Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuo B&M resetointi sulaketta irroittamalla kiinnostaisi itseäkin. Bravossa oli selvästi merkitty, minkä sulakkeen takana se on. Giulietassa ei tätä ole merkitty. Pystyykö joku katsomaan korjaamomanuaalista tai jostain vastaavasta järjestelmästä tämän sulakkeen?

Asiaan liittyen, näin voi tarkistaa mikä versio B&M järjestelmästä on asennettu autoon. Syötä auton valmistenumero eperin VIN-kenttään. Katso varustelistaus ja vertaa tuohon toiseen taulukkoon. Käsittääkseni 65W on se uusin missä on AUX-portti.

4J3 = Convergence C1 With mediaplayer Jack *
!4J3 = Without Convergence C1 With mediaplayer Jack

4ZS = Convergence C1 With mediaplayer Jack 2
!4ZS = Without Convergence C1 With mediaplayer Jack 2

68R = Provision for pda 2 *
!68R = Without provision for pda 2

65W = Convergence with USB port and AUX socket

* = Nämä löysin omasta listasta.
Liitteet
EperGiuliettaVIN.PNG
(10.76 KiB) Tiedosto ladattu 8330 kertaa
EperGiuliettaBM.PNG
(15.55 KiB) Tiedosto ladattu 8330 kertaa

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Onko joku hankkinut Giuliettaan Novitecin ns N10 vanteita? Alfisti.net sivutolla on kuva mutta olisi mukava nähdä kuvia myös ihan muutenkin... Ja myös tietoa miten muutoin istuu autoon eli vaatiiko specerit vai tuleeko vanne vähän ulommmas verrattuna alkuperäiseen?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

http://www.autoevolution.com/news-g-ima ... .html#sjmp" onclick="window.open(this.href);return false;

En tiedä sitten onko tuolla lättyjä välissä. tuskin tarvitseekaan...
edit. minkälaiset vanteet muuten "jäämässä yli"?
edit2. linkki korjattu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Vielä on pohdintavaihe meneillään, nyt alla alkuperäiset 18 tuuman "reikä" vanteet..... 19 tuumaiset olisi kivat, mutta edellyttää sitten uudet kumit kanssa. Ja tosiaan noita kuvia ei ole löytynyt missä olisi ko vanteet valkoisessa autossa.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Camber »

Kumpia meinasit, silver vai black ? ja tuonhan pystyt laskemaan itse miten paljon tulee ulommas vertaamalla nykyisen vanteen leveyttä ja offsettia Novitecin vastaaviin :)

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Jos tässä tulee edettyä niin kyllä silver se olisi ....

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vaihdetaanpa ketjua...
peksu kirjoitti:Pitkäänhän tuo minun G:n s&s toiminta on ollut vajavaista. Yli 10 sek sammumisia en edes muista, koska olisi ollut viimeksi. Yleensä näytössä vain lukee s&s unavailable... Uutena se toimi jopa n. 10 asteen pakkasellakin, jos auto vain oli lämmennyt tarpeeksi. Tuota alijännitettä moni on ehdotellut ja voipi ollakin syynä. Nykyäänhän "kuulemma" autoissa ei akut kestä kuin pari kolme vuotta. Mantassani on -08 talvella hankittu akku ja Corsassakin ainakin 5 vuoden ikäinen; hyvin toimivat. No eipä noissa ole sähkövimpaimiakaan Alfan määrää edes yhteenlaskettuna :wink: .

No, eletään tuon kanssa; eipä tuosta haittaakaan ole, vaikka ei usein toimikaan. Autossa huollotkin ajoittuvat helmikuulle, niin vaikea sitä silloin on todistella AK:lle.
Ei taida olla kyse sen ihmeemmästä, kuin akun hiipumisesta. S&S on päätellyt, ettei enää ole turvallista rääkätä akkua ylimääräisillä käynnistyksillä.

Minusta tämä on hyvä systeemi. Antaa vähän ennakkovaroitusta siitä, ettei akku enää ole täydessä iskussaan. Paitsi että oman autoni akku on hiipunut paljon nopeammin - selvä maanantaikappale. Vielä alkutalvella omakin autoni pisteli välillä konetta seis -10 °C pakkasellakin, vaikkei siinä enää hirveästi järkeä ollutkaan. Näin kylmällä auto yleensä totesi puolen minuutin verran ihmeteltyään, ettei ollutkaan hyvä idea -> kone uudelleen käyntiin. Keväällä auton into sammutella moottoria laimeni selvästi ja rupesi nollakelilläkin tulemaan näitä kone seis ja 10 s kuluttua uudelleen käyntiin -pelleilyjä. Ei pitäisi kenkä puristaa pelkästään lataustilasta, koska minulla on ylläpitolaturikin autossa.

