Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja roude »

Aquatica kirjoitti:"nykäisee"? Meinaat, että tuntuu kuin jossakin olisi väljää vedon loppuessa ja muuttuessa moottorijarruksi? Huomaako esim. ykkösellä liikkeelle lähtiessä tai vaikkapa pakilla? Edellisessä 156:ssa moinen efekti oli ja se oli puoliksi diagnosoitu akselille moottorintuenta-voimansiirto. Oletettavaa on siis, että tukityyny oli väsynyt ja moottori pääsi aina vedon tullessa/lähtiessä heilahtamaan hieman, huomasi helposti ihan vaikka parkkipaikalla kun ripeästi nosti kytkintä ihan vähän vaan, niin kone nytkähti ja kuului vieläpä kuminen tumahdus.
Joo. Vähän vaikea selittää sitä mut juurikin siinä vedon tullessa/lähtiessä pieni ''nykäisy'' mutta mtn ääniä ei kuulu. Jos se tuennasta johtuu niin välys on varmaan aika mitätön mutta riittävä kun olen sen huomannut.
Mitenhän tuota tutkis..

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

roude kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:"nykäisee"? Meinaat, että tuntuu kuin jossakin olisi väljää vedon loppuessa ja muuttuessa moottorijarruksi? Huomaako esim. ykkösellä liikkeelle lähtiessä tai vaikkapa pakilla? Edellisessä 156:ssa moinen efekti oli ja se oli puoliksi diagnosoitu akselille moottorintuenta-voimansiirto. Oletettavaa on siis, että tukityyny oli väsynyt ja moottori pääsi aina vedon tullessa/lähtiessä heilahtamaan hieman, huomasi helposti ihan vaikka parkkipaikalla kun ripeästi nosti kytkintä ihan vähän vaan, niin kone nytkähti ja kuului vieläpä kuminen tumahdus.
Joo. Vähän vaikea selittää sitä mut juurikin siinä vedon tullessa/lähtiessä pieni ''nykäisy'' mutta mtn ääniä ei kuulu. Jos se tuennasta johtuu niin välys on varmaan aika mitätön mutta riittävä kun olen sen huomannut.
Mitenhän tuota tutkis..
Jos sulla on konehuoneessa semmoinen moottorin ylätuki, niin kumin hapertumisen ainakin näkee silmällä. Voi kai konetta kannesta käsinkin nytkäyttää? JTD:ssä ylätuki oli edestä katsottuna vasemmassa "takanurkassa", ellen ihan väärin muista. Pojan vehkeessä vika tais löytyä voimansiirron puolelta, kun vain muistaisi, mistä.

oneway
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Elo 2011, 19:47
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja oneway »

Minkälainen homma alfaan on tehdä jakopään remppa, ja millanen kustannusarvio itse tehtynä? Kiinnostaisi ostaa 156 2.0TS, mutta tosiaan jakopää pitäis huoltaa melkeinpä samantien.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jos teet ekaa kertaa niin muutamaan tuntiin kannattaa varautua. Siellä kotelon sisällä on lisäksi tasapainoakselien hihna ja sille automaattikiristin myös. Nämä on myös vaihdettava tai otettava pois kokonaan. Tästä löytyy paljon juttua tältä foorumilta.

Ei sitä remppaa pelätä tarvi jos yhtään työkalut pysyy käsissä. Kustantanee 200-300€. Lisäksi pitää hommata lukkopalat nokka-akseleille, mut ne ei maksa kuin muutaman kympin jos omaksi ostaa.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
https://www.youtube.com/watch?v=KBTJa8ue7lU" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa yksi ohjeistus. Teetettynähän tuo jakopää on ~500-900euroa kaikkineen, riippuen paikasta.
Itsetehtynä setti maksanee sen parisen sataa + lukkopalat, kuten m.sa sanoikin - täälläkin foorumilla useampi suosittelee myös heittokellon käyttämistä, jos ei muuten niin tarkistaakseen jaon huollon yhteydessä. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota kampuran hihnapyörän kuntoon, se kun tuppaa kulumaan ja tarpeeksi kun kuluu, voipi hihna pompata ja sotkea jaon (itselläni jakopäähuollon yhteydessä sanoi pitempäänkin Alfojen kanssa töitä tehnyt, että n. 2 hihnanvaihtoa kestää, kolmanteen uusittava - eli 180tkm kestäisi). Vaihtoon toki sitten myös se vesipumppu, kiristimet ja ohjurit, sanottiin missä tahansa mitä tahansa - se ei tosiaankaan montaa euroa ole mielenrauhasta verrattuna parin tontun koneremppaan :roll:
Heikalta ainakin järkihintaan setin saanee, kuten myös lukkopalat.

