Ei tullut Alfa GTV taloon

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

90 kirjoitti:on muuten harvinaisen ruma ooppeli... :lol:
"Less is more" Ei oo tainnu kyseinen kuski kuulla semmoista lausahdusta. Minkä ajovalot tossa ees on?
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Bongausketjussa ainakin itse veikkailin Xsara citikan valoja.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

xsaran valot voisi olla aika hyvä veikkaus..miksihän tuohon keskelle ilmanottoaukkoa on pitänyt muotoilla tuo kantti kertaa kantti moukula puskuriin... :roll:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mun mielestä noi lamput on vectra b:n

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Ehkä sillä on haluttu hakea tietynlaista "särmää" muuten niin uljaan sulavalinjaiseen muotoiluun :puke:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Taitaakin olla Astra G:n valot.
Kuva

Pitäisköhän lopettaa tää OT ettei modet innostu? :roll:
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Stilo kirjoitti:Pitäisköhän lopettaa tää OT ettei modet innostu?
Keskustelu nyt ei ole ollut niin korkealuokkaista että jaksaisi innostua..

Heggis
Viestit: 40
Liittynyt: 30 Loka 2003, 05:18
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heggis »

90 kirjoitti:on muuten harvinaisen ruma ooppeli... :lol:
Mutta silti se ooppeli keräs enemmän kuvaajia ja ihmisiä kuin nuo 2 ketvosta yhteensä... Ehkä ketvosissa ei ollu vaa tarpeeks "hienoa" lintulautaa tms :mrgreen:
On the 3rd day God invented the Remington Lever-Action Rifle so that Man could shoot the dinosaurs. Amen!

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Stilo kirjoitti: Pitäisköhän lopettaa tää OT ettei modet innostu? :roll:
Tää taisi olla ihan off-topic alunperinkin, sanomahan taisi olla että ei tullut Alfaa kun ei sellaista kukaan suostunut myymään/tuomaan. Väännä siitä sitten ontopiccia.. :silly:
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Nyt kun tämänkin ketjun luin, täytyy sanoa, ettei Alfisteista ulkopuoliselle kovin suvaitsevaa kuvaa jää... Varmasti Volvossakin on puolensa, sen verran moni niillä kuitenkin ajelee. Itsekin jonkinverran Volvoja ajaneena täytyy sanoa, että ihan kelpo pelejä ovatkin, vain niin eri tyylisiä... Kantikkaaksi autoksi 850 on mielestäni varsin tyylikäs, mutta keltainen väri :shock: :wink:

btw, onpas MarcusV:llä tyylikäs kulkine.. Jotenkin tuo väri sopii mielestäni GTV:lle. En minäkään paljon MarcusV:tä vanhempi ole, mutta ajelen silti Alfalla. Kummasti tuntuu kaikki kaveritkin Alfaa arvostavan, niin BMW, Toyota kuin VAG-kuskitkin, kun on vuoden päivät tullut huristeltua ilman suuria vikoja...

Sori.. meni taas "vaihteeksi" vähän OT.
Ammattina autokauppa

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Joo. Volvon turbothan on tehokkaita verrattuna alfan vastaaviin. Paras litrateho 2.0V6tbossa 101hv/l muissa vähemmän...

Peace. 8)

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

No minä en ainakaan luovu koskaan mun Turbo volvosta, odottelen vaan kovasti lumikelejä :)

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Kun kerran muutkin avautuvat niin minäkin sitten... :mrgreen:

Kyllä seuraavaa käyttöautoa etsiessä Alfan kanssa tasapäin vertailussa on mukana ainakin Saab Aerot sekä tod.näk Volvo S60:et. Sanokoon kukin mitä tahtoo. Alfan toki aina pidän mahdollisuuksien mukaan. Vaikka sit vähän vanhemman ja nautiskelua varten vaan :wink: Mieluummin sitä ajais vaikka joka arkipäivä Lada 110:llä, jos tallissa olis sit jokin 50-luvun italialainen kilpuri ja mahdollisuus ajaa sillä radalla aina kun haluaa 8)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jarno kirjoitti:Joo. Volvon turbothan on tehokkaita verrattuna alfan vastaaviin. Paras litrateho 2.0V6tbossa 101hv/l muissa vähemmän...

