Apuja 159:n valintaan?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Apuja 159:n valintaan?
Hei kaikille tasapuolisesti, näin uuden foorumilaisen toimesta.
Vuosien Aero Saabpeilun jälkeen tuli yllättäen olo, että nyt tarvii saada Alfa alle. Tähän on syynä kerrostaloni parkkihallissa majailevat neljä alfaa, joita tuli tuijoteltua harva se päivä .Kanssaihmisten vinoiluun on vuosien varrella tottunut sen verran tehokkaasti Saabin ratissa, että toivottavasti Alfalla voi jatkaa pahennuksen aiheuttamista Germaaniautoihin ei pysty. Saabbi myyntiin ja kaupat tehtiin parin päivän päästä. Nyt taskussa polttelis autokassa , jolla uutta ehdokasta pitäisi metsästää.
159 olisi kiikarissa. Edellinen auto tosiaan oli 9-5 farkku ja meitä on perheessä vaimon lisäksi kaksi tenavaa. Päätin yrittää mahtua sedan Alfaan. Onko tämä teidän mielestä mahdollista? isoja kuljetustarpeita ei ole. Vaunuja ei enää tarvii rahdata. Tuntui, että edellisen farmarin kontti "imi" sinne kaikkea ei tarpeellista tavaraa pyörimään. Toisaalta ei farmarikaan ole pois suljettu, jos nyt sattuu kohdille osumaan.
Edelliset kiesit on ollu automaatilla ja tästä syystä ehkä pitäisin siitä kiinni. Toinen asia on mottorin voima. Re85 käyttöisellä Saabilla tottui ripeään suorituskykyyn tien päällä ja tästä syystä ajattelin painottaa valinnan dieselin suuntaan. kilometrejä nyt ei hirveästi vuositasolla tule mutta, silti tuo kone vaikuttaa kiinnostavalta.
Vuosimallia ajattelin tuosta kevennetystä( 2008?) tuntumasta katsella. Tuleeko tuon "uudistetun" vuosimallin myötä teidän mielestä mitään "lisäarvoa? Mistä voi parhaiten tietää onko auto tuota uudistettua polvea, jos niitä on tullut ulos jo 2007 loppuvuonna?
budjetti mulla pyörii tuossa n.14ke:n tuntumassa, mieluusti alle. Kilometrihin en ihan hirveästi tuijottaisi. Sopivaan hintaan jos löytyy niin ensiijainen kriteeri on auton kunto ja ylläpito. Onko kilometreissä, joitain "maagisia" rajoja joita kannattaisi tuijottaa huoltojen/korjausten kannalta.
Onko ruoste Alfoissa ongelma sen enempää, kuin muissakaan malleissa?
Varustetaso noissa nyt on varmaankin vähintäänkin riittävä. Eikös nuo ole aika pitkälti kaikenkattavat 2,4 JTDM:ssä. Onko tässä jotain huomioitavaa?
Tässä mietteitä näin alkuun. Toivottavasti saisin mielipiteitä muilta Alfan omistajilta
Jos joku Jyväskylässä asuva Alfisti haluaa huonoa seuraa niin voi ottaa yhteyttä
Marko
Vuosien Aero Saabpeilun jälkeen tuli yllättäen olo, että nyt tarvii saada Alfa alle. Tähän on syynä kerrostaloni parkkihallissa majailevat neljä alfaa, joita tuli tuijoteltua harva se päivä .Kanssaihmisten vinoiluun on vuosien varrella tottunut sen verran tehokkaasti Saabin ratissa, että toivottavasti Alfalla voi jatkaa pahennuksen aiheuttamista Germaaniautoihin ei pysty. Saabbi myyntiin ja kaupat tehtiin parin päivän päästä. Nyt taskussa polttelis autokassa , jolla uutta ehdokasta pitäisi metsästää.
159 olisi kiikarissa. Edellinen auto tosiaan oli 9-5 farkku ja meitä on perheessä vaimon lisäksi kaksi tenavaa. Päätin yrittää mahtua sedan Alfaan. Onko tämä teidän mielestä mahdollista? isoja kuljetustarpeita ei ole. Vaunuja ei enää tarvii rahdata. Tuntui, että edellisen farmarin kontti "imi" sinne kaikkea ei tarpeellista tavaraa pyörimään. Toisaalta ei farmarikaan ole pois suljettu, jos nyt sattuu kohdille osumaan.
Edelliset kiesit on ollu automaatilla ja tästä syystä ehkä pitäisin siitä kiinni. Toinen asia on mottorin voima. Re85 käyttöisellä Saabilla tottui ripeään suorituskykyyn tien päällä ja tästä syystä ajattelin painottaa valinnan dieselin suuntaan. kilometrejä nyt ei hirveästi vuositasolla tule mutta, silti tuo kone vaikuttaa kiinnostavalta.
