Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Kiitos vastauksista. Pientä käryä on tosiaan aika-ajoin tullut huomattua. Eli homma siis toimii=).

Käsitin, että edellinen omistaja on irroittanut tuon hiukkasloukun ja puhdistanut sen, jotenkin mekaanisesti??

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Voipi olla mielenkiintoinen se mekaaninen puhdistus, ellei sitten ole lähinnä pintaa hivellyt. Pöntössä on tiettävästi peräkkäin katti ja DPF ja molemmat ovat keraamisia kennorakenteita, joten fyysinen puhdistelu kuulostaa ainakin äkkiseltään lähinnä veden tai paineilman tuuppaamisesta "vastavirtaan".
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja karila »

quppe kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana, kun tyhjäkäynnillä ja kuumalla varsinkin öljyn lämpötila mittari seilailee 100 - 70 väliä hyppien edes takas välillä. Varsinkin pysähdyksissä? Onko ollut vastaavaa

E: ja mikä on normaali lämpötila lämmenneelle koneelle?

2.2JTS siis kyseessä

Anturivika, kokemusta on...
kuumalla kelillä ja kovassa ajossa voi öljylämpö nousta yli 110, mutta normaalisti pitäis olla siinä 110 asteen kieppeillä, vedenlämpö 90 asteessa.
- Kari

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^ Kompataan aikaisempaa. Anturi lähti vaihtoon täällä ja ominaisuus katosi.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Onko kukaan pessyt viime aikoina itse konehuonetta 2,4 diisselistä? Onko paljon vaaranpaikkoja? Kuinka olette pesun hoitaneet?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Enpäs ole muistanut koko vikaa nyt vaikka lämpöä seurailen välillä. Suurimman osan se kyllä näyttää oikein.. Jos siis oletetaan ettei se kokoaika sekoile :-D paljonkaan tuosta vaihdosta tuli hintaa? Täytyyhän se korjata jos rikki on.

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja arv »

mlatva kirjoitti:Onko kukaan pessyt viime aikoina itse konehuonetta 2,4 diisselistä? Onko paljon vaaranpaikkoja? Kuinka olette pesun hoitaneet?
Kyllä pesen silloin tällöin. Pineline pesuainetta, vähän harjaa mihin mahtuu ja kuumaa vettä letkusta. Joskus viitsin ottaa jopa moottorin suojamuovin pois. Riittävän usein kun pesee niin lika ei pinty ja pääsee vähemmällä. Lähinnä pölyä sinne kertyy.
Pineline on hyvää siksi, ettei jätä harmaata pintaa.
Kaikista autoistani ja myöskin tuttavien autoista olen tuolla tavalla pessyt. Mitään ongelmia ei toistaiseksi pesusta ole ollut.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

arv kirjoitti:
mlatva kirjoitti:Onko kukaan pessyt viime aikoina itse konehuonetta 2,4 diisselistä? Onko paljon vaaranpaikkoja? Kuinka olette pesun hoitaneet?
Kyllä pesen silloin tällöin. Pineline pesuainetta, vähän harjaa mihin mahtuu ja kuumaa vettä letkusta. Joskus viitsin ottaa jopa moottorin suojamuovin pois. Riittävän usein kun pesee niin lika ei pinty ja pääsee vähemmällä. Lähinnä pölyä sinne kertyy.
Pineline on hyvää siksi, ettei jätä harmaata pintaa.
Kaikista autoistani ja myöskin tuttavien autoista olen tuolla tavalla pessyt. Mitään ongelmia ei toistaiseksi pesusta ole ollut.

Pahasti ei ole likaa vielä kertynyt omaankaan konehuoneeseen ja tuon letku/harjayhdistelmän olen myös hyväksi havainnut. Pinelineä ei ole tullut koitettua. Täytyykin ottaa käyttöön, koska nuo koneen pesuun tehdyt valmiit vaahdot jne tuppaa tosiaan jättämään samean pinnan.

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja arv »

Pinelinen lisäksi toinen hyvä pesuaine on AS 40

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

quppe kirjoitti:Enpäs ole muistanut koko vikaa nyt vaikka lämpöä seurailen välillä. Suurimman osan se kyllä näyttää oikein.. Jos siis oletetaan ettei se kokoaika sekoile :-D paljonkaan tuosta vaihdosta tuli hintaa? Täytyyhän se korjata jos rikki on.
Muistaakseni AK:ssa anturi maksoi n. 120€ ja asennustyötä oli merkattu 2h á 60€. Eli 240€ koko lysti olisi maksanut. Tuo meni vaihtoon, kun koeajolla huomasin tuon temppuilevan. Ei siis mikään iso urakka ja saa sen öljynkin näyttämään oikein.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

Grillistä sain painepesurilla tuota kromimaalia irtoilemaan. Maalissa kun on ilmeisesti suolan aikaansaamaa kuprua.
Onkohan tuollaista kromiväriä paikkamaalina vai kantsiiko tilata samantien uusi grilli? Vanhasta varmaan saa sen alfa-logon uuteen siirrettyä?
Il nero era bellissimo

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Grillihän koostuu kahdesta eri osasta. Logo on kiinteänä ylemmässä. Kromimaalia saa, mutta eihän siitä saman näköistä saa. Jos grilli ei hirveän pahan näköinen ole, niin saa sillä maalilla varmasti vähän "tekohengitettyä."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Joo, se logo-osa irtoaa parissa minuutissa, kiinni kolmella ruuvilla konepellissä. Ala-osa näyttäisi kuvien perusteella olevan muutamalla ruuvilla kanssa kiinni.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

Taitaa olla paras vaihtaa sitten se alaosa. Jos tuota spray-maalilla yrittäisi meikata, niin kumminkin pitäisi ensin irrottaa. Ja se alaosan kromimaali on useammasta kohtaa kupruilla.
spareto.ee:stä pitäisi tilailla eteen jarrulevyt, mutta eipä näkynyt noita grillejä Tallinnalaisten sivuilla. Taitaa brembon levyt vaan olla muualla sen verran kalliimpia ettei kannata yrittää saada samasta paikasta?
Il nero era bellissimo

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Rolle kirjoitti:Ala-osa näyttäisi kuvien perusteella olevan muutamalla ruuvilla kanssa kiinni.
Alaosa oli viissiin kiinni kuudella ruuvilla ja sen vaihtaminen kestää inansa pisempään. Puskurinirrotushommia.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

-Tomi- kirjoitti:Alaosa oli viissiin kiinni kuudella ruuvilla ja sen vaihtaminen kestää inansa pisempään. Puskurinirrotushommia.
No jo on tukevasti! Sama kuin takaluukun muovi, joka piti irrottaa takamerkin vaihtoa varten. Ruuveja/kiinnikkeitä toistakymmentä ja muovi painaa kaksi kiloa :eggface:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Rolle kirjoitti:
-Tomi- kirjoitti:Alaosa oli viissiin kiinni kuudella ruuvilla ja sen vaihtaminen kestää inansa pisempään. Puskurinirrotushommia.
No jo on tukevasti! Sama kuin takaluukun muovi, joka piti irrottaa takamerkin vaihtoa varten. Ruuveja/kiinnikkeitä toistakymmentä ja muovi painaa kaksi kiloa :eggface:
Saattaahan sen joku paikallinen gynis saada vaihdettua ilman irrottamista, mutta kyllä aika fagiiri saa olla :) 159:n etupuskuri nyt on onneksi aika helppo ja nopea irrottaa vaikkapa 156:een verrattuna. Takaluukun logon vaihto oli kettumainen, kettumaisempi kuin keulan.

Avatar
Mikael J
Viestit: 148
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