Peace. 8)
Näinhän se on

760 turbo 2.3 79hv/l
940 turbo 2.3 71hv/l
400-sarjan turbo (Rellu) 1.7 70hv/l
850 t5 97 hv/l
850 R 108hv/l
s80 t6 98hv/l

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

MM kirjoitti: Ahdin on keino saavuttaa optimaalinen huipputeho/hyötysuhde, miellyttävä käyntialue sekä vääntöalue..vaparissa voima on erilaista..mutta kuten todettua ahdin määrää tahdin ja ilmeisesti Ferrari F40, Bugatti EB110, Lancia Integrale, Ford Cosworth, Suprat, Skylinet, Mitsu EVO sekä lukuisat muut maineikkaat automallit on ihan susia ja moottorinsuunnittelijat perseestä kun ovat mutkia pakoputkeen pistäneet 8)
:-D

Ainakaan tuo coswort ford ei taida kuulua tuonne listalle, eräs kansispecialisti (heh, onpa nimitys) sanoi cosworth sierran kannesta että suunnittelija täytyisi tappaa :) Ei kuulemma vakiona ole kanavat sieltä virtaavimmasta päästä ja ahtopaineella on haettu se teho

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Cossu-Sierrojen kansista en mitään tiedä, mutta sen tiedän, että +400hv sierra ei ole täällä kotomaassakaan mikään kovin harvinainen näky, toisin kuin +400 hv 75- Alfa, edes koko euroopassa.
Kilpureita saattaa olla muutama, mutta +400hv siviilipelejä en muista nähneeni netissä yhtään.

Tarkoitan tällä, että ei ne cossujen koneet nyt kovin epäonnistuneitakaan voi olla jos niitä kerran niin ahkerasti viritellään. :roll:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Juu, ei näy 75 turboja 400-heppasia. Mutta ei noita sierrojakaan ole OIKEASTI kovin montaa. Yleensä vaan jokainen cosworthmies sanoo autonsa tehoksi tyyliin +300 heppaa ja virityksenä ahtopainetta nostettu :)

E: Tässä on yksi yli 500hv cosworth. Liekö jo suomen tehokkaimmasta päästä vai löytyykö cosworthklubilta tehokkaampia. Joko näkyisi.. - Rolle

Edit2. Cosworth sierra 2wd tuottaa 204hv vakiona, ahtopaineen ollessa 0.9bar, näin ainakin minä olen lukenut
Viimeksi muokannut GAMMA500, 16 Loka 2004, 19:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Sekin on totta.
Näitähän on, että käydään mittaamassa vähän "herkemmässä" penkissä ja laitetaan mittauksen ajaksi niin kovat paineet kun vaan uskaltaa.
Saadaan kovat paperit ja tiputetaan sen jälkeen paineita kilolla 8)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

GAMMA500 kirjoitti: Edit. [/url=http://www.sarlinraceteam.fi/escort/auto/escort.html/] Tässä[/url] on yksi yli 500hv cosworth :mrgreen: . Liekö jo suomen tehokkaimmasta päästä vai löytyykö cosworthklubilta tehokkaampia[/url]
Muistelisin nähneeni GTI -tuningraamatussa 600hv cossuecen.. mutta tiedä sitten.

Kyllä cossuclubilta varmasti tehokkaita pelejä löytyy.
Speedpartyjen toiseksi tulleesta sierrasta taitaa löytyä myös ihan hyvin paukkua..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Joo, näinhän se menee :-D Sitten on vielä semmoinen juttu että turbo-75:sia on suomessa n.15kpl (ehkä jo enemmänkin) joista melko moni omistaja ei ihan huimia virityksiä autoonsa ole tekemässä ja coswortheja on pilvin pimein. Niin ja onhan alfa alikokoinen moottorinsakin puolesta :-D . Mutta tuskin tuo kansiukko ihan höpöjä puhui, on ilmeisesti f-cupin tehokkain escort edelleenkin hänen kannellaan

dera
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Maalis 2004, 00:29

Viesti Kirjoittaja dera »