Lopullinen niitti olikin ilmastoinnin päivitys, jonka jälkeen rakkine ei enää ole osannut tiputtaa puhallinnopeutta minimiin, kun S&S sammuttaa moottorin. 0...+10 °C -keleillä auto tykkäsi käyttää sen verran isoa puhallinnopeutta, että sähkönkulutuksen vuoksi auto ei sammunut lainkaan tai lähti jo parin sekunnin ihmettelyn jälkeen uudelleen käyntiin. Helteillä sentään toimii eli malttaa pysyä sammuksissa sitten, kun S&S on sammutuksen päättänyt tehdä. Mitä ei enää juurikaan tapahdu pätkäajossa.

Vielä lähtee ihan OK käyntiin ym. mutta tällä akulla tuskin ajellaan enää kovin montaa vuotta. Sen verta monesta tuutista on tullut kuultua/luettua, että nykyautoissa akku kestää max. 4 vuotta, etten osaa tätä hiipumista pelkästään S&S:n syyksi laittaa, vaikka edellisissä autoissa akku kestikin pitempään. Erinäisten akkukäyttöisten laitteidenkin kanssa on tullut selväksi, että akkujen kestossa on huimia yksilöeroja. Vaikka kahta akkua käytettäisiin ihan samalla tavalla (hankittu yhtä aikaa ja käytetty & ladattu vuoronperään samassa laitteessa), toinen voi kyykähtää täysin vajaassa vuodessa ja toinen alkaa osoittaa selviä uupumisen merkkejä vasta kolmivuotiaana, mutta menee vielä pari vuotta lisää, jos puoleen lyhentynyt kesto ei ole iso haitta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ei ole Giuliettaan liittyvää, mutta akkuun kuitenkin. Itse huomasin, että tuo wanhahko Exiden akku on lie loppumetreillä. Pätkäajossa nimittäin radio vaimenee lähes täysin startissa, mutta viikko sitten pitkää pätkää ajoin ja yön yli jäähdyttyäänkin vielä lähti pirteästi käyntiin ilman, että radio vaimeni yhtään. Pari päivää vähän pätkäajoa ja tuo tuli takaisin, sitten yksi pidempi lenkki niin, että startissa teki tuon. No, eipä tehnytkään seuraavalla eikä sitäkään seuraavalla startilla, mutta sitten pikku hiljaa vahvemmin ja vahvemmin vaimeni - ilmeisesti siis starttivirtaa otettaessa akku ei vaan enää jaksa antaa ihan samalla tavalla tavaraa. Joka tapauksessa tuo akku on nyt varattu hankittavaksi ensitalvena, jolloinka se luultavasti antaa periksi.Väittäisin, ettei nyt niin huono saavutus alikoon akulta (meinaan fyysistä kokoa, sillä tuo akku taitaa olla peräti kaksi kokoa pienempi, mitä Exide suosittelee, siten myös hieman vähätehoisempi. 640 lukee päällä, olettaisin olevan siis 64AH akku ja mielestäni 75:sta tuohon suositellaan...)

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja jkf »

insinörtti kirjoitti: Vielä lähtee ihan OK käyntiin ym. mutta tällä akulla tuskin ajellaan enää kovin montaa vuotta. Sen verta monesta tuutista on tullut kuultua/luettua, että nykyautoissa akku kestää max. 4 vuotta, etten osaa tätä hiipumista pelkästään S&S:n syyksi laittaa, vaikka edellisissä autoissa akku kestikin pitempään. Erinäisten akkukäyttöisten laitteidenkin kanssa on tullut selväksi, että akkujen kestossa on huimia yksilöeroja. Vaikka kahta akkua käytettäisiin ihan samalla tavalla (hankittu yhtä aikaa ja käytetty & ladattu vuoronperään samassa laitteessa), toinen voi kyykähtää täysin vajaassa vuodessa ja toinen alkaa osoittaa selviä uupumisen merkkejä vasta kolmivuotiaana, mutta menee vielä pari vuotta lisää, jos puoleen lyhentynyt kesto ei ole iso haitta.
Minulla kolmevuotiaassa Alfassa on kolmas akku menossa. Alkuperäinen, täysin alimittainen (75Ah, 450 A) Magneti Marelli kesti Eberin kanssa noin puoli vuotta eikä enää ottanut latausta vastaan. Seuraava Energizer kesti reilut puolitoista vuotta. Nyt Alfassa paikalla AGM-akku ja yrittänyt joskus lataillakin, joten katsotaan kauanko kestää.

