GT pihassa: kuskin penkin nahkojen irrotus?
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: GT pihassa
Ja se nimenomaan vaikuttais, mielestäni, ilmiltä tai puolalta. Puolalle isompi kuorma ja alkaa pätkimään, tai sitten ilmi ei jaksa mitata oikein kovemmalla kuormalla ja sitämyöten seos menee sekaisin -> MCSF. Noinhan meilläkin ex-156:ssa kävi, tosin veto oli pois >3krpm rikkinäisellä ilmillä, vapaalla otti kierroksia ilman murheita mut kuorman kanssa ei enää toiminutkaan. Onko tehohävikkiä?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Tehot taitaa kyllä olla tallella, et kolmosella ja sitä isommilla vaihteilla ku polkasee kaasun pohjaan niin niin alkaa ikäänku heittäs rajoittimen päälle jossain 3000-4000rpm. Kakkosvaihteella kiertää häiriöttä ku polkasee.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: GT pihassa
Eli suomeksi se nykii 3000rpm jälkeen neljääntonniin asti, nimenomaa vähän kovemmassa vauhdissa ja enemmän tehoja revittäessä? No, puolan sielunelämää tuntematta väittäisin, että kolmosella lappu lattiaan vaatii siltäkin enemmän, kuin kakkosella... Kovempi vauhti, isompi ilmanvastus nopeuden kasvaessa jne.
Jos saat jostain sopivan ilmin testiin, niin kokeilee. Tai sitten varmuudeksi suusit ilmin, kun se kuitenkin joskus menee
Onkos JTS:ssä ihan samanlainen ilmi, vai onko siinä joku toinen systeemi ajamassa saman asian? Ja jos ei ilmivaihdolla lähe niin eiköhän se sitten se suutin ole. Vikakoodilukua/testeri kiinni ajon aikana ja katsoo vaikkapa FES:llä käppyröitä, josko ilmin/lambdan/vastaavan arvot heittelehtii kovalla kuormalla enemmän kuin kevyellä kuormalla
Jos saat jostain sopivan ilmin testiin, niin kokeilee. Tai sitten varmuudeksi suusit ilmin, kun se kuitenkin joskus menee
Onkos JTS:ssä ihan samanlainen ilmi, vai onko siinä joku toinen systeemi ajamassa saman asian? Ja jos ei ilmivaihdolla lähe niin eiköhän se sitten se suutin ole. Vikakoodilukua/testeri kiinni ajon aikana ja katsoo vaikkapa FES:llä käppyröitä, josko ilmin/lambdan/vastaavan arvot heittelehtii kovalla kuormalla enemmän kuin kevyellä kuormalla
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Just käytin testerissä niin ykkössylinterin puolaa herjas...katalytsaattoria vaarassa. Huoltomies sano että aloitetaan tulppien vaihdolla.... no perjantaille aika.
Edit : Niin ja valo resetoitui pois. Nyt pitää ajella varovasti.... (ns. kusi sukassa)
Edit : Niin ja valo resetoitui pois. Nyt pitää ajella varovasti.... (ns. kusi sukassa)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: GT pihassa
Eli puolasta virheilmoitus ja tulpasta korjaus? Onkohan tää nyt ihan se normaali tapa? Vai onko syytä epäillä, että virheilmoitus puolalta tulisi huonon tulpan takia?
*
En tiedä mitään hajonneista puolista, kuin sen, että siitä tulee harmia.
*
En tiedä mitään hajonneista puolista, kuin sen, että siitä tulee harmia.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
No tässä tuli just 119 tonnia mittariin et joutanee tulpat vaihtaakin jos alkuperäiset. En jaksa uskoa että sillä ratkeaa ongelma mutta kyllähän tähän ny ilolla investoi kun haluaa pitää tätä pitkään, edellinenkin Alfa oli mulla 5 vuotta. Toivottavasti ei tartte kattia ikinä vaihtaa kun hinta reilut 2000 euroa...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: GT pihassa
^puola vaihtoon ja heti, mulla alko puolarumba n. satkun jälkeen ja n.125tkm kohdalla meni kolmas. Kun se kolmas meni, niin vaihdoin samalla sen viimeisenkin, ettei tartte enään puolien kanssa tapella (tai ei tiedä, jos tosi pitoauto). Myös muun merkkisiin autoihin noita vaihdetaan.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
no tällä kertaa motor control system fail johtui - tulpista ! Vanhat tulpat jotka eivät edes olleet kunnolla kiinni! Uudet paikalle, testeri kiinni ja ei mitään vikakoodeja. Kellähän vitun idiootilla tää auto on ollut ennen...
