Kun kävin ostamassa laakerin ja huomasin että se on kiinni pulteilla, teki mieli tuulettaa

Homma ei siis kuitenkaan ollut helppo. Laakerin ja pyörän navan välissä on noin 2cm tila johon pitäisi saada tungettua 6-kolo avain. Tehtiin saman tapainen hitsattu vehje kuin tälläkin on olut puhetta, mutta ei saatu pultteja auki. Väkivaltakaan ei auttanut asiassa. Pitkään miettiin mitä tehdään, uskalletaanko vetää ne rälläkällä poikka ja lopulta tähän päädyttiin. Katkaisemisen jälkeen laakerin irottaminen oli työläs tehtävä, kun sitä ei voinnut pyöräyttää irti. Vasaralla löytiin kiilaa väliin kummaltakin puolelta vuorotellen. Tämän jälkeen hitsattiin mutterit pulttien päihin ja yllätys ne eivät olleet ruosteessa, vaan omituisen vahvalla liimalla kiinni.
Tässä kohtaa mietin, Alfa 159 : ssä kierteet ovat laakerissa ja mutterit aukeavat helposti toiselta puolta. Voisko 159:sin laakeria käyttää 156 / GT, vai onkohan siinä muutakin eroa?
Uuden laakerin laittaminen ei sekään mennyt han sujuvasti, koska pöyrän vavan takaisin laittoon tarvitaa kohtalaiseti voimaa ja sitä EI voi laittaa paikalleen ilman että pultit ovat valmiiksi paikallaan, ylhäällä mainitun 2 cm työskentelytilan vuoksi.
Tulipahan aps jarrujen anturi putsattu samalla elektroniikan puhdistamiseen tarkoitetulla sprayllä.
Jäikö meillä jokin kikka ymmärtämättä? Olisko tämän voinnut tehdä helpommin?
PS. Aikaisemmin kirjoittelin herjasta 1176 Self adaption parameters TRA bank 2. Alfadiag/Fiatecuscan, eivät kumpikan kertoneet enempää. Mitään käytössä näkyvää en huomannut, kone kävi tasaisesti, eikä bensaa kulunut enempää. Oli vähän epäluuloinen sen suhteen että veisin auton korjaamolle, koska monasti käy niin että osia vaihdetaan niin pitkään kunnes vika on korjaantunut. Sitten kerran tuli herja 1175muuten sama, mutta bank 1. Jolloin Fiat ecuscan antoi tälläisiä selityksiä.
The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
Possible causes:
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
Ikävä että herjan suomennosta ei ollut tarjolla bank 2 herjaan

Vaihdoin sytytystulpat ja ongelma korjaantui ja on olut poissa jo 2 vko. Ihan vielä ei pitäisi juhlia, koska parhaimmillaan se on olut poissa suunnilleen tämän verran.