Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Olishan se, mulla on tullut typo alkuperäiseen viestiin, korjasin sen myös siihen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

jostain syystä alkanut olemaan pelko perseessä tuosta jakoketjusta kun joka paikassa siitä touhotetaan, eli mitä siinä on oireina? tuossa omassa yksilössä ollut 17 tkm ajettuna nykimistä kylmänä ja p0011 koodi, kuitattu ja seurattu- ilmeisesti ei ole palannut ja 33 tkm/ 3 v huollossa jakopää on "tarkastettu tai vaihdettu uuteen vastaavaan kesävämpään" papereiden mukaan. Tää on leimattu toukokuun lopussa ilman mitään huomautuksia. ei vikavaloja tai muutakaan onko syytä olla huolissaan kummiskin vai keskitynkö milummin vain ajamiseen?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jos ketju on jo vaihdettu, pitäisi olla huoletta. Tietenkin jos tekijäliikkeen nimi lukee paperissa, soittaa ja kysyy onko vaihdettu pelkkä ketju vai kaikki kuten asiaan kuuluu.
Sori, että nyt minäkin varoittelin jo :D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jos se ei nyt nyi, niin kovaa ajoa vaan.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^no se kun muistutit siitä ketjust ni rupes taas mietitytttään...^no mäkn tuumasin et jos niin aikasin ollut ketjuvikaa niin tuskin ois kestäny nyt 111tkm asti??

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Aquatica kirjoitti:Nimimerkillä Polforea on tietääkseni tämä: http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... tooth.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikä ole. Ainakin kuvan perusteella tuo on niin julmetun kokoinen mörkö, ettei mahtuisi sulakekotelon kannen alle, mikä oli mulla aivan ehdoton vaatimus. Mullon tämmönen:
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... 1080881739" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Äch perhana, meni taas ihmiset ja palikat sekaisin. Olikin... Gardmund, vai kukas se nyt kepasilla oli kellä moinen oli. No, hyvä että olit hereillä :D

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Aquatica kirjoitti: Tarkoitat varmaan MESiä jo nykyisin? ;) *ja jatkuu*
Kiitoksia tyhjentävästä vastauksesta! Ja kyllä, kai se on tätä nykyä jo MultiEcuScan, mutta kun mä olen jämähtänyt tonne Fiatien aikakaudelle... Elikkäs, koska tätä nykyä ei tarvitse mitään erikoisempaa, vaan ainoastaan mahdollisesti nollailla check engineä (perkeleen lambda-anturi kaipaa vaihtoa) ja saada jotain yleistä irti, tuollainen ELM327 riittänee ihan hyvin. Ebayssa tosiaan on noita modattujakin vehkeitä myynnissä, kuten esim. http://www.ebay.com/itm/ALFA-FIAT-DIAGN ... 3f272151c6 tuollainen, noilla sitten pääsee tonne aikaisemmin mainittuihin ABSeihin ja muihin? Sellaisenkin voisi samantien hommata.

mpsurf
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2013, 23:41
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4Jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mpsurf »

Vaihdoin tuossa uudet vanteet niin huomasin, että etu jarrusatulassa oli jokin johto poikki. Jarruttaessa ei huomaa mitään ja meni katsastuksesta sekä autotohtorilta puhtaasti läpi parin viikon sisään. Tosin vanhoissa vanteissa tuota poikkinaista johtoa oli hyvin vaikea edes nähdä.

Kuva

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jarrupalan kuluneisuuden ilmaisin..... Ei kauhean vitaalinen.... mullakin ne on katkottu jossain huollossa surutta....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

tulikin mieleen, että onko palojen vaihto helppo homma 159:ssä?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

En ole vaihtanut, mutta tuskin se kovin kummoinen rasti voi olla - jarrusatula (ainakin Brembon etusatula) on kourassa n. vartissa, eikä tuosta voi olla enää pitkää matkaa siihen että palat vaihtuvat.

