Eiköhän tuollainen marjanpoimija sinne mahdu, penkeissä on pituussuunnassa kivasti säätövaraa.Zulak kirjoitti: Vähän hirvittää miten pieni auto tuo oikeesti on.. 188cm pituutta.
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Tuossa kun keskiaikaisia mukulakiviä pitkin Giuliettallani jurnuttelin, niin onnistuin paikallistamaan särinän lähteeksi vänkärin etuistuimen. Onko jollakulla kokemusta siitä, mikä siellä saattaisi resonoida?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
giuliettaan on huoltotiedotteita liittyen penkkien ääntelyyn...et kantsis mennä vaik autokeskukseen juttelee asiasta..vois tulla kuntoon.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Jotain saatiin tänään tutkittua.
--Alusta väännelty läpi, eikä siellä ole väljää tai rikkinäisiä puslia. Puslat toki venyy joka suuntaan, mutta ei ne rikki oo. Eturenkaat oli finaalissa ja ne on nyt uusittu. Uusilla renkailla parempi, mutta vielä ei oo päässy jäällä testaamaan.matti_vuorio kirjoitti: -Jotain alustassa, ei ole enää hyvä. takarenkaat (camber) mm. vääntyy kun asfaltilla pakittaa ruutuun.
--Jostain syystä ei oo haissu pariin viikkoon. Mutulla voisin sanoa, että jos tankkaa Nitroa, niin sitten haisee.matti_vuorio kirjoitti: -Ajoittain ohjaamossa tuoksuu bensa kesken ajon. Auton ulkopuolella pakokaasu ei kuitenkaan haise rikkaalle.
--Todettiin, että renkaan ulkokehältä mitattuna on noin 5cm klappi voimansiirrossa. Ei saatu selville onko vetopyörästössä vaiko laatikossa.matti_vuorio kirjoitti: -Vaihteisto toimii ja vaihto ok, kuitenkin varsinkin 1-2 vaihteiden osalta tuntuu välystä liikkeelle lähdössä tai kaasua pumpattaessa
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ajoittain etuovista kuuluva sirinä/räminä tjsp onnistuneesti paikallistettu. Molemmissa etuovissa isomman kaiuttimen ritilä ääntelee. Lienee erillinen irto-osa verhoilussa, joka ei ruuvien kiristämisellä parane vaan täytynee tunkea jotakin kamaa verhoilun ja ritilän väliin. Olisihan tuossa tietysti tuo takuukin, mutta taitaa tulla parempi kun itse korjaa .
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
No nyt on käyty koejamassa Giulietta business diesel 170hv Joensuussa..
Täytyy kyllä sanoa että oli jonkinlainen pettymys. Auto jotenkin paaaljon muovisemman ja heppoisemman oloinen mitä kuvat antaa ymmärtää. Eniten häiritsi järkyttävä ajomelu! Miten on mahdollista että niin paljon kovempaa meteliä pitää mitä esim. 156?
Ajotuntuma oli ihan ok vaikka ohjaus jotenkin vähän tunnottomampi onkin mitä 156:ssa. Kyllä siinä vielä jotain Alfamaistakin on jäljellä... Ajoasentoa en jotenkin saanut yhtä mukavaksi mitä 156:ssa. Tuntuu että tuulilasi on jotenkin todella korkealla ja rattiakaan ei saanut kovin alas.
Hinta haluamillani varusteilla talvirenkaineen ja webastoineen nousi myös aika kovaksi (45ke), joka liikkuu todella jo kipurajoilla.
Vähän ristiriitaiset fiilikset jäi koeajon jälkeen. Huolestuttavinta oli se että 156 tuntui edelleen koeajon jälkeen kaikin puolin paremmalta. En nyt oo enää ollenkaan niin varma onko tuo Giulietta se auto millä haluan jatkossa ympäri Suomea pyyhkiä menemään. Harmi kun 159:ä ei enää saa eikä muita vaihtoehtoja oikein ole. Antasivatpa mun vaan ajaa tuolla omalla autolla jatkossakin
Täytyy kyllä sanoa että oli jonkinlainen pettymys. Auto jotenkin paaaljon muovisemman ja heppoisemman oloinen mitä kuvat antaa ymmärtää. Eniten häiritsi järkyttävä ajomelu! Miten on mahdollista että niin paljon kovempaa meteliä pitää mitä esim. 156?
Ajotuntuma oli ihan ok vaikka ohjaus jotenkin vähän tunnottomampi onkin mitä 156:ssa. Kyllä siinä vielä jotain Alfamaistakin on jäljellä... Ajoasentoa en jotenkin saanut yhtä mukavaksi mitä 156:ssa. Tuntuu että tuulilasi on jotenkin todella korkealla ja rattiakaan ei saanut kovin alas.
Hinta haluamillani varusteilla talvirenkaineen ja webastoineen nousi myös aika kovaksi (45ke), joka liikkuu todella jo kipurajoilla.
Vähän ristiriitaiset fiilikset jäi koeajon jälkeen. Huolestuttavinta oli se että 156 tuntui edelleen koeajon jälkeen kaikin puolin paremmalta. En nyt oo enää ollenkaan niin varma onko tuo Giulietta se auto millä haluan jatkossa ympäri Suomea pyyhkiä menemään. Harmi kun 159:ä ei enää saa eikä muita vaihtoehtoja oikein ole. Antasivatpa mun vaan ajaa tuolla omalla autolla jatkossakin
Re: Giulietta 940
^Tuolla 45k€ rahalla joutuisin ainakin minä jo katselemaan muiden valmistajien tarjontaa. Giuliettaa kun en vaan millää miellä 45k€ autoksi. Siihen rahaan täytyisi jo saada jotain erilaista ja innovatiivistä. Omaleimaista.
Miten olisi isokoneinen C5 tai DS 5 hybridi?
Miten olisi isokoneinen C5 tai DS 5 hybridi?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
^^kunnossa oleva 156 on loppujen lopuksi paha verrokki, siinä kalpenee moni vehjes.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Vähän samaa mieltä kyllä. Yllättävän korkeaksi pompsahtaa.savijo-r kirjoitti:^Tuolla 45k€ rahalla joutuisin ainakin minä jo katselemaan muiden valmistajien tarjontaa. Giuliettaa kun en vaan millää miellä 45k€ autoksi.
Itsellä oli vähän samat fiilarit Geen suhteen pitkän aikaa. Kävin kokeilemassa heti esittelyn yhteydessä ja totesin ihan kivaksi. Nyt sitten vaihdon tultua ajankohtaiseksi huomasin, että kilpailijat ovat sitten kuitenkin aika kaukana. Toki hintaluokkakin oli eri; +40k€ irtoaa jo kaikkea kivaa.
Yxviiskuutosesta samaa mieltä. Hienoja pelejä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Itse vaihdoin 147:sta ja onhan tuo Giulietta ihan eri auto. Noista testikommenteista voisi hyvin olla tuotakin mieltä, mutta ajomelu kummaksuttaa. Itsellä on bensakone johtuiksiko ero siitä. Minusta auto on kuitenkin hyvin hiljainen. Kori ei nitise eikä natise, rengasmelu on alhainen eikä konekaan pidä pahaa ääntä. Kun vertaa 147:aan niin ohjaus ei ole niin hyvä ja auto tuntuu joka suhteessa korkeammalta. Muuten tykkään ja 170 hv turbokone on tehokas, mutta jotenkin hyytyy yläkierroksilla (jos vertaa 147:n 120 hv kierroskoneeseen).
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Lisätään nyt vielä että ei se mikään huono auto missään nimessä ole! Oli vaan omat odotukset turhan korkealla. Ihan hauska peli kuitenkin, mutta mietitään nyt vielä hetki onko se mulle se oikea auto tässä vaiheessa.
Nyt tilatut auto ovat myyjän mukaan sitä uutta facelift-mallia ja toimitus joskus maaliskuussa 2014. Kojelauta siinä uudessa ainakin näyttäis muuttuvan parempaan suuntaan.
Olen kyllä täysin samaa mieltä savijo-r:n kanssa. 45ke tästä on liikaa. Vaikka en olekaan autoani itselleni omalla rahalla ostamassakaan, mutta kuitenkin. Siihen rahaan löytyy jo valikoimaa muilta merkeiltä aika kivasti.
Nyt tilatut auto ovat myyjän mukaan sitä uutta facelift-mallia ja toimitus joskus maaliskuussa 2014. Kojelauta siinä uudessa ainakin näyttäis muuttuvan parempaan suuntaan.
