In loving memory of Sammy Babitzin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
PasiU
Car(s): Alfa Romeo 145 Boxer
Alfa Romeo GTV 3,0 (916)
Alfa Romeo 166 2,0 TS
Fiat 128
Cagiva Raptor 1000 yms....

In loving memory of Sammy Babitzin

Viesti Kirjoittaja PasiU »

Kuinka moni on huomannut että 29.4. tuli kuluneeksi 40v Suomen kuuluisimman Alfa-Romeo merkkisen auton antaman vauhdin huuman uhrin traagisesta kuolemasta. Babitzinin suvun samettiääni Sammy hiljeni Äänekosken Hietamalla jäisen sillan kupeeseen....

" Sammy Babitzin ei ehtinyt julkaista elinaikanaan yhtään albumia, ennen kuin sai surmansa auto-onnettomuudessa. Onnettomuus tapahtui Suojoen sillalla Äänekosken Hietamalla 13-tiellä vuonna 1973 keikkamatkalla. Babitzinin auton kuljettaja kuoli välittömästi onnettomuuspaikalla, mutta Sammy Babitzin kuoli sisäelinvammoihin Jyväskylässä Keski-Suomen keskussairaalassa. Onnettomuudessa kuoli myös Sammyn tyttöystävä. Auton kyydissä ollut naismatkustaja jäi ainoana onnettomuudesta henkiin. Onnettomuusauto Alfa Romeo romuttui täysin. Tutkintalautakunta piti onnettomuuden ratkaisevana syynä sitä, että sillan kansi oli erittäin liukas sekä myötävaikuttavina tekijöinä liian suurta tilannenopeutta – silminnäkijähavaintojen perusteella 130–160 kilometriä tunnissa; tieosuudella ei vielä silloin ollut nopeusrajoitusta – ja sitä, että kukaan autossa olleista ei käyttänyt turvavyötä. [1] Babitzinin hautajaisiin Helsingin ortodoksisella hautausmaalla osallistui tuhansia ihmisiä.[2] Hänen kuolemansa jälkeen pohdittiin, julkaistaisiinko häneltä kesken jäänyt levy. Se julkaistiin ja myi kultaa."

Tätä tämä vapun nousuhumala teettää.... nostalgiaa. Allekirjoittanut on digannut Sammyä jo kohta 40v ja omistaa alkuperäisen vinyylin jota kuuntelee vapun kunniaksi. Outo lintu muuten heavy, blues, progepainoitteisessa hyllyssä, mutta kaikilla on omituisuutensa...

Olisiko foorumilla muita joita kiinnostaisi teettää Alfan lasiin pieni Sammyn muistotarra? Olen usein leikitellyt ajatuksella. Löytyykö muita?

Pasi
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Viesti:

Re: In loving memory of Sammy Babitzin

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Täällähän oli joku tapauksen selvitysketjukin jossain.........
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Jarsan

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

koltiainen
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

PasiU kirjoitti:Kuinka moni on huomannut että 29.4. tuli kuluneeksi 40v Suomen kuuluisimman Alfa-Romeo merkkisen auton antaman vauhdin huuman uhrin traagisesta kuolemasta. Babitzinin suvun samettiääni Sammy hiljeni Äänekosken Hietamalla jäisen sillan kupeeseen....

" Sammy Babitzin ei ehtinyt julkaista elinaikanaan yhtään albumia, ennen kuin sai surmansa auto-onnettomuudessa. Onnettomuus tapahtui Suojoen sillalla Äänekosken Hietamalla 13-tiellä vuonna 1973 keikkamatkalla. Babitzinin auton kuljettaja kuoli välittömästi onnettomuuspaikalla, mutta Sammy Babitzin kuoli sisäelinvammoihin Jyväskylässä Keski-Suomen keskussairaalassa. Onnettomuudessa kuoli myös Sammyn tyttöystävä. Auton kyydissä ollut naismatkustaja jäi ainoana onnettomuudesta henkiin. Onnettomuusauto Alfa Romeo romuttui täysin. Tutkintalautakunta piti onnettomuuden ratkaisevana syynä sitä, että sillan kansi oli erittäin liukas sekä myötävaikuttavina tekijöinä liian suurta tilannenopeutta – silminnäkijähavaintojen perusteella 130–160 kilometriä tunnissa; tieosuudella ei vielä silloin ollut nopeusrajoitusta – ja sitä, että kukaan autossa olleista ei käyttänyt turvavyötä. [1] Babitzinin hautajaisiin Helsingin ortodoksisella hautausmaalla osallistui tuhansia ihmisiä.[2] Hänen kuolemansa jälkeen pohdittiin, julkaistaisiinko häneltä kesken jäänyt levy. Se julkaistiin ja myi kultaa."

Tätä tämä vapun nousuhumala teettää.... nostalgiaa. Allekirjoittanut on digannut Sammyä jo kohta 40v ja omistaa alkuperäisen vinyylin jota kuuntelee vapun kunniaksi. Outo lintu muuten heavy, blues, progepainoitteisessa hyllyssä, mutta kaikilla on omituisuutensa...

Olisiko foorumilla muita joita kiinnostaisi teettää Alfan lasiin pieni Sammyn muistotarra? Olen usein leikitellyt ajatuksella. Löytyykö muita?
Löytyy, minä olin 10 vuotias, kaikki oltiin vähän "sätkyn" saaneita kun uutisissa asiasta kerrottiin.
Mulla on 6 siskoa joista 5 on mua vanhempia joten daa da daa soi koko ajan!

AlfaTom
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

PasiU kirjoitti:Kuinka moni on huomannut että 29.4. tuli kuluneeksi 40v Suomen kuuluisimman Alfa-Romeo merkkisen auton antaman vauhdin huuman uhrin traagisesta kuolemasta. Babitzinin suvun samettiääni Sammy hiljeni Äänekosken Hietamalla jäisen sillan kupeeseen....

Niin se aika rientää...

muistan itsekin kuulleeni onnettomuudesta radiosta, olin 11v mutta kuitenkin tuo muisto on jäänyt mieleen.

Tarraidea on mukavaa nostalgiaa, olen mukana jos hanke toteutuu.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Käkisalmen Carrera
Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Carrera »

Mukana ollaan!
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olen varmaan liian nuorta polvea ymmärtämään tätä juttua, joten avaisitteko hieman. Jos Cheek vetäisi tänään Maseratinsa lepikkoon ja siirtyisi pilven päälle räbäyttelemään niin muisteltaisiinko sitä 40 vuotta jälkeenpäin? En usko, siitäkään huolimatta että herra Poski on pyöräyttänyt jo yhdeksän levyä eikä Sammy-vainaa valitettavasti ehtinyt sitä ensimmäistäkään.

Ehkä maailma on muuttunut tässä välillä aika erilaiseksi?
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin