166 2.0TS kytkimen jäykkyys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

166 2.0TS kytkimen jäykkyys

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Onko 166 Alfan (kone 2.0TS) kytkin luontoaan jäykempi kuin kytkimet yleensä? Emännän 9-5 Saabin kytkin tuntuu Alfalla ajon jälkeen toimivan lähes itsestään, joten aika suuri ero näillä täytyy olla. Onkohan joku paikka kuivana vai onko tuo kytkin aina noin "sporttinen"?

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: 166 2.0TS kytkimen jäykkyys

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

No, täytyypä sanoa että en ole kytkimen jäykkyyteen tai keveyteen autossani koskaan reagoinut, minusta se tuntuu just sopivalta. :)
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Samoin on poljinvoima kohdallaan meikäläisellä.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mulla on 164 3.0 V6 kytkin jäykkä ja niin on parempi :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

lukuisilla eri ikäluokan alfoilla kurvailleena tuo kytkimen jäykkyys on mielestäni lähinnä alfan ominaisuus malliin katsomatta... :)

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Jäykkä sen olla pitää! :silly:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Itsekkin kaikenikäisillä ja kuntoisilla kulkineilla kurvailleena en aikaisemmin ole tuollaiseen asiaan kiinnittänyt huomiota. Mutta nyt Alfalla ajon jälkeen esim. tuon Saabin kytkin tuntuu lähinnä siltä, että siitä puuttuisi jousi kokonaan. Eli asiaan ei voi olla kiinnittämättä huomiota.

Kaipailisin asiallista kommenttia 166 2.0TS kuskeilta. Tuntuuko muiden autojen kytkimet ylikevyeiltä Alfalla ajon jälkeen. Vai onko minulla jossain jotain ylimääräistä kitkaa. Saattaa tietysti olla, että asian selvittäminen vaatii kojeajon toisella samanlaisella. Harmi kun noita autoja ei esim. autoliikkeissä turhan usein ole.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Itse huomasin alfaan siirtyessä ihan saman.
Koeajo 156:sessa oli jo jäykkä kytkin mutta GTV:ssä oikeen todellinen reisiprässi.
Hyvähän toi on mutta parkkeeratessa saa puristaa urakalla. Vasen reisilihas kohta isompi kun oikea..
Eiköhän siis liene alfan ominaisuus, ei vika :)

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Kyllä se kytkin on sellainen, että vastusta löytyy. Esim. Fiatin kytkin on huomattavasti kevyempi käyttää. 166:sen ja 164:sen kytkimet on samantyyppiset, ehkä 164 on hieman kevyempi (on tosin huomattavasti enemmän ajettukin).

Mutta ei rouva ole 166:sen kytkimestä valittanut, joten on se ihan hyvä. :wink:
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

onefromnorth kirjoitti:...kommenttia 166 2.0TS kuskeilta. Tuntuuko muiden autojen kytkimet ylikevyeiltä Alfalla ajon jälkeen..
100tkm ajettu kytkin oli vaikea käyttää, kenguru-bensaa aina välillä kun katse harhaili minihameissa...ehkä vähän jäykempikin (siis kytkin) kuin kytkinpaketin vaihtamisen jälkeen. Ennen ajelin Scenicillä ja muilla jokanaisen kärryillä ja niissä kytkin taisi olla aika kevyt ja tunnoton. Nyt on hyvä (166 2 ts)

Vastaa Viestiin