Alkuperäinen akku antoi noita mittariston valojen välkkymisoireita, mutta seuraavan Energizerin kanssa ei vain Eberi käynnistynyt. Akkuliikekin testasi sen ja väitti hyväksi. Kummasti silti akun vaihto herätti Eberin henkiin. Tosin akku jatkoi palvelustaan kevyemmällä käytöllä lapsukaisten motoroiduissa harrastevälineissä.

Totta on toikin, että kovasti on eroja akuissa. Rouvan saksalaisessa laatumerkissä (kyllä, Opel) kesti alkuperäinen akku sen ajan mitä auto meillä oli, eli reilut 9 vuotta. Viime syksynä heivasin 6 vuotiaasta homosohvasta alkuperäisen akun pois kun en viitsinyt ottaa sitä riskiä, että joutuisin sille joskus apuvirtaa antamaan pakkasaamuna.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Jos olet maksanut akuista itse, olisikohan aika kokeilla jotain ylimitotettua Optimaa? Hyytelö/geeliakkuja ja väittävät kestävän rankkaakin käyttöä aivan eri tavalla. Itse hommaan moisen seuraavaksi akuksi, mikäli vaihtotarpeen tullessa yksinkertaisesti on varaa.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Piipahdin tänään paikallisella autokauppiaalla aivan muissa asioissa ja silmiini osui yksi Giulietta. Koko ikäni italialaisilla autoilla ajaneena (lähinnä eri Fiateilla) kiinnostus Alfaan vähän heräsi. Katselin äsken hinnastosta noita halvemman pään "pappamalleja" ja mietteitä herätti Turismo (25Ke) ja Speciale (20Ke) mallien hintaero. Puuttuukohan tuosta Speciale mallista jotain aivan olleellista eli saako tuolle 5Ke:lle Turismossa vastinetta?

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Jos tarkoitat Autokeskuksen myymiä malleja, näyttäisivät Speciale ja Turismo olevan ainakin vakiovarusteluettelon perusteella identtiset.

http://www.alfaromeo.fi/mallisto/giulie ... 3191B51011

Ehkä myyjällä on tarkempaa tietoa asiasta.

Nopeasti veikaten voisin epäillä, että 120 hevosvoiman Giulietta vanhempaan tekniikkaan perustuvalla moottorilla on vetänyt huomattavasti vähemmän ostajia kuin 170 hv:n Multiair-moottorilla liikkuva malli ja siksi paikallinen automyyjä tahi Alfa itse on katsonut tarpeelliseksi tarkistaa vähän hintoja ja laatia tarjouksia.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja winorloose »

OK!

Tuo Specialen maltillinen 20t. hinta kiinnostaa. :wink: Täytyy varmaan käydä juomassa kuppi kahvia ja pyytää samalla tarjous omasta Punto Evo:sta Alfaan.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

winorloose kirjoitti:Piipahdin tänään paikallisella autokauppiaalla aivan muissa asioissa ja silmiini osui yksi Giulietta. Koko ikäni italialaisilla autoilla ajaneena (lähinnä eri Fiateilla) kiinnostus Alfaan vähän heräsi. Katselin äsken hinnastosta noita halvemman pään "pappamalleja" ja mietteitä herätti Turismo (25Ke) ja Speciale (20Ke) mallien hintaero. Puuttuukohan tuosta Speciale mallista jotain aivan olleellista eli saako tuolle 5Ke:lle Turismossa vastinetta?
Eiköhän tuo Speciale ole käytännössä juuri Turismo?

Ainakin siitä puuttuu 50hv, Blue&Me, automaattinen 2-alueilmastointi, aluvanteet, sadetunnistin, ristiselän tuen säätö ym. verrattuna MultiAiriin.

Tulipa muuten viime viikolla tarjouskirje AK:sta, jossa luvattiin 1500 euron alennus auton hinnasta tai vastaavalla rahalla lisävarusteita sekä vielä PackSport-paketti veloituksetta (arvo yli 2000e) ja osamaksukorko alk.2,9% (kulut päälle). Ei koske Speciale- eikä Turismo-malleja.

