alfa 156 2.5 v6 lämmöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

alfa 156 2.5 v6 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

kyseisellä autolla on nyt ajettu 80tkm ja ostin sen muutama viikko sitten mutta lämmöt eivät näytä nousevan kuin joskus siihen normaaliin 90c, jos on normaali, mutta kuitenkin lämmöt on koko aika siinä pari milliä tapista ylöspäin eli jotain 60c, en tiedä mistä johtuu jos kunnolla lähtee repimään konetta niin sitten lämmöt nousee ja kun ilmastointi on kylmällä niin sittenkin nousee lämmöt välillä normaalimmaksi, eli kone käy kylmänä... onko siinä mitään haittoja ja mikä mahtaa olla vikana ?
Ps. vähän epäselvää tekstiä mutta toivottavasti saatte selvää ja auttaa viassa...

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Onko niin että kaupunkiajossa lämmöt nousevat ylemmäs ja suuremmilla nopeuksilla laskee? Vaikuttaisi että termostaatti saattaisi olla jumissa, kokeile alkaako jäähdyttäjän letkut lämpeämään heti käynnistyksen jälkeen, silloin melko varmaan tuo termari vialla

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

joo, pitkillä matkoilla kun ajan 6 vaihteella niin lämmöt ei nouse lainkaan mutta kaupungissa nousee, mutta olen saanut pitkillä matkoillakin nousemaan lämpöä ilmeisesti siittä että laitoin ilmastointilaitteen päälle ja asteet pienimmälle, johtusikohan siittä lömpötilan nousu ? itsekin epäilen että termari saattaa olla hajalla, mitäs uusi termari mahtaa maksaa ja onko asennusta itse mahdotonta että kuinka vaikeassa paikassa mahtaa olla ym...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

TÄSTÄ löytyy ohjeet sivulta 11
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

timpe
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Elo 2004, 18:00

Viesti Kirjoittaja timpe »

Kuukausi sitten vaihtelin samanmoiseen autoon termarin samaisten oireiden takia. En päässyt tästä tietsikasta jostain syystä kurkkaan noita ohjeita, mutta kokemukseni hommasta oli seuraavat:
DA kertoi termarin hinnaksi huimat 192 euroo, tarvikkeena 53 euroo. Valitsin jälkimmäisen. Paketissa tuli sitten melkoinen valurauta hässäkkä, jota en vaihtanut kokonaisuudessaan. Otin siitä vain kopan, missä itse termari sijaitsee, ja vaihdoin sen vanhaan valurautahässäkkään, jota ei siis tarvii moottorista irroittaa. Koppa on kiinni kolmella pultilla. Helppo homma.
En tiedä, mitä asiantuntijat tästä tuumaa, mutta ainakin on lämmöt toistaiseksi kohdallaan....

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Sama vika oli minun 3.0 ssa. Vaihdoin itse termarin joka ei auttanut ollenkaa. sitten ammatti liikkessä mitattiin termarin lämpö joka kuulemma oli normaali. (32 egee plus vittuilu hintana) eli rahaa palo mutta vika on joko anturissa tai mittarissa johon en ole jaksanut koskea, ja nykyään on mittari ruvennut näyttämään niinkuin katumapääkseen 80 astetta eli ihan ok ;) Sinun tapauksessa tosin vika on kai termossa. multa saa sen vanhan käytetyn ostaa jos haluu mut sulle ei varmaa käy.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

onko siittä haittaa moottorille jos termari on rikki ? vaikuttaako se johonkin vaikka lämmöt pysyy todella matalalla... ja mahtaako delta auton takuu turva koskea kyseistä asiaa ?

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Niin, onko lämpö oikeasti alhaalla?
Mitä mittari näyttää kun flekti lähtee pyörimään?
- Alfaholic -

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

joo lämpö on koko aika alhaalla muutamat kerrat on noussu normaaliin mutta se on ajojen jälkeen juuri se muutama milli siittä tapista ylöspäin eli noin 55-60 astetta, ja tyhjä käynnillä ajon jälkeen flekti lähtee pyörimään heti ja pyörii vähän väliä vaikka ei ajaisi ollenkaan että on tyhjä käynnillä parkissa
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

siis mitä astelukemaa lämpömittari näyttää silloin kun flekti lähtee pyörimään, ilmastoinnin ollessa pois päältä?
- Alfaholic -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuleeko lämppäristä lämmintä ilmaa sisään ? jos kone käy noin kylmänä ei pitäisi lämpöä paljon riittää sisälle asti tuosta sen ainakin huomaa jos lämmöt ovat päin persettä. Eihän se hyvää tee koneelle ajella jos lämmöt ovat noin alhaalla oikeasti.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

