Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Hmmm. Kuvista päätellen niissä on vain lähellä satulaa olevat kiinnityskumit, eikä muita? Noh, samapa tuo - jos ei muuta, niin sitten ettii jostain korollasta tmv. löytyvät pakoputken kannatinkumit, jotka olis sopivaa kokoa ja muokkaa ne paikallesa :D Kiitosta kuitenkin tuosta(kin) tiedosta...

Jalffa
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 07:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jalffa »

Moroo. Pääseekö 156 V6:n tasauspyörästöön miten helposti käsiksi? Lähinnä pitäisi saada "lukkoperä" kempin avulla.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Ainakin Heikan paketeissa oli kaikki tarpeellinen mukana, paitsi öljy mitä niihin uitin.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

hagger16 kirjoitti:^Kyllä nuo käyrät melko identtiset on "sama vääntö 3000 kierroksella" löytyy molemmista jossain 3200 kieppeillä.
Ei silti noilla väännöillä tai tehoilla kovinkaan paljon pääse huutelemaan. Ihan kivat tietysti, jos miettii 90-luvun vapaasti hengittäviä pari litraisia autoja..
Olikos jtässää jo 90-luvulla :wink: Ja sitten täytyy kyllä sanoa, vaikka mihenkään ei menekään, niin kohtuullisen virkeitä on nuot jtässän poniloiset/vääntö jos niitä vain n.140hp / 180Nm löytyy :)

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Aquatica kirjoitti:Mistäs saa käsijarruvaijerin kannatinkumeja? Siis ne pakoputken kannatinkumia muistuttavat kumilärpätteet? Huomenna tulee uudet vaijerit (Fixus palveli hyvään hintaan), mutta ei kai siinä kaikkia kannatinkumeja ole? Vai onko mulla taas joku jälkiviritysviritelmä... Muistaakseni satulan ja haarapalan välissä on 3 kannatinkumia tai 2 kannatinkumia + yksi klipsi (tankissa oleva kiinnike kuskin puolelle)
Tankinpohjassa on molemminpuolin kannatinklipsit ja vaijereissa on loput tarvittavat kanattimet. Työnnä sitä vaijerin päällä oleva letkua sitten sen satulanpään vaijerinpään päälle mitä menee. Toivottavasti uudessa pakoputkenpuoleisessa vaijerissa on se muovinen/kuminen glunssi, joistain halpavaijereista se puuttuu.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Mistähän noita helmakoteloiden kumitulppia kannattaisi etsiä? Eperistä en ainakaan varaosanumeroa löytänyt.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

stoichiometric kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^Kyllä nuo käyrät melko identtiset on "sama vääntö 3000 kierroksella" löytyy molemmista jossain 3200 kieppeillä.
Ei silti noilla väännöillä tai tehoilla kovinkaan paljon pääse huutelemaan. Ihan kivat tietysti, jos miettii 90-luvun vapaasti hengittäviä pari litraisia autoja..
niin kohtuullisen virkeitä on nuot jtässän poniloiset/vääntö jos niitä vain n.140hp / 180Nm löytyy :)
Mä voin todistaa tämän , alastarolla ei pysyny GTAlla perässä ei :lol: :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

stinger kirjoitti:Mistähän noita helmakoteloiden kumitulppia kannattaisi etsiä? Eperistä en ainakaan varaosanumeroa löytänyt.
Saattaapi olla helppoa soittaa Autokeskukselle ja maksaa ~8eur/kpl (todnäk tuota tasoa hinta), jos ei Heikalta saa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

stoichiometric kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Mistäs saa käsijarruvaijerin kannatinkumeja? Siis ne pakoputken kannatinkumia muistuttavat kumilärpätteet? Huomenna tulee uudet vaijerit (Fixus palveli hyvään hintaan), mutta ei kai siinä kaikkia kannatinkumeja ole? Vai onko mulla taas joku jälkiviritysviritelmä... Muistaakseni satulan ja haarapalan välissä on 3 kannatinkumia tai 2 kannatinkumia + yksi klipsi (tankissa oleva kiinnike kuskin puolelle)
Tankinpohjassa on molemminpuolin kannatinklipsit ja vaijereissa on loput tarvittavat kanattimet. Työnnä sitä vaijerin päällä oleva letkua sitten sen satulanpään vaijerinpään päälle mitä menee. Toivottavasti uudessa pakoputkenpuoleisessa vaijerissa on se muovinen/kuminen glunssi, joistain halpavaijereista se puuttuu.
Mikä ihmeen glunssi? ... Luin sivistyssanakirjasta "klunssin", noh. Joo. :D Huomenna näkee, mitä siinä on ja mitä ei...

@Finest
Joo, yleensähän se noin menee. Öljyä sinne laitetaan litrakaupalla totta kai.

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Ei hitto, taisin kesä-heinäkuun vaihteessa tilata Heikalta jarrupääsylinterin, toimitusaika 1.5 viikkoa. En ole saanut sitä vieläkään, sen sijaan saan soittoihini vastaukseksi tyhjiä lupauksia selvittää tilanne ja soittaa takaisin.

Jos tuo nyt on kerran näin vaikeata, niin löytyykö muita suositeltavia kauppiaita, jolta saisi alkuperäisosaa, ei mitään tarvikesontaa?

Nimimerkillä: Olisi kiva matkata Alfalla kotikulmiakin pidemmälle :x

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^spareto.ee , ricambi.alfisti.net. net , mister-auto.fi

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Terve kaikille, ensimmäinen viesti tällä foorumilla, mutta ei kenties viimeinen :)

Elikkä kysymys on seuraavanlainen: harkitsen 156 ostoa 2.0TS-koneella. Näiden jakohihnan vaihtovälihän on ilmeisesti 60tkm. Kyseisen yksilön hihna on vaihdettu melkein tasan 60tkm sitten, loppuvuodesta 2008. Täällä varmaan osataan sanoa, että onko hihnanvaihto tosiaan välttämätön juuri 60tkm kohdalla? En viitsisi pistää 600-800e hihnanvaihtoon, on kuitenkin niin vanha ja halpa auto kyseessä. Kilometrejä minulla ei tule paljoa, ajelen lähinnä lyhyitä pätkiä Helsingissä. Kehtaako tuon ostaa ja olla vaihtamatta hihnaa?

Tulin suoraan tänne kysymään, sillä yleisten autofoorumeiden linja näyttää olevan se, että jokainen Alfa-ketju on täynnä bemaristien "osta kunnon auto"-herjoja.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kyllä se ihan oikeasti on välttämätön, varsinkin kun aikaraja on 3v, joten tuo kaipaa jo kipeästi remonttia.

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

Eikai se tessuun noin kallis ole?? :shock:

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Nopealla googlettelulla katsoin että puhuttiin 600-800e rempasta. Jos ei noin paljon, niin mitähän se sitten kustantaa? :shock:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

ei kannata harkita auton ostoa jos ei meinaa pitää siitä huolta. kyl se 60 tkm tai 3 v on raja ja se kumpi tulee ekaks täytee niin sillä mennää. voihan jättää hihnan vaihtamatta, ja sit joko ostaa uus kone, kansi tai auto.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jos vaihtaa pelkät hihnat, kiristimet ja rullat, niin osat tekee sen 200€. Siihen työt päälle jossain pienemmässä liikkeessä vähintään 300€.
Sitten jos vaihtaa myös vesipumpun (mikä yleensä kannattaa), niin hintaan voi lisätä 40€.

Eli vähintään 500€, mutta mikäli vaihdattaa samalla tulppia, apulaitehihnan osia, öljyjä, niin ei tuo 800€ kaukana ole.
Merkkiliikkeessä hinnat ovat varmaan 1000-1500€ välillä, riippuen mitä kaikkea tehdään.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mulle tehtiin jakpää remppa kokonaisuudessaan + apulaitehihnan kiristin auto milanos reilu 600

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ok, eli osat 200€ ja työt 400€. Eli aika hyvin tuo on linjassaan, jos sanoo, että liikkeessä teetettynä vähintään 500€.

Muistan aikoinaan Delta Autossa, että pelkkä jakopää maksoi karvan alle 1000€. Ei ole sittemmin tullut merkkiliikkeessä liiemmin vierailtua.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

stinger kirjoitti:Mistähän noita helmakoteloiden kumitulppia kannattaisi etsiä? Eperistä en ainakaan varaosanumeroa löytänyt.
Purkuautosta joltain? Mullakin voi muutama olla jossain, pitää kaivella.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

HJÄLP!

Sanokaapas pikaisesti mistä kannattaisi tilata 156 pikku Bussoon kannentiivisteet? Prkl olin jo tekemässä jakopääremppaa niin eikö sitten samana päivänä etummaisen lohkon kansipahvi alkanut tihkuttamaan pakosarjan päälle... :bad-words:

Spareto.ee:stä pahvi vaiko jostain Suomesta???
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nokian Autotalo taisi tarjota 550eurolla TS:ään jakopään kaikkine hilppeineen tässä ei niin kauan sitten. Auto Milano tarjosi saman työn n. 600eurolla kun kyselin (2.0TS, jakopää kaikkineen, apulaitehihna), ilman apulaitehihnaa hieman halvempi - mutta samahan sekin on siinä vaihtaa, niin onpahan uutta osaa.
Delta-auto ehdotti tuolle hommalle plus parille pikkujutulle hintalappua 2900,-, kun jakopää plus herkut oli muualla kokonaisuudessaan 1350,- +/- 50eur. Pelkkä jakopää puoltoistatonnia tai sinne nurkille :silly:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

stoichiometric kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Mistäs saa käsijarruvaijerin kannatinkumeja? Siis ne pakoputken kannatinkumia muistuttavat kumilärpätteet? Huomenna tulee uudet vaijerit (Fixus palveli hyvään hintaan), mutta ei kai siinä kaikkia kannatinkumeja ole? Vai onko mulla taas joku jälkiviritysviritelmä... Muistaakseni satulan ja haarapalan välissä on 3 kannatinkumia tai 2 kannatinkumia + yksi klipsi (tankissa oleva kiinnike kuskin puolelle)
Tankinpohjassa on molemminpuolin kannatinklipsit ja vaijereissa on loput tarvittavat kanattimet. Työnnä sitä vaijerin päällä oleva letkua sitten sen satulanpään vaijerinpään päälle mitä menee. Toivottavasti uudessa pakoputkenpuoleisessa vaijerissa on se muovinen/kuminen glunssi, joistain halpavaijereista se puuttuu.
Tällaaset nämä uudet on, Italialaiset Coflet. Ei sano valmistaja mitään... Eikä ole kannatinkumeja samalla tavalla, kuin kiinni olevissa :(
RESIZE_IMG_20130904_222804.jpg
Käsjarruvaijeerit
(86.59 KiB) Tiedosto ladattu 4781 kertaa
Kuva on pieni ja vähän huono, mutta tarkoitatko tuota erillistä kumi"rullaa" joka sattuu olemaan kuvassa vasemman paketin oikeassa yläreunassa, lähellä tuota peltivahviketta? Tuossahan on tuollainen oikea kumi"pallo" samassa narussa. Vai olenko ihan hukassa?

EDIT:
Heikalla ainakin oikeanpuoleinen on Coflen vaijeri, täysin sama kuin tuo ostamani... Oho.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^joo, juuri tuota tarkoitin. No jokatapauksessa tuo glunssillinen (kuskinpuolen) vaijeri on väärä-> vaihda ennenkuin avaat edes pussia :) Vaijerien kokonaismitassa tais olla vähän eroa, mutta "iskun"-pituus täytyy olla sama. Tossa kuvassa näkyy selvä ero. Sulla on sitten joku viritys siellä, jos jotain lisäkannattimia kaipaat, vaijereiden mukana ei tule muuta. Jos haluat varmistuksen tolle pituudelle, niin katsomalla auton alle homma selviää heti.

Ääh, katsoin kuvan väärin, eihän siinä edes näy toisen mitta :oops: . Tarkista ny silti se isku, vääränmittasia kun on ollu liikenteessä :)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Katsoinkin, että on tutun näköisiä pusseja. Omani tilasin joskus Heikalta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

stoichiometric kirjoitti:^joo, juuri tuota tarkoitin. No jokatapauksessa tuo glunssillinen (kuskinpuolen) vaijeri on väärä-> vaihda ennenkuin avaat edes pussia :) Vaijerien kokonaismitassa tais olla vähän eroa, mutta "iskun"-pituus täytyy olla sama. Tossa kuvassa näkyy selvä ero. Sulla on sitten joku viritys siellä, jos jotain lisäkannattimia kaipaat, vaijereiden mukana ei tule muuta. Jos haluat varmistuksen tolle pituudelle, niin katsomalla auton alle homma selviää heti.

Ääh, katsoin kuvan väärin, eihän siinä edes näy toisen mitta :oops: . Tarkista ny silti se isku, vääränmittasia kun on ollu liikenteessä :)
Miten se on väärä? Holkki on siirretty toisessa kaapelissa. Coflen osanumerot tais olla 251.31 ja. 32

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Oikeilta nuo minusta näyttää, mutta eiköhän se asennettaessa selviä? :wink:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Osanumerovastaavuudet:
60624590 (oikea), Coflen numero 251.31
60624591 (vasen), Coflen numero 251.32

Toki osanumerovastaavuus voi olla mitä tahansa ja mihin tahansa, mutta toinen on takuulla sama kuin Heikalla ja toinenkin näytti samalta kuin Heikan kuvassa... Eripituisethan nuo kaapelit on, tietysti.
Noh, eipä tässä auta muu kuin pistää paikallesa ja toivoa parasta :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Lisätään vielä käsijarruvaijeriaihetta:
ATRis:in tietokannan perusteella RICAMBI ORIGINALE-osan valmistaja: Cofle.

Onhan se toki mahdollista, ettei edes tuo Autodatan kilpailija (heh) ole edes sinnepäin hajulla asioista, mutta kuitenkin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Onhan tuo hyvin paljon mahdollista.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kellään kokemusta Optimalin alatukivarsista?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mitähän (ja mistä) ilman lämpötilaa tuo DnEcuDiag mittaa?
Eli ohjelman "Air temperature"?

Niin, ja autohan on tuo 156 V6 2002. Yritän löytää jotain ratkaisua tuon automaattisen ilmastoinnin toimintahäröön. Toimii ihan ok, kun lähtee ajamaan, mutta parin kilometrin päästä alkaa puskemaan kuumaa kelistä riippumatta. Käsin räpeltämällä toimii niinkuin kuuluukin.

Tuo "air temperature"-anturi näyttää olevan pielessä, koska näyttää kylmälle autolle +4 astetta ja lähtee siitä sitten hitaasti kohoamaan.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ulkoilman lämpöanturi on oikean puoleisen peilin pohjassa.

Eikös lämpöanturit toimi niin, että lämmön noustessa resistanssi pienenee, jos näyttää liian kylmää niin resistanssi on liian suuri -> anturin liitin huono, oven johtosarjan liitin huono, anturi rikki. Noin ihan arvaillen.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jos kurkistaa puhaltimiin niin huomaa että niissä on anturi keskellä aukkoa. Lieneeköhän siinä jotain tarkistettavaa.
Kuva

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jos peilissä majailevan anturin johtosarja on irti, näyttää tyyliin -42C. Luulisin, että täysin kaput anturi tekisi samaa? Peili irti ajaessa ei "yllättäen" kompura lähtenyt ollenkaan käyntiin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

ja sisällä on se anturi joka haistelee sisäilman lämpötilaa, se on keskikonsolissa ja sen kohalla on sellanen reikä siin paneelis

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tuomas K kirjoitti:Ulkoilman lämpöanturi on oikean puoleisen peilin pohjassa.
Kyllä. Päättelin, että tuossa ei olisi ongelmaa, kun näytössä on kuitenkin ollut ihan järkeviä ulkolämpötilan lukemia.

Boseliftin ilmastointi päättelee muistaakseni toimintaansa sisätilanantureiden (konsolissa), jalkatilanantureiden (missä?), aurinkotunnistimen, ulkolämpötilan ja moottorinlämpötilan mukaan.

Onko teillä muuten nuo konsolissa olevat sisäilman haistelijoiden reiät samanlaisia? Ihan kuin tuossa omassa olisi apukuskin puolella jokin läppä tai kangas ritilän takana. Kuskin puolella näkyy selvästi anturi, missä on myös se pyörivä ropeli imemässä ilmaa.
hagger16 kirjoitti:Tuo "air temperature"-anturi näyttää olevan pielessä, koska näyttää kylmälle autolle +4 astetta ja lähtee siitä sitten hitaasti kohoamaan.
Tarkemmin ajateltuna tuo voisi olla autoon puhallettavan ilman lämpötila. Ensin ilmastointi puhaltaa todella kylmää kunnes alkaa häröilemään ja alkaa puhaltaa lämmintä.

