mites moinen operaatio tehdään? Puretaan koko auto pois ympäriltä ? En ole vielä yhtään tutkinut kojelaudan alusia, ajattelin ensin kysyä neuvoja, kun kerran kysyvä ei tieltä eksy Ja kohde -98 2,4 JTD ilmastoinnilla
Alla projektiosastosta poimittu ketju, jossa mm. vaihdetaan lämppärin kenno ja tosiaan konehuoneen puolelta. Vai onko 156:ssa ja 166:ssa jotain merkittävää eroa?
Eipä noita yleensä ole vaihdettaviksi suunniteltu, vaan edulliseksi valmistaa. Heikkoja on muuten nykypäivänä lämppäreiden kennoista tullut, sillä noitahan saa vaihdella ihan järkiään 10-vuoden molemmin puolin oleviin autoihin. Vielä 70-80-luvun malleissa oli hyvin poikkeuksellista, että lämppärin kenno vuoti. Joka tapauksessa usein noiden irrotuksessa joutuu irrottamaan kojelaudan ja purku ulottuu hyvinkin käsijarrukahvaan asti. Joissain autoissa homma alkaa jopa takapenkin irrotuksella. Motivaatio vaihtoon kasvaa viimeistään siinä vaiheessa, kun autolla pystyy ajamaan vain pari kilometriä ilman tuulilasin sisäpuolisia pyyhkimiä ja glykoli kihertää kurkussa. Siihen asti odottelu voi tietää isompaakin siivousta (lattiamatot ja eristeet pesuun jne) ja remppaa (esim. airbag-moduli vaihtoon kastumisen takia.)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
156 pitänee irroittaa kojetaulu. Tein sen joskus -98 - vuotiseen kun nitisi ikävästi. Ei se nyt niin älytön homma ole kuin voisi kuulostaa. Mulla oli automaatti-ilmastointi, joten niiden nappuloiden takana ei ollut kuin sähköliittimiä. Muissa lienee ihan vaijerikäyttö?!
166 lämppärin kenno vaihdetaan konehuoneen puolelta, mut purkaa saa sielläkin.
- 5010C12 Windscreen demising VENT - R.R.
- 7040A37 fuse box cover - r r
- 7040A44 facia lh side cover - r r
- 7040G24 switch for facia compartment light - r+r
- 7040G20 facia compartment light bulb holder - r+r
- 7040A31 flap assembly - r r
- 7040A65 passenger compartment box lock , one , r r (right and left)
- 5040D22 control (one) of air conditioner control support - arrange
- 7065C42 ashtray (one) r+r
- 5570T80 car radio unit - r+r
- 2125C24 gear lever knob - r + r
- 7040A60 under facia trim - r+r
- 3380A44 handbrake/linkage protection - r+r
- 7040L28 tunnel switch panel - r r
- 7040L20 tunnel trim - r r
- 5560C51 combined analogue control panel - r+r or replace
- 5540C18 headlamp/light cluster alignment correction motor switch - r+r
- 5560C60 anomaly display - r+r
- 5560B02 kilometre/mileometer - r r
- 5560B03 rev counter - r r
- 5580C18 air bag module - r+r
- 4110A11 steering wheel - r+r for replacement or check for versions with air bag
- 7040A26 steering column trim - r+r
- 5580C12 clock spring for air bag module on steering wheel r r
- 5550A12 complete stalk unit - r+r for versions with air bag
- 5580C22 AIR BAG MODULE - Passenger side - R.R.
- 7040H30 front pillar trim - r r (right and left)
- 7040A10 instrument facia trim - r+r
- 5010A12 engine/heater line - r r
- 5010A16 heater/engine line - r r
- 1056B82 injection/ignition system e.c.u. (one) - r + r
- 5010B45 duct from climate control system - r r (right and left)
- 5010B46 central air duct to rear seat - arrange
- 5580C14 air bag ecu - r+r
- 5020A12 heater casing - r+r with facia removed
jmi kirjoitti:Vai eikö Epezi ole huomannut koskaan mitään yhtäläisyyksiä Alfoissa?
Kunhan naljailin, onhan saman autovalmistajan autoissa yhtäläisyyksiä, mutta 156 ja 166 yhtäläisyydet jäävät melkein samoihin moottoreihin, vaihteistoihin ja keulamerkkiin.
Minä kaivoin omasta alfasta lämppärin kennon näkyville kun ajattelin sen vuotavan.
Ei tosiaan ole mikään amerikan temppu, noin 1/2 tunnin homma kun ei tiennyt mitä purkaa.
Vaikea tänne sepostaa kun en kuvia ottanut mutta noin suunnilleen
-keskikonsoli (napit,tuhkakuppi,radio ym)
-jalkatilan sivu muovit
-sitten noitten "potku muovien" jälkeen sen kiinnitys rauta (airbag ohjainta ei tarvinut irroittaa)
-8mm kannalla olevia ruuveja aika perkeleesti sieltä puhallinkotelosta
-ilmastoinnin kenno on puhallinkotelossa yläpuolella melkein pystyasennossa ja lämppäri kenno melkein vaaka asennossa puhallin kotelon pohjalla
kone huoneen puolelta löytyy letku lähdöt.
Toivottavasti näistä on hyötyä ja saa edes jotain selkoa.
kastro kirjoitti:Minä kaivoin omasta alfasta lämppärin kennon näkyville kun ajattelin sen vuotavan.
Ei tosiaan ole mikään amerikan temppu, noin 1/2 tunnin homma kun ei tiennyt mitä purkaa.
Vaikea tänne sepostaa kun en kuvia ottanut mutta noin suunnilleen
-keskikonsoli (napit,tuhkakuppi,radio ym)
-jalkatilan sivu muovit
-sitten noitten "potku muovien" jälkeen sen kiinnitys rauta (airbag ohjainta ei tarvinut irroittaa)
-8mm kannalla olevia ruuveja aika perkeleesti sieltä puhallinkotelosta
-ilmastoinnin kenno on puhallinkotelossa yläpuolella melkein pystyasennossa ja lämppäri kenno melkein vaaka asennossa puhallin kotelon pohjalla
kone huoneen puolelta löytyy letku lähdöt.
Toivottavasti näistä on hyötyä ja saa edes jotain selkoa.