Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen tuossa pähkäillyt, jos rupeaisi sivuhommina tekemään jakopäähommia Alfoihin...
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En veloita mitään, jos haluat harjotella mun tessuunGreenThing kirjoitti:Olen tuossa pähkäillyt, jos rupeaisi sivuhommina tekemään jakopäähommia Alfoihin...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sain tarjouksen. Jakopää ilman vesipumppua 741€, siihen vesipumppu, kiristimet, apulaitehihna ja mitä muuta... Plus öljynvaihto, raitisilman suodatin, moottorin ilmansuodatin. Kepeesti tollaset 1330€Aquatica kirjoitti:Tätä meinasin, itse kun sain ihan virallisen tarjouksen jonka laskemiseen kesti n. 2päivää. Jakopää kaikkineen, apulaitehihna ja ohjurit + ajoituksenmuunnin sekä takapyöränlaakeri vaivaiset 2900euroa. Muualla 1300euroa... Ja senkin alle todellisuudessa mentiin, vaikka pistin vielä öljyjä ymv.KauGoH kirjoitti:Konehan antoi jakopään remontille hinnaksi deltassa 1200€ ilman vesipumppua. Se on sitten eriasia mitä se tulee maksamaan kun saan tarjouksen.Aquatica kirjoitti:Onkos delta saanut järkevät hinnat noille jo? Viime vuonna tessuun kysyin niin yli tonnia pyysivät, muualla alle 600...
En oikein tiedä onko toi paha vai ei? Kyseessä kuitenkin delta-auto
Life is too short to drive boring cars.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Deltahintaan normi, mutta tosiaan saat tuon koko hoidon n. 750eurolla "mistä tahansa muualta", eli puoleen hintaan
Niin siis, jakopää rullineen kiristimineen vesipumppuineen, apulaitehihna ja ohjuri ~550-650euroa, sitten siihen öljyt ~60-100eur jos ei omia palikoita vie, raitisilmansuodatin ~15eur plus vartti töitä (oletan), ilmanputsari sama. Eli alle tonnilla pääsee käytännössä takuuvarmalla jos teettää jossain muualla
Niin siis, jakopää rullineen kiristimineen vesipumppuineen, apulaitehihna ja ohjuri ~550-650euroa, sitten siihen öljyt ~60-100eur jos ei omia palikoita vie, raitisilmansuodatin ~15eur plus vartti töitä (oletan), ilmanputsari sama. Eli alle tonnilla pääsee käytännössä takuuvarmalla jos teettää jossain muualla
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
V6:seen? Johan siihen osat maksaa 350-400 euroa?Aquatica kirjoitti:Deltahintaan normi, mutta tosiaan saat tuon koko hoidon n. 750eurolla "mistä tahansa muualta", eli puoleen hintaan
Niin siis, jakopää rullineen kiristimineen vesipumppuineen, apulaitehihna ja ohjuri ~550-650euroa, sitten siihen öljyt ~60-100eur jos ei omia palikoita vie, raitisilmansuodatin ~15eur plus vartti töitä (oletan), ilmanputsari sama. Eli alle tonnilla pääsee käytännössä takuuvarmalla jos teettää jossain muualla
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
*ampuu itseään jalkaan*stinger kirjoitti:V6:seen? Johan siihen osat maksaa 350-400 euroa?Aquatica kirjoitti:Deltahintaan normi, mutta tosiaan saat tuon koko hoidon n. 750eurolla "mistä tahansa muualta", eli puoleen hintaan
Niin siis, jakopää rullineen kiristimineen vesipumppuineen, apulaitehihna ja ohjuri ~550-650euroa, sitten siihen öljyt ~60-100eur jos ei omia palikoita vie, raitisilmansuodatin ~15eur plus vartti töitä (oletan), ilmanputsari sama. Eli alle tonnilla pääsee käytännössä takuuvarmalla jos teettää jossain muualla
Taas kännykkä vei voiton. Katsoin oikeen katsomalla auton ja rivitys menee droidin selaimella niin, että autolista näkyy 156 SW.... TS
No, Nokian Autotalo tekee 2.5 kutoseen 890eurolla, sis. apulaitehihnan ja vesipumpun.
http://www.nokianautotalo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on yksi edullisemmista paikoista, tietääkseni.
Joten sitten ei enää säästöä ihan samalla tavalla kerry.
PS.
Luin tosiaan kännykällä viestin ensimmäiseksi, sitten vilkasin KauGohin autot läpi ja tein senkin kahteen otteeseen
Lupaan koko foorumin mielenrauhan vuoksi olla lukematta mitään tärkeätä tai varsinkaan vastata mihinkään enää kännykällä, ikinä >_<
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarjouksessa kaikki osat on halvempia kuin esim. Heikalla. Toinen syy on että täällä perähikiällä ei noita Alfan V6 koneen tekijöitä kovin montaa ole.Aquatica kirjoitti:Deltahintaan normi, mutta tosiaan saat tuon koko hoidon n. 750eurolla "mistä tahansa muualta", eli puoleen hintaan
Niin siis, jakopää rullineen kiristimineen vesipumppuineen, apulaitehihna ja ohjuri ~550-650euroa, sitten siihen öljyt ~60-100eur jos ei omia palikoita vie, raitisilmansuodatin ~15eur plus vartti töitä (oletan), ilmanputsari sama. Eli alle tonnilla pääsee käytännössä takuuvarmalla jos teettää jossain muualla
Life is too short to drive boring cars.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Markkinoita varmasti olisi hyväntekeväisyysremppoihin, mut väittäisin että on vähän huonoa pisnistä. Voin toki olla väärässä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Öhm. Kauan vaivannut vika, eli radion kuuluvuuksien katoaminen lasilämmittimen kanssa - katosi?! Tänään aamulla radio päällä ja laitoin lämmittimen päälle -> ei häiriötä. Ei koko matkana.
Ja tuo ei ole ikinä ennen metriäkään (sekuntiakaan) toiminut ilman häiriötä. Tietääkseni tasan ainoa muutos koko auton olemuksessa mikä liittyy mihinkään sähkölaitteeseen missään muotoa on se, kun laitoin radion TA/TP:n asetuksen TP:stä TA:ksi. Mitään muuta muutosta ei koko auto ole nähnyt toimimattoman (häiriötä) ja toimivan (ilman häiriötä) välillä
Lisäksi peilit kuivui kivasti, kuten myös takalasi.
Ja tuo ei ole ikinä ennen metriäkään (sekuntiakaan) toiminut ilman häiriötä. Tietääkseni tasan ainoa muutos koko auton olemuksessa mikä liittyy mihinkään sähkölaitteeseen missään muotoa on se, kun laitoin radion TA/TP:n asetuksen TP:stä TA:ksi. Mitään muuta muutosta ei koko auto ole nähnyt toimimattoman (häiriötä) ja toimivan (ilman häiriötä) välillä
Lisäksi peilit kuivui kivasti, kuten myös takalasi.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Applekin on päättänyt jatkossa jakaa käyttöjärjestelmiä ilmaiseksi. Kyllä ilmaisuus on nykyajan trendiGreenThing kirjoitti:Markkinoita varmasti olisi hyväntekeväisyysremppoihin, mut väittäisin että on vähän huonoa pisnistä. Voin toki olla väärässä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Markka
- Viestit: 49
- Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
- Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02 - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kellään kokemuksia, että ilmi olisi aiheuttanut huonoa tyhjäkäyntiä jts koneissa ja tyhjäkäynillä pientä katkomista? Tällä hetkellä itsellä auto käy tyhjäkäyntiä siten että auto tuntuu hieman "tärähtelevän", mutta ajaessa ei huomaa ongelmia. Kulutus motarilla n.8.4l/100km. Mutta kun koitin 2.0 TS mallin ilmiä paikoilleen, tyhjäkäynti tasaista mutta taas tietenkin väärästä ilmistä johtuen kiihdytyksissä nykimistä ja kulutus n.11l/100km. Autoon vaihdettu vasta kaikki puolat ja tulpat. JTS omalla ilmillä aina välillä ilmoittaa mcsf ja ilmoituksena misfire in cylinder 2 ja p0420. Puolien paikkaa muutettu mutta koodi pysyy tuossa 2 sylinterissä. Lisäyksenä että fiatecuscan näyttää lambdojen arvoksi tyhjäkäynnillä:
Lambda 1 pre-cat n. 2.26v
Lambda 2 pre-cat n. 2.90v
Lambda 1 post-cat n. 0-025v
Lambda 2 post-cat n. 0.016
Lambda 1 pre-cat n. 2.26v
Lambda 2 pre-cat n. 2.90v
Lambda 1 post-cat n. 0-025v
Lambda 2 post-cat n. 0.016
