JTS:t rikkoo Lambdoja
Valvoja: Moderators
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
JTS:t rikkoo Lambdoja
Tässä oma tarina: ostin viime pääsiäisenä 41 tkm ajetun JTS SW Selen, 11/02 rekisteröity, eli tämän kuun loppuun asti takuuaikaa.
Auto alkoi melko pian nykimään pintakaasulla kaupunkiajossa ja hepojakin tuntui karanneen jonnekin konepellin alta. Paikallisessa Teltassa sitten sitä ihmeteltiin ja vaihdettiin molemmat Lambda-anturit ja sitten tietenkin myös ilmi, jota testeritkin ehdottivat (tosin sen ilmin saapuminen Suomeen kesti melkein nelisen kuukautta!).
Kuukausi sitten laukesi taas yksi Lamda, joka vaihdettiin ja silloin hra Grööni & co. kertoilivat että JTS:issä alkaa olla tyyppivikana Lambdojen hajoaminen. Onko muilla kokemusta/tietoa asiasta?
Nyt auto herjaa taas: Go to Dealer. Eiköhän siellä ole se toinenkin Lambda taas paskana. Nykii ja nytkyttää tyhjäkäynnillä, perkele! Maanantaina on aika Teltassa, katsotaan mitä mekaanikot on oppineet; olivat nyt kurssilla Konalassa kuulemma. Selestä ne ei oo oikein ymmärtäneet mittään. Pitäis vissiin ajaa Tampereelle vielä tämän kuun aikana, siellä voisivat jotain osata tehdäkin...
???
Auto alkoi melko pian nykimään pintakaasulla kaupunkiajossa ja hepojakin tuntui karanneen jonnekin konepellin alta. Paikallisessa Teltassa sitten sitä ihmeteltiin ja vaihdettiin molemmat Lambda-anturit ja sitten tietenkin myös ilmi, jota testeritkin ehdottivat (tosin sen ilmin saapuminen Suomeen kesti melkein nelisen kuukautta!).
Kuukausi sitten laukesi taas yksi Lamda, joka vaihdettiin ja silloin hra Grööni & co. kertoilivat että JTS:issä alkaa olla tyyppivikana Lambdojen hajoaminen. Onko muilla kokemusta/tietoa asiasta?
Nyt auto herjaa taas: Go to Dealer. Eiköhän siellä ole se toinenkin Lambda taas paskana. Nykii ja nytkyttää tyhjäkäynnillä, perkele! Maanantaina on aika Teltassa, katsotaan mitä mekaanikot on oppineet; olivat nyt kurssilla Konalassa kuulemma. Selestä ne ei oo oikein ymmärtäneet mittään. Pitäis vissiin ajaa Tampereelle vielä tämän kuun aikana, siellä voisivat jotain osata tehdäkin...
???
Mulla (tosin V6) on ollut samanlainen ongelma; vuosi sitten kesällä Konalassa Delta-autossa nykimisen johdosta ensin vaihdettiin ilmi ja sitten tuo lambda. Auto pelasi talven hyvin mutta keväällä alkoi samanlainen nykiminen. Auto-Milanossa katsoivat testerillä jotta lambda rikki, kysyivät jotta vaihdetaanko (olivat purkaneet jo koko systeemin siihen pisteeseen että olis vaan osa irti ja uusi tilalle). Sanoin että ei vaihdeta, menen tappelemaan Delta-autoon tästä. Muttamutta: auto ei tämän jälkeen nykinyt enää ollenkaan! Oisko joku putsaus sitten vaikuttanut asiaan, en tiedä. Mutta tosiaan tästä on jo reilu puoli vuotta eikä ole auto nykäissyt kun pari kertaa.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
JTS on muutaman kerran kehottanut menemään diilerin luo. Yleensä vikakoodi on tullut juuri lambda-antureilta, myös sähköinen kaasuläppä on herjannut pari kertaa. Lambadoja ei ole vaihdettu, mitä nyt anturien lämpösuojaus tehty takuuseen (joka kaikkiin eka sarjan JTSiin lienee tehty). Auton veto alakierroksilla on allut aika nykivää koko sen 70 tkm:n taipaleen ajan - siihen ei parannusta ole mistään tullut.
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Deltassa on nyt jotain selvyyttä JTS:n lambda ongelmiin; vaihtoivat kaikki lambdojen liittimet uusiin ja vikakoodi on nyt pysynyt poissa jo pari kuukautta. Käynti vaan on vielä epätasaista alakierroksilla. Selespeedissä se tuntuu inhottavalta kaupunkiajossa kun nykii moottorijarrutuksissa, kytkimellä kun ei voi itse pelata tasaisesmpaa kyytiä.
Täytyy vielä vaivautua DA:n selvittämään asiaa (huokaus)...
Täytyy vielä vaivautua DA:n selvittämään asiaa (huokaus)...
uuden 2.2JTSn kanssa on ollut kanssa jotain hankaluuksia lambdan keston kanssa, tiedä sitten liittyykö mitenkään tähän vanhempaan 2.0:een.
Tässä pari käännöstä 147 clubin foorumilta.
"Today I have spoken with a friend who has worked to the new motor 2,2 JTS of Brera and 159, has told to me that this motor has had many problems to the probes lambda, burnt give elevated them temperatures of the drainage. To how much it seems they are working to a solution (a some type of thermal isolation, he seems to me has name of the pads, now memory) I do not know if these problems plague also the other JTS, he to me has single experience on the 2.2"
"Ah, the problem of the probes lambda has been resolved!"
Tässä pari käännöstä 147 clubin foorumilta.
"Today I have spoken with a friend who has worked to the new motor 2,2 JTS of Brera and 159, has told to me that this motor has had many problems to the probes lambda, burnt give elevated them temperatures of the drainage. To how much it seems they are working to a solution (a some type of thermal isolation, he seems to me has name of the pads, now memory) I do not know if these problems plague also the other JTS, he to me has single experience on the 2.2"
"Ah, the problem of the probes lambda has been resolved!"