Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 2010
^aika loogista kuulostaa. Olen antanut itselleni kertoa (esson baarissa?), että nurkka/ruuhkapyöritystä pakkasella = öljyn sekaan kertyy reilusti kondenssivettä. Kun sitten lähtee kerran vetäisemään pitemmän lenkin moottoritielle, vedet haihtuu -> ölpän määrä vähenee yllättävästi. Tuo jopa tuntui pitävän paikkansa...
Ja nykyautojen sovellus samasta on siis tämä röörit tukkoon.
Oma kondenssivesien tuuletuslenkki on tulossa huomenna. Onneksi ei tarvinnut lähteäkään viikko sitten, kun taulussa oli -25 ... olisi ainakin ollut pientä jännitystä ilmassa juuri tästä syystä.
Ja nykyautojen sovellus samasta on siis tämä röörit tukkoon.
Oma kondenssivesien tuuletuslenkki on tulossa huomenna. Onneksi ei tarvinnut lähteäkään viikko sitten, kun taulussa oli -25 ... olisi ainakin ollut pientä jännitystä ilmassa juuri tästä syystä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 2010
Eipä sitä hätää ole niin kauan, kun konetiellä olet ja kone laulaa. Mutta sitten kun pysähdyt keskipitkän lenkin jälkeen, voi ongelmia tulla. Kun tarpeeksi pitkän lenkin vetää niin, että kone kuumenee tarpeeksi ja huohotinkin sulaa ja vedet/moskat liikahtavat pois, no hätä. Ehkä.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 2010
Giuliettasta esiteltiin Genevessä Veloce-malli tai vastaava. Onko tullut kuvia tai infoa vastaan, että joko autoon olisi sen myötä saatavissa sivuttaistuella varustetut penkit?
Re: Giulietta 2010
Veloce näyttää olevan samaa ihme nimi/varustelu kikkailua kuin mitä MiTon kanssa on jo pitkään ollut ties minkä SBK yms. versioiden kanssa.
http://www.topspeed.com/cars/alfa-romeo ... 48423.html
http://www.topspeed.com/cars/alfa-romeo ... 48423.html
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Re: Giulietta 2010
Ja istuinosan kaltevuussäätö !155156 kirjoitti:Giuliettasta esiteltiin Genevessä Veloce-malli tai vastaava. Onko tullut kuvia tai infoa vastaan, että joko autoon olisi sen myötä saatavissa sivuttaistuella varustetut penkit?
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 2010
Ihme touhua. GT:n jälkeen uusia Alfa Romeoita ei ole saanut kunnon penkeillä, 159 Ti -versio pois lukien.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 2010
^^ jakkarat ovat tosiaan Giuliettan huonoin puoli. Luontevin ajoasento syntyy penkki mahdollisimman alhaalla, mutta tällöin on 176 cm hongankolistajallakin ilmaa reisien alla.
Kävin omaankin autooni hakemassa päivityksen moottoriohjaukseen eikä enää vajaalämpöisen koneen kanssa tarvi survoa koipea konehuoneeseen, että pääsee edes liikkeelle.
Lisäksi rutisin ilmastointilaitteesta, joka tykkää huudattaa puhallinta täysillä, kun moottori on vielä kylmä eikä lämppäristä kuitenkaan lämpöä irtoa. Ilmastoinninkin softa päivitettiin, mutta toiminta muuttui kehnosta täydelliseksi sekoiluksi. Tuttuu tapaan automaatti alkaa puhaltimen huudattamisen täysillä minuutti startin jälkeen, muttei enää laske puhallinnopeutta alle puolitehon (4/8) edes auton lämmettyä. Ja paras hupi alkaa, kun S&S sammuttaa moottorin. Aikaisemmin automaatti älysi sentään tiputtaa puhalluksen minimille (=syy siihen, miksi automatiikkaa kannatti käyttää). Nyt teho tippuu alkuun yhdellä pykälällä (4/8 -> 3/8), mutta tehokas puhallus jäähdyttää lämppärin kennossa seisovan veden hetkessä -> puhallusilman lämpötila alkaa laskea, minkä "fiksu" automatiikka paikkaa lisäämällä puhallusnopeutta, aina tappiin asti, kuten arvata saattoi. Toki puhaltimen huudatus vie niin paljon sähköä, että S&S saattaa pistää koneen ennen aikojaan käyntiin....
Kävin omaankin autooni hakemassa päivityksen moottoriohjaukseen eikä enää vajaalämpöisen koneen kanssa tarvi survoa koipea konehuoneeseen, että pääsee edes liikkeelle.
Lisäksi rutisin ilmastointilaitteesta, joka tykkää huudattaa puhallinta täysillä, kun moottori on vielä kylmä eikä lämppäristä kuitenkaan lämpöä irtoa. Ilmastoinninkin softa päivitettiin, mutta toiminta muuttui kehnosta täydelliseksi sekoiluksi. Tuttuu tapaan automaatti alkaa puhaltimen huudattamisen täysillä minuutti startin jälkeen, muttei enää laske puhallinnopeutta alle puolitehon (4/8) edes auton lämmettyä. Ja paras hupi alkaa, kun S&S sammuttaa moottorin. Aikaisemmin automaatti älysi sentään tiputtaa puhalluksen minimille (=syy siihen, miksi automatiikkaa kannatti käyttää). Nyt teho tippuu alkuun yhdellä pykälällä (4/8 -> 3/8), mutta tehokas puhallus jäähdyttää lämppärin kennossa seisovan veden hetkessä -> puhallusilman lämpötila alkaa laskea, minkä "fiksu" automatiikka paikkaa lisäämällä puhallusnopeutta, aina tappiin asti, kuten arvata saattoi. Toki puhaltimen huudatus vie niin paljon sähköä, että S&S saattaa pistää koneen ennen aikojaan käyntiin....
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: Giulietta 2010
Tuosta ilmastointi/lämmityslaitteesta..
Mä oon toiminut tuon kanssa niin, että kun käynnistän auton niin mä sammutan koko härpäkkeen. Laitan sen sitten vasta päälle, kun moottorin lämpö on saavuttanut 90-astetta. Pysyy suht rauhallisena. Mulla kun ei mitään lohkolämmitintä / webastoa ole, niin liekö tuo myös se syy miksi on kovillakin pakkasilla kestänyt moottoritieajoa jäätymättä (täällä on raportoitu myös hyytymisistä, nykimistä ja mittariston valoshowsta).
Toki mulle myös vaihdettiin ilmastointilaitteen lämpötila-anturi ulkolämpötilamittarin vaihdon yhteydessä. Voi toki johtua siitäkin.
Mä oon toiminut tuon kanssa niin, että kun käynnistän auton niin mä sammutan koko härpäkkeen. Laitan sen sitten vasta päälle, kun moottorin lämpö on saavuttanut 90-astetta. Pysyy suht rauhallisena. Mulla kun ei mitään lohkolämmitintä / webastoa ole, niin liekö tuo myös se syy miksi on kovillakin pakkasilla kestänyt moottoritieajoa jäätymättä (täällä on raportoitu myös hyytymisistä, nykimistä ja mittariston valoshowsta).
Toki mulle myös vaihdettiin ilmastointilaitteen lämpötila-anturi ulkolämpötilamittarin vaihdon yhteydessä. Voi toki johtua siitäkin.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 2010
^pahinta oikuttelu kaasuun reagoinnin kanssa on ollut 0...+5 haarukassa. Tosin lämmitystä käyttämällä ongelman on saanut laajennettua aina -10 °C pakkasille saakka, mutta tästä voikin päätellä, ettei perussyy ole lämmitin - se vain nostaa moottorin lämpötilan tuolle hankalalle alueelle.
On kyllä melkoinen "automaatti" ilmastointi, kun sitä pitää vehkeen toimiessa "hyvin" rämpätä päälle ja pois. Eikä näin taivasalla autoaan seisottavalle ole mikään vaihtoehto a) jättää esilämmitys käyttämättä (ei kiinnosta käyttää 10 min jään riipimiseen laseista) b) ikkunat pyrkivät vetämään huuruun välittömästi liikkeelle lähdön jälkeen, kelistä riippuen sisältä tai ulkoa, jos tuulilasille ei saa yhtään lämpöä.
Automaatti ymmärtää alkuun puhaltaa lämpöä minimiteholla tuulilasille, mikä yleensä riittää em. ongelmat hoitamaan. Ylipäätään puhalluksen pitäisi aina olla sitä hiljaisemmalla, mitä kylmempää jäähdytysneste on, jotta ilma kerkiäisi yhtään lämpiämään kennossa. Bravon automatiikka sentään pelasi tämän suuntaisesti eli vehje käytti minimitehoa, kunnes jäähdytysnesteen lämpötila saavutti +50. Giuliettan logiikka on täysin nurinkurinen - mitä kylmempää jäähdytysneste on, sitä suuremmalla teholla puhallin huutaa = ilma ei kerkiä lämpiämään kennossa, mutta moottorista ryövätään maksimaalinen lämpömäärä (lämpenemistä hidastetaan / saadaan jopa lämpötila laskemaan auton seistessä paikallaan). Suunnittelija vaihtanut firmaa ja tehnyt pienen tj-jäynän lähtiessään?