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JTS, Tyhjäkäynti ja Lambda ei sovi samaan lauseeseen. Eli lambda-arvot on jotain ihan muuta, kuin "normaalissa" moottorissa - kyseessä on kuitenkin laihaseosmoottori. Tyhjäkäynti ei ole normaalistikaan ihan tasaista tuolla vehkeellä, mutta misfire ja P0420 viittaisi mahdolliseen lambdavikaan. Tuo on valitusta siitä ettei katalysaattori toimi, mutta sehän mitataan kahdella lambdalla joista toinen on ennen katalysaattoria ja toinen sen jälkeen, jomman kumman vikatilanteessa arvot heittää -> luulee, että vikaa jossain. En ensimmäisenä siis lähtisi katalysaattoria vaihtamaan, jos päästöt on muuten OK. Halvempia nuo lambdat, vaikkei nekään ihan ilmasia, kuin katalysaattorit... Nimimerkillä P0420 ja lambdan vaihdolla katosi, mutta katalysaattori oli jo hieman saanut siipeensä. Kyseessä toki '99 ja TS, mutta kuitenkin.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minulla oli tuoreeltaan vastaava vika nelossylinterissä. Korjaantui lopulta suuttimen vaihdolla, vaikka sytkäpuolen vikakoodeja tarjoilikin. JTS käy epätasaisesti ja täristää tyhjäkäynnillä ihan ehjänäkin.
CARF0869
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suutinvikaa epäilen myös. Tuo misfire ei kohdistu vain sytkään vaan kattaa myös tuon suuttimen, venttiiliviat yms. Jos vikakoodeja tulee useammille pytyille, niin sitten voi olla vaikka ilmi tai joku.
- Markka
- Viestit: 49
- Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
- Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02 - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei se auta kun viedä auto korjaamolle. Ilmeentyy jostain syystä nyt mcsf valo aina hieman alle 2000 kierroksen ja veto on nykivää. Ihme kun aamulla ei ollut muuta vikaa kuin karkea tyhjäkäynti
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kunhan et anna korjaamolla vaihtaa summamutikassa kaikkea, koska äkkiä on tilanne: Katalysaattori(t) uusittu. Lambdat uusittu. Puolat uusittu. Tulpat uusittu - ja vika vieläkin päällä. Sitten mennään uusimaan ilmi, tyhjäkäyntimoottori ymv...
JTS:ssähän on surullisenkuuluisa ominaisuus karstoittaa imupuoli umpeen ja vieläkin pahempaa jälkeä tehdä nokka-akseleille väärillä öljyillä. Kai siellä on tosiaankin 10W-60iä kopassa, eikä jotain 5W-30 leluöljyä?
JTS:ssähän on surullisenkuuluisa ominaisuus karstoittaa imupuoli umpeen ja vieläkin pahempaa jälkeä tehdä nokka-akseleille väärillä öljyillä. Kai siellä on tosiaankin 10W-60iä kopassa, eikä jotain 5W-30 leluöljyä?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa ehkä mitata puristuspaineet ja ohivuodot. vika tuskin on sytytyksessä enään ja koska herjaa vain yhtä sylinteriä, niin joko johtosarja tai suutin jos puristukset tallessa. muistaa vaan kertoa korjaamolle mitä on jo tehty ja vaihdettu.
Jos suuttimen vika on äitynnyt pahaksi, näkyy se jo männä päällä olevasta kosteudesta ja kastuvista tulpista.
Jos suuttimen vika on äitynnyt pahaksi, näkyy se jo männä päällä olevasta kosteudesta ja kastuvista tulpista.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tekipä 156:n muutaman hyvin palvelleen viikon jälkeen totaalisen blackoutin eli toimi ajossa ja kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, tämän jälkeen sytytti pihaan päästyäni moottorin vikavalon(se suuttimen kuva kait se on) jonka jälkeen kävi myös ihan normaalisti tyhjäkäyntiä mutta kun sammutin auton niin eipäs lähtenyt enää käyntiin, välillä lupailee vaan ei lähde tulille, startatessa vikavalo sammuilee satunnaisesti mutta muutoin palaa koko ajan..
taitaa olla vikakoodien luku paikallaan mutta onnistuu vasta huommenissa eli onkos asiantuntijoilla mitään veikkausta aiheuttajaksi, kampiakselin as tunnistin vaihdettu vuosi sitten, olisiko nokka-akselin as tunnistin sitten sökö.. itsellä kun tämä diesel tietämyt on vähän niin ja näin..