No jotta ois jotaki veemäistä, niin etulaakeri alkoi vihdoin pitämään ääntä ja niinhän tuo on väljä ku rengasta ravisteli....
No jotta ois jotaki veemäistä, niin etulaakeri alkoi vihdoin pitämään ääntä ja niinhän tuo on väljä ku rengasta ravisteli....
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: GT pihassa
^ mitkä tulpat siäl oli ?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Mun mielestä ne oli tosi vanhat tuplakärkiset platinat. Niillähän ajaa 90 000, et sopis kuvaan et ne oli alkuperäiset... nyt on uudet ja hinta tais olla 20 euroa kappaleelta.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
joo niin juuri tulin etupään laakerin vaihdosta, niin etupää ku hiljeni, niin pelkurin puoleinen takarengas pitää todella matalaa huminaa... ei kai ny saatana se laakeri oo menossa... ? Ainakaan ei pyörän ravistamisesta voinu sitä diagnosoida. Tossa on kyllä vanhat, melko leveät (225) renkaat, että voisko renkaan rakenne olla menossa rikki tai jotain.... eturenkaan kulutuspinnastakin oli irronnut pala... Hitto ku ei vielä uskalla laittaa kesiksiä, ne on kyllä uudet.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: GT pihassa
Takalaakeri on suht helppo tsekata. Pyörä ilmaan ja pyörittelemään, jos kuuluu jyrinää tai vastaavaa on laakeri mitä luultavimmin menossa. Voi toki tulla myös laahaavasta jarrusta ymv, mutta sillä tienoolla ongelma olisi. Jos mitään ei kuulu korvakuulolla, niin pyöritä rengasta ja pidä sormia jousella - jos täristää, on syytä epäillä laakeria.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: GT pihassa
epätasaisesti / hampaalle kulunut rengas kyllä pystyy pitämään kohtuu pahaa ääntä.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
joo siis vaikuttaa siltä että vasen etu- ja oikea takarengas ovat ne jotka pitää ääntä. Ne on jotku paskat Vikingit ja nää hiljaiset on Continentaleja. Ettei noi viikingit ois vaan pinnattuja... eli etuviikingistä on lähtenyt kunnon palanen kulutuspinnasta. Eikös ollu näin että nää matalaprofiilit on jotenki herkempiä (lue: heikompia) kuin tavalliset... ?
Pintaa näissä kaikissa renkaissa on, mutta nastat on hakattu aika hyvin...
Pintaa näissä kaikissa renkaissa on, mutta nastat on hakattu aika hyvin...
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: GT pihassa
Onko sulla oikeasti sekarengastus niin, että toisella puolella on toista mallia ja toisella puolella toista?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Asianlaita on juuri näin. Myyjäliike oli ne just vaihtanut alle kun menin autoa hakemaan.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: GT pihassa
^ Höh, mikähän tossa on ollut ajatuksena??
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: GT pihassa
Käy mukavasti tasauspyörästön päälle, jos eturenkaissa on kokoeroa (siis korkeussuunnassa) .
Suosittelen kyllä vaihtamaan samanlaiset renkaat samoille akseleille. Tai niinkuin joku viisas sanoi, että "huonot renkaat pilaa hyvänkin auton".
Suosittelen kyllä vaihtamaan samanlaiset renkaat samoille akseleille. Tai niinkuin joku viisas sanoi, että "huonot renkaat pilaa hyvänkin auton".
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
tais se kuulkaa JTS piristyä myöskin kun tein sille samat resetoinnit kuin tessulle. Ihan kuin tiatokonekin sanois että actual consumption elikkä kulutus sillä hetkellä ois pienempi...
