Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 2010
Mistäköhän kyseistä autoa uskaltaa nostaa? Sen verran kurkistin alle, että helmat ei taida kestää. Lisäksi n. 10cm helmasta keskelle päin on koko helman pituinen "pokkaus", jota täytyy varmaan kanssa varoa.
Löytyisiköhän jostain vaikka peräti kuvaa nostokohdista? Hallitunkki meikäläiseltä löytyy ja tarvittaessa käytössä on kyllä oikein korjaamonosturikin. Käsikirja ilmoittaa informatiiviseen tyyliin, että jos autoa tarvitsee nostaa, aja se merkkikorjaamoon.
Löytyisiköhän jostain vaikka peräti kuvaa nostokohdista? Hallitunkki meikäläiseltä löytyy ja tarvittaessa käytössä on kyllä oikein korjaamonosturikin. Käsikirja ilmoittaa informatiiviseen tyyliin, että jos autoa tarvitsee nostaa, aja se merkkikorjaamoon.
- Kekki
- Viestit: 68
- Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
- Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)
Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)
Triumph Spitfire 1500
Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso) - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Giulietta 2010
Kymmenisen senttiä etupyörän takapuolella on pohjassa paikat, joista nousee nätisti koko kylki kerrallaan hallitunkin ja patikanpätkän avulla. Selviää helposti, kun auton alle kurkkaa fikkarin kanssa, vaikka kohta vähän jemmassa onkin.winorloose kirjoitti:Mistäköhän kyseistä autoa uskaltaa nostaa? Sen verran kurkistin alle, että helmat ei taida kestää. Lisäksi n. 10cm helmasta keskelle päin on koko helman pituinen "pokkaus", jota täytyy varmaan kanssa varoa.
Löytyisiköhän jostain vaikka peräti kuvaa nostokohdista? Hallitunkki meikäläiseltä löytyy ja tarvittaessa käytössä on kyllä oikein korjaamonosturikin. Käsikirja ilmoittaa informatiiviseen tyyliin, että jos autoa tarvitsee nostaa, aja se merkkikorjaamoon.
Ei surkutella vaan tehdään.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 2010
Kiitoksia, tutkailen huomenna vähän lisää alustan anatomiaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 2010
140 heppainen nokivasara tuli talouteen. Tuli koeajettua liuta Giuliettoja ja tuo diesel miellytti eniten. Multiairiin en saanut ollenkaan otetta, varsinkaan D-moodissa.
Olikos täällä kenelläkään muulla tuota pappadieseliä?
Olikos täällä kenelläkään muulla tuota pappadieseliä?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Tuolla rikotaan taloudellisuus enkkareita ja vääntöäkin löytyy varmaan tuonkokoiselle autolle. Mutta tuttava ainakin valitti siitä 1,6 litraisen vuokra-auton tehottomuudesta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Tuohan on toki kaksilitrainen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Joo tiedän. 1,6 tulee pelkästään oliko 106 heppasena niin on ymmärrettävä ettei se ole tarpeeksi kaikille. Itse koeajoin tehokkaamman kakslitrasen ja vääntöä riitti mukavasti jopa kuudennella vaihteella 90 vauhdista ohittamiseen.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tutkin tänään kesärenkaiden kunnon. Ne on kuluneet jotenkin oudosti, eli kuskinpuoleinen eturengas on kulunu ulkoreunasta enemmän kuin sisäreunasta. Vänkärin puoleinen takarengas on taas kulunut tasaisesti, mutta paljon. Näissä molemmissa (VE ja OT) enää noin 1-2mm pintaa jäljellä. Sitten vastaavasti toinen pari (OE ja VT) on vielä noin 3-4mm pinnalla ja kuluminen on tasaista. Oisko tuossa nelipyöräsuuntauksen paikka?
Tuo oli vielä keväällä uusilla renkailla hyvä ajettava, mutta nyt viimeaikoina siitä on tullu uraherkkä ja tien kaltevuuden mukaan äkkipikainen ajettava.
Tuo oli vielä keväällä uusilla renkailla hyvä ajettava, mutta nyt viimeaikoina siitä on tullu uraherkkä ja tien kaltevuuden mukaan äkkipikainen ajettava.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Kaikki viittaa pyöränkulmiin. Toki huono tasapainotuskin voi aiheuttaa paljon ongelmia, mutta tuskin sentään noin pahoja (ja se vielä yleisesti pitäisi ravistaakin aika kiivaasti).
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
^^siis renkaiden paikat ei ole vaihtuneet kertaakaan? Asiallinen nelipyöräsuuntaus, ei ole vissiin tehty ennen tuohon?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ei oo tehty suuntausta, eli kaikki on tehtaan jäljiltä. Tuosta varmaan pitää aloittaa. Renkaita ei oo kierrätetty ristiin, mutta yleensä keväällä tulee valkattua paremmat taakse.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Ja eikun nuoriso ajamaan korttia...
http://www.lopenliikennekoulu.fi/index.php?id=6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lopenliikennekoulu.fi/index.php?id=6" onclick="window.open(this.href);return false;
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Giulietta 940
Ja opettakaa samalla opettaja + oppilaat morottelemaan vastaantuleville alfoillewinorloose kirjoitti:Ja eikun nuoriso ajamaan korttia...
http://www.lopenliikennekoulu.fi/index.php?id=6" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Emäntää yritin houkutella ajamaan kakkosvaiheen tuolla. Halusi mieluummin ajaa niin, että pääsi käymään liukasradalla "omalla" alfalla.
(Muistaakseni ainakin ennen Lopelta käyty Riihimäen liukasradalla, missä käytössä liukasradan omat yarikset.)
Suoraan vaan suoraa
- Kekki
- Viestit: 68
- Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
- Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)
Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)
Triumph Spitfire 1500
Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso) - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Giulietta 940
Muutaman kerran on tuota kouluauto-Giuliettaa tullut morjestettua, kun suoraan edestä ei autokoulun tarrat näy.
Hyvinkäällä puolestaan toimii Autokoulu Alfa, jossa pörrätään VAG-tuotteilla.
Hyvinkäällä puolestaan toimii Autokoulu Alfa, jossa pörrätään VAG-tuotteilla.
Ei surkutella vaan tehdään.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Renkaat vaihdettu ja pyörät suunnattu, nyt kelpaa taas ajella. Oli aika iso työ saada suuntaus kuntoon tuossa autossa. Taka-akselilla pyöräntuenta on tosi herkkä, jopa sormella renkaasta painamalla saa pyöränkulmat sekaisin. Lisäksi Camber -säädön osalta säätövara loppui kesken, joten siinä piti tehdä kompromissi (-1,40). Etuakselin auraus näyttää olevan ajotuntuman kannalta paras mitä lähempänä nollaa se on. Aurauksella autosta katoaa suuntavakaus.matti_vuorio kirjoitti:Ei oo tehty suuntausta, eli kaikki on tehtaan jäljiltä. Tuosta varmaan pitää aloittaa. Renkaita ei oo kierrätetty ristiin, mutta yleensä keväällä tulee valkattua paremmat taakse.
Suuntaus alussa:
Auraus mm:
VE: +0,70 OE: -0,40
VT: +0,70 OT: -0,10
Camber astetta:
VE: -0,24 OE: -1,32 (ei voi säätää)
VT: -1,33 OT: -2,30
Caster astetta:
VE: +4.00 OE: +3,85 (ei voi säätää)
Väsyykö nuo alustan puslat jotenkin? Ei siellä silleen väljää ole, mutta jotenkin jäi kuva, että puslien kumi antaa periksi. Mittarissa 76tkm.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Giulietta 940
Aina ne vähän väsyy ja kyllähän ne aika kovia iskuja ottaa välillä vatsaan kaivonkansina tms
Viimeksi muokannut DaViega, 09 Syys 2013, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Tällaiset on varmaan jokaisella jo tilauksessa, Autokeskus näyttää myyvän 319e satsi.
http://www.alfa-giulietta.net/forum-alf ... c3297.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfa-giulietta.net/forum-alf ... c3297.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Giulietta 940
Morjens,
Auto Giulietta QV 2010, ongelma ärsyttävä sirinä joka vaikuttaisi tulevan ilmastointilaitteen tuulettimesta (ilmennyt ihan yllättäen, sirinä pahenee kun laittaa tuulettimen kierrokset kovemmalle). Ääni sen verran voimakas ja sen taajuinen ettei paljoa huvita musiikkia kuunnella
Onko hyviä ehdotuksia siitä, mikä tuon voisi aiheuttaa (laakerivika, roska väärässä paikassa?), ja voiko sitä itse jotenkin korjata?