On kyllä melkoinen "automaatti" ilmastointi, kun sitä pitää vehkeen toimiessa "hyvin" rämpätä päälle ja pois. Eikä näin taivasalla autoaan seisottavalle ole mikään vaihtoehto a) jättää esilämmitys käyttämättä (ei kiinnosta käyttää 10 min jään riipimiseen laseista) b) ikkunat pyrkivät vetämään huuruun välittömästi liikkeelle lähdön jälkeen, kelistä riippuen sisältä tai ulkoa, jos tuulilasille ei saa yhtään lämpöä.
Automaatti ymmärtää alkuun puhaltaa lämpöä minimiteholla tuulilasille, mikä yleensä riittää em. ongelmat hoitamaan. Ylipäätään puhalluksen pitäisi aina olla sitä hiljaisemmalla, mitä kylmempää jäähdytysneste on, jotta ilma kerkiäisi yhtään lämpiämään kennossa. Bravon automatiikka sentään pelasi tämän suuntaisesti eli vehje käytti minimitehoa, kunnes jäähdytysnesteen lämpötila saavutti +50. Giuliettan logiikka on täysin nurinkurinen - mitä kylmempää jäähdytysneste on, sitä suuremmalla teholla puhallin huutaa = ilma ei kerkiä lämpiämään kennossa, mutta moottorista ryövätään maksimaalinen lämpömäärä (lämpenemistä hidastetaan / saadaan jopa lämpötila laskemaan auton seistessä paikallaan). Suunnittelija vaihtanut firmaa ja tehnyt pienen tj-jäynän lähtiessään?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 2010
Onko sitä automaattia pakko käyttä, meinaan että eikö Giuliettan systeemi anna säätä puhalluksen tehoa ja suuntausta itse?
Re: Giulietta 2010
Samoin 156:n boselift ilmastointi. Hyvin pelaa pakkasillakin. Käynnistyessä tuuletin on miniminopeudessa ja suuntana tuulilasi. Moottoin lämmön saavuttaessa mittarin mukaan 50 C (todellisuudessa 60) niin suuntaus palautuu aiemmin säädettyyn tilaan.insinörtti kirjoitti:Bravon automatiikka sentään pelasi tämän suuntaisesti eli vehje käytti minimitehoa, kunnes jäähdytysnesteen lämpötila saavutti +50.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 2010
No eihän automatiikka pakko ole käyttää. Vastaavasti voi tihkupyyhinnän korvata nykimällä kertapyyhkäisyä päälle 5 s välein…155156 kirjoitti:Onko sitä automaattia pakko käyttä, meinaan että eikö Giuliettan systeemi anna säätä puhalluksen tehoa ja suuntausta itse?
Giuliettasta vaan uupuu myös Pujazuban mainitseman ylöslämmitysautomatiikka, joka tilapäisesti ohittaa käsisäädöt. Eli jos automatiikka ei pelaa/sen ohittaa, pitää säätöjä vatkata käsipelillä, pariinkin otteeseen, joka kylmäkäynnistyksen jälkeen. Kuten on pitänytkin, alusta alkaen. Päivityksen jälkeen pitäisi ajaa koko ajan käsi puhallinnopeuden nupissa kiinni, jos haluaa käyttää sammutusautomatiikkaa.
Puhallussuunta sentään säätyy automaattisesti. Toistaiseksi.
P.V. hyvään automaattiin ei tarvitse koskea muutoin kuin vaatetuksen määrän muuttuessa (lämpötilapyyntöä ylös/alas sen mukaan).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 2010
Varasin Giuliettaan 60tkm huoltoaikaa. Samassa yhteydessä korjaamo katsoi, että Giuliettaan on olemassa kaksi huoltotiedotetta. Ensimmäinen on huono ajettavuus kylmänä, eli siis ECU päivitys, minkä useampi täällä on jo teettänyt. Toinen koskee takalasin pesintä. Joku osa putkistosta halkeaa sillä seurauksella, että pesunesteet tulee ohjaamoon. Tähän oli saatavilla korjaussarja huoltotiedotteessa mainitulla koodilla. Pyysin tekemään tämän homman alta pois. Parempi laittaa ennakkoon kuntoon, niin ei tarvi siivota nesteitä ohjaamosta. Pahin tietenni jos putki menee katossa, niin sitten kattoverhoilu menee pilalle.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 2010
No sillä kysyin, koska omassa 156 V6 on myös valittavissa automaattinen puhalluksen säätö, mutta en koskaan käytä sitä. Puhallin yleensä aina kohdassa 2 ja lämmönsäätö välillä 21-24, kesällä hieman viileämmälle. Toimii.insinörtti kirjoitti: No eihän automatiikka pakko ole käyttää. Vastaavasti voi tihkupyyhinnän korvata nykimällä kertapyyhkäisyä päälle 5 s välein…
BTW... vastauksesi näsäviisas lopetus muistutti miksi tulee nykyään enää harvoin kirjoitettua tänne mitään.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 2010
^ tarkoitukseni ei ollut loukata. Kuvittelin vain, ettei sinulla olek kokemusta näistä automaageista.