159:ssä olen huomannut, että sateella vettä pääsee sisään ovien tiivisteistä läpi. Mitä neuvoksi? Pitääkö tilata uudet kylkilistat?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Mikael J kirjoitti:159:ssä olen huomannut, että sateella vettä pääsee sisään ovien tiivisteistä läpi. Mitä neuvoksi? Pitääkö tilata uudet kylkilistat?
Tuleeko tuo apukuskin oven alaosasta?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mikael J kirjoitti:159:ssä olen huomannut, että sateella vettä pääsee sisään ovien tiivisteistä läpi. Mitä neuvoksi? Pitääkö tilata uudet kylkilistat?
onko varma, että tulee tivisteen välistä, eikä oven ja ovipahvin välistä? jotkut 159:t vuotaa oven ja oven apurungonvälistä. Siellä on sellanen sellanen epämääränen tiivisteen tapainen , en tiedä saako tuota erikseen - en usko että saa.
Korjauksena toimii ovipahvin irrotus, sitten silikoonilla tms lisätiivistystä siihen oven ja apurungon väliin. ei tarvitse tiivistää kokomatkalta vaan ihan se ala osa + 10cm ylös riittää. kannattaa myös tarkistaa vedenpoistoreiät ovista.

Mulla oli sama ongelma, korjasin tolla tavalla ja nyt on pysynny kuivana
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Silikonihan oli kuuleman mukaan myrkkyä pellille. Eli koriliimaa ennemmin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

tässäpä pari kyssäriä kun olen miettinyt 159 2,2 jts:n hommaamista:

kummalta ostaa, yksityiseltä vai liikkeeltä? vai onko sama?
ajoneuvovero per vuos pyörii ilmeisesti siinä 230 - 250 e?

kuinka yleistä tuo jakoketjun venyminen on esim 2006 vehkeessä jossa kilsoja 100 - 150 tkm ja kuinka kallis remppa?

kiitoksia

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kai ne ketjut monella venyy. Toisilla tainnut mennä parikin ketjua alle sadan tonnin uusiksi? Eikä ole halpaakaan, täältä luettuna.
Itse jos moisen hommaisin, suoraan firmalta oletettavasti paremmin hoituvan virhevastuun vuoksi...

Ja verothan voit katsoa ekotrafista, jos tiedät rekisterinumeron: http://services.netwheels.fi/ekotrafi_k ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ja koskiko tää ketju ongelma vaan 2,2 jts vai myös 1,9 jts?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ymmärtääkseni vain 2.2JTS:ää. Täällähän on jossain kai ihan oma ketjunsakin tuolle ketjuongelmalle... En nyt kerkiä etsimään.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tässä autoyksilössä ketju venahti ekaksi 70tkm tuntumassa ja huonosti tehdyn vaihto-operaation jälkeen uudestaan 124tkm kohdalla. Ei riitä, et käytetään vaan ketjua vaihdossa, vaan pitäisi samalla kiristimet ja rullat yms. uusia. Sekä tasapainoketju. Ja kaikki laahaimet. Ja kaikki. Huoletontahan menoa tässä muuten on, jos ketju on kondiksessa. Remppa maksaa riippuen paikasta. Turussa Auto Filaro tekee sen ~1300€ pintaan, AK perii lähemmäs 2000€ ja Deltasta en tiedä, mutta veikkaisin AK:n hintaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

voi olla että 100-150 ajetusta on ketju jo kertaalleen uusittu. jos on jo kertaalleen uusittu ketju ja kiristin, niin kyllä sillä uskaltaa päästellä.

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_ ... ment.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei tuo nyt ihan miltään tekemättömältä paikalta vaikuta... jos on hihnojen kanssa pujannut, niin kyllähän tuokin pitäisi onnistua jos on paikka, työkalut ja valmis viettää päivä konepellin alla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

EDIT: Selvisi jo koulufysiikan ja keittiövaaka-tikku-systeemillä. Toimiva korkki. Taitaa olla vain ilmauksen puutetta kun autosta vaihdettiin öljysensori.



Miten 159:n jäähdytyksen paisuntasäiliön korkki testataan toimivaksi? Minulla on epäilys että ampuu tavaran liian helposti ulos. Nestepinta vakiintuu pirun alas ja jos lisään nestettä, se katoaa nopeasti. Vuotoja ei enää näy (risa syylari vaihdettu talvella), lämmintä tulee, ikkunat ei kerää höyryä ja jos, niin lähtee nopeasti pois. Letkulämmittimen vastus ei kärtsää ja ei tule kuplia saati öljyä paisuntasäiliöön. Ja lämmöt ihan normaalit sekä vakaat. Toisesta ketjusta tosin luin että 159:n jäähdytysnesteen taso voi elää ihan missä sattuu.

