Mitä niitä olikaan niitä ns kestäviä autoja...
Ei oo kivaa...(166)
Valvoja: Moderators
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Ei oo kivaa...(166)
No näyttäs siltä että meikämannen tilapäinen (?)(sinänsä 3,5 v) olotila huolettomana Alfakuskina on vaihtumassa siihen normaalimpaan (?) "aina jotain pientä" perusolettamukseen. Viime lauantaina auto ei tallissa yksinkertaisesti lähtenyt tai ainakaan jäänyt käymään toistuvista yrityksistä huolimatta. No koska minulla on jo pitkään ollut Ilmi-ongelmelmaan viittaavia häiriöitä ajattelin että nyssesitte on hajonnut lopullisesti. No auto korjaamolle ja siellä etsiskelyn jälkeen tulivat johtopäätökseen että autossa ei ole bensiiniä! Mittari kyllä näyttää vajaata puolta tankkia ja syynä tähän on että anturin piirikortti on palanut tunnistamattomaksi mössöksi! No sattumoisin paikallisessa korjaamossa oli romuttamolle menossa oleva 166 josta kyseinen osa poimittiin mutta työlle tuli silti rutkasti hintaa. Ja kaiken lisäksi todettiin akun vetelevän viimeisiä (olin tietoinen heikosta tehosta) ja sekin piti uusia. Rahaa meni kaiken kaikkiaan ihan liikaa asioihin joitten vaikutusta ei huomaa missään (bensamittari toimii ja akussa on virtaa). Ilmi on edelleen vaihtamatta ja käyntihäiriöt tallella...
Mitä niitä olikaan niitä ns kestäviä autoja...
Mitä niitä olikaan niitä ns kestäviä autoja...
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Juuri tuoltahan se laskun maksun jälkeen juuri tuntuu, että autonvaihto vilahtaa mielessä. Yleensä tämä "optio" kuitenkin unohtuu siinä vaiheessa kun kääntää kunnossa olevan Alfan virta-avainta ja lähtee pienelle ajelulle läheiselle mutkapätkälle
Kaikesta huolimatta onhan se ikävää, että Alfa taitaa kaikesta huolimatta olla vielä pikkuisen jäljessä, mitä vikatiheyteen tulee, sillä itsekin on myönnettävä, että koko ajan on jotain pientä. Nyt on airbag-valo vi****llut vajaan vuoden. Pitäis varmaan korjata, jos joku vaan viitsisi vielä tuplata kuukausiansioni
Mainittakoon, että edellisissä autoissa ei ollut koskaan sitä "aina jotain pientä" -tunnetta...

Kaikesta huolimatta onhan se ikävää, että Alfa taitaa kaikesta huolimatta olla vielä pikkuisen jäljessä, mitä vikatiheyteen tulee, sillä itsekin on myönnettävä, että koko ajan on jotain pientä. Nyt on airbag-valo vi****llut vajaan vuoden. Pitäis varmaan korjata, jos joku vaan viitsisi vielä tuplata kuukausiansioni

Mainittakoon, että edellisissä autoissa ei ollut koskaan sitä "aina jotain pientä" -tunnetta...
Ammattina autokauppa
Itsellä meni hermot "varmaan" saksalaiseen kansanautoon, kun upposi vuoden aikana liikaa rahaa huoltoihin/korjauksiin. Eikä sillä rahalla saanut edes ajonautintoa...
Sitten päätin että yhtä hyvin voisi maksaa vähän hauskemmasta härvelistä ylläpitokustannuksia ja vaihdoin vanhaan 156 TS:ään. Näissähän jo lähes oletusarvona on että jokin paikka reistailee, joten ei harmita yhtään korjailla tai elää pikkuvikojen/natinoiden kanssa kun jopa työmatkoista on tullut hauskoja.
(Joillain foorumeillä itketään aina Alfan huoltohintoja, mutta ei se sen halvempaa ole huollattaa VAG konsernin perusautojakaan..)
Sitten päätin että yhtä hyvin voisi maksaa vähän hauskemmasta härvelistä ylläpitokustannuksia ja vaihdoin vanhaan 156 TS:ään. Näissähän jo lähes oletusarvona on että jokin paikka reistailee, joten ei harmita yhtään korjailla tai elää pikkuvikojen/natinoiden kanssa kun jopa työmatkoista on tullut hauskoja.
(Joillain foorumeillä itketään aina Alfan huoltohintoja, mutta ei se sen halvempaa ole huollattaa VAG konsernin perusautojakaan..)
156 2.0 TS
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ai että kun piristi mieltä lukea BetaJulian viesti. Hienoa!
Itse jouduin pulittamaan alku keväällä Muukkoselle 3000 euroa, että sain 100 000km ajetun 156 V6:ni melkein kuntoon. Ei harmita tippaakaan, todennäköisesti olisin joutunut pulittamaan tuon satasen aikana yhteensä enemmän, jos olisin omistanut tylsän saksalaisen auton.
Jos haluaa ajaa mahdollisimman luotettavalla autolla, niin kannattaa kääntyä japsien puoleen. Nehän on kaiken lisäksi vielä seitsemän kertaa parempia ajaa, kuin vectrat ym. saksalaiset rimpulat.
Itse jouduin pulittamaan alku keväällä Muukkoselle 3000 euroa, että sain 100 000km ajetun 156 V6:ni melkein kuntoon. Ei harmita tippaakaan, todennäköisesti olisin joutunut pulittamaan tuon satasen aikana yhteensä enemmän, jos olisin omistanut tylsän saksalaisen auton.
Jos haluaa ajaa mahdollisimman luotettavalla autolla, niin kannattaa kääntyä japsien puoleen. Nehän on kaiken lisäksi vielä seitsemän kertaa parempia ajaa, kuin vectrat ym. saksalaiset rimpulat.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Täysin samaa mieltä BetaJulian kanssa! Itsekin "järkevänä" vaihdoin melkein "pakasta vedetyn" VAG-konsernilaisen (Skoda) vanhaan ja paljon enemmän ajettuun 156 TS:ään. Vikaa ei Skodassa ollut, mutta ei sillä ollut kiva ajaakaan. Ajattelin, että hitto. Miksi maksaa auton ylläpidosta, jolla ajaminen ottaa päähän jokaikinen aamu. Mieluummin sitten pistän rahani vaikkakin hieman vanhempaan ja kalliimpaan Alfaan, niin ei rahanmenokaan tunnu niin pahalta... Tähänastiset Alfan viat ovat olleet enimmäkseen sähköpuolen pieniä murheita. Niiden kanssa pystyy kuitenkin elämään, koska ainoa joka niistä valittaa, on katsastusaseman inssi ja sekin vain kerran vuodessa
Itseasiassa pieni Skoda Fabiani oli nykyistä Alfaa selvästi kalliimpi huoltaa (ehkä siksi, että oli Diesel)...

Itseasiassa pieni Skoda Fabiani oli nykyistä Alfaa selvästi kalliimpi huoltaa (ehkä siksi, että oli Diesel)...
Ammattina autokauppa
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Re: Ei oo kivaa...(166)
Olikos sulla mitään oireita sen bensamittarin kanssa. Mulla oli muutama viikko takaperin ja mittarin kanssa ongelmia, näyttö meni liki nollaan vaikka tankissa oli bensaa, palutui muutaman päivän päästä ennalleen (missäs se piirikortti on, kannattaisi ehkä vilkaista).166 kirjoitti: Viime lauantaina auto ei tallissa yksinkertaisesti lähtenyt tai ainakaan jäänyt käymään toistuvista yrityksistä huolimatta. No koska minulla on jo pitkään ollut Ilmi-ongelmelmaan viittaavia häiriöitä ajattelin että nyssesitte on hajonnut lopullisesti. No auto korjaamolle ja siellä etsiskelyn jälkeen tulivat johtopäätökseen että autossa ei ole bensiiniä! Mittari kyllä näyttää vajaata puolta tankkia ja syynä tähän on että anturin piirikortti on palanut tunnistamattomaksi mössöksi! No sattumoisin paikallisessa korjaamossa oli romuttamolle menossa oleva 166 josta kyseinen osa poimittiin mutta työlle tuli silti rutkasti hintaa. Ja kaiken lisäksi todettiin akun vetelevän viimeisiä (olin tietoinen heikosta tehosta) ja sekin piti uusia.
Akusta sen sijaan positiivinen kokemus, toissa viikolla auto seisoi Tampereen kentällä neljä päivää sisävalo päällä kun olin illalla tihkusateessa parkkilappua täyttänyt, palatessa lähti ongelmitta käyntiin.