Sinulla vehje toimii kuten pitääkin. Bravossa ja Giuliettassa oli ongelmana, ettei hukkalämpöä syntynyt ylenpalttisesti, joten alkuun piti tinkiä puhallinnopeudesta, jotta moottorin sai ylipäätään lämpenemään. Bravo teki tämän automaattisesti ja jopa käsisäädöt tilapäisesti ohittaen, joten siinä pysty käyttämään tuota samaa tyyliä eli säädetään passeli nopeus ja sitten ei härveliin tarvinnut päiviin/viikkoihin koskea. Giulietta ei osannut ja nyt päivitys sössi yhteispelin sammutusautomatiikankin kanssa. No, ei tämä päivitys kyllä mitään maksanutkaan.
Tuota moottoriohjauksen päivitystä sen sijaan voi lämpimästi suositella. Nyt kulkee Nysväysmoodissa yhtä ripeästi kuin ennen Dynamicilla, mutta auto ei nostele turhaan kierroksia 5000 asti.
Sinulla vehje toimii kuten pitääkin. Bravossa ja Giuliettassa oli ongelmana, ettei hukkalämpöä syntynyt ylenpalttisesti, joten alkuun piti tinkiä puhallinnopeudesta, jotta moottorin sai ylipäätään lämpenemään. Bravo teki tämän automaattisesti ja jopa käsisäädöt tilapäisesti ohittaen, joten siinä pysty käyttämään tuota samaa tyyliä eli säädetään passeli nopeus ja sitten ei härveliin tarvinnut päiviin/viikkoihin koskea. Giulietta ei osannut ja nyt päivitys sössi yhteispelin sammutusautomatiikankin kanssa. No, ei tämä päivitys kyllä mitään maksanutkaan.
Tuota moottoriohjauksen päivitystä sen sijaan voi lämpimästi suositella. Nyt kulkee Nysväysmoodissa yhtä ripeästi kuin ennen Dynamicilla, mutta auto ei nostele turhaan kierroksia 5000 asti.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Giulietta 2010
Jaahas, on tässä meikäläisen Giuliettassa näköjään jotain hyvääkin Eli ilmastoinnin toiminta on parasta mitä on omistamissani kulkineissa tullut vastaan. Talvella ja kesällä olen lämmöt pitänyt siinä 20 asteen tuntumassa automaattiasennossa eikä ongelmia ole ollut. Kesällä pöhisee auton kylmäksi mukavan nopeasti ja talvella kovempi puhallus alkaa vasta kun moottori lämpenee. Todella huoletonta toimintaa eikä ole tarvinnut säätöihin juuri koskea.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 2010
Ihan tosi? Siis auto odottelee pitempään kuin 1 min ennen kuin alkaa puhisemaan isolla teholla? Eikä ruuvaa puhallusta ihan tappiin?
Minulla toiminta on ollut aina niin älytöntä, että olisin jopa voinut kuvitella vehkeen olevan rikki/sekaisin ellei kevättalvella 2012 koeajamani yksilö olisi toiminut ihan samalla tavalla.
Minulla toiminta on ollut aina niin älytöntä, että olisin jopa voinut kuvitella vehkeen olevan rikki/sekaisin ellei kevättalvella 2012 koeajamani yksilö olisi toiminut ihan samalla tavalla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 2010
Tuo maksimi puhallus kylmällä koneella on tuttua myös omassa autossa. Ajelin lähes koko talven manuaalilla puhallus 3/8 ja suuntaus tuulilasille ja jaloille. 156:ssa ilmastointilaite näyttää mihin puhalletaan myös automaatilla mutta Giulietassa ei, se tuntuu puutteelta. Muutoin ihan mainio laite.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Giulietta 2010
Näin on. Tänään piti ihan ihmetellä tarkemmin mitä tuo tekee ja homma meni siis niin, että kun kylmiltään käynnistää, odottelee hetken ja lähtee liikkeelle niin 4-5 minuutin ajelun jälkeen automatiikka alkaa vähitellen nostaa puhallustehoa.insinörtti kirjoitti:Ihan tosi? Siis auto odottelee pitempään kuin 1 min ennen kuin alkaa puhisemaan isolla teholla? Eikä ruuvaa puhallusta ihan tappiin?
