MATRUUSI kirjoitti:Voisikohan se pitää tuollasita ääntä?
Miten toi tarkistetaan? Auto menossa pajalle ensi viikolla joten voisivat korjata sen samalla.
Mitäköhän 2x takalaakerit kustantaa?
1) Todennäköisesti voi.
2) Kokeile kanttailla puolelta toiselle. Jos kanttaus vaikuttaa ääneen, on pyöränlaakeri melko vahva ehdokas äänen lähteeksi. Yleensä kuoleva laakeri hiljenee keventyessään, eli oikean puolen laakeri ääntää kovemmin kun kanttaa vasemmalle vice versa. Lisäksi voi nostaa auton ylös ja kokeilla klapit läpi sekä tuon Aqun vinkkaaman jousitempun.
3) Alkuperäiset ovh n. 400e/kpl (-alet), tarvikkeet (laadukkaatkin) alkaen n. 130e+postikulut. Vaihtoon mennee koko napa (ainakin edessä ja nelikossa myös takana menee, muistaakseni myös etuvedossa takanakin). Homma ei ole iso mutta tarttee lämpöä tarjolle, asiallinen paja vaihtaa navan tunnissa.
MATRUUSI kirjoitti:OK, pitääpi ohjeistaa pajaa että tarkistavat.
Auto kävi kyllä pari viikkoa sitten katsastuksessa eikä tästä mainittu...mutta ehkä eivät tätä vikaa huomaa/tarkista?
Periaatteessa tarkistaa, muttei sitä välttämättä huomaa. Ei mullakaan ammattiasentaja löytänyt vasemmasta etulaakerista mitään vikaa, vaikka sen vaihdolla ylimääräinen ääni hävisi.
Jame kirjoitti:Btw, oon ihmetellyt mikä siellä takakontin oikeassa laidassa roikkuvan nätin punaisen narun funktio on? Näyttää ihan niinkuin joku olisi sen sinne johonkin tarpeeseen suunnitelllut, mutta enpä oo keksinyt että mihin.
Polttoainetankin luukun hätäavaus. Normaalistihan se tottelee keskuslukitusta, mutta jos näin ei jostain syystä käy, auttaa tuo naru asiaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.