Auto Giulietta QV 2010, ongelma ärsyttävä sirinä joka vaikuttaisi tulevan ilmastointilaitteen tuulettimesta (ilmennyt ihan yllättäen, sirinä pahenee kun laittaa tuulettimen kierrokset kovemmalle). Ääni sen verran voimakas ja sen taajuinen ettei paljoa huvita musiikkia kuunnella
Onko hyviä ehdotuksia siitä, mikä tuon voisi aiheuttaa (laakerivika, roska väärässä paikassa?), ja voiko sitä itse jotenkin korjata?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Paljonkohan kevenee?winorloose kirjoitti: Tällaiset on varmaan jokaisella jo tilauksessa, Autokeskus näyttää myyvän 319e satsi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
^Riippuu maksaako kolikoilla vai seteleillä. Kortilla maksaessa ei kevene yhtään.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Giulietta 940
En tiedä, missä Giuliettan raitisilmasuodatin on, mutta jos se on heti puhallinmoottorin päällä on sieltä saattannut päästä lehti tms puhallin moottorin sekaan. jos se on taas laakeri vika, niin ehkä puhallinmoottoria voisi kokeilla irrotella ja vähän rasvata sen verran mitä pystyyGroucho kirjoitti:Morjens,
Auto Giulietta QV 2010, ongelma ärsyttävä sirinä joka vaikuttaisi tulevan ilmastointilaitteen tuulettimesta (ilmennyt ihan yllättäen, sirinä pahenee kun laittaa tuulettimen kierrokset kovemmalle). Ääni sen verran voimakas ja sen taajuinen ettei paljoa huvita musiikkia kuunnella
Onko hyviä ehdotuksia siitä, mikä tuon voisi aiheuttaa (laakerivika, roska väärässä paikassa?), ja voiko sitä itse jotenkin korjata?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Giulietta 940
^ Raittari löytyy pelkääjän jalkatilasta vas puolelta
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Tuota jo jonkin aikaa sitten kysyin ja pengoin jalkatilaa hanskalokeron alta ja keskeltä ilma-aukon takaa, mutta en nähnyt mitään sopivaa. Löytyisikö tuohon parempaa selitystä tai kuvaa?Tomlau kirjoitti:^ Raittari löytyy pelkääjän jalkatilasta vas puolelta
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Kokeile tuota...flapjack kirjoitti:Tuota jo jonkin aikaa sitten kysyin ja pengoin jalkatilaa hanskalokeron alta ja keskeltä ilma-aukon takaa, mutta en nähnyt mitään sopivaa. Löytyisikö tuohon parempaa selitystä tai kuvaa?Tomlau kirjoitti:^ Raittari löytyy pelkääjän jalkatilasta vas puolelta
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... n-gqv.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Näyttää lähes identtiseltä ratkaisulta 156:n kanssa. Siinähän se on keskikonsolissa hanttarin jalkatilassa, vasemmalla puolella. Pystysuunnassa oleva kapea levy parilla ruuvilla kiinni ja sen avattaessa, saanee filtteri(t)n pihalle.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
- Car(s): Giulietta MultiAir -13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Moi,
Ostin itse tuossa pari viikkoa sitten pari vuotta vanhan Giuliettan ja muuten on yhteistyö toiminut kivuttomasti, mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Ongelmana on radion mökkiradiomainen kuuluvuus....Onko muilla samaa ongelmaa vai pitääkö käydä näyttämässä Autokeskuksella?