Avatar
Alexander Borgå
Viestit: 140
Liittynyt: 04 Huhti 2012, 15:21
Car(s): Skoda Octavia RS -19 & 156 Boselift Busso -03 exät: Audi A3, MB CDI 220, BMW E90 320d, 156 V6,155 TS 16v, 156 SW JTS, 155 TS 8v, 159 1.9 JTS & 147 1.9 M-Jet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alexander Borgå »

1998 vuoden pikkubusso rutisee liikkeellelähdettäessä (oikealle käännyttäessä) ja nykii pikkukierroksilla.
Onko ensimmäiseen rohtona vetarien tsekkaus? Entä toiseen? ECU-reset?
"Leave me alone, I know what I´m doing!"

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ulompi vetari todennäköisesti. Yksi mahku myös tosi huonossa kunnossa oleva pyöränlaakeri. Laakeri helppo tsekata, fillari ilmaan ja rengasta vääntelemällä testaa välyksen, itsellä rutisi todella pahasti ja ajattelin myös vetoniveltä, mutta syyllinen oli laakeri. Putosi puolikkaita kuulia pois.. :lol:

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Autoni ilmastointia ei voida täyttää koska kuulemma joku kuivaimen putki vuotaa juurestaan. Mistä uutta sellaista lähteä kyselemään ja mihin hintaluokkaan kannattaa varautua?

Myöskään autoni aurauskulmia ei voida säätää, koska tarvitaan joku " noin 30e hintainen aurauskulmien säätöön tarvittava epäkeskopultti". Olisiko tuolla jotain maanläheisempää nimeä niin tietää hankkia sitten sellaisenkin :(

Käsijarrun vaijerien vaihto ja palojen säätö sentään saatiin tehtyä ja tasan 200e laskulla selvittiin :roll:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Menikö pultista kanta rikki vai miksi sinne pultti pitää vaihtaa? (Unohtuikohan löysätä vastapuolen mutteri?) :roll:

Epäkeskopultti on kuvassa numero 3. Kliks! Eiköhän noita löydy foorumilaisilta käytettynä tai Ricambi Heikalta uutena?

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Niin se kytkimen ilmausruuvi löytyy akun alta tässä profiilissani olevassa autossa?

Kuinka paljon jarrunestettä kannattaa varata, kun kaikki jarrut ja kytkin ilmataan?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Sieltä löytyy kaikissa 156:ssa ilmauspaikka. 4-sylinterisissä bensoissa ei ole perinteistä kierrettävää nippaa, mutta ilmaus tapahtuu niissäkin samasta kohtaa.

Litralla pitäis pärjätä.

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Oisko jätkillä ideaa 156 V6:n oudolle rutinalle, kuuluu siis kun lähtee todella hiljaa liikkeelle ja aina kun auto nytkähtää...jarruttaessa saattaa myös kuulua... kuuluu kolme kertaa pieni rutina kabiiniin, mutta ulos päin sitä ei kuule...Vetarin pultit oli löysällä ja kiristin pultit! vaan ei auttanut tämä..vetarit muutenkin pelaa hienosti ja räväkkä lähtökään ei saa aikaan ääntä! any ideas? :shock:
Low is a lifestyle

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^joku ripustuksen pultti löysäl?

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

jkk kirjoitti:^joku ripustuksen pultti löysäl?
Mikähän siellä sit? tuli katottua kyllä tukivarret, koiranluut ja raidetangot....
Low is a lifestyle

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

paha sanoa, tsekkasitko sen pitkän pultin joka kiinnittää ylävarren siihen alutelineeseen, entä iskaritolpan pultit ja mutterit? onko mahista et olis klappia, etkös laittanut jonkun halpissatsin alusyan osia kiinni jokin aika sitten?

jos nostat autoa, nosta alavarresta, muuten iskari painaa maholliset klapit veks.

