Mut mikäs koko pitäs ottaa? (näyttäs olevan 21-26mm) täytyy miettii tilaisko puslasetin vai TRW:n varretFinest kirjoitti:^^Kovuuksista en tiedä.
Punainen kai normaalimpaan ajoon ja keltainen radalle?
tuossa se onkin sanottu:
http://www.strongflex.eu/en/content/6-red-or-yellow" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
ja vähän sijainteja
http://www.strongflex.eu/en/016075b-fro ... t_707.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- *teme*
- Viestit: 468
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
- Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Low is a lifestyle
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ai kallistuksenvakaajaan?
En kyllä muista mitä kokoa se on.
En kyllä muista mitä kokoa se on.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tällaista tietoa löysi Mr. Google.*teme* kirjoitti:Mut mikäs koko pitäs ottaa? (näyttäs olevan 21-26mm) täytyy miettii tilaisko puslasetin vai TRW:n varret
Koodi: Valitse kaikki
Eteen
156 (1,6-2,5l) = 22mm
156 GTA = 24mm
Eibach = 26mm
Taakse
156 (1,6-2,5l) = 14mm
156 GTA = 17mm
Eibach = 18mm
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Fiateber ei toimi vaihteeksi, pitäisi ilmastointijärjestelmän putkiston räjäytyskuvia katsoa -> näkisi osien numeroinnin.
Löytääkö noita letkuja / putkia mistään, vai pitääkö ajaa suoraan paikalliseen jäähdytinpalveluun?
Löytääkö noita letkuja / putkia mistään, vai pitääkö ajaa suoraan paikalliseen jäähdytinpalveluun?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ideoita?Pujazuba kirjoitti:Tukivarsista puhuen. Tulin juuri takaisin parin t. km matkalta. Menomatkalla auton ohjaus kuin raketti, mutta siellä tuli laitettua uudet renkaat alle ja pian ohjaus muuttui hieman löysäks.
Paluumatkalla sitten auto käyttäytyy seuraavasti:
Ratti hieman raskas
Ajolinja hieman epävakaa
Kova tuuli vaikuttaa ajolinjaan aivan liian herkästi
Epätasaisten teiden urat vetelee autoa jompaankumpaan suuntaan
Mutkissa varsinkin vasemmalle ohjatessa tuntuu hieman kuin auto lähtisi alta
Liikenneympyröissä ja kääntyessä renkaiden vierimisääni muuttuu melko rankaksi
Kolinoita ei kuulu
Oikeanpuolinen eturengas pitää rankaa vierintä-ääntä
Vaikuttaa vakaammalta korkeimmilla nopeuksilla!
Ylätukivarset vuoden ikäiset TRW. Ala- vanhemmat.
Viime autossa nuo merkit viittasivat haamuiseen alatukivarsiongelmaan. Onkohan nyt sama meininki?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Et kertonut mitkä ja minkä kokoiset renkaat vaihdoit alle. Renkaalla on suuri vaikutus käyttäytymiseen, joten voi olla ihan vaan renkaan ominaisuuksista kiinni. Onko rengaspaineita tarkastettu ja säädetty?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alla oli 225/45 R17 talvi ja tilalle tuli autolle oikeankokoiset 215/45 R17 kitkat.
Käyttäytyminen tuntuu hieman huonolta iskunvaimentimelta.
EDIT: Kyllä paineet olen säätänyt.
Viimeinen ilmiö on että jarruttaessa vetää oikealle.
Käyttäytyminen tuntuu hieman huonolta iskunvaimentimelta.
EDIT: Kyllä paineet olen säätänyt.
Viimeinen ilmiö on että jarruttaessa vetää oikealle.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuli mieleen tuosta vuotavasta "ilmastoinnin kuivaimen letkusta" että tuota ympyröimääni letkua mahtoivat nyt tarkoittaa? Eikös tuo jonnekin sinne kuivaimen seutumille mene. Olisi kiva saada Alfakin puhaltamaan vielä kylmää joskus - kahteen vuoteen kun en ole moisesta saanutkaan nauttia tuossa autossa.
