164 pensantäyttöputki kuluu puhki!?!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

164 pensantäyttöputki kuluu puhki!?!

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Onkos normaalia kun kuusnepassa tuo vasemman takapyörän kotelossa oleva pensatankin täyttöputki osuu renkaaseen ja tuntuu kohta olevan puhkikulunut..? Tuosta mustan läikän kohdalta tuntuu kuin Blackjäckkikortsua tökkisi eli on melkosen ohueksi päässyt kulumaan -hyvä että ei läpi näy. Mitäs perkelettä tälle osaa tehdä vai pitääkö vaan odottaa kun alkaa tankatessa liru kengänkärjille ruiskimaan...?

Kuva
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Vaihtaahan tuo täytyy ja selvittää, mikä sen oikein ruokailee. Tästä tulee mieleeni 10:n vuoden takainen nolo juttu, kun haukuin paikallisen huoltamon. Äiten unossa oli tuo putki puhki ja ehdin jo syyttää paikallista huoltoasemaa vetisestä bensasta :oops: . Monta kertaa tyhjentelin kaasaria ennenkuin uskoin vian olevan muualla :lol:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Onkos toi ihan normaali jousilla varustettu. Itselläni on 30mm madallettu. renkaina 195/65 15" eikä ongelmia. Muistelisin että jollain toisellakin foorumilaisella oli mennyt putki poikki jonka seurauksena oli saanu puhdistella ruiskusuuttimia hiekkasavimössöstä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mulla raapaisee kanssa aina syvällä käydessä, esim. hidastetöyssystä ajaessa.
Syynä jousen pehmeys, renkailla ei väliä, tekee saman kesä- ja talvirenkailla ja talvikoko on tehtaan 195/60-15 alkup. vanteilla.
Kertaallen paikattu, seuraavaksi vaihtuu koko putki ja jäykemmät jouset 8) .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no tuohon raapimiseen voi vaikuttaa myös vanteiden offset ja renkaiden koko jos ovat vääränlaiset mutta myöskin jousien kuoleutuneisuus joten voivat pohjata vanhuuttaan jo turhan helposti..

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

Laita putken päälle joku ns. vahvistus, niin voit ajella huoletta.
Muistelen lukeneeni kyseisestä ongelmasta aiemminkin täällä tai sitten
jollain muulla palstalla. :roll:
164ts-89 400tkm

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Täällä oli joskus aiemmin juttua asiasta... Ite ainakin liimasin vaan lisää muovia ton ohueksi kuluneen kohda päälle. Eikä mulla ainakaan ole sen "suurempi" rengastus kuin että vakiovanteilla 195/65-15 joten eipä heitä ku profiili vähän alkuperäisestä 195/60-15 koosta. Jottei vaan pohjauskumi sen verran antaisi periksi ajan myötä, että pääsee sit nappaan rengas tonne kiinni... Vai pitäiskö sitä pohjauskumia nimittää ranskalaisittain lisäjouseksi :wink:

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

...voishan sinne myös yrittää sulattaa lisää muovia vaikka sytkärillä :onfire:

Pitänee toteuttaa tuo Alfistin ehdotus ja liimata sinne jotain roiskeläppää ja seurata kulumistilannetta hamaan loppuun saakka. Saattaapi olla että nuo alkuperäiset jouset ovat jo niin venkukulat että pohjaa helposti varsinkin kun aina on kontissa jotain törkyä & supparikotelo...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

Itse juotin kolvilla muovinpalan reiän päälle + epoksit vielä varmistamaan. Oli kulahtanut jo puhki. Renkaat on 205/60/15 ja jouset vakiot.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

sama ongelma oli; hoitui ensihätään paikkaamalla reikä tökötillä, jota käytetään mm. kuivapukujen korjaamiseen ja pistämällä 10mm spacerit. Jouset oli menneet löysiksi kun edellinen omistaja oli vetänyt venetraileria. Sitten kun sain Eibachin prokitin jouset alle, ei enää tarvinnu spacereitakaan. Renkaat 205/55 R16 ja et muistaakseni 35.

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

onko nuo "spacerit" siis noita jousen välikumeja mitä saapi vaikkapa biltemasta (kolme kpl yhdelle jouselle)? Semmosia olen tuumaillut mutta onkos ne edes lailliset ja vaikuttavatko ne ajo-ominaisuuksiin jotenkin hirvittävällä tavalla??? Ois varmaan ihan tarpeen varsinkin kun aika usein tulee ajettua painavalla juormalla... Uusia jousia kun ei kuitenkaan saa ikinä aikaiseksi.
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Spacerit ovat vanteen ja keskiön väliin tulevia kiekkoja. Levittävät vannetta ja ovat laittomia kuten ilmeisesti nuo bilteman kumijousisysteemit, ja varmaan ihan syystäkin.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Kyllä mulla ainakin oli joskus aikanaan suzuki altossa tuollaiset välikumit jousissa kun menin katsastukseen eikä inssi niistä mitään sanonut. Niiden vaikutuksista ajo-ominaisuuksiin en sano mitään kun tuo kaara oli sekä ilman niitä että niiden kanssa ihan yhtä karmea ajettava... :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Vastaa Viestiin