Kukahan tuo kansiguru oli? Mattila?
yli 400hv cossuja ei tosiaan ole mahdottomasti. 50-60 suomessa?
tuo cossusierra nyt sattuu moottoriltaan olevan varsin hyvin tuohon listaan kuuluva. Harva 2-litrainen kestää viritystä samaan tahtiin kuin perikoeteltu Cosworth.
tai en nyt tiedä. Monestako 80-luvun alkupuoliskon katumoottorista revittiin yli 100hv litratehoa?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

No on niitä sitten aika paljon :) Täytyy hieman vetää sanojatakaisin tuossa "kansiguru"-asiassa, olen kuullut sen välikäden kautta,eli ei ole minulle henkilökohtaisesti noin sanonut joten jätän kaverin nimen väärinkäsitysten välttämiseksi mainitsematta. Enkä kyllä itse ole nähnyt cosworthin kanavia saatikka virtausmittauksia :oops: .
Mootoreina nuo varmaan ovat kestäviä,sitähän tässä tuskin kukaan on kiistänytkään?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

btw, onpas MarcusV:llä tyylikäs kulkine.. Jotenkin tuo väri sopii mielestäni GTV:lle. En minäkään paljon MarcusV:tä vanhempi ole, mutta ajelen silti Alfalla. Kummasti tuntuu kaikki kaveritkin Alfaa arvostavan, niin BMW, Toyota kuin VAG-kuskitkin, kun on vuoden päivät tullut huristeltua ilman suuria vikoja...

Sori.. meni taas "vaihteeksi" vähän OT.
Sori munkin puolesta offtopicista :D
Mutta kiitos vain. Proteon punainen sopii munkin mielestä autoon ihan hyvin ja näyttää hyvältä kunhan on puhdas, tosin aika moneen väriinhän tämä pätee mutta kieltämättä tuossa värissä näkyy kura aika hyvin. :)
Kyllä alfa arvostusta saa usein täälläkin lukuunottamatta Opelistien ja riisipussikuskien Fiat huuteluita :D Tosin tolla periaattella Modenakin on Fiat siinä missä GTV:kin :D Itsekin olin Fordin ja Eclipse Mitsun jälkeen lähellä sortua bemareihin tai audeihin mutta yksilöllisyys ja luonne sekä fiilis voitti ja Alfa saa silti sydämen sykkimään paljon voimakkaammin kuin mikään muu edellisistä :D

dera
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Maalis 2004, 00:29

Viesti Kirjoittaja dera »

GAMMA500 kirjoitti:No on niitä sitten aika paljon :) Täytyy hieman vetää sanojatakaisin tuossa "kansiguru"-asiassa, olen kuullut sen välikäden kautta,eli ei ole minulle henkilökohtaisesti noin sanonut joten jätän kaverin nimen väärinkäsitysten välttämiseksi mainitsematta. Enkä kyllä itse ole nähnyt cosworthin kanavia saatikka virtausmittauksia :oops: .
Mootoreina nuo varmaan ovat kestäviä,sitähän tässä tuskin kukaan on kiistänytkään?
Kansi riittää vakionakin uskomattoman pitkälle, ongelma on lähinnä kestävyydessä (ohjurit jne).
Näkee nimittäin välillä 350-400hv Coswortheja vakiokannellakin...

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Lisäys volvojen litratehoihin

S40 T4 1.9L 200hp = 105hv/l

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

102.6 :mrgreen: tuolla nyt sinänsä ei ole merkitysta turbovehkeissä
tavallisesti litratehoilla verrataan vapareita

Honda S2000 120
Ferrari 360 SC 118
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

näin on nimenomaan vapareita.... :)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Tuo on aivan totta, oli nyt vaan pakko pistää vasta-argumenttia :mrgreen:

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

V6 kirjoitti:102.6 :mrgreen: tuolla nyt sinänsä ei ole merkitysta turbovehkeissä
tavallisesti litratehoilla verrataan vapareita