Minulla toiminta on ollut aina niin älytöntä, että olisin jopa voinut kuvitella vehkeen olevan rikki/sekaisin ellei kevättalvella 2012 koeajamani yksilö olisi toiminut ihan samalla tavalla.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 2010
Mites Giulietan omistajat joilla on kokemusta 159:sta, miten vertaisitte näitä toisiinsa? Tuli tuossa talvella vaihdettua tuohon Golfiin niin vaikka se onkin kiva ajaa ja kulkua riittää niin vähän kylmäksi on jättänyt (muutenkin kuin lämmityslaitteen tehon puolesta). Jos tässä kuitenkin ihan puolitosissaan miettis paluuta A-luokkaan. Ainakin oma 159 oli todella tukeva peli, pieni epäonni naapuruston suhteen ja jakoketjuhuolet vähän painoivat mieltä matalaksi mut olihan se vaan *hieno*!
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Giulietta 2010
No onhan se kyllä todettava että 159 on kaikin puolin laadukkaamman tuntuinen auto kuin Giulietta. Sanotaan nyt vaikka niin, että Giulietta on vähän kuin Golf mutta paljon enemmän luonnetta, niin hyvässä kuin pahassa Giuliettan parhaat puolet tulevat oikeastaan esiin kesällä mutkaisella hyväpintaisella tiellä, muuten se on aika normaali nykyauto, paitsi ulkonäöltään. 156 kuutoskoneella voittaa 159:n ja Giuliettan mennen tullen.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Giulietta 2010
Giuliettan laadusta tulee mieleen taas yksi asia tältä päivältä. Taisin täällä joskus asiasta muille vittuillakin, mutta osui nyt omaan nilkkaan. Tänään lähti nimittäin vaihdekepistä se päällimmäinen muovikuppi irti. En ymmärrä. Hävettää ja harmittaa
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 2010
Mulla on nyt ollut Giulietta melko tarkaan neljä kuukautta kahden 159:n jälkeen ja olen ollut ihan tyytyväinen. Ihan mahtava auto on tämäkin vaikkei se ulkonäöllisesti ja ajoltaan oikein 159:lle pärjää. Eniten Giulietassa mua häiritsee sähköinen ohjaus, kun se on aika tunnoton, mutta niitähän ne alkaa kaikissa olemaan eikä paluuta vanhaan taida olla. Se täytyy sanoa, että Alfa on kuitenkin saanut rakennettua siitä aika hyvän, ainakin se toimii ihan portaattomasti toisin kuin olen kuullut siinä toisessa A:lla alkavassa nelikirjaimisesssa. Lämmöt on riittänyt ihan hyvin ja lämmitys muutenkin toiminut, automaatilla se on koko ajan eikä siihen tarvitse juuri koskea, en tiedä onko se MultiAirissa sitten jotenkin erilainen vai tuleeko siinä vielä vähemmän lämpöä annettavaksi lämmitykseen kuin dieselissä, kun tuossa aikaisemmin on ollut aika kriittistä kommenttia sen toiminnasta.Jonesi kirjoitti:Mites Giulietan omistajat joilla on kokemusta 159:sta, miten vertaisitte näitä toisiinsa? Tuli tuossa talvella vaihdettua tuohon Golfiin niin vaikka se onkin kiva ajaa ja kulkua riittää niin vähän kylmäksi on jättänyt (muutenkin kuin lämmityslaitteen tehon puolesta). Jos tässä kuitenkin ihan puolitosissaan miettis paluuta A-luokkaan. Ainakin oma 159 oli todella tukeva peli, pieni epäonni naapuruston suhteen ja jakoketjuhuolet vähän painoivat mieltä matalaksi mut olihan se vaan *hieno*!