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
GT odottaa pihassa renkaanvaihtoa, jos vaan saisi nopeasti joltakin vinkkejä nostokohdasta. Nyt pitäisi vain keksiä, mistä kohtaa kannattaisi hallitunkilla (3 cm halkaisija nostotyyny) nostaa. Ideoita?
Ohjekirjassa sanotaan, että peltisauman kohdalta tuollaisella italialaisella saksitunkilla. Pohjaa tarkastelemalla näyttäisi siltä, että autoa on nostettu nostokohtien kohdalta, mutta aika reunasta helmaa (melkeimpä juurikin helman reunasta). Jonkinlaista vääntymääkin helmassa olin huomaavinani...
Tekisi mieli siis nostaa jostakin luotettavasta paikasta, mutta mistä?
Ohjekirjassa sanotaan, että peltisauman kohdalta tuollaisella italialaisella saksitunkilla. Pohjaa tarkastelemalla näyttäisi siltä, että autoa on nostettu nostokohtien kohdalta, mutta aika reunasta helmaa (melkeimpä juurikin helman reunasta). Jonkinlaista vääntymääkin helmassa olin huomaavinani...
Tekisi mieli siis nostaa jostakin luotettavasta paikasta, mutta mistä?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Siinä on melko samanlaiset nostokohdat ku 156:ssa mutta helman "takana". Sanotaanko siis 30 senttiä lokasuojasta poispäin. Kivempi ja nopeampi vaihtaa ku 156.
Edittininä et hallitunkilla laita laudanpala väliin. Siinä on siis nostokisko helman takana keskustaa kohti.
Edittininä et hallitunkilla laita laudanpala väliin. Siinä on siis nostokisko helman takana keskustaa kohti.
Re: GT pihassa
Helmassa on pienet kolmiot merkkinä nostokohdista. Ja sitten vaan hallinosturin ja pokkauksen väliin kumityyny esim biltema muutama euroo kustannus, ja katsoo vaan ettei kumityyny paina ns ulkohelmaa niin ei ollut itsellä koskaan mitään ongelmaa. Ja siis se tunkin keskus tietenkin sen pokkauksen keskelle....
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Onkos kellään (esim. JTD:ssä) tuollainen jälkiasennettu DPF (hiukkasloukku)?
Mulla sellainen on asennettu vuonna 2009 Saksassa jostain syystä (DPF pakollinen jossain päin maata?).
Rekisteriotteessa ei mainita hiukkasloukusta yhtään mitään, joten poistaminenkin on laillista käsittääkseni.
Nyt tekisi mieli viedä auto pakoputkipajalle ja sanoa, että poistavat DPF:n siististi ja tekevät tilalle putkenpätkän laipoilla.
Mitäköhän kannattaisi tehdä ECU:lle?
Onko siitä haittaa, että ECU tekisi poltot normaaliin tapaan (olen vain kerran huomannut polton 10 tkm:n aikana), vai onko siitä jotain haittaa esim. katille?
Ajatuksissa on myös ehkä poistaa DPF ja EGR ohjelmallisesti ja korottaa tehoja 150 --> 175-180 hv (305 --> 350-370 Nm).
Onkos tietoa, onko tehonkorotus JTD:llä laillista ja onko tuo +20 % raja vai onko se alempana?
Mulla sellainen on asennettu vuonna 2009 Saksassa jostain syystä (DPF pakollinen jossain päin maata?).
Rekisteriotteessa ei mainita hiukkasloukusta yhtään mitään, joten poistaminenkin on laillista käsittääkseni.
Nyt tekisi mieli viedä auto pakoputkipajalle ja sanoa, että poistavat DPF:n siististi ja tekevät tilalle putkenpätkän laipoilla.
Mitäköhän kannattaisi tehdä ECU:lle?
Onko siitä haittaa, että ECU tekisi poltot normaaliin tapaan (olen vain kerran huomannut polton 10 tkm:n aikana), vai onko siitä jotain haittaa esim. katille?
Ajatuksissa on myös ehkä poistaa DPF ja EGR ohjelmallisesti ja korottaa tehoja 150 --> 175-180 hv (305 --> 350-370 Nm).
