omassa autonvalinnassa on kyllä muitakin tärkeitä kriteereitä, muuten olisin päätynyt ihan eri vehkeisiin. Kovasti silti tekisi mieli shoppailla pannuhuoneeseen yksi kappale ahdinta, saisi ajo-ominaisuuksistakin vielä enemmän irti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Tämä keskustelu kyllä antaa uuden käsityksen alfistien suvaitsevaisuudesta.
Mieshän oli hankkimassa alfaa että:
"antaa kaikkien kukkien kukkia vaan" (enimmäkseen 80 luvun japanilaiset ) :mrgreen:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: c) liikun aika vähän kulmilla, joilla teinikuskit parveilevat (luultavasti)
Älä valehtele:

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

:mrgreen:

Kirjoitinkin jotta vähän, en väittänyt etten ollenkaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Kirjoitinkin jotta vähän, en väittänyt etten ollenkaan.
Niin ja olihan siellä tuo luultavastikin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt kun tarkemmin katsoin, niin siellähän se Rasvis on ihan kuvassakin. Vai näenkö väärin?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juu, kyllähän siinä kummankin auton omistajasta vähän päätä näkyy.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Hahha :D

Kyllä vain kyllä vain.. Mitä ihmettä me alfa kuskit teimmekään suomen suurimmassa pakkelikasa ja riisipussikokoontumisessa, ja vielä ooppelin vieressä :D

Itse voisin varmaan lukeutua ikäni puolesta teinikuskeihin mutta en myönnä edustavani tuota luokitusta kovinkaan malliesimerkkinä, jo autovalintanikin takia :-D
Viimeksi muokannut MarcusV, 11 Loka 2004, 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

on muuten harvinaisen ruma ooppeli... :lol:

Vastaa Viestiin