Vuosimallia ajattelin tuosta kevennetystä( 2008?) tuntumasta katsella. Tuleeko tuon "uudistetun" vuosimallin myötä teidän mielestä mitään "lisäarvoa? Mistä voi parhaiten tietää onko auto tuota uudistettua polvea, jos niitä on tullut ulos jo 2007 loppuvuonna?
budjetti mulla pyörii tuossa n.14ke:n tuntumassa, mieluusti alle. Kilometrihin en ihan hirveästi tuijottaisi. Sopivaan hintaan jos löytyy niin ensiijainen kriteeri on auton kunto ja ylläpito. Onko kilometreissä, joitain "maagisia" rajoja joita kannattaisi tuijottaa huoltojen/korjausten kannalta.
Onko ruoste Alfoissa ongelma sen enempää, kuin muissakaan malleissa?
Varustetaso noissa nyt on varmaankin vähintäänkin riittävä. Eikös nuo ole aika pitkälti kaikenkattavat 2,4 JTDM:ssä. Onko tässä jotain huomioitavaa?
Tässä mietteitä näin alkuun. Toivottavasti saisin mielipiteitä muilta Alfan omistajilta
Jos joku Jyväskylässä asuva Alfisti haluaa huonoa seuraa niin voi ottaa yhteyttä
Marko
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Apuja 159:n valintaan?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... rustetasot" onclick="window.open(this.href);return false;
Täältä löytyy asiaa sivuavaa infoa
Täältä löytyy asiaa sivuavaa infoa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Apuja 159:n valintaan?
Mun Croma vaihtui 159 berlinaan 2011. Kaks lasta on ja vähän jo reissattukin. Kyllä sinne konttiin mahtuu, jos saa taitettua sisään luukusta. Me tosin mietitää, mitä matkalla oikeasti tarvitaan ja viiden hengen (vanhin poika asu silloin kotona) kamat kahden viikon mökki/telttailu/hotellimatkaa varten mahtu aina Croman peitteen alle pelastusliivetä lukuunottamatta. Takajalkatilatkin ihan kohtuulliset ainakin kahdelle, kolmella ei ole kokeiltu. Palstalla on omat ketjunsa mallin tyyppivioille ja tyhmille kysymyksille. Etuylitys on jäätävä, niin että jos töyssyissä raapaisee, vika ei ole autossa vaan töyssyn nousukulmassa.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Käsitin näin erään kotimaisen alfatestin mukaan, että Suomessa myytävissä autoissa olisi 2,2 koneissa lähtien jo lähes kaikki tarpeelliset varusteet. Isommassa diisselissä olisikin jo sitten lähes kaikki mahdollinen poislukien navit/nahkapenkit jne.
Ymmärsin myös,että ulkomailla myytävissä olisi ollut näitä eri varustetasoja. Ajattelin hyödyntää kotimaista tarjontaa, kun noissa ehdokkaissa on ainakin osassa mun mielestä lähes kaikki mulle tarpeelliset. Peruutustutka(t) olis kyllä kivat, kun niihin ehti tottua.
Mulla on neljä viimeistä kiesiä ollut tuontiautoja ja kaikki on toiminut hienosti. Osa on itse haettuja mutta Alfan kohdalla näyttäisi hinta olevan kohtuu kilpailukykyinen Suomessa.
Onko joitain akuutteja ruostepaikkoja, joita pitäisi vilkuilla?
Ymmärsin myös,että ulkomailla myytävissä olisi ollut näitä eri varustetasoja. Ajattelin hyödyntää kotimaista tarjontaa, kun noissa ehdokkaissa on ainakin osassa mun mielestä lähes kaikki mulle tarpeelliset. Peruutustutka(t) olis kyllä kivat, kun niihin ehti tottua.
Mulla on neljä viimeistä kiesiä ollut tuontiautoja ja kaikki on toiminut hienosti. Osa on itse haettuja mutta Alfan kohdalla näyttäisi hinta olevan kohtuu kilpailukykyinen Suomessa.
Onko joitain akuutteja ruostepaikkoja, joita pitäisi vilkuilla?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Apuja 159:n valintaan?
Isojen huoltojen suhteen kannattaa kattella. Hihnajumpat on tiedossa 120tkm/4v (tai 5v, tästä liikkuu kahta huhua) välein. Nykydieselien perusongelmat (DPF ja EGR sivuvaikutuksineen) tässä toki on pätkäajoa harmittamassa. Lääkettä löytyy ainakin Vaasasta, vissiin ihan tutusta osoitteesta, sekä Espoosta. Tiettävästi monesta muustakin paikasta. Jos siis noihin keskittyviä ongelmia tahtoo vähentää.mlatva kirjoitti: budjetti mulla pyörii tuossa n.14ke:n tuntumassa, mieluusti alle. Kilometrihin en ihan hirveästi tuijottaisi. Sopivaan hintaan jos löytyy niin ensiijainen kriteeri on auton kunto ja ylläpito. Onko kilometreissä, joitain "maagisia" rajoja joita kannattaisi tuijottaa huoltojen/korjausten kannalta.