Honda S2000 120
Ferrari 360 SC 118
heh, enpä ole koskaan ennen kuullut että litrateholaskenta koskee vapareita, mutta sitä kun vanhenee niin kaikki uusi on tervetullutta :mrgreen: . Tämähän on jokaisen moottorivalmistajan oman filosofian mukainen näkemys että millä tuottavat kyseiset hepat ja millaisen teho/vääntökäyrän autoilleen haluavat :mrgreen:

Mulle itselle sopii hyvin voimakas turboauto kuin hanska käteen, tuohon voimaan kun tottuu niin siitöä ei halua luopua ja Volvon 5-cylinterinen murisee siihen malliin että nyt mennään isoa kovaa 8)

Toki täytyy sanoa että Alfan kutoskoneet on orkun paikkoja, kertakaikkiaan upeita koneita ja laitoksia..eli mulle siis Volvo ja Alfa on tavallisen kuolevaisten autoista ne munakkaimmat 8)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no meikäläiselle kelpaa vain vanhat alfat koska ne vetävät takapäästä ja niitä alkaapi olla suht vähän liikenteessä Volvoja ja uudempia alfoja riittää katukuvassa.. :wink:
no makuasia..
ehkäpä uusi alfa sitten kun saavat takapotkun aikaiseksi jos saavat enää, tokihan myös takapainotteinen nelivetokin menettelee.. :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

MM kirjoitti:heh, enpä ole koskaan ennen kuullut että litrateholaskenta koskee vapareita, mutta sitä kun vanhenee niin kaikki uusi on tervetullutta..
Ei kai kukaan ole kieltänyt, etteikö noita voisi turbomoottoreista laskeskella. Mutta tuo T4:n runsas sadan hepan litrateho on täysin olematon, koska vapareista otetaan samanlaisia lukemia. Nyt äkkiseltään tulee mieleen esim. Corolla ja Civic..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Cuore Sportivo kirjoitti: Ei kai kukaan ole kieltänyt, etteikö noita voisi turbomoottoreista laskeskella. Mutta tuo T4:n runsas sadan hepan litrateho on täysin olematon, koska vapareista otetaan samanlaisia lukemia. Nyt äkkiseltään tulee mieleen esim. Corolla ja Civic..
Ja hetken miettimisen jälkeen lisäksi Honda Integra, BMW 320is,M3 3.2 varmaan on muitakin ns.yleisiä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

MM kirjoitti:
heh, enpä ole koskaan ennen kuullut että litrateholaskenta koskee vapareita, mutta sitä kun vanhenee niin kaikki uusi on tervetullutta :mrgreen: . Tämähän on jokaisen moottorivalmistajan oman filosofian mukainen näkemys että millä tuottavat kyseiset hepat ja millaisen teho/vääntökäyrän autoilleen haluavat :mrgreen:
turboja on vähän tyhmä vertailla litratehoilla kun tehoa saa vähän ruuvia kiristämällä lisää eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa kuka osaa moottoreita tehdä,melkein kuka tahansa osaa puhaltimen iskeä moottorin kylkeen ja ottaa tarvittavat tehot ulos :wink: eikä tuota ole mitenkään yleisesti pidetty hyvyyden merkkinä jos turbolla saa 100 hevosen litratehot
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Moottoriurheilussa käytetään nykyään melko yleisesti ahdetussa autossa kerrointa 1.7 jolloin saadaan vertailukelpoisempi tilavuus. Tuolla kaavalla S40 T4 1.9L vastaakin jo 3.2 litraista moottoria... esim. GTA ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

