Invändig behandling i balkar och hålrum saknas, limfogarna i dörrarna är bristfälliga och underredet vimlar av otätade skarvar. Tröskellådorna är av känslig konstruktion liksom skärmkanterna bak som har inåtvikt kant som samlar saltindränkt smuts. Fuktabsorberande filtinnerskärmar ger också dåliga förutsättningar. Ljuspunkter är plasttank och något så när hyfsat slitskydd under bilen. Rosttestad: 2006 Rostgaranti: 8 år
Ei se pelkkä muovinen polttoainesäiliö hirveesti lohduta:)
Kannattaako enää jo reilun viiden vuoden ikäistä autoa viedä mihkään täyskäsittelyyn, vai onko noille dinitrol ym. käsittelyille olemassa mitään edullisempia vaihtoehtoja?
Riippuu tietenkin siitä, kuinka kauan autoa meinaa pitää. Oman 159:n suojautin uutena Kanta-Hämeen Autosuojaamossa. Taisi maksaa 500-600 euroa.
Useamman vuoden nähnyt auto on kyllä mielekkäintä suojata itse. Ainakin tietää, ettei massan alla muhi ruoste.
Yhden auton olen nuorena tallin lattialla maaten ruiskuttanut. Suosittelen väljempiä ulkotiloja.
Ruostesuojaus on ehdottomasti kannattava tuoreempaan Alfaan, mutta..
-vielä kahdeksan vuoden jälkeenkin aineet tuoksahtaa nokkaan kesähelteillä
-polttimoita vaihtaessa kädet ovat suoja-aineessa (sitä on vähän ruiskahtanut sinnekin päin)
-yksityiskohtia on turha enää ihastella, koska ne vuorattu massalla (esimerkiksi jarrusatulat tai jouset tai..)
Voisin vieläkin suojauttaa auton, mutta ehkä kuitenkin vain pohjan. Muuten sitä mömmöä tahtoo olla jokapuolella.
Lienee tyhmä kysymys mutta kysyn silti...
Minun 159 on hantin puolen ovisyvennyksessä musta tulppa halk n.7mm. Olisko se ruostesuojauksen tulppa vai löytyykö ko tulppa vakiona noista 159 ?
Eilen tuli käytyä katsastuksessa. Kori itsessään näytti lähes ruosteettomalta, mutta palkit ja muut alustan tilbehöörit olivat saaneet rusehtavan värityksen. Katsuri suositteli hiekkapuhallusta. Onko ehdotuksia missä tuon alustan voisi puhalluttaa putsiksi ja suojata Riihimäki - Hyvinkää tienoilla? Riihimäen Diniautosta sain kesällä 750,- tarjouksen suojauskäsittelystä, mutta sen heittivät ihan lonkalta auton alle katsomatta. Hyvinkäältäkin tuli postin tuoma mainoslappu autosuojaamo S. Talvitieltä (Finikor), tarjosivat ilmaista tarkistusta ja jonkun kympin alea. Onkohan tuosta Talvitiestä karttunut kokemuksia?
Niin ja kyllä se läpi meni, nyt on leimaa 2015 tammikuulle asti.
^EIhän tuo Hollolakaan mahdottoman matkan päässä olisi, täytynee sotella ja kysellä. Tuonne Hyvinkään Talvitielle eilen soittelin ja käsitin että alustan hiekkapuhallus tekisi n- 200,- - 300,- ekstraa tuon ruosteenestokäsittelyn päälle.
Onko näissä käsittelyissä sitten mitään oleellisia eroja kun on tectyliä, dinitrolia, finikoria ja mitä kaikkia niitä onkin? Onko ero vain mömmöissä vai myös metodeissa? Ja useinhan nuo lupaavat vielä että äänieristyksenkin paranevan, toiset myös erillästä ääneneristyskäsittelyä. Jos takapään rengasääniä saisi jonkun db:een hiljenemään, niin siitä voisi jo vähän ekstraa pulittaakin.
Kysyin Hollolan suojaamosta äänieristyskäsittelystä. Kaveri kertoi että tuote ei ole ollut oikein toimiva eikä halunnut sitä laittaa, sanoi kunnon kerroksen massaa ajavan saman asian. Dinitrol aineet kyseessä.
jukka22 kirjoitti:Kysyin Hollolan suojaamosta äänieristyskäsittelystä. Kaveri kertoi että tuote ei ole ollut oikein toimiva eikä halunnut sitä laittaa, sanoi kunnon kerroksen massaa ajavan saman asian. Dinitrol aineet kyseessä.
Tuoreimmassa TM:ssa oli testi "Ruostesuojauksen vaikutus ohjaamomeluun". Lopputulema oli, että ei mitattavaa vaikutusta.