Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varttikutosessa on ihan manuaalisesti säädettävä kontrasti tuossa ajotieturin näytössä... Ja nyt kun tarkemmin muistelin asiaa, niin eihän tuo ole siitä kiinni, että olisi vain näyttö pimeä. Vaan herätessään se rullaa settiä läpi juuri niinkuin auton olisi laittanut juuri käyntiin. Vähän hankalaa selittää näin puoli kolmelta aamuyöstä
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli sillä on virran puutos.JaRoDD kirjoitti:Varttikutosessa on ihan manuaalisesti säädettävä kontrasti tuossa ajotieturin näytössä... Ja nyt kun tarkemmin muistelin asiaa, niin eihän tuo ole siitä kiinni, että olisi vain näyttö pimeä. Vaan herätessään se rullaa settiä läpi juuri niinkuin auton olisi laittanut juuri käyntiin. Vähän hankalaa selittää näin puoli kolmelta aamuyöstä
Viittaa edelleen vialliseen juotokseen, sulakkeen/liitoksen hapettumiseen
Edit: Tän verran löysin tietoa virransyötöstä/pinneistä eLearnista
Functional description
The supply for module E63 arrives directly from the battery. (maxifuse J/B1 of B99 ) to pin 1 via fuse F10 of junction unit B1 ; the supply controlled by the ignition (INT) reaches pin 3 of the line protected by fuse F4 of the additional fuse box B98B .
Pin 11 is earthed.
The control buttons, incorporated in the climate control system M70 controls, are connected to pins 16, 19 and 20. A serial line also connects module E63 - from pin 13- to the climate control system M70 .
The SET button, located in the steering column switch unit ( H5 connector E) is connected to pin 15.
Pins 4, 8, 5 and 9 of instrument E63 are connected to the switches at the locks of the front doors (connector C of N50 and N51 ) and the rear doors (connector B of N55 and N56 ), respectively and signal if any of the doors is open. Similarly, the opening of the boot is signalled by switch I11 to pin 6.
The signal indicating the operation of the inertia switch I50 reaches pin 10 of E63 .
A serial line connects module E63, from pin 7, with speedometer module E10 See E4021 SPEEDOMETER with this line used to send information concerning the warning lights (for the repetition of the signal at the actual INFOCENTER) for the engine oil level, speedometer signal, etc.
The engine temperature signal is sent again at pin 17 to module E20 See E4023 DASHBOARD CENTRE AUXILIARY EQUIPMENT() .
The engine oil pressure signal is sent again at pin 18 to module E30 See E4022 CENTRE INSTRUMENT (CHECK) .
Module E63 has its own diagnostic serial line - from pins 2 and 12 - which is connected to a specific diagnostic socket, R57 .
- Liitteet
-
- Infocenter.jpg
- (117.48 KiB) Tiedosto ladattu 4650 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mites etutukivarsien vaihto sekä ylhäältä että alhaalta, onko miten iso ja hankala homma teidän kokemuksien perusteella?
Entäs onko kenelläkään mitään hajua mitä niiden vaihdattaminen maksaa noin suunilleen korjaamolla, olettaen että osat on valmiiksi ostettu?
Entäs onko kenelläkään mitään hajua mitä niiden vaihdattaminen maksaa noin suunilleen korjaamolla, olettaen että osat on valmiiksi ostettu?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaakseni 350,- maksoi työt, kun hommaa oli: ala- ja ylätukivarsi, laatikkoöljyt, kytkinnesteet ja huuhtelu, flektin etuvastuksen laitto ja tais jotain muuta pientä olla. Olisko tukivarsien osalta 2h ollut veloitus? Aijoo, pyöränsuuntaus 75eur siihen päälle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kovin pahalta sitten kuulosta. Mitähän tuntitaksa on korjaamolla, 60e? Eli jotaan 120+75e suunilleen. Jospa poropeukalo vie tuon peltiheikin sitten suoraan vaan pajalle laitettavaksi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^riippuu ijan pajasta tuo taksa, joku ottaa 60 e ja toinen 100 e, loput siltä väliltä.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole paha homma vaihtaa kumpikaan, sikäli kuin 156:n ylätukivarsi on yhtään samanlainen kuin 166:n. 156:sta kokemusta sitten sen alatukivarrenkin kohdalta. Molemmat ihan maalaisjärjellä irtoavia ja takaisinkin meneviä osia, mutta kyllä ne oman aikansa ottaa, ainakin jos ensimmäistä kertaa tekee. Jos joutuu molemmat laittamaan molemmille puolille, niin itsellä ottaisi varmaan muutaman tunnin, sellaisen lyhyemmän työpäivän verran.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
- Car(s): Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia - Paikkakunta: Otava (Mikkeli)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minen oo edes kuvitellut että nestekidenäytössä olisi vikaa, jos se ei pakkasella herää heti, vaan pitänyt sitä kylmänä toimimattomuutta ominaisuutena, jolla estetään näytön vaurioituminen liian kylmässä.. Mutta toki tuossa omassa yksilössä näyttö alkaa käynnistymään viiveellä vasta -15 tahi -20 jälkeen, ei sentään nollakeleillä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saa tukivarret nyt odottaa, tunkki pamahti helmasta läpi renkaita vaihtaessa...