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 2010
Niin olihan se 159 luokkaa korkeammalla Giuliettaan verrattuna, pitää vaan lähteä itse kokeilemaan miltä Giulietta tuntuu kun ulkonäkö ainakin toimii niin sisältä kuin ulkoa kunhan autosta löytyy joku sport packeista.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Giulietta 2010
Tuli tänään ihmeteltyä 46tkm ajettua 2.0dieseliä josta oli kytkin loppu
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Giulietta 2010
Ihmettelitkö myös kuljettajan ajotyyliä. toinen valittaa, että eturenkaat kuluu nopeasti (niin ne tekee, kun aina lähtee renkaat sutien) kolmas ihmettelee kun kytkin ei kestä 50tkm kun vetää hevoskärryä ympäri suomea ja neljäs äimän käkenä miten 86tkm loppuu kytkin kun aina on kierrokset 2000 kun liikkeelle lähtiessä ruvetaan pikkuhiljaa nostamaan kytkintä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 09 Tammi 2011, 19:29
- Car(s): Giulietta MultiAir 2011
- Paikkakunta: Helsinki
Giulietan huolto
Edessä ensimmäinen päähuolto (2v./30.000km) joka tulee täyteen nimenomaan tuon aikarajan johdosta, kilsoja on vielä "jäljellä". Autokeskuksesta suosittelivat ottamaan normaalin huolto-ohjelman (350 euroa) lisäksi jarrujen tarkistushuollon (100 euroa). Onko muille tätä tarjottu ja oletteko täkyyn tarttuneet? Miksi/miksi ei?
-G
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Giulietan huolto
Kannattaa kysyä AK:lta mitä tuohon "tarkistushuoltoon" sisältyy. Palat ja levyt ei pitäisi olla vielä valmiit noilla kilsoilla, joten 100€ kuulostaa aika paljolta perustarkastuksesta. Eikö tuon kuuluisi kuulua normihuoltoon mukaan?Giacomo kirjoitti:Edessä ensimmäinen päähuolto (2v./30.000km) joka tulee täyteen nimenomaan tuon aikarajan johdosta, kilsoja on vielä "jäljellä". Autokeskuksesta suosittelivat ottamaan normaalin huolto-ohjelman (350 euroa) lisäksi jarrujen tarkistushuollon (100 euroa). Onko muille tätä tarjottu ja oletteko täkyyn tarttuneet? Miksi/miksi ei?
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 2010
Omaani teetin juuri tuon saman huollon lisättynä jarruhuollolla.
Jarruhuollossa herkistellään j.satuloiden (-sylinterien) toiminta ja omassani ainakin tosiaan huomasi, että niille myös tehtiin jotakin. Ajoittain joku jarru vähän laahasi (huomasi kun pysähtyi liikennevaloihin) ja se vaiva poistui. Myös poljintuntuma parani, tähän tosin vaikuttaa varmaan enemmän jarrunesteiden vaihto, joka myös kannattaa samalla teettää. Lisähinta pakettina jarruhuolto+jarrunesteen vaihto oli n. 150e. Jarrunesteet pitäisi huolto-ohjelmankin mukaan vaihtaa joka toinen vuosi.
Eli lyhyesti sanottuna suosittelen; levyjarrut jumiintuu jos ei huolla ja kannattaa välillä jarrutella oikein kunnolla täydellä voimalla.
Jarruhuollossa herkistellään j.satuloiden (-sylinterien) toiminta ja omassani ainakin tosiaan huomasi, että niille myös tehtiin jotakin. Ajoittain joku jarru vähän laahasi (huomasi kun pysähtyi liikennevaloihin) ja se vaiva poistui. Myös poljintuntuma parani, tähän tosin vaikuttaa varmaan enemmän jarrunesteiden vaihto, joka myös kannattaa samalla teettää. Lisähinta pakettina jarruhuolto+jarrunesteen vaihto oli n. 150e. Jarrunesteet pitäisi huolto-ohjelmankin mukaan vaihtaa joka toinen vuosi.
Eli lyhyesti sanottuna suosittelen; levyjarrut jumiintuu jos ei huolla ja kannattaa välillä jarrutella oikein kunnolla täydellä voimalla.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 2010
Tämä on nykyisen Alfa Romeo -malliston ongelma: siellä ei ole yhtään mallia (lopetettu 159 mukaan lukien), jonka ottaisin mielummin kuin oman 2001 vuoden 156 2.5 V6 -kinnerin. Haluaisin tykätä Giuliettasta enemmän, mutta kun autoon istuu sisään, niin... se vain ei herätä omistamisen halua.Rauta kirjoitti:156 kuutoskoneella voittaa 159:n ja Giuliettan mennen tullen.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 2010
^En usko että autoissa on niinkään vikaa. Ongelmahan on se, että tulee verrattua mitä se 25000€ auto tarjoaa enemmän kuin se 2500€ auto.
Näin ainakin itselläni.
