Pyörijä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Pyörijä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tänään hain matkahuollosta Motonetin paketin, jossa oli mm. uusi pyörijä toiseen virranjakajaan. Ihmeekseni pyörijä oli valmiiksi kiinni noin 10 sentin pituisessa akselissa jonka toisessa päässä on läpi reikä. Mitenköhän se alkuperäinen akseli on kiinni, vai kannattaiskohan repiä pelkkä pyörijä irti akselistaan ja vaihtaa vain se?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

No saa sen pelkän pyörijänkin irti.Tosin lähtee se akselinkin kanssa "ihan" helposti.Itsellä oli kyllä kuskinpuolen jakaja niin väljä että piti ostaa koko jakaja.On muuten että "aina" se puoli kuluu väljäksi,nähtävästi ketju roiskii toiselle jakajalle öljyä.

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Terve Jakke

Viesti Kirjoittaja miki »

On tainnut sullakin olla taas alfa alla jonkin aikaa, mulla se sun vanha 75:nen käy ja kulkee vielä ihan mukavasti. Tuli tuossa mieleen että vaihdoin tuon pyörijän joku aika sitten, se kyllä kannattaa laittaa uuden akselin kanssa kun sellanen kerran on mukana. Jakaja on kiinni niillä kahdella pultilla ja tapin päässä on lukkosokka. Se on aika helppo vaihtaa ihan kotikonstein.
T. Miki

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Terve Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

miki kirjoitti:On tainnut sullakin olla taas alfa alla jonkin aikaa, mulla se sun vanha 75:nen käy ja kulkee vielä ihan mukavasti. Tuli tuossa mieleen että vaihdoin tuon pyörijän joku aika sitten, se kyllä kannattaa laittaa uuden akselin kanssa kun sellanen kerran on mukana. Jakaja on kiinni niillä kahdella pultilla ja tapin päässä on lukkosokka. Se on aika helppo vaihtaa ihan kotikonstein.
T. Miki

Joo se Pökötti 605 oli vain hetken hairahdus :oops: Toi on ollu nyt vuoden ja ihan mukavasti pelittää, kaikkea pientä tietysti aina mutta tuon ikäisessä autossa kuuluu asiaan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tänään remontoidessa tuli tarkistettua jakajat.Oli taas vasen jakaja väljä.Edellinen piti vaihtaa 395tkm kohdalla ja toi on nyt 50tkm jälkeen aikas väljä.Se jakopään jakaja saa öljyä tarpeeksi mutta toi toinen näyttää olevan huonolla voitelulla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Mitenkäs on, onko paha homma laittaa se kuskin puoleinen jakaja kuntoon?
Ainakin öljyä laskee läpi ja akseli heiluu jonkin verran.
Ei taida riittää pelkkä säteisakselitiivisteen vaihto. :?

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Jakajanvaihtoja lukiessani tuli mieleen kysymys miten tuo "väljä" jakaja on vaikuttanut tyhjäkäyntii. Heijaako vai miten ilmenee ?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä oli hieman nykimistä.(Siis ekalla kerralla,nyt ei oireita).Kaikki sisuskalut oli jauhautuneet pöperöksi.Tuo toimivuus edellyttää että toinen sytkä puoli toimii.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin