Kendall 10w60
Valvoja: Moderators
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Kendall 10w60
Osuipa varaosaliikkeen ikkunasta silmiin Kendall 10w60 - öljy. Onks kukaan koskaan ikinä käyttäny?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Kendall 10w60
Kendall 20w-50 öljyä oon kerran käyttänyt Giuliassa kun sain sitä kaverilta. Ei mitään negatiivista sanottavaa.
Luokituksista uudempiin Alfoihin en osaa sanoa, mutta ainakin Tiippana on laittanut sitä Nord-koneisiin aikanaan. Laatuöljyähän tuo käsittääkseni on.
Luokituksista uudempiin Alfoihin en osaa sanoa, mutta ainakin Tiippana on laittanut sitä Nord-koneisiin aikanaan. Laatuöljyähän tuo käsittääkseni on.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Kendall 10w60
erittäin toimivia liukasteita, itsellä ei kokemuksia mutta eräs tuttu käyttää kendallin tuotteita F-ryhmän kilpurissaan ja on kehunut noita maasta taivaaseen..
ainut erittäin iso miinus näin normikuluttajan kannalta on oikeastaan hintapolitiikka eli ovat sieltä kalleimmasta päästä.
ainut erittäin iso miinus näin normikuluttajan kannalta on oikeastaan hintapolitiikka eli ovat sieltä kalleimmasta päästä.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Kendall 10w60
Amerikkalaista öljyä ja käsittääkseni parafiinipohjainen enkä pahaa ole kuullut verrattuna penaan (pennzoil)
molex to sata, lose all your data.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Kendall 10w60
Minulle tulee aina öljyjen paremmuuskeskusteluissa kysymys, miten näitä öljyjen eroja mitataan kotioloissa ?.
Jos joku haukkuu jonkin öljyn, mikä hänellä on perusteluna tähän. Vastaavasti jonkun kehumana, mikä on kehun perusteena ?.
Itse kun en osaa öljystä muuta huomioida kuin mustumisen ja kerran olen törmännyt Shellin öljyn vaahtoamiseen. Muuten en kyllä osaa kehua tai haukkua kuin hintaa jostakin öljystä.
Jos joku haukkuu jonkin öljyn, mikä hänellä on perusteluna tähän. Vastaavasti jonkun kehumana, mikä on kehun perusteena ?.
Itse kun en osaa öljystä muuta huomioida kuin mustumisen ja kerran olen törmännyt Shellin öljyn vaahtoamiseen. Muuten en kyllä osaa kehua tai haukkua kuin hintaa jostakin öljystä.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Kendall 10w60
Mutu:na voin sanoa että Esson baarissa asuu oikeat öljyjen asijantuntijatUupunutRomeo kirjoitti:Minulle tulee aina öljyjen paremmuuskeskusteluissa kysymys, miten näitä öljyjen eroja mitataan kotioloissa ?.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kendall 10w60
Kotioloissa varmaan vaikuttavat tekijät öljyn hyvyyteen/huonouteen:
- Miten se kestää koneessa vaihtovälin (paljonko pitää lisätä) - tämäkin kun on konekohtaista samallakin öljyllä rankasti...
- Miten lompakko kestää sen (onko ollut suorasti tai epäsuorasti öljyyn liittyviä havaittuja ongelmia), lisäksi ylläolevan kanssa
- Muuttuuko koneen luonne, käyntiääni (mututuntuma, fakta)
- Saatavuus
- Hinta
- Vaihtotiheys
Tuossa varmaan nuo. Lisäksi toki se, miten öljy tuntuu voitelevan missäkin olosuhteissa. Esim. itselläni tuntuu, että tuo Valvolinen Maxlife ei kestä 14,5barin puristuksien kanssa kierrättämistä kesähelteellä (10W40 osasynteettinen) - totuus voipi olla se, että tämä kone ei vaan tykkää siitä. Paremmin tykkää kuitenkin kuin Castrolin 0W30:sta, mutta ei kuitenkaan erityisen hyvin. Noin 6tkm meni ilman vajausta, nyt sitä seuranneen 2tkm aikana alkanut selvästi laskenut pinta, oletan öljyn voitelukyvyn alentuneen sen verran merkittävästi, että leikkaa tahi palaa "tai jotain".
Seuraavaksi kokeilen täyssynteettistä 10W60iä, jos ei muuta järkevästi löydy. Wolfilta lienee saa myös 10W40 tai ehkä jopa 5W40 täyssynteettistä (pitää tarkistaa), jota saisin lähipuljustakin hyvin.
- Miten se kestää koneessa vaihtovälin (paljonko pitää lisätä) - tämäkin kun on konekohtaista samallakin öljyllä rankasti...
- Miten lompakko kestää sen (onko ollut suorasti tai epäsuorasti öljyyn liittyviä havaittuja ongelmia), lisäksi ylläolevan kanssa
- Muuttuuko koneen luonne, käyntiääni (mututuntuma, fakta)
- Saatavuus
- Hinta
- Vaihtotiheys
Tuossa varmaan nuo. Lisäksi toki se, miten öljy tuntuu voitelevan missäkin olosuhteissa. Esim. itselläni tuntuu, että tuo Valvolinen Maxlife ei kestä 14,5barin puristuksien kanssa kierrättämistä kesähelteellä (10W40 osasynteettinen) - totuus voipi olla se, että tämä kone ei vaan tykkää siitä. Paremmin tykkää kuitenkin kuin Castrolin 0W30:sta, mutta ei kuitenkaan erityisen hyvin. Noin 6tkm meni ilman vajausta, nyt sitä seuranneen 2tkm aikana alkanut selvästi laskenut pinta, oletan öljyn voitelukyvyn alentuneen sen verran merkittävästi, että leikkaa tahi palaa "tai jotain".
Seuraavaksi kokeilen täyssynteettistä 10W60iä, jos ei muuta järkevästi löydy. Wolfilta lienee saa myös 10W40 tai ehkä jopa 5W40 täyssynteettistä (pitää tarkistaa), jota saisin lähipuljustakin hyvin.
Re: Kendall 10w60
Esimerkiksi sillä että miten pitää öljynpaineet kuumana, tai kuinka puuroa on pakkasessa. Ensinmainitun voi todeta kun autossa on muitakin öljynvalvonnan välineitä kuin öljynpaineen varoitusvalo
. Toki tieto lisää tuskaa
Mutta kuten oletettua niin eri käyttötarkoitukset vaatii erilaiset öljyt, joten sellaista öljyä ei olekkaan joka toimii Siperian pakkasessa ja kestää paahtamista 150ast lämpötilassa (vaikka mainokset sanois mitä). Myös siitä voi tehdä johtopäätelmiä että miten usein pitää tehdä koneremonttia, tai vaihtaa vaikka nokka-akseleita
Toki jotkut mittaa öljyn hyvyyttä sillä että miten pitkään pysyy koneessa sisällä - SAE 50 lienee niille se oikea valinta vanhojen HD-miesten tyyliin.
Kendalleista ei kanssa omakohtaista kokemusta mutta tosiaan tuossa kuumapään kestossa kuulopuheiden aika erinomainen.