" jaa sanctus jo ehtikin selventää "

phnts
Viestit: 190
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja phnts »

77tkm kohdalla Konalassa kerrottiin seuraavaa:

Edessä vasemmalla alatukivarsissa väljää, takaa iskarien yläpäät molemmin puolin väljät.
Kannattaa myös huomata, että alustan takuu on 60tkm. :?

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja winorloose »

:wink: Kahvit tuli sitten juotua ja kaupat tehtyä.

Automyyjän mukaan tuo Speciale on tosiaan tuon Turismon kampanjamalli ja koskee vain maassa olevaa erää autoja. Hänen mukaansa tämän meikäläisen kaupan jälkeen autoja olisi enää yksi maassa.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

phnts kirjoitti:77tkm kohdalla Konalassa kerrottiin seuraavaa:

Edessä vasemmalla alatukivarsissa väljää, takaa iskarien yläpäät molemmin puolin väljät.
Kannattaa myös huomata, että alustan takuu on 60tkm. :?
Piti oikein kaivaa takuutodistus esiin ja lukea sieltä takuuehdot.
Ei siellä kyllä lue mitään alustan 60tkm takuusta; ainoa viittaus oli iskunvaimentimiin, jotka eivät kuulu normaalitakuun piiriin (kuluva osa?), mutta kyllä niilläkin joku takuu on. Siinähän sitä on keskustelun paikka, että onko alatukivarsien väljistyminen noilla kilometreillä muka normaalia?

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

winorloose kirjoitti::wink: Kahvit tuli sitten juotua ja kaupat tehtyä.

Automyyjän mukaan tuo Speciale on tosiaan tuon Turismon kampanjamalli ja koskee vain maassa olevaa erää autoja. Hänen mukaansa tämän meikäläisen kaupan jälkeen autoja olisi enää yksi maassa.
Onnittelut uuden auton johdosta! Onhan tuo Punton jälkeen "vähän" erilainen kulkine :mrgreen: .

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Kiitoksia!

Koska auto oli myyjäliikkeessä, niin saavat sen suht pikaisesti luovutuskuntoon. Normit peltivanteet vaihtavat myös 1500e pakettiin kuuluviin alupyöriin. :wink: Kyllähän siinä on varmaan ex-Puntokuskille vähäksi aikaa ihmettelemistä.

phnts
Viestit: 190
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja phnts »

peksu kirjoitti:
phnts kirjoitti:77tkm kohdalla Konalassa kerrottiin seuraavaa:

Edessä vasemmalla alatukivarsissa väljää, takaa iskarien yläpäät molemmin puolin väljät.
Kannattaa myös huomata, että alustan takuu on 60tkm. :?
Piti oikein kaivaa takuutodistus esiin ja lukea sieltä takuuehdot.
Ei siellä kyllä lue mitään alustan 60tkm takuusta; ainoa viittaus oli iskunvaimentimiin, jotka eivät kuulu normaalitakuun piiriin (kuluva osa?), mutta kyllä niilläkin joku takuu on. Siinähän sitä on keskustelun paikka, että onko alatukivarsien väljistyminen noilla kilometreillä muka normaalia?
Joo, tämä 60tkm lausahdus tuli huoltoneuvojan suusta siinä tiskillä, mutta en sitten vielä tarkemmin kysellyt aiheesta. Tarvii kans kaivaa paperit, kun kansion lähettyville työmatkalta pääsen.
Osat meni tilaukseen, joten täytyy käydä asia läpi seuraavan käynnin yhteydessä sekä takuun, että juurikin alustan (epätavallisen) nopean kulumisen osalta.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

phnts kirjoitti:
peksu kirjoitti:
phnts kirjoitti:77tkm kohdalla Konalassa kerrottiin seuraavaa:

