Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tuo ilmastointi on bosesta lähtien vakiona, eikä mikään jälkiasennus ylimääräisyys. Jos on vaikka akunkenkä ollut pois, niin kompura on oletuksena päällä, virta uudelleen kytkettynä. Jos kosteilla keleillä sitten kytkee kompuran pois, niin höyrystimellä oleva kosteus tulee sisälle. :) Se kannattaa tietysti tarkistaa, että höyrystimen tiivistämän veden poistoreikä/putki ei ole tukossa.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

stoichiometric kirjoitti:Tuo ilmastointi on bosesta lähtien vakiona, eikä mikään jälkiasennus ylimääräisyys. Jos on vaikka akunkenkä ollut pois, niin kompura on oletuksena päällä, virta uudelleen kytkettynä. Jos kosteilla keleillä sitten kytkee kompuran pois, niin höyrystimellä oleva kosteus tulee sisälle. :) Se kannattaa tietysti tarkistaa, että höyrystimen tiivistämän veden poistoreikä/putki ei ole tukossa.
Mulla on samantyyppistä huurtumista aamuisin jos nokka on ollut alamäen puolella. Mistä löytyy vedenpoistoputki?
Kuumilla keleillä auton alle tulee lammikko eli kai se auki on?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tuosta huurtumisesta:
Raitisilmasuodatin kerää roskaa (lehtiä, neulasia, siemeniä jne.) joka taasen kerää kosteutta.
Ainakin vanhemmissa malleissa, joissa suodatin on tuulilasin alalaidan luona.

Vaihdon tai puhdistuksen olen jättänyt loppusyksyyn, jolloin suurin osa puista on tiputtanut enimmät maahan.
Merkittävä ero huurteen puistoon/muodostumiseen viileällä moottorilla, kun on puhdas suodatin.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^jos hyvin on lammikkoa tullu, niin tuskin tukossa. Se on jossain siellä raidetangon yläpuolella :lol: , en ole etsinyt, kun hyvin tuntuu vettä tiputtavan. Voihan sinne jäädä joku vesitasku, kun auto ei ole palttiarallaa vaaterissa.
^noin olen kans tuon vaihdon ajoittanut, ei ole ollut huurteen kanssa ongelmia.

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

On se nyt perkele... Eilen Alfalla Helsinki-Hanko-Helsinki reissu, tuloksena etummainen pohjapanssari joka roikkuu kuin velhon hiha.
Mihinkään ei pohja ottanut kiinni tai mitään. Saakohan ton takasin kiinni, vai pitääköhän ostaa uusi? Auto menossa tiistaina takapuskurin vaihtoon telttaan vakuutusyhtiön toimesta, olisi hyvä sauma pistää toi kiinni... Jos ruuvit on vaan löysällä, niin ei kai ne voi siitä montaa euroa veloittaa.
Liitteet
2013-11-03 13.17.38.jpg
(91.79 KiB) Tiedosto ladattu 3599 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

156:ssa nuo roikkuu tasan ja joka ikinen kerta ja aina. Ei vaan kestä suomen talvea, hapertuu ja sitten raps. Auttaa (ehkä) laittaa purkkakiinnitys, tai sitten ei. :-D

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Ajoin kanttikiven päälle ja ryömin auton alle, nippusiteillähän toi oli kiinni vanhaan kunnon MacGyver-tyyliin :D Onko alunperin ollut ruuveilla, en saanut ihan niin korkeelle että oisin nähnyt kunnolla?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

perusvaiva 156 toi panssari sa sen kii

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Muistelen, että jotkut olisivat rassaneet tuota lämppärin sisätila-anturia.
Saako sen öljyämällä hiljaiseksi vai tarvitseeko katsella uutta?
Pakkasella tai lähellä nollaa alkaa taas vinkumaan se propelli.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Finest kirjoitti:Muistelen, että jotkut olisivat rassaneet tuota lämppärin sisätila-anturia.
Saako sen öljyämällä hiljaiseksi vai tarvitseeko katsella uutta?
Pakkasella tai lähellä nollaa alkaa taas vinkumaan se propelli.
Omassa hiljeni ainaki ku putsasin hiukset yms. roskat pois ja ruikkasin vähä jotain WD40:n tapaista. Yllättävän kovaa ääntä osaa pitää pikkunen propelli.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Osateknisiä kysymyksiä tällä kertaa vuorossa.

156 v6 -03 (boselift) kaipaa uutta sisempää vetoniveltä oikealle ja kytkimen pääsylinteriä. Oliko sopiva vetonivel sama, kuin A4 Audissa (95->00 1.8/1.8T) eli 28uraa/ø108mm?

Pääsylinteri on muuten ehjä, mutta pusla jolla se kiinnittyy polkimeen on irti ja klappi on sen mukainen. Muistelisin lukeneeni, että 164:sen pääsylinteri olisi sama, mutta onko? Vai saako puslaa jollakin purkkavirityksellä takaisin ruotuun?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Akselin halkaisijaa (vai onko stadardi x uraa = y halkaisija?) ei mainita ainakaan linkissä, myös kiinnityspulttien määrän/jaon tulisi täsmätä.
Sekä laakerikehän paksuuden tulisi olla samoilla lukemilla.
Jos muistan niin voin mitata, kun vanha on luultavasti jossain tallessa.

Pääsylinteristä oli myös pusla kärsineen näköinen, patenttia en alkanut väsäämään kun muutenkin oli finaalissa.
Voisiko siihen laittaa metalliholkin tilalle?
Tuon heitin eilen roskiin..

Edit:muisti härö, molemmat menneet roskiin
Niin ja niveltä ei oikein tuntunut löytyvän Suomesta 156:n luetteloista, paitsi Heikalta.
Viimeksi muokannut Finest, 05 Marras 2013, 06:27. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Löysin tuosta Audiittorin nivelestä jknracingin aiemmat jutut, ja ilmeisesti se sopii.
jknracing kirjoitti:2.5 V6:n sisempi vetonivel. Onko missään muussa merkissä samaa niveltä? Motonetin luettelo (ja varaosaliikkeen kirjakin) tyrkyttää halkaisijaltaan 100mm 25 rihlaista niveltä, mutta kun tuo on liian pieni. Ricambi Heikan verkkokaupan mukaan pitäisi olla 108mm ja 28 rihlaa. Audi A4 1.8/1.8T:stä löytyy nivel samoilla mitoilla ja sama nivel menee taas 164 V6:seen (niin siis ehkä, ainakain motonetin luettelon mukaan), niin kävisikö se sitten 156:kin?

T: Nimimerkki epätoivoinen ja epätietoinen vetonivelenvaihtaja lahdesta.

P.S. Kelit on suosineet parina päivänä. Vaatteet ei oo kastuneet yhtään, vaikka kuinka on konttaillut ja makaillut auton vieressä. :mrgreen:

Edit. Kävin hakemassa nivelen. Tuo rinkelinipun nivel on ainakin ihan saman näköinen kuin tuo Alfan nivel ja sopi ainakin vetoakseliin.
Täytyy tutkia vielä tuota puslan fiksausta. Metalliholkissa on kyllä ajatusta. Vanha puslakin siellä vielä karsineenä pyörii, mutta ei pysy enää paikoillaan. Ei viitisi koko sylinteriä tuon pikkuvian vuoksi vaihtaa. :|

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Takapuskurin vaihto teltta-autossa 1270€. IF:in porukka kiroaa kyllä nyt sen teinitytön maanrakoon joka tota mun autoa päin töräytti :D

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

...elämä on. Mulla juoksi pari kevättä sitten rusakko GTn eteen ja halkaisi puskurin alaosan. Korjaamon lasku Pohjolalle n.2000€.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Wiltsu kirjoitti:Takapuskurin vaihto teltta-autossa 1270€. IF:in porukka kiroaa kyllä nyt sen teinitytön maanrakoon joka tota mun autoa päin töräytti :D
ei kiroa, teinityttö maksaa sen ifille takas vakuutusmaksuissa :wink:

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

jkk kirjoitti:
Wiltsu kirjoitti:Takapuskurin vaihto teltta-autossa 1270€. IF:in porukka kiroaa kyllä nyt sen teinitytön maanrakoon joka tota mun autoa päin töräytti :D
ei kiroa, teinityttö maksaa sen ifille takas vakuutusmaksuissa :wink:
Nojuu, totta. Ja siinä niiden Opel Korroosio...eikun Astrassa nyt tuskin oli kaskoa, joten eipä tartte IF:in heidän puskuria vaihdattaa. :lol:

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Nämä varmasti kysytty täällä aiemmin jossain, mutten löytänyt.

156 ostomielessä ns. ensimmäiseksi autoksi, ensisijaisesti SW omaan silmään parempi, mutta sedaniki oikein maukas.

- Mitkä on 156:ssa ne asiat mitä kannattaa ensimmäisenä ottaa huomioon kun paikanpäälle menee katsomaan?
- Onko moottoreilla huomattavia eroja "kestävyyden" tai "luotettavuuden" suhteen?

Itselle käy melkein mikä tahansa 1.8 TS:n ja V6:n väliltä, toki kulutuksen kannalta tähtään pienempään.
Noni

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Moottoriksi kutonen,ja kattele "euro3"sia, eli 2001 --> ilmeisesti lastentaudit korjattu joita on 97-01 ... 2003 boselifti olis mehukas,vanha keula ja uusittu sisusta = perfetta !

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kannattaa etsiä hyvä. Muulla ei niin väliä. Moottorit ovat kaikki ihan pirteitä ja toimivia toimiessaan.. tai no itsellä ei ole kokemusta JTS:stä.. V6 on kaikista hienoin, mutta kulutus on x2 muihin verrattuna. Uudemmissa on enemmän varusteita. Vanhemmissa vähemmän varusteita, jotka alkaisivat kettuilemaan.

Tarkistuskohteita:
-Pohja ja helma voi olla hyvinkin ruosteessa ja ne olisi syytä takistaa.
-Alustan ääniä on syytä kuunnella koeajon aikana.
-Öljyn kulutuksesta olisi hyvä päästä jotenkin kartalle.
-Koneen pitää vetää iloisesti ja nykimättä punarajalle.
-Jakohihnanvaihtoväli on kaikissa 60tkm tai 3 vuotta.
-mitä vanhempi ja enemmän ajettu (+200tkm) on kyseessä, sitä todennäköisempää on tarve jäähdyttimen, kytkimen, startin, laturin, ilmastoinnin kompuran, jne vaihdoille. Mitä enemmän näitä on jo vaihdettu, sen parempi.
-lisäksi vielä muut normaalit kohteet, jotka koskevat kaikkia käytettyjä autoja ja joita myös katsastuksessa tarkastellaan (eli osta katsastettu).
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Ei kai rivikoneilla pääse 6 litraan tai alle?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ei. Kyllä ne vähän päälle 6 l tai vähän alle 7 l/100km matka-ajossa kuluttaa.
Tuo x2 oli ehkä liioiteltua, mutta kyllähän V6 hörppää sen yli 5 l enemmän kaupunkiajossa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Mkei..

willezille ja haggerille kiitokset jo näistä :)

Tässä muutaman viikon sisällä ziigaileen muutamaa yksilöä että miltä näyttää..

Kattellu muutamaa kaks litrasta TS -koneella olevaa sekä myöskin 2.0 JTS:lla olevaa.

JTS uudempi, mutta onko parempi, en tie.

Kovasti V6:sta kehuvat :D

Onhan siinä hienot saundit ja reippaammin kulkee, mutta onko muita etuja?

E: Kulutus hieman (varsinkin talvella?) kovempi kutosessa, sekä verot että liikennevakuutus. Kuten myös vissiin varaosien hinnat ja vaihdot jossain määrin hinnakkaampia.

Jos 2003 uudempaa V6:sta kattelen nettiautosta, niin menee jo yli budjetin, joten joko vanhempi taikka rivikoneella.

Toisaalta kilometrejä itelle ei paljoa tulisi ainakaan yli puoleen vuoteen. Armeija edessä 2014, joten eipä toi kulutuskaan niin kova kriteeri olisi.
Noni

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Macela kirjoitti:JTS uudempi, mutta onko parempi, en tie.
En haluaisi konetta haukkua, kun en ole koskaan omistanut, mutta haukun nyt kuitenkin. :-D JTS-miehet voivat sitten tarvittaessa korjata, jos jotain menee väärin. Konetta on vaivannut karstoittuminen, joka vaikuttaa esimerkiksi tehoihin. Semmoinen 30hv ilmoitettua vähemmän ei ole mikään ihme. Tämän lisäksi on ollut lambda ja käyntihäiriöitä. Niin, itselläni ei ole ollut..
Macela kirjoitti:Onhan siinä hienot saundit ja reippaammin kulkee, mutta onko muita etuja?
Alfistit arvostavat Busson (V6) fiilistä, mutta sinä ilmeisesti tarkoitat, että olisiko se varmempi ostos. Mielestäni luotettavuudessa ei ole eroja. Ehkä jakohihna vaurioita on sattunut muissa koneissa enemmän, mutta ero on tullut ehkä enemmänkin tasapainoakselin hihnan joutuessa jakohihnan väliin. Jakohihna katkeaa kyllä muuten molemmista yhtä helposti. 1.8 TS koneessa ei ole kyseistä hihnaa ja 2.0 TS koneesta sen voi jättää pois.
Huoltaminen on hieman hankalampaa ja kalliimpaa V6:een johtuen jo moottorin isommasta koosta ja moottorin paino tuo keulaan myös lisää painoa. Mielestäni TS-koneelliset ovat ketterämpiä.
Mutta, itse kyllä valitsisin V6 koneen, jos löytäisin hyvän yksilön ja kulutus ei haittaisi. Ihan sen fiiliksen, äänien ja tehon takia. Itsehän olen ajanut pisimpään 2.0 TS koneella (8 vuotta) ja hyvin on tämä yksilö toiminut.

Nyt on taas sohaistu ampiaispesää tarpeeksi, niin annetaan muiden jatkaa.. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Jatketaan JTS:stä keskustelua.

Itse pidän JTS moottorin väännöstä verrattuna TS:ään, vaikkakaan huipputehossa/nopeudessa ei ole sitten hirveästi eroa. Tätä olen päässy vertaa systerin tessuun. Karstoittumista en ole omassani havainnut, mutta ehkä voi johtua myös ajotyylistäkin. Tykkään myös uudemmasta sisustasta verrattuna vanhaan, koska systerin autossa ei ole keskikyynärnojaa, joka oli muistaakseni vanhemmissa lisävarusteena. GTA ja pikku bussoa olen myös päässyt testailemaan muutamaan eri otteeseen.

Sujuvasti olen nyt ajellu n. 45 tkm/ reilu 1,5 vuoden aikana JTS:llä. Keskikulutus työmatkalla huitelee 6,2 - 7,8 välimaastossa. Joskus olen tarkastanut ajotietokoneen antamaa lukua verrattuna todelliseen, niin 0,1-0,2l on heittoa.

Ainoastaan kertaalleen olen joutunut jattämään Alfan 2 päiväksi kotiin, kun kampiakselin asentotunnistin hajosi ja uuden tilalle saaminen kesti. Minun aikana kaikkiin korjauksiin, tarvikkeisiin ja huoltoihin on mennyt rahaa 1600€, sisältäen 2 lambdaa(toinen vaihdettavista oli alkuperäinen), tuulilasin vaihto, 4 kpl tulpat, 2 kpl renkaita, öljyjä 10tkm välein, moottorin kumityynyn ja pohjalevyn + muuta pientä. Kuitenkin mulle tulee n. 650 km/ viikko ajoa ja olen tykännyt. Huollot olen pyrkinyt tekemään itse, mikäli mahdollista.

Ihan sama minkä noista hommaa, niin kannattaa tarkastaa auton kunto ja koska nokkahihna on vaihdettu (3v/60tkm). JTS:ässä lisäksi kannattaa varmistua, että on käytetty ehdottomasti 10w/60 öljyjä, koska on melkoisen tarkka öljyistä. Jos jostain näistä on mitään epäselvyyttä, niin jättäisin kauppaan. Jos ei tule paljon kilsoja, niin hommaisin pikku busson, kaiken se kuitenkin syö mitä tankkiin laittaa. Mikään käytetty ei ole täysin viaton, joten jättäisin pikkuisen rempparahaa säästöön.
Viimeksi muokannut GiuliaSuper, 07 Marras 2013, 08:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kyllä mun edellinen 2.0 TS söi kaupungissa sen 10 litraa ja 2.5 V6 syö n.11-12 litraa eli ei missään tapauksessa viittä litraa enemmän.
Matka-ajossa tessu n.7 litraa ja V6 7,5 litraa eli ei tuo busso kyllä mikään mahdoton bensankuluttaja ole.
Tämä ihan tavallisella ajolla, jossa välissä hieman reippaampia kiihdytyksiä.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Oorrait..

V6 houkuttelis kyllä nyt, tosin taas kun kovasti tykkään enempi tosta SW:stä (hienoimpia farmari -koreja mitä mieleen tulee)

Ja V6 + Pre-Facelift SW/Boselift SW = ei ole.

Eli nyt täytyy valita V6:n ja SW:n väliltä. Toki onhan SW:tä V6:lla jo uudella nokalla, mutta hankintahinta nousee taas jo sitte yli budjetin.

Mielenkiintosta on.
Noni

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

jmi kirjoitti:Kyllä mun edellinen 2.0 TS söi kaupungissa sen 10 litraa ja 2.5 V6 syö n.11-12 litraa eli ei missään tapauksessa viittä litraa enemmän.
Matka-ajossa tessu n.7 litraa ja V6 7,5 litraa eli ei tuo busso kyllä mikään mahdoton bensankuluttaja ole.
Tämä ihan tavallisella ajolla, jossa välissä hieman reippaampia kiihdytyksiä.
Mulla syö ihan samoin, kaupungissa ei pysty ajamaan alle 11 litran. On se ääni niin komee

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Manuaali ilmoittaa kaupunkikulutukset näin.

2.0 TS - 11,7 l/100km
2.5 V6 - 16,5 l/100km


Mukava kuulla hyviäkin käyttökokemuksia JTS-moottorista. Parempaan vääntöön on vaikea ottaa kantaa, niin pitkään kuin kyseessä on ns. persdyno. Jos dynolappuja jostain löytyy, niin voidaan vertailla. Minulla on dynolaput 2.0 TS moottorista.
Viimeksi muokannut hagger16, 06 Marras 2013, 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Minäkin olen tykännyt JTS-koneesta 1.8-tessun jälkeen. Vääntää kivasti ja ottaa kierroksia tarvittaessa. Ei syö öljyä. Toki foorumilla vaikuttava edellinen omistaja oli tehnyt aika mittavan konerempan, jonka hedelmistä nyt nautin. Koputtaa puuta.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

JTS on ihan mukava moottori, mutta siinä tosiaan on ne muutamat tyyppiviat jotka vähän niinkuin kuuluu pakettiin.

Josta puheenollen, onko kukaan päivittänyt JTS:stä ecua merkkiliikkeessä? Tuo oma kun on ihan ensimmäisiä ja ohjelmakin on alkuperäinen, olen siinä uskossa että siihen olisi tuoreempikin softa olemassa. Tuo kun tahtoo kylmänä heijata kierroksia raivostuttavasti ja jostain luin että siihen ominaisuuteen voisi ecupäivitys auttaa.

Omalle kohdalle on niistä tyyppivioista osunut tuo kylmänä kierrosten heijaaminen (kotipihasta ylämäkeen pois peruuttaminen on hermoja kysyvä suoritus syysaamuna...) sekä ö-laatuiset lambda-anturien liittimet.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

En ole päivittänyt ecua, mutta ei mulla ole kyseistä ominaisuuttakaan. Nätistihän JTS ei käy tyhjäkäyntiä vaan aina pikkuisen yskien. Olen kuitenkin voinut aina lähteä heti liikkeelle, eikä ole tarvinnut kikkailla ollenkaan. Uudet lambdatkin on toimineet moitteettomasti, mitkä olen tilannut alfaworkshopista.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei tuo ominaisuus olekaan tyhjäkäyntiin liittyvä, vaan kun kevyellä kaasulla yrittää liikkeelle niin kierrokset hyppii sammumisen rajalta siihen mihin niitä kaasupolkimella yrittää nostaa. Toimii kyllä reilummalla kaasulla hyppimättä, mutta kun kotipihasta on tosiaan 50 metrin peruutus ylämäkeen niin silloin kun tuo iskee joutuu yleensä pysähtymään parikin kertaa kesken peruutuksen kun ei siitä tule mitään :roll:

Avatar
alezi
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Itseä kiinnostaa myös mahdollinen ecu päivitys. Tekee ihan samaa, että kylmällä koneella kierrokset heijaa ärsyttävästi liikkeelle lähdöissä ja pienillä kierroksilla ryömittäessä. Olen myös miettinyt että voisiko olla kaasuläppään liittyvää, likaa tai muuta?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Itse kysyin merkkiliikkeestä onko 156siin kampanjoita tai softan päivityksiä. Ei ollut mitään heidän tietokannan mukaan..

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Takaa meni vasemmalta puolelta valo pimeäksi pesun yhteydessä. On aikaisemminkin temppuillut, mutta aina syttynyt parin minuutin päästä takaisin päälle.
Toivottavasti vaan polttimo sökönä.

Kattelin käyttökirjasta noi polttimoiden koodit, jarru/takavaloille 21/5W ja vilkulle 21W.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/434002/2 ... ramPhilips takavalo?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/434007/1 ... hilips-150 vilkku?

Meniköhän oikein :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Näyttäis olevan ainakin suunnaltaan oikeat. Itse hakenut vaan suoraan lähimmältä Fixukselta halvalla hinnalla - kattonut vaan manuskasta polttimokoodin (PY21W jne).

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Tuskin tota voi ryssiä. Täytyy vaan toivoa että on tosiaan polttimo, eikä siellä ole johdoissa mitään häikkää.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Edellinen 156 teki aivan samaa pesun jälkeen; oli polttimossa lanka poikki. Jostain syystä toimi aina ja poikkeuksetta kuivana, mutta pesun jälkeen joka kerta pimeänä ja kopauttamalla heräsi :D Vaihdoin polttimon ja ongelmat katos.

nonzero
Viestit: 95
Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
Car(s): 156v6 1998
Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nonzero »

Moi,
Mikäs olisi paras paikka piilottaa sedaniin varashälytin? Toisinsanoen mistä lähden purkamaan että löydän sen Cobran mikä tuohon on asennettu? Näkisi mallikoodin että voisi hankkia manuaalin yms.

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Aquatica kirjoitti:Edellinen 156 teki aivan samaa pesun jälkeen; oli polttimossa lanka poikki. Jostain syystä toimi aina ja poikkeuksetta kuivana, mutta pesun jälkeen joka kerta pimeänä ja kopauttamalla heräsi :D Vaihdoin polttimon ja ongelmat katos.
Tasan sama juttu täällä, nyt vaan meni lopullisesti näemmä pimeäksi :D Toivottavasti on noin!

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

Hei taas te velhot :-D
Onkos muilla ollut ongelmana etuovien lukkopesien alas jääminen? Eli kahva jää auki. Avaimella saa ylös mutta alkaa ärsyttää kun teen työtä jossa joudun välillä hyppimään autosta sen ollessa käynnissä niin pitää aina olla jotain sopivaa mukana. Jotain sopivaa rasvaa vai?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tekee samaa pakkasella jos on jäänyt öljyämättä

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

Finest kirjoitti:Tekee samaa pakkasella jos on jäänyt öljyämättä
Mitä öljyä käyttänyt? Mulla ei mitkään lukko rasvat tai perus tollaiset auta. Tuntuu pahentavan tilannetta lähinnä :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täysin sama ongelma täällä. Näyttäis hapettuneelta... aseöljyä kokeilin, ei auttanut. Seuraavaksi voisi kokeilla ruiskutettavaa silikonia, jos se toimisi?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Älä helvetissä silikonia sinne työnnä! Aseöljy on se taikasana, mutta pitää saada ujutettua pitkälle sekä sylinterin sisälle että siihen napin ulko-/liukupinnalle ja renkata nappia pohjaan niin kauan, että sieltä nousee omineen. Välissä putsaa niitä paskoja siitä jollain rätillä ja laittaa taas lisää öljyä.

Ei siinä mitkään pikkutipat auta, jos jo jumitukseen asti on päässyt. Ex-JTD jumitti nappia ostaessa ja ed. mainituilla keinoilla herkeni, eikä ollut mitään ongelmaa koko talven aikana.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Ovenkarmista torx-ruuvi auki ja aseöljyä siitä ruuvin reiästä sisään. Menee suoraan lukon sylinterille.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^näin olen toiminut ja on toiminut

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

RoniB kirjoitti:
Finest kirjoitti:Tekee samaa pakkasella jos on jäänyt öljyämättä
Mitä öljyä käyttänyt? Mulla ei mitkään lukko rasvat tai perus tollaiset auta. Tuntuu pahentavan tilannetta lähinnä :-D
Aseöljyä olen käyttänyt menestyksekkäästi.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

nonzero kirjoitti:Moi,
Mikäs olisi paras paikka piilottaa sedaniin varashälytin? Toisinsanoen mistä lähden purkamaan että löydän sen Cobran mikä tuohon on asennettu? Näkisi mallikoodin että voisi hankkia manuaalin yms.
Sireeni=varashälytin. Siin näin ainakin mun Cobrassa. Muuta yksikköä ei ole piilotettu minnekkään. Mulla on koneen takana tulipellissä kiinni.

Vastaa Viestiin