159:n kaverina sitten tarttee E-torxisetin, niin myös jarruja käpistellessä (edelleen ainakin Brembon etusatulan kohdalla).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok, onko 2,2 jts brembon satulat sitten vai onko ne vain 3,2 jts ja 2,4 jtdm?

mpsurf
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2013, 23:41
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4Jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mpsurf »

Pasi kirjoitti:Jarrupalan kuluneisuuden ilmaisin..... Ei kauhean vitaalinen.... mullakin ne on katkottu jossain huollossa surutta....
Okei kiitti tiedosta.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Mun ymmärtääkseni 2,2:ssa on pikkujarrut, mutta vaikea uskoa että ne kovasti Bremboja mystisemmät olisi. Kiinnitysten voisin veikata olevan jopa samat, jolloin eri jarruvaihtoehtojen tarjoamiseen riittää satuloiden, levyjen ja palojen vaihto eikä tartte valaa erilaisia olkia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok, kiitos

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Muutama kysymys:

1. Kuuluuko muilla vaihteensiirtämisen äänet kuinka selkeäsi? (Korvienvälijuttuja ehkä, mutta on joutunut ajamaan radio hiljaisena kun poika nukkunut takapenkillä. On muuten hyvä tapa stressata kun kuulee jokaisen narahduksen ja kolahduksen... :silly: ) Minulla kuuluu aika selkeinä raksahduksina. Voisiko laatikon öljyillä vaikuttaa tuohon?

2. Onko tuosta neloskoneesta mitään toivoa saada vähän pyöreämpiä soundeja irti esim. takapöntöillä ilman, että menee teinipörinäksi?

3. Öljymäärän arvausmittari näyttää käynnistäessä kahta palkkia vaikka tikku näyttää täyttä. Välillä varoitteli jo, että tarkasta öljymäärä. (Pieni hiki pinnassa!) Lienee anturivika? Öljylämpötilamittari näyttää toimivan normaalisti.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Paaaaitti että ei muuten sittenkään ole välttämäti samat kiinnitykset. Pikkusatulahan on kelluva, joten se on todennäköisesti pitkittäisillä liukupulteilla kiinni, kun iso satula on säteittäisillä pulteilla. Mutta tuskin tuo pikkusatula silti isoa kummoisempi on irrottaa - satulan takaa löytynee kumitutit/peitteet, joiden alta liukupultit paljastuu. Pahoittelen aiempaa vähän liian pitkälle eksynyttä mutuilua, olisihan tuota voinut tarkistella jo aiemmin :oops:

Pikainen nettihaeskelu eri lähteistä yhdisteltynä tukee tätä. Eli:

1) Rengas irti
2) Kulumisanturin piuha irti
3) Kumituteista hatut pois
4) Liukupultit auki (kanta VOI olla Torx T40, voinet tehdessä varmistaa tämän muita kysyjiä varten)
5) Satula käteen
6) Palat irti satulasta
7) Männät takaisin sisään - todennäköisesti ihan painamalla, jos tarvii kiertää niin löytynee kolot tms työkalua varten
8) Hymyillään aurinkolasien kanssa, kiitos foorumihymiöiden
9) Uudet palat paikoilleen
10) Loppu kasaus alkua päinvastaisessa järjestyksessä mukaillen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Marutei kirjoitti:Muutama kysymys:

1. Kuuluuko muilla vaihteensiirtämisen äänet kuinka selkeäsi? (Korvienvälijuttuja ehkä, mutta on joutunut ajamaan radio hiljaisena kun poika nukkunut takapenkillä. On muuten hyvä tapa stressata kun kuulee jokaisen narahduksen ja kolahduksen... :silly: ) Minulla kuuluu aika selkeinä raksahduksina. Voisiko laatikon öljyillä vaikuttaa tuohon?

2. Onko tuosta neloskoneesta mitään toivoa saada vähän pyöreämpiä soundeja irti esim. takapöntöillä ilman, että menee teinipörinäksi?

3. Öljymäärän arvausmittari näyttää käynnistäessä kahta palkkia vaikka tikku näyttää täyttä. Välillä varoitteli jo, että tarkasta öljymäärä. (Pieni hiki pinnassa!) Lienee anturivika? Öljylämpötilamittari näyttää toimivan normaalisti.
1. Kuuluu ja on kuulunut kaikissa ajamissa 159 autoissa. En nyt sanoisi et tosi selvästi, mut kun kerran niitä rupeaa kuulemaam, niin hyrrää päässä kaikki maailman ajatukset. Varsinkin 1. ja 2. vaihde pitää ääntä, muut sitten hiljaisempia. Eikä noikaan nyt rutise tai pauku, mut selkeästi kuultavissa ilman radiota hiljaisessa ajossa, jahka tietää mitä saundia hakee.

2. Joutuubissa on aika paljon noita eri putkillamolevia äänidemoja. Itselleni tosin riittäää tuo vakiokin, koska lopuksi se on vain vain nelipyttinen ecotecci :mrgreen:

3. Tyhmä kysymys tuohon, mutta kai auto on vaakasuorassa? Itsellä lähtee palkkeja pois jos on vähänkin vinossa keula johonkin suuntaan. Tikku on aina näyttänyt täyttä.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Shuttle kirjoitti:
Marutei kirjoitti:Muutama kysymys:

1. Kuuluuko muilla vaihteensiirtämisen äänet kuinka selkeäsi? (Korvienvälijuttuja ehkä, mutta on joutunut ajamaan radio hiljaisena kun poika nukkunut takapenkillä. On muuten hyvä tapa stressata kun kuulee jokaisen narahduksen ja kolahduksen... :silly: ) Minulla kuuluu aika selkeinä raksahduksina. Voisiko laatikon öljyillä vaikuttaa tuohon?

2. Onko tuosta neloskoneesta mitään toivoa saada vähän pyöreämpiä soundeja irti esim. takapöntöillä ilman, että menee teinipörinäksi?

3. Öljymäärän arvausmittari näyttää käynnistäessä kahta palkkia vaikka tikku näyttää täyttä. Välillä varoitteli jo, että tarkasta öljymäärä. (Pieni hiki pinnassa!) Lienee anturivika? Öljylämpötilamittari näyttää toimivan normaalisti.
1. Kuuluu ja on kuulunut kaikissa ajamissa 159 autoissa. En nyt sanoisi et tosi selvästi, mut kun kerran niitä rupeaa kuulemaam, niin hyrrää päässä kaikki maailman ajatukset. Varsinkin 1. ja 2. vaihde pitää ääntä, muut sitten hiljaisempia. Eikä noikaan nyt rutise tai pauku, mut selkeästi kuultavissa ilman radiota hiljaisessa ajossa, jahka tietää mitä saundia hakee.

2. Joutuubissa on aika paljon noita eri putkillamolevia äänidemoja. Itselleni tosin riittäää tuo vakiokin, koska lopuksi se on vain vain nelipyttinen ecotecci :mrgreen:

3. Tyhmä kysymys tuohon, mutta kai auto on vaakasuorassa? Itsellä lähtee palkkeja pois jos on vähänkin vinossa keula johonkin suuntaan. Tikku on aina näyttänyt täyttä.
Kiitos vastauksista!

1. Onkin ominaisuus... Kovaa ajoa sitten vaan! :wink:
2. No vähintäänkin ympäristön paras ystävä. Ja pääseehän priuksellakin alle 10L/100km...
3. Auto on vaakasuorassa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

3. kohtaan en lähtisi hirveästi stressaamaan, jos tikku näyttää tavaraa olevan tarpeeksi. Itse en oikein edes tiedä millainen ja missä tuo sensori on, joten sen vaihto-operaatio tuskin on muutaman kympin homma? Milloin on muuten öljyt koneeseen vaihdettu? Ei tässä muuten mitään, mutta tulipa mieleen autoa ostaessa, että kun oli väärää öljyä sisällä, tuo sekoili enemmän.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^juu, s anturi saattaa näyttää vähän mitä sattuu. aina kannattaa varmista tikusta todellisuus. ja eikös tuon mittarin asteikon palkki meinaa aina 0.2 dl?

Polforea, kiitos jeesaavasta vastauksesta jarruasiaan!:)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Laittakaa ne kulumisen varottimet kiertämään sen ilmausruuvin suojatulpan linkin kautta, niin pysyy ehjänä. vaikkakaan tuo toimii onnksi niin päin, että risanakaan ei tee virheilmotuksia ellei johto pääse maihin

Mullakin on äänekäs vaihteen siirto, ellei sittenm ajele "silkkihansikkailla" silloin saa lähes äänettömäksi. Olikohan autodatassa jonkinlainen huoltotiedote asiasta, siinä käskettiin vaihtaa vaihteensiirtovaijeri - tarkastan huomenna jos muistan.
Mulla tuo öljytasomittari on pelitännyt 100%, sen sijaan saman palikan yhteydessä oleva lämpötila-anturi pistää öljynlämpötilamittarin varitusvalon vilkkumaan kylmällä säällä 10-20 sek ennen kuin palautuu normaaliksi.
Vaihto olisi kivuton tehdä öljynvaihdon yhteydessä, öljypohja kun pitää irrottaa rosessia varten
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^minkäs verran olette muuten joutuneet lisäillä öljä vaikka 10 tkm aikana? ja oliskos sopiva vahtoväli se 10-15 tkm?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

mulla ei tule huoltovälillä edes 10tkm :lol: mutta sen 7-8tkm mitä tulee, niin öljyntaso on pysynnyt visusti max-kohdassa, ei syö yhtään
ennen kuin kukaan kerkeää kysyä, niin vastaus on Castrol Edge professional A3 5W-40
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

DaViega kirjoitti:mulla ei tule huoltovälillä edes 10tkm :lol: mutta sen 7-8tkm mitä tulee, niin öljyntaso on pysynnyt visusti max-kohdassa, ei syö yhtään
ennen kuin kukaan kerkeää kysyä, niin vastaus on Castrol Edge professional A3 5W-40
tässä olikin valmiina vastaus seuraavaan kysymykseni :D

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Mulla alkaa olla 10 tkm edellisestä öljynvaihdosta eikä ole syönyt yhtään. Edellisen omistajan teettämä huolto autokeskuksessa, niin koneessa Neste City Pro 5W-40. Alkaa olla vuosihuolto ovella, joten Automilano syöttänee sinne Castrolia.

Kiitos DaViega jos muistat vilkaista sen vaijeritiedotteen!

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

DaViega kirjoitti:Mullakin on äänekäs vaihteen siirto, ellei sittenm ajele "silkkihansikkailla" silloin saa lähes äänettömäksi. Olikohan autodatassa jonkinlainen huoltotiedote asiasta, siinä käskettiin vaihtaa vaihteensiirtovaijeri - tarkastan huomenna jos muistan.
Viihikkö samalla ihan uteliaisuudesta vilkasta käsijarrun vaijerien vaihdon ohjeajan?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja karila »

Polforea kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Mullakin on äänekäs vaihteen siirto, ellei sittenm ajele "silkkihansikkailla" silloin saa lähes äänettömäksi. Olikohan autodatassa jonkinlainen huoltotiedote asiasta, siinä käskettiin vaihtaa vaihteensiirtovaijeri - tarkastan huomenna jos muistan.
Viihikkö samalla ihan uteliaisuudesta vilkasta käsijarrun vaijerien vaihdon ohjeajan?
Toivotaan että saat tarkkaa tietoa autodatasta. Sen tiedän et aika paljon puretaan keskikonsolia verhoilua ja takapenkki jne... 4 h tais autokeskus laskea et menee työtä...
- Kari

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllä mä tiedän kauanko siinä aikaa menee - 3,5h, kun tekee rauhassa, jammailee välillä taustamusiikin tahdissa ja muistaa huudella irkkiin operaation kulusta. Lähinnä kiinnostaa tietää, kuinka tehokas mä laiskalla harrastemielellä huoltaessani olen ohjeaikoihin verrattuna :D. Tuostahan puristaisi helpolla tunnin pois, jos vaan tekisi eikä häröilisi muuta samalla ja siitä vielä vähän (ehkä 20-30min) pois, jos olisi nosturi käytettävissä, eli 2h voisin pitää järkevänä aikana.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Polforea kirjoitti:Kyllä mä tiedän kauanko siinä aikaa menee - 3,5h, kun tekee rauhassa, jammailee välillä taustamusiikin tahdissa ja muistaa huudella irkkiin operaation kulusta. Lähinnä kiinnostaa tietää, kuinka tehokas mä laiskalla harrastemielellä huoltaessani olen ohjeaikoihin verrattuna :D. Tuostahan puristaisi helpolla tunnin pois, jos vaan tekisi eikä häröilisi muuta samalla ja siitä vielä vähän (ehkä 20-30min) pois, jos olisi nosturi käytettävissä, eli 2h voisin pitää järkevänä aikana.

Joo paitsi että se on se häröily joka pitää edes jotenkin selväjärkisenä sen duunailun ajan ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Juu. Se on osa siitä, mikä tekee tuosta itte ruuvaamisesta kivaa, enkä mä ruuvais itte jos se ei olis kivaa. Mutta ymmärtääkseni sitä ei korjaamojen ohjeajoissa ole mukana.

Tarvii muuten ylistää, kuinka helposti tuon auton pohjassa olevat mutterit ja pultit lähtee auki. Okei, vasta 4,5v ympärivuotista ajoa, mutta silti on naama näkkärillä kun mm. nuo käppärivaijerien kiinnikkeiden kiinnityspultit lähti auki ihan ranneliikkeellä räikän kera.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
teppoylöjärvi
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Huhti 2013, 02:03
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon -07
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja teppoylöjärvi »

Alatukivarret pitäis vaihtaa eteen molemmille puolille. Auto 159 JTDM SW -07. Onko nuo oikeat osat: http://m.mister-auto.fi/fi/tukivarsi-py ... _g273.html" onclick="window.open(this.href);return false; Jos on niin tarvinko muita osia vai tuleeko noissa kaikki tarvittava mukana. Tarkoitan niitä mitkä maksavat 133€ ja risat...

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Huh huh... molemmat Night Breakerit pamahtivat samalla kertaa. Näitä H7:a menee pari-kolme paria vuodessa. Ei oo todellista...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

teppoylöjärvi kirjoitti:Alatukivarret pitäis vaihtaa eteen molemmille puolille. Auto 159 JTDM SW -07. Onko nuo oikeat osat: http://m.mister-auto.fi/fi/tukivarsi-py ... _g273.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Jos on niin tarvinko muita osia vai tuleeko noissa kaikki tarvittava mukana. Tarkoitan niitä mitkä maksavat 133€ ja risat...
On oikeat osat, ei tarvitse uusia muuta. jotkut ovat ottaneet kallistuksenvakaajan pystytangon irti, minä en, nuo kun eivät välttämättä lähdekkään ehjänä irti.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 4ess%C3%A4" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta löytyy "suurpiirteiset" ohjeet

Vaihteensiirtovaijeriin takaisin...
Tiedote kulkee nimellä "Vaihdevivun alueelta kuuluva helähtävä ääni."
Ongelma: Vaihdevivun alueelta kuuluva, helähtävä ääni
Syy: Vaiheteenvalitsinvaijerin resonointi
Osanumerot
1,9 JTDm (+ 16v) 55209046
2,4 JTDm 55212084
2,2 & 1,9 JTS 55209048
3,2 JTS 55209052

En sitten tiedä, onko se ääni resonointia :roll:

Edit: Mulla poksahti nightbreakerit viikon sisään, uusin yhtä aikaa :lol:
Viimeksi muokannut DaViega, 18 Heinä 2013, 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Capirex kirjoitti:Huh huh... molemmat Night Breakerit pamahtivat samalla kertaa. Näitä H7:a menee pari-kolme paria vuodessa. Ei oo todellista...
Menepäs kysymään Philips Long Lifeä (tai joku sellainen). Fixusputka sanoi, että nuo ovat kuulemma jopa takseissa kestäneet yli "normaalin", ettei kymmeniä kertoja vuosittain tarvitse vaihdella...

