Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

DaViega kirjoitti:Mulla oli mittarissa sen reilut ~83 tjsp kun vaihdoin laatikko öljyt, ihan hyvä tehdä 75-100tkm välein vaikka ei kirjassa niin luekkaan, etenkin kun 159:ssä ei ole erillistä tarkastus proppua, vaan aina pitää laskea kaikki pois, ja sitten täyttää ylhäältä oikea määrä.
Metalli hilettä metsästelin, mutta ei siellä mitään näkynnyt, eikä magneettiinkaan tartunnut. Tuntuma kyllä muuttui hurjasti, harvoin jollain perus huoltokohteilla tehdään noin isoa eroa kuin vaihteistoöljyillä tuli tuolla kertaa :shock:
Meidän autoissa kun on vain yksi numero eroa, on vissiin sitten käynyt jotenkin erilailla tms. Tuossa 159:ssä kun tuntuma ei oleellisesti muuttunut lukuunottamatta pakkasella parempaa toimivuutta. En sitten tiedä oliko se ihan näin tarkka ja "sporttinen" ennen vaihtoja, kun ajoin sen vaan Tampereelta suoraan öljyjen vaihtoon :mrgreen:. Mutta hiton hyvä laatikko tuo on, vaihteet menee sisään makoisasti ja kaikki hommat toimii.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

DaViega kirjoitti: Metalli hilettä metsästelin, mutta ei siellä mitään näkynnyt, eikä magneettiinkaan tartunnut.
Muistankohan ihan väärin, että proppu ei olisi magneettinen.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei olekkaan, mulla oli irto magneetti mikä oli siinä propun alla kun laskin öljyjä pois, sitten vielä kokeilin kalasetlla talteen otetuista jäteöljyistä, huonolla menestyksellä - Onneksi :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Jaba
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 18:52
Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Sedan -08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jaba »

arv kirjoitti:
Jaba kirjoitti:Outo vika 159:issä eli osa vasemmanpuoleisen valojen ja suuntavilkkujen kytkimen toiminnoista ei toimi:

- lähivalot ovat päällä KAIKISSA asennoissa.. eivät siis mene parkeille, eikä saa kokonaan pois (siitä pyöritettävästä katkaisijasta)

- MENU-näppäin ei toimi - eli asetus valikkoihin ei pääse

- pitkien valojen vaihtaminen toimii ok

- suuntavilkut toimii ok


Se toinen vasemmanpuoleinen viiksi, eli vakionopeussäädin, toimii ok

Mistä lähtisitte vikaa etsimään? Mitään muuta sähkövikaa en ole huomannut autossa.
Johto poikki viiiksestä. Vilkut ja kaukovalot ovat viiksen juuressa omilla kytkimillään ja viiksessä olevat toiminnot johdoilla.

Ratti ja asentoanturi pois, suojamuovit pois ja viiksipaketin irrotus. Koko viiksipaketin (vasen ja oikea) voi vaihtaa, tai purkaa ja korjata johdot.
Viiksen purkaminen on helppoa mutta kasaaminen vaatii aikaa ja sorminäppäryyttä ja voi tulla korjaamolla teetettynä kalliimmaksi kuin koko paketti?

Edit: Viiksipaketteja näyttää eperissä olevan erilaisia, ilmeisesti kaikissa ei olekaan samoja toimintoja. Viisainta tsekata auton VIN-numerolla oikea ja etsiä hintataso. Kuitenkin luultavasti useampi saturainen menee koko pakettiin?

Viimein kesälomalla otin nyt homman työn alle... ja kaksi johtohan siellä näköjään on poikki (vihreä ja ruskea). Ovatpa tosi ohuita!

Sain purettua ratin, airbagin.. mutta nyt ongelma, että en saa tuota koko viiksipakettia irti. Löysin kyllä sen kirkkaan teräksen värisen pannan jolla paketti on puristettu ohjausakseliin kiinni (näkyy ARV:in kuvassa pöydällä irroitettuna). Tuon kun aukaisi niin heiluu jo lupaavasti, mutta jostain vielä kanittaa enkä vaan löydä mistä!