Ihme ettei tältä foorumilta ole löytynyt enempää vastaavia tapauksia, kun ulkomaisilla foorumeilla tuntuu olevan melko yleinen ongelma. Hyvää ratkaisua en ole kyllä löytänyt sieltäkään.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ilmeisesti tuo on eri, kuin "Engine Air Temperature", jolla nimellä se on MES:ssä? Tuohan kertoo imuilman lämpötilaa... Ja se kohoaa kuumalla kelillä hissutellessa suhteellisen kovaksi.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jaa-a. Ainakin tuossa oli erikseen vielä moottorin ja veden lämmöt.
Tuo puhallettavan ilman lämpötila olisi ollut looginen selitys. Ei sekään kyllä mitään ratkaisua ongelmaan toisi.

Pitää varmaan vielä käyttää "merkkihuollossa". Perämoottorikauppiaiden apu ei vaan kovinkaan paljon herätä toivoa.. :roll:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

hagger16 kirjoitti:Jaa-a. Ainakin tuossa oli erikseen vielä moottorin ja veden lämmöt.
Tuo puhallettavan ilman lämpötila olisi ollut looginen selitys. Ei sekään kyllä mitään ratkaisua ongelmaan toisi.
Millä oikein ihmettelet niitä lämpöjä? Multiecuscan herjasi omasta JTS:stä että ilmastointi ei ole tuettu, mutta kuitenkin näytti useampia lämpötiloja ilmastoinnista ja järjellisesti kertoi mikä ja mistä mitattu lämpötila on kyseessä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tuli ladattua tuo DnEcuDiag, kun sen jostain ketjusta bongasin. Kaverin Audin piuhalla sitten ihmeteltiin mitä löytyy.. Kaveri lupasi muokata vielä tuota piuhaa minulle jatkoakin ajatellen.
Nämä ei todellakaan ole minun osaamisaluetta, joten saa ehdottaa jotain parempaakin ohjelmaa. Itse asiassa olen yrittänyt vältellä mokomia tähän asti, mutta nyt oli taivuttava.. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Vaihdatin taakse jarrulevyt ja palat. Ennen tuntui siltä että systeemissä on hiukan ilmaa, mutta nyt tuntuu että jarrupoljin on ilmatyyny! Siis paikallaan seistessä kun painaa monta kertaa poljin jäykistyy mutta ajaessa tuntuu siltä että saa painaa ikuisuuksiin eikä jarruteho muutu alkupainalluksesta. Onko tuossa jätetty ilmaus tekemättä?

EDIT
Kävin äsken autossa. Jarrupoljin tosin kuulostaakin siltä että pumppaa pelkkää ilmaa. Huomenna pajalle imuun.
Viimeksi muokannut Pujazuba, 10 Syys 2013, 02:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

^ Siltä vaikuttaisi..
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuomas K kirjoitti:Kellään kokemusta Optimalin alatukivarsista?
Ilmeisesti ei?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Pujazuba kirjoitti:Vaihdatin taakse jarrulevyt ja palat. Ennen tuntui siltä että systeemissä on hiukan ilmaa, mutta nyt tuntuu että jarrupoljin on ilmatyyny! Siis paikallaan seistessä kun painaa monta kertaa poljin jäykistyy mutta ajaessa tuntuu siltä että saa painaa ikuisuuksiin eikä jarruteho muutu alkupainalluksesta. Onko tuossa jätetty ilmaus tekemättä?
Mikäköhän on ollut ideana että järjestelmä avattu yleensäkkään? ei normaalisti tarvitse avata jos vaihtaa levyt ja palat
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tänä aamuna tuntui normaalimmalta. Saa nähdä miten kotiinpaluumatkalla. Käsijarru kyllä aika tehoton. Onko ainoa säätö kahvan alla?
Kuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pujazuba kirjoitti:Käsijarru kyllä aika tehoton. Onko ainoa säätö kahvan alla?
Kahvan alla on vaijerin kireyden säätö, satuloissa on sitten automaattisäätö.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kiitos. Kokeilen säätää hieman kireämmälle. Jarrutehot kotimatkalla oikein hyvät onneksi.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ole varovainen kiristyksen kanssa. Äkkiä nimittäin jää laahaamaan....

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Jos käkkärin liikerata oli sopiva ja toimi normaalisti ennen jarrulevyjen ja -palojen vaihtoa, niin ei pitäis kyllä tarvita vaijereihin koskea. Katso nyt ainakin kiristyksen jälkeen, että satuloiden linkut tulevat rajoittimelle saakka takaisin.

Vastaa Viestiin