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

jkk kirjoitti:paha sanoa, tsekkasitko sen pitkän pultin joka kiinnittää ylävarren siihen alutelineeseen, entä iskaritolpan pultit ja mutterit? onko mahista et olis klappia, etkös laittanut jonkun halpissatsin alusyan osia kiinni jokin aika sitten?

jos nostat autoa, nosta alavarresta, muuten iskari painaa maholliset klapit veks.
itekki mietin sitä ylätukivarren pitkää pulttia, se unohtu tsekkaa..ja kyllä vaihdoin :x ei siellä kyllä tunnu klappia missäää..
Low is a lifestyle

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^niin ja kumipuslistakin voi lähteä narinaa, kädellä kun kokeilee nin voi tuntuu jämäkältä mutta auton paino sitten saa klapin aikaan, esim kallistuksen vakaajan ne runkopuslat...

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

jkk kirjoitti:^niin ja kumipuslistakin voi lähteä narinaa, kädellä kun kokeilee nin voi tuntuu jämäkältä mutta auton paino sitten saa klapin aikaan, esim kallistuksen vakaajan ne runkopuslat...
narinaa ei oo tarvinnu onneks kuunnella :D tuo on sellanen enemmän metallimainen rutina :roll:
Low is a lifestyle

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Ta-tekniksit hiersi omassa olka-akseliin kääntäessä , joskus jopa paukahteli kun jousen alin kierre jäi nalkkiin olka-akseliin..

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

willez kirjoitti:Ta-tekniksit hiersi omassa olka-akseliin kääntäessä , joskus jopa paukahteli kun jousen alin kierre jäi nalkkiin olka-akseliin..
Juu se tuli huomattua sillon aikonaan :x
Low is a lifestyle

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

No tais nyt kuiteskii selvitä syyllinen...apparin puolen alatukivarret pusla ihan tohjona :eggface: Mitäs merkkiä kannattais laittaa tilalle?

http://spareto.ee/products/fz6019-track-control-arm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ?

http://spareto.ee/products/tc1062-track-control-arm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ?

http://spareto.ee/products/jtc105-track-control-arm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Low is a lifestyle

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

TRW.

Delphiä kai joku muukin kokeillut 156:een, tuosta toisesta varmaan koskaan kuulutkaan... Alfat, ainakin 156, on surullisenkuuluisa syömään tukivarsia, Mapcot mennee viikoista muutamaan kuukauteen jne. TRW tuppaa kestämään edes 100tkm...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

trw.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

trw:n kun laittaa niin ei tartte hetkeen vaihtaa, sietää myös tuota madallettua alustaa, siinä kun kumipuslat on jatkuvassa "pännissä". Voishan sitä prässätä irtopuslat valmiiksi sopivaan asentoon vanhaan varteen jos pallo ehjä, mutta sitten autoa ylös nostaessa tuollaiset halvat sanoisivat prits.

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

stoichiometric kirjoitti:trw:n kun laittaa niin ei tartte hetkeen vaihtaa, sietää myös tuota madallettua alustaa, siinä kun kumipuslat on jatkuvassa "pännissä". Voishan sitä prässätä irtopuslat valmiiksi sopivaan asentoon vanhaan varteen jos pallo ehjä, mutta sitten autoa ylös nostaessa tuollaiset halvat sanoisivat prits.
Näinhän se on...kait sitä vois laittaa noi TRW:t tulee....ei taida noita halvemmalla saada oikee mistää?

E: mites tuollane Bölkki :D http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarsi- ... 93080.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Low is a lifestyle

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Saakos alatukivarsiin Powerflexejä?

Paljonko *teme* sulla kesti toi pusla? Ei siitä ihan kauhean kauaa ole kun niitä ährättiin. Ois luullut vähän paremmin kestävän, mut onhan sulla tosi matala auto niin käyhän se puslien päälle.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Kyllä saa Powerflexejä alas, ylös, eteen ja taakse - http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1414.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mitä noihin TRW:hin tulee, niin suosittelen voitelemaan ne puslat kunnolla ennen alle laittoa. Omat alkoi ilmojen lämmettyä narisemaan alle 1000km ikäisinä. :evil:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tukivarsista puhuen. Tulin juuri takaisin parin t. km matkalta. Menomatkalla auton ohjaus kuin raketti, mutta siellä tuli laitettua uudet renkaat alle ja pian ohjaus muuttui hieman löysäks.
Paluumatkalla sitten auto käyttäytyy seuraavasti:
Ratti hieman raskas
Ajolinja hieman epävakaa
Kova tuuli vaikuttaa ajolinjaan aivan liian herkästi
Epätasaisten teiden urat vetelee autoa jompaankumpaan suuntaan
Mutkissa varsinkin vasemmalle ohjatessa tuntuu hieman kuin auto lähtisi alta
Liikenneympyröissä ja kääntyessä renkaiden vierimisääni muuttuu melko rankaksi
Kolinoita ei kuulu.
Vaikuttaa vakaammalta korkeimmilla nopeuksilla!
Viime autossa nuo merkit viittasivat haamuiseen alatukivarsiongelmaan. Onkohan nyt sama meininki?
Kuva