Onkos tietoa, onko tehonkorotus JTD:llä laillista ja onko tuo +20 % raja vai onko se alempana?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: GT pihassa
Vähäpäästöisen auton virittäminen taitaa olla aina "laitonta" ilman VTT:n tai vastaavan instanssin ajonaikaista päästömittausta. Se ei toki tarkoita sitä, etteikö autoa saisi leimasta läpi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: GT pihassa
Dieselissä ei katin "tyhjennystä" edes huomaa.
Omassa hankinnassa (jts) uusiksi menee nuo kirotut helmat, kun joku on ne kasaan nostanut. Samoin toinen takalaakeri, nesteputki koneen etupuolella ja pissapojan suuttimet. Rikkinäisen vilkun tilalle sain tänään uuden, vaihtamatta tosin vielä. Paikalleen asettelua odottamassa busso gt:n jarrut ja nahkasisusta. Tuon mun auton tunnistaa noista Lester/cadamuron tupla takaspoilereista.
Omassa hankinnassa (jts) uusiksi menee nuo kirotut helmat, kun joku on ne kasaan nostanut. Samoin toinen takalaakeri, nesteputki koneen etupuolella ja pissapojan suuttimet. Rikkinäisen vilkun tilalle sain tänään uuden, vaihtamatta tosin vielä. Paikalleen asettelua odottamassa busso gt:n jarrut ja nahkasisusta. Tuon mun auton tunnistaa noista Lester/cadamuron tupla takaspoilereista.
..ammattina autoslalom..
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
^ Rekkarissa ei lue "vähäpäästöinen". Pitäisikö?
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
^^ Mullakin helmat on jotenkuten rutattu. Tosin pitäisi varmaan kattella muiden autojen kuvista, millaiset ne pitäis olla. Mutta sen oon huomannu, että kun kävelee auton luokse, niin näkyy ne n. 10 cm helman reunan sisäpuolella olevat soikeat kumitulppareiät...
Josta muistuukin mieleen noiden tulppien tarve: Mistä saisi sellaisia? Tarttis 4 kpl. Heikka ei löydä ja Autokeskustakin epäilen (kysyn kyllä, kunhan saan viimein ne kiinni...). Konalan Delta? Pitänee aktivoitua.
Josta muistuukin mieleen noiden tulppien tarve: Mistä saisi sellaisia? Tarttis 4 kpl. Heikka ei löydä ja Autokeskustakin epäilen (kysyn kyllä, kunhan saan viimein ne kiinni...). Konalan Delta? Pitänee aktivoitua.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: GT pihassa
Kaikki -91 jälkeen valmistetut tieliikenteeseen tarkoitetut autot on vähäpäästöisiä.zzs kirjoitti:^ Rekkarissa ei lue "vähäpäästöinen". Pitäisikö?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: GT pihassa
VTT:n tekemä päästömittaus ei kelpaa ja vähäpäästöisyys vaaditaan 1.1.1992 eteenpäin. (Dieseleissä varmaan sitten joku muu päivämäärä)
VMP
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: GT pihassa
^eikö vtt:n pussitesti kelpaa?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: GT pihassa
[quote="zzs"]^^ Mullakin helmat on jotenkuten rutattu. Tosin pitäisi varmaan kattella muiden autojen kuvista, millaiset ne pitäis olla. Mutta sen oon huomannu, että kun kävelee auton luokse, niin näkyy ne n. 10 cm helman reunan sisäpuolella olevat soikeat kumitulppareiät... [quote]
Tosi monen GT:n helmat on rutussa, myös oman yksilön.
Jos onkin osattu katsoa se kaaresta yllättävän kaukana oleva tunkin paikkaa osoittava painettu kolmio, niin silti tunkki on jäänyt liian etureunaan ja helmat ruttuun. Se tunkin paikka on pokattu ja ihan selkee, jos vaan viitsii katsoa... Toki yllättävän pitkällä pohjan alla! Sitä en ymmärrä, että kun alkaa nostaa ja helma menee ruttuun, niin miksi nostaa tylysti vaan loppuun. Ja sitten kun tajuaa tilanteen, niin miksi hitossa nostaa vielä kolmesta lisäkohdasta helman ruvelle!?! Itsellä hieman lohjennut maali, mutta ulkoasu ei sivulta katsoessa tylyimmästä päästä, taidan yrittää pelastaa ihan vaan hiomalla ja maalaamalla. - Tosin tilanne ollut tämä jo pari vuotta (siis ostosta asti), enkä ole vielä aktivoitunut, joten hyvin todennäköisesti ruostuvat ja vaihdan sitten vaan koko auton...
