Noh, penkki antoi lukemiksi 105 kW / 6543 rpm ja 190 Nm / 3262 rpm.
Arvailuista voi jättää pois ilmastoinnin päällä olemisen, luistoneston päällä olemisen yms. vakiot.
Tehomaksimi tulee juuri noilla kierroksilla kun pitääkin, samoin vääntömaksimi. Käyristä voi havaita kaiken menevän aivan oppikirjojen mukaan karvan alle 5500 kierokkseen, jossa tehokäyrä alkaa hypellä ja tuohon saakka lineaarisesti noussut käyrä ottaa selkeästi loivemman (hyppelevän) käyrän rajoittimeen saakka. Tuossa vaiheessa jo selkeästi laskeva vääntökäyrä ottaa aika kovan 10 Nm hypyn ylös (?!?!) ja hyppelehtien laskee.
P04020 vikakoodia on tullut muutaman kerran, resetoitu vain pois tutkimatta sen kummemmin vikaa. Nyt ei aika riittänyt ensi hätään diagnosoimaan tarkemmin mutta fiatecuscannin mukaan kaikki parametrit olivat ok.
Jotenkin maalaisjärki sanoisi että tukpat ja/tai puolat vaihtoon, vaikka missfirejä ei olekaan. Siihen viittaisi käppyröiden muodot kovilla kierroksilla, mutta taas se, että vääntöäkin uupuu tuon verran, kertoisi ehkä jotain muuta? P0420 taas saattaisi viitata tukkeutuneisiin katteihin, tosin varmaan tuhanteen muuhunkin vikaan mutta sehän kyllä veisi tehoja reilusti.
Vai, onko kaikki okei mutta italiassa on konivoimia?
Mukaan vielä fiiliskuva