jappe: en ole tutkinut tuota asiaa että koska flekti lähtee pyörimään

V6: kestää tosi kauan että tulee lämmintä ilmaa tarvitsee ainakin ajaa vähintään 30 min että tulee oikeen lämmintä ilmaa
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Jos flekti lähtee n.90 asteessa kuten mulla, vika on lämpömittarissa tai sen anturissa, eli ei mitään hätää..
Jos taas mittari tuolloin näyttää n.110, koneesi käy todellakin liian kylmänä ajossa, eli termari vaihtoon :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mulla lähtee flekti jo jossain 60 asteessa se käy melkein koko aika... siel on varmaan joku anturi tai jottai häikkää tarttee ilmeisesti viedä delta autoon ko on viel sitä vaihtotakuutakin jäljellä
Alfa 156 2.5 V6 -98

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ilmastointi päällä se pyöriikin melkei kokoajan :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

no sit se flektin pyöriminen on johtunu siit ilmastoinnista :-D mut jokin vika siin on ko ei lämmöt nouse kuin harvoin
Alfa 156 2.5 V6 -98

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyllä se 90% on termari :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jappe kirjoitti:Jos flekti lähtee n.90 asteessa kuten mulla, vika on lämpömittarissa tai sen anturissa, eli ei mitään hätää..
Jos taas mittari tuolloin näyttää n.110, koneesi käy todellakin liian kylmänä ajossa, eli termari vaihtoon :wink:
Jos mittari näyttää 90 astetta kun lähtee pyörimään niin silloinhan vika on juuri termostaatissa ja mittari näyttää oikein.
Jos taas mittari näyttää esim 70 astetta kun pyörähtää niin näyttää väärin, eikös :)

Ja kannattaa tosiaan tunnustella kun moottori on käynyt pari minuuttia että lämpiääkö jäähdyttimen ylävesiletku joka tulee termostaatilta. Tämä siis viittaa siihen että termostaatti päästää läpi liikaa liian aikaisin

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Hehe, 90 on todellinen normaalilämpö, flektin pitäisi lähteä n.100-110, eli just noin kun sanoin :mrgreen:
- Alfaholic -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jappe kirjoitti:Hehe, 90 on todellinen normaalilämpö, flektin pitäisi lähteä n.100-110, eli just noin kun sanoin :mrgreen:
Ups, sori :oops: . Eli sullakin on mittarissa häikkää :mrgreen:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Jepp :wink:
- Alfaholic -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mittari tai anturivirheen saa kokeiltua mittaamalla termostaatin lämpö, jos se on noin 90 astetta silloin se on kunnossa :o
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

termari

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla näyttää näillä keleillä mittari n. 60-65 astetta. Kesällä normaaliajossa näyttää reilun 70 astetta ja kaupungissa pyöriessä nousee 90 asteeseen ja flekti lähtee varmaan n. 100 asteessa pyörimään, eli siis vika lienee termarissa. Onko vinkkiä mistä löytyisi ohjeet 2.0 T.Sparkin termarin vaihtoon?
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): GT JTD '08
156 V6 '02
Jeep Commander

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Chievo »

Helevetin kuustoista! :evil:

Taas yksi tapaus, kun lukee topiccia, ja
omassa autossa ilmenee sama vika.

Todennäköisesti anturi paskana:
Lämmöt nousevat vain noin 60C, mutta flekti pelittää
aivan normaalisti.
Mikä on riittävä koko autotallille?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

termari

Viesti Kirjoittaja KJS »

Eipä tohon vaihtoon taida kummempia ohjeita tarvita, mutta onko kellään tietoa että kuinka paljon lorahtaa nestettä pihalle kun termarin irroittaa 2.0 T.S. koneesta
Alfaholismia vuodesta 2001

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jos se on lähellekkään samanlainen kun kolme litrasessa niin helvetin paljon. (vaikka olin jo ottanut osan nesteistä pois) Ja koittakaa nyt perkele iskee kaaliin että termon toiminta on erittäin helppo selvittää laittamalla yleismittarilla lämpöosio päälle :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Tuo alkuperäinen termari "väsyy" ajan mitaan niin, ettei jaksa pitää enää lämpöjä yllä, eli ilmeisesti ei enää aukea tarpeeksi?