Ege
Viestit: 56
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 00:42
Car(s): 166 2,5
Paikkakunta: Hml

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ege »

Itsellä seisoi toi 156 koko talven tallin nurkassa ja viisaana jannuna toki unohdin irrottaa akun navan, eikä myöskään tullut ladattua sitä talvella. Lopputulemana tietysti akku aivan tyhjänä kun sitä käynnisteltiin. No, akku lataukseen ja muutaman tunnin päästä uusi yritys ja auto lähtee käyntiin, tyhjäkäynti on kuitenkin nyt heikkoa/pätkivää ja kierroksia ei ota ollenkaan. Oireet ei tosta sitten lievittyneet vaikka auto jokusen minuutin tyhjäkäyntiä pääsi käymään.

Oma ajatus oli lähteä liikkeelle ecun ja kaasuläpän resetoinnilla mutta muitakin ehdotuksia mielellään kuuntelisin. Auto on kuitenkin niille sijoilleen ajettu eikä tekniikkan ole sen jälkeen koskettu. Pientä savuakin tapahtumaan liittyi mutta sen pääteltiin isän kanssa johtuneen mahdollisesti siitä että pakosarjan päälle olis päässyt vähän öljyä tipputtamaan, oli semmonen öljyn katku kun asiaa tutkiskeltiin.

Eli vinkit on tervetulleita, en kai mä oo ihan totaalisesti möhlinyt?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Paljon sulla oli bensaa tankissa. Onkohan kosteutta tankissa.
Kauan olet antanut koneen käydä?
Missä kunnossa on sytytystulpat ja liittimet.
Löytyykö vikakoodinlukijaa?
Kuva

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

m.sa kirjoitti:Saakos alatukivarsiin Powerflexejä?

Paljonko *teme* sulla kesti toi pusla? Ei siitä ihan kauhean kauaa ole kun niitä ährättiin. Ois luullut vähän paremmin kestävän, mut onhan sulla tosi matala auto niin käyhän se puslien päälle.
No ei tosiaa kauaa oo ollu... ei nyt tällä hetkellä hirveen matala oo.. ja aiemmat tukivarret siellä on kestänyt aika kauan... Powerflexejä saa mut maksaakin sit...
Low is a lifestyle

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Hmm, tekeeköhän noi puslat noista kovin pintakovan? Powerit vaan on hieman hinnakkaat vielä..
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Eikö Strong Flexit kelpaa?
Edempi keltainen 12,18€ ja punainen 10,75€
Taaempi kelt. 15,05€ pun. 13,62€.
Esim. punaiset 80ShA kovuiset yht. 48,74 +pk:t

http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo-156-97-06_10" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jarsan kirjoitti:^Kyllä saa Powerflexejä alas, ylös, eteen ja taakse - http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1414.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mitä noihin TRW:hin tulee, niin suosittelen voitelemaan ne puslat kunnolla ennen alle laittoa. Omat alkoi ilmojen lämmettyä narisemaan alle 1000km ikäisinä. :evil:
Onko tämä jo sitä uudistettua mallia? Eikös siinä ole rasvanipat ja rasvaahan ei sitten olekaan tehtaalta tasan yhtään...? (näin olettaisin kun oma TRWni oikealla ainakin rasvanipallinen)
Aijoo, itselläni on vasemmalla edessä nyt VEMA/OPEC-tukivarsi, ei TRW... Oikealla edessä on TRW:tä molemmat.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mä oon kerran törmännyt rasvanipalliseen tukivarteen, luuln tehdasvalmisteiseks mutta olikn joku ammaripatentti.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tosiaan tuo TRW on kuulemma päivittänyt uudet vartensa rasvanipallisiksi. Syystä en tiedä, mahtaisikohan olla huollettavuus...? Kuinkahan usein rasvanipallisia pitääpi rasvailla? :)
Ja sitten vielä: onko tuo rasvanipallisuus syy siihen, että Heikka ei ainakaan suoraan tarjoa TRW:n alatukivarsia enää 156een vai onko laadussa ollut sanottavaa? Löytyy vain tuo VEMA/OPEC.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aquatica kirjoitti:Onko tämä jo sitä uudistettua mallia? Eikös siinä ole rasvanipat ja rasvaahan ei sitten olekaan tehtaalta tasan yhtään...? (näin olettaisin kun oma TRWni oikealla ainakin rasvanipallinen)
Aijoo, itselläni on vasemmalla edessä nyt VEMA/OPEC-tukivarsi, ei TRW... Oikealla edessä on TRW:tä molemmat.
Ihan originaalia tavaraa oli, eli ei nippoja. Sukulaisella alkoi myös TRW:n nipaton varsi narista hyvin nopeaan vaihdon jälkeen, kun ilmat lämpeni. Viileällä kelillä ja sateella on mukavan hiljaista.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Outoa, onko sit tosiaan laatu laskenut noissa alatukivarsissa? Aikaisemminhan ei oikein mikään muu, kuin TRW:n tukivarsi ei toiminut 156.ssa kunnolla, halvemmissa alkoi puslat narista kuukausissa ja TRW:t vaan kesti sen 100tkm+.