Edessä vasemmalla alatukivarsissa väljää, takaa iskarien yläpäät molemmin puolin väljät.
Kannattaa myös huomata, että alustan takuu on 60tkm. :?
Piti oikein kaivaa takuutodistus esiin ja lukea sieltä takuuehdot.
Ei siellä kyllä lue mitään alustan 60tkm takuusta; ainoa viittaus oli iskunvaimentimiin, jotka eivät kuulu normaalitakuun piiriin (kuluva osa?), mutta kyllä niilläkin joku takuu on. Siinähän sitä on keskustelun paikka, että onko alatukivarsien väljistyminen noilla kilometreillä muka normaalia?
Joo, tämä 60tkm lausahdus tuli huoltoneuvojan suusta siinä tiskillä, mutta en sitten vielä tarkemmin kysellyt aiheesta. Tarvii kans kaivaa paperit, kun kansion lähettyville työmatkalta pääsen.
Osat meni tilaukseen, joten täytyy käydä asia läpi seuraavan käynnin yhteydessä sekä takuun, että juurikin alustan (epätavallisen) nopean kulumisen osalta.
Kyllä 60tkm on pitkä takuu kuluville osille kuten alustan osat. Esimerkiksi maaseudulla kun poristellaan menemään lähes kaikki kilometrit "nimismiehenkiharaa" taitaa puslat, koiranluut jne olla väljiä jo 10tkm välein.
En siten usko että kenelläkään valmistajalla olisi takuuta kuluville alustan osille, meillä Saksalaisessa preemiumissa on koiranluita vaihdeltu ~50tkm välein, alapallot meni ~100tkm kohdalla. Normaalia kulumista mielestäni nykyautoissa ja olihan se ennenkin, silloin vain koiranluiden kolinaa ei kuullut muiden auton natinoiden ja nitinöiden takaa.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

VAG-tuotteethan onkin kuuluisia heikoista nivelistään. Ja on omakohtaista kokemustakin Passatista, johon sai vaihtaa alle 20 tkm välein palloniveliä ja raidetangonpäitä.

Pitkään Subaruilla ajelleena voin kertoa, että niihin ei koskaan tarvinnut vaihtaa mitään niveliä tai alatukivarsia. Suurimpia km-määriä niissä oli kuitenkin lähes 200 tkm minulla ollessaan. Enkä minä kyllä Fiateihinkaan (3xUno,Tipo,Brava) vaihtanut koskaan mitään niveliä, tosin vaihdoin autoa aina n. 80-90 tkm ajomäärillä. Eli onko siis Alfa näiltä osin huonompi kuin Fiat...? Laitetaan samoilla mitoituksilla tehdyt osat kuin aikanaan Fiateihin, mutta auton paino satoja kiloja suurempi?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alatukivarsista en tiedä, mutta ainakin ylätukivarret on semmoisessa kulmassa, että siellä ei yksinkertasesti puslat vaan pysty kestämään mitään erityistä ikää. Ainakin 156:ssa. Sitten nuo alapallot menee vaihtoon 100-160tkm välein, eli siis alatukivarret. Se ei kuitenkaan ole "niin paha", että siitä jaksaisi stressata; jos ne kestää 10v/100-160tkm niin se on mielestäni enemmän kuin hyvin.
Jos kestää siis noin kauan, tarkoittanee kuitenkin yhtä, kahta tai kolmea jakopääremppaa sinä aikana, kun mennään yhdel tukivarrel ;)

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Tuli tilattua QV:hen ns. 159 Ti 19 vanteet.... ja pitihän niille saada myös renkaat eli tilattuna Nokia Z 225/35/19, itse aina ollut tyytyväinen Nokian Z renkaisiin, kumma vaan että Rengas-Onlinestä saa kotimaisen renkaan halvemmalla kuin Suomesta :roll: . Taakse tulee 15 mm spacerit, niin sitten myös takana istuu hyvin lokasuojan reunaan nähden. Samoin pakko saada vähän lisää meteliä (vaikka ei ookaan mikään V6..) niin tulee Ragazzon H2 takaosa 102 mm ulostuloilla :lol:

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

peksu kirjoitti: Enkä minä kyllä Fiateihinkaan (3xUno,Tipo,Brava) vaihtanut koskaan mitään niveliä, tosin vaihdoin autoa aina n. 80-90 tkm ajomäärillä. Eli onko siis Alfa näiltä osin huonompi kuin Fiat...? Laitetaan samoilla mitoituksilla tehdyt osat kuin aikanaan Fiateihin, mutta auton paino satoja kiloja suurempi?
Jaa. Minulla meni pelkästään 40 - 70 tkm välillä Stilosta vaihtoon kallistuksenvakaajan kumipuslat, koiranluut ja etujouset (toinen poikki). Nettijuttujen perusteella farkuissa ovat myös peräpään kumipuslat kulutustavaraa. Ettäjotta kasvanut paino on tehnyt näissäkin tehtävänsä. Bravo (mkII) tuntui olevan kestävämmistä palikoista kasattu (yksi raidetangon pää vaihtoon 67 tkm ajolla) joten erittäin OK, jos Giuliettassa on käytetty samoja palikoita.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Arcar kirjoitti:Tuli tilattua QV:hen ns. 159 Ti 19 vanteet.... ja pitihän niille saada myös renkaat eli tilattuna Nokia Z 225/35/19, itse aina ollut tyytyväinen Nokian Z renkaisiin, kumma vaan että Rengas-Onlinestä saa kotimaisen renkaan halvemmalla kuin Suomesta :roll: .
Jospa noista tulisi myös kuvia johonkin. :)