Yritin myös avata suoraan tuon viiksipaketin kannen, koska siitähän saattaisi hyvinkin päästä korjaamaan johdot ilman, että irroittaa koko viiksipaketti (kuten ARV oli tehnyt). Sama juttu eli avautuu muutaman millin mutta sitten kanittaa taas jostain eikä näy mistä.

Onko joku muu kuin ARV purkanut ja voisi antaa hieman vinkkiä? Laita privaa jos vaikka voin soitella sinulle. ARV:ia yritinkin jo tuossa privana tavoitella.

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja arv »

Jaba kirjoitti:
arv kirjoitti:
Jaba kirjoitti:Outo vika 159:issä eli osa vasemmanpuoleisen valojen ja suuntavilkkujen kytkimen toiminnoista ei toimi:

- lähivalot ovat päällä KAIKISSA asennoissa.. eivät siis mene parkeille, eikä saa kokonaan pois (siitä pyöritettävästä katkaisijasta)

- MENU-näppäin ei toimi - eli asetus valikkoihin ei pääse

- pitkien valojen vaihtaminen toimii ok

- suuntavilkut toimii ok


Se toinen vasemmanpuoleinen viiksi, eli vakionopeussäädin, toimii ok

Mistä lähtisitte vikaa etsimään? Mitään muuta sähkövikaa en ole huomannut autossa.
Johto poikki viiiksestä. Vilkut ja kaukovalot ovat viiksen juuressa omilla kytkimillään ja viiksessä olevat toiminnot johdoilla.

Ratti ja asentoanturi pois, suojamuovit pois ja viiksipaketin irrotus. Koko viiksipaketin (vasen ja oikea) voi vaihtaa, tai purkaa ja korjata johdot.
Viiksen purkaminen on helppoa mutta kasaaminen vaatii aikaa ja sorminäppäryyttä ja voi tulla korjaamolla teetettynä kalliimmaksi kuin koko paketti?

Edit: Viiksipaketteja näyttää eperissä olevan erilaisia, ilmeisesti kaikissa ei olekaan samoja toimintoja. Viisainta tsekata auton VIN-numerolla oikea ja etsiä hintataso. Kuitenkin luultavasti useampi saturainen menee koko pakettiin?

Viimein kesälomalla otin nyt homman työn alle... ja kaksi johtohan siellä näköjään on poikki (vihreä ja ruskea). Ovatpa tosi ohuita!

Sain purettua ratin, airbagin.. mutta nyt ongelma, että en saa tuota koko viiksipakettia irti. Löysin kyllä sen kirkkaan teräksen värisen pannan jolla paketti on puristettu ohjausakseliin kiinni (näkyy ARV:in kuvassa pöydällä irroitettuna). Tuon kun aukaisi niin heiluu jo lupaavasti, mutta jostain vielä kanittaa enkä vaan löydä mistä!

Yritin myös avata suoraan tuon viiksipaketin kannen, koska siitähän saattaisi hyvinkin päästä korjaamaan johdot ilman, että irroittaa koko viiksipaketti (kuten ARV oli tehnyt). Sama juttu eli avautuu muutaman millin mutta sitten kanittaa taas jostain eikä näy mistä.

Onko joku muu kuin ARV purkanut ja voisi antaa hieman vinkkiä? Laita privaa jos vaikka voin soitella sinulle. ARV:ia yritinkin jo tuossa privana tavoitella.
(Editoitu hämärät muistikuvat oikeisiin). Kiinnityspantaa pitä löysyttää sen verran, että muovissa oleva kynsi mahtuu nousemaan rattiputkessa olevasta kolosta (lLiitetiedostona olevassa kuvassa 4b).
Viiksipakettia ei saa purettua paikallaan. Mutta kun saat sen irti, ota ensin vakionopeussäätimen viiksi irti; se on muistaakseni yhdellä ruuvilla ja tulee sitten pakettina ruuvin suuntaan ulos, eli se on erillinen kokonaisuus.
Tarkkana sitten kasatessa, että viikien tapit ja liukukytkimien hahlot menevät oikeisiin paikkoihin.

