
Ensimmäisen huolestuksen aiheen antoi asfaltilla oleva lampi koneen etuosan alla. Auton alle on valunut jostain jäähdytysnestettä ihan kunnon rapakko ja koko koneen etuosa on siitä pakosarjan alta ihan märkä. Saatana, mitenkä se nyt jostain sieltä alkaa vettä valumaan!?! Näyttäisi valuvan perkele soikoon sieltä edestä kannen välistä. Onko mahdollista että lämpötilan laskettua metalli suipistuu ja pääsee ruikkimaan nesteitä kannen ja lohkon välistä -onko yleinen vuotokohta (vissiin kovat kämmönvaihtelut kun pakosarja vieressä)???
Voiko tehdä asialle mitään eli pitäisikö kiristellä ehkäpä kannen pultteja? Mitenkä se tapahtuu, muutenkin on tehnyt mieli katella tuonne venttiilikopan alle ja mittailla välyksiä -tapahtuuko se ylipäänsä sitä kautta. Kaksi vuotta sittenhän Tiippana teki siihen kansiremontin eikä sitä ole sen koommin jälkikiristelty (kun ei käsketty)? Paisuntasäiliössä näkyi vielä kuitenkin olevan ihan hyvästi lirua...
Talvisin tuo on hukannut tuota jäähdytysnestettä ennenkin jotenka ehkäpä paikansin lopulta tuon vian auton seistessä pakkasessa kolme päivää eikä vuoto päässyt häviämään lumeen (kun ei vielä ole metrikaupalla siunaantunut)...
No se siitä, tämän vitutuksen lisäksi autoon ei meinannut päästä sisälle mistään ovesta kun ei ollut lukkosulaa ja lopulta pelkääjän lukko rusahti tovin runkkailun tuloksena auki. Tiivisteet olivat umpijäässä ja piti repiä oven yläosasta avaimella räppänää auki. Lopulta sain loputkin ovet auki sisäpuolelta potkimalla ja heti CRCtä lukkoihin ja nipukoihin ja silikonia tiivisteisiin niin jospa pääsisi seuraavan kerran sisuksiin. Mitä nuihin lukkoihin kannattaisi pistää että pysyisivät notkeina?
Takalasin lämmitin ei inahtanutkaan. Tovin mittailin valokynällä auton perseessä ja totestin että ei tule virta perille. Takakontista löytyvä rele ja sulake oli lähes muodottomaksi sulanut. Viimeksi viime talvena uusin molemmat. Mintekäs helevetissä ne noin sulavat, eikö tuossa pala kohta koko auto!?! Releen pohjaan tuli virrat mutta siihenpä jäivätkin vaikka relekkin tuntui vielä napsahtelevan. Rautalangalla yhdistin virran suoraan lämppäriin releen pohjasta ja pikkuisen alkoi ikkuna sulamaan mutta koko relehässäkkä savusi huolestuttavissa määrin... ei perkele mitä viritelmiä -pitää varmaan kääriä johonkin folioon että ei kontin verka syty palamaan kun käryää...

No, lasinpyyhkijät nykyttelivät ihan omiaan ja kun lopulta sain ne sammumaan niin en löytänyt ikkunaraappaa. Kun vielä sitten hoksasin että jätin kesällä sähkötolpan avaimen avainketjustani Joensuuhun luullen sitä pyöränavaimeksi niin päätin juosta sisälle kohtaloani itkemään ja miettimään syntyjä syviä...
Mitenkä nää syksyt on aina näin vaikeita