Ege
Viestit: 56
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 00:42
Car(s): 166 2,5
Paikkakunta: Hml

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ege »

Pujazuba kirjoitti:Paljon sulla oli bensaa tankissa. Onkohan kosteutta tankissa.
Kauan olet antanut koneen käydä?
Missä kunnossa on sytytystulpat ja liittimet.
Löytyykö vikakoodinlukijaa?
Tankki on kyllä aika kuiva. Koneen annoin käydä jokusen minuutin, eikä tullut sen tarkemmin tutkittua liittimiä tai tulppia. Vikakoodinlukijakin löytyy mutta ei löydy ainakaan vielä kun fiatecuscanin ilmaisversio jolla ei koneeseen pääse käsiksi.
Täytynee ottaa viikonloppuna tarkempaan syyniin että sinällään tietysti vaikea antaa mitään vinkkejä kun ei oo vielä edes koitettu korjata.

Clutch
Viestit: 44
Liittynyt: 16 Elo 2009, 17:57

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Clutch »

Ege kirjoitti:Itsellä seisoi toi 156 koko talven tallin nurkassa...
Off topic -viisastelua: Aikamoinen talli, jos nurkkaan mahtuu kokonainen auto :lol:

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Finest kirjoitti:Eikö Strong Flexit kelpaa?
Edempi keltainen 12,18€ ja punainen 10,75€
Taaempi kelt. 15,05€ pun. 13,62€.
Esim. punaiset 80ShA kovuiset yht. 48,74 +pk:t

http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo-156-97-06_10" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
kyllä kelpaa! mikäs koko tuosta. pitäs valita?
Low is a lifestyle

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Mahtaakohan ne alkuperäiset olla loppujen lopuksi luotettavimmat vaihtoehdot.
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156 ... ront.shtml
Kuva

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Kovuuksista en tiedä.
Punainen kai normaalimpaan ajoon ja keltainen radalle?
tuossa se onkin sanottu:
http://www.strongflex.eu/en/content/6-red-or-yellow" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit:
ja vähän sijainteja
http://www.strongflex.eu/en/016075b-fro ... t_707.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

:shock: rasvanippoja ja trw:t narisee 1000km jälkeen :shock: Ei kait niitä alatukivarsien vulkanoituja nyt sentään voidella :crazyeyes:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Itse asiassa narisivat 500km ajon jälkeen jo. :twisted: Mut juu, ylätukivarsia tarkoitin rasvauksella. :oops:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mitä helv... olen nyt ajellut yli 60tkm trw:n ylävarsilla eikä narise, niissä on kyllä muistaakseni myös alfan leimat.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jep, mihinkään ei ole enää luottaminen... Alle menneet oli täysin identtiset vanhojen kanssa, Alfan leimoja lukuunottamatta. Molemmissa itse puslat ovat BOGE:n valmistamat.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mullakin trw ilman leimoja, narisee myös vähän muttei senttään kolise. oliko toi boge joku paskamerkki?

narinoihin voi auttaa rasva mutta kolinaan vain osan vaihto.

E: niin ja 20 tkm ollut nyt alla ja viime syksystä lähtien.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei ole Boge paskamerkki vaan iso oe-toimittaja. Samaa firmaa kuin Sachs.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok. menee sekasin noi boget ja moog ja bölk ja tiesmitkä :D

Vastaa Viestiin