Jakohihnako ??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kaitsu
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Kesä 2003, 19:01
Paikkakunta: Tallinn

Jakohihnako ??

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

Moro,

166 ts 2.0 -02 47 tkm kävi kun traktori aamulla ja kone täristi aivan hirveesti. Sammutin ja lähdin SW'llä duuniin. illalla tarkastin nesteet ja koitin käynnistää siten uudelleen. Startti ehti pyörittää 0,5 s jonka jälkeen tyhjää.... Black OUT. Hetken aikaa ihmettelyä ja uusi yritys ja sama juttu.... pyörii tyhjää! 2 sekuntia riitti ja siihen jäi jotei isompia vaikka so what....

Jakohihnako ja autolla 47 tkm. Olo kun unelmakämppää tekemässä. Sippashan se 147 TM-koeajossa, mutta panee ketuttaan... Soitti DA'han edessä.

Ketjuja kaivaten tuleviin (GM-opeleihin)
t. Kaitsu

:bad-words:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei sen kyllä luulisi tyhjää pyörivän jos hihna on porsinut.

Onkohan TS-koneessakin V6:n tyyliin joku kaksimassavauhtipyörähäkästys? Sellaisen pettäminen voisi ehkä aiheuttaa ensin tärinää ja sitten startin lyömisen tyhjää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Parempi 47tkm ajettu kuin 147tkm, siis sinun kannalta!

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

täähän kuulostaa samankaltaiselta kuin mun kysymykseni 166TS
käyntiongelmaa

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Meikäläisellä taannoin 1,6-litraisesta monipisteruisku-Temprasta lähti jakoremmistä hampaat ja männät napsuttelivat kaikki venttiililautaset pikkuisen vinoon. Kun venat eivät enää tiivistyneet missään sylinterissä kunnolla, kuulosti startatessa siltä kuin startti pyörisi tyhjää.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei sen kyllä luulisi tyhjää pyörivän jos hihna on porsinut..
Ei luulisi mutta niin se vaan ainakin minulla teki. Kun ei ole paineita pytyssä niin startti pyörii kovin iloisesti, vähän kuin ei solenoidi vetäisi ainoa vaan että moottori pyörii mukana ja ventiilit rapisee mäntiä vasten.

Kuulosti tuo vikaraportti kovasti kyllä huolestuttavalta mutta toivotaan että se on sittenki jotain muuta.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

vähän jakopään koppaa raolleen...kaveri starttaamaan...näet pienestäkin välistä pyöriikö remmi vai onko paikallaan...*.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Aha joo, totta puhutte. Jos ei ole puristuksia niin meneehän se varmaan kepeästi ympäri.
- Epäkelpokeräilijä -

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

Re: Jakohihnako ??

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Kaitsu kirjoitti:Moro,

166 ts 2.0 -02 47 tkm kävi kun traktori aamulla ja kone täristi aivan hirveesti. Sammutin ja lähdin SW'llä duuniin. illalla tarkastin nesteet ja koitin käynnistää siten uudelleen. Startti ehti pyörittää 0,5 s jonka jälkeen tyhjää.... Black OUT. Hetken aikaa ihmettelyä ja uusi yritys ja sama juttu.... pyörii tyhjää! 2 sekuntia riitti ja siihen jäi jotei isompia vaikka so what....

Jakohihnako ja autolla 47 tkm. Olo kun unelmakämppää tekemässä. Sippashan se 147 TM-koeajossa, mutta panee ketuttaan... Soitti DA'han edessä.

Ketjuja kaivaten tuleviin (GM-opeleihin)
t. Kaitsu

:bad-words:
Oma topikkini http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3766 meni pelkkien hymiöiden heittelyksi, jotenka jatkan mieluummin täällä...
Soitin Deltan huoltoon ja sanoivat että vaivat, jotka kerroin omasta autostani kuulostivat siltä että sytytys olis siirtynyt jakopäähihnan/jokun rattaan hampaiden hajoamisen vuoksi.
Vaihdatutin Deltalla Jakohihnan 1.5 vuotta ja 36tkm sitten.
Onkohan kuluttajalla tässä mitään suojaa?

Saas nähdä mitä näyttää kun ajavat vikaraportit koneelta...


t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Palstaa seuranneena ei muuta voi todeta kuin, että on muuten surkea tuo jakohihnahomma tuossa T.S:ssä. Selvästi tuossa olisi vielä tuotekehityksen paikka tehtaalla. Tosin alussa 120tkm vaihtovälillä, kuten tehdas lupasi, meni sitten koneita paskaksi kuulemma aikalailla... Kuulin asentajan suusta ja Milanosta... Ollaan vissiin nyt päästy 99% todenöisyydestä 44,5% todennäköisyyteen, että hihna katkeaa ennen vaihtoajankohtaa, siis melkein joka toisesta autosta :roll:.