Tosi monen GT:n helmat on rutussa, myös oman yksilön.
Jos onkin osattu katsoa se kaaresta yllättävän kaukana oleva tunkin paikkaa osoittava painettu kolmio, niin silti tunkki on jäänyt liian etureunaan ja helmat ruttuun. Se tunkin paikka on pokattu ja ihan selkee, jos vaan viitsii katsoa... Toki yllättävän pitkällä pohjan alla! Sitä en ymmärrä, että kun alkaa nostaa ja helma menee ruttuun, niin miksi nostaa tylysti vaan loppuun. Ja sitten kun tajuaa tilanteen, niin miksi hitossa nostaa vielä kolmesta lisäkohdasta helman ruvelle!?! Itsellä hieman lohjennut maali, mutta ulkoasu ei sivulta katsoessa tylyimmästä päästä, taidan yrittää pelastaa ihan vaan hiomalla ja maalaamalla. - Tosin tilanne ollut tämä jo pari vuotta (siis ostosta asti), enkä ole vielä aktivoitunut, joten hyvin todennäköisesti ruostuvat ja vaihdan sitten vaan koko auton...
Re: GT pihassa
stoichiometric kirjoitti:^eikö vtt:n pussitesti kelpaa?
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vali ... rotuksessa" onclick="window.open(this.href);return false;www.tuulilasi.fi kirjoitti:Asia johtuu siitä, ettei VTT ole Suomen tai jonkun muun ETA-valtion nimeämä ja ilmoittama tutkimuslaitos.
VMP
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: GT pihassa
mitäs tämä sitten oikein tarkoittaa? http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_j ... antuntijat
E: jaa juu, kenelläkään noista ei ole testauslupaa päästöille, joten ei viritellä enään.
E: jaa juu, kenelläkään noista ei ole testauslupaa päästöille, joten ei viritellä enään.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Kaasuläpän poisto olisi mielessä. Onkos täällä joku poistanut sen ja JTD toiminut mukisematta sen jälkeen?
Samalla putsaan kaasarin.
Samalla putsaan kaasarin.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: GT pihassa
zzs kirjoitti:Kaasuläpän poisto olisi mielessä. Onkos täällä joku poistanut sen ja JTD toiminut mukisematta sen jälkeen?
Samalla putsaan kaasarin.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: GT pihassa
mikäs ajatus tuon läpän poistossa oikein on??? sehän on selällään kun kone käy ==> ei pitäs paljoa ainakaan ahdistaa... ja auto sammuu pehmeämmin kun läppä on paikallaan.zzs kirjoitti:Kaasuläpän poisto olisi mielessä. Onkos täällä joku poistanut sen ja JTD toiminut mukisematta sen jälkeen?
Samalla putsaan kaasarin.
Ja jos jossain vaiheessa sulla käy niin että auto alkaa käymään moottoriöljyllä (esim. turbofailuren seurauksena, kuten allekirjoittaneelle bmw:n kanssa kävi) niin etpä saakaan autoa enää sammumaan avaimesta kun tuo tukahduttava läppä puuttuu ja kone huutaa itsensä hengiltä ellet saa vaihteella/jarrulla sammumaan... tästäkin on kokemusta että tuossa tilanteessa alkaa helposti kytkin luistamaan, voimaa on meinaan p**keleesti tuollasessa moottoriöljyllä käyvässä laitteessa.
kaasarin putsaus on aina hyvä ajatus kyllä, mutta puhunet eri laitteesta?
Re: GT pihassa: Kaasuläpän poisto?
Meinasitteko niistä savutusarvoista nähdä onko katti dieselissä ehjä?
..ammattina autoslalom..
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa: Kaasuläpän poisto?
^^ Katsopas vaan... Ois näköjään kantsinu vilkaista vastaukset ennen läpän poistoa. No, menee takaisin EGR:n putsauksen yhteydessä.