- Liitteet
-
- 20130529_134440.jpg
- (182.26 KiB) Tiedosto ladattu 1861 kertaa
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lainaus :" Re: Ilmastointi vuotaa..Finest kirjoitti:Fiateber ei toimi vaihteeksi, pitäisi ilmastointijärjestelmän putkiston räjäytyskuvia katsoa -> näkisi osien numeroinnin.
Löytääkö noita letkuja / putkia mistään, vai pitääkö ajaa suoraan paikalliseen jäähdytinpalveluun?
Mokomakin wrote:
Tänään tuli käytyä kurkistelemassa emännän autoa.. Sain mustavalolampulla esiin erään letkupuristus liitoksen, jonka juuri oli epäilyttävän vihreä..Jos tämä voisi olla vuotokohta, pystyykö normaali hydrauliikkafirma uusimaan letkun ja liitokset? Ihan samalta letkulta ja liitoksila tuo näyttää. Tämä letku liittyy "runkolinjaan", joka kiertää keulalta kabiiniin. Uutena tätä isoa runkolinjaa ei näytä saavan. Ja hintakin olisi taatusti ihan liian kallis.
Moi
Liityn kylmästöintivammaisten alfistien joukkoon. Pojan Mitsuun ja meikän Alfaan pistettiin uudet kylmäaineet, ja arvaa kummassa ne pysyivät sisällä
Luottohuoltomiehen kanssa lähiNesteellä diagnoisoimme vian:
Kompresssorilta lähtee matala-ja korkeapaineletku lauhduttimelle, ja sen korkeapaineputken mutkassa on
pieni hiusmurtuma... väriaine paljasti hienosti tämän.
Ei muuta kuin Alfisti.netistä tilaukseen letku-ja putkisarja
osa "Heating resistance" osanumero :60690146
Ja eikä maksa hunajaa, satkulla plus postit Suomeen.
Tiedoksi, jos on muillekin apuja.
Jt"
Juttu säikeessä : http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=8642
Mulle tuli tämä uusiksi : http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ning-.html
Eli :
terv. JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^Kitkat on lähtökohtaisesti löysempi runkoiset kuin nastat, jos ne sulla oli talvirenkaina.
^^Onko toi kuva 156:sta, siellähän on tilaa vaikka kuin paljon
^Jatkampa sinne juttua..
^^Onko toi kuva 156:sta, siellähän on tilaa vaikka kuin paljon
^Jatkampa sinne juttua..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsoin aluksi että miksi tuosta on poistettu tekniikka ilmastointirempan takia!Finest kirjoitti:^^Onko toi kuva 156:sta, siellähän on tilaa vaikka kuin paljon
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä soittelin Heikalle noista letkuista. Kumpaakin saa parin-kolmenviikon toimitusajalla. Sielt kuivaimelta lähtee meno/paluu letkut ja ne kustansi 120-140 kpl (toinen oli vähän kalliimpi). Koitin soitella ilmastointia huoltaneeseen firmaan mutta omistaja ei muistanut kummasta letkusta oli sitten kyse. Pyysi tuomaan auton huomenna näytille niin näyttää mikä vuotaa.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro! Tästä aiheesta on varmaan ketjuja aiemminkin mut kysyn silti. Tänään starttausten jälkeen on turvatyynyjen punainen merkkivalo jäänyt palamaan.
Osaisko joku heittää kotikonsteja, joilla tuon vois saada sammumaan.
Osaisko joku heittää kotikonsteja, joilla tuon vois saada sammumaan.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Luultavammin huono kontakti jossain liittimessä - yleensä etupenkkien alla. Airbagin vikakoodit lukuun, niin osaa lähteä roplaamaan oikeita liittimiä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikos 156:n ilmastoinnin kompuroissa eroja?
Sanoi itsensä irti.