"Oma" MA kävi toisessa vuosihuollossa (n. 44000) aika lyhyen ja epämääräisen kaavan mukaan. Raitisilmasuodatin ja pyyhkijät ei ilmeisesti vaihtuneet vaikka oli ajatus. Tietääkö kukaan muuten millaisesta paikasta tuo suodatin löytyy? Jarrupalat sen sijään ainakin uusiutui eikä anturinpätkäkään roiku enää takana. Käytöksessä ei tunnu minusta hirveämmin eroa mutta uuden vinkumisen (hidas rullaus jarrutuksen jälkeen tai liikkeellelähtö jonossa) katoamisen lisäksi ei kuulu myöskään niitä alkuperäisten jarrujen tietyllä paineella vinkumisia. Ehkä aivan kevyellä kosketuksella ikkuna auki kuuluu joku kuulon rajamailla olevan korkea ääni. tiedä vaikka ovat keksinee käyttää jotain uutta palamateriaalia sitten. Olisi kyllä mukava jos pysyvät tällaisina.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
ORBITA
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

^^^
Ja ääninäyte olisi kiva kanssa! Kyllä toi QV ansaitsisi hiukan lisää ääntä 8) Kunhan ei pörise matka-ajossa hirveän rasittavasti.

Ja noi Noikia Z:at on yllättävän mukavat ja hiljaiset. Paljon hiljaisemmat, kuin Audissa olleet tuumaa pienemmät P Zero Rossot.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Tuli vielä tehtyä uusintapäätös renkaan osalta, edelleen siis Nokia mutta zLine eli Suomessa nimellä Hakka Black. Toivottavasti tämäkin hyvä valinta, ainakin ne kommentit ja testit mitä löysin ovat hyvät, jotkut jopa Z:aa paremmat :-D Saa nähdä...

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja jkf »

peksu kirjoitti:VAG-tuotteethan onkin kuuluisia heikoista nivelistään. Ja on omakohtaista kokemustakin Passatista, johon sai vaihtaa alle 20 tkm välein palloniveliä ja raidetangonpäitä.

Pitkään Subaruilla ajelleena voin kertoa, että niihin ei koskaan tarvinnut vaihtaa mitään niveliä tai alatukivarsia. Suurimpia km-määriä niissä oli kuitenkin lähes 200 tkm minulla ollessaan. Enkä minä kyllä Fiateihinkaan (3xUno,Tipo,Brava) vaihtanut koskaan mitään niveliä, tosin vaihdoin autoa aina n. 80-90 tkm ajomäärillä. Eli onko siis Alfa näiltä osin huonompi kuin Fiat...? Laitetaan samoilla mitoituksilla tehdyt osat kuin aikanaan Fiateihin, mutta auton paino satoja kiloja suurempi?
Perhepiirissä 23 vuotta olleesta Mercedeksestä vaihdettiin jo nyt, vain 509.000 km ajettuna raidetangon pää... Mikään ei kestä enää nykyään! Ja osahan maksoi OEM-laatuisena peräti 19,90 euroa. :o:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Fakta tuntuu olevan, että pääosin nykyiset kulutusosat on niitä osia, jotka vanhoissa vaan kesti ja kesti. En silti ottaisi yli 20-vuotiasta märssya nykyinsen 156:n tilalle ;)
Eipä taida nykysin olla märssytkään enää mistään kotosin, mitä Veholaisten kommentteja niistä kuullut...