V6 kirjoitti:
MM kirjoitti:
heh, enpä ole koskaan ennen kuullut että litrateholaskenta koskee vapareita, mutta sitä kun vanhenee niin kaikki uusi on tervetullutta :mrgreen: . Tämähän on jokaisen moottorivalmistajan oman filosofian mukainen näkemys että millä tuottavat kyseiset hepat ja millaisen teho/vääntökäyrän autoilleen haluavat :mrgreen:
turboja on vähän tyhmä vertailla litratehoilla kun tehoa saa vähän ruuvia kiristämällä lisää eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa kuka osaa moottoreita tehdä,melkein kuka tahansa osaa puhaltimen iskeä moottorin kylkeen ja ottaa tarvittavat tehot ulos :wink: eikä tuota ole mitenkään yleisesti pidetty hyvyyden merkkinä jos turbolla saa 100 hevosen litratehot
Jokakodin turbot on eriasia kuin moottrivalmistajan suunnitteleman tehomallin moottori jossa on ahdin ja kannet sekä virtaukset, putkistot sun muut tarkasti mitoitettu, kyllä koneissa on huomioitu muitakin palikoita kuin pelkkä ahdin. Maseratin, Lancian, Ferrarin, Porschen, Cosworthin sun muiden koneet on siis ihan paskoja joissa ei ole mitään tekemistä osaamisen kanssa ja insinöörit amatöörejä kun föönejä laittavat koneisiin..justiinsa joo...voithan sä itsellesi moista uskotella jos saat mielen rauhaa tällä :roll:

edit: toi sun ruuvin kiertäminen kuulluu keijo kotiasentajille, silleen saa koneet poksahtelemaan kivasti. Jos ruuvia käännetään oikeaoppisesti oikeita asioita tekemällä saadaan koneista tehokkaita ja kestäviä. Seokset, puristukset ja virtaukset näyttelee oleellista osaa virissä, näitä ei keijo kotiasentaja pimeässä pihassa osaa tehdä korvakuulolta... ei mainitsemallasi takapiha virityksellä :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Annetaan nyt volvomiehen uskoa että tuo 100hp/l on kova saavutus turbokoneelle niin on edes jotain mistä iloita..

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Joo, eipä saa turbokoneista löylyä pelkkiä ruuveja kiertelemällä :lol:
Ainakaan niin, että pelit toimii ja kestää.

Sitten jos isomman tehonlisäyksen haluaa niin uusiksi saa useassa turbokoneessakin pistää lähes kaiken lohkoa lukuunottamatta. Mm. turbon, ahtoputkiston, välijäähdyttimen, painekotelon/ läppärungon, ruiskusuuttimet, ruiskun ja sytkän ohjaus, kannen muotoilu, männät, veivit, pakosarjan, putkiston, kytkimen+ muun voimalinjan.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Abarth kirjoitti:Joo, eipä saa turbokoneista löylyä pelkkiä ruuveja kiertelemällä. Ainakaan niin, että pelit toimii ja kestää.
Ei, mutta on jopa helpompaa ajaa auto vaikka Karalalle niin eiköhän sieltä jotain tule, tietty sen verran mihin ilma ja bensa riittävät.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Näin on.
Jos itse alkaa kiertelemään ruuveja tietämättä mitä tekee, niin siinä voi äkkiä männänlaki pehmetä :wink:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

MM kirjoitti:. Maseratin, Lancian, Ferrarin, Porschen, Cosworthin sun muiden koneet on siis ihan paskoja joissa ei ole mitään tekemistä osaamisen kanssa ja insinöörit amatöörejä kun föönejä laittavat koneisiin..justiinsa joo...voithan sä itsellesi moista uskotella jos saat mielen rauhaa tällä :roll:
Niin Ferrarillahan niitä turbomalleja on pilvin pimein ja Maseratikin luopui niistä kun olivat niin hyviä? Mersulla,Jaguarilla, Bemarilla on varmaan sitten amatööri insinöörit ku eivät suostu niitä koneisiinsa laittamaan??

Nythän oli kysymys litratehoista ja on ihan päivänselvää että on helpompaa ottaa tehoa (ja samalla saada edes kohtalaiset vääntöominaisuudet) turbolla kuin ilman eikö???? Kyllä se on mielestäni
osaamisen puutetta jos ei osata tehdä moottoreita ilman tekohengitystä.


:crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei tähän ketjuun voi enää kommentoida kuin:

:lol:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sanoppa rasvis muuta..

Mersukin on siirtymässä turboihin, ja bemariltakin kuuluu huhuja että olisi tulossa turbokoneita. Jaguarikin joutui antamaan tekohengitystä ärräänsä.