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

DaViega kirjoitti:
Vaihteensiirtovaijeriin takaisin...
Tiedote kulkee nimellä "Vaihdevivun alueelta kuuluva helähtävä ääni."
Ongelma: Vaihdevivun alueelta kuuluva, helähtävä ääni
Syy: Vaiheteenvalitsinvaijerin resonointi
Osanumerot
1,9 JTDm (+ 16v) 55209046
2,4 JTDm 55212084
2,2 & 1,9 JTS 55209048
3,2 JTS 55209052

En sitten tiedä, onko se ääni resonointia :roll:
En sitä ääntä kyllä helähtäväksi kuvaisi... Lienee parempi pitää radio vaan tulilla ja ajatella jotain muuta, ettei mene yöunet. :mrgreen:

Avatar
teppoylöjärvi
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Huhti 2013, 02:03
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon -07
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja teppoylöjärvi »

DaViega kirjoitti:
teppoylöjärvi kirjoitti:Alatukivarret pitäis vaihtaa eteen molemmille puolille. Auto 159 JTDM SW -07. Onko nuo oikeat osat: http://m.mister-auto.fi/fi/tukivarsi-py ... _g273.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Jos on niin tarvinko muita osia vai tuleeko noissa kaikki tarvittava mukana. Tarkoitan niitä mitkä maksavat 133€ ja risat...
On oikeat osat, ei tarvitse uusia muuta. jotkut ovat ottaneet kallistuksenvakaajan pystytangon irti, minä en, nuo kun eivät välttämättä lähdekkään ehjänä irti.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 4ess%C3%A4" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta löytyy "suurpiirteiset" ohjeet

Vaihteensiirtovaijeriin takaisin...
Tiedote kulkee nimellä "Vaihdevivun alueelta kuuluva helähtävä ääni."
Ongelma: Vaihdevivun alueelta kuuluva, helähtävä ääni
Syy: Vaiheteenvalitsinvaijerin resonointi
Osanumerot
1,9 JTDm (+ 16v) 55209046
2,4 JTDm 55212084
2,2 & 1,9 JTS 55209048
3,2 JTS 55209052

En sitten tiedä, onko se ääni resonointia :roll:

Edit: Mulla poksahti nightbreakerit viikon sisään, uusin yhtä aikaa :lol:


http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/151373/3165" onclick="window.open(this.href);return false;

http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/151374/3165" onclick="window.open(this.href);return false;

Onkos nuo sitten oikeat ylätukivarret? Nekin varmaan samalla vaihdettava. Sivulla lukee alatukivarsi ja myös ylempi oikea ja ylempi vasen.

Onko kenelläkään kokemusta Viron toimituksista, toimiiko homma? Hinnat siellä edullisemmat.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Aquatica kirjoitti:
Capirex kirjoitti:Huh huh... molemmat Night Breakerit pamahtivat samalla kertaa. Näitä H7:a menee pari-kolme paria vuodessa. Ei oo todellista...
Menepäs kysymään Philips Long Lifeä (tai joku sellainen). Fixusputka sanoi, että nuo ovat kuulemma jopa takseissa kestäneet yli "normaalin", ettei kymmeniä kertoja vuosittain tarvitse vaihdella...
Kiitti vinkistä, kävin Motonetissä ja suosittelivat sieltä Osramin Long Life lamppuja, jossa 3 vuoden takuu. Jos lamppu pamahtaa niin kuulemme netistä löytyy osoite johon lamput voi palauttaa ja saa uudet tilalle. Alkaa kuulostaan jo järkevämmältä touhulta. Hyvänä puolena todettakoon, että minusta on tullut aika mestari vaihtamaan ajovaloja. Kannattaa ottaa sulakerasian kansi irti kuskin puolelta niin vaihto käy tosi sukkelaan!

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tuli tässä mieleen, että onko kukaan maalannut noita haalistuvia Alfa Romeo merkkejä? Ajattelin jos tekisi niistä mustavalkohopeiset, onko pahakin operaatio? Suojaisi sittemin esim. kiveniskuteipillä ettei lähde heti pois. Säänkestäviä maaleja on helppo saada.. mutta onko kukaan tuollaista täällä Suomen maassa tehnyt? 80€ etu+takamerkit ja vielä se kettumaisuus takamerkin vaihdossa pistää arveluttamaan.. :roll:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tuollaisiakin on:
http://www.ebay.com/itm/150988378063?it ... 23&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Asennusohjeet:
http://www.youtube.com/watch?v=PzeyzUok37I" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokemusta tosin ei ole

Edit:
Tämäkin on hyvän näköinen
http://www.ebay.com/itm/Custom-Black-GI ... 6972511%26" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

mä oon yrittäny käsin maalata 156 merkkiä. totaalisen vituiks men. mut eiks vois tulostaa netistä logon jollekin hyvälle paperille ja liimaa kiinni ja sit kivenisku tai joku muu kalvo päälle?? multa liulenee yks haalistunut 159 merkki jos joku haluaa kokeilla eri metodeja.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Okei, eli vituiks män ja mennään tarralinjalla :mrgreen:. En edes lähde kokeilemaan tässä tapauksessa.

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Liittyen tähän öljymittariin... Ne palkit tosiaan näyttää lähes mitä sattuu jos auto on vähääkään vinossa, esim. talvella ihan huuhaata ne palkit jos on vaihtelevasti lunta/jäätä pyörien alla. Minulle Automilano halusi vieläpä vaihdattaa tähän V6:een tietystä perustellusta syystä 10w 60 öljyt ja ilmeisesti niiden takia se öljymäärän näyttäminen on vielä kertaluokkaa pahempaa tuubaa. Onneksi on dippitikku.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Jännä juttu että Isossa dieselissä on pelannut just niinkuin pitää.
Mittarissa lienee jotain 150tkm ja 200tkm välillä.(Rouvan auto)

Edit. Siis tuo öljynpinnanmittaus.
Viimeksi muokannut savijo-r, 21 Heinä 2013, 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

lrela kirjoitti:Liittyen tähän öljymittariin... Ne palkit tosiaan näyttää lähes mitä sattuu jos auto on vähääkään vinossa, esim. talvella ihan huuhaata ne palkit jos on vaihtelevasti lunta/jäätä pyörien alla. Minulle Automilano halusi vieläpä vaihdattaa tähän V6:een tietystä perustellusta syystä 10w 60 öljyt ja ilmeisesti niiden takia se öljymäärän näyttäminen on vielä kertaluokkaa pahempaa tuubaa. Onneksi on dippitikku.
Ei olisi pitänyt mainita tätä. Tänään tipahti näytöllä öljymäärä kaksi palkkia alas ja tikku melkein puolessa välissä. Tutkin parkkiruudun öljyltä - ei mitään. Ajoin motaripätkää ja 3h seisonnan jälkeen katsoin tikulla - ihan täys. Ei mitään vikaa. Kaikki "viat" ovat ns. näennäsvikoja eli eivät edes vikoja eivätkä haittaa ajoa, pelkästään aiheuttavat näennäisstressiä.

Vois kyllä syyttää näitä Castrol 10w60 öljyjä. Ehkä niillä kestää se vuosi tai ainakin tunteja laskeutua sinne öljypohjaan? Tässä lukee että "for BMW M-series" ja sitten mainitaan toki yhteensopivuutta ilmaisevasti GM ja Opel. Mutta seuraava öljynvaihto on kyllä heti talven kynnyksellä ja kovasti kaipaan sinne niitä Fiatin suosittelemia 5w40.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Shuttle kirjoitti:Tuli tässä mieleen, että onko kukaan maalannut noita haalistuvia Alfa Romeo merkkejä? Ajattelin jos tekisi niistä mustavalkohopeiset, onko pahakin operaatio? Suojaisi sittemin esim. kiveniskuteipillä ettei lähde heti pois. Säänkestäviä maaleja on helppo saada.. mutta onko kukaan tuollaista täällä Suomen maassa tehnyt? 80€ etu+takamerkit ja vielä se kettumaisuus takamerkin vaihdossa pistää arveluttamaan.. :roll:
Alle bensatankin hinnalla auton saa näyttämään uudelta, aikaa menee puoli tuntia..

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

niin ja uittaa vaikla lakassa sen merkin nin varmana pysyy kauemmin.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Rolle kirjoitti:Alle bensatankin hinnalla auton saa näyttämään uudelta, aikaa menee puoli tuntia..
Katselin vaan tuota takaverhoilun irrottamista ja oli sen tason hommaa, että joko menee ammattilaisen touhuksi tai sitten hajoitan ne kaikki muoviset kiinnikkeet... :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eikös niitä kiinnikkeitä juuri siksi osteta halvalla säkillinen aina ennen kuin irrotetaan verhoilua...?

Vastaa Viestiin