Joskus männävuonna ihmeteltiin Spiderin korkeaa lambda-arvoa, ja vuotava letkuhan sieltä imupuolelta löytyi, joka korjattiin ja saatiin päästöt raja-arvoihin, mutta kuitenki vähän kiikunkaakun pyörii välillä 1,02 - 1,04 - eli jälkimmäinen sitten pomppaisi. Tutkailin ilmavuotoja starttipilotin kanssa, mutta mistään ei tuntunut ainakaan koneen käynti muuttuvan, eli loput letkut vaikuttavat ehjiltä. Rupesin tänään laittelemaan uutta termaria paikalleen ja huomio kiinnittyi yhteen ruiskun letkuun ja sen päässä olevaan murikkaan, josta tuntuisi puuttuvan kansi. Tämä palikka oli sulake- ja relekotelon kannen alla, enkä sitä aiemmin huomannut. Onko tämä mahdollisesti jokin testeriliitin?
Auton kone on -98 156:sta, mutta ilmeisestikin vain perusmoottori, apulaitteita näemmä on liitetty vanhasta, ml. tuo termostaatti. Mutta, osaakos joku tietäjistä sanoa, pitäisikö tuon murikan päällä olla jonkinlainen kansi tai mihin se liittyy? Ensimmäisessä kuvassa siis pyöreä murikka keskellä, toisessa se on käännetty kameraa kohti. Jahka saan termarin paikoilleen, niin testaanpa starttipilotilla tuotakin..
916 ruiskun kummallinen osa
Valvoja: Moderators
- MSurakka
- Viestit: 110
- Liittynyt: 10 Heinä 2011, 23:29
- Car(s): Alfa Spider TS -96, BMW 750iAL Highline -91, Peugeot 508 SW GT -11, DS 7 Crossback 225 Grand Chic -18, Alfa 166 TS -99 ja -02
- Paikkakunta: Nurmijärvi
916 ruiskun kummallinen osa
- Liitteet
-
- Kummastus1.jpg
- (70.83 KiB) Tiedosto ladattu 937 kertaa
-
- Kummastus2.jpg
- (24.39 KiB) Tiedosto ladattu 937 kertaa