Laitoin yv:llä viestiä...
Liitteet
Stalk unit assembly.pdf
(84.52 KiB) Tiedosto ladattu 171 kertaa
Viimeksi muokannut arv, 01 Elo 2013, 05:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Onkos tuo 159:n moottori-ilmansuodatin, vänkärin puolen etupyörän edessä ja ns. "alhaalta" vaihdettavaa mallia. Ei osunu haulla silmään.

Ja toinen.. En ole paikallistanut Qtronicin öljymittatikkua ( ilmeisesti ei ole?)

Kuinka käytännössä onnistuu huolto-ohjelmassa oleva "automaattilaatikon öljynmäärän tarkistus/lisäys tarvittaessa?"

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

mlatva kirjoitti:Onkos tuo 159:n moottori-ilmansuodatin, vänkärin puolen etupyörän edessä ja ns. "alhaalta" vaihdettavaa mallia. Ei osunu haulla silmään.
On joo. Siinä kun pohjamuovi on irti niin kotelo näkyy melko selvästi. Sit vaan muutama hassu ruuvi (olikohan luokkaa 6-7mm kuusio) ja vaihtuu helposti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

En jostain syystä löytänyt nopeesti katsottuna niin kysytään suoraan. Mikä on hyvä öljy 2.2JTS:ään? En tiedä mitä litkua tuohon on pistetty mutta kovin on jo mustaa ja alkanut jo vähän kadota jonnekkin :shock: tosin kohtahan se 10tkm on jo täynnä

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mulla on laitettu hkirjan mukaan 5 w40 seleniaa ja neste

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Käy varmaan muutkin paremman luokan 5w40.. Joku kehui0w40 tässä ketjussa.. Miten tuo pelaa talvella :roll:

edit: Onko kellään kokemusta King Premium 5W40. tuttu (ei vihamies :silly: ) antoi sopivan määrän tuota kun oli ylimääräistä tänä kesänä ostanutta. Pitäisiköhän kokeilla.. käyköön sitten vaikka puhdistus öljyinä :D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tiiraile ACEA A3 merkintää öljypurkista
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^niin eikös tuo luokitus ole tärkeämpi kuin itse merkki?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Kiintos vinkistä. Purkeissa tosiaan lukee ACEA A3/B4 :) Eli ei kun laitattamaan sisään.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

kuskin penkistä lähtee hieman ärsyttävää nitinää mistä voisi johtua? ja takapää kolahtee välillä terävissä töyssyissä, asiaa tutkittu huollossa - ei välyksiä missään tai jousia poikki, sen jälkeen katsastuksessa käytetty, ei mitään vikaa sielläkään löytynyt ja alusta on muutenkin timmi.

olen miettinyt että mahtaakohan vararengas kolista kun ei ole täysin kiinni, olen jo hieman sitä kiristänyt??? onko kellään vastaavia kokemuksia?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Ite nostin penkkiä ihan vähän niin loppu kitinä :-D eihän se nyt kovin hyvä ratkaisu ollu.. Kitinää oli siis kovaa alfamaisen satunnaisesti.. Kerro jos keksit ratkaisun

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mä sitä tutkailin ja nytkytin joka suuntaa, en oikeen hiffannut mistä se lähtisi..selkänojan ja istuimen välinen sarana voisi kitistä, tsekkaan huomenna ja raportoin.

quppe, kuis öljynvaihto sujui? :)

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

^^Sama havainto. Olin säätänyt aluksi penkin niin alaksi kuin menee ja nitinöiden perusteella olisi voinut luulla että autolla on tuplasti enempi ikää. Otin sitten kokeeksi pari pykälää ylemmäs ja nyt on ihan hiljainen. Melko hyvä hintalaatusuhde tällä nuorennushuollolla :-D
Il nero era bellissimo

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Nyt on tosin alkanut taas ihan pientä nitinää pitää hidasteissa.. Kohta joutuu ajaa pääkatossa kun korjailee (Nostelee) penkkiä :)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

mulla autto kun korotin puolpykälää, oon lyhyt niin ei haittaa(vielä) :D

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ noniin hyvä!