Tarkoitus oli vähentää EGR:n läpivirtausta avaamalla imupuolta enemmän.
Ajatus tuli tuolta:
http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... le-removal" onclick="window.open(this.href);return false;
(paitsi että tuossa myös EGR oli tulpattu, sehän se koko hyödyn tuossa saakin aikaan.)
Tarkoitus oli vähentää EGR:n läpivirtausta avaamalla imupuolta enemmän.
Ajatus tuli tuolta:
http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... le-removal" onclick="window.open(this.href);return false;
(paitsi että tuossa myös EGR oli tulpattu, sehän se koko hyödyn tuossa saakin aikaan.)
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa: Kaasuläpän poisto?
EGR tulpattu, vielä ei vikakoodia tullut (vasta 3. käynnistys toden sanoo:).
Jälkiasenteisen DPF:n poistosta: Onko siitä haittaa, jos sen vain ottaa pois välistä ja suoraa putkea tilalle? Hajoaako jotain, jos rupee yrittämään polttoa?
Ja mikähän takapaksin luukun tietämillä voisikaan kolista vaimeasti koko ajan auton ollessa liikkeellä? Hattuhyllykään se ei ollut, vaikka samantyylistä ääntä pitää, jos kokeilee vähän tärisyttää sitä. Avasin jo luukun sisämuovit, mutta ei näkynyt mitään kolisevaa. Ideoita?
Jälkiasenteisen DPF:n poistosta: Onko siitä haittaa, jos sen vain ottaa pois välistä ja suoraa putkea tilalle? Hajoaako jotain, jos rupee yrittämään polttoa?
Ja mikähän takapaksin luukun tietämillä voisikaan kolista vaimeasti koko ajan auton ollessa liikkeellä? Hattuhyllykään se ei ollut, vaikka samantyylistä ääntä pitää, jos kokeilee vähän tärisyttää sitä. Avasin jo luukun sisämuovit, mutta ei näkynyt mitään kolisevaa. Ideoita?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: GT pihassa: (DPF:n poisto), Takaluukun kolinat
^hmmm...mulla kyllä pientä kolinaa pitää juuri hattuhylly, joka epätasaisuuksissa hiukan pomppii. Oletko kokeillut ottaa hattuhyllyä pois ja sitten tehdä koeajoa..?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: GT pihassa: (DPF:n poisto), Takaluukun kolinat
Softaajakaverin kommentti DPF:n poistosta softaa sorkkimatta oli "savustelee kun polttaa ja vikakoodi", eli ymmärrettävästi savua tupruaa putkesta jos yrittää poltella ja vikakoodin voi tosiaan pukata. Tuo koski tehdasasenteista, mutta eiköhän se ole täysin vastaavaksi tehty tuo jälkiasenteinenkin, jos/kun kerran toimii oikein.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa: (DPF:n poisto), Takaluukun kolinat
^ Ok, no sitten ei olisi niin väliksi. Hyvä tietää!
Onkos JTD:n imusarjassa jotain muuttuvaa (liikkuvaa)? Mietin vain, kun tuo imupuoli oli aika töhkäinen ja jos siellä olisi jotain syytä puhdistaa muutakin kuin tuo kääsuläpän kotelo...
Edit: DPF:n poisto jää sikseen: siinä olikin Twintecin hapetuskatalysaattori + passiivisesti regeneroituva hiukkassuodatin -yhdistelmäpakkaus, joten ne jääköön paikoilleen.
Sitten vain kyselemään remappia: 150 hv / 305 Nm --> n. 180 hv / 350-370 Nm + EGR:n disablointi.
Onkos JTD:n imusarjassa jotain muuttuvaa (liikkuvaa)? Mietin vain, kun tuo imupuoli oli aika töhkäinen ja jos siellä olisi jotain syytä puhdistaa muutakin kuin tuo kääsuläpän kotelo...
Edit: DPF:n poisto jää sikseen: siinä olikin Twintecin hapetuskatalysaattori + passiivisesti regeneroituva hiukkassuodatin -yhdistelmäpakkaus, joten ne jääköön paikoilleen.