Itse tutkailin korjausmanuaalia, ja ainakin V6:ssa näytti siltä että akku piti irroittaa ennenkuin pääsi vaihtamaan termaria. En jaksanut pähkäillä asian kanssa vaan tilasin osan muukkoselta ja vein kärryn deltaan.
Oiskohan siitä velotettu jotain vajaa 100 vaihdosta... ei jaksa muistaa.

etittiä:

Eli jos pelit on kunnossa, pitäisi mittarin nousta reilusti 70 asteen paremman puolelle. Ajossa kuin ajossa.. kaupungissa nousee minulla aika vikkelään 90 asteeseen.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

gYdEbUh kirjoitti:Jos se on lähellekkään samanlainen kun kolme litrasessa niin helvetin paljon. (vaikka olin jo ottanut osan nesteistä pois) Ja koittakaa nyt perkele iskee kaaliin että termon toiminta on erittäin helppo selvittää laittamalla yleismittarilla lämpöosio päälle :)
Kohtalaisen hieno "yleismittari" sulla :roll: :roll:
- Alfaholic -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jappe kirjoitti: Kohtalaisen hieno "yleismittari" sulla :roll: :roll:
Mullakin, motonetissä alle 30E :wink: Näyttää ainakin sinnepäin

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jappe kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Jos se on lähellekkään samanlainen kun kolme litrasessa niin helvetin paljon. (vaikka olin jo ottanut osan nesteistä pois) Ja koittakaa nyt perkele iskee kaaliin että termon toiminta on erittäin helppo selvittää laittamalla yleismittarilla lämpöosio päälle :)
Kohtalaisen hieno "yleismittari" sulla :roll: :roll:
En itse omista kyseistä mittaria, vaan siltalan autotalossa (lahti) tehtiin tämä mittaus ja se maksoi minulle 32 e. :-D ja toi v6 ssa akun irrotus oli helvetin hauska heitto koska minulla se on takakontissa :mrgreen: niinku muillakin kuusnepassa. 156 :ssa kai sitten tylsästi päädytty toisee päähän akun kaa :o
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

GAMMA500 kirjoitti:
Jappe kirjoitti: Kohtalaisen hieno "yleismittari" sulla :roll: :roll:
Mullakin, motonetissä alle 30E :wink: Näyttää ainakin sinnepäin
Kappas, tommonenhan on haettava ettei putoo kehityksen kelkasta :wink:
- Alfaholic -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

gYdEbUh kirjoitti:ja toi v6 ssa akun irrotus oli helvetin hauska heitto koska minulla se on takakontissa :mrgreen: niinku muillakin kuusnepassa. 156 :ssa kai sitten tylsästi päädytty toisee päähän akun kaa :o
Jos ei joku valopää tajua, että topicin otsakkeessa nimenomaan puhutaan 156:sta, ja minun sigussa näkyy aika selkeästi että 156:sta on kyse kun puhun "omasta" autosta. :crazyeyes: Niin kai se sitten on helvetin hauskaa...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

nyt on varattu termostaatin vaihtoon delta autosta aika, mitä mahtaa tulla kustantamaan mulla on vielä tota käyttötakuuta jäljellä, eikö se kata puolet hinnasta ?
Alfa 156 2.5 V6 -98

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Peltsi kirjoitti:nyt on varattu termostaatin vaihtoon delta autosta aika, mitä mahtaa tulla kustantamaan mulla on vielä tota käyttötakuuta jäljellä, eikö se kata puolet hinnasta ?
Jos olet ostanut auton muutama viikko sitten, niin kyllä se pitäisi mennä koko hoito deltan piikkiin!
Konalassa ainakin on toiminut hyvin tämä "takuu" käytetyiden kanssa juurikin edellä mainitsemalla tavalla.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

ostin sen n. 3 viikkoa sitten, kävin siellä eilen ja sanoin et termari on rikki kun ei lämmöt nouse ja ei tule lämmintä sisälle ollenkaan, ne vaan varasi huolto ajan ja ei muuta sit sanonu kysys vaan et onko tuo käyttötakuu tai joku n iin sanoin et on niinkuin onkin, en mtiiä mitä tulee kustantamaan, hiukan kyllä pelottaa, kun pelkkä uus laturi makso 1150e + asennus , sentään meni laturi rikki ns. koe ajossa ja pisti ilmaiseksi uuden
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

No kait tuo pitäisi mennä jo kuluttajasuojan puolesta niiden piikkiin.