Omien mieltymysten mukaan kannattaa kattella että mitä tahtoo, etenkin jos on jotain oudompia toiveita (niinkuin mulla, kun halusin auton ilman navia). 2.4 on ihan mukava kone ajaa, vitonen vetää kivasti alhaalta asti ja ainakin tuo 210hp versio kiskoo sinne rajoittajan tienooseen asti.mlatva kirjoitti: Varustetaso noissa nyt on varmaankin vähintäänkin riittävä. Eikös nuo ole aika pitkälti kaikenkattavat 2,4 JTDM:ssä. Onko tässä jotain huomioitavaa?
Varmaan 2-3vko päästä ajelen siitä ohi viikonloppuna, jolloin voin esitellä 2.4 Berlinan (=sedan) ellet sitä ennen kohtaa tutustumiskelpoista yksilöä.mlatva kirjoitti: Jos joku Jyväskylässä asuva Alfisti haluaa huonoa seuraa niin voi ottaa yhteyttä
Marko
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Apuja 159:n valintaan?
En tiedä, onko se niinkään koneesta kiinni, mitä varusteita löytyy, vaan ennemmin ihan puhtaasti varustetasoista. Köykäsestäkin mallista löytyy 2-alueinen aut.ilmastointi takamatkustajien suulakkeilla, perushyvä soitin rattisäädöillä, sähkölasit eteen ja taakse ja keskuslukitus, ihan siitä kiinni, mitä autoltaan odottaa.mlatva kirjoitti:Käsitin näin erään kotimaisen alfatestin mukaan, että Suomessa myytävissä autoissa olisi 2,2 koneissa lähtien jo lähes kaikki tarpeelliset varusteet. Isommassa diisselissä olisikin jo sitten lähes kaikki mahdollinen poislukien navit/nahkapenkit jne.
Onko joitain akuutteja ruostepaikkoja, joita pitäisi vilkuilla?
Ruoste ei vaivaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Apuja 159:n valintaan?
Jep, eiköhän noissa kohtuullisen kattava varustus ole, jopa alkuperäisissä suomi-yksilöissä. Lähinnä tulee mieleen nahkasisustus, joka saattaa olla puutteena.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Kiitos kommenteistanne. Akuutti Alfa kuume vaivaa ja uskoisin, että kuluvan viikon aikana kiesi löytyy kotimaan markkinoilta.
Mikä on mielipide vuosimallin suhteen? Onko tuolla 2008 alkavalla kevennetyllä versiolla mitään lisäarvoa? Ilmeisesti auto on ulkoisesti aivan samannäköinen, vai olenko väärässä?
Mikä on mielipide vuosimallin suhteen? Onko tuolla 2008 alkavalla kevennetyllä versiolla mitään lisäarvoa? Ilmeisesti auto on ulkoisesti aivan samannäköinen, vai olenko väärässä?
Re: Apuja 159:n valintaan?
2008 lähtien on ollut myös sähköinen tasauspyörästön lukko kaikissa näissä etuvetoalfoissa käsittääkseni vakiona. Tosiaan mitään ulkoisesti mainittavaa ei ole muuttunut, ainoastaan sisätiloissa saataa olla joitakin eroja.mlatva kirjoitti:Kiitos kommenteistanne. Akuutti Alfa kuume vaivaa ja uskoisin, että kuluvan viikon aikana kiesi löytyy kotimaan markkinoilta.
Mikä on mielipide vuosimallin suhteen? Onko tuolla 2008 alkavalla kevennetyllä versiolla mitään lisäarvoa? Ilmeisesti auto on ulkoisesti aivan samannäköinen, vai olenko väärässä?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Apuja 159:n valintaan?
Takapenkki oli 2008 lähtien vähän lauta. Takaluukun logoon tuli avausnappi vm 2008 lähtien? ulkosesti tuota ei ole ikinään rukattu, aika paha tosta mitään olisi ollut lähteä tekemäänkaan
Tuosta oli joku aihe, mutta mä en osaa hakua käyttää niin hyvin, että sen löytäisin - tuokin, jonka jo linkkasin, oli väärä aihe
Tuosta oli joku aihe, mutta mä en osaa hakua käyttää niin hyvin, että sen löytäisin - tuokin, jonka jo linkkasin, oli väärä aihe
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Apuja 159:n valintaan?