Ei kai tuo ruostekorjaus hirvittävän kallista ole? Nuo helmat kun ei vaikuta olevan mädät kun tuolta takaa.
Ei kai tuo ruostekorjaus hirvittävän kallista ole? Nuo helmat kun ei vaikuta olevan mädät kun tuolta takaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pst, älä nosta helmasta ylipäänsä. Edessä on hyvät nostokohdat ihan (hieman syvemmällä) ja takana sitten pitkittäisvarsien puslien kohdalta nostanut aina - helmat on joko paperia tai ruostetta, kumpikin paha. Ikävä kyllä kun noin käynyt... ja voi olla kallistakin, mutta kannattaa kysellä ympäristöstä. Halvalla saa jotain, mutta onko pohjat silloin tehty hyvin vai "hyvin", on eri asia - huonosti tehtynä sama homma vastassa hetken päästä ja sit voikin olla jo hankalaa löytää ehjää peltiä, jos pääsee muhimaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sinänsä hyvä että kävi nyt, miltäköhän noi olisi näyttänyt jos olisi tulevan talven päässyt kehittymään...
Luulisi että saa joltaan pienkorjaamolta kohtuuhintaan laitettua ihan kunnolla. Eihän materiaalit loppupeleissä maksa mitään, eikä ammattilainen noita kuulemma kauaa hitsaa...?
Murphyn laki taas, kaikki kasaantuu samaan ajankohtaan.
Luulisi että saa joltaan pienkorjaamolta kohtuuhintaan laitettua ihan kunnolla. Eihän materiaalit loppupeleissä maksa mitään, eikä ammattilainen noita kuulemma kauaa hitsaa...?
Murphyn laki taas, kaikki kasaantuu samaan ajankohtaan.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joskus täällä oli puhetta nostokohdista ja joku lupas jotkut merkit postata, mutta ei ole osunut silmiin. Mullahan on ainakin tosiaan niin, että on edellisen omistajan aikana nostettu väärästä kohdasta ja hallitunkki on varulta aina paksissa sen takia. Mitkäs ne ois optimaaliset nostokohdat maallikolle selitettynä kun renkaanvaihdotkin tulee tuossa kuukauden sisään eteen eikä auton omaa tunkkia tosiaan tulla käyttämään.Aquatica kirjoitti:Pst, älä nosta helmasta ylipäänsä. Edessä on hyvät nostokohdat ihan (hieman syvemmällä) ja takana sitten pitkittäisvarsien puslien kohdalta nostanut aina -
Aiempi postaaja arveli ruosteeneston hintaa, niin muutaman satasen saa laittaa. Ite itse asiassa aivan lähiaikoina vien sellaiseen. Joku valitteli suojamassasta ja sen hankaluudesta (?), mutta itse ajattelen sen kuitenkin pienenä sijoituksena. On ollut suojaamatonta autoa ja niitä on saanut hitsauttaa joka vuosi, mutta suojatussa autossa ei ole ollut mitään ongelmia. Mielummin muutama satku nyt kuin jokavuotinen paikkailu ja harmittelu.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nämä on täällä muutamaan otteeseen jo pyörinyt. Tässä esimerkki GTA:n nostokohdista (muissa käytännössä samat):taistelija kirjoitti:Joskus täällä oli puhetta nostokohdista ja joku lupas jotkut merkit postata, mutta ei ole osunut silmiin. Mullahan on ainakin tosiaan niin, että on edellisen omistajan aikana nostettu väärästä kohdasta ja hallitunkki on varulta aina paksissa sen takia. Mitkäs ne ois optimaaliset nostokohdat maallikolle selitettynä kun renkaanvaihdotkin tulee tuossa kuukauden sisään eteen eikä auton omaa tunkkia tosiaan tulla käyttämään.Aquatica kirjoitti:Pst, älä nosta helmasta ylipäänsä. Edessä on hyvät nostokohdat ihan (hieman syvemmällä) ja takana sitten pitkittäisvarsien puslien kohdalta nostanut aina -
Aiempi postaaja arveli ruosteeneston hintaa, niin muutaman satasen saa laittaa. Ite itse asiassa aivan lähiaikoina vien sellaiseen. Joku valitteli suojamassasta ja sen hankaluudesta (?), mutta itse ajattelen sen kuitenkin pienenä sijoituksena. On ollut suojaamatonta autoa ja niitä on saanut hitsauttaa joka vuosi, mutta suojatussa autossa ei ole ollut mitään ongelmia. Mielummin muutama satku nyt kuin jokavuotinen paikkailu ja harmittelu.