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Arcar kirjoitti:Tuli tilattua QV:hen ns. 159 Ti 19 vanteet.... ja pitihän niille saada myös renkaat eli tilattuna Nokia Z 225/35/19, itse aina ollut tyytyväinen Nokian Z renkaisiin, kumma vaan että Rengas-Onlinestä saa kotimaisen renkaan halvemmalla kuin Suomesta :roll: . Taakse tulee 15 mm spacerit, niin sitten myös takana istuu hyvin lokasuojan reunaan nähden. Samoin pakko saada vähän lisää meteliä (vaikka ei ookaan mikään V6..) niin tulee Ragazzon H2 takaosa 102 mm ulostuloilla :lol:
Mistä hankit Ti vanteet?

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Kysytäänpä vielä täälläkin ketjussa, että mahtaako Giulietan 18" tuuman vanne mennä 159:n ison Brembon päälle ilman ylimääräistä kikkailua, jos Offsetti ja ET täsmää 159:n spekseihin?

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Kun ei käytettyjä Ti 19 tuuman settejä oikein löytynyt niin tilasin uudet ebayn kautta, myyjänä Veloces of London. Nämä siis pitäisi olla alkuperäiset ja käyvät myös QVhen jossa Brembot. Olen jossain lukenut että on joitain Ti 19 versioita jotka eivät käy Brembojen kanssa...
Toiseen kysymykseen niin itsellä G:ssä on alkuperäiset 18 tuuman vanteet ja brembot. Jos Ti vanteet käy G:hen niin luulisi G:n vanteiden sopivan 159:iin brembojen kanssa. Joskin en ole varma onko Brembot ihan vastaavat, ainakin päällisin puolin näyttävät.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

QV sai Ragazzon H2 takaosan, ja ekat äänimaailmat kuultu. Alkuperäinenhän on melko hiljainen, mutta nyt tuli pikkuisen lisää tummuutta ääneen, ei kuitenkaan liian kova. Kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa sopivavaa lisävoluumia. Tulevina päivinä täytyy kuulostella lisää :-D

Avatar
ORBITA
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Mistäs tilasit ja kuuluuko tasakaasulla matkavauhdissa pörinää?
Kuvia ja ääniä odotellessa :)

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Vanteet saapuivat eilen ja myös 2 kpl renkaita, ja puuttuvat 2 kpl näyttävät seurannan mukaan olevan Turkusessa. Ihme että kun tilaa 4 rengasta niin päätyvät kahteen eri kuljetukseen, :crazyeyes: mutta jos saisi alle ensi viikolla..
Vanne kokeiltu autoon ja vaikka sama et41 joka vakiossa niin nämä kyllä menee niin lähellä bremboa että mahtuu väliin vain pari hesarin sivua, siis sivua.... Lähellä siis muttei osu :-D

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

muutama kuva QV:stä lisätty kuvat osioon :)
täytyy sanoa noista Nokia zLinestä että vaikka ovat 225/35/19 niin on kyllä positiivista eroa Pirelli pzero Rossoon 225/40/18 nähden lyhyen ajon perusteella, eli Nokia hiljaisempi ja ei alfaltissa pitkittäin tehdyissä paikkauksissa pyri yhtään vetelemään :-D

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Onko kellään muulla ongelmana, että peräkontin kynnykseen kertyy kondenssivettä? Auton pesussa tuota vettä ei tule. Aina satunnaisesti tuossa on lätäkkö. Vesi näyttää kuitenkin tulevan tuolta kannen muovien sisältä.
Liitteet
20130718_001 (790x594).jpg
(327.7 KiB) Tiedosto ladattu 6246 kertaa
20130718_002 (790x594).jpg
(324.42 KiB) Tiedosto ladattu 6246 kertaa

Taika-Jim
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Touko 2012, 19:00
Car(s): Giulietta MA
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