Hei muuten! Toi on asia minkä luulin vaivaavan ainoastaan omaa percettä, mutta ilmeisesti tää on sitten totta. Takapenkin muodot on jotenkin huonommat kuin -06 malleisssa. Näin ainakin Berlinassa. Ja mun mielestä esim. omassa yksilössä ei todellakaan ole mitään erikoispenkkejä tms. Ilmeisesti 2011(2010?) tuohon tuli muutos, sillä AK:ssa koeistumat uusimmat yksilöt olivat samaa luokkaa kuin nuo -06.DaViega kirjoitti:Takapenkki oli 2008 lähtien vähän lauta. Takaluukun logoon tuli avausnappi vm 2008 lähtien? ulkosesti tuota ei ole ikinään rukattu, aika paha tosta mitään olisi ollut lähteä tekemäänkaan
Tuosta oli joku aihe, mutta mä en osaa hakua käyttää niin hyvin, että sen löytäisin - tuokin, jonka jo linkkasin, oli väärä aihe
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Hyvä tietää, että mitään isompia muutoksia ei -08 tuo tullessaan. Nyt olis kiikarissa -07 käyttöönotettu kiesi. Täytyy käydä lauantaina katsomassa ja tarvittaessa noutaa pois. Kuinkahan rutosti maksaa Alfaan toinen avain. Puuttuu nimittäin tosta kyseisestä kulkineesta. Toisaalta niin puuttui edellisestäkin ja hyvin pärjättiin yhdellä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Apuja 159:n valintaan?
Mää väitän 2009, kun en oo sitä omastani löytänyt.DaViega kirjoitti:Takapenkki oli 2008 lähtien vähän lauta. Takaluukun logoon tuli avausnappi vm 2008 lähtien?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Apuja 159:n valintaan?
Kolmisen vuotta sitten tais olla pari sataa ja olikohan koodi 60 euroa (se kun oli pudonnut rautaesiripun taakse). Autona 156. Autokeskus kertoo hinnan, jos pääset palvelunumerosta läpi.mlatva kirjoitti:Hyvä tietää, että mitään isompia muutoksia ei -08 tuo tullessaan. Nyt olis kiikarissa -07 käyttöönotettu kiesi. Täytyy käydä lauantaina katsomassa ja tarvittaessa noutaa pois. Kuinkahan rutosti maksaa Alfaan toinen avain. Puuttuu nimittäin tosta kyseisestä kulkineesta. Toisaalta niin puuttui edellisestäkin ja hyvin pärjättiin yhdellä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Apuja 159:n valintaan?
360€ + edellä mainittu koodikortti joka tietenkin on hukassamlatva kirjoitti:Hyvä tietää, että mitään isompia muutoksia ei -08 tuo tullessaan. Nyt olis kiikarissa -07 käyttöönotettu kiesi. Täytyy käydä lauantaina katsomassa ja tarvittaessa noutaa pois. Kuinkahan rutosti maksaa Alfaan toinen avain. Puuttuu nimittäin tosta kyseisestä kulkineesta. Toisaalta niin puuttui edellisestäkin ja hyvin pärjättiin yhdellä.
+ täysin sattuman varainen määrä euroja koodauksesta.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Jaahas, huomenna se päivä sitten koittaa, että pihaan(taloyhtiön autohalliin) tulee yksi Alfa lisää. 2,4 diisseli automaatilla . Sedan tulee nyt riskillä otettua, vaikka perheestä pari pikku tenavaa löytyykin. -07 käyttöönotettu ensimmäiseltä omistajalta ja alle 100tkm. Huollot tehty mm.jakopää laitettu 2011. Mielenkiinnolla odotan huomista koeajoa ja tarkastelua.
Myyjän mukaan priimakunto (niinhän se aina ) Onko jotain viime hetken tärppiä, joka kannattaisi vielä tarkastaa?
Myyjän mukaan priimakunto (niinhän se aina ) Onko jotain viime hetken tärppiä, joka kannattaisi vielä tarkastaa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Apuja 159:n valintaan?
Ei kai siinä muuta, mutta varmista, että voit mennä maanantaina vähän myöhempään töihin. Nukut kuitenkin pommiin, kun tyypittelet uutta autoa läpi viikonlopun .
Talven (tai lähinnä pakkasen) tullen kokeile lämpimän hallin/tallin läheisyydessä, ettei käsijarru jäädy. Ihan siis sillä tuo tallinläheisyys, että on lyhyt matka ajaa sisälle sulamaan vaihtoa odotellessa, jos jäätyy.
Talven (tai lähinnä pakkasen) tullen kokeile lämpimän hallin/tallin läheisyydessä, ettei käsijarru jäädy. Ihan siis sillä tuo tallinläheisyys, että on lyhyt matka ajaa sisälle sulamaan vaihtoa odotellessa, jos jäätyy.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Apuja 159:n valintaan?
Kuuntele apulaitehihna tarkkaan, pirullinen vaihtaa se lyhyempi hihnamlatva kirjoitti: Onko jotain viime hetken tärppiä, joka kannattaisi vielä tarkastaa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Apuja 159:n valintaan?
Katso pohjapanssarin alle, onko palkit kunnossa, ettei ole ruostetta ja suojaus kunnossa. Helmat ja oven alaosat kannattaa tarkistaa, kiveniskut ovat voineet saada ruostumisen alkuun.DaViega kirjoitti:Kuuntele apulaitehihna tarkkaan, pirullinen vaihtaa se lyhyempi hihnamlatva kirjoitti: Onko jotain viime hetken tärppiä, joka kannattaisi vielä tarkastaa?
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Kiitos vinkeistä. Täytyypä vilkuilla. Onko alustan osien ruostuminen näissä jotenkin kiivaampaa, kuin nykyautoissa yleensä? Kokemusta ei ole, kuin Volvo\Saab merkkisistä, joissa tuo ruoste ei pientä pintapunnerrusta pahempana näyttäytynyt. Toki varmaan riippuu, paljonko on suolassa kylvetetty. Edellinen Ruotsista tuoma Saab sai kyllä rajusti suolaa naapurimaassa. Silti pohja oli hienossa kunnossa. Itse tuli tosin aina huuhdeltua pohja painepesurilla yleensä välittömästi suolakylpyjen jälkeen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Apuja 159:n valintaan?
Suomessa moni auton omistaja valitettavasti ei välitä alustasta/pohjasta sen taivaallista. Jos suolakylpy on päässyt syöpyilemään + kiveniskuilla tai vastaavilla tuhottu suojaus, niin kyllähän se sitten jotain jännää tekee. Esim. itse tuon nykyisen 156:n kanssa olen päättänyt, että mikäli lompakko millään atnaa periksi, ennen talvea se ruostesuojataan ammattilaisten toimesta ja samalla putsataan mahdolliset alkaneet jäljet pois.
Täältä lukemani perusteella 159 ei ole läheskään yhtä herkkä ruostumaan, kuin 156 - mutta väärinkäytettynä ei paljon sinkityt korit, massat ja suojamuovit auta - sehän nyt on sanomattakin selvää.
Täältä lukemani perusteella 159 ei ole läheskään yhtä herkkä ruostumaan, kuin 156 - mutta väärinkäytettynä ei paljon sinkityt korit, massat ja suojamuovit auta - sehän nyt on sanomattakin selvää.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Ei alkanu ku elokuvissa. Auto koeajettu ja todettu ok kuntoiseksi. Kaupat liikkeestä ja kotia kohti. Heti valoissa ABS herjaa. Sit syttyy airbag, mittarit menee alas eikä laatikko suostu vaihtaa vaihteita. Soitto liikkeeseen, jossa heti epäilys akun toimimattomuudesta. Auto ei enää starttaa ja vaikuttais todella siltä, että akku on kuollut. Nyt odotellaan uutta akkua tässä Särkänniemen kupeessa. No vielä kuitenkin hymyilyttää. Saas nähdä tuleeko kuntoon..
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Ei saanu Alfaa kotiin ei. Uusi(käytetty) vaihtoakku ei ollu sen parempi. Se napattiin hallissa seisovasta GT:stä. Auto käyntiin, vikavalot poistui. Muutama sata metriä ja sama ralli alkoi, ensin herjaa ABS:ssää. Seuraavaksi tulee ajonvakautus,airbag ja automaatti juuttuu johonkin nilkutusmodeen. Sitten häviää mittaristo ja nyt sitten sammu koko auto keskelle liikennevaloristeystä Tampereen Epilässä. Hinuri paikalle ja auto liikkeen pihaan. Myyjäliike hoiti asiaa hienosti ja lupasi hoitaa auton maanantaiksi kuntoon ja toimittaa sen minulle Jyväskylään.
Vielä en säikähtänyt kyseistä yksilöä, toivon, että vika saadaan kuntoon ja auto rullaa huoletta pitkään. Aiheuttaako akun puutuminen yllämainittuja oireita, eli kaikki sähköiset toiminnot häviää varoitusten kera ja lopuksi sammuu moottori?
Muuten auto oli ok. 2,4Jtmd Berlna. Maalipinta todella hienossa kunnossa(vaalea hiekanharmaa.) Sisällä musta kangassisustus joka oli moitteettomassa kunnossa.Hyvin ylläpidetty(kuitit ja selvitykset korjauksista tallessa.) mitään suurempia ei noissa huolloissa ollut tarvinnut korjata(99tkm.)
Huomioita: Joissain autoissa on etukaiutinritilöissä Bosen logo.Tässä ei ollut, ainoastaan hattuhyllyn subbarissa. Lieneekö ero eri vuosimalleissa( tämä on -07 otettu käyttöön.)