Etupää:
Peräpää:
Keltaiset nuolet osoittaa vahvaa kohtaa, josta tehdas on ohjeistanut. Takana taitaa olla vain "kuopat", enkä niiden kestävyydestä osaa sanoa, mutta peräpäästä itse yleisesti nostan juurikin pitkittäisvarsien rungon puoleisen puslan alta. Lisäksi tuo peräpään kuva on siinä mielessä virheellinen, että siinä on tuo keskellä oleva alumiinipalkki merkattu nostokohdaksi - EI. Se voi hyvinkin taipua, murtua tai antaa periksi kun on vain alumiinia. Tuossakin toki nostettu helmoista, mutta kuvat antaa varmaan vähän osviittaa?
Manuaalissa luki '99 mallisessa 156:ssa juurikin nuolten osottamat kohdat, kun taas nykyisessä ehdotetaan nimenomaa helmoista nostoa... Niissähän on ne hätätunkin vahvikepaikat, eli jos on pehmikettä (kumitalla) nostimen ja auton väliin, pitäisi olla ihan OK - kunhan tosiaan nostaa niistä pokkauksista, eikä niiden vierestä... Ja jos helmat eivät ole mädät.
PS.
Hakusana googlen kuvahakuun oli: Alfa 156 jack points.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä tuo kuvaan merkattu taka-apurunko nostamisen kestää, mutta välissä pitää olla leveä puupala, joka tasaa painon leveämmälle ja palikan pitää olla kunnolla apurungon molempien reunojen päällä tankissa kiinni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko muilla 156 tai tarkemmin sanottuna JTS omistajilla samanlainen ominaisuus ajotietokoneen hetkellisen kulutuksen (actual consumption) kanssa? Vai onkohan tämä joku vika: Eli lukemat päivittyvät järkyttävällä viiveellä? Esim nopean kiihdytyksen jälkeen esim 50-100km/h ja jalka pois kaasulta ja kulutuslukemat näyttäisivät vaan kasvavan seuraavien 5- 10 sek ajan, kunnes pikku hiljaa (n 30 sek) putoavat realistisiin lukemiin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kylla tuo viive on aika rankka omassakin. Jossain vuokra-autossa (en muista oliko Fiesta) jota ajelin lomalla oli hyvin live kulutus naytölla ja paivitys oli parin sekunnin valein!
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, 159 verrattuna tuo hetkellisen kulutuksen näyttö on kyllä todella kankea. Sen seuraamisesta ei ole kyllä minkään valtakunnan hyötyä. Todella hidas. Jos esimerkiksi laskettelet vaihdejarrutuksella mäkeä alas niin 100 metrin mäki ei siihen riitä että "tietokone" olisi havainnut moottorijarrutuksen.