Mutta kuten oletettua niin eri käyttötarkoitukset vaatii erilaiset öljyt, joten sellaista öljyä ei olekkaan joka toimii Siperian pakkasessa ja kestää paahtamista 150ast lämpötilassa (vaikka mainokset sanois mitä). Myös siitä voi tehdä johtopäätelmiä että miten usein pitää tehdä koneremonttia, tai vaihtaa vaikka nokka-akseleita

Toki jotkut mittaa öljyn hyvyyttä sillä että miten pitkään pysyy koneessa sisällä - SAE 50 lienee niille se oikea valinta vanhojen HD-miesten tyyliin.
Kendalleista ei kanssa omakohtaista kokemusta mutta tosiaan tuossa kuumapään kestossa kuulopuheiden aika erinomainen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kendall 10w60
^
Nimimerkki mattijus asian kerran kiteytti äärettömän hyvin, vapaasti ulkomuistista:
"Öljyn tärkein ominaisuus on pysyä koneessa. Jos se on sen ulkopuolella, ei se paljon konetta voitele (sisäpuolelta)"...
Nimimerkki mattijus asian kerran kiteytti äärettömän hyvin, vapaasti ulkomuistista:
"Öljyn tärkein ominaisuus on pysyä koneessa. Jos se on sen ulkopuolella, ei se paljon konetta voitele (sisäpuolelta)"...
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Kendall 10w60
80- luvulla TeMari kiitteli Hondan koneen tiivisteitä.Aquatica kirjoitti:^
Nimimerkki mattijus asian kerran kiteytti äärettömän hyvin, vapaasti ulkomuistista:
"Öljyn tärkein ominaisuus on pysyä koneessa. Jos se on sen ulkopuolella, ei se paljon konetta voitele (sisäpuolelta)"...
Kone on niin tiivis että joistain on ruostunut öljypohja puhki.
Re: Kendall 10w60
Mä taas syyttäisin tollasessa tilanteessa tehdasta huonosta öljypohjan pintakäsittelystä - ei sitä öljypohjaa ole tarkoitus kyllästää öljyllä ulkopuolelta vaan siinä tarttis olla kunnon maali. Mut toi kuuluu samaan sarjaan että ne reippaasti öljyä kuluttavat moottorit "korjataan" laittamalla sinne koneeseen paksut öljyt, ja öljyn laatu mitaan siten että paljonko sitä kuluu... 

- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Kendall 10w60
Common Oil Myths
Oils ain't oils
Aftermarket Oil Additives
A Study of SAE 5W-30 Synthetic Motor Oils
Samat "murheet" Brittien palstalla...
Oils ain't oils
Aftermarket Oil Additives
A Study of SAE 5W-30 Synthetic Motor Oils
Samat "murheet" Brittien palstalla...
"Too much ain't enough"
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kendall 10w60
Itse käyttänyt noita Kendallin 20w50 öljyjä noissa ahdetuissa 128:eissa jostain vuosituhannen alusta. Myös 164:ssä olen käyttänyt Kendallia viimeisimmän koneremontin jälkeen. Oikeastaan ainoat miinukset on hinta ja saatavuus... Täältä ei saa kuin yhdeltä korjaamolta ja hinta on melko kova. Onneksi noihin harrasteautoihin tarvitsee vaihtaa öljyt vain kerran kesässä, niin sen kyllä lompakko vielä kestää
Joskus aikoinaan Forssa Pick-Nickissä oli Kendallin edustaja öljyjä esittelemässä. Niillä oli sellainen pienen sähkömoottorin pyörittämä teräs rissa jonka päällä oli teräksinen varsi johon sitten laitettiin painoja kunnes kitka kasvoi niin suureksi, että moottori pysähtyi. Rissa alapinta oli öljyllä täytetyssä kupissa, eli rissa nosti mukanaan öljyä joka sitten voiteli tuon kontaktipinnan. Vertailussa oli siten mahdollista käyttää eri valmistajien öljyjä pelkästään kuppia vaihtamalla. Tuon testin jälkeen on hopeiset, kovasti mainostetut, purkit saaneet olla mun puolesta kaupan hyllyllä...

Joskus aikoinaan Forssa Pick-Nickissä oli Kendallin edustaja öljyjä esittelemässä. Niillä oli sellainen pienen sähkömoottorin pyörittämä teräs rissa jonka päällä oli teräksinen varsi johon sitten laitettiin painoja kunnes kitka kasvoi niin suureksi, että moottori pysähtyi. Rissa alapinta oli öljyllä täytetyssä kupissa, eli rissa nosti mukanaan öljyä joka sitten voiteli tuon kontaktipinnan. Vertailussa oli siten mahdollista käyttää eri valmistajien öljyjä pelkästään kuppia vaihtamalla. Tuon testin jälkeen on hopeiset, kovasti mainostetut, purkit saaneet olla mun puolesta kaupan hyllyllä...
"No smoke => no power => no hope"
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Kendall 10w60
... no ilmankos 156 alkoi viemään öljyä kun tuota formuloissakin mainostettua öljyä tuli käytettyä uskollisesti vuositolkulla. Mainos ei kuitenkaan ikinä valehtele - tuote ei vaan oo oikeen vastannu sitä... 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kendall 10w60
Täällä voorumillakin joku taisi kiinasta tuottaa moottorin, joka kuuleman mukaan näytti hyvältä. Verrattuna Mobil1:stä koko ikänsä suomenmaalla saanut... Itse en pidä Mobilia mitenkään hyvänä, varsinkaan hintaansa nähden - ja tuolla ylhäällä olleissa testeissäkin samaa havaittu. Tuo Kendallin testi vissiin sama, kuin "Oils aint oils"-pdf:n testi? Tai siis sama toteutus? Oli aika shokki jopa tuo Castrolin surkea menestys. Toisaalta taas Wolfin heikko menestys vähän masensikin 

-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 14:26
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 -08
Ex 147 1.6 TS -01
Ex 156 1.8 TS -00
Ex 147 V1600 -01 - Paikkakunta: Oulu
Re: Kendall 10w60
Meillä oli tuossa V1600 147:ssa ensin vuoden Valvolinen VR1 (10w-60) ja sitten kaksi vuotta Kendallin GT-1 (20w-50) käytössä. Mitään ongelmia ei kummankaan kanssa esiintynyt. Konetta ei juuri availtu, joten mitään faktaa millä perustein haukkua tai kehua jompaa kumpaa ei ole, muuten kuin että Kendallia kului hivenen vähemmän. Varsinkin tuoreet Kendallit pysyivät hyvin koneen sisällä.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Kendall 10w60
Tuo testi kyllä täyttää TV-Shopin mainoksien idean, ja mehän uskomme jos näemme...Keltsi kirjoitti:Itse käyttänyt noita Kendallin 20w50 öljyjä noissa ahdetuissa 128:eissa jostain vuosituhannen alusta. Myös 164:ssä olen käyttänyt Kendallia viimeisimmän koneremontin jälkeen. Oikeastaan ainoat miinukset on hinta ja saatavuus... Täältä ei saa kuin yhdeltä korjaamolta ja hinta on melko kova. Onneksi noihin harrasteautoihin tarvitsee vaihtaa öljyt vain kerran kesässä, niin sen kyllä lompakko vielä kestää![]()
Joskus aikoinaan Forssa Pick-Nickissä oli Kendallin edustaja öljyjä esittelemässä. Niillä oli sellainen pienen sähkömoottorin pyörittämä teräs rissa jonka päällä oli teräksinen varsi johon sitten laitettiin painoja kunnes kitka kasvoi niin suureksi, että moottori pysähtyi. Rissa alapinta oli öljyllä täytetyssä kupissa, eli rissa nosti mukanaan öljyä joka sitten voiteli tuon kontaktipinnan. Vertailussa oli siten mahdollista käyttää eri valmistajien öljyjä pelkästään kuppia vaihtamalla. Tuon testin jälkeen on hopeiset, kovasti mainostetut, purkit saaneet olla mun puolesta kaupan hyllyllä...

Öljyn käyttäytyminen moottorissa eri lämpötiloissa ja kuormitusolosuhteissa on kyllä hiukan monimutkaisempi juttu, kun siihen vielä lisätään öljyn "väsyminen" ja epäpuhtaudet. Mobilia ja muita olen menestyksellä käyttänyt. Varmaan Kendallikin on hyvää tavaraa, mutta onko hintansa arvoista, se on sitten toinen juttu.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kendall 10w60
Niinno tuo testihän keskittyi nimenomaan yhteen ainoaan ominaisuuteen, käytännössä. Jos lukee nuo kaikki läpi, parikin testiä tulee vastaan. Yhdessä (Amsoilin teettämä tutkimus) oli mm. hapettumisesta hyvää tulosta, samoin muista voiteluun ja viskositeettiin liittyvistä asioista.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kendall 10w60
Joku edellisistä vehkeistäni söi kaikkia muita paitsi Kendaleilla pystyi ajella seuraavaan öljynvaihtoon asti.(n.10tkm) Kendaleista on jäänyt hyvä kuva.
Edit: Okei.. Kaikkia merkkejä ei tullut kuitenkaan kokeiltua..
Edit: Okei.. Kaikkia merkkejä ei tullut kuitenkaan kokeiltua..
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Kendall 10w60
Varosamyyjä kehui mulle valvolinen öljyjä koska ne oli peltikanisterissa
Tämä siis kultaisella 80-luvulla

Tämä siis kultaisella 80-luvulla
Re: Kendall 10w60
Kilpurissa olen käyttänyt Kendallin moottoriöljyjä.
Aiemmin 20W-50 Greeniä, ja nyt 10W-60 Elite Super Racingia.
Kummastakaan ei huonoa sanottavaa.
Moottorit on ainakin toimineet ja kestäneet voitelun puolesta.
Öljyn kulutus kokemuksista en voi sanoa, koska kilpurin öljyt vaihtuu senverran usein ettei ongelmaa sen suhteen.
Valvolinea käytin ennen kuin siirryin 20W-50 Kendalliin.
Ainakin kuumana huomasin eron öljynpaineessa Kendallin hyväksi.
Aiemmin 20W-50 Greeniä, ja nyt 10W-60 Elite Super Racingia.
Kummastakaan ei huonoa sanottavaa.
Moottorit on ainakin toimineet ja kestäneet voitelun puolesta.

Öljyn kulutus kokemuksista en voi sanoa, koska kilpurin öljyt vaihtuu senverran usein ettei ongelmaa sen suhteen.
Valvolinea käytin ennen kuin siirryin 20W-50 Kendalliin.
Ainakin kuumana huomasin eron öljynpaineessa Kendallin hyväksi.