Kynnyslistat oli mustat Alfa Romeo tekstillä. Onko Kromit lisävaruste?
Onkoajotietokoneet samanlaisia kaikissa? En onnistunut räveltämään päälle kuin pari toimintoa.
Pohja oli suht ok. Pientä punerrusta tukivarsissa ja takahelman nostokohdassa. Muuten siisti ja verrannollinen muihin samanikäisten autojen pohjiin, joita kurkin liikkeen pihassa. Pakoputkistot oli ruskeana. Tämä lienee normaalia?
Jarrut vinkui aluksi pikkaisen mutta poistui pienen ajelin jälkeen.
Ohjaus toimi muuten jämäkästi ja ei mitään kolinoita ottanut korviin. Ajotuntuma todella hyvä 9-5 Aeron jälkeen. Toivotaan, että kielsi tulee kuntoon.
Vielä en säikähtänyt kyseistä yksilöä, toivon, että vika saadaan kuntoon ja auto rullaa huoletta pitkään. Aiheuttaako akun puutuminen yllämainittuja oireita, eli kaikki sähköiset toiminnot häviää varoitusten kera ja lopuksi sammuu moottori?
Muuten auto oli ok. 2,4Jtmd Berlna. Maalipinta todella hienossa kunnossa(vaalea hiekanharmaa.) Sisällä musta kangassisustus joka oli moitteettomassa kunnossa.Hyvin ylläpidetty(kuitit ja selvitykset korjauksista tallessa.) mitään suurempia ei noissa huolloissa ollut tarvinnut korjata(99tkm.)
Huomioita: Joissain autoissa on etukaiutinritilöissä Bosen logo.Tässä ei ollut, ainoastaan hattuhyllyn subbarissa. Lieneekö ero eri vuosimalleissa( tämä on -07 otettu käyttöön.)
Kynnyslistat oli mustat Alfa Romeo tekstillä. Onko Kromit lisävaruste?
Onkoajotietokoneet samanlaisia kaikissa? En onnistunut räveltämään päälle kuin pari toimintoa.
Pohja oli suht ok. Pientä punerrusta tukivarsissa ja takahelman nostokohdassa. Muuten siisti ja verrannollinen muihin samanikäisten autojen pohjiin, joita kurkin liikkeen pihassa. Pakoputkistot oli ruskeana. Tämä lienee normaalia?
Jarrut vinkui aluksi pikkaisen mutta poistui pienen ajelin jälkeen.
Ohjaus toimi muuten jämäkästi ja ei mitään kolinoita ottanut korviin. Ajotuntuma todella hyvä 9-5 Aeron jälkeen. Toivotaan, että kielsi tulee kuntoon.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Apuja 159:n valintaan?
Kyllä akun tyhjeneminen aiheuttaa juurikin sen että kaikki sähkövermeet lakkaa toimimasta. Ei varmaan myöskään ole tavatonta että liikkeessä seisseestä autosta akku on tyhjä jos paljon siirrelty pieniä matkoja yms. Eihän siellä laturin valo palanut?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
En nähnyt laturin valoa. No auto menee liikkeen puolesta tarkistukseen. Ainakin akku vaihdetaan ja vikakoodit luetaan. En nyt vielä huolestunut. Onneksi on liikkeestä tällä kertaa, ettei tarvii artistin maksaa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Apuja 159:n valintaan?
Kuulostaa ainakin siltä, että laturi ei olisi ihan kunnossa enään. Voi tietenkin olla vikaa myös akunkaapeleissa tai maadotuspisteissä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Soitto entiselle ja ainoalle omistajalle vahvisti auton huolella tehdyt huollot ja myyjän kertomus piti kerrankin kutinsa. Auto siis on ollut harrastajalla, jolla tämä oli kuudes uusi alfa ja völjyssä oli edelleenkin alfa/foja. Myös henkilö oli itse asentaja ja tunsi merkin hyvin.
Näillä spekseillä uskaltanen jatkaa kaupantekoa ja toivoa, että myyjäliike saa jäljitettyä tämän mystisen häiriön. Edellinen omistaja kertoi, ettei autossa ole ollut minkäänlaisia sähkövikoja. Ainut vika oli kohdassa 14tkm tukkeutunut egr venttiili. Hän piti eilispäivän epistolaa aika yllättävänä( kts. aikaisemmat postaukset.)
Onni on, että asioin liikkeen kanssa ja myös sieltä puolelta on palvelu ollut huippuluokkaa.
En luovu vielä Alfaunista:)
Näillä spekseillä uskaltanen jatkaa kaupantekoa ja toivoa, että myyjäliike saa jäljitettyä tämän mystisen häiriön. Edellinen omistaja kertoi, ettei autossa ole ollut minkäänlaisia sähkövikoja. Ainut vika oli kohdassa 14tkm tukkeutunut egr venttiili. Hän piti eilispäivän epistolaa aika yllättävänä( kts. aikaisemmat postaukset.)
Onni on, että asioin liikkeen kanssa ja myös sieltä puolelta on palvelu ollut huippuluokkaa.
En luovu vielä Alfaunista:)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Apuja 159:n valintaan?
Laturihan voi tosiaan "hajota" seisonnassa, jos pääsee ruostetta pesimään sopivasti niin hiilet on syöty kun laittaa käyntiin. Tai sitten ihan vaan maadotusongelma tai jotain muuta yhtä mukavaa, mutta tokihan tuollaisessa keississä myyjän täytyy tulla vastaan (virhevastuu). Toivottavasti saat Alfan pian ajoon!
Re: Apuja 159:n valintaan?
Alfa 159 syö näitä akkuja kohtuuhyvää vauhtia. Ainakin mitä täältä on lukenut ja ulkomaisilta foorumeilta (lähinnä alfaowneria), tuntuu hyvän akun normaali kestoikä olevan 2-3 vuotta riippuen ajomäärästä ja -tyylistä. AK punnersi omassa akun laturilla täyskuntoon ennen luovutusta ja toimii hyvin... kun auto oli rempassa 1½ viikkoa jakoketjun venymisen vuoksi, ei tämä viittinyt startata enää ensimmäisellä kerralla. Vasta kun pääsi lataamaan kunnolla, eli tuli ajettua 300km, rupesi tuo starttimaan ekallakin kerralla kuten pitää.
Toivottavasti saat Alfan kuntoon, vaikka epäonnisesti alkoi tämäkin matka.
Toivottavasti saat Alfan kuntoon, vaikka epäonnisesti alkoi tämäkin matka.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Joo en ajatellut luovuttaa:) Autokauppias kiitteli kovasti mun hermoja ja ihmetteli, etten polttanut päreitä.Totesin elämässä olevan paljon vakavampiakin asioita, kun tekninen häiriö autossa. Nää poistuu useimmiten jakoavainta ja rahapussia heiluttamalla. Tässä tapauksessa kukkaro ei ole edes minun:).
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Vika paikannettu. Laturi oli tullut tiensä päähän. Uusi laturi paikalleen ja liike toimittaa auton mulle kotiin. Hyvä näin. Ompa tosiaan tullu nähtyä miltä Alfan kojetaulu näyttää kaikki varoitusvalot päällä ja muutenkin tosi tiltissä. Hyvä näin. Pienet vastoinkäymiset syventää suhdetta.
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Apuja 159:n valintaan?
Nyt kotiutu 159 parkkihalliin ja onhan se komea. Laturiasiat saatettiin myyjäliikkeen toimesta kuntoon ja koeajo suoritettiin välillä TRE-JKL ilman vikoja. Täytyy uhrata hetki, jos toinenkin autoon tutustumiseen. Käyttölogiikka poikkeaa melkoisesti Volvo/Saab akselilta, mutta en sanoisi huonolla tavalla:)
Re: Apuja 159:n valintaan?
Eturunkopalkit olivat ruosteessa , johtui että palkit oli päällystettyRema kirjoitti:Katso pohjapanssarin alle, onko palkit kunnossa, ettei ole ruostetta ja suojaus kunnossa. Helmat ja oven alaosat kannattaa tarkistaa, kiveniskut ovat voineet saada ruostumisen alkuun.DaViega kirjoitti:Kuuntele apulaitehihna tarkkaan, pirullinen vaihtaa se lyhyempi hihnamlatva kirjoitti: Onko jotain viime hetken tärppiä, joka kannattaisi vielä tarkastaa?
muovilla ja muovi oli rikkoutunut.
Uuusi Autosuojaamo Kotka Oy , hoiti palkit niin, että puhdistettiin muovi ja ruoste kokonaan pois ja laitettin happopohjamaali (käsittely ) jonka jälkeen pohjamaali ja suojausaineet päälle.
Maksoi 150 €
Muu pohja oli kunnossa, käsitelty 2010. Auto 2008 mallinen 159 2,2 JTS ja liikenteeseen 2008 alussa.
Sanoivat suojaamossa että tule näyttämään kahden vuoden kuluttua.
Re: Apuja 159:n valintaan?