Life is too short to drive boring cars.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
'02 boselift-tessussa viivettä noin viitisen sekuntia, eli ei noin pahoja mitä teillä. Kulutustahan tällä ei nollaan saa, vaan minimi on 2l/100km mittarin mukaan - sama kuin Fiateissa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näytön päivitysnopeus on tosiaan tuota 5 sekan luokkaa, mutta kyllä se paljon pidemmän ajan ottaa, ennen kuin lukema on vaihtunut realistiseen. Todella pitkään pitää lasketella moottorijarrutuksella, että saa putoamaan lukeman minimiin (2l/100km). Taitaa mennä lähemmäs 20 sekuntia, jos ei jopa pidempään. Välillä saa kiihdyttää lappu lattiassa nollasta motarinopeuteen, eikä kulutus nouse kertaakaan yli kympin. Välillä lukemat näyttää 15l/100km, kun nostaa nopeuden nätisti kasikympistä sataseen.
Yhtä /c:stä ollut molemmissa "Boselifteissa".
Yhtä /c:stä ollut molemmissa "Boselifteissa".
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Helmojen ruostekorjaus 100€. Aika varattu 16.10. Pelkäsin että pamahtaa joku 300-400e keikka, joten iloinen yllätys.
Onko kukaan asennuttanut helmoja korjaamolla? Mulla lojuu noi novitecit tuossa sängyn alla ja kysyin samalla että paljonko niiden asennus olisi korjauksen ohessa. Sanottiin että tuntitaksan mukaan.
Mietinkin, että montakohan tuntia on mennyt niillä jotka ovat antaneet asennuttaa nuo jossakin?
Onko kukaan asennuttanut helmoja korjaamolla? Mulla lojuu noi novitecit tuossa sängyn alla ja kysyin samalla että paljonko niiden asennus olisi korjauksen ohessa. Sanottiin että tuntitaksan mukaan.
Mietinkin, että montakohan tuntia on mennyt niillä jotka ovat antaneet asennuttaa nuo jossakin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sanokaa nyt joku et miten hitto ton bensatankin vaijerin saa irti tosta avausmekanismista?! Ostin foorumilaiselta avausmekanismin ja hän on näköjään vain katkaissut vaijerinsa joten nyt siis pitäs saada ensin se katkennut vaijerin pää tosta irti ja sit saada oma avausmekanismi irrotettua vaijerista ja laitettua tähän uuteen.. Ite en tajua et miten tää toimii vaikka pitäs olla ihan yksinkertanen asia.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En ole nähnyt tuota rakennetta, oliskos mahdollista saada pari kuvaa? Joskus noi systeemit on rakennettu niin, että vaijeri on "pujotettu" mekanismin puolelta kahvalle, jolloinka se teoriassa pitäisi lähteä työntämällä. Toki se voi olla myös juotettuna, liimattuna, pultattuna tai kaiken tämän yhdistämisellä teetettynä...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
hel***** sentään, kun tuon olen vaihtannut, mutta en vain väkisinkään saa mieleen, miten vaijeri irtosi
Joo, ehkä jos sen kuvan saa niin minullakin sytyttää...
Joo, ehkä jos sen kuvan saa niin minullakin sytyttää...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt pitäis muistaa, paljonko toveri Willin helmainlaitto maksoi...oisko ollu maalauksineen viitisen sataa? Sehän ei tosin kerro, paljonko oli kummankin osuus hinnasta. Jos mä arvaan, että kiinnitys parisen sataa?Wiltsu kirjoitti:Helmojen ruostekorjaus 100€. Aika varattu 16.10. Pelkäsin että pamahtaa joku 300-400e keikka, joten iloinen yllätys.
Onko kukaan asennuttanut helmoja korjaamolla? Mulla lojuu noi novitecit tuossa sängyn alla ja kysyin samalla että paljonko niiden asennus olisi korjauksen ohessa. Sanottiin että tuntitaksan mukaan.
Mietinkin, että montakohan tuntia on mennyt niillä jotka ovat antaneet asennuttaa nuo jossakin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No nyt edistyin sen verran et sen "uuden" mekanismin sain avattua ja sain siitä sen katkenneen vaijerinpätkän pois. Nyt pitäs enään tajuta et miten saan omassa autossa olevan vaijerin irti niin, että sen saa tähän uuteen kiinni Eli tässä on nyt kuvaa tästä uudesta mekanismista. Vaijerin päässä on siis tuollanen "stopperi", joka menee tohon sille tarkotettuun koloon ja sen tehtävä siis on avata luukku kun vaijeria vetää ja pitää vaijeri kiinni tuossa mekanismissa. Tuo valkonen osa jossa on noita ihmeen uria niin on irrotettavissa, eli ei tartte pujottaa auton vaijeria tuosta enään läpi eli se tulee olee sama mikä nykysessäki mekanismissa on. Eli nyt pitäs siis keksiä miten saada entinen mekanismi irti autosta niin ettei tartteis katkaista tuota vaijeria et sen saa sit myös kiinni tähän uuteen mekanismiin. Ellei sit keksi jotain uutta tapaa millä lukita vaijeri tohon kiinni.. Yks mahollisuus varmaan ois et yritän saada purettua sen entisen mekanismin vielä ollessa autossa kiinni mut epäilen vähän että riittääkö tila siihen..
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näyttää siltä, että riittää saada vanha vaijeri (valkoinen tötterö) pujotettua irti ja sitten vain yksinkertaisesti "nostaa" vaijerin pää tuolta kuopastaan pois, sikäli kun näen rakenteen oikein. Oletettavasti tuo jousen yläpuoleinen "kolo" on jossain sellaisessa paikassa, että varmasti joutuu purkamaan autosta irti?
Eli mekanismi irti, taitanee tulla sinne takakontin puolelle kivasti ja sieltä sitten vaan vaijeri pois ja uusivanha takaisin uuteen mekanismiin?
Eli mekanismi irti, taitanee tulla sinne takakontin puolelle kivasti ja sieltä sitten vaan vaijeri pois ja uusivanha takaisin uuteen mekanismiin?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Irrota se autossa nyt oleva valkonen kohta rikkoutuneesta mekanismista, sittenhän tuo vaijerin pää pääsee tulemaan irti siitä kolostaan ja pääset kasaamaan. olisikohan ollut niin, että joutu kontin verhousta raottamaan että pääsee mekanismiin käsiksi
Aquatica kerkes eka
Aquatica kerkes eka
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep näin minäkin tuumailin. Eli pitäs vaan päästä nostamaan tuo vaijerin helahoito pois noista koloistaan.. tuo puoli vaan taitaa sattua olemaan juuri auton sisäpuolelle päin suuntautunut joten sillä epäilen että ei ainakaan siitä luukun kohilla riitä tila. Yritän katella pääsiskö tohon takakontin kautta käsiks paremmin. Todennäköisesti pääsee kuten sanoitte.. tai tuntus ainaki loogiselta et pääsee kerra sinne tulee toi "varanarun" pätkä. Kiitoksia molemmille avusta! Pistän tänne infoa et miten onnistu.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aika tyyristä! Jospa sitä kuitenkin harkitsisi noiden asentamista itseh_lauri kirjoitti:Nyt pitäis muistaa, paljonko toveri Willin helmainlaitto maksoi...oisko ollu maalauksineen viitisen sataa? Sehän ei tosin kerro, paljonko oli kummankin osuus hinnasta. Jos mä arvaan, että kiinnitys parisen sataa?Wiltsu kirjoitti:Helmojen ruostekorjaus 100€. Aika varattu 16.10. Pelkäsin että pamahtaa joku 300-400e keikka, joten iloinen yllätys.
Onko kukaan asennuttanut helmoja korjaamolla? Mulla lojuu noi novitecit tuossa sängyn alla ja kysyin samalla että paljonko niiden asennus olisi korjauksen ohessa. Sanottiin että tuntitaksan mukaan.
Mietinkin, että montakohan tuntia on mennyt niillä jotka ovat antaneet asennuttaa nuo jossakin?
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Onneksi palstalta löytyy ohjeita ja jos sinulla on paikka, missä tehdä, niin antaa palaa.
Kyseisen paikan tuntihinta tais olla vajaa 70 euroa. Oli kyllä helppo homma levitellä lompakkoa, liike hoiti ne maalarille ja kylkiin kiinni.
Kyseisen paikan tuntihinta tais olla vajaa 70 euroa. Oli kyllä helppo homma levitellä lompakkoa, liike hoiti ne maalarille ja kylkiin kiinni.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No nyt on korjatta bensatankin luukku vaihtamalla avausmekanismi. Sieltä takakontista piti löysätä vaijeria ja työntää se avausmekanismi ulos ni sitte sen sai vaihettua ulkoa käsin luukun kohilta. Onneks oli aika helppo homma Kiitoksia Aquaticalle ja DaViegalle!
Samalla porukoiden tallissa tuli löydettyy sytytyspuolia ym. moottoriin kuuluvaa osaa ni tietääpähä et mistä käydä ens kerralla ekaks ettimässä osaa ku on tarvetta
Samalla porukoiden tallissa tuli löydettyy sytytyspuolia ym. moottoriin kuuluvaa osaa ni tietääpähä et mistä käydä ens kerralla ekaks ettimässä osaa ku on tarvetta
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
voisikohan joku ystävällinen/viitseliäs/valaistunut foorumilainen kertoa että mikä on JTS:n alavesiletkun sisähalkaisija?
ei ole tällä haavaa paikkaa päästää vesiä koneesta mutta tiedolle olisi suurta käyttöä..
ei ole tällä haavaa paikkaa päästää vesiä koneesta mutta tiedolle olisi suurta käyttöä..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Numeroa en osaa antaa, mutta eikös letkulämmittimet laiteta siihen alavesiletkuun, eli Defan tai Calixin luettelosta selvinnee minkä kokoista elementtiä myyvät siihen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs on flektille normaali heräämislämpö?
Vaihdoin tänään termarin ja kerran tai kaksi ärähti flekti käymään pienemmällä teholla, kun mittari näytti tasan 90.
Sitten se ei enää herännytkään kuin vasta 110-viivalla, edelleen pienemmällä teholla :o Kaikissa tapauksissa laski lämpöä niin kauan, että mittari oli siinä paljon puhutulla "70"-viivalla (eli n. 80astetta).
Kyseessä Euro3-tessu, aikaisemmassa ('99 2.0TS) flekti pärähti käyntiin kun mittari oli 90:ssä ja laski sen tonne samoille alueille, mitä tuokin - toki tuo aikaisempi oli ilman ilmastointia, kun nykyisessä on sitten 2-alue automaatti. Lämmöt eivät käytännössä edes nouse 90-viivalle asti, jos on ilmastointi käytössä kun flekti pyörähtelee lyhyitä hetkiä ilmastoinnin vuoksi... Normaalia käytöstä vaiko jossain vikaa? Flektin molemmat nopeudet toimivat (testattu DnEcudiagilla) ja nesteetkin kiertää kiltisti - saako flekti käskyn ECUlta epäsuorasti vai onko siinä älyä suoraan veden lämpömittarilta? Tuota mittaria en saanut vaihdettua termarinvaihdon yhteydessä, kun tuli 2-napainen liitin ja pitää olla 4-napainen, eikä ilman alkuperäistä osanumeroa pystynyt Fixus toimittamaan
Vaihdoin tänään termarin ja kerran tai kaksi ärähti flekti käymään pienemmällä teholla, kun mittari näytti tasan 90.
Sitten se ei enää herännytkään kuin vasta 110-viivalla, edelleen pienemmällä teholla :o Kaikissa tapauksissa laski lämpöä niin kauan, että mittari oli siinä paljon puhutulla "70"-viivalla (eli n. 80astetta).
Kyseessä Euro3-tessu, aikaisemmassa ('99 2.0TS) flekti pärähti käyntiin kun mittari oli 90:ssä ja laski sen tonne samoille alueille, mitä tuokin - toki tuo aikaisempi oli ilman ilmastointia, kun nykyisessä on sitten 2-alue automaatti. Lämmöt eivät käytännössä edes nouse 90-viivalle asti, jos on ilmastointi käytössä kun flekti pyörähtelee lyhyitä hetkiä ilmastoinnin vuoksi... Normaalia käytöstä vaiko jossain vikaa? Flektin molemmat nopeudet toimivat (testattu DnEcudiagilla) ja nesteetkin kiertää kiltisti - saako flekti käskyn ECUlta epäsuorasti vai onko siinä älyä suoraan veden lämpömittarilta? Tuota mittaria en saanut vaihdettua termarinvaihdon yhteydessä, kun tuli 2-napainen liitin ja pitää olla 4-napainen, eikä ilman alkuperäistä osanumeroa pystynyt Fixus toimittamaan
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä v6:sen v-laatikon täyttöproppu on?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vasemmalle käännyttäessä kuuluu edestä metallinen "rallatus" aivan kuin hammaspyörän hampaat löisi yli. Mikähän on hajoamassa?
Ja käännöksien pitää olla tiukkoja esim. parkkipaikalla kääntäessä.
Ja käännöksien pitää olla tiukkoja esim. parkkipaikalla kääntäessä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Suunnilleen jarrutehostimelta alas päin. Jossain foorumilla taisi olla kuvakin..
Taskulampun kanssa kurkkimalla löytää ja käsikopelolla saa mittatikun pois. Siitä uudet sisälle.
Taskulampun kanssa kurkkimalla löytää ja käsikopelolla saa mittatikun pois. Siitä uudet sisälle.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^^aikast normaalilta kuulostaa. Sen 1 nopeuden kytkentälämpö tais olla jotain 97 astetta ja 2 nopeus 102 astetta. Ecu ohjaa flektiä ja jos ei saa anturitietoa, niin sitten varoiksi käskyttää flektin 2 nopeudelle. Ilman ilmastoinnin päälläoloa oma on hyvin hiljainen, vaikka mittari nousee sinne jonnekin "110" viivalle. Joskus katselin lukijalla lämpöä kun flekti heräsi (parkissa 2000rpm hyvän tovin) nii näytti jotain alta 100 astetta Se kajuutan mittari on ainakin mulla pirun tarkka merkityissä lämpökohdissa verrattuna ecun näyttämään, ehkä niihin väliviivoihin ei ole tarkoituksella laitettu mitään lämpölukemia Oikein peljästyin sitä huutoa/kohinaa, kun koitin messillä sitä kovempaa nopeutta, ei ole tainnut pahemmin olla tarvetta.
Siis se 90 asteen kohdalla kompura poiskytkettyä ei kuulosta normaalilta. Hommaa se anturikin uusi, se tulee tarkoituksella oikean termostaatin mukana.
Siis se 90 asteen kohdalla kompura poiskytkettyä ei kuulosta normaalilta. Hommaa se anturikin uusi, se tulee tarkoituksella oikean termostaatin mukana.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia tieto ei lisää tuskaa.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Niin no, tuo tapahtui ilmausoperaation menossa, joten on se mahdollista et siel oli ilmaakin välissä vielä.
Eli käytännössä kaikki on OK, mutta on toiminut alun alkaen siinä wanhassa tessussa eri tavalla tai väärin...
Ps.
Tuo uus termari on varsin oikean oloinen, hiukan erilainen ratkasu rakenteeltaan mutta 88-asteessa aukeava tuokin. Pitää jostain vaan kaivaa 4-napainen lämpöanturi...
Niin no, tuo tapahtui ilmausoperaation menossa, joten on se mahdollista et siel oli ilmaakin välissä vielä.
Eli käytännössä kaikki on OK, mutta on toiminut alun alkaen siinä wanhassa tessussa eri tavalla tai väärin...
Ps.
Tuo uus termari on varsin oikean oloinen, hiukan erilainen ratkasu rakenteeltaan mutta 88-asteessa aukeava tuokin. Pitää jostain vaan kaivaa 4-napainen lämpöanturi...
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Veikkaan että vetarin ulompi nivel vasemmalta.JackFry kirjoitti:Vasemmalle käännyttäessä kuuluu edestä metallinen "rallatus" aivan kuin hammaspyörän hampaat löisi yli. Mikähän on hajoamassa?
Ja käännöksien pitää olla tiukkoja esim. parkkipaikalla kääntäessä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko olemassa toimivia tuotteita, joilla sais parannettua nahkaratin ilmettä & pitävyyttä? On vähän ratin yläosa nimittäin kulunu ja vähä liukas.. Pitäskö kokeilla jotain ihan normi nahanylläpitotuotteita esim. mehiläisvahaa?
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mehiläisvahaa en likaiseen rattiin lähtisi sotkemaan.Athrez kirjoitti:Onko olemassa toimivia tuotteita, joilla sais parannettua nahkaratin ilmettä & pitävyyttä? On vähän ratin yläosa nimittäin kulunu ja vähä liukas.. Pitäskö kokeilla jotain ihan normi nahanylläpitotuotteita esim. mehiläisvahaa?
Tällä pesin oman ratin, löytyy ihan päivittäistavarakaupoista: http://1.bp.blogspot.com/-ub16PfyBjKU/T ... lechat.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Helpointa kun irrottaa ratin, niin ei tarvitse suojata sisustaa. Tuo on aika rasvaista saippuaa, joten rattia ei välttämättä tarvitse jälkikäsitellä millään aineella pesun jälkeen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Thänks! Saatanpa kokeillastinger kirjoitti:Mehiläisvahaa en likaiseen rattiin lähtisi sotkemaan.Athrez kirjoitti:Onko olemassa toimivia tuotteita, joilla sais parannettua nahkaratin ilmettä & pitävyyttä? On vähän ratin yläosa nimittäin kulunu ja vähä liukas.. Pitäskö kokeilla jotain ihan normi nahanylläpitotuotteita esim. mehiläisvahaa?