Pienet tälle :drinking:

Kaitsu
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Kesä 2003, 19:01
Paikkakunta: Tallinn

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

Sori vaan ollut hiemat reissua ym.

166 vietiin sitten illalla Treen DA'han josta seuraavana päivänä ilmoitettiin auton olevan kunnossa!! :crazyeyes: Oli todennäköisesti saanut bensaa liikaa !! -vaikka alkoi pyörittää tyhjää n.1 s kuluttua starttauksesta.

Juttelin äsken huoltajan kanssa ja hän senoi auton todellakin aluksi pyörittäneen ilman käynnistysvastetta, mutta pikkuhiljaa elpyneen ja lopulta käynnistyneen. Oli kuulemma kokemuksia Fiiateissa samanlaisista mystisistä ongelmista. Auto oli lisäksi käytetty testerillä ja kaikki oli OK.

Olisiko syynä ollut vähäinen alle min öljymäärä ja auton seisominen mäessä, josta johtuen hetkellinen öljynpaineen putoaminen. -ei ainakaan mitkään varoitusvalot palaneet...

No helpolla ja halvalla pääsin Valohoito maksoi kokonaisuudessaan 65 ekee, jolla lisäksi öljyt täytettiin maksimiin ja auto pestiin. Nousi paikallisen DA osakkeet taas hieman. :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

hyvä ettei mitään tuon vakavampaaa ollut kyseessä...kyllähän ne tällaiset tilanteet aina hieman säikäyttävät..

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kaitsu kirjoitti:Sori vaan ollut hiemat reissua ym.

166 vietiin sitten illalla Treen DA'han josta seuraavana päivänä ilmoitettiin auton olevan kunnossa!! :crazyeyes: Oli todennäköisesti saanut bensaa liikaa !!
olitko aikaisemmin siirrellyt autoa lyhyen matkaa siis lyhyt startti ja siirto sammutus tms?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ooppelifoorumilla :mrgreen: oli pari ihan samanlaista tapausta. Auto oli ollut yön yli lohkarissa ja aamulla samat vaivat kuin sulla (Kaitsu). Epäilivät myös jakohihnaa. Tovin sahailemalla lähti röpeltäen käymään -> liikaa bensaa.

Ite oon huomannu kans, että jos on leuto yö ja auto lohkarissa niin kone saa startatessa helposti liikaa bensaa .

Kaitsu
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Kesä 2003, 19:01
Paikkakunta: Tallinn

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

Moro,

Eipä ole muuten monta kertaa tullut vastaavaa että autoa siirtelee hiukan ja jättä yön yli seisomaan "märkänä". 166 on muuten vörkkinyt mulla kiitettävästi 32 tkm. Muukkosen ohjelmistopäivitys tulee eteen keväällä, koska kesäisin auto on laiska lähtemään valoista ilmastointi päällä normaalilla kierroksilla, kierroksia tarvitaan reilusti yli 2000rpm jotta vääntöä olisi sulavan lähdön takaamiseksi. Aiemmassa 155 TS ilmastoinnilla oli sama juttu - vai onkohan sittenkin ajajassa syy?? Samalla siinä jakohihna vaihtoon n. 55 tkm paikkeilla, ellei sitten oo pakko jo aiemmin... :wink: t.Kaitsu

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Kaitsu kirjoitti:Moro,
Muukkosen ohjelmistopäivitys tulee eteen keväällä, koska kesäisin auto on laiska lähtemään valoista ilmastointi päällä normaalilla kierroksilla, kierroksia tarvitaan reilusti yli 2000rpm jotta vääntöä olisi sulavan lähdön takaamiseksi. Aiemmassa 155 TS ilmastoinnilla oli sama juttu - vai onkohan sittenkin ajajassa syy?? t.Kaitsu
Minä olen myös pannut merkille tuon lähtölaiskuuden kesäkelillä. Itse asiassa tuo vaikuttaa aika lailla siihen kuinka kokee moottorin tehon "riittäväksi". Talvella on helpompi olla tyytyväinen kuin kesälla. Kerropas sitte aikanaan kuinka chippaus auttoi jos sen teet.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Vastaa Viestiin