Tekeekö muilla näin kun pistää avaimen lokeroon, niin jokin pumppu alkaa vähän aikaa käymään? Kysyn koska mulla teki niin mutta ei öljyn vaihdon jälkeen enää? Mietin vain liittyyköhän se surina jotenkin öljyihin vai onkohan jotain irronnut :lol:

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Kaikenlaista alkaa kyllä tapahtua kun avaimen lyö pesään. En kyllä osaa sanoa tarkalleen mitä, mutta hässäkän määrästä voisi luulla, että ollaan lähdössä kuuhun eikä vaan käynnistämässä autoa. :mrgreen:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

bensapumput herää ainakin henkiin kun laittaa avaimen ja kuuluu kaikkii muitakin ääniä, auton sieluko herää?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Machine Spirit herää ja on valmis palvelemaan. Äkkiseltään rattilukko vapautuu, jokin ilmastointiin liittyvä pitää ääntä (ihan kuin availisi jotain), bensapumppu sähähtää henkiin, jotain naksahduksia (tai lähinnä sellaisia klik klik -ääniä)... Ei siitä ota selvää mitä kaikkea tapahtuu. Tää on vähän saman, kuin auton samuttamisen yhteydessä jos venaa n. minuutin, niin se rupeaa availemaan/sulkemaan jotain suulakeita tai jotain. Puuttuu enää ajotietokoneesta "All systems nominal" lausahdus hennon naisäänen sanomana. Oikeasti, toi 159 on ihmeen scifi vehje mitä tulee käynnistykseen ja sammutuksen jälkeisiin ääniin. And I love it.

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja karila »

juu, normaaleja ääniä tässä vehkeessä, ladataan ja varmistetaan, samoin kun avainmötikän poistamisen jälkeenkin. Aina latingissa , nääs !
159 on rohee raaka pihvi !
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja karila »

quppe kirjoitti:En jostain syystä löytänyt nopeesti katsottuna niin kysytään suoraan. Mikä on hyvä öljy 2.2JTS:ään? En tiedä mitä litkua tuohon on pistetty mutta kovin on jo mustaa ja alkanut jo vähän kadota jonnekkin :shock: tosin kohtahan se 10tkm on jo täynnä
entisessä elämässä 2.2 jts :ssä Nesteen öljyt ei oikein tahtonu pysyä pitkään, eikä Seleniatkaan, parhaiten pysyi Mobil 3000 5w-40
- Kari

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Aika osuva kuvaus kuuraketiksi.. Tänään kyllä kuulu kaikki äänet taas joten ehkä olin turhan nopea kysymään.. Ja kieltämättä tänään oli ihan Kosmonautti olo kun laitto virta-avaimen reikään ja alkoi laskea 1..2..3 että ehtii keräämään painetta käynnistystä varten ja eikun spagetti käyntiin :D

^^^ Tykkäisin muutenkin jos olis piipin tilalla semmonen seksikäs nais ääni joka sanois esim. "Check engine" tai "check window washer liquids" Vai mitenkä se ikuinen loru nyt meneekään..

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tuo lasinpesunesteen tarkistuskehoitus on mielestäni aika helmi. Sen lisäksi että ko. säiliön voi poikkeuksetta rohkeasti täyttää, ei sitä nestepintaa kovin helpolla pääse näkemään :D.

Sitäpaitti se on "Have engine checked" eikä "Check engine" :mrgreen:.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Shuttle kirjoitti:Machine Spirit herää ja on valmis palvelemaan. Puuttuu enää ajotietokoneesta "All systems nominal" lausahdus hennon naisäänen sanomana. Oikeasti, toi 159 on ihmeen scifi vehje mitä tulee käynnistykseen ja sammutuksen jälkeisiin ääniin. And I love it.
Aamen! 8) Sitten painaa Start -nappia. Jotenkin se koneen pyöritysääni kuulostaa, että siellä olisi mukeja enemmänkin. (Ecotec -miesten/naisten toiveajattelua) :mrgreen: Siistit soundit joka tapauksessa siihen asti kunnes muuttuu hybridimäiseksi pihinäksi.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Kuva

Tuommosen startti namiskuukkelin tein joskus tuohon omaan, on vielä mukavempi painaa käyntiin :-D

Avatar
Mikael J
Viestit: 148
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Onko muilla 159:ssä vaihdekepin nuppi "löysä" Mitenhän sen sais korjattua? En oo vielä kehdannut yrittää irrottaa sitä, kun se on hemmetin tiukassa.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

kampeat vaihdekaavion irti ja kiristät pultin. tarviit 10mm hylsyn

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

Huomasimpa että auton papruista puuttuu tuo code-läpyskä. Tarviiko sitä muuhun kuin radion aktivoimiseen irrotuksen jälkeen? Radion koodin taitaa saada netistäkin?

89 tkm mittarissa ja nyt on vaihdettu vaihteistoöljyt, taakse koiranluut, tehostajaan 'oikeat' vihreät öljyt, eteen levyt ja palat ja tehty ilmastointihuolto (250 gr oli tullut vajetta 5 1/2 v aikana). Kyllä italiaanon tuntuma nuoreni selkeesti. Tehostaja kyllä pitää viekäkin lievää murinaa parkissa käännellessä, mutta kaipa se sitten on vaan raskaan keulan ominaisuus. Ohjaus kyllä tuntuu jämptimmältä ja vaihtaminen toisinaan jopa tiukemmalta. Jarrujen vinkuminen helpotti huomattavasti mutta pienet vinkasut kuuluu vieläkin silloin tällöin, tulisko sitten takajarruista. Jarrut on kyllä nyt ihan eri planeetalta, etulevyt kun oli tsippi.

Vielä pitäisi tehdä nelipyöräsuuntaus, takarenkaiden sisäreunat selvästi kuluneet ja ovat varmaan olleet ex-omistajalla viime kesän edessä. Ja kyllä eturenkaissakin alkaa huomata jo sisäreunanassa kulumaa. Toinen eturengas on vielä ihka uusi kun onnistuin saaman naulan renkaaseen 300 km ajettua :-D
Missäs tuon nelipyöräsuuntauksen teettäisi niin että tulee myös oikein ja tietysti myös edullisesti? Ja jos ei halvalla saa hyvää, niin mieluummin sitten sitä hyvää. Riksu, Hyvinkää, Mäntsälä, Porvoo tai Turku kätevimmät sijaiinnit.
Il nero era bellissimo

mpsurf
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2013, 23:41
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4Jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mpsurf »

Laitoinpa tässä linkin tähän mystiseen ääneen. Sen kuulee parhaiten 50s-1min kohdalla. Muistuttaa hiukan paloauton ääntä :)

Ääni tosiaan tulee vain kun kiihdyttää ripeämmin esim 3000kierrokseen asti ja ääni ilmenee ainoastaan yli 50km/h nopeuksissa ja se loppuu aina alle 50km/h nopeudessa. Ääni kovenee selvästi mitä kovempaa ajaa. Renkaiden pyörimisnopeus vaikuttaa ainoastaan ääneen eikä ääni lopu vaikka vaihteen laittaa vapaalle esim 100km/nopeudessa. Erikoisen tästä vielä tekee sen, että joka kiihdytyksellä ääni ei ilmene.

https://docs.google.com/file/d/0BxiqMws ... sp=sharing

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jame kirjoitti:Huomasimpa että auton papruista puuttuu tuo code-läpyskä. Tarviiko sitä muuhun kuin radion aktivoimiseen irrotuksen jälkeen? Radion koodin taitaa saada netistäkin?

89 tkm mittarissa ja nyt on vaihdettu vaihteistoöljyt, taakse koiranluut, tehostajaan 'oikeat' vihreät öljyt, eteen levyt ja palat ja tehty ilmastointihuolto (250 gr oli tullut vajetta 5 1/2 v aikana). Kyllä italiaanon tuntuma nuoreni selkeesti. Tehostaja kyllä pitää viekäkin lievää murinaa parkissa käännellessä, mutta kaipa se sitten on vaan raskaan keulan ominaisuus. Ohjaus kyllä tuntuu jämptimmältä ja vaihtaminen toisinaan jopa tiukemmalta. Jarrujen vinkuminen helpotti huomattavasti mutta pienet vinkasut kuuluu vieläkin silloin tällöin, tulisko sitten takajarruista. Jarrut on kyllä nyt ihan eri planeetalta, etulevyt kun oli tsippi.
Code lappu taisi olla vain avaimia teettämistä varten? italiasta pitää tilata ja noin 60 kustantaa, ainakin näin oli lahden mega-autossa.
Mulla vinkuu takajarrut aina silloin tällöin, en mä siitä ole päässyt eroon, vaikka on ollut yritystä, niinpä olen antannut asian olla, kun kuitenkin melko kevyt eikä korvia riivaava. ehkä sitten uusilla paloilla kun on ajankohtaista.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Tuolla "Mitä viimeksi tallissa" -ketjussa kyselinkin jo, mutta kysytään täältä vielä: mistä voisin alkaa metsästämään 3.2l mallin putkenkiinnikkeitä? Yritin fiatforumin eperistä etsiä, mutta jostain syystä en löydä 3.2l mallin räjäytyskuvia.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