Sitten vain kyselemään remappia: 150 hv / 305 Nm --> n. 180 hv / 350-370 Nm + EGR:n disablointi.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa: Takaluukun kolinat
Oiskos kellään 1.9 JTD:n hexdumppia ECU:n (EDC16) kartoista?
Ois kiva vähän tutkia niitä...
Tuolla oli jotain juttua, tosin volkkarin vastaavasta:
https://sites.google.com/site/vagecumap ... alculators" onclick="window.open(this.href);return false;
Ois kiva vähän tutkia niitä...
Tuolla oli jotain juttua, tosin volkkarin vastaavasta:
https://sites.google.com/site/vagecumap ... alculators" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: GT pihassa
Minullakin oli kolinaa muutama vuosi sitten hattuhyllyn suunnalta, vikaa etsittiin vaikka millä tavalla eikä vikaa loytynyt mistään.
Mutta sitten eräänä kauniina päivänä vaimo istui takapenkillä ja kuulosteli kolinaa pää peräkontissa ja sittenhän vika löytyi
Ääni tuli takakontin jousikuormitteisista "kumianturoista" joita on kaksi kappaletta peräkontin kannessa.
voitelin kunnolla Litium öljyllä, ja nitinät/kolinat loppuivat välittömästi eikä ole tulleet takaisin.
Mutta sitten eräänä kauniina päivänä vaimo istui takapenkillä ja kuulosteli kolinaa pää peräkontissa ja sittenhän vika löytyi
Ääni tuli takakontin jousikuormitteisista "kumianturoista" joita on kaksi kappaletta peräkontin kannessa.
voitelin kunnolla Litium öljyllä, ja nitinät/kolinat loppuivat välittömästi eikä ole tulleet takaisin.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
^ Taisi tosiaan lähteä pois natinat noiden tappien silikonisoimisella! Kiitti vinkistä.
Katsastuksessa huomattiin oikean ylätukivarren pallonivelen olevan väljä. Olihan se - liekö peräti millin verran - ja kolinathan sen jo olisivat paljastaneet, jos kallistuksenvakaajan runkopuslat eivät olisi olleen päällimmäisenä mielessä. Ostin TRW:n ylätukivarren Mister-Autosta ja nyt on vaihdettu eikä enää kolise.
Huomasin, että sisempi vetarin haitarikumi pihisee, kun sitä "pumppaa". Normaalia?
Samoin laitoin tänän tilaukseen Steinbauerin P-Boxin, jolla saa TÜVin todistuksella +20 % tehoa lisää muutoskatsastuksen avulla laillisesti. Jäi siis viriohjelma sinänsä hommaamatta, koska se olisi jäänyt laittomaksi. Hintaa Steinbauerille tuli postikuluineen 700e.
Nyt pitäisi vielä laittaa tilaukseen oven rajoittimet, koska ne pilaavat fiilisvaikutelmaa, kun kolisevat noin ikävästi. Löysin taannoin jostain selkeästi halvimman ostopaikan, mutta nyt se on kadoksissa. Onko vinkkiä?
Onkos GT:n ohjaus tarkoituksella selkeästi jäykempi kuin 156:n? Paikallaan ollessa 156:sta voi käännellä vaivattomasti asfaltilla, mutta GT vaatii reilusti voimaa ja jopa toisen käden avuksituloa. Normaalia? Ajossa ei tuota juurikaan huomaa, paitsi tiukassa mutkassa, jossa tavalliseen tapaani erittäin-löyhä-vasemmalla-kädellä-ratista-parilla-sormella-kiinni -ote kerran lipesi, jolloin auton melkein vaihtoi kaistaa ennenkuin tavoitin ratin takaisin hallintaan...
Katsastuksessa huomattiin oikean ylätukivarren pallonivelen olevan väljä. Olihan se - liekö peräti millin verran - ja kolinathan sen jo olisivat paljastaneet, jos kallistuksenvakaajan runkopuslat eivät olisi olleen päällimmäisenä mielessä. Ostin TRW:n ylätukivarren Mister-Autosta ja nyt on vaihdettu eikä enää kolise.
Huomasin, että sisempi vetarin haitarikumi pihisee, kun sitä "pumppaa". Normaalia?