autohan on 156 JTD 10V...
taitaa olla vikakoodien luku paikallaan mutta onnistuu vasta huommenissa eli onkos asiantuntijoilla mitään veikkausta aiheuttajaksi, kampiakselin as tunnistin vaihdettu vuosi sitten, olisiko nokka-akselin as tunnistin sitten sökö.. itsellä kun tämä diesel tietämyt on vähän niin ja näin..
autohan on 156 JTD 10V...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
itse itselleni vastaten, eli vikaoodien luvusta tuloksena koodi P1320 eli kampiakselin asennontunnistin joka on tosin edellisen omistajan(alfatom)toimesta vaihdettu uuteen, vikavalon satunnaisesta välkyttelystä johtuen vikaa haettu johdotuksista ja ongelma luultavimmin paikallistettu anturin ja johtisarjan liitokseen josta johtosarjanpuoleisen liittimen kupeesta näyttäisi olevan signaalipiuha johdonkuoren sisältä poikki eli välillä menee signaali perille ja välillä ei, tämä korjataan lähipäivinä kuntoon ja sitten nähdään että loppuuko tuo vikavalon välkyttely..
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moi!
Kuinkas usein olette käyttäneet autonne ilmastointihuollossa?
Vaimo haistelee sisällä tulevan ikäänkuin jonkin kemikaalin hajun ja valittaa, että ikkunat huurtuvat pahemmin kuin ennen. Ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettiin justiinsa... Eli liittyisikö nuo pienet oireet ilmastointiin? Auto ollut meillä nyt pari vuotta eikä ilmastoinnille ole tehty mitään.
Kuinkas usein olette käyttäneet autonne ilmastointihuollossa?
Vaimo haistelee sisällä tulevan ikäänkuin jonkin kemikaalin hajun ja valittaa, että ikkunat huurtuvat pahemmin kuin ennen. Ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettiin justiinsa... Eli liittyisikö nuo pienet oireet ilmastointiin? Auto ollut meillä nyt pari vuotta eikä ilmastoinnille ole tehty mitään.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voipi olla myös vuotava lämppärin kenno. Oireet ainakin täsmäisivät, eli se haju tulee jäähdytysnesteestä ja ikkunat huurtuvat kun lämmin jäähdytysneste höyryää kabiinissa.vesikilppari kirjoitti:Moi!
Kuinkas usein olette käyttäneet autonne ilmastointihuollossa?
Vaimo haistelee sisällä tulevan ikäänkuin jonkin kemikaalin hajun ja valittaa, että ikkunat huurtuvat pahemmin kuin ennen. Ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettiin justiinsa... Eli liittyisikö nuo pienet oireet ilmastointiin? Auto ollut meillä nyt pari vuotta eikä ilmastoinnille ole tehty mitään.
Viimeksi muokannut stinger, 29 Loka 2013, 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä lasien pitää auki pysyä ilman ilmastointiakin vrt.autoihin missä sitä ei ole. Jos tulee imelää hajua, viittais glykoliin joka viittais vuotavaan lämmityslaitteen kennoon.
E: Stinger oli snadisti nopeampi samalla veikkauksella..
E: Stinger oli snadisti nopeampi samalla veikkauksella..
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No kävin itse vähän ajelemassa ja ikkunoiden kanssa ei mitään ongelmaa. En tiedä olisiko puolentoista vuorokauden seisomisen jälkeen pökännyt ensin koskeutta laseille ja siksi vetänyt aavistuksen huuruun.
Pieni, ehkä aavistuksen makeahko haju tulee tupaan, mutta ei edes sellainen että itse sitä huomaisin, ellei vaimo olisi asiaa ottanut puheeksi. Eli kattellaan ja ajellaan
Pieni, ehkä aavistuksen makeahko haju tulee tupaan, mutta ei edes sellainen että itse sitä huomaisin, ellei vaimo olisi asiaa ottanut puheeksi. Eli kattellaan ja ajellaan
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minä en ainakaan luota vaimon sanomisiin, se sanoi mulle kerran että sen autossa palaa kojetaulussa helikopterin kuva (img). Sillä oli puola sökööntymässä kakkos pytystä.vesikilppari kirjoitti:Moi!
Kuinkas usein olette käyttäneet autonne ilmastointihuollossa?