Näin ainakin itselläni.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Giulietta 2010
Ehkäpä juurikin näin. Onhan nämä nykyautoiksi ihan jees, mutta 156 on sentään vielä ihan oikea alfa jossa on todellakin se tunnepuoli kohdallaan.hagger16 kirjoitti:^En usko että autoissa on niinkään vikaa. Ongelmahan on se, että tulee verrattua mitä se 25000€ auto tarjoaa enemmän kuin se 2500€ auto.
Näin ainakin itselläni.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Giulietta 2010
Jaaa,mielestäni 75 oli viimeinen oikea alfa mutta maut on makuja
molex to sata, lose all your data.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Giulietta 2010
kannattaa noita jarruhuoltoja tehdä, etenkin taakse, pitää palat ja levyt kunnossa, muuten saattaa takajarruissa olla jumiutumaa.
Etenkin kun huoltoväli on pitkä ja uskon, että aika harva niitä pyöriä nostelee ilmaan ja kokeilee onko jumiutumista.
Etenkin kun huoltoväli on pitkä ja uskon, että aika harva niitä pyöriä nostelee ilmaan ja kokeilee onko jumiutumista.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Giulietta 2010
En ihmetellyt, ilmeisesti ajajia on ollut tällä autolla useampia, epäilemättä käytöllä ja ajotyylillä on ollut tähän vaikutuksensa. Mutta yllätti kuitenkin.DaViega kirjoitti:Ihmettelitkö myös kuljettajan ajotyyliä.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 2010
Oikea takarengas. Jarrujen kulumisanturi poikki?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 2010
Giuliettaa myydään Euroopassa jo Collezione mallina, jossa näyttää olevan nahkapenkkiä ja muita herkkuja. Koska lienee Suomessa.Jonesi kirjoitti:Niin olihan se 159 luokkaa korkeammalla Giuliettaan verrattuna, pitää vaan lähteä itse kokeilemaan miltä Giulietta tuntuu kun ulkonäkö ainakin toimii niin sisältä kuin ulkoa kunhan autosta löytyy joku sport packeista.
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Giulietta 2010
Tahtoo kehua myös GT:tä, nykymalleista. Ei huono, vajaan vuoden kokemuksella. Eivätkä ole ´hinnan kiroissa´.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Giulietta 2010
^just niin. Mikä auto tarjoaa niin paljon vastinetta (vähälle) rahalle kuin GT? Mielestäni ei mikään, enkä nyt katso asiaa edes "alfa"-lasit silmilläni.
Giulietta ei vaan minunkaan silmääni miellytä.
Sorry lievä OT.
Giulietta ei vaan minunkaan silmääni miellytä.
Sorry lievä OT.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 2010
Sama homma oli keväällä, kun renkaita vaihdoin. Mulla oli johto poikki samasta kohtaa liittimen juuresta, mutta itse liitin oli vielä kiinni navassa.flapjack kirjoitti:
Oikea takarengas. Jarrujen kulumisanturi poikki?
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Re: Giulietan huolto
Viestistä on jo muutama hetki aikaa, mutta vastataan kuitenkin jos joku meinaa jättää väliin. Omasta 36tkm ajetusta Giulietasta uusittiin juuri takapalat. Jumittaneet ja ainakin toinen takapaloista oli haljennut . Jarruhuolto tehtiin viime syksynä, ajoa minimissään päivittäin 80km, joka suurilta osiltaan moottoritieajoa. Vastaavia ongelmia ei aiemmilla autoilla tässä mittakaavassa olekaan esiintynyt.Giacomo kirjoitti:Edessä ensimmäinen päähuolto (2v./30.000km) joka tulee täyteen nimenomaan tuon aikarajan johdosta, kilsoja on vielä "jäljellä". Autokeskuksesta suosittelivat ottamaan normaalin huolto-ohjelman (350 euroa) lisäksi jarrujen tarkistushuollon (100 euroa). Onko muille tätä tarjottu ja oletteko täkyyn tarttuneet? Miksi/miksi ei?
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 2010
Käytin tuossa koneen muovikuorta irti ja nappasin pari kuvaa aamulla.
Käsittääkseni tuosta päältä kulkee huohottimen toinen putki. Toista putkea vähän ihmettelin jostain syystä ja välissä on kai erotinboksi. Onko noiden suhteen ideoita jos jotain haluaisi katsoa tai tehdä talvea ajatellen?
(Dartin ja 500:n) MA johtokaavioita selaillen päättelin että tämä edestä katsoen takavasemmalla oleva anturi (MAP) olisi se, joka jäätyy. Oikealla on myös toinen paineanturi piilossa, mutta sillä on ehkä joku toinen funktio. Bosch 0281002437 on ilmeisesti käytössä myös monessa sukulaisessa. Onko noista kokemuksia? Muilla merkeillä näyttävät harrastavan puhdistusta ajoittain.