Korkissa tuo liikkuva osa hölskyy vapaana jonkun < 1 mm verran. Jos käännän sen käyttöasensoonsa, voi sormella ilman ihmeempää vastusta sormella nostaa sen yläasentoon. Minulla ei ole oikeastaan yhtään käsitystä mikä osa tässä pitäisi olla se joka sen paineen ottaa vastaan ja päästää läpi?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

kilowatti
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 13:23

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kilowatti »

Olen katselemassa Alfaa itselleni, parissa mallissa mitä katsoin olivat logot kuluneet värittömiksi.

Mistähän noita saisi hankkittua, paljonko maksanevat ja onko vaihto hankalaa?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Heikka.fi on hyväksi havaittu paikka...

http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... =1_385_388" onclick="window.open(this.href);return false;
Etulogo on ongelmaton ja helppo vaihtaa, taka logoissa joutuu purkamaan kontin sisäverhouksen pois edestä, sedanit on vähän helpompia kuin farkut takalogojen osalta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

hmm, huomannut jännän ominaisuuden, kun auto seisoo parkkihallissa +15 c yön yli 6-9 h ei oikein tahdo lähteä ekalla käyntiin mutta tokalla lähtee ongelmitta ja pyörittää pirteästi kussakin tapauksessa, mutta jos jätän auton aamulla työpäivän ajaksi 6-9h parkkiin lähtee ekalla ilman ongelmia. auto käy siististi, ei nyi ei mitään ylimääräistä. mikähän voisi aiheuttaa tämän?
luin ulkolais foorumeilta että tätä ilmenee muillakin muttei vastausta. autolla 110 tkm mittariss.

kiitos etukäteen :)

E: mitä bensiiniä käytätte tuohon 2,2 jts:ään?

qwe
Viestit: 33
Liittynyt: 15 Syys 2007, 13:15
Car(s): 159
EX:156JTSx2
Paikkakunta: Nastola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja qwe »

Logoja löytyy myös tuolta: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_320.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . Itse tilasin farkkuun taakse tuolta, Ricambi Orginali oli ja viikossa tuli. Ei mikään paha homma vaihtaa.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Meneekö 2010 Giulietan 18" vanteet 159 isojen jarrujen kanssa? ET ja offsetti täsmäisi.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^^ ite vaihdoin tuplat niin auttoi vastaaviin käynnistys ominaisuuksiin. Välillä piti pyöräyttää aamuisin toisen kerran. Mutta voisihan se vielä vaivattomammin lähteä käyntiin, mutta taitaa olla osittain tyypillistä jtssä varsinkin melko pitkälle startille ?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Itsellä tekee 2.2 JTS samaa. Ja kyseessä on jopa samat lämpöasteet :). Ekalla yrittää, muttei lähde ja tokalla heti. Loppupäivän voi seisoa vaikka 10h ja lähtee silti ekalla hetkessä. Tulpat ovat uudet, samoin akku. Kostealla/viileällä ei moista ilmene. Ajattelin, että kyseessä on ominaisuus, varsinkin kun moni alfaownerin foorumeillakin päätynyt samaan.

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Minulla 2.2 JTS toistuva lämminkäynnistysongelma katosi Autokeskuksen n. 100 € softapäivityksellä.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Shuttle kirjoitti:Itsellä tekee 2.2 JTS samaa. Ja kyseessä on jopa samat lämpöasteet :). Ekalla yrittää, muttei lähde ja tokalla heti. Loppupäivän voi seisoa vaikka 10h ja lähtee silti ekalla hetkessä. Tulpat ovat uudet, samoin akku. Kostealla/viileällä ei moista ilmene. Ajattelin, että kyseessä on ominaisuus, varsinkin kun moni alfaownerin foorumeillakin päätynyt samaan.
ootko tutkituttanut tuota koskaan? soitin tänään vanhalle omistajalle ja sillä oli myös ollut samaa, "ominaisuus" katoaa välillä pitkäksi aikaa ja joskus tulee takasin. ei sinänsä häiritse että tokalla lähtee aamulla, kunhan lähtee mutta en ole moiseen törmännyt aiemmin. ja juu, moni ulkolaisfoorumeilla päätynyt että olisi ominaisuus.

itseasiassa vanha tessuni teki samaa joskus ja sitten taas pitkään totteli heti...

quppe, onko tulppaoperaatio hankala vai helppo?

ja vielä tyhmä kysymys, ratissa on vasemmalla nappula, jossa on "signaalin" ja puhelimen kuva, mitä näilä voin tehdä?

