Löytyisiköhän jostain vaikka peräti kuvaa nostokohdista? Hallitunkki meikäläiseltä löytyy ja tarvittaessa käytössä on kyllä oikein korjaamonosturikin.

Valvoja: Moderators
Kymmenisen senttiä etupyörän takapuolella on pohjassa paikat, joista nousee nätisti koko kylki kerrallaan hallitunkin ja patikanpätkän avulla. Selviää helposti, kun auton alle kurkkaa fikkarin kanssa, vaikka kohta vähän jemmassa onkin.winorloose kirjoitti:Mistäköhän kyseistä autoa uskaltaa nostaa? Sen verran kurkistin alle, että helmat ei taida kestää. Lisäksi n. 10cm helmasta keskelle päin on koko helman pituinen "pokkaus", jota täytyy varmaan kanssa varoa.
Löytyisiköhän jostain vaikka peräti kuvaa nostokohdista? Hallitunkki meikäläiseltä löytyy ja tarvittaessa käytössä on kyllä oikein korjaamonosturikin.Käsikirja ilmoittaa informatiiviseen tyyliin, että jos autoa tarvitsee nostaa, aja se merkkikorjaamoon.
Ja opettakaa samalla opettaja + oppilaat morottelemaan vastaantuleville alfoillewinorloose kirjoitti:Ja eikun nuoriso ajamaan korttia...
http://www.lopenliikennekoulu.fi/index.php?id=6" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Renkaat vaihdettu ja pyörät suunnattu, nyt kelpaa taas ajella. Oli aika iso työ saada suuntaus kuntoon tuossa autossa. Taka-akselilla pyöräntuenta on tosi herkkä, jopa sormella renkaasta painamalla saa pyöränkulmat sekaisin. Lisäksi Camber -säädön osalta säätövara loppui kesken, joten siinä piti tehdä kompromissi (-1,40). Etuakselin auraus näyttää olevan ajotuntuman kannalta paras mitä lähempänä nollaa se on. Aurauksella autosta katoaa suuntavakaus.matti_vuorio kirjoitti:Ei oo tehty suuntausta, eli kaikki on tehtaan jäljiltä. Tuosta varmaan pitää aloittaa. Renkaita ei oo kierrätetty ristiin, mutta yleensä keväällä tulee valkattua paremmat taakse.
Paljonkohan kevenee?winorloose kirjoitti:Tällaiset on varmaan jokaisella jo tilauksessa, Autokeskus näyttää myyvän 319e satsi.
En tiedä, missä Giuliettan raitisilmasuodatin on, mutta jos se on heti puhallinmoottorin päällä on sieltä saattannut päästä lehti tms puhallin moottorin sekaan. jos se on taas laakeri vika, niin ehkä puhallinmoottoria voisi kokeilla irrotella ja vähän rasvata sen verran mitä pystyyGroucho kirjoitti:Morjens,
Auto Giulietta QV 2010, ongelma ärsyttävä sirinä joka vaikuttaisi tulevan ilmastointilaitteen tuulettimesta (ilmennyt ihan yllättäen, sirinä pahenee kun laittaa tuulettimen kierrokset kovemmalle). Ääni sen verran voimakas ja sen taajuinen ettei paljoa huvita musiikkia kuunnella
Onko hyviä ehdotuksia siitä, mikä tuon voisi aiheuttaa (laakerivika, roska väärässä paikassa?), ja voiko sitä itse jotenkin korjata?
Tuota jo jonkin aikaa sitten kysyin ja pengoin jalkatilaa hanskalokeron alta ja keskeltä ilma-aukon takaa, mutta en nähnyt mitään sopivaa. Löytyisikö tuohon parempaa selitystä tai kuvaa?Tomlau kirjoitti:^ Raittari löytyy pelkääjän jalkatilasta vas puolelta
Kokeile tuota...flapjack kirjoitti:Tuota jo jonkin aikaa sitten kysyin ja pengoin jalkatilaa hanskalokeron alta ja keskeltä ilma-aukon takaa, mutta en nähnyt mitään sopivaa. Löytyisikö tuohon parempaa selitystä tai kuvaa?Tomlau kirjoitti:^ Raittari löytyy pelkääjän jalkatilasta vas puolelta
Kuskin oven räminät on juu "ominaisuus", mutta muutaman kerran Autokeskuksella rampattuani saivat vian korjattua (ymmärsin että ongelma oli jo myönnetty tehtaallakin).Ilario kirjoitti:mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
On minustakin aika heikko kuuluvuus - ylen kanavat nyt vielä kuuluu, mutta varsinkin muilla kanavilla esiintyy häiriötä paljon enemmän kuin monessa muussa autossa. 156:een verrattuna kylläkin parannusta on tapahtunut..Ilario kirjoitti:Ongelmana on radion mökkiradiomainen kuuluvuus....Onko muilla samaa ongelmaa vai pitääkö käydä näyttämässä Autokeskuksella?
Pitääkin tutustua radioon mikä asetus pitää olla toisin että löytää kanavia koska juuri tuossa viime viikolla pikkasen ihmetytti Tre-Hki välillä kun hain ajaessa kanavia ja pyöri vaan jatkuvalla syötöllä ympäri.insinörtti kirjoitti:Siis mikä radiossa tarkalleen ottaen mättää?Ykköskohtaan on joku asetus, mikä päällä haetaan vain voimakkaimpia asemia = paikallisradiot ja "tien päällä" vähän kaikki tuppaa jäämään löytymättä. Kakkonen voisi olla jotain antennihäikkää ... en omaanikaan voi huonoksi sanoa tässä suhteessa. Kolmoseen taas vaikuttaa mm. härvelin taajuuskorjain - joku vedellyt "nupit kaakkoon"? Tosin perussetti on kaukana huippuhifistä jopa minun peltikorvillani kuunneltuna.
- 1) ei löydä kanavia
2) kuuluu huonosti
3) kuulostaa huonolta
Pitää itsekkin käydä valittamassa jos niille kerran saatetaan jotain oikein tehdä.hSU kirjoitti:Kuskin oven räminät on juu "ominaisuus", mutta muutaman kerran Autokeskuksella rampattuani saivat vian korjattua (ymmärsin että ongelma oli jo myönnetty tehtaallakin).Ilario kirjoitti:mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Autokeskus näyttää 410€ (http://www.autokeskus.fi/alfaromeo/lisa ... ALFA+ROMEO)Vittorio Jano kirjoitti:Mikä on halvin hinta, mitä olette Ricambi Originali -taakkatelineelle nähneet? Autokeskus ei liene vastaus.
Joo, hinta on 1/5-osa webaston hinnasta ja teho 1/100-osa webaston tehosta -> hinta/laatu -suhde on paljon huonompi. Ex ex autossa oli 600 W letkulämppäri, minkä käyttö nopeutti selvästi moottorin lämpenemistä ja pienensi kulutusta. Mutta ex auton eli T-Jet Bravon kanssa tulikin sitten tutustuttua olikosenyt 300 W pintakiinnityslämmittimeen (säteilylämmitin essonbaarin kielellä), jolla ei 1-2 h lämmitysajoilla ollut havaittavaa vaikutusta. Toki sen ohella autoon tuli myös sisätilanlämmitin, jonka ansiosta ei tarvinnut yrittää heti käynnistyksen jälkeen tiristää moottorista lämpöä huurteiden puhalteluun tuulilasista -> tätä kautta hyötyä moottorin lämpenemisnopeuteen & kulutukseen. Mutta öbaut samaan olisi päässyt pelkällä sisätilanlämppärillä!Vittorio Jano kirjoitti:Itse laitatan tässä syksyllä säteilylämmittimen. On kuitenkin hinnaltaan jotain 1/5 Webastosta ja itselläni on piuhapaikka kotona ja töissä. Luulisi kyllä, että sen saisi Alfaan siinä missä Audiinkin.
Tuohon olemassa 'oviverhoilun korjaussarja'. Itse olen tämän narinan kanssa tapellut vapusta 2011 ja sitä on useampaan kertaan korjailtu. Konalan Autokeskuksella laittoivat oviverhoiluihin 3 vkoa sitten noi korjaussarjat ja on huomattavasti parempi. Tehtiin määräaikaishuollon yhteydessä takuuseen.Ilario kirjoitti:Moi,
Ostin itse tuossa pari viikkoa sitten pari vuotta vanhan Giuliettan ja muuten on yhteistyö toiminut kivuttomasti, mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Mulla on rekisteröity 05/2011 Wetterin toimesta ja oon ollu siinä käsityksessä, että tämä on vaan 2v takuulla. Menikö tuo takuun päättymisestä huolimatta takuuseen vai mitenkä? Onko näitä ollu myynnissä 2v ja 3v takuulla?HopeinenQ kirjoitti:Tuohon olemassa 'oviverhoilun korjaussarja'. Itse olen tämän narinan kanssa tapellut vapusta 2011 ja sitä on useampaan kertaan korjailtu. Konalan Autokeskuksella laittoivat oviverhoiluihin 3 vkoa sitten noi korjaussarjat ja on huomattavasti parempi. Tehtiin määräaikaishuollon yhteydessä takuuseen.Ilario kirjoitti:Moi,
Ostin itse tuossa pari viikkoa sitten pari vuotta vanhan Giuliettan ja muuten on yhteistyö toiminut kivuttomasti, mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Säikähdin, että olet meidän autoa ostamassa kun on samat kirjaimet kilvessä.Laku kirjoitti:Onko kellekään tuttu BOO-843 2.0 JTDm