Tervehdys Alfisteille,
Olen etsimässä sporttisempaa farkkua ja katsellut Alfa 159 Sportwagoneita. Varsinkin TI varusteilla 159 näyttää todella hyvältä. Minulla olisi muutama kysymys koskien seuraavaa autoa:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5645121" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko tuo aito TI? Peilien kuoret eivät ainakaan ole TI -kuoret ja oliko näissä TI -malleissa Brembon jarrut? Onko kenelläkään tietoà tuosta kyseisestä yksilöstä?
t. Lauri
Olen etsimässä sporttisempaa farkkua ja katsellut Alfa 159 Sportwagoneita. Varsinkin TI varusteilla 159 näyttää todella hyvältä. Minulla olisi muutama kysymys koskien seuraavaa autoa:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5645121" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko tuo aito TI? Peilien kuoret eivät ainakaan ole TI -kuoret ja oliko näissä TI -malleissa Brembon jarrut? Onko kenelläkään tietoà tuosta kyseisestä yksilöstä?
t. Lauri
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Apuja 159:n valintaan?
Tuosta yksilöstä ei ole yksityikohtaista tietoa mutta kaikki muut ulkoiset asiat paitsi peilien kuoret viittaavat siihen että se on ehdottomasti Ti. Joskus olen ulkomaillakin törmännyt Ti-versioon jossa onkin ollut korinväriset kuoret joten se lienee mahdollista. Sisusta penkkeineen, mittaristoineen ym seikkoineen on 100% Ti-tavaraa ja sitä on aika mahdoton after-markettina saada tehtyä. Punaiset jarrusatulat, helmalevikkeet ja Ti-merkit saa tietty helpommin modattua mutta nekin näyttävät olevan kohdallaan. Se on Ti.Mr_L kirjoitti:Minulla olisi muutama kysymys koskien seuraavaa autoa:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5645121" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko tuo aito TI? Peilien kuoret eivät ainakaan ole TI -kuoret ja oliko näissä TI -malleissa Brembon jarrut? Onko kenelläkään tietoà tuosta kyseisestä yksilöstä?
t. Lauri
Tuossa yksilössä näyttää olevan Brembot - taisi olla kaikissa TBi-malleissa.
Pieni nyanssi: Vanteethan tuossa eivät alkuperäiset Ti-valssit ole mutta niitähän voi vaihdella. Saattoi viimeisimmissä malleissa olla jo valinnanvaraakin.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Apuja 159:n valintaan?
Sikäli kuin minä mitään käsitän, mulla on vaan isommat levyt. Eikös Bremboissa aina lue Brembo, jos valmistajan markkinointi mitään osaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Apuja 159:n valintaan?
Kyllä mun Bremboissa lukee ulospäin näkyvästi vain Alfa Romeo.
http://gallery.zbxt.net/k/296" onclick="window.open(this.href);return false;
http://gallery.zbxt.net/k/296" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Apuja 159:n valintaan?
Köyhää jättää nimi pois. Menen stondaamaan fixattuna parvekkeelle.
Re: Apuja 159:n valintaan?
On se TI. Asiallisen näköinen ja tuntuinen peli. Ei tosin enään myynnissä .Mr_L kirjoitti:Tervehdys Alfisteille,
Olen etsimässä sporttisempaa farkkua ja katsellut Alfa 159 Sportwagoneita. Varsinkin TI varusteilla 159 näyttää todella hyvältä. Minulla olisi muutama kysymys koskien seuraavaa autoa:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5645121" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko tuo aito TI? Peilien kuoret eivät ainakaan ole TI -kuoret ja oliko näissä TI -malleissa Brembon jarrut? Onko kenelläkään tietoà tuosta kyseisestä yksilöstä?
t. Lauri
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Apuja 159:n valintaan?
Alkoi olla hinta kohdallaan, noistahan huudeltin kolmeakymppiä vielä alkutalvesta.
Re: Apuja 159:n valintaan?
Se meni nopeasti. Nooh vaihtotarjous oli niin naurettava, että odottelen seuraavaa tai sitten haen Saksasta. Pitäis varmaan odotellessa käydä koeajamassa tuo TBi mylly. Kokeillut vaan 2.4 JTDM.
Re: Apuja 159:n valintaan?
Satuin oleen reissussa pääkaupunki seudulla kun huomasin ja kävin koeajolla kotimatkalla. Ite etin sopivaa n. 1v. Missasin 2 kun en päässyt heti kaupoille. No nyt sattu sitten TI kohdalle. Onnea etsintää sinnekin.Mr_L kirjoitti:Se meni nopeasti. Nooh vaihtotarjous oli niin naurettava, että odottelen seuraavaa tai sitten haen Saksasta. Pitäis varmaan odotellessa käydä koeajamassa tuo TBi mylly. Kokeillut vaan 2.4 JTDM.
Toi TBi mylly kannattaa kyllä käydä koeajamassa sillä se poikkeaa muista alfan bensakoneista sillä käytös on enemmän diisselimäinen. Paljon vääntöä heti käytössä, 4000rpm piikki puuttuu ja punaraja tulee aikaisin vastaan. Toiset ei siksi siitä ole niin innoissaan. Ite pidän siitä kyllä kovasti.