Ostin itse tuossa pari viikkoa sitten pari vuotta vanhan Giuliettan ja muuten on yhteistyö toiminut kivuttomasti, mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Ongelmana on radion mökkiradiomainen kuuluvuus....Onko muilla samaa ongelmaa vai pitääkö käydä näyttämässä Autokeskuksella?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ainakin omassa Giulietassa on paras radiokuuluvuus aikaisempiin kulkineisiin verrattuna. Käy näyttämässä jos siitä antennista löytyy jotain vikaa.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Siis mikä radiossa tarkalleen ottaen mättää?
- 1) ei löydä kanavia
2) kuuluu huonosti
3) kuulostaa huonolta
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Kuskin oven räminät on juu "ominaisuus", mutta muutaman kerran Autokeskuksella rampattuani saivat vian korjattua (ymmärsin että ongelma oli jo myönnetty tehtaallakin).Ilario kirjoitti:mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
On minustakin aika heikko kuuluvuus - ylen kanavat nyt vielä kuuluu, mutta varsinkin muilla kanavilla esiintyy häiriötä paljon enemmän kuin monessa muussa autossa. 156:een verrattuna kylläkin parannusta on tapahtunut..Ilario kirjoitti:Ongelmana on radion mökkiradiomainen kuuluvuus....Onko muilla samaa ongelmaa vai pitääkö käydä näyttämässä Autokeskuksella?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Pitäisi tässä jossakin vaiheessa teettää 35tkm huolto. Oletteko ottaneet sitä jarrujen herkistelyä pakettiin mukaan?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Otin omaani talvella ja jotakin oikeasti tehtiinkin, koska liikennevaloihin pysähtyessä alkoi valumaan melkein tasaisellakin johonkin päin. Aiemmin piti pienen kahinan jarruissa alle kävelyvauhdissa. Samalla vaihdatin jarrunesteet, vaikka AK:n huollon vastaanottajan mielestä olisi kuulunut vasta 3-vuotishuoltoon tuo homma. Se oli myös tällaisena pakettina halvempi kuin erikseen tehtynä.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
- Car(s): Giulietta MultiAir -13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Pitääkin tutustua radioon mikä asetus pitää olla toisin että löytää kanavia koska juuri tuossa viime viikolla pikkasen ihmetytti Tre-Hki välillä kun hain ajaessa kanavia ja pyöri vaan jatkuvalla syötöllä ympäri.insinörtti kirjoitti:Siis mikä radiossa tarkalleen ottaen mättää?Ykköskohtaan on joku asetus, mikä päällä haetaan vain voimakkaimpia asemia = paikallisradiot ja "tien päällä" vähän kaikki tuppaa jäämään löytymättä. Kakkonen voisi olla jotain antennihäikkää ... en omaanikaan voi huonoksi sanoa tässä suhteessa. Kolmoseen taas vaikuttaa mm. härvelin taajuuskorjain - joku vedellyt "nupit kaakkoon"? Tosin perussetti on kaukana huippuhifistä jopa minun peltikorvillani kuunneltuna.
- 1) ei löydä kanavia
2) kuuluu huonosti
3) kuulostaa huonolta
Tosiaan kuuluvuus on huono.
Ylet ei rätise mutta tosiaan noi kaupalliset radiokanavat saattaa aina välillä kohista ihan ihmistenkin ilmoilla.
Onneksi se usb-liitinpalikka on laitettu helposti irrotettavaksi sinne hansikaslokeroon koska kyllähän minun puhelimeni piuha jäi sinne heti neitsytmatkalla kunnolla jumiin ja sai irrottaa koko liitinpalikan että sai johdon irti.
Pitää itsekkin käydä valittamassa jos niille kerran saatetaan jotain oikein tehdä.hSU kirjoitti:Kuskin oven räminät on juu "ominaisuus", mutta muutaman kerran Autokeskuksella rampattuani saivat vian korjattua (ymmärsin että ongelma oli jo myönnetty tehtaallakin).Ilario kirjoitti:mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Kiitos neuvoista.