Sanoi itsensä irti.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt siis vaihdettu nämä, kaikkia ei toki pelkästään tämän vian takia:
- Jarrupalat
- Jarrulevyt
- Käsijarruvaijerit
- Jarruletkut
- Jarrunesteet
Luulin jo koeajojen perusteella, että nyt päästiin laahaamisista sitten vihdoin eroon. Ja paskat! Äsken kotiin ajaessani huomasin taas kulutuslukeman nousevan hieman normaalista ja kotipihassa kokeiltuna kuskinpuolen etupyörä ja ristikkäisen kulman takapyörä olivat lämpimämmät kuin kaksi muuta. Alussahan tuo esiintyi pelkästään tuon takapyörän lämpenemisenä.
Onko tässä nyt enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin se pääsylinteri? Haluaisin hiljalleen tämän ongelman pois päiväjärjestyksestä
- Jarrupalat
- Jarrulevyt
- Käsijarruvaijerit
- Jarruletkut
- Jarrunesteet
Luulin jo koeajojen perusteella, että nyt päästiin laahaamisista sitten vihdoin eroon. Ja paskat! Äsken kotiin ajaessani huomasin taas kulutuslukeman nousevan hieman normaalista ja kotipihassa kokeiltuna kuskinpuolen etupyörä ja ristikkäisen kulman takapyörä olivat lämpimämmät kuin kaksi muuta. Alussahan tuo esiintyi pelkästään tuon takapyörän lämpenemisenä.
Onko tässä nyt enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin se pääsylinteri? Haluaisin hiljalleen tämän ongelman pois päiväjärjestyksestä
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Ainakaan v6:n ja r4:n kompurat eivät käy keskenään ristiin. Kiinnitys erilainen,eberistä näkee, jos toimii.
Mitä siitä hajosi?
^Ei ainakaan kovin kallis kokeilu enää tuossa vaiheessa, Heikalla ~70€. Oman tilasin Varaosavarikolta, kun oli kiire noin 100€ hintaan.
Mitä siitä hajosi?
^Ei ainakaan kovin kallis kokeilu enää tuossa vaiheessa, Heikalla ~70€. Oman tilasin Varaosavarikolta, kun oli kiire noin 100€ hintaan.
- Alexander Borgå
- Viestit: 140
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 15:21
- Car(s): Skoda Octavia RS -19 & 156 Boselift Busso -03 exät: Audi A3, MB CDI 220, BMW E90 320d, 156 V6,155 TS 16v, 156 SW JTS, 155 TS 8v, 159 1.9 JTS & 147 1.9 M-Jet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kallistuksenvakaajan runkokumi syynä. Maltsun Fixus antoi arvioksi 570 EUR. Annanpa olla tällä kertaa. Ellei joku täällä halua sitä lähteä tekemään? Voin maksaa huntin.Alexander Borgå kirjoitti:1998 vuoden pikkubusso rutisee liikkeellelähdettäessä (oikealle käännyttäessä) ja nykii pikkukierroksilla.
Onko ensimmäiseen rohtona vetarien tsekkaus? Entä toiseen? ECU-reset?
"Leave me alone, I know what I´m doing!"
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin, soitin tuonne Kantolan Auto ja MP-huoltoon ja selostin tarkasti vian ja mitkä osat on vaihdettu.
Puhelimen toisessa päässä oltiin sitä mieltä, ettei se noilla oireilla oikeastaan voi olla pääsylinteri, koska jarrupoljin toimii kuitenkin normaalisti (ei mene pohjaan tms.), eikä nestettäkään katoa mistään. Ongelmahan alkoi uusien palojen ja levyjen jälkeen, joten kaveri linjan toisessa päässä oli sitä mieltä, että jarrumännissä on korroosiota ja ne jumittavat.
Selitti asian sen verran hyvin perustellen, että päädyin itsekin samalle kannalle. Tarjous takajarrusatulan vaihdolle ja etujarrusatulan korjaamiselle korjaussarjalla (tuntitaksan takia kuulemma kannattaa vaihtaa koko takasatula, tulisi kalliimmaksi korjata) oli osineen 280€. Ei minusta ihan kamala hinta, joten sovin vieväni auton tuonne ensi viikolla. Josko vihdoinkin....
Puhelimen toisessa päässä oltiin sitä mieltä, ettei se noilla oireilla oikeastaan voi olla pääsylinteri, koska jarrupoljin toimii kuitenkin normaalisti (ei mene pohjaan tms.), eikä nestettäkään katoa mistään. Ongelmahan alkoi uusien palojen ja levyjen jälkeen, joten kaveri linjan toisessa päässä oli sitä mieltä, että jarrumännissä on korroosiota ja ne jumittavat.
Selitti asian sen verran hyvin perustellen, että päädyin itsekin samalle kannalle. Tarjous takajarrusatulan vaihdolle ja etujarrusatulan korjaamiselle korjaussarjalla (tuntitaksan takia kuulemma kannattaa vaihtaa koko takasatula, tulisi kalliimmaksi korjata) oli osineen 280€. Ei minusta ihan kamala hinta, joten sovin vieväni auton tuonne ensi viikolla. Josko vihdoinkin....
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Arvaa miksi niiden arvio on noin paljon? Koska se on hyvin paskamainen homma tehdä. Ne kumit maksaa markkoja, mutta siinä on melkoisesti hommaa.Alexander Borgå kirjoitti:Kallistuksenvakaajan runkokumi syynä. Maltsun Fixus antoi arvioksi 570 EUR. Annanpa olla tällä kertaa. Ellei joku täällä halua sitä lähteä tekemään? Voin maksaa huntin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En ole tutkinut tarkemmin vian syytä, mutta ei koeponnistamalla lähtenyt kompura pyörimään...Finest kirjoitti:^^Ainakaan v6:n ja r4:n kompurat eivät käy keskenään ristiin. Kiinnitys erilainen,eberistä näkee, jos toimii.
Mitä siitä hajosi?
^Ei ainakaan kovin kallis kokeilu enää tuossa vaiheessa, Heikalla ~70€. Oman tilasin Varaosavarikolta, kun oli kiire noin 100€ hintaan.
Voisi soitella Heikalle ja kysellä josko olisi osa hyllyssä. Ja laittaa ostoilmoituksen tänne.
- Alexander Borgå
- Viestit: 140
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 15:21
- Car(s): Skoda Octavia RS -19 & 156 Boselift Busso -03 exät: Audi A3, MB CDI 220, BMW E90 320d, 156 V6,155 TS 16v, 156 SW JTS, 155 TS 8v, 159 1.9 JTS & 147 1.9 M-Jet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tiedän tämän olevan paskamainen homma ja tiedän että joku hinta-arvio sille pitää antaa. Tarjous edelleen voimassa; jos joku haluaa hommaan ryhtyä, maksan urakkana satasen.Albertolli kirjoitti:Arvaa miksi niiden arvio on noin paljon? Koska se on hyvin paskamainen homma tehdä. Ne kumit maksaa markkoja, mutta siinä on melkoisesti hommaa.Alexander Borgå kirjoitti:Kallistuksenvakaajan runkokumi syynä. Maltsun Fixus antoi arvioksi 570 EUR. Annanpa olla tällä kertaa. Ellei joku täällä halua sitä lähteä tekemään? Voin maksaa huntin.
"Leave me alone, I know what I´m doing!"
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tee pika"korjaus" ja pari puuruuvia akkukoneella puslaan niin johan tiukkenee eikä kolise enää. Tää on kunnon niksipirkka-vinkki. On koitettu ja toimii niin kauan kun saa uudet kiinni kun sitä kolinaakaan ei jaksanut kuunnella
Abarth 500 Esseesse
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo 70€ oli sitten jarrupääsylinteri, väärinkäsitysten välttämiseksi.Griffith kirjoitti:En ole tutkinut tarkemmin vian syytä, mutta ei koeponnistamalla lähtenyt kompura pyörimään...Finest kirjoitti:^^Ainakaan v6:n ja r4:n kompurat eivät käy keskenään ristiin. Kiinnitys erilainen,eberistä näkee, jos toimii.
Mitä siitä hajosi?
^Ei ainakaan kovin kallis kokeilu enää tuossa vaiheessa, Heikalla ~70€. Oman tilasin Varaosavarikolta, kun oli kiire noin 100€ hintaan.
Voisi soitella Heikalle ja kysellä josko olisi osa hyllyssä. Ja laittaa ostoilmoituksen tänne.
Uusi kompura on useampia satasia..
Koeponnistamalla?
Toimiiko magneettikytkin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nostan tuota omaa varsinaista ongelmaani uudelleen:
Lasinlämmittimen kun laittaa päälle, radio kuolee (signaali katoaa). Antennihan on toki 156:ssa takalasissa, joten what gives? Ylimmät langat EI lämmitä, se on tarkistettu jo. Myöskin muuten toimii - onko haisua, missä vika voisi olla? Maadotusko? Missä?
Asia ei ole tietenkään akuutti, mutta olisihan se hyvä saada ennen talvea kuntoon...
Lasinlämmittimen kun laittaa päälle, radio kuolee (signaali katoaa). Antennihan on toki 156:ssa takalasissa, joten what gives? Ylimmät langat EI lämmitä, se on tarkistettu jo. Myöskin muuten toimii - onko haisua, missä vika voisi olla? Maadotusko? Missä?
Asia ei ole tietenkään akuutti, mutta olisihan se hyvä saada ennen talvea kuntoon...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Johtonippu rikki takaluukun saranan tietämiltä?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
hmm... uudet palat->mäntien paino sisälle-> nestettä kulkee runsainmitoin "väärään" suuntaan->valmiiksi heikossa hapessa oleva pääsylinteri haavoittuu, ehkä paskaisen neste korostaa.SaLexi kirjoitti:No niin, soitin tuonne Kantolan Auto ja MP-huoltoon ja selostin tarkasti vian ja mitkä osat on vaihdettu.
Puhelimen toisessa päässä oltiin sitä mieltä, ettei se noilla oireilla oikeastaan voi olla pääsylinteri, koska jarrupoljin toimii kuitenkin normaalisti (ei mene pohjaan tms.), eikä nestettäkään katoa mistään. Ongelmahan alkoi uusien palojen ja levyjen jälkeen, joten kaveri linjan toisessa päässä oli sitä mieltä, että jarrumännissä on korroosiota ja ne jumittavat.
tää oli tämmänen ajatelma.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mikähän mahtaa olla vikana kun tutun 156 -99 purkaa akun eikä auto lähde ilman boosteria käyntiin?
toinen kyssäri, missä sijaitsee tarkalleen se flektin vastus keulalla? ymmärtääkseni jossain syylärin kulmassa?
toinen kyssäri, missä sijaitsee tarkalleen se flektin vastus keulalla? ymmärtääkseni jossain syylärin kulmassa?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varmista lamput (takakontti, hanskalokero) että sammuvat kaikki. Huono akku tietenkin tyhjää nopeasti... onhan ollu joitakin jälkiasennettuja mankkojakin jotka söivät virtaa paljonkin vaikka on käännetty pois päältä
Vastushan on juuri siinä syylärin muovikehikossa, seuraa vaan paksuja johtoja sieltä flektiltä
Vastushan on juuri siinä syylärin muovikehikossa, seuraa vaan paksuja johtoja sieltä flektiltä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ok, kiitos. tsekataan nuo! akkuja tuohon autoon on kuulemma nyt osteltu useampi mutta ongelma jatkuu, eli ongelma ei ole akku. kyseisellä autolla ajetaan ehkä pari tonnia vuodessa joten ehkä pätkäajo olisi myös osasyyllinen??
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löysällä oleva akunkenkä purkaa myös akun...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ok, tätä en tiennytkään. voiko myös esim paskaisuus vaikuttaa?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietty jos on hapettunut ja kengille "kasvanut parta" , voi tehdä kaikenäköstä...jkk kirjoitti:^ok, tätä en tiennytkään. voiko myös esim paskaisuus vaikuttaa?
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuulostaa kyllä omaan korvaan hieman kaukaa haetulta. Laitetaan nyt ensin nuo männät/satulat, ja jos ongelma edelleen vaivaa, niin sitten pääsylinteri.stoichiometric kirjoitti:hmm... uudet palat->mäntien paino sisälle-> nestettä kulkee runsainmitoin "väärään" suuntaan->valmiiksi heikossa hapessa oleva pääsylinteri haavoittuu, ehkä paskaisen neste korostaa.
tää oli tämmänen ajatelma.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänään havahduin epämääräiseen kilahdukseen kun lähdin huoltoaseman pihasta maantielle kiihdyttämään ikkuna auki niin ainakin 1-2-3 vaihteen vaihdon jälkeen etupäässä selvästi kilahti joku? Ensin meinasin että ajoin kaivonkannen yli mutta toinen ja kolmas kilaus aiheutti enempi harmaita hiuksia..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, hintaluokka tiedossa, EX. Tessussa oli sama vikaFinest kirjoitti:Tuo 70€ oli sitten jarrupääsylinteri, väärinkäsitysten välttämiseksi.Griffith kirjoitti:En ole tutkinut tarkemmin vian syytä, mutta ei koeponnistamalla lähtenyt kompura pyörimään...Finest kirjoitti:^^Ainakaan v6:n ja r4:n kompurat eivät käy keskenään ristiin. Kiinnitys erilainen,eberistä näkee, jos toimii.
Mitä siitä hajosi?
^Ei ainakaan kovin kallis kokeilu enää tuossa vaiheessa, Heikalla ~70€. Oman tilasin Varaosavarikolta, kun oli kiire noin 100€ hintaan.
Voisi soitella Heikalle ja kysellä josko olisi osa hyllyssä. Ja laittaa ostoilmoituksen tänne.
Uusi kompura on useampia satasia..
Koeponnistamalla?
Toimiiko magneettikytkin?
Niin, siis vika tuli ilmi vasta, kun tarkoitus oli täyttää ilmastointi, kompura ja ilmastointi kun toimi hienosti vielä hetki sitten...
Lisätäänkö tuohon erikseen öljyä vai meneekö kaikki öljyt kylmäaineiden mukana? Lähtisiköhän se toimimaan, jos lisäisi öljyä suoraan kompuraan ja vasta sitten kokeilisi täyttöä...
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edelleen tuo saamarin punainen valo turvatyynyistä. Sain sen jo siihen tileen, että jäi se keltainen vain muutaman kerran vilkkumaan ja sitten sammuivat, mutta sitten taas palattiin siihen, että punainen jää palamaan.
Täytyy iskeä vikakoodinlukija kiinni. Jos saisi paikallistettua paremmin...
Täytyy iskeä vikakoodinlukija kiinni. Jos saisi paikallistettua paremmin...
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niinku olis renkaan runko pettänyt, minkäs merkkiset nuot renkaat ? Ja uudethan ne oli ?Pujazuba kirjoitti:Alla oli 225/45 R17 talvi ja tilalle tuli autolle oikeankokoiset 215/45 R17 kitkat.
Käyttäytyminen tuntuu hieman huonolta iskunvaimentimelta.
EDIT: Kyllä paineet olen säätänyt.
Viimeinen ilmiö on että jarruttaessa vetää oikealle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä uudet! Tuli kiireellä ostettua kun oli la, auton alla vararengas ja tulevana viikkona olin kuskina tytöille kaupunkiretkellä.
Merkki on Petlas eli roskaa! Nyt vasta huomaan rengasarvosteluista että epävakaa sivuttaisliike on ollut muillakin ilmiönä näillä renkailla.
Se on vaan niin paha et on vaikeaa uskoa sen olevan renkaan ominaisuus. Esim maantienopeuksilla ratilla hätäliikkeen teko saa auton tuntumaan löysältä hernekeitolta!
http://www.tyretest.com/wintercar_tyres ... index.html
EDIT: Kulmien säätö on ehdottomasti paikallaan eikä se voi kun parantaa ajotuntumaa. Mutta asian ollessa niin vakavantuntuinen olisi hyvä tietää jos joku osa on loppuun kulunut ja pitää vaihtaa ennen kuin säätelee kulmia vanhoilla kuluneilla osilla!
Merkki on Petlas eli roskaa! Nyt vasta huomaan rengasarvosteluista että epävakaa sivuttaisliike on ollut muillakin ilmiönä näillä renkailla.
Se on vaan niin paha et on vaikeaa uskoa sen olevan renkaan ominaisuus. Esim maantienopeuksilla ratilla hätäliikkeen teko saa auton tuntumaan löysältä hernekeitolta!
http://www.tyretest.com/wintercar_tyres ... index.html
EDIT: Kulmien säätö on ehdottomasti paikallaan eikä se voi kun parantaa ajotuntumaa. Mutta asian ollessa niin vakavantuntuinen olisi hyvä tietää jos joku osa on loppuun kulunut ja pitää vaihtaa ennen kuin säätelee kulmia vanhoilla kuluneilla osilla!
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Touko 2013, 16:47
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS-00
- Paikkakunta: lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ominaisuus tuli renkaiden vaihdon jälkeen. On syy melko varmasti renkaissa. Ite tässä vuosien mittaan todennut, että helpoin tapa pilata auton ajo ominaisuudet on tehdä se paskoilla renkailla...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täh, kulkeeko muka berlinassa takaluukun saranan kautta tuonne...? Ainakin edellisessä muistelen nähneeni johtojen menevän ihan helmoja pitkin maton alla? No, jos tuolla ne voi olla niin pitääpi vilkasta - tosin kaikki muut sähköt toimii hyvin, mitä päässyt testaamaan... On vaan mielikuva, että tuo on nimenomaa joku tyyppivika ja ns. "helppo fiksi", jos johdot ei ole poikki. Ihmetellään...Albertolli kirjoitti:^Johtonippu rikki takaluukun saranan tietämiltä?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vai tekee petlas oikein ha-renkaitakin Koetas vaihtaa etupyörien puolta, jos noissa ei ole pyörimissuuntaa määritetty. Kuinkapaljon painetta ? 2.6bar ?Pujazuba kirjoitti:Merkki on Petlas eli roskaa! Nyt vasta huomaan rengasarvosteluista että epävakaa sivuttaisliike on ollut muillakin ilmiönä näillä renkailla. Se on vaan niin paha et on vaikeaa uskoa sen olevan renkaan ominaisuus. Esim maantienopeuksilla ratilla hätäliikkeen teko saa auton tuntumaan löysältä hernekeitolta! Kulmien säätö on ehdottomasti paikallaan eikä se voi kun parantaa ajotuntumaa. Mutta asian ollessa niin vakavantuntuinen olisi hyvä tietää jos joku osa on loppuun kulunut ja pitää vaihtaa ennen kuin säätelee kulmia vanhoilla kuluneilla osilla!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen etsinyt sitä pyörimissuuntaa mutten näe mitään merkintää. Ainoa merkintä on 'ulkopuoli' kirjoitus. Tuo vaihto on hyvä idea! Kiitos.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sehän on pyörimis suunta, tavallaan. Eli kun se puoli on ulospäin pyörii rengas oikeaan suuntaan.
Life is too short to drive boring cars.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^voiko se väärään suuntaan pyöriäkään?
Yleensä on pyörimissuunta tai ulkolaita merkattu renkaaseen.
Yleensä on pyörimissuunta tai ulkolaita merkattu renkaaseen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt se temput teki. Eli ilmastointi lakkasi heräämästä. Ajoin kerava-helsinki-välin ilman ongelmia ja puhalsi kivasti viileetä.
Helsingissä sitten tein semmoisen n. 500metrin siirron, jolloinka ilmastointi pelitti myös OK.
Puolisen tuntia tuosta lähdimme kohti kotia. Ihmettelin heti, kun auto nyki tasakaasulla. Ilmastoinnin sammuttamalla nykiminen katosi.
Ajoin Keravalle ilman ilmastointia ja parkkipaikalle sitten ihmettelemään. Konepelti auki ja A/C päälle. Kompura naksahtaa, pyörähtää, naksahtaa ja tippuu pois pelistä. Tätä toistuu. Hetken kun jaksaa katsella, hyrähtää se täysillä käyntiin ehkä 30sekunniksi - minkä jälkeen kytkin naksahtaa ja kompura pysähtyy. Sitten sama ruljanssi uudestaan. Missä voisi olla vika? Onko tuo ongelma juurikin siitä magneettikytkimestä? Ekana tuli mieleen, että olisi putki poikki kun kompuran sammumisesta kuului aina sellainen "suhahdus"-tyylinen naksahdusääni, mutta se lienee johtuu siitä kun kompura "tiputetaan" pois rattailta (vai mikä tuo tekniikka nyt onkaan)?
Viikko sitten ilmastoinnille tehtiin tyhjennys/täyttöhuolto, jossa kylmäainetta poistettiin 405g ja öljyä 5g, tilalle laitettiin 650g ja 10g + 5g väriainetta.
Helsingissä sitten tein semmoisen n. 500metrin siirron, jolloinka ilmastointi pelitti myös OK.
Puolisen tuntia tuosta lähdimme kohti kotia. Ihmettelin heti, kun auto nyki tasakaasulla. Ilmastoinnin sammuttamalla nykiminen katosi.
Ajoin Keravalle ilman ilmastointia ja parkkipaikalle sitten ihmettelemään. Konepelti auki ja A/C päälle. Kompura naksahtaa, pyörähtää, naksahtaa ja tippuu pois pelistä. Tätä toistuu. Hetken kun jaksaa katsella, hyrähtää se täysillä käyntiin ehkä 30sekunniksi - minkä jälkeen kytkin naksahtaa ja kompura pysähtyy. Sitten sama ruljanssi uudestaan. Missä voisi olla vika? Onko tuo ongelma juurikin siitä magneettikytkimestä? Ekana tuli mieleen, että olisi putki poikki kun kompuran sammumisesta kuului aina sellainen "suhahdus"-tyylinen naksahdusääni, mutta se lienee johtuu siitä kun kompura "tiputetaan" pois rattailta (vai mikä tuo tekniikka nyt onkaan)?
Viikko sitten ilmastoinnille tehtiin tyhjennys/täyttöhuolto, jossa kylmäainetta poistettiin 405g ja öljyä 5g, tilalle laitettiin 650g ja 10g + 5g väriainetta.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^onkos boseliftissä vielä tuo suurempi kylmäainemäärä, kuuluiskohan sinne kuitenkin se reilu 500g. Pieni vajaus ei haittaa mitään , mutta ylitäyttö on perseestä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Tuo toimi kuitenkin puolitoistaviikkoa noprob... Mutta onko ylitäytön merkit tuossa? Jos näin niin maanantaina sitten Vianorille... Toki nyt oli myös eka kunnon oikea hellepäivä, maantietä ja kaupunkia, joten nythän ne ongelmat nimenomaa tulisikin näkyä. Eli summa summarum: onko muita todennäköisiä ongelmapaikkoja, kuin ylitäyttö? Ja ei, en tiedä kirveelläkään täyttömääriä - foorumilta etsiskelin ja sain kaikkea välillä 550 - 700 (!) grammaa täyttömääräksi, enkä tietenkään älynnyt kahtoa mihin autoon mikäkin oli.
Tuo toimi kuitenkin puolitoistaviikkoa noprob... Mutta onko ylitäytön merkit tuossa? Jos näin niin maanantaina sitten Vianorille... Toki nyt oli myös eka kunnon oikea hellepäivä, maantietä ja kaupunkia, joten nythän ne ongelmat nimenomaa tulisikin näkyä. Eli summa summarum: onko muita todennäköisiä ongelmapaikkoja, kuin ylitäyttö? Ja ei, en tiedä kirveelläkään täyttömääriä - foorumilta etsiskelin ja sain kaikkea välillä 550 - 700 (!) grammaa täyttömääräksi, enkä tietenkään älynnyt kahtoa mihin autoon mikäkin oli.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos!
Hetkonen, öljyä 130g? Tuleeko alipainetyhjennyksellä kaikki öljyt pois, vai jääkö sitä laitteeseen? Sitä kun lisättiin hulppeat 10g, kun 5g tuli pois...
Hetkonen, öljyä 130g? Tuleeko alipainetyhjennyksellä kaikki öljyt pois, vai jääkö sitä laitteeseen? Sitä kun lisättiin hulppeat 10g, kun 5g tuli pois...