2,2 koneiseen tilasin aikoinana Heikalta. Ei ollut hyllytavaraa, mutta hoitui kätevästi. Luulisi onnistuvan isolohkoonkin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

DaViega kirjoitti:Mulla oli mittarissa sen reilut ~83 tjsp kun vaihdoin laatikko öljyt, ihan hyvä tehdä 75-100tkm välein vaikka ei kirjassa niin luekkaan, etenkin kun 159:ssä ei ole erillistä tarkastus proppua, vaan aina pitää laskea kaikki pois, ja sitten täyttää ylhäältä oikea määrä.
Metalli hilettä metsästelin, mutta ei siellä mitään näkynnyt, eikä magneettiinkaan tartunnut. Tuntuma kyllä muuttui hurjasti, harvoin jollain perus huoltokohteilla tehdään noin isoa eroa kuin vaihteistoöljyillä tuli tuolla kertaa :shock:
Täytyy kyllä kompata, vaihteiston toiminta siistiytyi huomattavasti öljynvaihdon jälkeen. Ja tuntuma on vielä parantunut kun nyt huollon jälkeen kerennyt n. 500 kilsaa ajelemaan. Heti huollosta haun jälkeen olin vielä huomaavani jotain pientä epämääräistä, mutta nyt pykälät menneet tosi täsmällisesti ja pehmeästi.

Myös tehostajan öljyjen vaihto vihreisiin toi ison parannuksen. Kyllähän sitä samaa vetelyä ja vänkäystä on vieläkin taustalla tien pinnan mukaan, mutta sille ei tarvitse enää hartiavoimin pistää hanttiin.

Huolto tehtiin Turun Auto Filarossa ja on kyllä nyt alfan kanssa hyvä ja rentoutunut fiilis kun on löytänyt sen luotettavan, 'oman hammaslääkärin'. :-D
Il nero era bellissimo

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Paras huolto näillä seuduin pitkälti. Itse olen Fiatista lähtien siellä huollattanut ajoneuvot ja työn jälki, sekä asiakaspalvelu on jotain aivan uskomatonta. Nykyään en enää edes kysy hintoja muualta, vaan vien auton huoltoon sinne kyselemättä. Mielestäni hyvästä palvelusta voi maksaa "ekstraa" varsinkin, kun tuohon kuuluu mielen rauhallinen lepääminen ja taattu työn jälki. On tullut pistettyä sana kiertämään varsin aktiivisesti jokaiselle ihmisille, joka omistaa italialaisia (ja kiioja) et menkää ihmeessä Filaroon. 8)

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

^Jep, ja mulla on kyllä vähän kutku että sitä extraa saa maksaa enempi niissä 'virallisemmissa' paikoissa, onhan niillä kulurakennekin eritasoa kuin kahden miehen yrityksessä. Ei tullut edes mieleen kysellä Filaron hintoja etukäteen, enkä pettynyt siinäkään suhteessa. Eikä tuntuneet ottavan nokkiinsa, vaikka olin itse etukäteen sparetosta ostanut jarrulevyt ja -palat. Joskus kun sain omistajalta läksytyksen voorttin kanssa pienemmässä paikallisessa huollossa asioidessa kun olin tottunut Kaupungiporttiin Hondien kanssa aina viemään Tarjoustalosta omat Mobilit mukaan:)
Il nero era bellissimo

Avatar
MATRUUSI
Viestit: 128
Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MATRUUSI »

Havahduin että farkkuni perästä kuuluu enemmän "murinaa" :-D

Sellaista takaa kuuluvaa taustaääntä, muistuttaa lievästi pakoputken murinaa ja lisääntyy vauhdin kasvaessa.
Tokkopa hevoset ovat lisääntyneet kesän aikana mutta epäilen että tavaratilan tyhjentäminen sälästä ja mahd renkaiden kuluminen on äänen takana.
Olen kyllä yrittänyt kuunnella josko pakoputkistossa olisi reikä mutten sellaista ole huomannut.
Pidemmän päälle uuvuttavaa kun ajaa 100km siivuja.

Ehdotuksia mitä voisi varmuuden vuoksi tsekata?

Ajattelin ensi hätään laittaa bilteman ääneneristysmattoa perätilan lattialuukun alle, ja varmaan jotain vähän irtoanisempaa vararenkaan ympärille. Toimisikohan?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Pyöränlaakeri? ;)

Avatar
MATRUUSI
Viestit: 128
Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MATRUUSI »

Aquatica kirjoitti:^
Pyöränlaakeri? ;)
Voisikohan se pitää tuollasita ääntä?
Miten toi tarkistetaan? Auto menossa pajalle ensi viikolla joten voisivat korjata sen samalla.
Mitäköhän 2x takalaakerit kustantaa?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuo oli siis vaan arvelu, ne kun yleensä nopeuden mukaan nostaa meteliä kun jurnuttaa. Toki siinä on myös se, että kuuluu esim. 80, sitten ei kuulu 90kmh, mutta kuuluu taas 100kmh jne... Mutta helpostihan tuon itsekin kahtoo, perä ylös ja sormi jouselle ja rengas pyörimään. Jos täristää/värisee/rohisee, sieltä on hyvä alkaa. Jos taas ei kuulu outoa, voi se olla ihan vaan tottumisesta kiinni - tai sopivasta asfalttipinnasta, muuttuneista rengaspaineista tai mistä tahansa muusta vastaavasta (eli ns. ei oikeasti edes vikaa ole).

Avatar
MATRUUSI
Viestit: 128
Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MATRUUSI »

OK, pitääpi ohjeistaa pajaa että tarkistavat.
Auto kävi kyllä pari viikkoa sitten katsastuksessa eikä tästä mainittu...mutta ehkä eivät tätä vikaa huomaa/tarkista?
Jotain muita luita, vipstaakeja, jne menee kylllä vaihtoon takapäästä.

Mutta voi tosiaan olla ihan omasta päästä kiinni, takakontti kun on viime aikoina ollut täynnä tavaraa ja mahd toiminut ääneneristyksenä perän vuotoääniin :roll:

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

^^^^^Joskus piruuttain kokeilin vastamelunappikuulokkeita autossa sillai pelkästään, ilman soitinta. Kyllähän ne jonkin verran rengasääniä vaimensi, nämä mun vaan oli halpis Pihlipsit, jotka joskus tullut hommattua pitkälle lennolle, arvokkaammat voisi toimia varmaan paremmin.

Mutta kyllä ollut itselläkin mielessä tonne takakonttiin jotain vaimennusmattoa kokeilla, kun ei siellä tehtaan jäljitä juurikaan mitään ole. Onkohan siellä sivupahvien takana mitään vaimennusta alunperin, sinnehän saisi hyvin jemmaan vaimennustavaraa ja vielä lähemmäs pyöriä, jos sillä nyt äänenkantaumisen kannalta on mitään merkistystä.

Btw, oon ihmetellyt mikä siellä takakontin oikeassa laidassa roikkuvan nätin punaisen narun funktio on? Näyttää ihan niinkuin joku olisi sen sinne johonkin tarpeeseen suunnitelllut, mutta enpä oo keksinyt että mihin.
Il nero era bellissimo

Avatar
MATRUUSI
Viestit: 128
Liittynyt: 02 Touko 2013, 11:35
Car(s): Between cars driving Volvo
Ex 159 SW 2.4 JTDM -07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MATRUUSI »

Jame kirjoitti:
Btw, oon ihmetellyt mikä siellä takakontin oikeassa laidassa roikkuvan nätin punaisen narun funktio on? Näyttää ihan niinkuin joku olisi sen sinne johonkin tarpeeseen suunnitelllut, mutta enpä oo keksinyt että mihin.