Samoin laitoin tänän tilaukseen Steinbauerin P-Boxin, jolla saa TÜVin todistuksella +20 % tehoa lisää muutoskatsastuksen avulla laillisesti. Jäi siis viriohjelma sinänsä hommaamatta, koska se olisi jäänyt laittomaksi. Hintaa Steinbauerille tuli postikuluineen 700e.
Nyt pitäisi vielä laittaa tilaukseen oven rajoittimet, koska ne pilaavat fiilisvaikutelmaa, kun kolisevat noin ikävästi. Löysin taannoin jostain selkeästi halvimman ostopaikan, mutta nyt se on kadoksissa. Onko vinkkiä?
Onkos GT:n ohjaus tarkoituksella selkeästi jäykempi kuin 156:n? Paikallaan ollessa 156:sta voi käännellä vaivattomasti asfaltilla, mutta GT vaatii reilusti voimaa ja jopa toisen käden avuksituloa. Normaalia? Ajossa ei tuota juurikaan huomaa, paitsi tiukassa mutkassa, jossa tavalliseen tapaani erittäin-löyhä-vasemmalla-kädellä-ratista-parilla-sormella-kiinni -ote kerran lipesi, jolloin auton melkein vaihtoi kaistaa ennenkuin tavoitin ratin takaisin hallintaan...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: GT pihassa
Oma käsitys ohjaustehostimesta on, että yksilö.
Kahden 156n kokemuksella noilla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Nykyisessä on pahuksen tiukka ja raskas, vanhassa oli "ylitehostettu" ja kevyt. Nykyinen on ihan jees pakrkipaikalla, mutta maantienopeuksissa lihakset väsyy.
Kahden 156n kokemuksella noilla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Nykyisessä on pahuksen tiukka ja raskas, vanhassa oli "ylitehostettu" ja kevyt. Nykyinen on ihan jees pakrkipaikalla, mutta maantienopeuksissa lihakset väsyy.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: GT pihassa
^^ole hyvä, itse ostin taannoin Autokeskukselta hinta taisi olla 35 euroa.
Ovipahvithan joutuu irrottamaan että ovirajoittimen saa vaihdettua, ja kannatta olla erityisen varovainen ikkunanappien kanssa että se lähtee kokonaisena irti.
Nimittäin mulla levisi koko nappiasetelma ja oli muuten pientä esinettä autotallin lattialla.
ihme ja kumma, mutta sain kasattua koko homman ja sain sen toimimaan
Ovipahvithan joutuu irrottamaan että ovirajoittimen saa vaihdettua, ja kannatta olla erityisen varovainen ikkunanappien kanssa että se lähtee kokonaisena irti.
Nimittäin mulla levisi koko nappiasetelma ja oli muuten pientä esinettä autotallin lattialla.
ihme ja kumma, mutta sain kasattua koko homman ja sain sen toimimaan
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: GT pihassa
^^eri olio tehostimessa tai tarpeeeksi vanhoja, ei se muuta vaadi. Oikeita öljyjä sinne on tutela GI/A tai GI/E . Muitakin sopivia saman perusluokituksen öljyjä toki on, mutta nuot on sinne tarkoitettu ilman ihmettelyä.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Eipä tuo Steinbauer vielä kovin vakuuttanut: kokeilin kytkimellä ajossa ottaa boksin pois ja päälle ja en tuntenut mitään eroa.
Siispä: Missähän testaisi dynolla tehot? Klaukkalan Diesel on lomalla, joten joku muu tulee kyseeseen. Onko tietoa hyvistä pajoista pääkaupunkiseudusta pohjoiseen Hyvinkäälle asti?
Siispä: Missähän testaisi dynolla tehot? Klaukkalan Diesel on lomalla, joten joku muu tulee kyseeseen. Onko tietoa hyvistä pajoista pääkaupunkiseudusta pohjoiseen Hyvinkäälle asti?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: GT pihassa
Debilillä Espoossa minä oon vajaavetoni rullilla polettanu. ST-Motorsilta löytyy muistaakseni myös Espoosta penkki. Päivän hinnoista en kummankaan osalta sano mitään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.