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja karila »

jkk kirjoitti:hmm, huomannut jännän ominaisuuden, kun auto seisoo parkkihallissa +15 c yön yli 6-9 h ei oikein tahdo lähteä ekalla käyntiin mutta tokalla lähtee ongelmitta ja pyörittää pirteästi kussakin tapauksessa, mutta jos jätän auton aamulla työpäivän ajaksi 6-9h parkkiin lähtee ekalla ilman ongelmia. auto käy siististi, ei nyi ei mitään ylimääräistä. mikähän voisi aiheuttaa tämän?
luin ulkolais foorumeilta että tätä ilmenee muillakin muttei vastausta. autolla 110 tkm mittariss.

kiitos etukäteen :)

E: mitä bensiiniä käytätte tuohon 2,2 jts:ään?

2.2 JTS:ään 98 bensaa, ei saa käyttää 95:sta
- Kari

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mulla teki tota samaa, ei käynnistrynnyt ekalla, tokalla heti. teki tuota ennen ja jälkeen ketjurempan, kunnes loppui itsestään :shock:

Kokeilkaapa vaikuttaako se, että kun laitat avaimen poteroonsa, et käynnistä heti, vaan odotat hetken kunnes pumppu kerää vähän painetta.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

jkk kirjoitti:
quppe, onko tulppaoperaatio hankala vai helppo?
Vastataan, kun juuri vaihdoin. Oli helppo.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

jkk kirjoitti:ja vielä tyhmä kysymys, ratissa on vasemmalla nappula, jossa on "signaalin" ja puhelimen kuva, mitä näilä voin tehdä?
Jos on bluetooth setti asennettuna autoon, vastaat puhelimeen toisella ja aktivoit äänikomennot autolle toisella.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

Parkkitukien puuttuessa on ollut mielessä vaihtaa orkkis radio näytölliseen vehkeeseen johon saisi peruutuskameran kiinni. Vaan onko iso homma asentaa tuo kamera ja vetää piuhat? Kyseessä siis 4-ovinen malli. Samalla tarkoitus liiskata useampi kärpänen eli saada bluetooth handsfree ja navigointi yhdessä paketissa jottei tulisi ylimääräisiä härpäkkeitä ympäriinsä asenneltaviksi.
Blaukkarin Chicago 600 radiota saisi kohtuu hinnalla ja siinä olisi about kaikki mitä toivomuslistalla on, paitsi tuo noeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus, mutta sitä taitaa hyvin harvassa vehkeessä olla?
Il nero era bellissimo

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei kai se mikään tuhoton operaatio ole. Piuha tulee helposti ja näppärästi joko kaapelikourua pitkin (löytyy ainakin vasemmalta kynnyskotelon vierestä, ehkä oikealtakin) tai suoraan keskikonsolin ali. Molempia hommia varten tarvii/kannattaa nykäistä takapenkin istuinosa irti ja sen kiinnikkeet hajoavat helposti, joten melkeinpä kannattaa varata uudet varalle valmiiksi (reilut 7e/kpl maksoin itse marmorille noista). Ehkä eniten päänvaivaa aiheuttaa se itse kameran asennus, siihen en ota kantaa mihin ja miten se kannattaisi asentaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Jahas, koska 159 näyttää jäävän talouden toiseksi autoksi täytyy ruveta kyselemään tyhmiä. Millainen vikakoodilukija tuohon käy? Tarkoituksena nollailla vikakoodeja ym. FESin maksullinen versio löytyy jo, joten enää tarttee jokin sopiva lukija tuohon hommata.... mistä ja kuinka?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