Olen kyllä täysin samaa mieltä savijo-r:n kanssa. 45ke tästä on liikaa. Vaikka en olekaan autoani itselleni omalla rahalla ostamassakaan, mutta kuitenkin. Siihen rahaan löytyy jo valikoimaa muilta merkeiltä aika kivasti.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
^jonkun verran varusteita tais olla listattuna, jos hinta 45k€. Ei niitä muun merkkisiäkään kyllä ilmaiseksi saa, jos pannaan kymppitonssen varusteet päälle. Eli vaikea on löytää samaan rahaan ihmeellisempiä.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
159 ei ollut rengasääniltään mitenkään erityisen hiljainen eikä Giulietta tunnu siitä kovasti poikkeavan, tosin omassa 159:ssä sekä talvi että kesärenkaat oli 16" vanteilla kun nyt on 17"/18". '07 GTI Golfiin tai '10 Focus ST:hen verrattuna Giuliettan:n ohjaus on aika lailla enemmän "fly-by-wire", meni jonkin aikaa ennen kuin siihen tottui ja sen jälkeen ohjauksen on todennut oikein hyväksi. Tämä siis Dynamicilla, perusasetus on sitten oma lukunsa, ihan ok parkkipyörittelyssä.
Penkit oli 159:ssä aika paljon paremmat kuin Giuliettassa, sivuttaistukea saisi olla enemmän mutta tätä pitäisi olla parannettu 2014 mallipäivityksessä. Nyt vaan Zulak kaikki muut vähänkään kiinnostavat muitten valmistajien mallit koeajoon niin tiedät paremmin. Giulietta on vaan niin nätti ja mukava paikka olla että tuon itseäni ainoastaan hieman häiritsevän sivuttaistuen puutteen annan anteeksi.
Penkit oli 159:ssä aika paljon paremmat kuin Giuliettassa, sivuttaistukea saisi olla enemmän mutta tätä pitäisi olla parannettu 2014 mallipäivityksessä. Nyt vaan Zulak kaikki muut vähänkään kiinnostavat muitten valmistajien mallit koeajoon niin tiedät paremmin. Giulietta on vaan niin nätti ja mukava paikka olla että tuon itseäni ainoastaan hieman häiritsevän sivuttaistuen puutteen annan anteeksi.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Joo oli siinä sportpack, punaset nahkat, bose hifit ja webasto. Ihan jo tuo talvirengaspaketti nosti hintaa 1900€stoichiometric kirjoitti:^jonkun verran varusteita tais olla listattuna, jos hinta 45k€. Ei niitä muun merkkisiäkään kyllä ilmaiseksi saa, jos pannaan kymppitonssen varusteet päälle. Eli vaikea on löytää samaan rahaan ihmeellisempiä.
Joo ei ne penkit kyllä ollu 156:n tasoiset. Onko ne nahkapenkit paremmat vai samanlaiset sivuttaistueltaan?Jonesi kirjoitti: Giulietta on vaan niin nätti ja mukava paikka olla että tuon itseäni ainoastaan hieman häiritsevän sivuttaistuen puutteen annan anteeksi.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Täysnahkapenkeistä ei oo kokemuksia, kuvissa näyttää samanlaisilta kuin sportpackin tikatut puolinahat. Penkit on kyllä mukavat pitkälläkin siivulla, sivuttaistukea vaan puuttuu. Uudet penkit (2014) näyttää kuvissa jonkin verran tukevammilta.Zulak kirjoitti:Joo ei ne penkit kyllä ollu 156:n tasoiset. Onko ne nahkapenkit paremmat vai samanlaiset sivuttaistueltaan?
http://i.imgur.com/3fEiEcV.png
http://www.alfa-services.de/prospekt/pd ... lietta.pdf
http://www.netcarshow.com/alfa_romeo/20 ... per_2f.htm
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Aijaij, tuo uus sisusta näyttää kyllä aika hyvältä Varsinkin punaisilla nahkoilla...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
^meinaatkos muuten ajella hetken variksella? Järkevä temppu kyllä, uusi auto tuntuu sitten suorastaan jumalaiselta, olkoon mikä hyvänsä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Hyvä sävy myös noissa ruskeissa leedereissä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
No huh huh! Kaikkea sitä ihmiset kuvitteleekin! Minä ajaisin toyotalla kaikkien näiden Alfan ratissa vietettyjen vuosien jälkeen?! Viittaat ilmeisesti myydään palstalla olevaan ilmoitukseen.. Se ei tulis mulle itselleni jos kauppoihin päädyttäis. Tarkoitus on vaan luopua tuosta 156:sta kun se jää vähän turhaks (vaikka eihän Alfa voi koskaan olla turha). Laitan sen myyntiin kunhan nyt varmistuu mitä tässä tapahtuu.stoichiometric kirjoitti:^meinaatkos muuten ajella hetken variksella? Järkevä temppu kyllä, uusi auto tuntuu sitten suorastaan jumalaiselta, olkoon mikä hyvänsä.
Näin jo yöllä painajaistakin auton ostosta, jossa autokauppias veti jonkun ihan hullun pakollisen varustelistan esiin ja hinta nousi pilviin jolloin TJ sanoi eijeijei.
Olis paljon helpompaa ostaa käytetty auto! Laittais vaan nettiautoon hakuun Alfa 156 diesel, sit löytyy hyvällä tuurilla 2, joista voi valita sen missä ei oo turbo paskana, helppoa! Ei turhia mietteitä väristä tai muuta mutkikasta.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Giulietta 940
Kävin koeajamassa tuon Joensuussa olevan kiisseliGiuliettan. Eli saman kuin Zulak. Oikea Alfa Romeo se on ja MiTon jälkeen suoraan tuntui vakaalta ja mukavan rauhalliselta. Kyllä minä siitä löysin varttikutosen kanssa yhtäläisyyksiä, vaikka onhan näissä uusissa autoissa ne omat "kehnot" puolensa: Istutaan ylhäällä, liian vähän pehmeätä materiaalia kabiinissa ja rengasmelu. Tässä yksilössä oli todellakin kovaääniset nokialaiset alla. Muuten ei kyllä ylimääräisiä ääniä kantautunut korviin, jos sitä kiisselin rallatusta ei lasketa.
Kuulemma kaikilla varusteilla saa hinnan nousemaan tuohon mainittuun ( myyjä kertoi ). "Riittävällä" varustepaketilla on noin 36ke.
Taitaa meille tulla G...
Kuulemma kaikilla varusteilla saa hinnan nousemaan tuohon mainittuun ( myyjä kertoi ). "Riittävällä" varustepaketilla on noin 36ke.
Taitaa meille tulla G...
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
On tullut hoidettua nuo huollot itse, mutta miten saisi tuon jakoavaimen kuvan pois näyttötaulusta (sen joka ilmestyy tauluun kun auto pitää huoltaa). Vanhemmissa malleissa se kuulemma onnistuu, mutta en ainakaan ohjekirjasta löytänyt mitään mainintaa. Osaatteko auttaa?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Giulietta 940
Meniskö näin..?Petteri kirjoitti:On tullut hoidettua nuo huollot itse, mutta miten saisi tuon jakoavaimen kuvan pois näyttötaulusta (sen joka ilmestyy tauluun kun auto pitää huoltaa). Vanhemmissa malleissa se kuulemma onnistuu, mutta en ainakaan ohjekirjasta löytänyt mitään mainintaa. Osaatteko auttaa?
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Eli vaatii softan ja piuhan. Eikä onnistu millään mystisellä näppäinyhdistelmällä.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Bongasin tällaisen: "I just reset my car service light.Turn the key to MAR,Then go to service menu,now press + and - at the same time for a while and you will see the service light has been reset.Good for onother 20,000 miles before service light will appear"
Pitää kokeilla, toimisiko G:ssä.
Edit: ei toiminut
Pitää kokeilla, toimisiko G:ssä.
Edit: ei toiminut
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
Re: Giulietta 940
Näin se oli 156:ssa. 159 ja eteenpäin ei kuulemma käy.Petteri kirjoitti:Bongasin tällaisen: "I just reset my car service light.Turn the key to MAR,Then go to service menu,now press + and - at the same time for a while and you will see the service light has been reset.Good for onother 20,000 miles before service light will appear"
Pitää kokeilla, toimisiko G:ssä.
Edit: ei toiminut
Mutta 156:ssa se onnistuu niin että aluksi selataan menun SERVICE kohtaan ja sitten tuo painallus oliks se noin 9 sekunttia.
Tuo 20,000 mailia kommentti ei kyllä kerro mihin autoon se kuuluu!
Eikö G:ssa ole 30,000 km bensa / 35,000 diesel huoltovälit?
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Meniskö näin..?
[/quote]
Miten tuo multiecuscan softa toimii? Riittääkö jos asentaa softan läppäriin ja kytkee usb-piuhan auton usb-liittimeen vai vaatii jonkun erikoispiuhan? Tuolla multiecuscan:ssä on myös free -versio, tekeekö sillä mitään?
[/quote]
Miten tuo multiecuscan softa toimii? Riittääkö jos asentaa softan läppäriin ja kytkee usb-piuhan auton usb-liittimeen vai vaatii jonkun erikoispiuhan? Tuolla multiecuscan:ssä on myös free -versio, tekeekö sillä mitään?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
Re: Giulietta 940
Tarvitset läppärin ja auton yhdistämiseen OBD2-piuhan ja mieluiten MESin kokoversion. OBD2 piuha maksaa johdollisena n. 15€ ja BT versio ehkä 18€. MES lisenssi 50€. Eli tuollaisella reilusti alta satasen sijoituksella saat melko hyvää vastinetta ja tarpeen vaatiessa voit auttaa foorumilaisia.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Mistä OBD2-piuhan saa Suomessa tuohon hintaan? Vai mistä netistä?Shuttle kirjoitti:Tarvitset läppärin ja auton yhdistämiseen OBD2-piuhan ja mieluiten MESin kokoversion. OBD2 piuha maksaa johdollisena n. 15€ ja BT versio ehkä 18€. MES lisenssi 50€. Eli tuollaisella reilusti alta satasen sijoituksella saat melko hyvää vastinetta ja tarpeen vaatiessa voit auttaa foorumilaisia.
Kiitos etukäteen!
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
VAG-COM-KKL vaikkapa www.e-ville.com :n kautta. Siellä on versio, jossa tulee FiatEcuScan (1.6) mukana, kaapelissa on kasa säätömahdollisuuksia (ECU, Airbag, ABS, VDC/ASR), sitten MES:n lisenssi. Kaapeli toimii, vaikka ei paras olekaan. Toinen vaihtoehto on ELM327 Bluetooth-versiona, mutta niillä ei ymmärtääkseni ilman kaapelimodausta voi ottaa yhteyttä muualle kuin moottorin ecuun. Ja noita KKL-kaapelivaihtoehtoja on markkinat täynnä, tärkeintä on K-linen oikea sijainti pinnitykseltään. Helpolla pääsee kun etsii sellaisen, jossa sanotaan Alfa yhteensopivaksi.
Näillä pitäisi pärjätä uudempienkin kanssa hyvin
Näillä pitäisi pärjätä uudempienkin kanssa hyvin
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Oletteko te muut G. omistajat havainnut mitään outoa kytkimen toiminnassa? Omassani on pari kertaa pidemmän (yli viikko) seisomisajan jälkeen poljintuntuma ollut jotenkin kumma. Ihan kuin kytkin ottaisi kiinni odotettua hitaammin ja sitten nappaa kiinni vähän yllättäen aiheuttaen "aloittelijalähdön" ? Eli poljin nousee nopeammin kuin kytkinlevy. Alfaownerissa oli joillakin ollut kytkimen työsylinterissä vuoto ja pahimmillaan siitä seurasi myös kytkinlevyn ja kaksimassavauhtipyörän vaihto .
Onneksi on vielä 3 kuukautta takuuta jäljellä...
Onneksi on vielä 3 kuukautta takuuta jäljellä...
Re: Giulietta 940
Viime perjantaina alkoi Giuliettasta jäähdytinnestettä katoamaan huomattavia määriä. Vein eilen Autokeskukseen ja viaksi paljastui Rikkoontunut EGR kotelo, josta nesteet ruiskusivat suoraan pakosarjan päälle. Onneksi on vielä takuuta jäljellä 1700 km.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Onneks vesi karkasi pakosarjan päälle eikä EGR:n kautta imusarjaan ja koneeseen.. en tiiä Alfasta, mutta toisen merkkisissä on tullu konerikkoja noiden takia.Ja_Ri kirjoitti:Viime perjantaina alkoi Giuliettasta jäähdytinnestettä katoamaan huomattavia määriä. Vein eilen Autokeskukseen ja viaksi paljastui Rikkoontunut EGR kotelo, josta nesteet ruiskusivat suoraan pakosarjan päälle. Onneksi on vielä takuuta jäljellä 1700 km.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Sano vaan, että volkkareissaZulak kirjoitti:toisen merkkisissä on tullu konerikkoja noiden takia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
- Car(s): Giulietta MultiAir -13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Mites toi kohtuu voimakas nakuttaminen kylmäkäynnistäessä?
Oon nyt huomannu kun auto on seissyt päivän ja ollut vähä kylmempää niin kohtuu kova nakutus kuuluu moottorista ensimmäiset minuutit.
Öljyä on ainakin tikun mukaan. Onko muut törmännyt samaan, eli onko ihan normaalia MA-moottorin elämää?
Oon nyt huomannu kun auto on seissyt päivän ja ollut vähä kylmempää niin kohtuu kova nakutus kuuluu moottorista ensimmäiset minuutit.
Öljyä on ainakin tikun mukaan. Onko muut törmännyt samaan, eli onko ihan normaalia MA-moottorin elämää?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
luulis tommosen multiairin olevan kohtuu tarkka öljystään. Onko juuri sitä oikeaa koneessa ja vaihdettukin ajallaan ?
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
En "ruksannut" ostohetkellä moottorilämmitintä, mutta ajattelin että pitäiskö sellainen nyt kuitenkin asennuttaa. Onkohan tuo Defan tyyppi toimiva ratkaisu, vai löytyykö muita (parempia)? Mitään Webastoa tms. en nyt kuitenkaan meinannut hankkia.
http://www.defa.com/file/6d5d41120164/413859.pdf
http://www.defa.com/file/6d5d41120164/413859.pdf
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ tuo peruslämmitin eli moottorin kylkeen tuleva "silitysrauta" on melkolailla yhtä tyhjän kanssa, jos saat tolpasta vain max. 2 h esilämmityksen. Tarttis olla 3-4 h... mutta pitkillä lämmitysajoilla tulee puolestaan sellainen riesa, että sisätilanlämmitin sulattaa lumet katolta ja sulamisvedet jäätyy kylkiin.
Tässä olisi tehokas vaihtoehto, mutta sähköpalikat ei taida olla mallia auto/ulkokäyttöön hyväksytty
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26472
Calixilla olisi puolestaan 500 W letkulämppäri, jonka saa kiertopumpulla ryyditettynä "ylikellotettua" jopa 750 W lukemiin, koska lämmittimen teho säätyy veden lämpötilan mukaan.
http://www.calix.se/files/3c8cd15ae584a ... H19_FI.pdf
Itselläni on tuo Calix, mutta ilman pumppua & alavesiletkuun asennettuna, kun ei 2 vuotta sitten ollut esitteet ajan tasalla ja jäi hiffaamatta tuo pumpun hyöty. Odotukset olivat kovat ja sen vuoksi värkki tuli jo haukuttuakin. Otin kuitenkin testit tänä syksynä uusiksi ja on pumputonkin versio silitysrautaa tehokkaampi, muttei kuitenkaan 600 W letkulämppärin tasoa (no yllätys). Tämänkin kanssa pitää käyttää jo nollakelillä puolentoista tunnin lämmitysaikaa, mutta moottori lämpenee kyllä paremmin kuin silitysraudalla. Lyhyestä, tyyliin ½ h, lämmityksestä on vain haittaa eli auto ei oikein tiedä, onko kone kylmä vai lämmin -> käyntihäiriöitä. Tosin samaa saa kyllä esiin pintalämppärilläkin, ei vain yhtä selvästi.
Pumpun kanssa parempi paikka letkulämppärille saattaisi olla lämmityslaitteen kennon letkuissa...?
Tässä olisi tehokas vaihtoehto, mutta sähköpalikat ei taida olla mallia auto/ulkokäyttöön hyväksytty
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26472
Calixilla olisi puolestaan 500 W letkulämppäri, jonka saa kiertopumpulla ryyditettynä "ylikellotettua" jopa 750 W lukemiin, koska lämmittimen teho säätyy veden lämpötilan mukaan.
http://www.calix.se/files/3c8cd15ae584a ... H19_FI.pdf
Itselläni on tuo Calix, mutta ilman pumppua & alavesiletkuun asennettuna, kun ei 2 vuotta sitten ollut esitteet ajan tasalla ja jäi hiffaamatta tuo pumpun hyöty. Odotukset olivat kovat ja sen vuoksi värkki tuli jo haukuttuakin. Otin kuitenkin testit tänä syksynä uusiksi ja on pumputonkin versio silitysrautaa tehokkaampi, muttei kuitenkaan 600 W letkulämppärin tasoa (no yllätys). Tämänkin kanssa pitää käyttää jo nollakelillä puolentoista tunnin lämmitysaikaa, mutta moottori lämpenee kyllä paremmin kuin silitysraudalla. Lyhyestä, tyyliin ½ h, lämmityksestä on vain haittaa eli auto ei oikein tiedä, onko kone kylmä vai lämmin -> käyntihäiriöitä. Tosin samaa saa kyllä esiin pintalämppärilläkin, ei vain yhtä selvästi.
Pumpun kanssa parempi paikka letkulämppärille saattaisi olla lämmityslaitteen kennon letkuissa...?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
^Calixilta löytyy pumppukitti erikseenkin, joten voit asentaa sen myös jälkikäteen. Tuotenumero on 17 62010, hinnasta en sano mitään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
Onkohan muilla Giuliettan omistajilla samaa ongelmaa, kun kylmät ovat saapuneet?
Jalat tahtoo palella kuskin puolella ja tutkiessani jalkatilan suutinta huomasin sen suuntauksen olevan pelkästään ylöspäin.
Pelkääjän puolella on tuo samainen suutin suunnattu alaspäin ja samaa palelu ongelmaa ei ole.
Voisiko joku ystävällinen, jonka jalat ei kuskipukilla palele katsoa mihin suuntaan suutin puhaltaa, koska tuli mieleeni jos tässä kyseisessä yksilössä onkin joku kuuman maan mallin suutin, joka tarkoituksella puhaltaa ylöspäin ettei jalat jäädy ilmastoinnista. Tai sitten mulla on vaan herkät jalat...
Jalat tahtoo palella kuskin puolella ja tutkiessani jalkatilan suutinta huomasin sen suuntauksen olevan pelkästään ylöspäin.
Pelkääjän puolella on tuo samainen suutin suunnattu alaspäin ja samaa palelu ongelmaa ei ole.
Voisiko joku ystävällinen, jonka jalat ei kuskipukilla palele katsoa mihin suuntaan suutin puhaltaa, koska tuli mieleeni jos tässä kyseisessä yksilössä onkin joku kuuman maan mallin suutin, joka tarkoituksella puhaltaa ylöspäin ettei jalat jäädy ilmastoinnista. Tai sitten mulla on vaan herkät jalat...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Kuskin suutin on ylös ja vänkärin suutin alas. Yritin vaihtaa niitä päikseen, mutta ovat erimuotoisia ja eivät sovi paikoilleen. Kyllä tuossa jalat tarkenee, kunhan laitat puskurin tukkoon ja hieman enemmän puhallusta alas.ORBITA kirjoitti:Onkohan muilla Giuliettan omistajilla samaa ongelmaa, kun kylmät ovat saapuneet?
Jalat tahtoo palella kuskin puolella ja tutkiessani jalkatilan suutinta huomasin sen suuntauksen olevan pelkästään ylöspäin.
Pelkääjän puolella on tuo samainen suutin suunnattu alaspäin ja samaa palelu ongelmaa ei ole.
Voisiko joku ystävällinen, jonka jalat ei kuskipukilla palele katsoa mihin suuntaan suutin puhaltaa, koska tuli mieleeni jos tässä kyseisessä yksilössä onkin joku kuuman maan mallin suutin, joka tarkoituksella puhaltaa ylöspäin ettei jalat jäädy ilmastoinnista. Tai sitten mulla on vaan herkät jalat...
Re: Giulietta 940
Kuten vähän pelkäsinkin. kiitoksia avusta ja maskipeitto onkin tilauksessa.
Tässä olisikin hyvä kohde 3d tulostukselle; joku voisi suunnitella nordic -mallin suuttimen ja myydä "piirrustuksia" sopivasti.
Tässä olisikin hyvä kohde 3d tulostukselle; joku voisi suunnitella nordic -mallin suuttimen ja myydä "piirrustuksia" sopivasti.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Mistä peitto?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Kahan jälleenmyyjiltä saa tammersuojan valmistamaa mallikohtaista maskisuojaa. Tilasin työpaikan naapurissa olevasta rekkavarusteliikkeestä, mutta en ole vielä saanut, joten kokemuksia sopivuudesta yms. ei vielä ole.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Ensimmäinen kunnon sohjo...pakkaskeli ja heti jäätyi Alfan takaovien hienot "design-kahvat" jumiin. No, tämän kanssa on varmaan vaan opittava elämään.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Ei vielä tiivisteet kuitenkaan? Ja kyllä se sitten kunnon pakkasilla oletettavasti kestää jäätymättä. 156:ssa ihan sama ongelma nollakelillä, lisäksi tiivisteet jäätyy ja etuovien napit jäätyy.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 940
[quote="Aquatica"]Ei vielä tiivisteet kuitenkaan? Ja kyllä se sitten kunnon pakkasilla oletettavasti kestää jäätymättä. 156:ssa ihan sama ongelma nollakelillä, lisäksi tiivisteet jäätyy ja etuovien napit jäätyy.[/quote
Tiivisteet jäätyy? Tehkää niille jotain kaks kertaa vuodessa....
Tiivisteet jäätyy? Tehkää niille jotain kaks kertaa vuodessa....
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: Giulietta 940
Voehan nyt pe*kele!
Ärsyttävä vaiva ilmaantunu Giuliettaan, vaikka ei ajamista haittaa millään. Takaluukku vaan itsepintaisesti ilmoittaa, että: "Boot open" vaikka kiinni on. Avaimesta aukeaa ja myöskin avauspainikkeesta. Valot pelaa, sisävalo sammuu kun luukun laittaa kiinni, pyyhkijä toimii jne. Eli tuntuisi, että pihat ovat kuitenkin ehjät.
Ei tuossa muuten mitään, mutta kun ei tuo takaluukku mene lukkoon ollenkaan... Ja on hyvä, että takuu meni kuukausi sitten umpeen. Mun tuurilla toi koko takaluukku pitää vaihtaa etupään nivelineen ja hammastankoineen, että tulee kuntoon.
Tietääkö kukaan missä tuo takaluukun "kytkin" vois olla?
Ärsyttävä vaiva ilmaantunu Giuliettaan, vaikka ei ajamista haittaa millään. Takaluukku vaan itsepintaisesti ilmoittaa, että: "Boot open" vaikka kiinni on. Avaimesta aukeaa ja myöskin avauspainikkeesta. Valot pelaa, sisävalo sammuu kun luukun laittaa kiinni, pyyhkijä toimii jne. Eli tuntuisi, että pihat ovat kuitenkin ehjät.
Ei tuossa muuten mitään, mutta kun ei tuo takaluukku mene lukkoon ollenkaan... Ja on hyvä, että takuu meni kuukausi sitten umpeen. Mun tuurilla toi koko takaluukku pitää vaihtaa etupään nivelineen ja hammastankoineen, että tulee kuntoon.
Tietääkö kukaan missä tuo takaluukun "kytkin" vois olla?
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.
Re: Giulietta 940
Tuota voi (ja kannattaa yrittää) vedota virhevastuuseen, koska ilmeni käytönnössä takuuajan välittömässä läheisyydessä. Voi olla, että myyjä tuskin sitä "takuuseen" laittaa mutta voi tulla ainakin vastaan korjauskustannuksissa.
Itse vikaan minulla ei ole mitään hajua mistä mahdollista syypäätä voisi lähteä etsimään, mutta kannattaa tiedustella yllä olevaa myyjältä.
Itse vikaan minulla ei ole mitään hajua mistä mahdollista syypäätä voisi lähteä etsimään, mutta kannattaa tiedustella yllä olevaa myyjältä.
Re: Giulietta 940
giuliettaan löytyy tiedote jossa havaittu ongelmia takaluukun johdotuksissa..
kannattais käväistä autokeskuksessa..
kannattais käväistä autokeskuksessa..
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: Giulietta 940
No perhana! Kiitos tästä! Pitääkin huomenna kilautella Autokeskukselle. Sen verran mä noita piuhojen suojakumeja kattelin, että aika kovat koppurat ne on ja ihan helvetin tiukalla. Voiskohan se olla niin, että sieltä on yksi karva jo poikki..?newport kirjoitti:giuliettaan löytyy tiedote jossa havaittu ongelmia takaluukun johdotuksissa..
kannattais käväistä autokeskuksessa..
Sit olis hienoa jos noita tiedotteita olis jossain julkisesti saatavissa. Trafilla on takaisinkutsuja sivuillaan, mutta näitä muita kaipailis.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.