Re: Giulietta 940
Onkohan kukaan foorumilaisista asennuttanut webastoa Giuliettaansa? Firma joka Audiini ko. lämppärin asensi, ei suostu
koskemaan Alffaan. Tulee kuulemma halvemmaksi kummallekin osapuolelle Luulisi, ettei tuo ainakaan Fiatista niin paljoa eroa, etteikö onnistuisi.
Jos jokutietää Porin alueelta firman, joka tekee asennuksia myös Alffoihin olisin kiitollinen tiedoista.
koskemaan Alffaan. Tulee kuulemma halvemmaksi kummallekin osapuolelle Luulisi, ettei tuo ainakaan Fiatista niin paljoa eroa, etteikö onnistuisi.
Jos jokutietää Porin alueelta firman, joka tekee asennuksia myös Alffoihin olisin kiitollinen tiedoista.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Itse laitatan tässä syksyllä säteilylämmittimen. On kuitenkin hinnaltaan jotain 1/5 Webastosta ja itselläni on piuhapaikka kotona ja töissä. Luulisi kyllä, että sen saisi Alfaan siinä missä Audiinkin. Tämä on taas tätä.
Mikä on halvin hinta, mitä olette Ricambi Originali -taakkatelineelle nähneet? Autokeskus ei liene vastaus.
Ja vänkärin istuingrilli ei mene päälle. Kohta mennään hinurilla...
Mikä on halvin hinta, mitä olette Ricambi Originali -taakkatelineelle nähneet? Autokeskus ei liene vastaus.
Ja vänkärin istuingrilli ei mene päälle. Kohta mennään hinurilla...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Autokeskus näyttää 410€ (http://www.autokeskus.fi/alfaromeo/lisa ... ALFA+ROMEO)Vittorio Jano kirjoitti:Mikä on halvin hinta, mitä olette Ricambi Originali -taakkatelineelle nähneet? Autokeskus ei liene vastaus.
Partsuno.de 239€ (http://www.partsuno.de/index.php?route= ... ct_id=6009)
Ei kokemusta ko. kaupasta, mutta tuolta olen itse ajatellut tilata tässä jossain vaiheessa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Saksasta pantu pakettia tulemaan. Voi sitten cruisailla koko talven boksi katolla ja NMT-korvalla ihan niinkuin isä silloin joskus.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Joo, hinta on 1/5-osa webaston hinnasta ja teho 1/100-osa webaston tehosta -> hinta/laatu -suhde on paljon huonompi. Ex ex autossa oli 600 W letkulämppäri, minkä käyttö nopeutti selvästi moottorin lämpenemistä ja pienensi kulutusta. Mutta ex auton eli T-Jet Bravon kanssa tulikin sitten tutustuttua olikosenyt 300 W pintakiinnityslämmittimeen (säteilylämmitin essonbaarin kielellä), jolla ei 1-2 h lämmitysajoilla ollut havaittavaa vaikutusta. Toki sen ohella autoon tuli myös sisätilanlämmitin, jonka ansiosta ei tarvinnut yrittää heti käynnistyksen jälkeen tiristää moottorista lämpöä huurteiden puhalteluun tuulilasista -> tätä kautta hyötyä moottorin lämpenemisnopeuteen & kulutukseen. Mutta öbaut samaan olisi päässyt pelkällä sisätilanlämppärillä!Vittorio Jano kirjoitti:Itse laitatan tässä syksyllä säteilylämmittimen. On kuitenkin hinnaltaan jotain 1/5 Webastosta ja itselläni on piuhapaikka kotona ja töissä. Luulisi kyllä, että sen saisi Alfaan siinä missä Audiinkin.
Tuollainen pintalämppäri vaatisi 3-4 h lämmitysajan ollakseen hyödyksi (joskus tämäkin testattu), mutku ei laiska mies jaksa herätä viideltä käydäkseen kääntämässä tolppaan toisen 2 h jakson päälle...
Itselläni on ihan sama tilanne eli tolppapaikka tarjolla sekä kotona että töissä. Pisti vaan sapettamaan se, että oli tullut lelusta maksettua hinta, jolla luulisi jotain toimivaakin jo saavan, niin oli pakko kiusata toissa keväänä automyyjää aika perusteellisesti. Pitkällisen väännön jälkeen oli MultiAir Giuliettaan tarjolla seuraavat vaihtoehdot
- a) peruspaketti eli pintalämppäri + sisätilanlämmitin (hinta tyyliin 550 €)
b) letkulämppäri + sisätilanlämmitin
c) letkulämppäri pumppukierrolla + sisätilanlämppäri + akkulaturi (pumppu toimii 12 V jännitteellä)
d) webasto, hinta 2000-2500 € varustelusta (kauko-ohjaus & akkulaturi) riippuen
b ja c siis custom made = ei löydy mistään hinnastoista eikä ole valmiita asennusohjeita. Ideaali olisi tietysti ollut tehokas (tyyliin 1000 W) letkulämmitin + pumppukierto, niin olisi kait pärjännyt tunninkin lämmitysajoilla. Vaan tuollaista ei pöytään tullut ainakaan ensimmäisellä kierroksella ja aikaa paloi niin, että olisi auton toimituskin jäänyt tuosta hinkkaamaan, joten tyydyin myyjän suosituksesta vaihtoehtoon b, mutta akkulaturilla ryyditettynä. Jos hyviä puolia pitää etsiä, niin tämä ei ollut paljoa perussettiä kalliimpi, nesteet ovat pysyneet sisällä eikä lämppäri ole aiheuttanut käynnistysongelmiakaan. Huonoihin puoliin taas kuuluu teho - ei tämä ole käytännössä ollut yhtään pintalämppäriä kummempi.
Watteja uupuu tästäkin ... kävin justiinsa koeponnistamassa laitetta tehomittarin kanssa. Tolpasta ryystettiin 470 W heti johdon kytkemisen jälkeen ja muutamaa minuuttia myöhemmin lukema oli hiipunut 410 W tasolle. Tuossa on mukana akkulaturinkin ottoteho, joten taitaa olla 400-500 W haarukassa letkulämppärin ottoteho. Lämmitin on asennettu alavesiletkuun eli tässäkin menee osa wateista harakoille.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Tuohon rinnalle se vesikierto olisi voinut tehdä ns. ihmeitä.
Webaston sivuilta olisi ainakin näitä löytynyt, toki myös letkulämmittimen valmistajan jälleenmyyjiltä on hyvä kysyä - tosin jos homma on jo tehty, ei ehkä enää kannata?
Tuohon rinnalle se vesikierto olisi voinut tehdä ns. ihmeitä.
Webaston sivuilta olisi ainakin näitä löytynyt, toki myös letkulämmittimen valmistajan jälleenmyyjiltä on hyvä kysyä - tosin jos homma on jo tehty, ei ehkä enää kannata?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ Liian vähän ruutia lämmittimessä & väärä asennuspaikka - tässähän vesi kiertää vissiin jäähdyttimen kautta.
Jos joku haluaa yrittää kehitellä tästä evoluutiomallia, niin oikea(?) asennuspaikka olisi lämmityslaitteen kennon ja moottorin välissä. Ainakin tuohon asennetaan letkulämppäri + kiertopumppu olikosen nyt erään tuntemattoman italialaisvalmistajan 3,2 l moottorissa, johon ei muunlaista vaihtoehtoa olekaan.
Eikös webastokin tule tuollaviisiin? Eli pitäisi saada ruudikas = 1-2 kW sähkökattila + kiertopumppu ja akkularuri, niin kasassa olisi "köyhän miehen webasto".
Jos joku haluaa yrittää kehitellä tästä evoluutiomallia, niin oikea(?) asennuspaikka olisi lämmityslaitteen kennon ja moottorin välissä. Ainakin tuohon asennetaan letkulämppäri + kiertopumppu olikosen nyt erään tuntemattoman italialaisvalmistajan 3,2 l moottorissa, johon ei muunlaista vaihtoehtoa olekaan.
Eikös webastokin tule tuollaviisiin? Eli pitäisi saada ruudikas = 1-2 kW sähkökattila + kiertopumppu ja akkularuri, niin kasassa olisi "köyhän miehen webasto".
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Tiedän kyllä, että Webasto olisi parempi, taloudelliset realiteetit vaan painavat päälle. Ostimme juuri kahden tonnin sohvan, enkä nyt ajatellut investoida samaa summaa lämppäriin. Tärkeintä minulle on, että saan sisätilat kohtuullisen kuumiksi ennen starttia.
Kotona saan ajastettua lämppärin päälle vaikka kuusi tuntia ennen lähtöä.
Pahoittelut Esso-termien käytöstä. Olen humanisti, en insinööri.
Kotona saan ajastettua lämppärin päälle vaikka kuusi tuntia ennen lähtöä.
Pahoittelut Esso-termien käytöstä. Olen humanisti, en insinööri.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
^Mä viime talvena lämmittelin kaksnelkkua säteilylätkällä yleensä 3-3,5h aamuisin, sillä ajalla vaikutus on jo huomattava. Valitsin myös pienitehoisemman (1200W) sisälämppärin, jotta se toimii kivasti yhteen pidempien lämmitysaikojen kanssa. Ei ole kaduttanut.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Sittenhän ongelmaa ei tosiaan ole, jos sähköä saa enemmän kuin max 2 h kerrallaan.
Tuo "säteilylämmitin" taasen on aivan yleisessä käytössä... mistä lie tämä tartunta tullut. Jos en ihan väärin muista, jopa HS on joskus kirjoitellut näistä "öljypohjan alle asennettavista säteilylämmittimistä, jotka eivät ole aivan yhtä tehokkaita kuin lohkolämmitin" tjsp. Muuten hyvä, mutta ainakin Defan ja Calixin katalogit tuntevat ainoastaan lohko&letkulämmittimet ynnä lohkon kylkeen kiinnitettävän mokkulan nimeltä pintakiinnityslämmitin. Tosin tehokkaammat letkujen väliin tulevat voivat kulkea myös nimellä yleislämmitin. Pilkun viilaus siis siltä varalta, että joku haluaa kaivella tietoa näistä.
Tuo "säteilylämmitin" taasen on aivan yleisessä käytössä... mistä lie tämä tartunta tullut. Jos en ihan väärin muista, jopa HS on joskus kirjoitellut näistä "öljypohjan alle asennettavista säteilylämmittimistä, jotka eivät ole aivan yhtä tehokkaita kuin lohkolämmitin" tjsp. Muuten hyvä, mutta ainakin Defan ja Calixin katalogit tuntevat ainoastaan lohko&letkulämmittimet ynnä lohkon kylkeen kiinnitettävän mokkulan nimeltä pintakiinnityslämmitin. Tosin tehokkaammat letkujen väliin tulevat voivat kulkea myös nimellä yleislämmitin. Pilkun viilaus siis siltä varalta, että joku haluaa kaivella tietoa näistä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Löysin asentajan joka lupasi yrittää asennusta Giuliettaan. Hänellä on kumminkin yli 20v kokemus asennuksista.
Asennusohje hänen mukaan löytyy webastolta dieseliin ja 1.4l bensiini moottoriin, mutta QV: moottoria ei webasto tunne.
Meinasi että voisi olla sen verran marginaalinen moottori variantti, ettei siihen vain ole vaivauduttu tekemmään webaston toimesta omaa ohjetta.
Uskoi kyllä asennuksen onnistuvan.
Webasto/johtolämppäri keskusteluun sen verran, että onhan se kallis, mutta suurempi ongelma kuin kaukosäädöttömyys ja johdollisuus johtolämppärissä on, ettei se lämmitä moottoria kunnolla ja tästä seuraa se, että vaikka auto olisi sisätilanlämmittimen jäljiltä lämmin, niin kylmäähän sieltä suuttimista puskee.
Ja sekös harmittaa kuin jääkarhua kesällä
Asiansa kumpikin ajaa, mutta vihaan vaan kylmää aivan tautisesti. Syntynyt väärään maahan varmaankin
Asennusohje hänen mukaan löytyy webastolta dieseliin ja 1.4l bensiini moottoriin, mutta QV: moottoria ei webasto tunne.
Meinasi että voisi olla sen verran marginaalinen moottori variantti, ettei siihen vain ole vaivauduttu tekemmään webaston toimesta omaa ohjetta.
Uskoi kyllä asennuksen onnistuvan.
Webasto/johtolämppäri keskusteluun sen verran, että onhan se kallis, mutta suurempi ongelma kuin kaukosäädöttömyys ja johdollisuus johtolämppärissä on, ettei se lämmitä moottoria kunnolla ja tästä seuraa se, että vaikka auto olisi sisätilanlämmittimen jäljiltä lämmin, niin kylmäähän sieltä suuttimista puskee.
Ja sekös harmittaa kuin jääkarhua kesällä
Asiansa kumpikin ajaa, mutta vihaan vaan kylmää aivan tautisesti. Syntynyt väärään maahan varmaankin
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: Giulietta 940
Tuohon olemassa 'oviverhoilun korjaussarja'. Itse olen tämän narinan kanssa tapellut vapusta 2011 ja sitä on useampaan kertaan korjailtu. Konalan Autokeskuksella laittoivat oviverhoiluihin 3 vkoa sitten noi korjaussarjat ja on huomattavasti parempi. Tehtiin määräaikaishuollon yhteydessä takuuseen.Ilario kirjoitti:Moi,
Ostin itse tuossa pari viikkoa sitten pari vuotta vanhan Giuliettan ja muuten on yhteistyö toiminut kivuttomasti, mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Omassa narisee hattuhylly. Ovistakin kuuluu särinää välillä, mutta ei jatkuvasti. Nariseeko Ilariolla koko ajan, kaikilla pinnoilla?
Kattotelineet tulivat Partsunolta. Hienot on.
Kattotelineet tulivat Partsunolta. Hienot on.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Mulla on rekisteröity 05/2011 Wetterin toimesta ja oon ollu siinä käsityksessä, että tämä on vaan 2v takuulla. Menikö tuo takuun päättymisestä huolimatta takuuseen vai mitenkä? Onko näitä ollu myynnissä 2v ja 3v takuulla?HopeinenQ kirjoitti:Tuohon olemassa 'oviverhoilun korjaussarja'. Itse olen tämän narinan kanssa tapellut vapusta 2011 ja sitä on useampaan kertaan korjailtu. Konalan Autokeskuksella laittoivat oviverhoiluihin 3 vkoa sitten noi korjaussarjat ja on huomattavasti parempi. Tehtiin määräaikaishuollon yhteydessä takuuseen.Ilario kirjoitti:Moi,
Ostin itse tuossa pari viikkoa sitten pari vuotta vanhan Giuliettan ja muuten on yhteistyö toiminut kivuttomasti, mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Eikös takuu ole 2/3 vuotta tai 100tkm, riippuen siitä kumpi täyttyy ekana.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Omani ostin keväällä Wetteriltä, lupailtiin 3v takuuta.
Re: Giulietta 940
Onko kellekään tuttu BOO-843 2.0 JTDm
Tyttärelle oon tyrkyttänyt 2.0 TDi Seatin tilalle.
Mitä pitäis tutkia Giulietasta?
Tyttärelle oon tyrkyttänyt 2.0 TDi Seatin tilalle.
Mitä pitäis tutkia Giulietasta?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Säikähdin, että olet meidän autoa ostamassa kun on samat kirjaimet kilvessä.Laku kirjoitti:Onko kellekään tuttu BOO-843 2.0 JTDm
Ei kai noissa sen ihmeempää tutkittavaa ole, kun aika uusia ovatten. Brittifoorumin mukaan laatikkovikoja on ollut, ovipahvin särisevät ja EGR vihoittelee.
Itse olen kyllä tykännyt. Kaikin tavoin jämäkämpi vehje kuin Lancia, vaatii mielestäni SportPackin, jossa Competizione-verhoilu (nahat toki vielä parempi) ja sivuhelmat & hopeanharmaat peilinkuoret. Kulkupuoli riittää ikäiselleni sedälle, oma on siis se 140hv astmaversio.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."