2.4 JTDm.... missä kohtaa on jäähdytysnesteen MAX taso?

MIN näkyy säiliön kyljessä, mutta MAX merkkiä en löydä! Hoitaako säiliön sauma tätä virkaa?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Shuttle kirjoitti:Jahas, koska 159 näyttää jäävän talouden toiseksi autoksi täytyy ruveta kyselemään tyhmiä. Millainen vikakoodilukija tuohon käy? Tarkoituksena nollailla vikakoodeja ym. FESin maksullinen versio löytyy jo, joten enää tarttee jokin sopiva lukija tuohon hommata.... mistä ja kuinka?
Tarkoitat varmaan MESiä jo nykyisin? ;)

Itselläni on: http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... ukija.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Valitettavasti tuo + ajurit + vanha MES/FES = ei toimi, uusimmalla MESllä toimii kuitenkin.

Nimimerkillä Polforea on tietääkseni tämä: http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... tooth.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo toimi varsin murheetta, sillä vaan ei pääse käsiksi Airbagiin ja vastaaviin. En tiedä, mistä hän tuon hommasi. Itse ostin samanlaisen kimpassa appiehdokkaan kanssa ja testattiin sitä herran Lineassa, jossa aluksi pätki Bluetooth-yhteyttä hirmuisesti ja sitten vain alkoi toimimaan, ei tietoa oliko syynä palikka vai jokin muu. Kuitenkin varauksella pitäisi noihin evillen tarjoamiin halpiksiin suhtautua, vaikka ovat käytännössä samaa kloonikuraa kuin koko internet on täynnä, on niitä paljon paremmin toimiviakin nähty...

Jos haluat halvalla, etsi eBaysta joku muu valmistaja kuin e-villen VAG-COM-KKL, jossa on Alfalle tehdyt pinnitykset kytkimillä, jolloinka pääsee käsiksi ilman itse tehtyä modia mm. ECUun, Airbagiin, ABS:ään, VDC:hen ymv. ja jopa ilmastointiin. Normaalisti tuolla pääsee kaikkeen, paitsi ilmastointiin (en tiedä, voiko sieltä yhtään mitään tehdä, tai katsoa, joten lisäarvosta en osaa sanoa).
Noilla nyt pitäisi päästä ainakin alkuun :-)

Omat kokemukset Multiecuscannista kuitenkin: ELM327 toimii pääsääntöisesti aina pienemmällä tappelulla, kuin VAG-COM-KKL. Johtuen KKL:n USB-ajurista, joka sotkee asioita. Tai siis, lähinnä pitää löytää Juuri Oikea(TM) ajuri k.o kaapelille, että toimii oikein tai hyvin. Sen sijaan DnEcudiagilla pääsee k.o kaapelilla käsiksi täysin murheitta, mutta ainakin mielestäni ohjelma on huomattavasti rajoittuneempi ominaisuuksiltaan. KKL + modaus (eli pääsy absiin ymv) joko itse tai valmiista kaapelista on oma suositukseni, Bluetootti on kätevä kun sen voi jättää paikalleen ja antaa olla - toisaalta sillä ei sitten pääse käsiksi kaikkiin laitteisiin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

DaViega kirjoitti:Mulla teki tota samaa, ei käynnistrynnyt ekalla, tokalla heti. teki tuota ennen ja jälkeen ketjurempan, kunnes loppui itsestään :shock:

Kokeilkaapa vaikuttaako se, että kun laitat avaimen poteroonsa, et käynnistä heti, vaan odotat hetken kunnes pumppu kerää vähän painetta.
kysäsin tästä auto milanosta, sieltä ohjeistettiin että kannattaa laittaa avain lokeroonsa ja odottaa hetki jotta tietokoneet kerkiävät kerätä kaiken tarpeellisen datan ja sit käyntiin. kokeiln tätä ja joka kerta lähtenyt nyt ekasta käyntiin. :)

ja sit viel kysymys minkä speksiset vanteet käy suoraan, lähinnä pulttijako, keskireikä ja et?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

5x110 et 38 ja keskireikä 65,1
Viimeksi muokannut DaViega, 14 Heinä 2013, 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok, kiitos

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

DaViega kirjoitti:keskireikä 68,1
:shock:
oliskohan kuitenkin 65,1

Vastaa Viestiin