V6, veikkaan että saisit anytime töitä mistä vaan jos osaat tehdä turbokoneen veroista vääntökonetta joka ei paina julmetusti eikä vie tuhottomasti bensaa.

Silti noiden kahden vertaileminen on aika vammaista puuhaa kun toinen on ahdettu ja toinen ei. Vielä kun otatte prätkät mukaan keskusteluun niin johan tästä hauska tulee.

Avatar
Oldgrain
Viestit: 350
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
Car(s): 159 2.2 SW -07, GTV 2.0 -86
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oldgrain »

Rolle kirjoitti:Silti noiden kahden vertaileminen on aika vammaista puuhaa kun toinen on ahdettu ja toinen ei. Vielä kun otatte prätkät mukaan keskusteluun niin johan tästä hauska tulee.
Ja ruvetaan vielä vertailemaan teho/paino -suhteita :P
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Rolle kirjoitti:Annetaan nyt volvomiehen uskoa että tuo 100hp/l on kova saavutus turbokoneelle niin on edes jotain mistä iloita..
heh, eihän toi nyt mitään maagista ole nykyaikaisessa moottoritekniikassa, mutta yllättävän vähän noita ahtamattomia/ahdettuja 100hv/l nykytekniikasta huolimatta on vakiona markkinoilla.

tossa mun pelissä on vakiona n.108hv/l ja tällä hetkellä tuo luku on huimasti enemmän ja lisää haetaan kevään aikana muutaman muutoksen jälkeen. Mitä tulee koneen kestävyyteen niin se on uskomattoman vahvaa tekoa, kaikki sisuskalut takotavaraa sekä tasapainotettua hitech palikkaa.

Mutta naurettavaahan se on verrata vapareita ja turboja keskenään mutta näin se vain on että turbotekniikka nyt ja tulevaisuudessa yhä useamman auton pellin alla.

Mä en iloitse noista kaakeista hv/l niin paljoa kuin siitä että mulla on alla voimakas auto jota on tehty alle 2000kpl sarja ja se on kiva ajaa..tehoakin piisaa ainakin mulle ihan riittävästi :-D

Mutta eiköhän lopeteta tää turha naiivi väittely, minä volvo miehenä arvostan alfoja sekä muita italialaisia siinä missä Volvojakin. Onhan Maserati suosikkiautoni ja ainoa auto jolle ylipäätään koskaan olen menettänyt sydämeni, kun joskus lakkaan köyhtymästä on miulla Maserati alla) Eiköhän pidetä yhtä autoharrastuksemme kanssa ja nautitaan hienoista laitteistamme :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MM kirjoitti:yllättävän vähän noita ahtamattomia/ahdettuja 100hv/l nykytekniikasta huolimatta on vakiona markkinoilla.
VAG:ien vehkeet nyt tulee heti mieleen, muuten lienee volvot seuraavaksi suosituimpia turbokoneita..?

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti:
MM kirjoitti:yllättävän vähän noita ahtamattomia/ahdettuja 100hv/l nykytekniikasta huolimatta on vakiona markkinoilla.
VAG:ien vehkeet nyt tulee heti mieleen, muuten lienee volvot seuraavaksi suosituimpia turbokoneita..?
Toinen ruottalainen merkki sylkee myös noita puhaltimella varustettuja pelejä aika lailla. Taitaa tehotkin olla jotakuinkin samaa luokkaa.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Abarth kirjoitti:Näin on.
Jos itse alkaa kiertelemään ruuveja tietämättä mitä tekee, niin siinä voi äkkiä männänlaki pehmetä :wink:
Ilmassa tuoksuu wittuilu :mrgreen:
viite: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1767
- Alfaholic -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

8)

Toi mun kommentti ei nyt ollut suunnattu kenellekään tietylle henkilölle, mutta kieltämättä kävi mielessä laittaa juuri tuon kuvan linkki kehiin... en kehannu :mrgreen:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Oli tossa bensanpainetta nostettu ym.ym... mitäs tässä selittämään, oppirahat kannattaisi sinunkin maksaa :silly:
- Alfaholic -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kansipahvi on jo poltettu :wink:

Vastaa Viestiin