Vaimo haistelee sisällä tulevan ikäänkuin jonkin kemikaalin hajun ja valittaa, että ikkunat huurtuvat pahemmin kuin ennen. Ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettiin justiinsa... Eli liittyisikö nuo pienet oireet ilmastointiin? Auto ollut meillä nyt pari vuotta eikä ilmastoinnille ole tehty mitään.
- Liitteet
-
- Helikopteri.jpg
- (5.03 KiB) Tiedosto ladattu 3608 kertaa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joka kerta kun ajan koslaani motarilla ihmettelen, että miksi ihmeessä Luigi ei tökännyt sitä Bussosta ja JTD:stä löytyvää 6-vaihteista laatikkoa myös tohon 2-litraiseen tessuun?
Saisi moottoritiekulutuksen ihan uusille lukemille kun kierrokset tippuisi reilusti...
Saisi moottoritiekulutuksen ihan uusille lukemille kun kierrokset tippuisi reilusti...
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Emännän Bravassa syttyi aikoinaan mittaristoon "partakoneen kuva".koltiainen kirjoitti:
Minä en ainakaan luota vaimon sanomisiin, se sanoi mulle kerran että sen autossa palaa kojetaulussa helikopterin kuva (img). Sillä oli puola sökööntymässä kakkos pytystä.
Asiasta toiseen: Onko 156:n takapäässä renkaiden kulmien säätöä?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aurauksen säätö löytyy takaa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^kannattaa varautua, että ne epäkeskopultit on ihan jumissa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vas. raidepää on löysä. Myös murroskumi pitää vaihtaa. Onko näissä mitään riskiä esim. aurauskulma menee pieleen ja renkaat kuluu epätasaisesti tai jotain muuta vaaraa et jokin muu menis rikki? Eli toisinsanoen onko tää kiireellinen juttu korjata vai voinko ajella kesälle asti tällee. Leimaahan on vielä 10kk
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Postiluukusta tuli Autokeskuksen 156-kausihuoltotarjous. Kovasti tarkistuksia ja mittauksia, mutta autolle ei näemmä paljon mitään tehdä. Öljyt ja öljynsuodatin kyllä vaihdetaan. Hintaa tessuille 99e.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
5. ja 6.sen ero on n.500rpm luokkaaWiltsu kirjoitti:tökännyt sitä Bussosta ja JTD:stä löytyvää 6-vaihteista laatikkoa myös tohon 2-litraiseen tessuun?
Saisi moottoritiekulutuksen ihan uusille lukemille kun kierrokset tippuisi reilusti...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
6-vaihteisen 5. ja 6. Ero 500 rpm vai 5-vaihteisen ja 6-vaihteisen? Alfaowneris sanottiin jtd:n kulkiessa 130 olisi kierroksia 2500
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^6-vaihteisen 5:n ja 6:n ero.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No onpas lyhyt kutosvaihdewillez kirjoitti:5. ja 6.sen ero on n.500rpm luokkaaWiltsu kirjoitti:tökännyt sitä Bussosta ja JTD:stä löytyvää 6-vaihteista laatikkoa myös tohon 2-litraiseen tessuun?
Saisi moottoritiekulutuksen ihan uusille lukemille kun kierrokset tippuisi reilusti...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuuluu kilinää pakopuolella,vissiin siitä mötikästä joka on kuin pieni tynnyri.Onko Alfassa 2 kattia ja tämä on sitten taaimmainen,vai?
vuosi sitten vaihdettu eturööri katteineen. Auto käy hyvin ja kulutus normaali.
2l ts -01
vuosi sitten vaihdettu eturööri katteineen. Auto käy hyvin ja kulutus normaali.
2l ts -01
Talvisota elokuvan kun kerran vuodessa katsoo niin saa terveen näkökuman taas.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Arvatkaas minkä kuva taulussa vaimon mielestä oli silloin kun 156 varoitti kärähtäneestä polttimostaJakke kirjoitti:Emännän Bravassa syttyi aikoinaan mittaristoon "partakoneen kuva".koltiainen kirjoitti:
Minä en ainakaan luota vaimon sanomisiin, se sanoi mulle kerran että sen autossa palaa kojetaulussa helikopterin kuva (img). Sillä oli puola sökööntymässä kakkos pytystä.
CARF0869
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu,sillä saadaan vielä viimeiset rutistukset huippuihin bussolla Nimimerkillä : "250km/h"Wiltsu kirjoitti:No onpas lyhyt kutosvaihdewillez kirjoitti:5. ja 6.sen ero on n.500rpm luokkaaWiltsu kirjoitti:tökännyt sitä Bussosta ja JTD:stä löytyvää 6-vaihteista laatikkoa myös tohon 2-litraiseen tessuun?
Saisi moottoritiekulutuksen ihan uusille lukemille kun kierrokset tippuisi reilusti...
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No mutta mites toi 6 lovisen vaihekepin nuppi irtoaa??? Ihan kierteetkö siinä on ? En ainakaan huomannu mitään lukitusruuveja...pakkilukkohan siinä on. En uskaltanu murjasta vielä voimalla. Alfisti sivulla oli pramea nuppimalli mustan pallon tilalle..
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vetämällä, lyömällä, halkaisemalla jne. Alaosahan on sitten muovi siellä pölysuojan alla..
Ei kierteitä vaan kepin suuntaiset urat/boorit.
Ei kierteitä vaan kepin suuntaiset urat/boorit.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja jos pelkää rikkovansa jotain, voi irrottaa nupin niinkin, että varovasti naputtelee kepin ja nupin väliin, tasaisesti keppiä kiertäen, tosi pientä hienomekaanikon meisseliä. Aikaa tuossa menee vähän enemmän kuin ronskimpia keinoja käytettäessä.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse irroitin vaihdekepinnupin pitkällä tuurnalla ja pikkuvasaralla. Varovasti naputtelee alaviistosta niin alkaa nousemaan booreiltaan.. Ettei käy sitä legendaarista että kahdella kädellä revitään vaihdekeppi polvien välissä ja lopputulos = kyynerpää tuulilasista läpi Tämmösen kuullu joskus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei mun pikkuiseni on alkanut pitämään käynnistyksen jälkeen sähköistä pyörimis ääntä. Muita ideoita kuin laturi? Lopettaa kun ajaa hetken.. Kiihtyy kierrosten mukana.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkäslainen ääni? Rääkyvä vai enempi luistavan hihnan ääni? Ilmastoinnin kompura jumittaa? Jos on rääkyvä, ääni menee suoraan startille. Jos enempi hihnalta kuulostava ääni, ilmastoinnin kompura tai ohjaustehostimen rulla voi jämähtää - mutta näissähän on tyypillinen ongelma tuo ohjaustehostimen huuto. Se on sellainen ujellus. Korjaantunee paremmat öljyt sisäänlaittamalla.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ohjaustehostin enemmän ulvoo mutta tuo ronibeen juttu vois olla apulaitehihna joka luistaa kylmänä?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^samaa voisi veikata. Kostea ilmat pahentavat ääntä?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kosteista ilmoista puheenollen... Mistäs tuo puhallin kerää kosteutta? Ilmastointi (A/C) päällä ei mitään huurtumisongelmaa, samoin ei tuntunut olevan pakkasellakaan ongelmaa, vaikkei A/C lähdekään käyntiin. Silti nyt ns. normaali-ilmalla, eli plusasteilla, tuo A/C:n sammutus aiheuttaa liki välitöntä huurtumista. Ei haise glykoli, jäähdytysnestettä ei katoa.
Missään ei myöskään ole näkynyt/tuntunut/haissut kosteutta. Autoon mentäessä aamulla on ulkopinnat kosteat, sisältä lasit kuivat - mikä mielestäni aika hyvin poissulkee tuon sisällä olevan kosteuden? Toki nuo huurustuvat sitten ihmisistä johtuvasta kosteudesta todella herkästi ja nopeasti, mutta noin niinkuin muuten. Ex-156:ssa oli samaa ongelmaa sillä erotuksella, että pakkasella lasit oli SISÄpuolelta umpijäässä ihan yhtälailla, kuin ulkopuolellakin. Eikä siinäkään ollut mitään muuta, kuin kuskin oven tiivisteessä tai ylipäänsä kuskin ovessa ollut vuoto kabiiniin.
Ideoita? Olen ennenkin ajanut ilmastoimattomalla autolla (pl. tuo ex-156), jossa tuota ongelmaa ei tosiaankaan ole. Lisäksi on tullut ajettua ilmastoidulla, jossa ilmastoinnin sammutus ei aiheuta välitöntä ja armotonta huurtumista, joten päätelmäni mukaan jossakin on kosteutta ja paljon. Tuo ei tapahdu välittömästi ilmastoinnin sammutuksesta, mutta ehkä n. 5min päästä on takalasit ja sivulasit huurussa, kuten on myös tuulilasin reunat. Olisi ihan kiva, jos ei tarvitsisi ilmastoinnin kautta 100% ajasta kierrätyttää kaikkea. Sisäilmankierto ei ole päällä, raitisilmansuotimet on vaihdettu kesällä, en ole havainnut vettä kaukaloissa silmämääräisesti tarkastellessa, toisin kuin ex-207:ssa... (tosin olen varmuudella "jotain" loiskumisääntä kuullut nopeissa liikkeissä, voisiko jossain tuolla tuulilasiritilikön alla olla jemmassa vettä mikä ilman ilmastointia tulisi sisälle?)
Mikäli tuolla jossain on joku vesiämpärimäinen paikka, olisi se kiva saada ennen oikeita pakkasia hoidettua pois päiväjärjestyksestä...
Missään ei myöskään ole näkynyt/tuntunut/haissut kosteutta. Autoon mentäessä aamulla on ulkopinnat kosteat, sisältä lasit kuivat - mikä mielestäni aika hyvin poissulkee tuon sisällä olevan kosteuden? Toki nuo huurustuvat sitten ihmisistä johtuvasta kosteudesta todella herkästi ja nopeasti, mutta noin niinkuin muuten. Ex-156:ssa oli samaa ongelmaa sillä erotuksella, että pakkasella lasit oli SISÄpuolelta umpijäässä ihan yhtälailla, kuin ulkopuolellakin. Eikä siinäkään ollut mitään muuta, kuin kuskin oven tiivisteessä tai ylipäänsä kuskin ovessa ollut vuoto kabiiniin.
Ideoita? Olen ennenkin ajanut ilmastoimattomalla autolla (pl. tuo ex-156), jossa tuota ongelmaa ei tosiaankaan ole. Lisäksi on tullut ajettua ilmastoidulla, jossa ilmastoinnin sammutus ei aiheuta välitöntä ja armotonta huurtumista, joten päätelmäni mukaan jossakin on kosteutta ja paljon. Tuo ei tapahdu välittömästi ilmastoinnin sammutuksesta, mutta ehkä n. 5min päästä on takalasit ja sivulasit huurussa, kuten on myös tuulilasin reunat. Olisi ihan kiva, jos ei tarvitsisi ilmastoinnin kautta 100% ajasta kierrätyttää kaikkea. Sisäilmankierto ei ole päällä, raitisilmansuotimet on vaihdettu kesällä, en ole havainnut vettä kaukaloissa silmämääräisesti tarkastellessa, toisin kuin ex-207:ssa... (tosin olen varmuudella "jotain" loiskumisääntä kuullut nopeissa liikkeissä, voisiko jossain tuolla tuulilasiritilikön alla olla jemmassa vettä mikä ilman ilmastointia tulisi sisälle?)
Mikäli tuolla jossain on joku vesiämpärimäinen paikka, olisi se kiva saada ennen oikeita pakkasia hoidettua pois päiväjärjestyksestä...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkista korin ilman ulospääsyräppänät. Silloin kun ilmastointi ei kuivata, tarvii ilman vaihtua että sisusta kuivuu tai ei ainakaan kostu lisää. Jos poistoräppänät ovat tukossa, ei ilma pääse kunnolla vaihtumaan ja huurtuminen alkaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja missähän ne kaikki on? Takalasin allahan on pari takakontin puolelle (oletan, raot sellaisen näköisiä) - mutta entä loppumatka ja onko välillä jotain? Jos joku tietäisi edes melkein tarkalleen kaikki ilmanpoistoreiät, helpottuisi niiden tsekkaaminen "ihan vähän vaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hihna sen täytyy olla. Siltä se kuulostaa ja kyllä näin aamuisin märällä kelillä ilmaantuu.
^Itsellä sama ongelma kuin Aquaticalla Jos ulkona kostea ilma ei mitään mahdollisuuksia ajaa ilman a/c:ta. Menee heti huuruun ja aukeaa tosi hitaasti.
^Itsellä sama ongelma kuin Aquaticalla Jos ulkona kostea ilma ei mitään mahdollisuuksia ajaa ilman a/c:ta. Menee heti huuruun ja aukeaa tosi hitaasti.