
Mutta lupailtiinhan siihen uusia valojakin jo...
Valvoja: Moderators
Feikki ?Jalamari kirjoitti:Feikki. kokoonpanolinjan kavereitten paidan logo paljastaa.
Tuo hiilikuiturunko ja käsityö on pelleilyä. Odotan, että tuotantoversioon saadaan hiilikuitumonokokin tilalle sarjavalmistettu alumiinirunko ja kokoonpano saadaan käsin liimaamisen sijasta roboteilla tehokkaammaksi. SEN jälkeen harkitsen hankkimista hinnat alkaen 49999.- kuten esim BMW z4.insinörtti kirjoitti:Niin, tuostahan sen näkee, miksei massatuotannossa käytetä hiilikuitua. Jotain pyöreitä pyttyjä pystytään vielä kelaamaan hiilikuitunauhasta, mutta noin monimuotoisen kappaleen valmistus on auttamatta käsityötä ja kopan paisto uunissa on kanssa aikalailla nou nou, kun massavalmistuksesta puhutaan. Tavisauton peltien prässäys ja korin hitsaaminen kasaan (pääosin robottien voimin) on paljon nopeampaa ... taitaa olla alle yksi päivä peltirainasta valmiiksi autoksi + niitä aihioitahan on kymmeniä/satoja samanaikaisesti (hieman eri valmiusastein) työn alla.
Nyt on tehty se, mitä voidaan eli käytettävä materiaali leikataan robottileikkurilla ja tarkastusmittaukset tehtään automaattisesti.
Silti, tässä näkyy konseptin nerous. Paukut on laitettu kevyeen, joskin työläästi valmistettavaan koppaan, jolloin voidaan käyttää "kauppakassin" moottoria yms. palikoita. Sen sijaan, että olisi kehitetty hyvin sarjatuotantoon sopiva "panssarivaunun runko" (painoa 1500 kg) ja siihen eksoottinen 400 hv moottori, jolla päästöt 250 g/km, huoltokulkut/varaosahinnat tähtitieteelliset jne.
Me like. Jos vaikka saisivat jotain ratkaisuja vielä sovitettua massatuotantoonkin...
Insinörtti on ihan oikeassa siinä, että on nerokasta käyttää sarjatuotantopalikoita. Saadaan helposti huollettava ja edullinen konsepti SILTÄ OSIN.phnts kirjoitti:^^ Mielipiteesi on totaalisen väärä, ja en sitä myöskään trolliksi usko.
Insinörtin kanssa täysin samoilla linjoilla tästä aiheesta.
Onneksi halvempi, saa nähdä paljonkoV6 kirjoitti:mitäs sen launch edition mallin jälkeen tulevan ns normiversion piti maksaa?
Hitto, että lensi kahvit näppiksellesanctus kirjoitti:....Artikkelissa on mainittu niistä 4C:n osista, jotka on otettu muista Alfan/Fiatin malleista. Yksi tällainen on mm. Fiat 600, josta on otettu lämmitys-, ilmanvaihto- ja ilmaistointilaite...
Fiat 600 (Seicento):Farina kirjoitti:Hitto, että lensi kahvit näppiksellesanctus kirjoitti:....Artikkelissa on mainittu niistä 4C:n osista, jotka on otettu muista Alfan/Fiatin malleista. Yksi tällainen on mm. Fiat 600, josta on otettu lämmitys-, ilmanvaihto- ja ilmaistointilaite...
Pelkkä italialaisuus ei tee mielestäni autosta mielenkiintoista. Tylsä tekniikka yhdistettynä aivan karmeaan "mopoautomainen" designiin ei vaan vetoa. Seicentoa erehtyy helposti luulemaan japanilaiseksi miniautoksi, eikä italialaisen autoteollisuuden helmeksi. Tai kuinka italialainen tuo sitten on, kun kokoonpano oli Puolassa.Tazio kirjoitti:^
Steady on, old chap!
Seicento ankea? Perusteletko vähän??
-Tazio
eikös niitä kaksi oltu myyty Suomeen, jossain luki.Farina kirjoitti:
Jos palataan ketjun aiheeseen 4C:hen, niin yhdelle tutulleni oli tarjottu mahdollisuutta osallistua arvontaan 4C:n Launch Editionin ostamiseksi. Ilmeisesti Suomeen on sitten tulossa joku yksilö, kun pitää arvonta järjestää, että kuka onnellinen sen saa. Hinta on niin rapsakka, että sillä saa hyvän käytetyn Maranellolaisen, joten tuttuni ei ilmeisesti laittanut "vetolappua" vetämään.