Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Olen tuossa pähkäillyt, jos rupeaisi sivuhommina tekemään jakopäähommia Alfoihin...

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

GreenThing kirjoitti:Olen tuossa pähkäillyt, jos rupeaisi sivuhommina tekemään jakopäähommia Alfoihin...
En veloita mitään, jos haluat harjotella mun tessuun 8)
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Aquatica kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Onkos delta saanut järkevät hinnat noille jo? Viime vuonna tessuun kysyin niin yli tonnia pyysivät, muualla alle 600...
Konehan antoi jakopään remontille hinnaksi deltassa 1200€ ilman vesipumppua. Se on sitten eriasia mitä se tulee maksamaan kun saan tarjouksen.
Tätä meinasin, itse kun sain ihan virallisen tarjouksen jonka laskemiseen kesti n. 2päivää. Jakopää kaikkineen, apulaitehihna ja ohjurit + ajoituksenmuunnin sekä takapyöränlaakeri vaivaiset 2900euroa. Muualla 1300euroa... Ja senkin alle todellisuudessa mentiin, vaikka pistin vielä öljyjä ymv.
Sain tarjouksen. Jakopää ilman vesipumppua 741€, siihen vesipumppu, kiristimet, apulaitehihna ja mitä muuta... Plus öljynvaihto, raitisilman suodatin, moottorin ilmansuodatin. Kepeesti tollaset 1330€

En oikein tiedä onko toi paha vai ei? Kyseessä kuitenkin delta-auto :roll:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Deltahintaan normi, mutta tosiaan saat tuon koko hoidon n. 750eurolla "mistä tahansa muualta", eli puoleen hintaan :crazyeyes:

Niin siis, jakopää rullineen kiristimineen vesipumppuineen, apulaitehihna ja ohjuri ~550-650euroa, sitten siihen öljyt ~60-100eur jos ei omia palikoita vie, raitisilmansuodatin ~15eur plus vartti töitä (oletan), ilmanputsari sama. Eli alle tonnilla pääsee käytännössä takuuvarmalla jos teettää jossain muualla :-P

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Aquatica kirjoitti:Deltahintaan normi, mutta tosiaan saat tuon koko hoidon n. 750eurolla "mistä tahansa muualta", eli puoleen hintaan :crazyeyes:

Niin siis, jakopää rullineen kiristimineen vesipumppuineen, apulaitehihna ja ohjuri ~550-650euroa, sitten siihen öljyt ~60-100eur jos ei omia palikoita vie, raitisilmansuodatin ~15eur plus vartti töitä (oletan), ilmanputsari sama. Eli alle tonnilla pääsee käytännössä takuuvarmalla jos teettää jossain muualla :-P
V6:seen? Johan siihen osat maksaa 350-400 euroa?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

stinger kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Deltahintaan normi, mutta tosiaan saat tuon koko hoidon n. 750eurolla "mistä tahansa muualta", eli puoleen hintaan :crazyeyes:

Niin siis, jakopää rullineen kiristimineen vesipumppuineen, apulaitehihna ja ohjuri ~550-650euroa, sitten siihen öljyt ~60-100eur jos ei omia palikoita vie, raitisilmansuodatin ~15eur plus vartti töitä (oletan), ilmanputsari sama. Eli alle tonnilla pääsee käytännössä takuuvarmalla jos teettää jossain muualla :-P
V6:seen? Johan siihen osat maksaa 350-400 euroa?
*ampuu itseään jalkaan*

Taas kännykkä vei voiton. Katsoin oikeen katsomalla auton ja rivitys menee droidin selaimella niin, että autolista näkyy 156 SW.... TS

No, Nokian Autotalo tekee 2.5 kutoseen 890eurolla, sis. apulaitehihnan ja vesipumpun.
http://www.nokianautotalo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on yksi edullisemmista paikoista, tietääkseni.

Joten sitten ei enää säästöä ihan samalla tavalla kerry.

PS.
Luin tosiaan kännykällä viestin ensimmäiseksi, sitten vilkasin KauGohin autot läpi ja tein senkin kahteen otteeseen :roll:

Lupaan koko foorumin mielenrauhan vuoksi olla lukematta mitään tärkeätä tai varsinkaan vastata mihinkään enää kännykällä, ikinä >_<

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Aquatica kirjoitti:Deltahintaan normi, mutta tosiaan saat tuon koko hoidon n. 750eurolla "mistä tahansa muualta", eli puoleen hintaan :crazyeyes:

Niin siis, jakopää rullineen kiristimineen vesipumppuineen, apulaitehihna ja ohjuri ~550-650euroa, sitten siihen öljyt ~60-100eur jos ei omia palikoita vie, raitisilmansuodatin ~15eur plus vartti töitä (oletan), ilmanputsari sama. Eli alle tonnilla pääsee käytännössä takuuvarmalla jos teettää jossain muualla :-P
Tarjouksessa kaikki osat on halvempia kuin esim. Heikalla. Toinen syy on että täällä perähikiällä ei noita Alfan V6 koneen tekijöitä kovin montaa ole.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Markkinoita varmasti olisi hyväntekeväisyysremppoihin, mut väittäisin että on vähän huonoa pisnistä. Voin toki olla väärässä. :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Öhm. Kauan vaivannut vika, eli radion kuuluvuuksien katoaminen lasilämmittimen kanssa - katosi?! Tänään aamulla radio päällä ja laitoin lämmittimen päälle -> ei häiriötä. Ei koko matkana.
Ja tuo ei ole ikinä ennen metriäkään (sekuntiakaan) toiminut ilman häiriötä. Tietääkseni tasan ainoa muutos koko auton olemuksessa mikä liittyy mihinkään sähkölaitteeseen missään muotoa on se, kun laitoin radion TA/TP:n asetuksen TP:stä TA:ksi. Mitään muuta muutosta ei koko auto ole nähnyt toimimattoman (häiriötä) ja toimivan (ilman häiriötä) välillä :silly:
Lisäksi peilit kuivui kivasti, kuten myös takalasi.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

GreenThing kirjoitti:Markkinoita varmasti olisi hyväntekeväisyysremppoihin, mut väittäisin että on vähän huonoa pisnistä. Voin toki olla väärässä. :mrgreen:
Applekin on päättänyt jatkossa jakaa käyttöjärjestelmiä ilmaiseksi. Kyllä ilmaisuus on nykyajan trendi :wink:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Markka
Viestit: 49
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Markka »

Onko kellään kokemuksia, että ilmi olisi aiheuttanut huonoa tyhjäkäyntiä jts koneissa ja tyhjäkäynillä pientä katkomista? Tällä hetkellä itsellä auto käy tyhjäkäyntiä siten että auto tuntuu hieman "tärähtelevän", mutta ajaessa ei huomaa ongelmia. Kulutus motarilla n.8.4l/100km. Mutta kun koitin 2.0 TS mallin ilmiä paikoilleen, tyhjäkäynti tasaista mutta taas tietenkin väärästä ilmistä johtuen kiihdytyksissä nykimistä ja kulutus n.11l/100km. Autoon vaihdettu vasta kaikki puolat ja tulpat. JTS omalla ilmillä aina välillä ilmoittaa mcsf ja ilmoituksena misfire in cylinder 2 ja p0420. Puolien paikkaa muutettu mutta koodi pysyy tuossa 2 sylinterissä. Lisäyksenä että fiatecuscan näyttää lambdojen arvoksi tyhjäkäynnillä:
Lambda 1 pre-cat n. 2.26v
Lambda 2 pre-cat n. 2.90v
Lambda 1 post-cat n. 0-025v
Lambda 2 post-cat n. 0.016

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

JTS, Tyhjäkäynti ja Lambda ei sovi samaan lauseeseen. Eli lambda-arvot on jotain ihan muuta, kuin "normaalissa" moottorissa - kyseessä on kuitenkin laihaseosmoottori. Tyhjäkäynti ei ole normaalistikaan ihan tasaista tuolla vehkeellä, mutta misfire ja P0420 viittaisi mahdolliseen lambdavikaan. Tuo on valitusta siitä ettei katalysaattori toimi, mutta sehän mitataan kahdella lambdalla joista toinen on ennen katalysaattoria ja toinen sen jälkeen, jomman kumman vikatilanteessa arvot heittää -> luulee, että vikaa jossain. En ensimmäisenä siis lähtisi katalysaattoria vaihtamaan, jos päästöt on muuten OK. Halvempia nuo lambdat, vaikkei nekään ihan ilmasia, kuin katalysaattorit... Nimimerkillä P0420 ja lambdan vaihdolla katosi, mutta katalysaattori oli jo hieman saanut siipeensä. Kyseessä toki '99 ja TS, mutta kuitenkin.

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Minulla oli tuoreeltaan vastaava vika nelossylinterissä. Korjaantui lopulta suuttimen vaihdolla, vaikka sytkäpuolen vikakoodeja tarjoilikin. JTS käy epätasaisesti ja täristää tyhjäkäynnillä ihan ehjänäkin.
CARF0869

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Suutinvikaa epäilen myös. Tuo misfire ei kohdistu vain sytkään vaan kattaa myös tuon suuttimen, venttiiliviat yms. Jos vikakoodeja tulee useammille pytyille, niin sitten voi olla vaikka ilmi tai joku.

Avatar
Markka
Viestit: 49
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Markka »

Ei se auta kun viedä auto korjaamolle. Ilmeentyy jostain syystä nyt mcsf valo aina hieman alle 2000 kierroksen ja veto on nykivää. Ihme kun aamulla ei ollut muuta vikaa kuin karkea tyhjäkäynti

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kunhan et anna korjaamolla vaihtaa summamutikassa kaikkea, koska äkkiä on tilanne: Katalysaattori(t) uusittu. Lambdat uusittu. Puolat uusittu. Tulpat uusittu - ja vika vieläkin päällä. Sitten mennään uusimaan ilmi, tyhjäkäyntimoottori ymv...

JTS:ssähän on surullisenkuuluisa ominaisuus karstoittaa imupuoli umpeen ja vieläkin pahempaa jälkeä tehdä nokka-akseleille väärillä öljyillä. Kai siellä on tosiaankin 10W-60iä kopassa, eikä jotain 5W-30 leluöljyä?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kannattaa ehkä mitata puristuspaineet ja ohivuodot. vika tuskin on sytytyksessä enään ja koska herjaa vain yhtä sylinteriä, niin joko johtosarja tai suutin jos puristukset tallessa. muistaa vaan kertoa korjaamolle mitä on jo tehty ja vaihdettu.

Jos suuttimen vika on äitynnyt pahaksi, näkyy se jo männä päällä olevasta kosteudesta ja kastuvista tulpista.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

tekipä 156:n muutaman hyvin palvelleen viikon jälkeen totaalisen blackoutin eli toimi ajossa ja kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, tämän jälkeen sytytti pihaan päästyäni moottorin vikavalon(se suuttimen kuva kait se on) jonka jälkeen kävi myös ihan normaalisti tyhjäkäyntiä mutta kun sammutin auton niin eipäs lähtenyt enää käyntiin, välillä lupailee vaan ei lähde tulille, startatessa vikavalo sammuilee satunnaisesti mutta muutoin palaa koko ajan..
taitaa olla vikakoodien luku paikallaan mutta onnistuu vasta huommenissa eli onkos asiantuntijoilla mitään veikkausta aiheuttajaksi, kampiakselin as tunnistin vaihdettu vuosi sitten, olisiko nokka-akselin as tunnistin sitten sökö.. itsellä kun tämä diesel tietämyt on vähän niin ja näin.. :wink:

autohan on 156 JTD 10V...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

itse itselleni vastaten, eli vikaoodien luvusta tuloksena koodi P1320 eli kampiakselin asennontunnistin joka on tosin edellisen omistajan(alfatom)toimesta vaihdettu uuteen, vikavalon satunnaisesta välkyttelystä johtuen vikaa haettu johdotuksista ja ongelma luultavimmin paikallistettu anturin ja johtisarjan liitokseen josta johtosarjanpuoleisen liittimen kupeesta näyttäisi olevan signaalipiuha johdonkuoren sisältä poikki eli välillä menee signaali perille ja välillä ei, tämä korjataan lähipäivinä kuntoon ja sitten nähdään että loppuuko tuo vikavalon välkyttely..

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Moi!

Kuinkas usein olette käyttäneet autonne ilmastointihuollossa?

Vaimo haistelee sisällä tulevan ikäänkuin jonkin kemikaalin hajun ja valittaa, että ikkunat huurtuvat pahemmin kuin ennen. Ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettiin justiinsa... Eli liittyisikö nuo pienet oireet ilmastointiin? Auto ollut meillä nyt pari vuotta eikä ilmastoinnille ole tehty mitään.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

vesikilppari kirjoitti:Moi!

Kuinkas usein olette käyttäneet autonne ilmastointihuollossa?

Vaimo haistelee sisällä tulevan ikäänkuin jonkin kemikaalin hajun ja valittaa, että ikkunat huurtuvat pahemmin kuin ennen. Ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettiin justiinsa... Eli liittyisikö nuo pienet oireet ilmastointiin? Auto ollut meillä nyt pari vuotta eikä ilmastoinnille ole tehty mitään.
Voipi olla myös vuotava lämppärin kenno. Oireet ainakin täsmäisivät, eli se haju tulee jäähdytysnesteestä ja ikkunat huurtuvat kun lämmin jäähdytysneste höyryää kabiinissa.
Viimeksi muokannut stinger, 29 Loka 2013, 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kyllä lasien pitää auki pysyä ilman ilmastointiakin vrt.autoihin missä sitä ei ole. Jos tulee imelää hajua, viittais glykoliin joka viittais vuotavaan lämmityslaitteen kennoon.

E: Stinger oli snadisti nopeampi samalla veikkauksella..
Abarth 500 Esseesse

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

No kävin itse vähän ajelemassa ja ikkunoiden kanssa ei mitään ongelmaa. En tiedä olisiko puolentoista vuorokauden seisomisen jälkeen pökännyt ensin koskeutta laseille ja siksi vetänyt aavistuksen huuruun.

Pieni, ehkä aavistuksen makeahko haju tulee tupaan, mutta ei edes sellainen että itse sitä huomaisin, ellei vaimo olisi asiaa ottanut puheeksi. Eli kattellaan ja ajellaan :silly:
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

vesikilppari kirjoitti:Moi!

Kuinkas usein olette käyttäneet autonne ilmastointihuollossa?

Vaimo haistelee sisällä tulevan ikäänkuin jonkin kemikaalin hajun ja valittaa, että ikkunat huurtuvat pahemmin kuin ennen. Ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettiin justiinsa... Eli liittyisikö nuo pienet oireet ilmastointiin? Auto ollut meillä nyt pari vuotta eikä ilmastoinnille ole tehty mitään.
Minä en ainakaan luota vaimon sanomisiin, se sanoi mulle kerran että sen autossa palaa kojetaulussa helikopterin kuva (img). Sillä oli puola sökööntymässä kakkos pytystä.
Liitteet
Helikopteri.jpg
(5.03 KiB) Tiedosto ladattu 3608 kertaa

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ :lol: :lol:

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Joka kerta kun ajan koslaani motarilla ihmettelen, että miksi ihmeessä Luigi ei tökännyt sitä Bussosta ja JTD:stä löytyvää 6-vaihteista laatikkoa myös tohon 2-litraiseen tessuun?
Saisi moottoritiekulutuksen ihan uusille lukemille kun kierrokset tippuisi reilusti...

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

koltiainen kirjoitti:
Minä en ainakaan luota vaimon sanomisiin, se sanoi mulle kerran että sen autossa palaa kojetaulussa helikopterin kuva (img). Sillä oli puola sökööntymässä kakkos pytystä.
Emännän Bravassa syttyi aikoinaan mittaristoon "partakoneen kuva".


Asiasta toiseen: Onko 156:n takapäässä renkaiden kulmien säätöä?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aurauksen säätö löytyy takaa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^kannattaa varautua, että ne epäkeskopultit on ihan jumissa

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Vas. raidepää on löysä. Myös murroskumi pitää vaihtaa. Onko näissä mitään riskiä esim. aurauskulma menee pieleen ja renkaat kuluu epätasaisesti tai jotain muuta vaaraa et jokin muu menis rikki? Eli toisinsanoen onko tää kiireellinen juttu korjata vai voinko ajella kesälle asti tällee. Leimaahan on vielä 10kk :mrgreen:
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Postiluukusta tuli Autokeskuksen 156-kausihuoltotarjous. Kovasti tarkistuksia ja mittauksia, mutta autolle ei näemmä paljon mitään tehdä. Öljyt ja öljynsuodatin kyllä vaihdetaan. Hintaa tessuille 99e.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Wiltsu kirjoitti:tökännyt sitä Bussosta ja JTD:stä löytyvää 6-vaihteista laatikkoa myös tohon 2-litraiseen tessuun?
Saisi moottoritiekulutuksen ihan uusille lukemille kun kierrokset tippuisi reilusti...
5. ja 6.sen ero on n.500rpm luokkaa :lol:

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

6-vaihteisen 5. ja 6. Ero 500 rpm vai 5-vaihteisen ja 6-vaihteisen? Alfaowneris sanottiin jtd:n kulkiessa 130 olisi kierroksia 2500

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^6-vaihteisen 5:n ja 6:n ero.

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

willez kirjoitti:
Wiltsu kirjoitti:tökännyt sitä Bussosta ja JTD:stä löytyvää 6-vaihteista laatikkoa myös tohon 2-litraiseen tessuun?
Saisi moottoritiekulutuksen ihan uusille lukemille kun kierrokset tippuisi reilusti...
5. ja 6.sen ero on n.500rpm luokkaa :lol:
No onpas lyhyt kutosvaihde :shock:

Avatar
Jan Erik
Viestit: 68
Liittynyt: 09 Loka 2010, 20:29
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jan Erik »

Kuuluu kilinää pakopuolella,vissiin siitä mötikästä joka on kuin pieni tynnyri.Onko Alfassa 2 kattia ja tämä on sitten taaimmainen,vai?
vuosi sitten vaihdettu eturööri katteineen. Auto käy hyvin ja kulutus normaali.

2l ts -01
Talvisota elokuvan kun kerran vuodessa katsoo niin saa terveen näkökuman taas.

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Jakke kirjoitti:
koltiainen kirjoitti:
Minä en ainakaan luota vaimon sanomisiin, se sanoi mulle kerran että sen autossa palaa kojetaulussa helikopterin kuva (img). Sillä oli puola sökööntymässä kakkos pytystä.
Emännän Bravassa syttyi aikoinaan mittaristoon "partakoneen kuva".
Arvatkaas minkä kuva taulussa vaimon mielestä oli silloin kun 156 varoitti kärähtäneestä polttimosta :mrgreen:
CARF0869

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Wiltsu kirjoitti:
willez kirjoitti:
Wiltsu kirjoitti:tökännyt sitä Bussosta ja JTD:stä löytyvää 6-vaihteista laatikkoa myös tohon 2-litraiseen tessuun?
Saisi moottoritiekulutuksen ihan uusille lukemille kun kierrokset tippuisi reilusti...
5. ja 6.sen ero on n.500rpm luokkaa :lol:
No onpas lyhyt kutosvaihde :shock:
Juu,sillä saadaan vielä viimeiset rutistukset huippuihin bussolla 8) Nimimerkillä : "250km/h" 8)

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

No mutta mites toi 6 lovisen vaihekepin nuppi irtoaa??? Ihan kierteetkö siinä on ? En ainakaan huomannu mitään lukitusruuveja...pakkilukkohan siinä on. En uskaltanu murjasta vielä voimalla. Alfisti sivulla oli pramea nuppimalli mustan pallon tilalle.. :P
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Vetämällä, lyömällä, halkaisemalla jne. Alaosahan on sitten muovi siellä pölysuojan alla..
Ei kierteitä vaan kepin suuntaiset urat/boorit.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ja jos pelkää rikkovansa jotain, voi irrottaa nupin niinkin, että varovasti naputtelee kepin ja nupin väliin, tasaisesti keppiä kiertäen, tosi pientä hienomekaanikon meisseliä. Aikaa tuossa menee vähän enemmän kuin ronskimpia keinoja käytettäessä.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Itse irroitin vaihdekepinnupin pitkällä tuurnalla ja pikkuvasaralla. Varovasti naputtelee alaviistosta niin alkaa nousemaan booreiltaan.. Ettei käy sitä legendaarista että kahdella kädellä revitään vaihdekeppi polvien välissä ja lopputulos = kyynerpää tuulilasista läpi :lol: Tämmösen kuullu joskus :lol:

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

Hei mun pikkuiseni on alkanut pitämään käynnistyksen jälkeen sähköistä pyörimis ääntä. Muita ideoita kuin laturi? Lopettaa kun ajaa hetken.. Kiihtyy kierrosten mukana.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Minkäslainen ääni? Rääkyvä vai enempi luistavan hihnan ääni? Ilmastoinnin kompura jumittaa? Jos on rääkyvä, ääni menee suoraan startille. Jos enempi hihnalta kuulostava ääni, ilmastoinnin kompura tai ohjaustehostimen rulla voi jämähtää - mutta näissähän on tyypillinen ongelma tuo ohjaustehostimen huuto. Se on sellainen ujellus. Korjaantunee paremmat öljyt sisäänlaittamalla.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

ohjaustehostin enemmän ulvoo mutta tuo ronibeen juttu vois olla apulaitehihna joka luistaa kylmänä?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^samaa voisi veikata. Kostea ilmat pahentavat ääntä?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kosteista ilmoista puheenollen... Mistäs tuo puhallin kerää kosteutta? Ilmastointi (A/C) päällä ei mitään huurtumisongelmaa, samoin ei tuntunut olevan pakkasellakaan ongelmaa, vaikkei A/C lähdekään käyntiin. Silti nyt ns. normaali-ilmalla, eli plusasteilla, tuo A/C:n sammutus aiheuttaa liki välitöntä huurtumista. Ei haise glykoli, jäähdytysnestettä ei katoa.
Missään ei myöskään ole näkynyt/tuntunut/haissut kosteutta. Autoon mentäessä aamulla on ulkopinnat kosteat, sisältä lasit kuivat - mikä mielestäni aika hyvin poissulkee tuon sisällä olevan kosteuden? Toki nuo huurustuvat sitten ihmisistä johtuvasta kosteudesta todella herkästi ja nopeasti, mutta noin niinkuin muuten. Ex-156:ssa oli samaa ongelmaa sillä erotuksella, että pakkasella lasit oli SISÄpuolelta umpijäässä ihan yhtälailla, kuin ulkopuolellakin. Eikä siinäkään ollut mitään muuta, kuin kuskin oven tiivisteessä tai ylipäänsä kuskin ovessa ollut vuoto kabiiniin.

Ideoita? Olen ennenkin ajanut ilmastoimattomalla autolla (pl. tuo ex-156), jossa tuota ongelmaa ei tosiaankaan ole. Lisäksi on tullut ajettua ilmastoidulla, jossa ilmastoinnin sammutus ei aiheuta välitöntä ja armotonta huurtumista, joten päätelmäni mukaan jossakin on kosteutta ja paljon. Tuo ei tapahdu välittömästi ilmastoinnin sammutuksesta, mutta ehkä n. 5min päästä on takalasit ja sivulasit huurussa, kuten on myös tuulilasin reunat. Olisi ihan kiva, jos ei tarvitsisi ilmastoinnin kautta 100% ajasta kierrätyttää kaikkea. Sisäilmankierto ei ole päällä, raitisilmansuotimet on vaihdettu kesällä, en ole havainnut vettä kaukaloissa silmämääräisesti tarkastellessa, toisin kuin ex-207:ssa... (tosin olen varmuudella "jotain" loiskumisääntä kuullut nopeissa liikkeissä, voisiko jossain tuolla tuulilasiritilikön alla olla jemmassa vettä mikä ilman ilmastointia tulisi sisälle?)
Mikäli tuolla jossain on joku vesiämpärimäinen paikka, olisi se kiva saada ennen oikeita pakkasia hoidettua pois päiväjärjestyksestä...

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tarkista korin ilman ulospääsyräppänät. Silloin kun ilmastointi ei kuivata, tarvii ilman vaihtua että sisusta kuivuu tai ei ainakaan kostu lisää. Jos poistoräppänät ovat tukossa, ei ilma pääse kunnolla vaihtumaan ja huurtuminen alkaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja missähän ne kaikki on? Takalasin allahan on pari takakontin puolelle (oletan, raot sellaisen näköisiä) - mutta entä loppumatka ja onko välillä jotain? Jos joku tietäisi edes melkein tarkalleen kaikki ilmanpoistoreiät, helpottuisi niiden tsekkaaminen "ihan vähän vaan" :D

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

Hihna sen täytyy olla. Siltä se kuulostaa ja kyllä näin aamuisin märällä kelillä ilmaantuu.

^Itsellä sama ongelma kuin Aquaticalla :) Jos ulkona kostea ilma ei mitään mahdollisuuksia ajaa ilman a/c:ta. Menee heti huuruun ja aukeaa tosi hitaasti.

Vastaa Viestiin