Mutta laturi 1150e? :crazyeyes:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mikä helv laturi voi maksaa noin paljon... :shock:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Olen kyllä deltan kovista hinnoista tietoinen, mutta että laturista 1150. Ihan mielenkiinnolla, mitähän mahtaa ferrariin maksaa uusi laturi :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jos alfaan maksaa 1150E niin ferrariin varmaankin 11500E.... :lol:

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Ei taida Delta olla Fefen maahantuoja saati sitten valtuutettu huolto?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no mutta tuonhan tietää jokainen itseään kunnioittava alfisti... :-D
catamount taitaa edelleenkin hoitaa ferrarin myynnin/huollon.

tämä heitto olikin lähinnä pientä kritisointia deltan hintapolitiikkaa vastaan...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

onefromnorth kirjoitti:Ei taida Delta olla Fefen maahantuoja saati sitten valtuutettu huolto?
Ei ole ei, mutta tarkoitinkin vaan vertauskuvallisesti mitä siihen mahtaa maksaa sama värkki. Veikkaan että pyöritään jo samoissa hinnoissa :lol:
Ei enää Alfaa... eipä

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Maho kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:ja toi v6 ssa akun irrotus oli helvetin hauska heitto koska minulla se on takakontissa :mrgreen: niinku muillakin kuusnepassa. 156 :ssa kai sitten tylsästi päädytty toisee päähän akun kaa :o
Jos ei joku valopää tajua, että topicin otsakkeessa nimenomaan puhutaan 156:sta, ja minun sigussa näkyy aika selkeästi että 156:sta on kyse kun puhun "omasta" autosta. :crazyeyes: Niin kai se sitten on helvetin hauskaa...
Mikäs ulisija soot? Tajusin että sulla on 156 eikä mun heitto koskenu mitenkää sua, vaan tilannetta. Pahoittelen tilannetta
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Niin minäkin! Nimittäin että ties vaikka se Fefen laturi siellä Catamountilla kustantaisi tuon 1050e tai vaikkapa alle. Ties vaikka niillä olisi vähän erillainen katepolitiikka kuin Deltalla 8)

Esimerkki: Alfa 166 alkuperäiset synkronirenkaat saa erään ystävällisen pienyrittäjän kautta puoleen hintaan keskieuroopasta yksin kappalein tuotuna verrattuna Deltan hintaan. Pakko noissa Deltan hinnoissa on olla melkoisesti ilmaa että tuollainen on mahdollista.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Termostaatissakin on Deltalla aika hyvin ilmaa, kun Muukkonen myy "puoleen hintaan".
Just eilen tilasin uuden, kun Rasvikselta saamani "uusvanha" toimi kesällä sen kolme viikkoa :wink: . Kiitokset vielä kerran.

Ei oikein viitsi vanhuksella ajella termostaatti sökönä, kun lämmöt nousee vaivalla 40:iin pitkässä maantieajossa ja hitaasti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

gYdEbUh kirjoitti: Mikäs ulisija soot?
Pahin "maho"llinen! Kysy vaikka muilta :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfissimo kirjoitti:Ei oikein viitsi vanhuksella ajella termostaatti sökönä, kun lämmöt nousee vaivalla 40:iin pitkässä maantieajossa ja hitaasti.
meikällä nousi seiskafemmassa vaivoin kuuteenkymppiin ja termarin vaihdon jälkeen on pysynyt siinä 85C korvilla koko ajan.. uusi termari maksoi 30E tuossa paikallisessa varaosaputkassa..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kun oliskin löytynyt varaosaputkasta (AD), mutta Muukkoselta 54 juroo on ihan kohuullinen sekin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Voipi tuo laturin hinta Deltassa olla ihan oikeinkin. Aikanaan hinnoittelivat V6:n startin hinnaksi n. 500 egee. Sama startti taitaa olla muualla n.250-300 egee?? En tiedä, mutta telttan hinnat on täysin p..seestä!!

Ostin tänään tonnin Theman, eli saman hintainen kuin tuo laturi!

Alfa lähtee talviteloille sunnuntaina.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Alfissimo kirjoitti:Kun oliskin löytynyt varaosaputkasta (AD), mutta Muukkoselta 54 juroo on ihan kohuullinen sekin.
Ostin ite kesällä deltasta. koitin ahkerasti tinkasta hinnan 75 egee mut ei lähteny oli pakko maksaa 80 egee ja se oli kuulemma halpa :O
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin