Vaan mitä vielä! Virrat kun laittoi päälle niin ajoneston valo jäi palamaan ja V-käyrä lähti jyrkkään nousuun

1) Alkuperäinen rele: Ajoneston valo palaa, ruiskun valo ei, kone pyörittää hyvin, mutta ei edes lupaa.
2) Tarvikerele: Ajoneston valo sammuu, ruiskun valo jää palamaan ja kone lupailee mutta ei pysy käynnissä.
Huomasin releitä tarkemmin tutkiessani, että kytkentäkaaviot ei olekaan ihan samanlaiset. Alkuperäisessä Bosch-releessä (03 32 014 112) näyttää olevan diodi sarjassa liittimessä 86. Tarvikereleessä on sen sijaan diodi rinnan kelan kanssa liittimissä 85 ja 86.
Pääreleen molemmin puolin olevat bensapumpun ja (ilmeisesti) ilmamäärämittarin releet ovat tyyppiä Bosch 03 32 014 113 ja eroavat pääreleestä siten, että niissä ei ole tuota em. diodia.
Mietin tässä, että hajoitinkohan jotain käyttämällä vääränlaista relettä vai olisiko tuo alkuperäinen päärele vain sattunut menemään rikki renkatessa, vai voiko ajonesto palaa jostain muusta syystä... Onko kukaan kokeillut käyttää tuossa normaalia viisinapaista relettä vai saattaako ECU tykätä kyttyrää? Pikaisella googlauksella ei alkuperäisen kaltaista relettä silmiini sattunut.