Käsittääkseni tuosta päältä kulkee huohottimen toinen putki. Toista putkea vähän ihmettelin jostain syystä ja välissä on kai erotinboksi. Onko noiden suhteen ideoita jos jotain haluaisi katsoa tai tehdä talvea ajatellen?
(Dartin ja 500:n) MA johtokaavioita selaillen päättelin että tämä edestä katsoen takavasemmalla oleva anturi (MAP) olisi se, joka jäätyy. Oikealla on myös toinen paineanturi piilossa, mutta sillä on ehkä joku toinen funktio. Bosch 0281002437 on ilmeisesti käytössä myös monessa sukulaisessa. Onko noista kokemuksia? Muilla merkeillä näyttävät harrastavan puhdistusta ajoittain.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 2010
Tuossa tuli mieleen että Giuliettan rengastus voisi olla vähän ulompana eli ehkä kaipaisi spacereita. Näyttäisi, että ainakin alfisti.netistä löytyy, mutta pienimmillään 15mm. Onko kukaan laittanut ko spacereita ja onko ihan siis ok ettei ala osua sisälokasuojaan? Ja siis mulla autoissa on Alfan alkuperäiset 18 tuuman vanteet...
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5941.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5941.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 2010
Bluetootti on mennyt jotenkin "rikki". Olen useamman kerran poistanut autosta puhelimen käyttäjätiedot ja datan ja parittanut uudestaan puhelimen. Ei kuitenkaan enää toimi kuten ennen (puhelimet yms ovat samoja kuin ennenkin). Ottaa kyllä yhteyden , mutta ääni yliohjautuu niin ettei saa mitään selvää. Myöskin Alfan naviin ei tule enää auton tiedot vaan koko valikko on harmaana. Saiskohan tuon jotenkin resetoitua tai peräti asennettua uudelleen tms?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
Re: Giulietta 2010
Akulta -kenkä hetkeksi irti?
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 2010
Kokeillaan.hoblaa kirjoitti:Akulta -kenkä hetkeksi irti?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 30 Syys 2012, 15:26
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir 170hv TCT (Alfa Rosso)
Re: Giulietta 2010
Katselin tuossa polttoaineenkulutuksia tarkemmin ja huomasin että honottimen verestämisen ja noiden "päivitysten" jäljiltä kulutus on noussut yli litran satasella. Onko muilla vastaavia havaintoja noiden päivitysten jäljiltä?hosee kirjoitti:Pikku-Juulia vietti päivän huollossa räiskäistyään aiemmin tällä viikolla aamuliikenteessä jouluvalot kojetauluun ja vetojen hävittyä. Uudellenkäynnistys sammutti muut valot, mutta moottorin varoitusvalo (ruiskujärjestelmän merkkivalo) jäi palamaan. Pikahuoltoon jossa todettiin huohottimen olevan jäässä ja että "päivitettävääkin löytyisi".
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 2010
Kyllä se jonkun sulakkeen takana lienee. Fiiattifoorumilla kertoivat joutuneensa alkuun buuttaamaan Blue&Me:n jopa kerran kuukaudessa, kun pariutuminen loppui, ja menetelmä oli juuri sulake X irti.Petteri kirjoitti:Saiskohan tuon jotenkin resetoitua tai peräti asennettua uudelleen tms?
Akun irrotus on vähän raaka, kun samalla taitaa nollaantua moottorinohjaukset, radion kanavat yms.
Tai sitten kokeilet asentaa päivityksen? Onko järjestelmääsi edes päivitetty ikinä?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 2010
No ei oo. Mites se menee? Varmaan olis paikallaan. Kai sen itse voi tehdä kun on tullut noita pc:täkin rustattua(?).insinörtti kirjoitti:Kyllä se jonkun sulakkeen takana lienee. Fiiattifoorumilla kertoivat joutuneensa alkuun buuttaamaan Blue&Me:n jopa kerran kuukaudessa, kun pariutuminen loppui, ja menetelmä oli juuri sulake X irti.Petteri kirjoitti:Saiskohan tuon jotenkin resetoitua tai peräti asennettua uudelleen tms?
Akun irrotus on vähän raaka, kun samalla taitaa nollaantua moottorinohjaukset, radion kanavat yms.
Tai sitten kokeilet asentaa päivityksen? Onko järjestelmääsi edes päivitetty ikinä?
Edit: löysinkin täältä http://www.blueandme.net" onclick="window.open(this.href);return false;. Katotaan onnistuuko.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 2010
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.