Tällä pesin oman ratin, löytyy ihan päivittäistavarakaupoista: http://1.bp.blogspot.com/-ub16PfyBjKU/T ... lechat.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Helpointa kun irrottaa ratin, niin ei tarvitse suojata sisustaa. Tuo on aika rasvaista saippuaa, joten rattia ei välttämättä tarvitse jälkikäsitellä millään aineella pesun jälkeen.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
vaan eipä JTS:ssä katalogin mukaa tulekkaan....tarjoavan letkulämppäriä jossa onnettoman kokoiset letkulähdöt...motonetin hepun mukaan tulee jonnekkin sisäkennolle meneviin letkuihin(en jaksanut uskoa että toimisi)Tuomas K kirjoitti:Numeroa en osaa antaa, mutta eikös letkulämmittimet laiteta siihen alavesiletkuun, eli Defan tai Calixin luettelosta selvinnee minkä kokoista elementtiä myyvät siihen.
niimpä mittasin sen letkun sisähalkaisijan (joka on muuten 35mm) ja ostin yleismallisen kuumentimen
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse soveltaessa kannattaa sitten olla tarkkana, että lämmitin tulee sellaiseen paikkaan, että kuuma vesi ei 'pakkaannu' yhteen kohtaan vaan pääsee tavallaan liikkumaan järjestelmässä. kerran poksahti paisunta säiliö, kun lämmitin pukkasi kaikki kuumat vedet pikkuisen väärään paikkaan
http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... ne_heater/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta löytyy "valitsin" lämmittimelle, ohje tosin aukeaa johonkin volvon ohjeeseen
Motonetin heppu oli väärässä letkujen suhteen - tulee moottorin etupiolelle se lämppäri taisi olla öljynlauhduttimen letkuissa kiinni, eikä niitä "onnetoman kokoisia lähtöjä" kannata niinkään vieroksua jos lämmitin on oikeassa kohdassa niin letkulähtöjen paksuudella ei ole hirvittävää merkitystä
http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... ne_heater/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta löytyy "valitsin" lämmittimelle, ohje tosin aukeaa johonkin volvon ohjeeseen
Motonetin heppu oli väärässä letkujen suhteen - tulee moottorin etupiolelle se lämppäri taisi olla öljynlauhduttimen letkuissa kiinni, eikä niitä "onnetoman kokoisia lähtöjä" kannata niinkään vieroksua jos lämmitin on oikeassa kohdassa niin letkulähtöjen paksuudella ei ole hirvittävää merkitystä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuli ajeltua 600km ja miettisin siinä ajankuluksi sitä mittarin näyttämää, ei se ihan sinne "110" ole koskaan noussut. Itse kun tuon termarin+anturin vaihdoin, niin sen jälkeen on ecun ja mittarin lämpönäyttämät olleet hyvin linjassa.Aquatica kirjoitti:Eli käytännössä kaikki on OK, mutta on toiminut alun alkaen siinä wanhassa tessussa eri tavalla tai väärin...
Tuo uus termari on varsin oikean oloinen, hiukan erilainen ratkasu rakenteeltaan mutta 88-asteessa aukeava tuokin. Pitää jostain vaan kaivaa 4-napainen lämpöanturi...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kytkinpoljin nitisee ihan vähän lähinnä ylösnostaessa. Mistähän moinen voisi johtua? Poljin on kyllä tiukka, ei heilu tai mitään.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Mulla loppui kun vaihdoin kytkimen pääsylinterin.
Yleensä ilmeni kylmemmillä ilmoilla ja hitaalla liikeellä.
Tietysti voi kokeilla rasvata akselia ja niveliä polkimen juuressa.
Yleensä ilmeni kylmemmillä ilmoilla ja hitaalla liikeellä.
Tietysti voi kokeilla rasvata akselia ja niveliä polkimen juuressa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täytynee kuunnella jos lähtee pahenemaan. Nyt se vain hieman nitisee, juuri hitaiden liikkeiden aikana.