^takaluukun peltiosien alareunassa on kolme kumitulpilla tukittua reikää. Poista yksi tulppa, niin sateella luukkuun päätyvä vesi pääsee poistumaan luukun sisältä reunojen kumitiivisteiden ulkopuolelle, eli siis auton ulkopuolelle. Muutoin vesi valuu sisäverhoilumuovin välistä kuvaamaasi paikkaan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Kiitos vinkistä. Tutkin tarkemmin niitä tulppia, niin keskimmäinen on muovia ja siinä on valmiiksi läpireikä. Päädyin purkamaan kannen muovit pois ja sen jälkeen ruutasin vettä kannen saumoihin yms. Vesi vuotaa sisään pyyhkimen akselista. Kumi vaikuttaa olevan ehjä, mutta ehkä hieman väljän oloinen. Voiko tuota tiivistää jollain mömmöllä?
Liitteet
20130721_001 (790x594).jpg
(241.85 KiB) Tiedosto ladattu 6091 kertaa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sanokaa nyt joku, että näen väärin, mutta alkaako tuo jo olemaan tuosta pellin reunasta ja hitsipisteistä ruosteen alussa :shock: ?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuosta ruostepilkuista tuli vielä jatkumona mieleeni Bella Italiassa huomioni kiinnittänyt punainen Giulietta QV, jonka peruspunainen maalipinta alkoi mielestäni osoittamaan selkeitä haalistumisen merkkejä. Ei ainakaan ollut kovinkaan hyvässä vahassa, joten sillä pelastaisi jo paljon, mutta pari vuotias maalipinta tuossa kunnossa ei lupaa kovinkaan hyvää tulevaisuutta ajatellen.

Ehkä tämä ei ole ensimmäisen omistajan ongelma varsinaisesti, mutta tuskin tuokaan laatumielikuvaa ja jälleenmyyntiarvon kehitystä parantaa. Varsinkin ottaen huomioon, että Giulietta on, ainakin omasta mielestäni malli, joka on saanut ainakin jonkin verran ostajia muiden merkkien parista, jotka saattavat olla hyvinkin kriittisiä "pikkujuttujen" suhteen valitessaan seuraavaa autoaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Alfissimo kirjoitti:Sanokaa nyt joku, että näen väärin, mutta alkaako tuo jo olemaan tuosta pellin reunasta ja hitsipisteistä ruosteen alussa :shock: ?
Näössä vikaa :)

Tuo töhnä on veden mukana tullutta kuraa, joka tuossa valokuvassa näyttää erehdyttävästi ruosteelta.

MHJ
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Tammi 2012, 11:21
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja MHJ »

Tarkoitus olisi hankkia Giuliettaan paremmat stereot, sillä vakiovarusteena tullut laite on äänentoistoltaan melko vaatimaton esitys ja radion osalta suorastaan kelvoton kapistus. Oletteko olleet tyytyväisiä AK:n kauppaamaan Bosen settiin vai olisiko parempia ideoita?

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Harkitsin tuossa oman 120hp:n "terästämistä" Auto Milanon tarjoamalla Novitecin 120hp -> 150hp optimoinnilla, mutta taidan luopua siitä takuun vuoksi. Voi tulla turhia ongelmia huolloissa tai mahdollisissa takuukysymyksissä? Onko kukaan muuten kokeillut noita Novitecin "kilkkeitä", ovatko hintansa arvoisia? Tuo 120hp -> 150hp optoimointi kustantaisi 549e.

http://www.automilano.fi/tarjoukset.html#novitec" onclick="window.open(this.href);return false;

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Käyttäjän käsikirja puhuu "malliversioista joissa ylikokoiset jarrusatulat". Onko tämä jokin lisävaruste, vai löytyykö nämä joistain versioista vakiona? Lisävarusteluettelosta ei tällaisia kuitenkaan osunut silmiin, vai onko nämä "punaiset jarrusatulat" sitten sama asia?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

tai ehkä QV?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Mietin tuota jarrusatulajuttua lähinnä (uusien) vanteiden näkövinkkelistä, mutta tuskin meikäläisen 120hp-versiossa ainakaan mitään ylikokoisia heebeleitä on.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Lueskelin aikani kuluksi tuota aihetta "punaiset jarrusatulat" vielä hieman lontoonkielisiltä foorumeilta. Hieman epäselväksi jäi mitä tuo Giuliettan kohdalla tarkoittaa, jos ruksaa sen lisävarustelistalta. Saako siinä pelkästään punaiseksi maalatut vakiojarrusatulat, vai myöskin Brembon nelimäntäiset satulat (punaiset) + 330mm levyt (eteen) eli käytännössä QV:n jarrut?

http://www.brembo.com/en/car/original-e ... ietta.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

pkymalainen
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Elo 2013, 10:53
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair B

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja pkymalainen »

Voitteko avittaa uutta G omistajaa, tekis mieli vaihtaa alla olevat 17" pykälää isompiin 18" pyöriin. Onko odotettavissa miten iso ero ajettavuudessa tai rengas melussa? Mitä kummeja suosittelette alle? Multa vapautuisi vaihdon myötä 5000km ajetut fillarit ja 17" turbiini vanteet...

Vastaa Viestiin