Jos en väärin muista niin taitaapi olla bensaluukun avaus tms.
Löytyy manuaalista.

Nyt biltemaan ostamaan vaimennusmattoa...ja sitten puhelimeen joku desibeli appi jotta pääsee mittamaan mahd muutosta.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

MATRUUSI kirjoitti:Voisikohan se pitää tuollasita ääntä?
Miten toi tarkistetaan? Auto menossa pajalle ensi viikolla joten voisivat korjata sen samalla.
Mitäköhän 2x takalaakerit kustantaa?
1) Todennäköisesti voi.
2) Kokeile kanttailla puolelta toiselle. Jos kanttaus vaikuttaa ääneen, on pyöränlaakeri melko vahva ehdokas äänen lähteeksi. Yleensä kuoleva laakeri hiljenee keventyessään, eli oikean puolen laakeri ääntää kovemmin kun kanttaa vasemmalle vice versa. Lisäksi voi nostaa auton ylös ja kokeilla klapit läpi sekä tuon Aqun vinkkaaman jousitempun.
3) Alkuperäiset ovh n. 400e/kpl (-alet), tarvikkeet (laadukkaatkin) alkaen n. 130e+postikulut. Vaihtoon mennee koko napa (ainakin edessä ja nelikossa myös takana menee, muistaakseni myös etuvedossa takanakin). Homma ei ole iso mutta tarttee lämpöä tarjolle, asiallinen paja vaihtaa navan tunnissa.
MATRUUSI kirjoitti:OK, pitääpi ohjeistaa pajaa että tarkistavat.
Auto kävi kyllä pari viikkoa sitten katsastuksessa eikä tästä mainittu...mutta ehkä eivät tätä vikaa huomaa/tarkista?
Periaatteessa tarkistaa, muttei sitä välttämättä huomaa. Ei mullakaan ammattiasentaja löytänyt vasemmasta etulaakerista mitään vikaa, vaikka sen vaihdolla ylimääräinen ääni hävisi.
Jame kirjoitti:Btw, oon ihmetellyt mikä siellä takakontin oikeassa laidassa roikkuvan nätin punaisen narun funktio on? Näyttää ihan niinkuin joku olisi sen sinne johonkin tarpeeseen suunnitelllut, mutta enpä oo keksinyt että mihin.
Polttoainetankin luukun hätäavaus. Normaalistihan se tottelee keskuslukitusta, mutta jos näin ei jostain syystä käy, auttaa tuo naru asiaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

Vähän tässä selailin että tyyppi vika taitaa olla, kun vettä tulee ainakin minulla kuskin oven tiivisteistä. Missähän mahtaa olla syynä tommoseen, kun tiivisteet näyttää hyviltä? Jos jotain positiivista, niin olipahan valmiiksi pölynpyyhkimis vedet oven välikköön :)

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Kuuluuko 159:n konepeiton etureunan hammastaa lokasuojaan nähden?
Pissapoika ampuu vedet katolle. Josko suuttimien asentovirhe korjautuisi ihan vain konepellin asentoa säätämällä...
Liitteet
kuva.JPG
(244.31 KiB) Tiedosto ladattu 6075 kertaa
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
RikunAlfaRomeo
Viestit: 209
Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja RikunAlfaRomeo »

Kekki kirjoitti:Kuuluuko 159:n konepeiton etureunan hammastaa lokasuojaan nähden?
Pissapoika ampuu vedet katolle. Josko suuttimien asentovirhe korjautuisi ihan vain konepellin asentoa säätämällä...
Täällä hammastaa omassakin autossa, mutta en ole nähnyt sitä virheenä?! muittenkin 159:ssä ollu sama juttu...

Ja niitä pissapojan suuttimia pystyy ihan säätämäänkin ilman konepellin asentoa muuttamalla :wink:
Without Heart We Would Be Mere Machines

Vastaa Viestiin